İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

31 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak içeriklere daha çok değer verecek olmaları.

İçerik pazarlama çalışmalarının Native Advertising (doğal reklamlar) ile desteklenmesi, geleneksel reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm elde edilmesini sağlayabilir. Çünkü burada, bir ürün ya da hizmetin doğrudan reklamanı yapmaktansa bu ürünün aslında tüketicinin hangi problemini çözdüğü üzerinde durmak, farklı ürünlerle bunları kıyaslamak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekmeyi başaracaktır.

Bunun yanı sıra, e-ticaret siteniz üzerinde de içerik çalışmaları yapmanın birçok farklı faydası bulunmaktadır. Bu rehberimizde de genel olarak bu faydaların üzerinde duracağız.

SEO’nuzu güçlendirmenize yardımcı olur

E-ticaret firmalarının SEO konusunda, sayfa değerlerini artıramamaların arkasında yatan sebeplerden biri de sayfalarını değerli kılacak içeriklere sahip olmamaları. Sadece belli başlı sayfaların ve ürün sayfalarının yer aldığı e-ticaret siteleri, hem güncellik anlamında sıkıntı yaşayabilir hem de bu sitelerde Google’ın indeksleyebileceği çok veri bulunmaz.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaptığınızda, sitenizde ürün sayfaları haricinde de indekslenebilecek sayfalar oluşturmaya başlarsınız. Belli aralıklarla oluşturduğunuz blog yazıları, sitenizin bu periyotlarda güncellenmesini sağlar. Sitenize yeni içerik girişlerinin yapılması, sitenizde indekslenebilecek daha fazla verinin ortaya çıkmasını sağlar.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelime kulanımlarıyla beraber organik arama sorgularına yönelik çalışmalar da yapabilirsiniz. Organik arama sonuçlarında görünecek ne kadar çok sayfanız olursa, buradan elde edeceğiniz trafik de bir hayli artacaktır.

Reklam vermeden tüketicilere ulaşabilirsiniz

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturmaya başladığınızda bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, organik arama sonuçlarında siteniz kullanıcıların karşısına çıkmaya başlar.

Kullanıcılar bu sonuçlar sayesinde sitenize gelerek, içeriklerinizi inceleyebilir ve sunduğunuz içerikten memnun kaldıklarında da ürün sayfalarınızı inceleyerek alışveriş yapmayı düşünebilir.

Organik sorgular haricinde, sosyal mecralar üzerinde de bu içerikleri paylaşarak organik erişim ile tüketicilere farklı bilgiler sunabilir ve onları internet sitenize çekebilirsiniz. Ekstra reklam maliyetlerine gerek kalmadan, tüketicilere ulaşmak ve kendinizi tanıtmak için bir kanal yaratmış olursunuz.

Tüketicilerle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olabilir. Özellikle sosyal mecralarda bu içerikleri paylaştığınızda, tüketicilerin ilgisini çekebilecek konular bulduğunuzda takipçileriniz sizinle etkileşime gireceklerdir. Kendi fikirlerini yorum olarak paylaşmak isteyecekleri gibi sizin içeriklerinizi de paylaşarak kendi çevrelerinde bunu göstermek isteyeceklerdir.

Tüketicilerle etkileşime geçmeniz aynı zamanda sosyal mecralar üzerinde de sitenize trafik çekmenizi sağlayacaktır. Özellikle son birkaç yıldır sosyal yönlendirme trafikler (Facebook, Twitter, Youtube gb. platformlardan gelen trafikler) firmalar için oldukça önemli bir hal alıyor; çünkü buradaki takipçi kitlelerin artmasıyla beraber daha fazla kişi firmanın sitesini merak ederek ziyaret edebiliyor.

Hazırladığınız içerikler de hedef kitlenizin ilgisini çekmeyi başarırsa, sosyal yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

Yeni hedef kitlelere ulaşırsınız

Hazırladığınız içeriklerin ilgi çekici olması ve tüketicilerle etkileşime girmenizi sağlaması yeni hedef kitlelere de ulaşma şansınızı artıracaktır. Çünkü sosyal mecralarda dikkat çekecek paylaşımlar yapmaya başladığınızda, takipçileriniz bu içerikleri paylaşmaya başlayacaklardır.

Takipçileriniz kendi çevrelerindeki kişilere bu içerikleri ulaştırmaya başladıklarında, sizin ulaşmamış olduğunuz kişilere sizinle ilgili içerikler sunmaya başlayacaklardır. Bu sayede de yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelimeler kullandığınızda Google üzerindeki arama sonuçlarında da içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir. Daha önce markanızı bilmeyen bir kişi bu arama sonuçları ile markanızla tanışma fırsatı da bulabilir. Bu da tabii ki yeni kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

İçerik çalışmaları yaptığınızda farklı kanallar üzerinden markanızı tanıtma fırsatınız olur. Ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmak, geniş kitlelere ulaşmanızı zorlaştırır; çünkü tüketiciler bir ürün gördüklerinde bunu beğenir ya da ürün hakkında yorum yaparlar ama bunu paylaşmak istemeyebilirler.

Fakat blog çalışmaları yaptığınızda hem Google hem de sosyal mecralar üzerinde görünürlüğünüzü artırma şansı bulursunuz. Organik arama sonuçlarında sitenizin daha fazla görünmesini sağlayabileceğiniz gibi, sosyal mecralardaki etkileşim oranlarınızı artırdığınızda, marka algınızı da artırmaya başlayacaksınız.

Farklı kanallar üzerinden tüketicilerin karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekebilecek paylaşımlarda bulunmanız, isminizin daha fazla görünmesini sağlayacağı için bu da doğal olarak marka algınızın da iyi bir şekilde artmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Markethinkers
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın