İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

9 Aralık 2019
Sinan Oypan

İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim yaratarak geri dönüşüm sağlama adına birçok fayda sağladığı gibi web sitenin güncel kalmasını sağlarken, SEO konusunda da yararlıdır. Bu sebeple de 2020 içerik pazarlaması trendlerini yakından takip etmeniz, 2020’de içerik üretirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Zaman, para ve güven kaybına neden olan 7 içerik pazarlama hatası

2020’de içerik pazarlaması trendleri neler olacak?

İçerik üretimi ve kişiselleştirme

E-ticarette kişiselleştirmeden uzun süredir bahsediliyor ve kişiye özel bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret firmaları müşteri memnuniyetlerini ve geri dönüşümlerini artırıyorlar. 2020’deki içerik pazarlama trendlerinden biri de içerik üretiminde kişiselleştirme olacak. Müşterilerin ve hedef kitlenin ilgisini çekecek ve onların ihtiyaçlarına yönelik içerik üretimi daha önemli bir rol alacak. Bunun için hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız, en çok okunan içeriklerinizi analiz ederek, kitlenize hitap edecek içerik stratejileri geliştirmeniz gerekiyor.

Rastgele konulara değinmemek

Kişiselleştirmenin öneminin artmasıyla beraber içerik pazarlama çalışmalarında rastgele konulara değinmek de artık geçerliliğini kaybetmeye başlayacak. Markaların sırf içerik üretimi yapmak için kendileriyle ya da hedef kitleleriyle ilgili olmayan konular üzerine içerik üretmeleri 2020’de çok fazla geri dönüşüm sağlamayacak. Bu nedenle de hedef kitle analizleri içerik pazarlamada daha da önemli bir hal almaya başlayacak.

Video içeriklerin popülerliği devam edecek

Son birkaç yılın en popüler içerik formatı video 2020’de de içerik pazarlaması trendleri arasında yer almaya devam edecek. Sosyal ağlarda video içerik üretimi ve paylaşımları etkileşimleri artırmaya devam edecek. Bunun yanı sıra ürün tanıtım videoları ile ürün sayfalarını canlandırmak da e-ticaret sitelerindeki geri dönüşümleri artırmaya devam edecek.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Hikaye anlatıcılığının önemi artmaya devam edecek

İçerik pazarlama trendleri her yıl biraz değişime uğrasa da önceki senelerde de olduğu gibi hikaye anlatıcılığı da önemini korumaya devam edecek. Tüketicilere doğru hikaye sunularak onlara doğru duygular yüklenirse, tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalleri daha da artacaktır. Tüketiciler satın alma kararlarını duygulara bağlı olarak verirler ve bu duyguları en etkili ortaya çıkartan unsur da hikaye anlatıcılığıdır. 2020’de içerik üretimlerinizde hikaye anlatıcılığının üzerinde durmanız içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Çok kanallı yayın ve paylaşım stratejisi

İçerik üretimi tek başına yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinden bu içerikleri kullanıcılarla buluşturmanız ve bu içeriklere talep yaratmanız gerekir. Bu sebeple de çok kanallı yayınlar yapmak ve içerik paylaşımlarınızı farklı platformlar üzerinde yaparak, farklı şekillerde hedef kitlenize ulaşmanız gerekecektir. Farklı sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yapmanın yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da içeriklerinize yer vermeniz çok kanallı yayın yapmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra konuk yazarlık yaparak, farklı mecralar üzerinde yazılar yazmanız ya da video röportajlara konuk olmanız da daha geniş kitlelere ulaşma konusundaki şansınızı artıracaktır.

Sesli arama sorgularına yanıt veren içerik üretimi yapmak

Mobil ve akıllı ev cihazlarının kullanımının artması ve dijital asistanların günlük hayatımızda daha fazla yer almasıyla beraber internet üzerinden yapılan sesli arama sorguları da artmakta. Son birkaç yıldır sesli arama sorgularının oranı arttığı için içerik üretimi söz konusu olduğunda özellikle üzerine düşülmesi gereken konulardan biri de içeriklerin bu sesli arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlanması olacaktır. Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Görsel içeriklere olan talep artacak

İçerik üretimi 2020’de metinden çok görsel içeriklere daha fazla kaymaya başlayacak. Blog yazıları içerisindeki görsel kullanımlarının yanı sıra sosyal ağlardaki içerik paylaşımlarında da kullanıcıların beklentileri görsel içeriklere kaymaya başlayacak. Bu sebeple de görsel kullanımlarına ağırlık vereceke içerik stratejileri oluşturmanız, 2020’de içerik pazarlaması trendlerini yakalamanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İçerik üretimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik üretimi e-ticaret firmaları için neden önemli?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanın e-ticaret sitenize sağlayacağı birçok katkı bulunuyor. Sitenizin SEO çalışmalarını güçlendirmek, ürünlere ve markaya talep yaratma, marka bilinirliğini artırmak, yeni kitleler edinmek, reklam ve pazarlama çalışmalarında bu içerikleri kullanarak geri dönüşüm artırmak gibi faydaları vardır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik takvimi nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken belli bir takviminizin olması gerekir. Bu planı oluşturduğunuzda hangi günlerde ne tür içerikler hazırlayacağınızı öncede planlayabileceğiniz gibi içeriklerinizi uzun vadede takip ederek, onların geri dönüşümlerini de analiz edebilirsiniz. İçerik takvimi hazırlarken, anahtar kelime araştırmaları yaparak konuları belirlemeniz, mevcut iş gücünüze göre haftalık olarak bu işler için ayırabileceğiniz zamanı belirlemeniz, hangi mecralar üzerinde içerikler üretip paylaşacağınızı araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

E-ticarette ne tür içerik fikirleri kullanılabilir?

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmaları yaparken birçok farklı konseptten yararlanabilirler. Ürün tanıtım içerikleri, “en iyiler” listeleri, ürün karşılaştırmaları, bir hizmet ya da ürünün artı ve eksileri, sık sorulan sorularla ilgili içerikleri, rehber ve ipucu yazıları gibi birçok konu üzerinde fikir oluşturularak içerik pazarlama çalışması yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan