İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

31 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak içeriklere daha çok değer verecek olmaları.

İçerik pazarlama çalışmalarının Native Advertising (doğal reklamlar) ile desteklenmesi, geleneksel reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm elde edilmesini sağlayabilir. Çünkü burada, bir ürün ya da hizmetin doğrudan reklamanı yapmaktansa bu ürünün aslında tüketicinin hangi problemini çözdüğü üzerinde durmak, farklı ürünlerle bunları kıyaslamak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekmeyi başaracaktır.

Bunun yanı sıra, e-ticaret siteniz üzerinde de içerik çalışmaları yapmanın birçok farklı faydası bulunmaktadır. Bu rehberimizde de genel olarak bu faydaların üzerinde duracağız.

SEO’nuzu güçlendirmenize yardımcı olur

E-ticaret firmalarının SEO konusunda, sayfa değerlerini artıramamaların arkasında yatan sebeplerden biri de sayfalarını değerli kılacak içeriklere sahip olmamaları. Sadece belli başlı sayfaların ve ürün sayfalarının yer aldığı e-ticaret siteleri, hem güncellik anlamında sıkıntı yaşayabilir hem de bu sitelerde Google’ın indeksleyebileceği çok veri bulunmaz.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaptığınızda, sitenizde ürün sayfaları haricinde de indekslenebilecek sayfalar oluşturmaya başlarsınız. Belli aralıklarla oluşturduğunuz blog yazıları, sitenizin bu periyotlarda güncellenmesini sağlar. Sitenize yeni içerik girişlerinin yapılması, sitenizde indekslenebilecek daha fazla verinin ortaya çıkmasını sağlar.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelime kulanımlarıyla beraber organik arama sorgularına yönelik çalışmalar da yapabilirsiniz. Organik arama sonuçlarında görünecek ne kadar çok sayfanız olursa, buradan elde edeceğiniz trafik de bir hayli artacaktır.

Reklam vermeden tüketicilere ulaşabilirsiniz

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturmaya başladığınızda bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, organik arama sonuçlarında siteniz kullanıcıların karşısına çıkmaya başlar.

Kullanıcılar bu sonuçlar sayesinde sitenize gelerek, içeriklerinizi inceleyebilir ve sunduğunuz içerikten memnun kaldıklarında da ürün sayfalarınızı inceleyerek alışveriş yapmayı düşünebilir.

Organik sorgular haricinde, sosyal mecralar üzerinde de bu içerikleri paylaşarak organik erişim ile tüketicilere farklı bilgiler sunabilir ve onları internet sitenize çekebilirsiniz. Ekstra reklam maliyetlerine gerek kalmadan, tüketicilere ulaşmak ve kendinizi tanıtmak için bir kanal yaratmış olursunuz.

Tüketicilerle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olabilir. Özellikle sosyal mecralarda bu içerikleri paylaştığınızda, tüketicilerin ilgisini çekebilecek konular bulduğunuzda takipçileriniz sizinle etkileşime gireceklerdir. Kendi fikirlerini yorum olarak paylaşmak isteyecekleri gibi sizin içeriklerinizi de paylaşarak kendi çevrelerinde bunu göstermek isteyeceklerdir.

Tüketicilerle etkileşime geçmeniz aynı zamanda sosyal mecralar üzerinde de sitenize trafik çekmenizi sağlayacaktır. Özellikle son birkaç yıldır sosyal yönlendirme trafikler (Facebook, Twitter, Youtube gb. platformlardan gelen trafikler) firmalar için oldukça önemli bir hal alıyor; çünkü buradaki takipçi kitlelerin artmasıyla beraber daha fazla kişi firmanın sitesini merak ederek ziyaret edebiliyor.

Hazırladığınız içerikler de hedef kitlenizin ilgisini çekmeyi başarırsa, sosyal yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

Yeni hedef kitlelere ulaşırsınız

Hazırladığınız içeriklerin ilgi çekici olması ve tüketicilerle etkileşime girmenizi sağlaması yeni hedef kitlelere de ulaşma şansınızı artıracaktır. Çünkü sosyal mecralarda dikkat çekecek paylaşımlar yapmaya başladığınızda, takipçileriniz bu içerikleri paylaşmaya başlayacaklardır.

Takipçileriniz kendi çevrelerindeki kişilere bu içerikleri ulaştırmaya başladıklarında, sizin ulaşmamış olduğunuz kişilere sizinle ilgili içerikler sunmaya başlayacaklardır. Bu sayede de yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelimeler kullandığınızda Google üzerindeki arama sonuçlarında da içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir. Daha önce markanızı bilmeyen bir kişi bu arama sonuçları ile markanızla tanışma fırsatı da bulabilir. Bu da tabii ki yeni kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

İçerik çalışmaları yaptığınızda farklı kanallar üzerinden markanızı tanıtma fırsatınız olur. Ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmak, geniş kitlelere ulaşmanızı zorlaştırır; çünkü tüketiciler bir ürün gördüklerinde bunu beğenir ya da ürün hakkında yorum yaparlar ama bunu paylaşmak istemeyebilirler.

Fakat blog çalışmaları yaptığınızda hem Google hem de sosyal mecralar üzerinde görünürlüğünüzü artırma şansı bulursunuz. Organik arama sonuçlarında sitenizin daha fazla görünmesini sağlayabileceğiniz gibi, sosyal mecralardaki etkileşim oranlarınızı artırdığınızda, marka algınızı da artırmaya başlayacaksınız.

Farklı kanallar üzerinden tüketicilerin karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekebilecek paylaşımlarda bulunmanız, isminizin daha fazla görünmesini sağlayacağı için bu da doğal olarak marka algınızın da iyi bir şekilde artmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Ferad Osman Sali
20 Adımlı Detaylı E-Ticaret SEO Rehberi [ 2023 Teknikleri ]
20 Adımlı Detaylı E-Ticaret SEO Rehberi [ 2023 Teknikleri ]
E-ticaret, birçok kolaylık ve avantaj sunmasının yanı sıra, keskin bir rekabet ortamı içerisindedir. Bu nedenle, hedef kitlenize ulaşmak ve rakiplerinizden öne çıkmak için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları büyük...
16 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Yatırım Nasıl Alınır? Girişiminize Yatırımcı Bulmak
Yatırım Nasıl Alınır? Girişiminize Yatırımcı Bulmak
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım Nasıl...
7 Eylül 2023
Ferad Osman Sali