IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması

15 Nisan 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması

Etsy Nedir?

Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi alıcıların ve satıcıların buluştuğu, alışveriş yaptığı ve Etsy’nin de bu ticaret işlemlerinden komisyon aldığı bir ortam vardır. Fakat Etsy, kendini “özel” bir alışveriş platformu olarak tanımlar, ki bu tanımlamada haksız da değildir. Çünkü bu platformda satılabilecek ürünler sınırlıdır. Söz konusu ürünler 4 ana grupta değerlendirilmektedir.

  • Antika - vintage
  • El yapımı ürünler
  • El yapımı ürünler için malzemeler
  • Dijital ürünler

Mevcut kategoriler altındaki ürünlerin temel olarak bu grupların şartlarını karşılaması beklenmektedir. Satılacak ürünlerin, satıcı tarafından tasarlanmış ya da büyük otomasyonlardan ziyade daha basit araçlarla, el emeği olarak üretilmiş olması gerekir. Seri üretimi yapılan fabrikasyon ürünler bu platformda satılamaz. Etsy, şartları karşılamayan satıcıların satış yapmasına izin vermez.

Ürün konusundaki farkın dışında, standart bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi satıcılar dükkân açar. Alıcılar ise listeleme sayfalarından, reklamlardan, internet aramalarından ürünlere ulaşarak satın alırlar. Bunların dışında Etsy’nin, özellikle e-ticaret girişimcilerini ilgilendiren bazı farkları da vardır. Peki, IdeaSoft ile arasındaki farklar nelerdir?

IdeaSoft ve Etsy Arasındaki Farklar Nelerdir?

IdeaSoft ve Etsy, e-ticaret girişimcileri için en önemli firmalar arasında gösterilmektedir. Eğer e-ticarete yeni adım atıyorsanız ya da mevcut işletmenizi büyütmek istiyorsanız, bu iki firma hakkında detaylı bilgiler alıp hangisinin sizi daha ileriye taşıyacağını öğrenmelisiniz. Hizmet modeli açısından çok büyük farklara sahip olan bu iki firma, e-ticaret ihtiyaçlarınızı karşılamak için destek sunar. Fakat bir çeşit iş ortağı seçiyor olacağınız için tercihiniz büyük önem taşımaktadır.

Paket İçeriği Karşılaştırması

Etsy üzerinden e-ticarete başlamanız halinde site sahibi değil, dükkân sahibi olursunuz. Dolayısıyla sahip olduğunuz imkânlar kısıtlı olur. Etsy’nin standart versiyonunu, sadece işlemlerdeki standart ücretler dahilinde kullanabilirsiniz. Standart paket ile mağaza açılabilir, ürünler listelenebilir, analiz ve Etsy SEO araçlarından faydalanılabilir.

Ücretli Plus paket ise mağaza özelleştirme, web site yönlendirme, bilgilendirme mailleri gönderme, bonus listeleme gibi avantajlar içermektedir. Yani Etsy’de sadece tek bir paket var aslında. Bu paketi alan tüm kullanıcılar, aynı hizmetlerden yararlanma imkânı bulacağı için rakiplerin önüne geçmek biraz zorlaşabilmektedir.

IdeaSoft ise bir dükkânla sınırlı olmayıp e-ticaretin her adımında hizmet sunduğu için paket içeriği ve daha da önemlisi gerçek bir web sitesine sahip olmada doğal olarak Etsy’nin önünde. Bu paketler E-ticaret ve Plus E-ticaret olarak iki ana gruba ayrılmış durumda. E-ticaret grubunda içeriklerine göre değişen Lite, Pro, Entegre, Enterprise ve Platinium paketler mevcuttur. Plus E-ticaret tarafında ise daha geniş kapsamlı Advance Plus, Connect Plus ve Universe Plus paketleri bulunmaktadır.

IdeaSoft paketleri sunucu kullanımından SEO’ya, özel konsept tasarımdan pazaryeri ve muhasebe entegrasyonuna kadar bir e-ticaret sitesinin ihtiyaç duyacağı hemen her şeyi sunar. Temel gereksinimlerin yanında dükkânınızı, yani e-ticaret sitenizi arama motorunda ve reklamlarda daha başarılı hale getirebilecek araçların ve modüllerin de var olması önemli bir avantajdır. Ayrıca paket seçeneğinin fazla olması, ihtiyacınıza uygun bir paket bulabilmenize olanak tanıyarak kendi stratejinizi uygulamanız adına fırsat sunar.

Modüller ve Ek Hizmetleri

Modül ve ek hizmetler konusunda da IdeaSoft daha avantajlı gibi görünmektedir. Fakat Etsy de satıcıları yalnız bırakmak yerine daha fazla görünebilmeleri için destek sunar. Örneğin ekstra ödeme yaparak listeleme sayfalarında ilanları öne çıkarmak mümkündür.

Bunun yanında Etsy, sizin yerinize dijital reklamlar yapar. Fakat bu reklamlardan gelen kullanıcılar ürünlerinizi satın alırsa, Etsy sizden bu reklam hizmeti için komisyon alır. Yani dolaylı yoldan reklamınızı kendiniz yapmış da sayılabilirsiniz.

Etsy araçları ile sosyal medya gönderileri oluşturmak da mümkün. Bu araçlar ile Facebook, Pinterest, Twitter veya Instagram uyumlu gönderiler hazırlayabilirsiniz. Ayrıca müşterileriniz için alışveriş kuponları da oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft, özellikle dijital reklamlar konusunda önemli avantajlar sunmaktadır. Google Türkiye ile iş birliği içinde olduğu için IdeaSoft altyapısını kullanan e-ticaret siteleri, arama motoru reklamcılığında daha avantajlı bir konumda. Kupon tanımlamanın yanında sosyal medya pazarlama, abonelik, kombin, promosyonlu satış gibi modüllerden faydalanabilmeniz de mümkün.

IdeaSoft’u ek hizmet konusunda Etsy’nin önüne geçiren araç, OtoPilot akıllı reklam otomasyonudur. Bu otomasyon ile teknik bilgilere ya da reklam ajanslarına ihtiyaç duymadan alışveriş reklamları üzerinden kazanç elde etme fırsatına sahip olursunuz. Google Ads ve Merchant Center ile otomatik olarak entegre çalışan bir otomasyon aracıdır.

Etsy Pattern

Etsy’nin sunduğu araçlarından birisi Etsy Pattern’dir. Pattern ile Etsy dışında bir web sitesi kurabilirsiniz. Bu siteye ürünlerinizi ekleyip satış yapabilirsiniz. En önemli avantajı ise Pattern üzerinden kurduğunuz siteye eklediğiniz ürünlerin otomatik olarak Etsy dükkânınıza aktarılıyor olmasıdır. Herhangi bir entegrasyona gerek kalmaksızın mevcut sitenizdeki ürünleriniz Etsy’de de listelenir. Ancak burada bilinmesi gereken nokta şudur; Etsy’e eklemediğiniz hiç bir ürünü web sitenizde listeleyemezsiniz. Bu durum yine Etsy’ye bağlı kalmanıza neden olmaktadır.

Etsy Pattern’in yönetimi de ana Etsy paneli üzerinden gerçekleştirilmektedir. Yani bu web sitesini kendi başına bağımsız bir site olarak düşünmek yanlış olur. Pattern, kısıtlı imkanları olan bir web sitesi olarak düşünmek daha doğru bir yaklaşımdır. Bunun en önemli nedeni ise siteye müdahale edilememesidir. Peki burada müdahale etmekten kastettiğimiz şey nedir?

Örneğin siz bir Pattern kullanıcısı olarak sitenize mevcuttaki sayfaların dışında bir sayfa eklemek isterseniz, bunu yapamazsınız! Pattern sadece belli birkaç sayfayı size sunar. Siz de bunların en fazla görünürlüğünü değiştirebilirsiniz. Örneğin Pattern blog sayfası açmanıza imkân verir. Ve siz dilerseniz bunu kaldırabilirsiniz ya da görünür yaparak yazılar ekleyebilirsiniz. Ancak kullanıcılarınız için bir SSS yani sık sorulan sorular sayfası açmak isterseniz, bunu yapmanız mümkün değildir. Bir web sitesinin, özellikle e-ticaret sitesinin bu tarz müdahalelere kapalı olması hem can sıkıcıdır hem de mevcut potansiyeli kaçırmanıza neden olabilir.

SEO Uyumluluk

SEO’nun e-ticaret konusunda ne kadar önemli olduğu bilinen bir gerçek. Dolayısıyla e-ticaret girişimlerinizde SEO detayını göz ardı etmemelisiniz. Etsy’de satış yapmaya başlarsanız, site üzerinden yapabileceğiniz ayarlar ile dükkânınızdaki ilanları SEO’ya uygun hâle getirebilmeniz mümkün. Etsy ilan detaylarını kendi SEO algoritmasına dahil ederek aramalarda görünmeniz için bir fırsat yaratır ama gerekli işlemleri sizin gerçekleştirmeniz gerekir. Ancak buradaki önemli nokta; yalnızca kendi algoritmasına dahil etmesidir. Kurdukları ekosistemde Etsy kendi içinde bir arama motoru gibi çalışmaktadır. Yani burada yaptığınız SEO çalışmaları gerçek arama motorları için değil, Etsy özelinde işe yarar. Yani, satış potansiyeliniz yalnızca Etsy’nin belirlediği sınırlar dahilinde kalır.

İlanlarınızın başlığını ve ürün açıklamasını, SEO’ya uygun bir şekilde yazmak sizin sorumluluğunuzdadır. Bunun dışında ilan yayınlarken etiket yazma zorunluluğu bulunmaktadır. Bu etiketler de SEO uygulaması olarak kabul edilmektedir. Kısaca SEO çalışmaları üzerinden kazancınızı artırma imkânınız Etsy ile oldukça kısıtlıdır.

SEO çalışmalarının bir parçası olan içerik çalışmaları da Etsy Pattern ile kısıtlı kalmaktadır. Örneğin e-ticaret sitelerinde sıklıkla ihtiyaç duyulan kategoriler,bu altyapı ile açılamaz. Bunun nedeni Pattern’de standart sayfaların dışında yeni bir sayfa açma fonksiyonu olmamasıdır. Dolayısıyla sizin ürünlerinizi altına ekleyebileceğiniz bir kategori ve buraya yazılacak, sıralama almaya yarayacak içerikler söz konusu değildir. İçeriklerin düzenlenmesine, kritik olan heading etiketleri yani başlıklar da müdahaleye kapalıdır. Etsy Pattern kullanarak e-ticaret sitesi yönetmek isterseniz, yalnızca title ve meta açıklamalara müdahale ederek SEO yapma şansınız olur.

IdeaSoft tarafına baktığımızda ise e-ticaret sitenizi açtığınız anda SEO’ya adım atabileceğinizi görebiliriz. Siteniz sayfa yüklemesini hızlandıran kod yapısı ve mobil uyumlu sayfaları ile birlikte gelir ve URL tanımlaması otomatik olarak yapılır. SEO’ya uyumsuz olan kelimeler, içerikler ve görsellerin tespit edilmesi mümkündür. Tüm sayfalarınızda SEO uyumlu içerikleri dilediğiniz gibi yazabilirsiniz.

Google araçlarının aktif olarak kullanıldığı IdeaSoft SEO hizmetinde ayrıca rakip SEO analizi yapma şansınız da var. Platinium ve üzeri bir paket almanız hâlinde, sizin belirleyeceğiniz rakip sitenin analizi yapılır ve size PDF dosyası olarak sunulur.

