fbpx

Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin değerini artırmanız gerekecek.

İçeriklerinizin değerinin düşük olması, hem SEO hem de etkileşim konusunda sıkıntılar yaşamanıza ve beklentilerinizin karşılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de içeriklerinizin kalitesini artırmanız oldukça önemli.

İçeriklerinizin kalitesini ve değerini artırabilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak blog içeriklerinizden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Tabii ki sadece içerik kalitenizi artırmanız tek başına yeterli değil, bu içeriklerin dağıtımını da iyi bir şekilde yapmalısınız; fakat bu yazı da içerik kalitesini artırma üzerinde duracağız.

Özgün ve orijinal içerikler oluşturun

Birçok firma blog içerikleri oluşturmaya çalışıyor. Özellikle trafik getirecek ve SEO odaklı çalışmalar üzerinde duruyorlar. Bu organik trafiğinizi artırmak için oldukça önemli; ancak tek başına da yeterli değil.

Özellikle aranma hacmi yüksek olan kelime gruplarında, rekabetin de fazla olacağını unutmamanız gerekiyor. Rekabetten sıyrılmak her zaman kolay olmayacaktır; çünkü burada alan adı otoritesi devreye girecektir. Alan adı otoritesi yüksek olan siteler, organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacaktır. Bunun yanı sıra mobile uyumluluk ve site performansı gibi kriterler de yazılarınızın görünürlük sırasını etkileyecektir.

Yeni açılan bir siteyseniz, organik aramalar için bu tür çalışmalar yapabilirsiniz; ancak bir de daha orijinal ve özgün içerik konuları üzerinde de durmaya özen göstermelisiniz. Bunu yaptığınızda, rakip firmaların girmediği alanlara girerek, bu alanlardan trafik almaya çalışabilirsiniz.

Google, özgün ve orijinal içeriklere daha fazla değer verdiği için, bu tür içeriklerden de belli bir trafik sağlama imkanınız olacak.

Yazım kurallarına dikkat edin

Yazdığınız blog içeriklerinin yazım kurallarına uygun olması, anlatım bozukluklarının olmaması da oldukça önemlidir. Okuyucular rahatlıkla bu yazıları okuyabilmeliler. Başka bir deyişle yazılarınızın okunabilirlik seviyesini yükseltmeniz gerekiyor.

Bunu sağlayabilmek için de cümlelerinizi çok uzun tutmamalı, yazım ve anlatım kurallarına dikkat etmeniz gerekiyor. Kullandığınız dilin de sade ve çok fazla jargon içermemesi gerekiyor. Sektörel yazılarda, sektörün kendi dilini kullanmak doğru olacaktır; fakat çok fazla teknik bilgiye girildiğinde dilin sadeleştirilmesi, yazının anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Görsellere yer verin

İçeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirmek için, yazılarınızın içinde görseller kullanmaya da dikkat etmelisiniz. Bu görselleri seçerken yüksek çözünürlüklü ve kaliteli olanları kullanamaya dikkat edin.

Kullancılar artık yazıları okumaktansa, görselleri incelemeyi tercih edebiliyorlar. Bu durumda da kullandığınız görsellerin kaliteli olması, okuyucuları site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlayacaktır.

Eski yazılarınızı inceleyin

Eğer bir süredir içerik çalışmaları yapıyorsanız, eski yazılarınızı incelemeniz de oldukça önemli. Analytics üzerinden en fazla ve en az trafik alan yazılarınızı inceleyin. Böylelikle yaptığınız çalışmaların hangilerinin işe yaradığını görebilirsiniz. İşe yaramayan stratejilerinizi değiştirerek, işe yarar bir hale getirmek için neler yapabileceğiniz üzerinde düşünebilir ve iyi okunan yazılarınızdan örnekler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan