Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

26 Kasım 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin değerini artırmanız gerekecek.

İçeriklerinizin değerinin düşük olması, hem SEO hem de etkileşim konusunda sıkıntılar yaşamanıza ve beklentilerinizin karşılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de içeriklerinizin kalitesini artırmanız oldukça önemli.

İçeriklerinizin kalitesini ve değerini artırabilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak blog içeriklerinizden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Tabii ki sadece içerik kalitenizi artırmanız tek başına yeterli değil, bu içeriklerin dağıtımını da iyi bir şekilde yapmalısınız; fakat bu yazı da içerik kalitesini artırma üzerinde duracağız.

Özgün ve orijinal içerikler oluşturun

Birçok firma blog içerikleri oluşturmaya çalışıyor. Özellikle trafik getirecek ve SEO odaklı çalışmalar üzerinde duruyorlar. Bu organik trafiğinizi artırmak için oldukça önemli; ancak tek başına da yeterli değil.

Özellikle aranma hacmi yüksek olan kelime gruplarında, rekabetin de fazla olacağını unutmamanız gerekiyor. Rekabetten sıyrılmak her zaman kolay olmayacaktır; çünkü burada alan adı otoritesi devreye girecektir. Alan adı otoritesi yüksek olan siteler, organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacaktır. Bunun yanı sıra mobile uyumluluk ve site performansı gibi kriterler de yazılarınızın görünürlük sırasını etkileyecektir.

Yeni açılan bir siteyseniz, organik aramalar için bu tür çalışmalar yapabilirsiniz; ancak bir de daha orijinal ve özgün içerik konuları üzerinde de durmaya özen göstermelisiniz. Bunu yaptığınızda, rakip firmaların girmediği alanlara girerek, bu alanlardan trafik almaya çalışabilirsiniz.

Google, özgün ve orijinal içeriklere daha fazla değer verdiği için, bu tür içeriklerden de belli bir trafik sağlama imkanınız olacak.

Yazım kurallarına dikkat edin

Yazdığınız blog içeriklerinin yazım kurallarına uygun olması, anlatım bozukluklarının olmaması da oldukça önemlidir. Okuyucular rahatlıkla bu yazıları okuyabilmeliler. Başka bir deyişle yazılarınızın okunabilirlik seviyesini yükseltmeniz gerekiyor.

Bunu sağlayabilmek için de cümlelerinizi çok uzun tutmamalı, yazım ve anlatım kurallarına dikkat etmeniz gerekiyor. Kullandığınız dilin de sade ve çok fazla jargon içermemesi gerekiyor. Sektörel yazılarda, sektörün kendi dilini kullanmak doğru olacaktır; fakat çok fazla teknik bilgiye girildiğinde dilin sadeleştirilmesi, yazının anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Görsellere yer verin

İçeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirmek için, yazılarınızın içinde görseller kullanmaya da dikkat etmelisiniz. Bu görselleri seçerken yüksek çözünürlüklü ve kaliteli olanları kullanamaya dikkat edin.

Kullancılar artık yazıları okumaktansa, görselleri incelemeyi tercih edebiliyorlar. Bu durumda da kullandığınız görsellerin kaliteli olması, okuyucuları site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlayacaktır.

Eski yazılarınızı inceleyin

Eğer bir süredir içerik çalışmaları yapıyorsanız, eski yazılarınızı incelemeniz de oldukça önemli. Analytics üzerinden en fazla ve en az trafik alan yazılarınızı inceleyin. Böylelikle yaptığınız çalışmaların hangilerinin işe yaradığını görebilirsiniz. İşe yaramayan stratejilerinizi değiştirerek, işe yarar bir hale getirmek için neler yapabileceğiniz üzerinde düşünebilir ve iyi okunan yazılarınızdan örnekler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan