E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

5 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de düzenlenmesi gerekir; çünkü bu görsel ve metinler sitenizi ziyaret eden kişilere bir mesaj verir.. Aynı bir mağazadaki satış görevlisi gibi ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi ziyaretçilerinize anlatmaktadırlar. Bu nedenle de içerik yönetimi ile ziyaretçilerinize verdiğiniz mesajları daha etkili hale getirebilirsiniz.

İçerik yönetimi ipuçları

Başlıklarınız üzerinde çalışın

Dikkat ve ilgi çekici başlıklar, tüketicileri yakalamak ve onları belli bir sayfaya ya da içeriğe yönlendirmek için oldukça etkilidir. Güçlü ve bir eyleme yönlendirecek kelimeleri kullanmaya özen gösterebilirsiniz bu süreçte. Bir soru ya da bir faydayı anlatan başlık cümleleriyle de tüketicilerin ilgisini yakalamaya çalışabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Görsellerin gücünden yararlanın

Görsel içerikler de e-ticarette en önemli unsurlardan biri. Görsel kullanımınız da satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli görseller kullanmaya özen göstermeniz gerekli. Özellikle ürün fotoğraflarınızı çekici hale getirmek beyaz arka planlı görsellere ek olarak, ürünleri belli bir konseptte gösterecek fotoğraflar da kullanmalısınız. Bunun için ürün fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

SEO çalışmalarınızı yapın

İçerik yönetimi sürecinde SEO çalışmalarınızı da planlamanız ve yapmanız gerekir. SEO için anahtar kelimelerinizi belirlemeniz ve ürünlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da marka bilinirliğinizi artırmak için organik olarak sitenize trafik çekmek için içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiğini planlamalısınız.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Ana sayfanız, varış sayfalarınız, blog içerikleriniz ve ürün sayfalarınız için SEO çalışmalarınızı yaparak, içeriklerinizi oluştururken kullanmanız gereken anahtar kelimelerin de planını çıkartmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

İçerik planınızı yapın

İçerik yönetiminin önemli unsuru da içerik planınızdır. Özellikle blog bölümünüzdeki içerikleri uzun vadeli olarak devam ettirebilmek ve belli bir düzen içerisinde bu içerikleri yayınlamak için içerik planınızı yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki iş gücüne bağlı olarak, haftalık ya da aylık olarak yazabileceğiniz içerikleri belirlemeli, kategorilerinize ve içerik türlerinize karar vermeli, hangi platformlar üzerinde içeriklerinizi yayınlayacağınızı planlamalısınız.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi planlayın

İçerik yönetimi sadece web siteniz üzerinde sınırlı değildir. Aynı zamanda sosyal medya üzerinde yapacağınız içeriklerin de planlamasını yapmanız önemlidir. Hangi sosyal ağlarda paylaşım yapacağınızı, günde ve haftada kaç içerik paylaşacağınızı, bu içeriklerin türlerini ve konularını da planlayarak, içeriklerinizi belli bir düzene oturtarak sosyal medya paylaşım planınızı oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik yönetimi neden önemli?

İçerik üretimi günümüzde en önemli konulardan biri. Google uzun yıllardır kaliteli içeriklere önem vermekte. Son dönemlerde sosyal ağlar da aynı şekilde kaliteli içeriklere daha fazla değer vermeye başladığı için, içerik yönetimi birçok konuda önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. Bunun yanı sıra içerikler, tüketicilerin satın alma süreçlerinde de önemli bir yer oynadığı için, onların bu süreçlerine dahil olarak satın alma kararlarını etkileyebilir, onları web sitenize yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İçerik yöneticisinin görevleri nelerdir?

İçerik yönetimi yapan kişi, markanın dilini oluşturarak, web site üzerindeki içeriklerle, sosyal medyada paylaşılacak olan içerikler için bir strateji oluşturmakla görevlidir. Bu strateji içerisinde, içerik planlarının oluşturulması, yayın ve paylaşım zamanlarının belirlenmesi, oluşturulacak olan içerik kategorilerinin belirlenmesi gibi görevleri de yerine getirir. İçerik yöneticisi, SEO ve pazarlama bölümüyle de beraber çalışarak, marka için doğru anahtar kelime ve pazarlama dilinin de kullanılmasını sağlayarak, markanın ihtiyaç duyduğu içerikleri de hazırlamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-Ticaret Sitelerinde İndirim Kuponu Stratejisi
E-Ticaret Sitelerinde İndirim Kuponu Stratejisi
E-ticaret dünyasının hızla büyümesiyle birlikte, işletmeler müşteri ilgisini çekmek ve sadakat oluşturmak için indirim kuponu gibi çeşitli pazarlama stratejilerine yöneliyor. Bu stratejilerden biri de indirim...
19 Ekim 2023
Ferad Osman Sali