IdeaSoft işin SEO kısmında SEOperf, Work Medya ve Perfist gibi firmalar ile çalıştığı için bu konuda profesyonel bir destek alma şansınız da var. E-ticaret Çözüm Merkezi’nde yer alan bu firmalarla, IdeaSoft referansı ile iletişime geçebilir ve indirimli fiyatlarla profesyonel SEO hizmeti alabilirsiniz.

Fiyat Karşılaştırması

İki firmanın fiyatlandırma politikası birbirlerinden çok farklıdır. İki firmanın işleyişi bir noktada ayrıldığı için, fiyat karşılaştırmasını ihtiyaçlarınız dahilinde yapmalısınız.

Etsy’de dükkânınızı ücretsiz açarsınız fakat sonrasındaki işlemlerin hemen hepsi kendine özel ücretlere tabi tutulur. Eklenen, listelenen ve satılan her bir ürün için ücret ödenir. Listeleme ücretleri tek seferlik değildir ve dönemsel olarak yenilenir. Ayrıca yabancı para biriminden işlem yapıldığı için, satışlarınızdan gelecek paranın Türk lirasına çevrilmesi de ekstra ücretlendirilir. Reklamlar ve bununla birlikte bazı vergilendirmeler de mevcuttur. Haricen bir siteye sahip olmanızı sağlayan Etsy Pattern hizmetinin de kendi fiyat tarifesi vardır.

IdeaSoft, sunduğu hizmetleri paketler halinde sattığı için, işlem başına ücretlendirme gibi bir politikası yoktur. Satın aldığınız paket dahilindeki tüm hizmetleri ücretsiz olarak alırsınız. Aracı bir pazaryeri olmadan satış yapma imkânınız da olduğu için komisyon konusunda avantajınız vardır. Bunun yanında paketinizde olmayan ekstra hizmetlerden faydalanmak için paketinizi yükseltebilir, yine o paket içerisindeki hizmetleri ücretsiz olarak alabilirsiniz.

Kolay Kullanılabilirlik

E-ticaret girişimcisi olarak, sitenizi ya da dükkânınızı rahat bir şekilde yönetebilmelisiniz. Eğer bu konuda bir uzmanlığınız bulunmuyorsa, kolay kullanılan bir altyapı sistemi sizin için daha faydalıdır. Bu konuda her iki firma da avantajlı sayılabilir. Her iki platform da çok fazla teknik bilgi gerektirmeden kullanılabilir. Fakat Etsy’nin Türkçe olmaması, dil bilmeyenler için işleri zorlaştırabilir.

Etsy, “Etsy'de Satış” uygulaması ile siparişleri mobil olarak yönetmeye ve ilanları düzenlemeye olanak tanır. Kendi ödeme sistemi olduğu için bir sanal POS hizmetine ihtiyaç duymazsınız. Kendinize özel bir alan adı alıp bunu Etsy dükkânınızın URL adresine yönlendirebilirsiniz. Bu şekilde müşterilerinize bir çeşit e-ticaret siteniz varmış gibi hizmet verebilirsiniz. Site arayüzü çok karışık sayılmaz ve bu konuda her zaman destek alabileceğiniz bir hizmet de mevcuttur. Fakat Etsy’nin en önemli dezavantajı olan dil konusu, burada da karşınıza çıkar. Destek alabilmek için İngilizceye ihtiyaç duyarsınız.

IdeaSoft da kullanıcı dostu arayüze sahip platformlardan biridir. Türkçe olduğu için yönetim araçlarının ne işe yaradığını anlamak biraz daha kolay. Ürün, marka ve kategorileri tek bir merkezden yönetebilmeniz mümkündür. Ayrıca API, XML ve Excel formatları ile toplu ürün ekleme ve güncellemesi de yapabilirsiniz. Akıllı arama ve filtreleme fonksiyonu hem size hem de müşterilerinize kolaylık sağlar. Aynı şekilde sipariş takip ve yönetim arayüzü de kolay kullanılabilir. Ödeme kolaylığı açısından Sanal POS, havale, EFT, kapıda ödeme, alışverişsiz tahsilat gibi seçenekler vardır.

Temalar ve Özelleştirme

Temalar ve özelleştirme konularında IdeaSoft daha zengin seçenekler sunar. Çünkü Etsy, hazır bir e-ticaret pazaryeri olduğu için tüm dükkânlar için standart bir tasarım sunar. Etsy’deki dükkânınıza bir kapak fotoğrafı (banner) yerleştirebilirsiniz. Buraya ekleyeceğiniz fotoğraf ile birlikte dükkânınız hakkında bir metin yazma konusunda da özgürsünüz. Ayrıca dükkân sahibi olarak kendi bilgilerinizi de ekleyebilirsiniz. Eğer Etsy Pattern hizmetini kullanırsanız, özel olarak tasarlayabileceğiniz bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Fakat web site düzenleyicisini kendiniz kullanmanız ya da profesyonel destek almanız gerekir. Etsy özel tasarım desteği sunmaz.

IdeaSoft ise hem masaüstü hem de mobil cihazların tamamına uyumlu tasarımlar sunar. Ücretsiz hazır temalar mevcuttur ve tema editörü ile renkleri ve yazıları özelleştirebilirsiniz. Hazır temaları kullanmak istemezseniz ve kendinize özel bir tasarım isterseniz, IdeaSoft bu konuda destek sunar. Bünyesinde tasarımcı ekibi de bulundurduğu için sadece size özel olan bir tasarımınız olabilir. Bu özel tasarımların temasını ve sayfalarını da özelleştirebilirsiniz.

Teknik Destek

Her iki platformun da site üzerinden yayınladığı detaylı rehberler mevcut. Bu rehberlerde aklınızdaki pek çok sorunun cevabını bulabilirsiniz. Ayrıca destek talebi oluşturup dönüş bekleyebilirsiniz. Ama iş daha teknik konulara geldiğinde, verimli bir destek almak daha önemli bir fark yaratır.

Etsy rehberlerinden ulaşamadığınız teknik bilgiler hakkında özel destek almak için kullanabileceğiniz tek yöntem e-posta ile iletişime geçmektir. Bu aşamada da yine dil, sizin için problem olabilir. Bunun dışında Etsy bir foruma sahiptir ve bu forum üzerinden pek çok soruya cevap alabilmek mümkündür. Forum sayesinde kullanıcı deneyimlerini de gözlemleyebilme şansını olur.

IdeaSoft Türkiye merkezli olduğu için telefonla ulaşabilmek kolaydır. Teknik desteğe telefon üzerinden 7/24 ulaşabilirsiniz. Aldığınız hizmetlerin her biri için alanında uzman kişilerden destek alabilme şansınız da vardır. Ayrıca e-ticarete yeni adım attıysanız ya da mevcut bilginizi geliştirmek istiyorsanız, bu noktada IdeaAkademi eğitimlerinden destek alabilirsiniz. E-ticaret Çözüm Merkezi ise e-ticaret yaparken ihtiyaç duyduğunuz hizmetler hakkında profesyonel destek almanızı ve ilgili hizmeti veren firma ile iletişime geçmenizi sağlar.

IdeaSoft

Etsy

SEO Uyumluluk
Tema Özelleştirme
Kolay Kurulum
Teknik Destek
Ücretsiz Temalar
Kolay Sipariş Yönetimi
Kolay Ürün Yönetimi
E-mail Otomasyonu
İndirimli Kargo Anlaşmaları
Fatura Modülü
Search Console Kurulumu
Google Analytics Kurulumu
Pazaryeri Entegrasyonu
E-posta Adresi
Blog Oluşturma Yalnızca Etsy Pattern'de
Mobil Optimizasyon
API Seçenekleri
Sanal Pos Entegrasyonu
Ürün Sayısı Sınırlandırması Sınırsız Ürün Ekleme
Güvenli Ödeme Yöntemi
Ürün Sayısı Sınırlandırması 7/24 7/24
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan