fbpx

IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması

21 Nisan 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması

Squarespace Nedir?

Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya genelinde popülaritesi yüksektir. Web site kurma ve barındırma hizmeti veren bir firmadır. Hem barındırma hem de oluşturma hizmeti verdiği için sıklıkla tercih edilir. Sürükle - bırak mantığıyla çalışan bir web site oluşturucusu vardır. Çoğunlukta küçük ve orta ölçekli e-ticaret siteleri tarafından tercih edilir. Blog yazarları için de kullanışlı özelliklere sahiptir.

IdeaSoft ve Squarespace Arasındaki Farklar Nelerdir?

Squarespace ve IdeaSoft benzer hizmetler sunan firmalardır. Fakat elbette aralarında bazı farklar vardır. IdeaSoft Türkiye merkezli bir firmadır ve özellikle e-ticaret siteleri için en çok tercih edilen platformlardan biridir. Tabii bu noktada seçiminizi yaparken firmanın merkezinden ziyade ihtiyaçlarınızın merkezini ön planda tutmalısınız. Sunulan hizmetlere, kullanılabilen araçlara, fiyatlandırmaya ve paket içeriklerine göz atarak iki firma arasındaki farkı görebilir, ihtiyacınıza uygun olanı seçebilirsiniz.

Paket İçeriği Karşılaştırması

Squarespace artan kapsam ve özelliklerine göre sırasıyla Personal, Business, Basic Commerce ve Advanced Commerce şeklinde 4 farklı paket sunar. Paketlerin hepsinde sınırsız hosting depolama alanı vardır. Personal paket kişisel web siteleri için ideal olup son derece kısıtlı özelliklere sahiptir. Portfolyo sergilemek ya da blog yazmak için kullanılabilir. Business paket temel ticari araçları da içerir. Profesyonel bir kurumsal web sitesi kurmak için verimlidir ve temel e-ticaret entegrasyonlarını da içerir.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız, Basic ya da Advanced Commerce paketlerini tercih edebilirsiniz. Firmanızın kapsamının genişliğine göre bu iki paketten birini seçebilirsiniz. Advanced, tüm özellikleri barındıran en üst segment pakettir. CSS ve JavaScript özelleştirmeleri, Google Ads kredisi, sınırsız ürün ekleme, üçüncü parti e-ticaret API entegrasyonu gibi zengin bir içeriğe sahiptir. Basic paketinde ise abonelik sistemi, kargo modülü ve en önemlisi üçüncü parti API entegrasyonu yoktur. Daha küçük çaplı, yerel firmalara hitap eder.

IdeaSoft ise paketlerinin hepsini e-ticaret özelinde hazırlamıştır. Toplamda 8 farklı paket sunan IdeaSoft, bu paketleri iki ana gruba ayırmıştır.

IdeaSoft Lite pakette sınırsız web alanı, 10 adet e-posta hesabı ve 1000 GB yıllık sunucu kullanımı vardır. En alt segmentteki paket olmasına rağmen SEO, toplu mail, kargo yönetimi, Google araçları, WhatsApp sipariş modülü gibi çok zengin bir içeriğe sahiptir. En üst paket olan Universe Plus ise B2B altyapısı, ürün kişiselleştirme; kargo, pazaryeri ve muhasebe programları entegrasyonu, Google Search Console & Analytics kurulumu gibi geniş bir skalada yer alan tüm özellikleri içerir.

Özetlemek gerekirse Squarespace basit ve kişisel web siteleri için tercih edilebilir. Fakat e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız IdeaSoft daha doğru ve yeterli bir seçenektir.

SEO Uyumluluk

SEO uyumluluk konusunda iki firma da üst düzey hizmetler sunmaktadır. Sunulan SEO araçları doğru bir şekilde uygulamaya konulduğu takdirde webdeki görünürlüğü maksimuma çıkarmak mümkündür.

Squarespace SEO araçlarında title & description, sayfa gizleme, paylaşım görseli gibi standart hizmetler ile birlikte gelişmiş fonksiyonlar da vardır. Sayfaların arama motoru tarafından kolayca bulunmasını sağlayan statik URL, site haritası ve otomatik işaretleme ile SEO dostu bir web sitesi yapmak mümkündür. Özel SEO paneli tarafından kolayca yönetilebilir ve önizleme aracı sayesinde sitenin sonuçlarda nasıl görüneceğine önceden bakılabilir.

IdeaSoft tarafında ise sitenizi oluşturduğunuz an otomatik olarak yapılan SEO ayarları ön plandadır. URL tanımlama ve mobil uyumluluk otomatik olarak gelirken sayfaların kod yapısı hızlı yüklenmeyi mümkün kılar ve bu SEO için oldukça önemlidir. SEO analiz modülü ile site içeriklerinin uyumluluğu ölçülebilir, uyumsuzluklar tespit edilebilir ve geliştirilebilir. Ayrıca her ürüne özel title, description, başlık etiketi ve anahtar kelime tanımlaması yapılabilir.

Bu iki firma SEO konusunda neredeyse birbirine denk fakat IdeaSoft’u bir adım öne geçiren birkaç detay var. Bunlardan biri rakip firma SEO analizi. Eğer Platinium ve üzeri bir paket alırsanız, IdeaSoft ekibi, rakipleriniz arasından seçeceğiniz sitelerin SEO analizini yapıp size rapor eder. Bu hizmet, rakiplerinizin önüne geçebilmeniz adına yeni stratejiler belirlemeniz için önemlidir.

Modüller ve Ek Hizmetleri

Squarespace, özellikle e-ticaret sitelerine yönelik pazarlama araçlarını da ek olarak hizmete sunmuş durumdadır. Email Campaigns, en beğenilen araçlardan biridir. Bu araç sayesinde tam kapsamlı mail tasarımları yapabilir ve e-posta pazarlamalarındaki veriminizi artırabilirsiniz. Unfold uygulaması ise sosyal medya pazarlamasında kullanılabilecek içerikler için 150’den fazla plan sunar.

IdeaSoft, benzersiz modülleri paketlerine eklemesiyle dikkat çeken bir firma. Örneğin online fatura modülü sayesinde herhangi bir muhasebe programına ihtiyaç duymadan faturalandırma yapabilirsiniz. Alışverişsiz tahsilat modülü ise e-ticaret sitenizi bir sanal POS cihazı gibi kullanmanızı ve online ürün satışı gerçekleştirmeden de ödeme alabilmenizi sağlar.

IdeaSoft tarafından geliştirilip müşterilere sunulan OtoPilot akıllı reklam otomasyonu ise eşi benzeri olmayan bir hizmet. Google Ads ve Merchant Center ile entegre çalışan bu araç, dinamik arama sonucu reklamlarınızı ve alışveriş reklamlarınızı tek tık ile yayına alır, optimize eder ve satış performansınızı artırır.

Fiyat Karşılaştırması

Sitenizi kuracağınız platformu seçmeden önce, Squarespace ve IdeaSoft arasında detaylı bir fiyat karşılaştırması yapmalısınız. Çünkü her iki firmanın da ücretsiz bir planı yok. Buna karşın her iki firmada da ücretsiz deneme sürümü mevcuttur. Deneme süresi Squarespace için 14 gün, IdeaSoft için ise 15 gündür.

Squarespace aylık ve yıllık ödeme planları sunmaktadır. Eğer hizmetinden emin değilseniz ve 14 günlük deneme süresini yeterli bulmuyorsanız, bir ya da birkaç ay hizmet alarak deneyimleyebilirsiniz. Yıllık ödeme yaparsanız önemli oranlarda indirim kazanacağınızı da belirtmek gerekir. Altını çizmemiz gereken bir diğer detay da firmanın dolar ile ödeme aldığıdır. Ortalama fiyatlara sahip olsa da ücretleri Türk lirasına çevirdiğinizde bütçenizi zorlayabilir. Ayrıca firmanın paketlerine göre oranı değişen satış başına komisyonu bulunmaktadır.

IdeaSoft ise paket konusunda zengin seçenekler sunduğu için hemen her bütçeye hitap edebilmektedir. Paketlerin içerikleri özenle oluşturulmuştur ve belirli ihtiyaçları karşılayabilecek sınıflandırmalara ayrılmıştır. Bu sayede sadece ihtiyacınız olan hizmetlere ödeme yapabilirsiniz ve bütçenizi zorlamazsınız. Bunun yanında satın aldığınız paketin içerisindeki tüm hizmetlerden ücretsiz faydalanabilirsiniz ve e-ticaret sitenizdeki satışlar için komisyon ödemezsiniz.

Kolay Kullanılabilirlik

Squarespace, teknik bilgisi yüksek olmayan kullanıcıların da rahatlıkla kullanabileceği bir panele sahiptir. Açılır menüler sayesinde tüm ihtiyaçlara kolayca ulaşılabilir. Hazır şablonları kullanmak kodlama bilgisi gerektirmez ve sürükle - bırak modeli ile metinlerin ve görsellerin yeri hızlıca değiştirilebilir. Hazırlanan sitenin nasıl göründüğü önizleme modu ile kontrol edilebilir. Sitede kullanılabilecek pek çok araç hazır bir şekilde bulunur ve ihtiyaçlar doğrultusunda siteye eklenebilir. Kullanımı zorlaştıran detay ise Türkçe dil desteği olmamasıdır.

Firmanın kolay kullanılan bir diğer paneli ise görüntü yöneticisidir. Ek bir ücret ile Getty Images entegrasyonundan faydalanabilirsiniz. Bu hizmet ile galeri ve bloglarınızda kullanabileceğiniz 40 milyondan fazla görsele erişim sağlayabilirsiniz. Ayrıca sitenin takip edilebileceği ve hem iOS hem de Android destekli mobil uygulaması da mevcuttur.

IdeaSoft’un kullanım mantığındaki en önemli kolaylık elbette Türkçe olmasıdır. Bunun dışında zaten “anahtar teslim e-ticaret platformu” söylemi ile hosting, e-mail, güvenlik, yedekleme, tasarım, ödeme altyapısı gibi temel gereksinimlerin tamamını hazır olarak verir. E-ticaret sitelerinin önemli iş yüklerini hafifleten IdeaSoft’un akıllı sipariş yönetimi ile faturalandırma, stok, kargo gibi sipariş ile ilgili tüm detayları kolayca yönetebilirsiniz.

Temalar ve Özelleştirme

Squarespace’in en büyük dezavantajı olarak tema şablonlarını gösterebiliriz. Dünya çapında milyonlarca web sitesine hizmet veren bu platformda sadece 60 adet civarında şablon olması, kodlama bilmeyen kullanıcılar için büyük bir problem. Bu şablonları CSS ve JavaScript kodları ile özelleştirmek mümkün fakat bunun için üst düzey kodlama bilgisi bilmeniz ya da bir profesyonelden destek almanız gerekir. Dolayısıyla hazır şablonlar özgünlük sorunu oluşturabilecekken özelleştirmek ekstra maliyet yaratır.

IdeaSoft’un zengin tema kütüphanesi sayesinde kodlama bilmeden de kendinize profesyonel bir e-ticaret sitesi hazırlayabilirsiniz. Gelişmiş editör paneli ile renk, font, boyut, dinamik slider ve banner tercihlerinizi özelleştirebilirsiniz. Bunun yanında dilerseniz kendinize özel bir tasarım da talep edebilirsiniz. Eğer hazır bir tasarımınız varsa, IdeaSoft bu tasarımınızı kendi sistemine entegre ederek benzersiz sitenizi sizin için hazırlar.

Teknik Destek

Teknik destek konusunda her iki firma da tam anlamıyla sınırsız bir hizmet sunmaktadır. İki firmaya da 7/24 ulaşabilir, sorularınıza cevap bulabilir ve teknik destek alabilirsiniz. Hem Squarespace hem de IdeaSoft’ta bulunan teknik destek seçenekleri şöyledir:

  • 7/24 ulaşılabilir telefon hattı
  • Destek paneli
  • E-posta ile iletişim
  • Canlı yardım
  • Blog
  • Konu anlatım videoları

Ortak özelliklerinin yanında fark yaratan detaylar da vardır. Squarespace bir foruma sahiptir ve bu forumda hem kullanıcılar hem de geliştiriciler birbirlerine destek olabilir. IdeaSoft ise IdeaAkademi eğitimleri ile tüm e-ticaret sitesi sahiplerini birer geliştiriciye dönüştürmektedir. İki firmanın sunduğu destek hizmetleri arasındaki büyük farkı oluşturan detay ise dildir. Squarespace’in Türkçe teknik destek hizmeti yoktur ve hizmet verdiği dilleri ileri düzeyde konuşamıyorsanız, destek almanız zor olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan