2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak içeriklere daha çok değer verecek olmaları.
İçerik pazarlama çalışmalarının Native Advertising (doğal reklamlar) ile desteklenmesi, geleneksel reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm elde edilmesini sağlayabilir. Çünkü burada, bir ürün ya da hizmetin doğrudan reklamanı yapmaktansa bu ürünün aslında tüketicinin hangi problemini çözdüğü üzerinde durmak, farklı ürünlerle bunları kıyaslamak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekmeyi başaracaktır.
Bunun yanı sıra, e-ticaret siteniz üzerinde de içerik çalışmaları yapmanın birçok farklı faydası bulunmaktadır. Bu rehberimizde de genel olarak bu faydaların üzerinde duracağız.
SEO’nuzu güçlendirmenize yardımcı olur
E-ticaret firmalarının SEO konusunda, sayfa değerlerini artıramamaların arkasında yatan sebeplerden biri de sayfalarını değerli kılacak içeriklere sahip olmamaları. Sadece belli başlı sayfaların ve ürün sayfalarının yer aldığı e-ticaret siteleri, hem güncellik anlamında sıkıntı yaşayabilir hem de bu sitelerde Google’ın indeksleyebileceği çok veri bulunmaz.
İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaptığınızda, sitenizde ürün sayfaları haricinde de indekslenebilecek sayfalar oluşturmaya başlarsınız. Belli aralıklarla oluşturduğunuz blog yazıları, sitenizin bu periyotlarda güncellenmesini sağlar. Sitenize yeni içerik girişlerinin yapılması, sitenizde indekslenebilecek daha fazla verinin ortaya çıkmasını sağlar.
Bunun yanı sıra doğru anahtar kelime kulanımlarıyla beraber organik arama sorgularına yönelik çalışmalar da yapabilirsiniz. Organik arama sonuçlarında görünecek ne kadar çok sayfanız olursa, buradan elde edeceğiniz trafik de bir hayli artacaktır.
Reklam vermeden tüketicilere ulaşabilirsiniz
İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturmaya başladığınızda bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, organik arama sonuçlarında siteniz kullanıcıların karşısına çıkmaya başlar.
Kullanıcılar bu sonuçlar sayesinde sitenize gelerek, içeriklerinizi inceleyebilir ve sunduğunuz içerikten memnun kaldıklarında da ürün sayfalarınızı inceleyerek alışveriş yapmayı düşünebilir.
Organik sorgular haricinde, sosyal mecralar üzerinde de bu içerikleri paylaşarak organik erişim ile tüketicilere farklı bilgiler sunabilir ve onları internet sitenize çekebilirsiniz. Ekstra reklam maliyetlerine gerek kalmadan, tüketicilere ulaşmak ve kendinizi tanıtmak için bir kanal yaratmış olursunuz.
Tüketicilerle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz
İçerik pazarlama tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olabilir. Özellikle sosyal mecralarda bu içerikleri paylaştığınızda, tüketicilerin ilgisini çekebilecek konular bulduğunuzda takipçileriniz sizinle etkileşime gireceklerdir. Kendi fikirlerini yorum olarak paylaşmak isteyecekleri gibi sizin içeriklerinizi de paylaşarak kendi çevrelerinde bunu göstermek isteyeceklerdir.
Tüketicilerle etkileşime geçmeniz aynı zamanda sosyal mecralar üzerinde de sitenize trafik çekmenizi sağlayacaktır. Özellikle son birkaç yıldır sosyal yönlendirme trafikler (Facebook, Twitter, Youtube gb. platformlardan gelen trafikler) firmalar için oldukça önemli bir hal alıyor; çünkü buradaki takipçi kitlelerin artmasıyla beraber daha fazla kişi firmanın sitesini merak ederek ziyaret edebiliyor.
Hazırladığınız içerikler de hedef kitlenizin ilgisini çekmeyi başarırsa, sosyal yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.
Yeni hedef kitlelere ulaşırsınız
Hazırladığınız içeriklerin ilgi çekici olması ve tüketicilerle etkileşime girmenizi sağlaması yeni hedef kitlelere de ulaşma şansınızı artıracaktır. Çünkü sosyal mecralarda dikkat çekecek paylaşımlar yapmaya başladığınızda, takipçileriniz bu içerikleri paylaşmaya başlayacaklardır.
Takipçileriniz kendi çevrelerindeki kişilere bu içerikleri ulaştırmaya başladıklarında, sizin ulaşmamış olduğunuz kişilere sizinle ilgili içerikler sunmaya başlayacaklardır. Bu sayede de yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olur.
Bunun yanı sıra doğru anahtar kelimeler kullandığınızda Google üzerindeki arama sonuçlarında da içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir. Daha önce markanızı bilmeyen bir kişi bu arama sonuçları ile markanızla tanışma fırsatı da bulabilir. Bu da tabii ki yeni kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır.
Marka bilinirliğinizi artırırsınız
İçerik çalışmaları yaptığınızda farklı kanallar üzerinden markanızı tanıtma fırsatınız olur. Ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmak, geniş kitlelere ulaşmanızı zorlaştırır; çünkü tüketiciler bir ürün gördüklerinde bunu beğenir ya da ürün hakkında yorum yaparlar ama bunu paylaşmak istemeyebilirler.
Fakat blog çalışmaları yaptığınızda hem Google hem de sosyal mecralar üzerinde görünürlüğünüzü artırma şansı bulursunuz. Organik arama sonuçlarında sitenizin daha fazla görünmesini sağlayabileceğiniz gibi, sosyal mecralardaki etkileşim oranlarınızı artırdığınızda, marka algınızı da artırmaya başlayacaksınız.
Farklı kanallar üzerinden tüketicilerin karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekebilecek paylaşımlarda bulunmanız, isminizin daha fazla görünmesini sağlayacağı için bu da doğal olarak marka algınızın da iyi bir şekilde artmasını sağlayacaktır.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar