İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

9 Aralık 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim yaratarak geri dönüşüm sağlama adına birçok fayda sağladığı gibi web sitenin güncel kalmasını sağlarken, SEO konusunda da yararlıdır. Bu sebeple de 2020 içerik pazarlaması trendlerini yakından takip etmeniz, 2020’de içerik üretirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Zaman, para ve güven kaybına neden olan 7 içerik pazarlama hatası

2020’de içerik pazarlaması trendleri neler olacak?

İçerik üretimi ve kişiselleştirme

E-ticarette kişiselleştirmeden uzun süredir bahsediliyor ve kişiye özel bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret firmaları müşteri memnuniyetlerini ve geri dönüşümlerini artırıyorlar. 2020’deki içerik pazarlama trendlerinden biri de içerik üretiminde kişiselleştirme olacak. Müşterilerin ve hedef kitlenin ilgisini çekecek ve onların ihtiyaçlarına yönelik içerik üretimi daha önemli bir rol alacak. Bunun için hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız, en çok okunan içeriklerinizi analiz ederek, kitlenize hitap edecek içerik stratejileri geliştirmeniz gerekiyor.

Rastgele konulara değinmemek

Kişiselleştirmenin öneminin artmasıyla beraber içerik pazarlama çalışmalarında rastgele konulara değinmek de artık geçerliliğini kaybetmeye başlayacak. Markaların sırf içerik üretimi yapmak için kendileriyle ya da hedef kitleleriyle ilgili olmayan konular üzerine içerik üretmeleri 2020’de çok fazla geri dönüşüm sağlamayacak. Bu nedenle de hedef kitle analizleri içerik pazarlamada daha da önemli bir hal almaya başlayacak.

Video içeriklerin popülerliği devam edecek

Son birkaç yılın en popüler içerik formatı video 2020’de de içerik pazarlaması trendleri arasında yer almaya devam edecek. Sosyal ağlarda video içerik üretimi ve paylaşımları etkileşimleri artırmaya devam edecek. Bunun yanı sıra ürün tanıtım videoları ile ürün sayfalarını canlandırmak da e-ticaret sitelerindeki geri dönüşümleri artırmaya devam edecek.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Hikaye anlatıcılığının önemi artmaya devam edecek

İçerik pazarlama trendleri her yıl biraz değişime uğrasa da önceki senelerde de olduğu gibi hikaye anlatıcılığı da önemini korumaya devam edecek. Tüketicilere doğru hikaye sunularak onlara doğru duygular yüklenirse, tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalleri daha da artacaktır. Tüketiciler satın alma kararlarını duygulara bağlı olarak verirler ve bu duyguları en etkili ortaya çıkartan unsur da hikaye anlatıcılığıdır. 2020’de içerik üretimlerinizde hikaye anlatıcılığının üzerinde durmanız içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Çok kanallı yayın ve paylaşım stratejisi

İçerik üretimi tek başına yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinden bu içerikleri kullanıcılarla buluşturmanız ve bu içeriklere talep yaratmanız gerekir. Bu sebeple de çok kanallı yayınlar yapmak ve içerik paylaşımlarınızı farklı platformlar üzerinde yaparak, farklı şekillerde hedef kitlenize ulaşmanız gerekecektir. Farklı sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yapmanın yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da içeriklerinize yer vermeniz çok kanallı yayın yapmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra konuk yazarlık yaparak, farklı mecralar üzerinde yazılar yazmanız ya da video röportajlara konuk olmanız da daha geniş kitlelere ulaşma konusundaki şansınızı artıracaktır.

Sesli arama sorgularına yanıt veren içerik üretimi yapmak

Mobil ve akıllı ev cihazlarının kullanımının artması ve dijital asistanların günlük hayatımızda daha fazla yer almasıyla beraber internet üzerinden yapılan sesli arama sorguları da artmakta. Son birkaç yıldır sesli arama sorgularının oranı arttığı için içerik üretimi söz konusu olduğunda özellikle üzerine düşülmesi gereken konulardan biri de içeriklerin bu sesli arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlanması olacaktır. Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Görsel içeriklere olan talep artacak

İçerik üretimi 2020’de metinden çok görsel içeriklere daha fazla kaymaya başlayacak. Blog yazıları içerisindeki görsel kullanımlarının yanı sıra sosyal ağlardaki içerik paylaşımlarında da kullanıcıların beklentileri görsel içeriklere kaymaya başlayacak. Bu sebeple de görsel kullanımlarına ağırlık vereceke içerik stratejileri oluşturmanız, 2020’de içerik pazarlaması trendlerini yakalamanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İçerik üretimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik üretimi e-ticaret firmaları için neden önemli?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanın e-ticaret sitenize sağlayacağı birçok katkı bulunuyor. Sitenizin SEO çalışmalarını güçlendirmek, ürünlere ve markaya talep yaratma, marka bilinirliğini artırmak, yeni kitleler edinmek, reklam ve pazarlama çalışmalarında bu içerikleri kullanarak geri dönüşüm artırmak gibi faydaları vardır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik takvimi nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken belli bir takviminizin olması gerekir. Bu planı oluşturduğunuzda hangi günlerde ne tür içerikler hazırlayacağınızı öncede planlayabileceğiniz gibi içeriklerinizi uzun vadede takip ederek, onların geri dönüşümlerini de analiz edebilirsiniz. İçerik takvimi hazırlarken, anahtar kelime araştırmaları yaparak konuları belirlemeniz, mevcut iş gücünüze göre haftalık olarak bu işler için ayırabileceğiniz zamanı belirlemeniz, hangi mecralar üzerinde içerikler üretip paylaşacağınızı araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

E-ticarette ne tür içerik fikirleri kullanılabilir?

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmaları yaparken birçok farklı konseptten yararlanabilirler. Ürün tanıtım içerikleri, “en iyiler” listeleri, ürün karşılaştırmaları, bir hizmet ya da ürünün artı ve eksileri, sık sorulan sorularla ilgili içerikleri, rehber ve ipucu yazıları gibi birçok konu üzerinde fikir oluşturularak içerik pazarlama çalışması yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın