IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması

21 Nisan 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması

Squarespace Nedir?

Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya genelinde popülaritesi yüksektir. Web site kurma ve barındırma hizmeti veren bir firmadır. Hem barındırma hem de oluşturma hizmeti verdiği için sıklıkla tercih edilir. Sürükle - bırak mantığıyla çalışan bir web site oluşturucusu vardır. Çoğunlukta küçük ve orta ölçekli e-ticaret siteleri tarafından tercih edilir. Blog yazarları için de kullanışlı özelliklere sahiptir.

IdeaSoft ve Squarespace Arasındaki Farklar Nelerdir?

Squarespace ve IdeaSoft benzer hizmetler sunan firmalardır. Fakat elbette aralarında bazı farklar vardır. IdeaSoft Türkiye merkezli bir firmadır ve özellikle e-ticaret siteleri için en çok tercih edilen platformlardan biridir. Tabii bu noktada seçiminizi yaparken firmanın merkezinden ziyade ihtiyaçlarınızın merkezini ön planda tutmalısınız. Sunulan hizmetlere, kullanılabilen araçlara, fiyatlandırmaya ve paket içeriklerine göz atarak iki firma arasındaki farkı görebilir, ihtiyacınıza uygun olanı seçebilirsiniz.

Paket İçeriği Karşılaştırması

Squarespace artan kapsam ve özelliklerine göre sırasıyla Personal, Business, Basic Commerce ve Advanced Commerce şeklinde 4 farklı paket sunar. Paketlerin hepsinde sınırsız hosting depolama alanı vardır. Personal paket kişisel web siteleri için ideal olup son derece kısıtlı özelliklere sahiptir. Portfolyo sergilemek ya da blog yazmak için kullanılabilir. Business paket temel ticari araçları da içerir. Profesyonel bir kurumsal web sitesi kurmak için verimlidir ve temel e-ticaret entegrasyonlarını da içerir.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız, Basic ya da Advanced Commerce paketlerini tercih edebilirsiniz. Firmanızın kapsamının genişliğine göre bu iki paketten birini seçebilirsiniz. Advanced, tüm özellikleri barındıran en üst segment pakettir. CSS ve JavaScript özelleştirmeleri, Google Ads kredisi, sınırsız ürün ekleme, üçüncü parti e-ticaret API entegrasyonu gibi zengin bir içeriğe sahiptir. Basic paketinde ise abonelik sistemi, kargo modülü ve en önemlisi üçüncü parti API entegrasyonu yoktur. Daha küçük çaplı, yerel firmalara hitap eder.

IdeaSoft ise paketlerinin hepsini e-ticaret özelinde hazırlamıştır. Toplamda 8 farklı paket sunan IdeaSoft, bu paketleri iki ana gruba ayırmıştır.

IdeaSoft Lite pakette sınırsız web alanı, 10 adet e-posta hesabı ve 1000 GB yıllık sunucu kullanımı vardır. En alt segmentteki paket olmasına rağmen SEO, toplu mail, kargo yönetimi, Google araçları, WhatsApp sipariş modülü gibi çok zengin bir içeriğe sahiptir. En üst paket olan Universe Plus ise B2B altyapısı, ürün kişiselleştirme; kargo, pazaryeri ve muhasebe programları entegrasyonu, Google Search Console & Analytics kurulumu gibi geniş bir skalada yer alan tüm özellikleri içerir.

Özetlemek gerekirse Squarespace basit ve kişisel web siteleri için tercih edilebilir. Fakat e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız IdeaSoft daha doğru ve yeterli bir seçenektir.

SEO Uyumluluk

SEO uyumluluk konusunda iki firma da üst düzey hizmetler sunmaktadır. Sunulan SEO araçları doğru bir şekilde uygulamaya konulduğu takdirde webdeki görünürlüğü maksimuma çıkarmak mümkündür.

Squarespace SEO araçlarında title & description, sayfa gizleme, paylaşım görseli gibi standart hizmetler ile birlikte gelişmiş fonksiyonlar da vardır. Sayfaların arama motoru tarafından kolayca bulunmasını sağlayan statik URL, site haritası ve otomatik işaretleme ile SEO dostu bir web sitesi yapmak mümkündür. Özel SEO paneli tarafından kolayca yönetilebilir ve önizleme aracı sayesinde sitenin sonuçlarda nasıl görüneceğine önceden bakılabilir.

IdeaSoft tarafında ise sitenizi oluşturduğunuz an otomatik olarak yapılan SEO ayarları ön plandadır. URL tanımlama ve mobil uyumluluk otomatik olarak gelirken sayfaların kod yapısı hızlı yüklenmeyi mümkün kılar ve bu SEO için oldukça önemlidir. SEO analiz modülü ile site içeriklerinin uyumluluğu ölçülebilir, uyumsuzluklar tespit edilebilir ve geliştirilebilir. Ayrıca her ürüne özel title, description, başlık etiketi ve anahtar kelime tanımlaması yapılabilir.

Bu iki firma SEO konusunda neredeyse birbirine denk fakat IdeaSoft’u bir adım öne geçiren birkaç detay var. Bunlardan biri rakip firma SEO analizi. Eğer Platinium ve üzeri bir paket alırsanız, IdeaSoft ekibi, rakipleriniz arasından seçeceğiniz sitelerin SEO analizini yapıp size rapor eder. Bu hizmet, rakiplerinizin önüne geçebilmeniz adına yeni stratejiler belirlemeniz için önemlidir.

Modüller ve Ek Hizmetleri

Squarespace, özellikle e-ticaret sitelerine yönelik pazarlama araçlarını da ek olarak hizmete sunmuş durumdadır. Email Campaigns, en beğenilen araçlardan biridir. Bu araç sayesinde tam kapsamlı mail tasarımları yapabilir ve e-posta pazarlamalarındaki veriminizi artırabilirsiniz. Unfold uygulaması ise sosyal medya pazarlamasında kullanılabilecek içerikler için 150’den fazla plan sunar.

IdeaSoft, benzersiz modülleri paketlerine eklemesiyle dikkat çeken bir firma. Örneğin online fatura modülü sayesinde herhangi bir muhasebe programına ihtiyaç duymadan faturalandırma yapabilirsiniz. Alışverişsiz tahsilat modülü ise e-ticaret sitenizi bir sanal POS cihazı gibi kullanmanızı ve online ürün satışı gerçekleştirmeden de ödeme alabilmenizi sağlar.

IdeaSoft tarafından geliştirilip müşterilere sunulan OtoPilot akıllı reklam otomasyonu ise eşi benzeri olmayan bir hizmet. Google Ads ve Merchant Center ile entegre çalışan bu araç, dinamik arama sonucu reklamlarınızı ve alışveriş reklamlarınızı tek tık ile yayına alır, optimize eder ve satış performansınızı artırır.

Fiyat Karşılaştırması

Sitenizi kuracağınız platformu seçmeden önce, Squarespace ve IdeaSoft arasında detaylı bir fiyat karşılaştırması yapmalısınız. Çünkü her iki firmanın da ücretsiz bir planı yok. Buna karşın her iki firmada da ücretsiz deneme sürümü mevcuttur. Deneme süresi Squarespace için 14 gün, IdeaSoft için ise 15 gündür.

Squarespace aylık ve yıllık ödeme planları sunmaktadır. Eğer hizmetinden emin değilseniz ve 14 günlük deneme süresini yeterli bulmuyorsanız, bir ya da birkaç ay hizmet alarak deneyimleyebilirsiniz. Yıllık ödeme yaparsanız önemli oranlarda indirim kazanacağınızı da belirtmek gerekir. Altını çizmemiz gereken bir diğer detay da firmanın dolar ile ödeme aldığıdır. Ortalama fiyatlara sahip olsa da ücretleri Türk lirasına çevirdiğinizde bütçenizi zorlayabilir. Ayrıca firmanın paketlerine göre oranı değişen satış başına komisyonu bulunmaktadır.

IdeaSoft ise paket konusunda zengin seçenekler sunduğu için hemen her bütçeye hitap edebilmektedir. Paketlerin içerikleri özenle oluşturulmuştur ve belirli ihtiyaçları karşılayabilecek sınıflandırmalara ayrılmıştır. Bu sayede sadece ihtiyacınız olan hizmetlere ödeme yapabilirsiniz ve bütçenizi zorlamazsınız. Bunun yanında satın aldığınız paketin içerisindeki tüm hizmetlerden ücretsiz faydalanabilirsiniz ve e-ticaret sitenizdeki satışlar için komisyon ödemezsiniz.

Kolay Kullanılabilirlik

Squarespace, teknik bilgisi yüksek olmayan kullanıcıların da rahatlıkla kullanabileceği bir panele sahiptir. Açılır menüler sayesinde tüm ihtiyaçlara kolayca ulaşılabilir. Hazır şablonları kullanmak kodlama bilgisi gerektirmez ve sürükle - bırak modeli ile metinlerin ve görsellerin yeri hızlıca değiştirilebilir. Hazırlanan sitenin nasıl göründüğü önizleme modu ile kontrol edilebilir. Sitede kullanılabilecek pek çok araç hazır bir şekilde bulunur ve ihtiyaçlar doğrultusunda siteye eklenebilir. Kullanımı zorlaştıran detay ise Türkçe dil desteği olmamasıdır.

Firmanın kolay kullanılan bir diğer paneli ise görüntü yöneticisidir. Ek bir ücret ile Getty Images entegrasyonundan faydalanabilirsiniz. Bu hizmet ile galeri ve bloglarınızda kullanabileceğiniz 40 milyondan fazla görsele erişim sağlayabilirsiniz. Ayrıca sitenin takip edilebileceği ve hem iOS hem de Android destekli mobil uygulaması da mevcuttur.

IdeaSoft’un kullanım mantığındaki en önemli kolaylık elbette Türkçe olmasıdır. Bunun dışında zaten “anahtar teslim e-ticaret platformu” söylemi ile hosting, e-mail, güvenlik, yedekleme, tasarım, ödeme altyapısı gibi temel gereksinimlerin tamamını hazır olarak verir. E-ticaret sitelerinin önemli iş yüklerini hafifleten IdeaSoft’un akıllı sipariş yönetimi ile faturalandırma, stok, kargo gibi sipariş ile ilgili tüm detayları kolayca yönetebilirsiniz.

Temalar ve Özelleştirme

Squarespace’in en büyük dezavantajı olarak tema şablonlarını gösterebiliriz. Dünya çapında milyonlarca web sitesine hizmet veren bu platformda sadece 60 adet civarında şablon olması, kodlama bilmeyen kullanıcılar için büyük bir problem. Bu şablonları CSS ve JavaScript kodları ile özelleştirmek mümkün fakat bunun için üst düzey kodlama bilgisi bilmeniz ya da bir profesyonelden destek almanız gerekir. Dolayısıyla hazır şablonlar özgünlük sorunu oluşturabilecekken özelleştirmek ekstra maliyet yaratır.

IdeaSoft’un zengin tema kütüphanesi sayesinde kodlama bilmeden de kendinize profesyonel bir e-ticaret sitesi hazırlayabilirsiniz. Gelişmiş editör paneli ile renk, font, boyut, dinamik slider ve banner tercihlerinizi özelleştirebilirsiniz. Bunun yanında dilerseniz kendinize özel bir tasarım da talep edebilirsiniz. Eğer hazır bir tasarımınız varsa, IdeaSoft bu tasarımınızı kendi sistemine entegre ederek benzersiz sitenizi sizin için hazırlar.

Teknik Destek

Teknik destek konusunda her iki firma da tam anlamıyla sınırsız bir hizmet sunmaktadır. İki firmaya da 7/24 ulaşabilir, sorularınıza cevap bulabilir ve teknik destek alabilirsiniz. Hem Squarespace hem de IdeaSoft’ta bulunan teknik destek seçenekleri şöyledir:

  • 7/24 ulaşılabilir telefon hattı
  • Destek paneli
  • E-posta ile iletişim
  • Canlı yardım
  • Blog
  • Konu anlatım videoları

Ortak özelliklerinin yanında fark yaratan detaylar da vardır. Squarespace bir foruma sahiptir ve bu forumda hem kullanıcılar hem de geliştiriciler birbirlerine destek olabilir. IdeaSoft ise IdeaAkademi eğitimleri ile tüm e-ticaret sitesi sahiplerini birer geliştiriciye dönüştürmektedir. İki firmanın sunduğu destek hizmetleri arasındaki büyük farkı oluşturan detay ise dildir. Squarespace’in Türkçe teknik destek hizmeti yoktur ve hizmet verdiği dilleri ileri düzeyde konuşamıyorsanız, destek almanız zor olabilir.

IdeaSoft

SquareSpace

SEO Uyumluluk
Tema Özelleştirme
Kolay Kurulum
Teknik Destek
Ücretsiz Temalar
Kolay Sipariş Yönetimi
Kolay Ürün Yönetimi
E-mail Otomasyonu
İndirimli Kargo Anlaşmaları
Fatura Modülü
Search Console Kurulumu
Google Analytics Kurulumu
Pazaryeri Entegrasyonu
E-posta Adresi Oluşturma
Domain Satın Alma
Hosting Hizmeti
Mobil Optimizasyon
API Seçenekleri
Sanal Pos Entegrasyonu
Ürün Sayısı Sınırlandırması Sınırsız Ürün Ekleme Sınırsız Ürün Ekleme
Depolama Alanı Minimum 1 TB -
Güvenli Ödeme Yöntemi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya