E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

13 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri ve uygulamalarıyla organik olarak elde ettiğiniz trafiği önemli bir şekilde artırarak, rekabetten sıyrılabilirsiniz.

Ürün açıklamalarına blog içeriği gibi yaklaşın

Ürün açıklamalarınızı sıradanlıktan kurtarmak ve yaratıcı içeriklere dönüştürmek, SEO çalışmalarınızı bir adım ileriye taşıyacaktır. Birçok firma üretici firmanın oluşturduğu ürün açıklamalarını kendi sitesinde kullanmayı seçiyor; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşım. Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra bu içerikleri kullanan birçok firma bulunuyor. Bu sebeple de sayfanızın üst sıralarda görüntülenmesi daha da zorlaşıyor. Bunun yerine ürünlerinizle ilgili kendi açıklamalarınızı oluşturarak, yaratıcı ve ilgi çekici metinler yazmanız hem orijinal içerik üretmenizi hem de bu sayfaların değerinin daha yüksek olmasını sağlar. İlgili rehber: Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

Farklı yayıncılara ürünlerinizi test etmeleri için gönderin

Kendi sektörünüzle ilgili dijital yayıncılara ya da Blogger’lara ulaşarak ürünlerinizi test etmelerini ve görüşleriyle ilgili blog yazıları yazmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem ürününüzle ilgili farklı bir kanal üzerinde içerik oluşturmuş olursunuz hem de kendi sitenize backlink kazanabilirsiniz. Aynı zamanda ürününüzü, bu yayıncının kitlesine tanıtma şansına erişeceğiniz için farklı bir hedef kitleye de ulaşmış olursunuz. Ürününüzle ilgili bir içeriğin oluşturulması organik aramalardan da bu sayfaya trafik yönlendirilmesini sağlar.

Karşılaştırma içerikleri oluşturun

E-ticaret siteniz üzerinde karşılaştırma içerikleri oluşturmak, farklı ürünler için Google’a sunabileceğiniz ekstra içerikler oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili ürünlerin farklı sayfalar üzerinde indekslenmesini sağlayacağınız gibi, arama sorgularında karşılaştırmalı ürünlere yanıt vereceğiniz için bu sayfalara yönlendirmeler yapmanıza da olanak tanır. Ürün karşılaştırma sayfalarınızda ilgili ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirmeler de yaparak, ziyaretçileri alışverişe yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: SEO çalışmalarınız için öncelikli anahtar kelimelerinizi nasıl seçmelisiniz?

Yeni ürünleriniz için ürün inceleme içerikleri oluşturun

Yeni bir ürün tanıttığınızda, arama motorları üzerinde bu sayfalar ve ürünler için yeterli içerik oluşmamış olacağı için, ürün inceleme içerikleri oluşturarak ürünlerinizi destekleyen farklı sayfalar oluşturabilirsiniz. Böylelike arama sorgularında bu ürünlere yönlendirmeler yapabilecek farklı sayfalarınız olacağı gibi, kullanıcıları da yeni ürünle ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirebilirsiniz.

İçeriklerinize Long Tail anahtar kelimeler ekleyin

Long Tail anahtar kelimeler daha düşük aranma hacimlerine sahip olsa da bu kelime gruplarını sorgulayan kullanıcılar eyleme geçme konusunda daha isteklidirler. Çünkü doğrudan ilgili olabilecek içeriklere ulaşmayı isterler. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızda, blog yazılarınızda ve karşılaştırma içeriklerinizde Long Tail anahtar kelimeleri de hedefleyebilirsiniz. Long Tail kelime grupları aynı zamanda uzun vadede de size trafik sağlayacağı için, uzun süreli bir SEO çalışması yapmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Düşük performanslı sayfalarınızı kaldırın

E-ticaret siteniz üzerinde performansı düşük olan sayfalarınızı kaldırmak da size yarar sağlayacaktır. Satın almaya etkisi olmayan ve sayfayı terk etme oranları yüksek olan sayfalar hem size bir fayda sağlamaz, hem de genel olarak sitenizin değerini olumsuz yönde etkiler. Bu sayfaları kaldırmanız sitenizin değerini artırmanıza yardımcı olur. Bu sayfaları kaldırmak istemiyorsanız, sayfadan çıkma oranlarını düşürmek için bu sayfaları yeniden düzenleyebilirsiniz. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu sayfaları yeniden oluşturmak ve farklı anahtar kelimelere odaklanmak, bu sayfaların performansını olumlu bir şekilde etkileyecektir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte. Ticarette...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avrupa pazarına açılmak Türk firmaları için her zaman cazip ve kârlı bir fikirdir. Bu bölgeye ihracat yaparak döviz kur farkını avantaja çevirmek ve kazanç elde etmek mümkündür. AB ile yapılan anlaşmalar Türk firmalarına Avrupa...
23 Nisan 2022
Markethinkers
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın