İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?

9 Aralık 2019
Sinan Oypan

İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim yaratarak geri dönüşüm sağlama adına birçok fayda sağladığı gibi web sitenin güncel kalmasını sağlarken, SEO konusunda da yararlıdır. Bu sebeple de 2020 içerik pazarlaması trendlerini yakından takip etmeniz, 2020’de içerik üretirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Zaman, para ve güven kaybına neden olan 7 içerik pazarlama hatası

2020’de içerik pazarlaması trendleri neler olacak?

İçerik üretimi ve kişiselleştirme

E-ticarette kişiselleştirmeden uzun süredir bahsediliyor ve kişiye özel bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret firmaları müşteri memnuniyetlerini ve geri dönüşümlerini artırıyorlar. 2020’deki içerik pazarlama trendlerinden biri de içerik üretiminde kişiselleştirme olacak. Müşterilerin ve hedef kitlenin ilgisini çekecek ve onların ihtiyaçlarına yönelik içerik üretimi daha önemli bir rol alacak. Bunun için hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız, en çok okunan içeriklerinizi analiz ederek, kitlenize hitap edecek içerik stratejileri geliştirmeniz gerekiyor.

Rastgele konulara değinmemek

Kişiselleştirmenin öneminin artmasıyla beraber içerik pazarlama çalışmalarında rastgele konulara değinmek de artık geçerliliğini kaybetmeye başlayacak. Markaların sırf içerik üretimi yapmak için kendileriyle ya da hedef kitleleriyle ilgili olmayan konular üzerine içerik üretmeleri 2020’de çok fazla geri dönüşüm sağlamayacak. Bu nedenle de hedef kitle analizleri içerik pazarlamada daha da önemli bir hal almaya başlayacak.

Video içeriklerin popülerliği devam edecek

Son birkaç yılın en popüler içerik formatı video 2020’de de içerik pazarlaması trendleri arasında yer almaya devam edecek. Sosyal ağlarda video içerik üretimi ve paylaşımları etkileşimleri artırmaya devam edecek. Bunun yanı sıra ürün tanıtım videoları ile ürün sayfalarını canlandırmak da e-ticaret sitelerindeki geri dönüşümleri artırmaya devam edecek.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Hikaye anlatıcılığının önemi artmaya devam edecek

İçerik pazarlama trendleri her yıl biraz değişime uğrasa da önceki senelerde de olduğu gibi hikaye anlatıcılığı da önemini korumaya devam edecek. Tüketicilere doğru hikaye sunularak onlara doğru duygular yüklenirse, tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalleri daha da artacaktır. Tüketiciler satın alma kararlarını duygulara bağlı olarak verirler ve bu duyguları en etkili ortaya çıkartan unsur da hikaye anlatıcılığıdır. 2020’de içerik üretimlerinizde hikaye anlatıcılığının üzerinde durmanız içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Çok kanallı yayın ve paylaşım stratejisi

İçerik üretimi tek başına yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinden bu içerikleri kullanıcılarla buluşturmanız ve bu içeriklere talep yaratmanız gerekir. Bu sebeple de çok kanallı yayınlar yapmak ve içerik paylaşımlarınızı farklı platformlar üzerinde yaparak, farklı şekillerde hedef kitlenize ulaşmanız gerekecektir. Farklı sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yapmanın yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da içeriklerinize yer vermeniz çok kanallı yayın yapmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra konuk yazarlık yaparak, farklı mecralar üzerinde yazılar yazmanız ya da video röportajlara konuk olmanız da daha geniş kitlelere ulaşma konusundaki şansınızı artıracaktır.

Sesli arama sorgularına yanıt veren içerik üretimi yapmak

Mobil ve akıllı ev cihazlarının kullanımının artması ve dijital asistanların günlük hayatımızda daha fazla yer almasıyla beraber internet üzerinden yapılan sesli arama sorguları da artmakta. Son birkaç yıldır sesli arama sorgularının oranı arttığı için içerik üretimi söz konusu olduğunda özellikle üzerine düşülmesi gereken konulardan biri de içeriklerin bu sesli arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlanması olacaktır. Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Görsel içeriklere olan talep artacak

İçerik üretimi 2020’de metinden çok görsel içeriklere daha fazla kaymaya başlayacak. Blog yazıları içerisindeki görsel kullanımlarının yanı sıra sosyal ağlardaki içerik paylaşımlarında da kullanıcıların beklentileri görsel içeriklere kaymaya başlayacak. Bu sebeple de görsel kullanımlarına ağırlık vereceke içerik stratejileri oluşturmanız, 2020’de içerik pazarlaması trendlerini yakalamanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İçerik üretimi ile ilgili sık sorulan sorular

İçerik üretimi e-ticaret firmaları için neden önemli?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanın e-ticaret sitenize sağlayacağı birçok katkı bulunuyor. Sitenizin SEO çalışmalarını güçlendirmek, ürünlere ve markaya talep yaratma, marka bilinirliğini artırmak, yeni kitleler edinmek, reklam ve pazarlama çalışmalarında bu içerikleri kullanarak geri dönüşüm artırmak gibi faydaları vardır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik takvimi nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken belli bir takviminizin olması gerekir. Bu planı oluşturduğunuzda hangi günlerde ne tür içerikler hazırlayacağınızı öncede planlayabileceğiniz gibi içeriklerinizi uzun vadede takip ederek, onların geri dönüşümlerini de analiz edebilirsiniz. İçerik takvimi hazırlarken, anahtar kelime araştırmaları yaparak konuları belirlemeniz, mevcut iş gücünüze göre haftalık olarak bu işler için ayırabileceğiniz zamanı belirlemeniz, hangi mecralar üzerinde içerikler üretip paylaşacağınızı araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

E-ticarette ne tür içerik fikirleri kullanılabilir?

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmaları yaparken birçok farklı konseptten yararlanabilirler. Ürün tanıtım içerikleri, “en iyiler” listeleri, ürün karşılaştırmaları, bir hizmet ya da ürünün artı ve eksileri, sık sorulan sorularla ilgili içerikleri, rehber ve ipucu yazıları gibi birçok konu üzerinde fikir oluşturularak içerik pazarlama çalışması yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan