E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de düzenlenmesi gerekir; çünkü bu görsel ve metinler sitenizi ziyaret eden kişilere bir mesaj verir.. Aynı bir mağazadaki satış görevlisi gibi ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi ziyaretçilerinize anlatmaktadırlar. Bu nedenle de içerik yönetimi ile ziyaretçilerinize verdiğiniz mesajları daha etkili hale getirebilirsiniz.

İçerik yönetimi ipuçları

Başlıklarınız üzerinde çalışın

Dikkat ve ilgi çekici başlıklar, tüketicileri yakalamak ve onları belli bir sayfaya ya da içeriğe yönlendirmek için oldukça etkilidir. Güçlü ve bir eyleme yönlendirecek kelimeleri kullanmaya özen gösterebilirsiniz bu süreçte. Bir soru ya da bir faydayı anlatan başlık cümleleriyle de tüketicilerin ilgisini yakalamaya çalışabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Görsellerin gücünden yararlanın

Görsel içerikler de e-ticarette en önemli unsurlardan biri. Görsel kullanımınız da satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli görseller kullanmaya özen göstermeniz gerekli. Özellikle ürün fotoğraflarınızı çekici hale getirmek beyaz arka planlı görsellere ek olarak, ürünleri belli bir konseptte gösterecek fotoğraflar da kullanmalısınız. Bunun için ürün fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

SEO çalışmalarınızı yapın

İçerik yönetimi sürecinde SEO çalışmalarınızı da planlamanız ve yapmanız gerekir. SEO için anahtar kelimelerinizi belirlemeniz ve ürünlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da marka bilinirliğinizi artırmak için organik olarak sitenize trafik çekmek için içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiğini planlamalısınız.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Ana sayfanız, varış sayfalarınız, blog içerikleriniz ve ürün sayfalarınız için SEO çalışmalarınızı yaparak, içeriklerinizi oluştururken kullanmanız gereken anahtar kelimelerin de planını çıkartmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

İçerik planınızı yapın

İçerik yönetiminin önemli unsuru da içerik planınızdır. Özellikle blog bölümünüzdeki içerikleri uzun vadeli olarak devam ettirebilmek ve belli bir düzen içerisinde bu içerikleri yayınlamak için içerik planınızı yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki iş gücüne bağlı olarak, haftalık ya da aylık olarak yazabileceğiniz içerikleri belirlemeli, kategorilerinize ve içerik türlerinize karar vermeli, hangi platformlar üzerinde içeriklerinizi yayınlayacağınızı planlamalısınız.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi planlayın

İçerik yönetimi sadece web siteniz üzerinde sınırlı değildir. Aynı zamanda sosyal medya üzerinde yapacağınız içeriklerin de planlamasını yapmanız önemlidir. Hangi sosyal ağlarda paylaşım yapacağınızı, günde ve haftada kaç içerik paylaşacağınızı, bu içeriklerin türlerini ve konularını da planlayarak, içeriklerinizi belli bir düzene oturtarak sosyal medya paylaşım planınızı oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik yönetimi neden önemli?

İçerik üretimi günümüzde en önemli konulardan biri. Google uzun yıllardır kaliteli içeriklere önem vermekte. Son dönemlerde sosyal ağlar da aynı şekilde kaliteli içeriklere daha fazla değer vermeye başladığı için, içerik yönetimi birçok konuda önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. Bunun yanı sıra içerikler, tüketicilerin satın alma süreçlerinde de önemli bir yer oynadığı için, onların bu süreçlerine dahil olarak satın alma kararlarını etkileyebilir, onları web sitenize yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İçerik yöneticisinin görevleri nelerdir?

İçerik yönetimi yapan kişi, markanın dilini oluşturarak, web site üzerindeki içeriklerle, sosyal medyada paylaşılacak olan içerikler için bir strateji oluşturmakla görevlidir. Bu strateji içerisinde, içerik planlarının oluşturulması, yayın ve paylaşım zamanlarının belirlenmesi, oluşturulacak olan içerik kategorilerinin belirlenmesi gibi görevleri de yerine getirir. İçerik yöneticisi, SEO ve pazarlama bölümüyle de beraber çalışarak, marka için doğru anahtar kelime ve pazarlama dilinin de kullanılmasını sağlayarak, markanın ihtiyaç duyduğu içerikleri de hazırlamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin