İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri

24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman yaptıkları bazı hatalar, bu amaçlara ulaşma konusunda sıkıntılara sebep olabiliyor.

Blog içerikleri üretirken, bazı önemli noktalara dikkat etmek, içerik üretirken amaçlanan hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de içerik üretirken sıkça yapılan hataları ve bu hataların çözümlerini ele alacağız.

Kaliteye önem vermemek

İçerik oluştururken, hazırlanan metinlerin ve içeriklerin kalitesi oldukça önemlidir. Kalite yerine yazı sayısına odaklanırsanız, istediğiniz sonuçlara ulaşamayabilirsiniz.

Site üzerinde birçok yazınız olacaktır; fakat yazıların kalitesiz olması nedeniyle ziyaretçilerinize bu yazıları okutamayacaksınız. Özensiz hazırlanan yazılar, SEO değerine de sahip olmayabilir ve yazdığınız yazılardan organik trafik çekmeniz de oldukça zor olur.

Çözüm: İçerik sayısına odaklanmak yerine, içeriklerinizin kalitesine önem verin. Yazdığınız yazılarda sayıya odaklandığınızda kaliteyi göz önünde bulunduramayabilirsiniz. Bu durumda da hem SEO hem de etkileşim açısından sıkıntı olabilir. Bu sebeplede çok fazla yazı yazmak yerine, az ama kaliteli içeriklere odaklanın. Önemli olan devamlılığı sağlamaktır. Haftada 5 yazı yazmak yerine 2 yazı yazabilirsiniz ve içeriklerinizi daha kaliteli bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde çalıştığınızda yaptığınız içeriklerinizden daha verimli olacaktır.

Yazım hatalarının kontrolünü yapmamak

Yapılan hatalardan biri de yazım hatalarını kontrol etmeden yazılarınızı yayınlamak oluyor. Yazım hatalarının olması, okuyucuların rahat bir şekilde yazıları okuyamamasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra SEO açısından da hedeflediğiniz anahtar kelimeleri yanlış yazabilir ve SEO açısından da verimli sonuçlar alamazsınız.

Çözüm: Yazdığınız yazıları yayınlamadan önce birkaç kez okuyarak, bu sorunun önüne geçebilirsiniz. Eğer mümkünse sizin haricinde birine de yazılarınızı okutarak ikinci bir kontrol yaptırabilirsiniz.

Konular üzerine araştırma yapmamak

İçeriklerinizin kaliteli olabilmesi için içerikleriniz üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Bir konu üzerinde araştırma yapmadan yazı yazmaya çalıştığınızda konunun derinlerine inemeyeceğiniz için doyurucu bir içerik yazamazsınız bu sebeple de okuyucularınıza da kaliteli bir sunum yapamazsınız.

Çözüm:İçeriklerinizi oluşturmadan önce konularınızı belirleyin ve sonrasında yazacağınız konu üzerinde ciddi araştırmalar yapın. İlk maddede de bahsettiğimiz gibi içerik kalitesi, içerik sayısından daha önemlidir. Farklı kaynaklardan araştırmalar yaparak, referanslarınızı oluşturmanız oldukça önemlidir.

Yazılarda bir değer oluşturmamak

Yazılarınızda bir değer oluşturmamak, okuyucularla etkileşime girme konusunda size sıkıntılar yaşatacaktır. Okuyucular, ilgilendikleri bir yazıya geldiklerinde derinlemesine bir bilgi almak isteyebilirler ya da okuyucu yazı sonunda kendisine bir değer katılmasını isteyebilir.

Çözüm: Yazılarınızın öncesinde iyi bir araştırma yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Araştırma yapmadan sığ bir şekilde hazırlanan yazılar okuyuculara bir değer katmayacağı için size de bir yarar sağlamayacaktır. Yazılarınızda hedef kitlenizin isteklerini karşılayabilecek ve onlara bazı değerler katabilecek bilgileri içermeniz etkileşiminizi artırmanızı sağlayacaktır.

Sürekli yazmamak

Yapılan hatalardan biri de sürekliliği sağlamamak oluyor. Hem SEO açısından hem de okuyuculara kendinizi unutturmamak adına devamlı olarak yazmanız gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle blog çalışmalarına başladıktan bir süre sonra blog yazılarına ara vermeye başlıyorlar. İyi planlama yapılmadığı için süreklilik sağlanamıyor.

Çözüm: Sürekliliğinizi sağlayabilmek için öncelikle iyi bir içerik planı yapmanız gerekiyor. İş gücünüzü belirlemeniz de oldukça önemlidir; çünkü iş gücünüze göre kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olacaktır. İş gücünüze ve haftada kaç içerik oluşturabileceğinize göre bir plan oluşturmalı ve uzun vadede içeriklerinizi bir plana oturtmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin