İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

31 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak içeriklere daha çok değer verecek olmaları.

İçerik pazarlama çalışmalarının Native Advertising (doğal reklamlar) ile desteklenmesi, geleneksel reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm elde edilmesini sağlayabilir. Çünkü burada, bir ürün ya da hizmetin doğrudan reklamanı yapmaktansa bu ürünün aslında tüketicinin hangi problemini çözdüğü üzerinde durmak, farklı ürünlerle bunları kıyaslamak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekmeyi başaracaktır.

Bunun yanı sıra, e-ticaret siteniz üzerinde de içerik çalışmaları yapmanın birçok farklı faydası bulunmaktadır. Bu rehberimizde de genel olarak bu faydaların üzerinde duracağız.

SEO’nuzu güçlendirmenize yardımcı olur

E-ticaret firmalarının SEO konusunda, sayfa değerlerini artıramamaların arkasında yatan sebeplerden biri de sayfalarını değerli kılacak içeriklere sahip olmamaları. Sadece belli başlı sayfaların ve ürün sayfalarının yer aldığı e-ticaret siteleri, hem güncellik anlamında sıkıntı yaşayabilir hem de bu sitelerde Google’ın indeksleyebileceği çok veri bulunmaz.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaptığınızda, sitenizde ürün sayfaları haricinde de indekslenebilecek sayfalar oluşturmaya başlarsınız. Belli aralıklarla oluşturduğunuz blog yazıları, sitenizin bu periyotlarda güncellenmesini sağlar. Sitenize yeni içerik girişlerinin yapılması, sitenizde indekslenebilecek daha fazla verinin ortaya çıkmasını sağlar.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelime kulanımlarıyla beraber organik arama sorgularına yönelik çalışmalar da yapabilirsiniz. Organik arama sonuçlarında görünecek ne kadar çok sayfanız olursa, buradan elde edeceğiniz trafik de bir hayli artacaktır.

Reklam vermeden tüketicilere ulaşabilirsiniz

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturmaya başladığınızda bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, organik arama sonuçlarında siteniz kullanıcıların karşısına çıkmaya başlar.

Kullanıcılar bu sonuçlar sayesinde sitenize gelerek, içeriklerinizi inceleyebilir ve sunduğunuz içerikten memnun kaldıklarında da ürün sayfalarınızı inceleyerek alışveriş yapmayı düşünebilir.

Organik sorgular haricinde, sosyal mecralar üzerinde de bu içerikleri paylaşarak organik erişim ile tüketicilere farklı bilgiler sunabilir ve onları internet sitenize çekebilirsiniz. Ekstra reklam maliyetlerine gerek kalmadan, tüketicilere ulaşmak ve kendinizi tanıtmak için bir kanal yaratmış olursunuz.

Tüketicilerle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olabilir. Özellikle sosyal mecralarda bu içerikleri paylaştığınızda, tüketicilerin ilgisini çekebilecek konular bulduğunuzda takipçileriniz sizinle etkileşime gireceklerdir. Kendi fikirlerini yorum olarak paylaşmak isteyecekleri gibi sizin içeriklerinizi de paylaşarak kendi çevrelerinde bunu göstermek isteyeceklerdir.

Tüketicilerle etkileşime geçmeniz aynı zamanda sosyal mecralar üzerinde de sitenize trafik çekmenizi sağlayacaktır. Özellikle son birkaç yıldır sosyal yönlendirme trafikler (Facebook, Twitter, Youtube gb. platformlardan gelen trafikler) firmalar için oldukça önemli bir hal alıyor; çünkü buradaki takipçi kitlelerin artmasıyla beraber daha fazla kişi firmanın sitesini merak ederek ziyaret edebiliyor.

Hazırladığınız içerikler de hedef kitlenizin ilgisini çekmeyi başarırsa, sosyal yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

Yeni hedef kitlelere ulaşırsınız

Hazırladığınız içeriklerin ilgi çekici olması ve tüketicilerle etkileşime girmenizi sağlaması yeni hedef kitlelere de ulaşma şansınızı artıracaktır. Çünkü sosyal mecralarda dikkat çekecek paylaşımlar yapmaya başladığınızda, takipçileriniz bu içerikleri paylaşmaya başlayacaklardır.

Takipçileriniz kendi çevrelerindeki kişilere bu içerikleri ulaştırmaya başladıklarında, sizin ulaşmamış olduğunuz kişilere sizinle ilgili içerikler sunmaya başlayacaklardır. Bu sayede de yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

Bunun yanı sıra doğru anahtar kelimeler kullandığınızda Google üzerindeki arama sonuçlarında da içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir. Daha önce markanızı bilmeyen bir kişi bu arama sonuçları ile markanızla tanışma fırsatı da bulabilir. Bu da tabii ki yeni kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

İçerik çalışmaları yaptığınızda farklı kanallar üzerinden markanızı tanıtma fırsatınız olur. Ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmak, geniş kitlelere ulaşmanızı zorlaştırır; çünkü tüketiciler bir ürün gördüklerinde bunu beğenir ya da ürün hakkında yorum yaparlar ama bunu paylaşmak istemeyebilirler.

Fakat blog çalışmaları yaptığınızda hem Google hem de sosyal mecralar üzerinde görünürlüğünüzü artırma şansı bulursunuz. Organik arama sonuçlarında sitenizin daha fazla görünmesini sağlayabileceğiniz gibi, sosyal mecralardaki etkileşim oranlarınızı artırdığınızda, marka algınızı da artırmaya başlayacaksınız.

Farklı kanallar üzerinden tüketicilerin karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekebilecek paylaşımlarda bulunmanız, isminizin daha fazla görünmesini sağlayacağı için bu da doğal olarak marka algınızın da iyi bir şekilde artmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin