fbpx

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de düzenlenmesi gerekir; çünkü bu görsel ve metinler sitenizi ziyaret eden kişilere bir mesaj verir.. Aynı bir mağazadaki satış görevlisi gibi ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi ziyaretçilerinize anlatmaktadırlar. Bu nedenle de içerik yönetimi ile ziyaretçilerinize verdiğiniz mesajları daha etkili hale getirebilirsiniz.

İçerik yönetimi ipuçları

Başlıklarınız üzerinde çalışın

Dikkat ve ilgi çekici başlıklar, tüketicileri yakalamak ve onları belli bir sayfaya ya da içeriğe yönlendirmek için oldukça etkilidir. Güçlü ve bir eyleme yönlendirecek kelimeleri kullanmaya özen gösterebilirsiniz bu süreçte. Bir soru ya da bir faydayı anlatan başlık cümleleriyle de tüketicilerin ilgisini yakalamaya çalışabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Görsellerin gücünden yararlanın

Görsel içerikler de e-ticarette en önemli unsurlardan biri. Görsel kullanımınız da satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli görseller kullanmaya özen göstermeniz gerekli. Özellikle ürün fotoğraflarınızı çekici hale getirmek beyaz arka planlı görsellere ek olarak, ürünleri belli bir konseptte gösterecek fotoğraflar da kullanmalısınız. Bunun için ürün fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

SEO çalışmalarınızı yapın

İçerik yönetimi sürecinde SEO çalışmalarınızı da planlamanız ve yapmanız gerekir. SEO için anahtar kelimelerinizi belirlemeniz ve ürünlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da marka bilinirliğinizi artırmak için organik olarak sitenize trafik çekmek için içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiğini planlamalısınız.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Ana sayfanız, varış sayfalarınız, blog içerikleriniz ve ürün sayfalarınız için SEO çalışmalarınızı yaparak, içeriklerinizi oluştururken kullanmanız gereken anahtar kelimelerin de planını çıkartmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

İçerik planınızı yapın

İçerik yönetiminin önemli unsuru da içerik planınızdır. Özellikle blog bölümünüzdeki içerikleri uzun vadeli olarak devam ettirebilmek ve belli bir düzen içerisinde bu içerikleri yayınlamak için içerik planınızı yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki iş gücüne bağlı olarak, haftalık ya da aylık olarak yazabileceğiniz içerikleri belirlemeli, kategorilerinize ve içerik türlerinize karar vermeli, hangi platformlar üzerinde içeriklerinizi yayınlayacağınızı planlamalısınız.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi planlayın

İçerik yönetimi sadece web siteniz üzerinde sınırlı değildir. Aynı zamanda sosyal medya üzerinde yapacağınız içeriklerin de planlamasını yapmanız önemlidir. Hangi sosyal ağlarda paylaşım yapacağınızı, günde ve haftada kaç içerik paylaşacağınızı, bu içeriklerin türlerini ve konularını da planlayarak, içeriklerinizi belli bir düzene oturtarak sosyal medya paylaşım planınızı oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik yönetimi neden önemli?

İçerik üretimi günümüzde en önemli konulardan biri. Google uzun yıllardır kaliteli içeriklere önem vermekte. Son dönemlerde sosyal ağlar da aynı şekilde kaliteli içeriklere daha fazla değer vermeye başladığı için, içerik yönetimi birçok konuda önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. Bunun yanı sıra içerikler, tüketicilerin satın alma süreçlerinde de önemli bir yer oynadığı için, onların bu süreçlerine dahil olarak satın alma kararlarını etkileyebilir, onları web sitenize yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İçerik yöneticisinin görevleri nelerdir?

İçerik yönetimi yapan kişi, markanın dilini oluşturarak, web site üzerindeki içeriklerle, sosyal medyada paylaşılacak olan içerikler için bir strateji oluşturmakla görevlidir. Bu strateji içerisinde, içerik planlarının oluşturulması, yayın ve paylaşım zamanlarının belirlenmesi, oluşturulacak olan içerik kategorilerinin belirlenmesi gibi görevleri de yerine getirir. İçerik yöneticisi, SEO ve pazarlama bölümüyle de beraber çalışarak, marka için doğru anahtar kelime ve pazarlama dilinin de kullanılmasını sağlayarak, markanın ihtiyaç duyduğu içerikleri de hazırlamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan