E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

5 Şubat 2020
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de düzenlenmesi gerekir; çünkü bu görsel ve metinler sitenizi ziyaret eden kişilere bir mesaj verir.. Aynı bir mağazadaki satış görevlisi gibi ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi ziyaretçilerinize anlatmaktadırlar. Bu nedenle de içerik yönetimi ile ziyaretçilerinize verdiğiniz mesajları daha etkili hale getirebilirsiniz.

İçerik yönetimi ipuçları

Başlıklarınız üzerinde çalışın

Dikkat ve ilgi çekici başlıklar, tüketicileri yakalamak ve onları belli bir sayfaya ya da içeriğe yönlendirmek için oldukça etkilidir. Güçlü ve bir eyleme yönlendirecek kelimeleri kullanmaya özen gösterebilirsiniz bu süreçte. Bir soru ya da bir faydayı anlatan başlık cümleleriyle de tüketicilerin ilgisini yakalamaya çalışabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Görsellerin gücünden yararlanın

Görsel içerikler de e-ticarette en önemli unsurlardan biri. Görsel kullanımınız da satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli görseller kullanmaya özen göstermeniz gerekli. Özellikle ürün fotoğraflarınızı çekici hale getirmek beyaz arka planlı görsellere ek olarak, ürünleri belli bir konseptte gösterecek fotoğraflar da kullanmalısınız. Bunun için ürün fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

SEO çalışmalarınızı yapın

İçerik yönetimi sürecinde SEO çalışmalarınızı da planlamanız ve yapmanız gerekir. SEO için anahtar kelimelerinizi belirlemeniz ve ürünlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da marka bilinirliğinizi artırmak için organik olarak sitenize trafik çekmek için içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiğini planlamalısınız.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Ana sayfanız, varış sayfalarınız, blog içerikleriniz ve ürün sayfalarınız için SEO çalışmalarınızı yaparak, içeriklerinizi oluştururken kullanmanız gereken anahtar kelimelerin de planını çıkartmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

İçerik planınızı yapın

İçerik yönetiminin önemli unsuru da içerik planınızdır. Özellikle blog bölümünüzdeki içerikleri uzun vadeli olarak devam ettirebilmek ve belli bir düzen içerisinde bu içerikleri yayınlamak için içerik planınızı yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki iş gücüne bağlı olarak, haftalık ya da aylık olarak yazabileceğiniz içerikleri belirlemeli, kategorilerinize ve içerik türlerinize karar vermeli, hangi platformlar üzerinde içeriklerinizi yayınlayacağınızı planlamalısınız.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi planlayın

İçerik yönetimi sadece web siteniz üzerinde sınırlı değildir. Aynı zamanda sosyal medya üzerinde yapacağınız içeriklerin de planlamasını yapmanız önemlidir. Hangi sosyal ağlarda paylaşım yapacağınızı, günde ve haftada kaç içerik paylaşacağınızı, bu içeriklerin türlerini ve konularını da planlayarak, içeriklerinizi belli bir düzene oturtarak sosyal medya paylaşım planınızı oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik yönetimi neden önemli?

İçerik üretimi günümüzde en önemli konulardan biri. Google uzun yıllardır kaliteli içeriklere önem vermekte. Son dönemlerde sosyal ağlar da aynı şekilde kaliteli içeriklere daha fazla değer vermeye başladığı için, içerik yönetimi birçok konuda önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. Bunun yanı sıra içerikler, tüketicilerin satın alma süreçlerinde de önemli bir yer oynadığı için, onların bu süreçlerine dahil olarak satın alma kararlarını etkileyebilir, onları web sitenize yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İçerik yöneticisinin görevleri nelerdir?

İçerik yönetimi yapan kişi, markanın dilini oluşturarak, web site üzerindeki içeriklerle, sosyal medyada paylaşılacak olan içerikler için bir strateji oluşturmakla görevlidir. Bu strateji içerisinde, içerik planlarının oluşturulması, yayın ve paylaşım zamanlarının belirlenmesi, oluşturulacak olan içerik kategorilerinin belirlenmesi gibi görevleri de yerine getirir. İçerik yöneticisi, SEO ve pazarlama bölümüyle de beraber çalışarak, marka için doğru anahtar kelime ve pazarlama dilinin de kullanılmasını sağlayarak, markanın ihtiyaç duyduğu içerikleri de hazırlamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan