fbpx

İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

9 Aralık 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim yaratarak geri dönüşüm sağlama adına birçok fayda sağladığı gibi web sitenin güncel kalmasını sağlarken, SEO konusunda da yararlıdır. Bu sebeple de 2020 içerik pazarlaması trendlerini yakından takip etmeniz, 2020’de içerik üretirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Zaman, para ve güven kaybına neden olan 7 içerik pazarlama hatası

2020’de içerik pazarlaması trendleri neler olacak?

İçerik üretimi ve kişiselleştirme

E-ticarette kişiselleştirmeden uzun süredir bahsediliyor ve kişiye özel bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret firmaları müşteri memnuniyetlerini ve geri dönüşümlerini artırıyorlar. 2020’deki içerik pazarlama trendlerinden biri de içerik üretiminde kişiselleştirme olacak. Müşterilerin ve hedef kitlenin ilgisini çekecek ve onların ihtiyaçlarına yönelik içerik üretimi daha önemli bir rol alacak. Bunun için hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız, en çok okunan içeriklerinizi analiz ederek, kitlenize hitap edecek içerik stratejileri geliştirmeniz gerekiyor.

Rastgele konulara değinmemek

Kişiselleştirmenin öneminin artmasıyla beraber içerik pazarlama çalışmalarında rastgele konulara değinmek de artık geçerliliğini kaybetmeye başlayacak. Markaların sırf içerik üretimi yapmak için kendileriyle ya da hedef kitleleriyle ilgili olmayan konular üzerine içerik üretmeleri 2020’de çok fazla geri dönüşüm sağlamayacak. Bu nedenle de hedef kitle analizleri içerik pazarlamada daha da önemli bir hal almaya başlayacak.

Video içeriklerin popülerliği devam edecek

Son birkaç yılın en popüler içerik formatı video 2020’de de içerik pazarlaması trendleri arasında yer almaya devam edecek. Sosyal ağlarda video içerik üretimi ve paylaşımları etkileşimleri artırmaya devam edecek. Bunun yanı sıra ürün tanıtım videoları ile ürün sayfalarını canlandırmak da e-ticaret sitelerindeki geri dönüşümleri artırmaya devam edecek.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Hikaye anlatıcılığının önemi artmaya devam edecek

İçerik pazarlama trendleri her yıl biraz değişime uğrasa da önceki senelerde de olduğu gibi hikaye anlatıcılığı da önemini korumaya devam edecek. Tüketicilere doğru hikaye sunularak onlara doğru duygular yüklenirse, tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalleri daha da artacaktır. Tüketiciler satın alma kararlarını duygulara bağlı olarak verirler ve bu duyguları en etkili ortaya çıkartan unsur da hikaye anlatıcılığıdır. 2020’de içerik üretimlerinizde hikaye anlatıcılığının üzerinde durmanız içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Çok kanallı yayın ve paylaşım stratejisi

İçerik üretimi tek başına yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinden bu içerikleri kullanıcılarla buluşturmanız ve bu içeriklere talep yaratmanız gerekir. Bu sebeple de çok kanallı yayınlar yapmak ve içerik paylaşımlarınızı farklı platformlar üzerinde yaparak, farklı şekillerde hedef kitlenize ulaşmanız gerekecektir. Farklı sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yapmanın yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da içeriklerinize yer vermeniz çok kanallı yayın yapmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra konuk yazarlık yaparak, farklı mecralar üzerinde yazılar yazmanız ya da video röportajlara konuk olmanız da daha geniş kitlelere ulaşma konusundaki şansınızı artıracaktır.

Sesli arama sorgularına yanıt veren içerik üretimi yapmak

Mobil ve akıllı ev cihazlarının kullanımının artması ve dijital asistanların günlük hayatımızda daha fazla yer almasıyla beraber internet üzerinden yapılan sesli arama sorguları da artmakta. Son birkaç yıldır sesli arama sorgularının oranı arttığı için içerik üretimi söz konusu olduğunda özellikle üzerine düşülmesi gereken konulardan biri de içeriklerin bu sesli arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlanması olacaktır. Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Görsel içeriklere olan talep artacak

İçerik üretimi 2020’de metinden çok görsel içeriklere daha fazla kaymaya başlayacak. Blog yazıları içerisindeki görsel kullanımlarının yanı sıra sosyal ağlardaki içerik paylaşımlarında da kullanıcıların beklentileri görsel içeriklere kaymaya başlayacak. Bu sebeple de görsel kullanımlarına ağırlık vereceke içerik stratejileri oluşturmanız, 2020’de içerik pazarlaması trendlerini yakalamanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İçerik üretimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik üretimi e-ticaret firmaları için neden önemli?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanın e-ticaret sitenize sağlayacağı birçok katkı bulunuyor. Sitenizin SEO çalışmalarını güçlendirmek, ürünlere ve markaya talep yaratma, marka bilinirliğini artırmak, yeni kitleler edinmek, reklam ve pazarlama çalışmalarında bu içerikleri kullanarak geri dönüşüm artırmak gibi faydaları vardır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik takvimi nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken belli bir takviminizin olması gerekir. Bu planı oluşturduğunuzda hangi günlerde ne tür içerikler hazırlayacağınızı öncede planlayabileceğiniz gibi içeriklerinizi uzun vadede takip ederek, onların geri dönüşümlerini de analiz edebilirsiniz. İçerik takvimi hazırlarken, anahtar kelime araştırmaları yaparak konuları belirlemeniz, mevcut iş gücünüze göre haftalık olarak bu işler için ayırabileceğiniz zamanı belirlemeniz, hangi mecralar üzerinde içerikler üretip paylaşacağınızı araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

E-ticarette ne tür içerik fikirleri kullanılabilir?

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmaları yaparken birçok farklı konseptten yararlanabilirler. Ürün tanıtım içerikleri, “en iyiler” listeleri, ürün karşılaştırmaları, bir hizmet ya da ürünün artı ve eksileri, sık sorulan sorularla ilgili içerikleri, rehber ve ipucu yazıları gibi birçok konu üzerinde fikir oluşturularak içerik pazarlama çalışması yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan