E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

13 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri ve uygulamalarıyla organik olarak elde ettiğiniz trafiği önemli bir şekilde artırarak, rekabetten sıyrılabilirsiniz.

Ürün açıklamalarına blog içeriği gibi yaklaşın

Ürün açıklamalarınızı sıradanlıktan kurtarmak ve yaratıcı içeriklere dönüştürmek, SEO çalışmalarınızı bir adım ileriye taşıyacaktır. Birçok firma üretici firmanın oluşturduğu ürün açıklamalarını kendi sitesinde kullanmayı seçiyor; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşım. Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra bu içerikleri kullanan birçok firma bulunuyor. Bu sebeple de sayfanızın üst sıralarda görüntülenmesi daha da zorlaşıyor.

Bunun yerine ürünlerinizle ilgili kendi açıklamalarınızı oluşturarak, yaratıcı ve ilgi çekici metinler yazmanız hem orijinal içerik üretmenizi hem de bu sayfaların değerinin daha yüksek olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

Farklı yayıncılara ürünlerinizi test etmeleri için gönderin

Kendi sektörünüzle ilgili dijital yayıncılara ya da Blogger’lara ulaşarak ürünlerinizi test etmelerini ve görüşleriyle ilgili blog yazıları yazmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem ürününüzle ilgili farklı bir kanal üzerinde içerik oluşturmuş olursunuz hem de kendi sitenize backlink kazanabilirsiniz. Aynı zamanda ürününüzü, bu yayıncının kitlesine tanıtma şansına erişeceğiniz için farklı bir hedef kitleye de ulaşmış olursunuz. Ürününüzle ilgili bir içeriğin oluşturulması organik aramalardan da bu sayfaya trafik yönlendirilmesini sağlar.

Karşılaştırma içerikleri oluşturun

E-ticaret siteniz üzerinde karşılaştırma içerikleri oluşturmak, farklı ürünler için Google’a sunabileceğiniz ekstra içerikler oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili ürünlerin farklı sayfalar üzerinde indekslenmesini sağlayacağınız gibi, arama sorgularında karşılaştırmalı ürünlere yanıt vereceğiniz için bu sayfalara yönlendirmeler yapmanıza da olanak tanır. Ürün karşılaştırma sayfalarınızda ilgili ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirmeler de yaparak, ziyaretçileri alışverişe yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınız için öncelikli anahtar kelimelerinizi nasıl seçmelisiniz?

Yeni ürünleriniz için ürün inceleme içerikleri oluşturun

Yeni bir ürün tanıttığınızda, arama motorları üzerinde bu sayfalar ve ürünler için yeterli içerik oluşmamış olacağı için, ürün inceleme içerikleri oluşturarak ürünlerinizi destekleyen farklı sayfalar oluşturabilirsiniz. Böylelike arama sorgularında bu ürünlere yönlendirmeler yapabilecek farklı sayfalarınız olacağı gibi, kullanıcıları da yeni ürünle ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirebilirsiniz.

İçeriklerinize Long Tail anahtar kelimeler ekleyin

Long Tail anahtar kelimeler daha düşük aranma hacimlerine sahip olsa da bu kelime gruplarını sorgulayan kullanıcılar eyleme geçme konusunda daha isteklidirler. Çünkü doğrudan ilgili olabilecek içeriklere ulaşmayı isterler. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızda, blog yazılarınızda ve karşılaştırma içeriklerinizde Long Tail anahtar kelimeleri de hedefleyebilirsiniz. Long Tail kelime grupları aynı zamanda uzun vadede de size trafik sağlayacağı için, uzun süreli bir SEO çalışması yapmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Düşük performanslı sayfalarınızı kaldırın

E-ticaret siteniz üzerinde performansı düşük olan sayfalarınızı kaldırmak da size yarar sağlayacaktır. Satın almaya etkisi olmayan ve sayfayı terk etme oranları yüksek olan sayfalar hem size bir fayda sağlamaz, hem de genel olarak sitenizin değerini olumsuz yönde etkiler. Bu sayfaları kaldırmanız sitenizin değerini artırmanıza yardımcı olur.

Bu sayfaları kaldırmak istemiyorsanız, sayfadan çıkma oranlarını düşürmek için bu sayfaları yeniden düzenleyebilirsiniz. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu sayfaları yeniden oluşturmak ve farklı anahtar kelimelere odaklanmak, bu sayfaların performansını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan