fbpx

İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri

24 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman yaptıkları bazı hatalar, bu amaçlara ulaşma konusunda sıkıntılara sebep olabiliyor.

Blog içerikleri üretirken, bazı önemli noktalara dikkat etmek, içerik üretirken amaçlanan hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de içerik üretirken sıkça yapılan hataları ve bu hataların çözümlerini ele alacağız.

Kaliteye önem vermemek

İçerik oluştururken, hazırlanan metinlerin ve içeriklerin kalitesi oldukça önemlidir. Kalite yerine yazı sayısına odaklanırsanız, istediğiniz sonuçlara ulaşamayabilirsiniz.

Site üzerinde birçok yazınız olacaktır; fakat yazıların kalitesiz olması nedeniyle ziyaretçilerinize bu yazıları okutamayacaksınız. Özensiz hazırlanan yazılar, SEO değerine de sahip olmayabilir ve yazdığınız yazılardan organik trafik çekmeniz de oldukça zor olur.

Çözüm: İçerik sayısına odaklanmak yerine, içeriklerinizin kalitesine önem verin. Yazdığınız yazılarda sayıya odaklandığınızda kaliteyi göz önünde bulunduramayabilirsiniz. Bu durumda da hem SEO hem de etkileşim açısından sıkıntı olabilir. Bu sebeplede çok fazla yazı yazmak yerine, az ama kaliteli içeriklere odaklanın. Önemli olan devamlılığı sağlamaktır. Haftada 5 yazı yazmak yerine 2 yazı yazabilirsiniz ve içeriklerinizi daha kaliteli bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde çalıştığınızda yaptığınız içeriklerinizden daha verimli olacaktır.

Yazım hatalarının kontrolünü yapmamak

Yapılan hatalardan biri de yazım hatalarını kontrol etmeden yazılarınızı yayınlamak oluyor. Yazım hatalarının olması, okuyucuların rahat bir şekilde yazıları okuyamamasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra SEO açısından da hedeflediğiniz anahtar kelimeleri yanlış yazabilir ve SEO açısından da verimli sonuçlar alamazsınız.

Çözüm: Yazdığınız yazıları yayınlamadan önce birkaç kez okuyarak, bu sorunun önüne geçebilirsiniz. Eğer mümkünse sizin haricinde birine de yazılarınızı okutarak ikinci bir kontrol yaptırabilirsiniz.

Konular üzerine araştırma yapmamak

İçeriklerinizin kaliteli olabilmesi için içerikleriniz üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Bir konu üzerinde araştırma yapmadan yazı yazmaya çalıştığınızda konunun derinlerine inemeyeceğiniz için doyurucu bir içerik yazamazsınız bu sebeple de okuyucularınıza da kaliteli bir sunum yapamazsınız.

Çözüm:İçeriklerinizi oluşturmadan önce konularınızı belirleyin ve sonrasında yazacağınız konu üzerinde ciddi araştırmalar yapın. İlk maddede de bahsettiğimiz gibi içerik kalitesi, içerik sayısından daha önemlidir. Farklı kaynaklardan araştırmalar yaparak, referanslarınızı oluşturmanız oldukça önemlidir.

Yazılarda bir değer oluşturmamak

Yazılarınızda bir değer oluşturmamak, okuyucularla etkileşime girme konusunda size sıkıntılar yaşatacaktır. Okuyucular, ilgilendikleri bir yazıya geldiklerinde derinlemesine bir bilgi almak isteyebilirler ya da okuyucu yazı sonunda kendisine bir değer katılmasını isteyebilir.

Çözüm: Yazılarınızın öncesinde iyi bir araştırma yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Araştırma yapmadan sığ bir şekilde hazırlanan yazılar okuyuculara bir değer katmayacağı için size de bir yarar sağlamayacaktır. Yazılarınızda hedef kitlenizin isteklerini karşılayabilecek ve onlara bazı değerler katabilecek bilgileri içermeniz etkileşiminizi artırmanızı sağlayacaktır.

Sürekli yazmamak

Yapılan hatalardan biri de sürekliliği sağlamamak oluyor. Hem SEO açısından hem de okuyuculara kendinizi unutturmamak adına devamlı olarak yazmanız gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle blog çalışmalarına başladıktan bir süre sonra blog yazılarına ara vermeye başlıyorlar. İyi planlama yapılmadığı için süreklilik sağlanamıyor.

Çözüm: Sürekliliğinizi sağlayabilmek için öncelikle iyi bir içerik planı yapmanız gerekiyor. İş gücünüzü belirlemeniz de oldukça önemlidir; çünkü iş gücünüze göre kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olacaktır. İş gücünüze ve haftada kaç içerik oluşturabileceğinize göre bir plan oluşturmalı ve uzun vadede içeriklerinizi bir plana oturtmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan