İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

9 Aralık 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim yaratarak geri dönüşüm sağlama adına birçok fayda sağladığı gibi web sitenin güncel kalmasını sağlarken, SEO konusunda da yararlıdır. Bu sebeple de 2020 içerik pazarlaması trendlerini yakından takip etmeniz, 2020’de içerik üretirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Zaman, para ve güven kaybına neden olan 7 içerik pazarlama hatası

2020’de içerik pazarlaması trendleri neler olacak?

İçerik üretimi ve kişiselleştirme

E-ticarette kişiselleştirmeden uzun süredir bahsediliyor ve kişiye özel bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret firmaları müşteri memnuniyetlerini ve geri dönüşümlerini artırıyorlar. 2020’deki içerik pazarlama trendlerinden biri de içerik üretiminde kişiselleştirme olacak. Müşterilerin ve hedef kitlenin ilgisini çekecek ve onların ihtiyaçlarına yönelik içerik üretimi daha önemli bir rol alacak. Bunun için hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız, en çok okunan içeriklerinizi analiz ederek, kitlenize hitap edecek içerik stratejileri geliştirmeniz gerekiyor.

Rastgele konulara değinmemek

Kişiselleştirmenin öneminin artmasıyla beraber içerik pazarlama çalışmalarında rastgele konulara değinmek de artık geçerliliğini kaybetmeye başlayacak. Markaların sırf içerik üretimi yapmak için kendileriyle ya da hedef kitleleriyle ilgili olmayan konular üzerine içerik üretmeleri 2020’de çok fazla geri dönüşüm sağlamayacak. Bu nedenle de hedef kitle analizleri içerik pazarlamada daha da önemli bir hal almaya başlayacak.

Video içeriklerin popülerliği devam edecek

Son birkaç yılın en popüler içerik formatı video 2020’de de içerik pazarlaması trendleri arasında yer almaya devam edecek. Sosyal ağlarda video içerik üretimi ve paylaşımları etkileşimleri artırmaya devam edecek. Bunun yanı sıra ürün tanıtım videoları ile ürün sayfalarını canlandırmak da e-ticaret sitelerindeki geri dönüşümleri artırmaya devam edecek.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Hikaye anlatıcılığının önemi artmaya devam edecek

İçerik pazarlama trendleri her yıl biraz değişime uğrasa da önceki senelerde de olduğu gibi hikaye anlatıcılığı da önemini korumaya devam edecek. Tüketicilere doğru hikaye sunularak onlara doğru duygular yüklenirse, tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalleri daha da artacaktır. Tüketiciler satın alma kararlarını duygulara bağlı olarak verirler ve bu duyguları en etkili ortaya çıkartan unsur da hikaye anlatıcılığıdır. 2020’de içerik üretimlerinizde hikaye anlatıcılığının üzerinde durmanız içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Çok kanallı yayın ve paylaşım stratejisi

İçerik üretimi tek başına yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinden bu içerikleri kullanıcılarla buluşturmanız ve bu içeriklere talep yaratmanız gerekir. Bu sebeple de çok kanallı yayınlar yapmak ve içerik paylaşımlarınızı farklı platformlar üzerinde yaparak, farklı şekillerde hedef kitlenize ulaşmanız gerekecektir. Farklı sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yapmanın yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da içeriklerinize yer vermeniz çok kanallı yayın yapmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra konuk yazarlık yaparak, farklı mecralar üzerinde yazılar yazmanız ya da video röportajlara konuk olmanız da daha geniş kitlelere ulaşma konusundaki şansınızı artıracaktır.

Sesli arama sorgularına yanıt veren içerik üretimi yapmak

Mobil ve akıllı ev cihazlarının kullanımının artması ve dijital asistanların günlük hayatımızda daha fazla yer almasıyla beraber internet üzerinden yapılan sesli arama sorguları da artmakta. Son birkaç yıldır sesli arama sorgularının oranı arttığı için içerik üretimi söz konusu olduğunda özellikle üzerine düşülmesi gereken konulardan biri de içeriklerin bu sesli arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlanması olacaktır. Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Görsel içeriklere olan talep artacak

İçerik üretimi 2020’de metinden çok görsel içeriklere daha fazla kaymaya başlayacak. Blog yazıları içerisindeki görsel kullanımlarının yanı sıra sosyal ağlardaki içerik paylaşımlarında da kullanıcıların beklentileri görsel içeriklere kaymaya başlayacak. Bu sebeple de görsel kullanımlarına ağırlık vereceke içerik stratejileri oluşturmanız, 2020’de içerik pazarlaması trendlerini yakalamanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İçerik üretimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik üretimi e-ticaret firmaları için neden önemli?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanın e-ticaret sitenize sağlayacağı birçok katkı bulunuyor. Sitenizin SEO çalışmalarını güçlendirmek, ürünlere ve markaya talep yaratma, marka bilinirliğini artırmak, yeni kitleler edinmek, reklam ve pazarlama çalışmalarında bu içerikleri kullanarak geri dönüşüm artırmak gibi faydaları vardır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik takvimi nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken belli bir takviminizin olması gerekir. Bu planı oluşturduğunuzda hangi günlerde ne tür içerikler hazırlayacağınızı öncede planlayabileceğiniz gibi içeriklerinizi uzun vadede takip ederek, onların geri dönüşümlerini de analiz edebilirsiniz. İçerik takvimi hazırlarken, anahtar kelime araştırmaları yaparak konuları belirlemeniz, mevcut iş gücünüze göre haftalık olarak bu işler için ayırabileceğiniz zamanı belirlemeniz, hangi mecralar üzerinde içerikler üretip paylaşacağınızı araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

E-ticarette ne tür içerik fikirleri kullanılabilir?

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmaları yaparken birçok farklı konseptten yararlanabilirler. Ürün tanıtım içerikleri, “en iyiler” listeleri, ürün karşılaştırmaları, bir hizmet ya da ürünün artı ve eksileri, sık sorulan sorularla ilgili içerikleri, rehber ve ipucu yazıları gibi birçok konu üzerinde fikir oluşturularak içerik pazarlama çalışması yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan