E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

13 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri ve uygulamalarıyla organik olarak elde ettiğiniz trafiği önemli bir şekilde artırarak, rekabetten sıyrılabilirsiniz.

Ürün açıklamalarına blog içeriği gibi yaklaşın

Ürün açıklamalarınızı sıradanlıktan kurtarmak ve yaratıcı içeriklere dönüştürmek, SEO çalışmalarınızı bir adım ileriye taşıyacaktır. Birçok firma üretici firmanın oluşturduğu ürün açıklamalarını kendi sitesinde kullanmayı seçiyor; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşım. Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra bu içerikleri kullanan birçok firma bulunuyor. Bu sebeple de sayfanızın üst sıralarda görüntülenmesi daha da zorlaşıyor.

Bunun yerine ürünlerinizle ilgili kendi açıklamalarınızı oluşturarak, yaratıcı ve ilgi çekici metinler yazmanız hem orijinal içerik üretmenizi hem de bu sayfaların değerinin daha yüksek olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

Farklı yayıncılara ürünlerinizi test etmeleri için gönderin

Kendi sektörünüzle ilgili dijital yayıncılara ya da Blogger’lara ulaşarak ürünlerinizi test etmelerini ve görüşleriyle ilgili blog yazıları yazmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem ürününüzle ilgili farklı bir kanal üzerinde içerik oluşturmuş olursunuz hem de kendi sitenize backlink kazanabilirsiniz. Aynı zamanda ürününüzü, bu yayıncının kitlesine tanıtma şansına erişeceğiniz için farklı bir hedef kitleye de ulaşmış olursunuz. Ürününüzle ilgili bir içeriğin oluşturulması organik aramalardan da bu sayfaya trafik yönlendirilmesini sağlar.

Karşılaştırma içerikleri oluşturun

E-ticaret siteniz üzerinde karşılaştırma içerikleri oluşturmak, farklı ürünler için Google’a sunabileceğiniz ekstra içerikler oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili ürünlerin farklı sayfalar üzerinde indekslenmesini sağlayacağınız gibi, arama sorgularında karşılaştırmalı ürünlere yanıt vereceğiniz için bu sayfalara yönlendirmeler yapmanıza da olanak tanır. Ürün karşılaştırma sayfalarınızda ilgili ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirmeler de yaparak, ziyaretçileri alışverişe yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınız için öncelikli anahtar kelimelerinizi nasıl seçmelisiniz?

Yeni ürünleriniz için ürün inceleme içerikleri oluşturun

Yeni bir ürün tanıttığınızda, arama motorları üzerinde bu sayfalar ve ürünler için yeterli içerik oluşmamış olacağı için, ürün inceleme içerikleri oluşturarak ürünlerinizi destekleyen farklı sayfalar oluşturabilirsiniz. Böylelike arama sorgularında bu ürünlere yönlendirmeler yapabilecek farklı sayfalarınız olacağı gibi, kullanıcıları da yeni ürünle ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirebilirsiniz.

İçeriklerinize Long Tail anahtar kelimeler ekleyin

Long Tail anahtar kelimeler daha düşük aranma hacimlerine sahip olsa da bu kelime gruplarını sorgulayan kullanıcılar eyleme geçme konusunda daha isteklidirler. Çünkü doğrudan ilgili olabilecek içeriklere ulaşmayı isterler. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızda, blog yazılarınızda ve karşılaştırma içeriklerinizde Long Tail anahtar kelimeleri de hedefleyebilirsiniz. Long Tail kelime grupları aynı zamanda uzun vadede de size trafik sağlayacağı için, uzun süreli bir SEO çalışması yapmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Düşük performanslı sayfalarınızı kaldırın

E-ticaret siteniz üzerinde performansı düşük olan sayfalarınızı kaldırmak da size yarar sağlayacaktır. Satın almaya etkisi olmayan ve sayfayı terk etme oranları yüksek olan sayfalar hem size bir fayda sağlamaz, hem de genel olarak sitenizin değerini olumsuz yönde etkiler. Bu sayfaları kaldırmanız sitenizin değerini artırmanıza yardımcı olur.

Bu sayfaları kaldırmak istemiyorsanız, sayfadan çıkma oranlarını düşürmek için bu sayfaları yeniden düzenleyebilirsiniz. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu sayfaları yeniden oluşturmak ve farklı anahtar kelimelere odaklanmak, bu sayfaların performansını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan