fbpx

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

22 Eylül 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir. Bu rehberimizde de stratejilerinizi geliştirmek için ölçümlemeniz gereken metrikler üzerinde duruyor olacağız.

Sosyal paylaşımlar

Sosyal mecralar internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlardır. İçeriklerinizin bu mecralarda görülmesi ve kullanıcılar tarafından paylaşılması eriştiğiniz kitleyi ve marka bilinirliğinizi artırır. Bu sebeple de sosyal paylaşımlarınızı ölçümlemeniz gerekir.

Trafik

İçerik çalışmalarınızdan elde ettiğiniz trafiği de ölçümlemelisiniz. Google Analytics üzerinde Davranış sekmesi üzerinden herbir yazınızın trafiğini analiz edebilir, içerikleriniz üzerinden sitenize ne kadar trafik geldiğini görebilirsiniz.

Müşteri kazanımı

İçerik pazarlama çalışmalarınızın arka plandaki amaçlarından biri de yeni müşteriler kazanmaktır. Her içeriğiniz satış odaklı olmayabilir; ancak genel olarak içerik çalışmalarınızdan belli bir müşteri kazanımı elde ediyor olmanız gerekir. Yaptığınız içerik çalışmalarından ne kadarlık bir müşteri kazanımı elde ettiğinizi analiz etmelisiniz.

Etkileşim oranları

Hem sosyal medya üzerinde hem de internet siteniz üzerinde içeriklerinizin ne kadar etkileşim aldığını incelemelisiniz. Etkileşim oranlarını sosyal medya üzerinde beğeni, paylaşım ve yorum özelinde değerlendirebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde ise sosyal paylaşım oranlarını ve yazıya bırakılan yorumları inceleyerek bu oranlarınızı belirleyebilirsiniz.

Backlinkler

Farklı sitelerden backlinkler almak, internet sitenizin değerini yükseltmektedir. Tabii ki backlink aldığınız siteler de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Farklı sitelerden backlink alırken, alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden link almaya çalışmanız bir hayli önemlidir. Sizden yüksek bir değere sahip olan siteden link almak, sizin sitenizin de değerli olduğunu arama motorlarına göstermektedir.

Backlink satın alma işlemleri konusunda da dikkatli olmanız ve mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir. Bu tür çalışmalar yapmayı planlıyorsanız, hangi sitelerden backlink alındığını detaylı bir şekilde araştırmalısınız. Çünkü çoğu zaman çok ilgisiz ve düşük değerli sitelerden backlink dağıtımları yapılmaktadır ve bu durum site değerinizi yükseltmek yerine düşürebilir. Backlink satın alma stratejilerinde dikkatli olmanız ve backlink alınan siteleri iyi bir şekilde incelemeniz gerekir.

Sayfa üzerinde geçirilen süre

İçeriklerinizin ilgi çekici olup olmadığını ölçümlemenize yardımcı olan bir diğer metrik ise sayfa üzerinde geçirilen süredir. Okuyucularınızın sayfa üzerinde daha uzun süre kalmaları, içeriği beğendikleri anlamına gelir. Bu sürenin kısa olması, blog çalışmalarınızın kalitesinin ve içeriğinin yeterli olmadığını gösterir. Bu sebeple de sayfa üzerinde geçirilen süreyi artıracak çalışmalar yapmanız gerekir.

Sayfayı terk etme oranı

Sayfa üzerinde geçirilen süre sayfayı terk etme oranlarını da önemli ölçüde etkiler. Sayfada geçirilen süre arttığında, ziyaretçilerin sayfayı terk etme oranları da düşmeye başlar. Genel olarak bakıldığında site üzerinde sayfayı terk etme oranları yüksek ise ziyaretçileri sitede tutacak kalitede içerikler sunamıyorsunuzdur. Bu oranı ciddiye almanız ve gerekli içerik değişikliklerini yapmanız oldukça önemlidir.

E-posta abonelik oranları

İçerik pazarlama çalışmaları sırasında kullanıcıları e-posta aboneliğine de yönlendirebilirsiniz. E-ticaret firması olarak kullanıcıların e-posta bilgilerine ulaşmanız, onlara e-posta pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. İçerik pazarlama çalışmalarınız ile kullanıcıları e-posta listelerinize abone edebilirsiniz. Blog çalışmalarınızda e-posta aboneliğine yönlendirme yapacak bir link ya da doğrudan abonelik için bir form kullanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında da blog üzerinden ne kadarlık bir abonelik kazancınız olduğunu da ölçümleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan