İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

31 Ocak 2017
Sinan Oypan

2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak içeriklere daha çok değer verecek olmaları.

İçerik pazarlama çalışmalarının Native Advertising (doğal reklamlar) ile desteklenmesi, geleneksel reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm elde edilmesini sağlayabilir. Çünkü burada, bir ürün ya da hizmetin doğrudan reklamanı yapmaktansa bu ürünün aslında tüketicinin hangi problemini çözdüğü üzerinde durmak, farklı ürünlerle bunları kıyaslamak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekmeyi başaracaktır.

Bunun yanı sıra, e-ticaret siteniz üzerinde de içerik çalışmaları yapmanın birçok farklı faydası bulunmaktadır. Bu rehberimizde de genel olarak bu faydaların üzerinde duracağız.

SEO’nuzu güçlendirmenize yardımcı olur

E-ticaret firmalarının SEO konusunda, sayfa değerlerini artıramamaların arkasında yatan sebeplerden biri de sayfalarını değerli kılacak içeriklere sahip olmamaları. Sadece belli başlı sayfaların ve ürün sayfalarının yer aldığı e-ticaret siteleri, hem güncellik anlamında sıkıntı yaşayabilir hem de bu sitelerde Google’ın indeksleyebileceği çok veri bulunmaz.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaptığınızda, sitenizde ürün sayfaları haricinde de indekslenebilecek sayfalar oluşturmaya başlarsınız. Belli aralıklarla oluşturduğunuz blog yazıları, sitenizin bu periyotlarda güncellenmesini sağlar. Sitenize yeni içerik girişlerinin yapılması, sitenizde indekslenebilecek daha fazla verinin ortaya çıkmasını sağlar.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelime kulanımlarıyla beraber organik arama sorgularına yönelik çalışmalar da yapabilirsiniz. Organik arama sonuçlarında görünecek ne kadar çok sayfanız olursa, buradan elde edeceğiniz trafik de bir hayli artacaktır.

Reklam vermeden tüketicilere ulaşabilirsiniz

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturmaya başladığınızda bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, organik arama sonuçlarında siteniz kullanıcıların karşısına çıkmaya başlar.

Kullanıcılar bu sonuçlar sayesinde sitenize gelerek, içeriklerinizi inceleyebilir ve sunduğunuz içerikten memnun kaldıklarında da ürün sayfalarınızı inceleyerek alışveriş yapmayı düşünebilir.

Organik sorgular haricinde, sosyal mecralar üzerinde de bu içerikleri paylaşarak organik erişim ile tüketicilere farklı bilgiler sunabilir ve onları internet sitenize çekebilirsiniz. Ekstra reklam maliyetlerine gerek kalmadan, tüketicilere ulaşmak ve kendinizi tanıtmak için bir kanal yaratmış olursunuz.

Tüketicilerle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olabilir. Özellikle sosyal mecralarda bu içerikleri paylaştığınızda, tüketicilerin ilgisini çekebilecek konular bulduğunuzda takipçileriniz sizinle etkileşime gireceklerdir. Kendi fikirlerini yorum olarak paylaşmak isteyecekleri gibi sizin içeriklerinizi de paylaşarak kendi çevrelerinde bunu göstermek isteyeceklerdir.

Tüketicilerle etkileşime geçmeniz aynı zamanda sosyal mecralar üzerinde de sitenize trafik çekmenizi sağlayacaktır. Özellikle son birkaç yıldır sosyal yönlendirme trafikler (Facebook, Twitter, Youtube gb. platformlardan gelen trafikler) firmalar için oldukça önemli bir hal alıyor; çünkü buradaki takipçi kitlelerin artmasıyla beraber daha fazla kişi firmanın sitesini merak ederek ziyaret edebiliyor.

Hazırladığınız içerikler de hedef kitlenizin ilgisini çekmeyi başarırsa, sosyal yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

Yeni hedef kitlelere ulaşırsınız

Hazırladığınız içeriklerin ilgi çekici olması ve tüketicilerle etkileşime girmenizi sağlaması yeni hedef kitlelere de ulaşma şansınızı artıracaktır. Çünkü sosyal mecralarda dikkat çekecek paylaşımlar yapmaya başladığınızda, takipçileriniz bu içerikleri paylaşmaya başlayacaklardır.

Takipçileriniz kendi çevrelerindeki kişilere bu içerikleri ulaştırmaya başladıklarında, sizin ulaşmamış olduğunuz kişilere sizinle ilgili içerikler sunmaya başlayacaklardır. Bu sayede de yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelimeler kullandığınızda Google üzerindeki arama sonuçlarında da içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir. Daha önce markanızı bilmeyen bir kişi bu arama sonuçları ile markanızla tanışma fırsatı da bulabilir. Bu da tabii ki yeni kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

İçerik çalışmaları yaptığınızda farklı kanallar üzerinden markanızı tanıtma fırsatınız olur. Ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmak, geniş kitlelere ulaşmanızı zorlaştırır; çünkü tüketiciler bir ürün gördüklerinde bunu beğenir ya da ürün hakkında yorum yaparlar ama bunu paylaşmak istemeyebilirler.

Fakat blog çalışmaları yaptığınızda hem Google hem de sosyal mecralar üzerinde görünürlüğünüzü artırma şansı bulursunuz. Organik arama sonuçlarında sitenizin daha fazla görünmesini sağlayabileceğiniz gibi, sosyal mecralardaki etkileşim oranlarınızı artırdığınızda, marka algınızı da artırmaya başlayacaksınız.

Farklı kanallar üzerinden tüketicilerin karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekebilecek paylaşımlarda bulunmanız, isminizin daha fazla görünmesini sağlayacağı için bu da doğal olarak marka algınızın da iyi bir şekilde artmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan