Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

26 Kasım 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin değerini artırmanız gerekecek.

İçeriklerinizin değerinin düşük olması, hem SEO hem de etkileşim konusunda sıkıntılar yaşamanıza ve beklentilerinizin karşılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de içeriklerinizin kalitesini artırmanız oldukça önemli.

İçeriklerinizin kalitesini ve değerini artırabilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak blog içeriklerinizden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Tabii ki sadece içerik kalitenizi artırmanız tek başına yeterli değil, bu içeriklerin dağıtımını da iyi bir şekilde yapmalısınız; fakat bu yazı da içerik kalitesini artırma üzerinde duracağız.

Özgün ve orijinal içerikler oluşturun

Birçok firma blog içerikleri oluşturmaya çalışıyor. Özellikle trafik getirecek ve SEO odaklı çalışmalar üzerinde duruyorlar. Bu organik trafiğinizi artırmak için oldukça önemli; ancak tek başına da yeterli değil.

Özellikle aranma hacmi yüksek olan kelime gruplarında, rekabetin de fazla olacağını unutmamanız gerekiyor. Rekabetten sıyrılmak her zaman kolay olmayacaktır; çünkü burada alan adı otoritesi devreye girecektir. Alan adı otoritesi yüksek olan siteler, organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacaktır. Bunun yanı sıra mobile uyumluluk ve site performansı gibi kriterler de yazılarınızın görünürlük sırasını etkileyecektir.

Yeni açılan bir siteyseniz, organik aramalar için bu tür çalışmalar yapabilirsiniz; ancak bir de daha orijinal ve özgün içerik konuları üzerinde de durmaya özen göstermelisiniz. Bunu yaptığınızda, rakip firmaların girmediği alanlara girerek, bu alanlardan trafik almaya çalışabilirsiniz.

Google, özgün ve orijinal içeriklere daha fazla değer verdiği için, bu tür içeriklerden de belli bir trafik sağlama imkanınız olacak.

Yazım kurallarına dikkat edin

Yazdığınız blog içeriklerinin yazım kurallarına uygun olması, anlatım bozukluklarının olmaması da oldukça önemlidir. Okuyucular rahatlıkla bu yazıları okuyabilmeliler. Başka bir deyişle yazılarınızın okunabilirlik seviyesini yükseltmeniz gerekiyor.

Bunu sağlayabilmek için de cümlelerinizi çok uzun tutmamalı, yazım ve anlatım kurallarına dikkat etmeniz gerekiyor. Kullandığınız dilin de sade ve çok fazla jargon içermemesi gerekiyor. Sektörel yazılarda, sektörün kendi dilini kullanmak doğru olacaktır; fakat çok fazla teknik bilgiye girildiğinde dilin sadeleştirilmesi, yazının anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Görsellere yer verin

İçeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirmek için, yazılarınızın içinde görseller kullanmaya da dikkat etmelisiniz. Bu görselleri seçerken yüksek çözünürlüklü ve kaliteli olanları kullanamaya dikkat edin.

Kullancılar artık yazıları okumaktansa, görselleri incelemeyi tercih edebiliyorlar. Bu durumda da kullandığınız görsellerin kaliteli olması, okuyucuları site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlayacaktır.

Eski yazılarınızı inceleyin

Eğer bir süredir içerik çalışmaları yapıyorsanız, eski yazılarınızı incelemeniz de oldukça önemli. Analytics üzerinden en fazla ve en az trafik alan yazılarınızı inceleyin. Böylelikle yaptığınız çalışmaların hangilerinin işe yaradığını görebilirsiniz. İşe yaramayan stratejilerinizi değiştirerek, işe yarar bir hale getirmek için neler yapabileceğiniz üzerinde düşünebilir ve iyi okunan yazılarınızdan örnekler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan