İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri

24 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman yaptıkları bazı hatalar, bu amaçlara ulaşma konusunda sıkıntılara sebep olabiliyor.

Blog içerikleri üretirken, bazı önemli noktalara dikkat etmek, içerik üretirken amaçlanan hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de içerik üretirken sıkça yapılan hataları ve bu hataların çözümlerini ele alacağız.

Kaliteye önem vermemek

İçerik oluştururken, hazırlanan metinlerin ve içeriklerin kalitesi oldukça önemlidir. Kalite yerine yazı sayısına odaklanırsanız, istediğiniz sonuçlara ulaşamayabilirsiniz.

Site üzerinde birçok yazınız olacaktır; fakat yazıların kalitesiz olması nedeniyle ziyaretçilerinize bu yazıları okutamayacaksınız. Özensiz hazırlanan yazılar, SEO değerine de sahip olmayabilir ve yazdığınız yazılardan organik trafik çekmeniz de oldukça zor olur.

Çözüm: İçerik sayısına odaklanmak yerine, içeriklerinizin kalitesine önem verin. Yazdığınız yazılarda sayıya odaklandığınızda kaliteyi göz önünde bulunduramayabilirsiniz. Bu durumda da hem SEO hem de etkileşim açısından sıkıntı olabilir. Bu sebeplede çok fazla yazı yazmak yerine, az ama kaliteli içeriklere odaklanın. Önemli olan devamlılığı sağlamaktır. Haftada 5 yazı yazmak yerine 2 yazı yazabilirsiniz ve içeriklerinizi daha kaliteli bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde çalıştığınızda yaptığınız içeriklerinizden daha verimli olacaktır.

Yazım hatalarının kontrolünü yapmamak

Yapılan hatalardan biri de yazım hatalarını kontrol etmeden yazılarınızı yayınlamak oluyor. Yazım hatalarının olması, okuyucuların rahat bir şekilde yazıları okuyamamasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra SEO açısından da hedeflediğiniz anahtar kelimeleri yanlış yazabilir ve SEO açısından da verimli sonuçlar alamazsınız.

Çözüm: Yazdığınız yazıları yayınlamadan önce birkaç kez okuyarak, bu sorunun önüne geçebilirsiniz. Eğer mümkünse sizin haricinde birine de yazılarınızı okutarak ikinci bir kontrol yaptırabilirsiniz.

Konular üzerine araştırma yapmamak

İçeriklerinizin kaliteli olabilmesi için içerikleriniz üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Bir konu üzerinde araştırma yapmadan yazı yazmaya çalıştığınızda konunun derinlerine inemeyeceğiniz için doyurucu bir içerik yazamazsınız bu sebeple de okuyucularınıza da kaliteli bir sunum yapamazsınız.

Çözüm:İçeriklerinizi oluşturmadan önce konularınızı belirleyin ve sonrasında yazacağınız konu üzerinde ciddi araştırmalar yapın. İlk maddede de bahsettiğimiz gibi içerik kalitesi, içerik sayısından daha önemlidir. Farklı kaynaklardan araştırmalar yaparak, referanslarınızı oluşturmanız oldukça önemlidir.

Yazılarda bir değer oluşturmamak

Yazılarınızda bir değer oluşturmamak, okuyucularla etkileşime girme konusunda size sıkıntılar yaşatacaktır. Okuyucular, ilgilendikleri bir yazıya geldiklerinde derinlemesine bir bilgi almak isteyebilirler ya da okuyucu yazı sonunda kendisine bir değer katılmasını isteyebilir.

Çözüm: Yazılarınızın öncesinde iyi bir araştırma yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Araştırma yapmadan sığ bir şekilde hazırlanan yazılar okuyuculara bir değer katmayacağı için size de bir yarar sağlamayacaktır. Yazılarınızda hedef kitlenizin isteklerini karşılayabilecek ve onlara bazı değerler katabilecek bilgileri içermeniz etkileşiminizi artırmanızı sağlayacaktır.

Sürekli yazmamak

Yapılan hatalardan biri de sürekliliği sağlamamak oluyor. Hem SEO açısından hem de okuyuculara kendinizi unutturmamak adına devamlı olarak yazmanız gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle blog çalışmalarına başladıktan bir süre sonra blog yazılarına ara vermeye başlıyorlar. İyi planlama yapılmadığı için süreklilik sağlanamıyor.

Çözüm: Sürekliliğinizi sağlayabilmek için öncelikle iyi bir içerik planı yapmanız gerekiyor. İş gücünüzü belirlemeniz de oldukça önemlidir; çünkü iş gücünüze göre kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olacaktır. İş gücünüze ve haftada kaç içerik oluşturabileceğinize göre bir plan oluşturmalı ve uzun vadede içeriklerinizi bir plana oturtmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan