Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin değerini artırmanız gerekecek. İçeriklerinizin değerinin düşük olması, hem SEO hem de etkileşim konusunda sıkıntılar yaşamanıza ve beklentilerinizin karşılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de içeriklerinizin kalitesini artırmanız oldukça önemli. İçeriklerinizin kalitesini ve değerini artırabilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak blog içeriklerinizden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Tabii ki sadece içerik kalitenizi artırmanız tek başına yeterli değil, bu içeriklerin dağıtımını da iyi bir şekilde yapmalısınız; fakat bu yazı da içerik kalitesini artırma üzerinde duracağız.

Özgün ve orijinal içerikler oluşturun

Birçok firma blog içerikleri oluşturmaya çalışıyor. Özellikle trafik getirecek ve SEO odaklı çalışmalar üzerinde duruyorlar. Bu organik trafiğinizi artırmak için oldukça önemli; ancak tek başına da yeterli değil. Özellikle aranma hacmi yüksek olan kelime gruplarında, rekabetin de fazla olacağını unutmamanız gerekiyor. Rekabetten sıyrılmak her zaman kolay olmayacaktır; çünkü burada alan adı otoritesi devreye girecektir. Alan adı otoritesi yüksek olan siteler, organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacaktır. Bunun yanı sıra mobile uyumluluk ve site performansı gibi kriterler de yazılarınızın görünürlük sırasını etkileyecektir. Yeni açılan bir siteyseniz, organik aramalar için bu tür çalışmalar yapabilirsiniz; ancak bir de daha orijinal ve özgün içerik konuları üzerinde de durmaya özen göstermelisiniz. Bunu yaptığınızda, rakip firmaların girmediği alanlara girerek, bu alanlardan trafik almaya çalışabilirsiniz. Google, özgün ve orijinal içeriklere daha fazla değer verdiği için, bu tür içeriklerden de belli bir trafik sağlama imkanınız olacak.

Yazım kurallarına dikkat edin

Yazdığınız blog içeriklerinin yazım kurallarına uygun olması, anlatım bozukluklarının olmaması da oldukça önemlidir. Okuyucular rahatlıkla bu yazıları okuyabilmeliler. Başka bir deyişle yazılarınızın okunabilirlik seviyesini yükseltmeniz gerekiyor. Bunu sağlayabilmek için de cümlelerinizi çok uzun tutmamalı, yazım ve anlatım kurallarına dikkat etmeniz gerekiyor. Kullandığınız dilin de sade ve çok fazla jargon içermemesi gerekiyor. Sektörel yazılarda, sektörün kendi dilini kullanmak doğru olacaktır; fakat çok fazla teknik bilgiye girildiğinde dilin sadeleştirilmesi, yazının anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Görsellere yer verin

İçeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirmek için, yazılarınızın içinde görseller kullanmaya da dikkat etmelisiniz. Bu görselleri seçerken yüksek çözünürlüklü ve kaliteli olanları kullanamaya dikkat edin. Kullancılar artık yazıları okumaktansa, görselleri incelemeyi tercih edebiliyorlar. Bu durumda da kullandığınız görsellerin kaliteli olması, okuyucuları site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlayacaktır.

Eski yazılarınızı inceleyin

Eğer bir süredir içerik çalışmaları yapıyorsanız, eski yazılarınızı incelemeniz de oldukça önemli. Analytics üzerinden en fazla ve en az trafik alan yazılarınızı inceleyin. Böylelikle yaptığınız çalışmaların hangilerinin işe yaradığını görebilirsiniz. İşe yaramayan stratejilerinizi değiştirerek, işe yarar bir hale getirmek için neler yapabileceğiniz üzerinde düşünebilir ve iyi okunan yazılarınızdan örnekler alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın