E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

13 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri ve uygulamalarıyla organik olarak elde ettiğiniz trafiği önemli bir şekilde artırarak, rekabetten sıyrılabilirsiniz.

Ürün açıklamalarına blog içeriği gibi yaklaşın

Ürün açıklamalarınızı sıradanlıktan kurtarmak ve yaratıcı içeriklere dönüştürmek, SEO çalışmalarınızı bir adım ileriye taşıyacaktır. Birçok firma üretici firmanın oluşturduğu ürün açıklamalarını kendi sitesinde kullanmayı seçiyor; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşım. Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra bu içerikleri kullanan birçok firma bulunuyor. Bu sebeple de sayfanızın üst sıralarda görüntülenmesi daha da zorlaşıyor.

Bunun yerine ürünlerinizle ilgili kendi açıklamalarınızı oluşturarak, yaratıcı ve ilgi çekici metinler yazmanız hem orijinal içerik üretmenizi hem de bu sayfaların değerinin daha yüksek olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

Farklı yayıncılara ürünlerinizi test etmeleri için gönderin

Kendi sektörünüzle ilgili dijital yayıncılara ya da Blogger’lara ulaşarak ürünlerinizi test etmelerini ve görüşleriyle ilgili blog yazıları yazmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem ürününüzle ilgili farklı bir kanal üzerinde içerik oluşturmuş olursunuz hem de kendi sitenize backlink kazanabilirsiniz. Aynı zamanda ürününüzü, bu yayıncının kitlesine tanıtma şansına erişeceğiniz için farklı bir hedef kitleye de ulaşmış olursunuz. Ürününüzle ilgili bir içeriğin oluşturulması organik aramalardan da bu sayfaya trafik yönlendirilmesini sağlar.

Karşılaştırma içerikleri oluşturun

E-ticaret siteniz üzerinde karşılaştırma içerikleri oluşturmak, farklı ürünler için Google’a sunabileceğiniz ekstra içerikler oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili ürünlerin farklı sayfalar üzerinde indekslenmesini sağlayacağınız gibi, arama sorgularında karşılaştırmalı ürünlere yanıt vereceğiniz için bu sayfalara yönlendirmeler yapmanıza da olanak tanır. Ürün karşılaştırma sayfalarınızda ilgili ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirmeler de yaparak, ziyaretçileri alışverişe yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınız için öncelikli anahtar kelimelerinizi nasıl seçmelisiniz?

Yeni ürünleriniz için ürün inceleme içerikleri oluşturun

Yeni bir ürün tanıttığınızda, arama motorları üzerinde bu sayfalar ve ürünler için yeterli içerik oluşmamış olacağı için, ürün inceleme içerikleri oluşturarak ürünlerinizi destekleyen farklı sayfalar oluşturabilirsiniz. Böylelike arama sorgularında bu ürünlere yönlendirmeler yapabilecek farklı sayfalarınız olacağı gibi, kullanıcıları da yeni ürünle ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirebilirsiniz.

İçeriklerinize Long Tail anahtar kelimeler ekleyin

Long Tail anahtar kelimeler daha düşük aranma hacimlerine sahip olsa da bu kelime gruplarını sorgulayan kullanıcılar eyleme geçme konusunda daha isteklidirler. Çünkü doğrudan ilgili olabilecek içeriklere ulaşmayı isterler. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızda, blog yazılarınızda ve karşılaştırma içeriklerinizde Long Tail anahtar kelimeleri de hedefleyebilirsiniz. Long Tail kelime grupları aynı zamanda uzun vadede de size trafik sağlayacağı için, uzun süreli bir SEO çalışması yapmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Düşük performanslı sayfalarınızı kaldırın

E-ticaret siteniz üzerinde performansı düşük olan sayfalarınızı kaldırmak da size yarar sağlayacaktır. Satın almaya etkisi olmayan ve sayfayı terk etme oranları yüksek olan sayfalar hem size bir fayda sağlamaz, hem de genel olarak sitenizin değerini olumsuz yönde etkiler. Bu sayfaları kaldırmanız sitenizin değerini artırmanıza yardımcı olur.

Bu sayfaları kaldırmak istemiyorsanız, sayfadan çıkma oranlarını düşürmek için bu sayfaları yeniden düzenleyebilirsiniz. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu sayfaları yeniden oluşturmak ve farklı anahtar kelimelere odaklanmak, bu sayfaların performansını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan