Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir. Bu rehberimizde de stratejilerinizi geliştirmek için ölçümlemeniz gereken metrikler üzerinde duruyor olacağız.

Sosyal paylaşımlar

Sosyal mecralar internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlardır. İçeriklerinizin bu mecralarda görülmesi ve kullanıcılar tarafından paylaşılması eriştiğiniz kitleyi ve marka bilinirliğinizi artırır. Bu sebeple de sosyal paylaşımlarınızı ölçümlemeniz gerekir.

Trafik

İçerik çalışmalarınızdan elde ettiğiniz trafiği de ölçümlemelisiniz. Google Analytics üzerinde Davranış sekmesi üzerinden herbir yazınızın trafiğini analiz edebilir, içerikleriniz üzerinden sitenize ne kadar trafik geldiğini görebilirsiniz.

Müşteri kazanımı

İçerik pazarlama çalışmalarınızın arka plandaki amaçlarından biri de yeni müşteriler kazanmaktır. Her içeriğiniz satış odaklı olmayabilir; ancak genel olarak içerik çalışmalarınızdan belli bir müşteri kazanımı elde ediyor olmanız gerekir. Yaptığınız içerik çalışmalarından ne kadarlık bir müşteri kazanımı elde ettiğinizi analiz etmelisiniz.

Etkileşim oranları

Hem sosyal medya üzerinde hem de internet siteniz üzerinde içeriklerinizin ne kadar etkileşim aldığını incelemelisiniz. Etkileşim oranlarını sosyal medya üzerinde beğeni, paylaşım ve yorum özelinde değerlendirebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde ise sosyal paylaşım oranlarını ve yazıya bırakılan yorumları inceleyerek bu oranlarınızı belirleyebilirsiniz.

Backlinkler

Farklı sitelerden backlinkler almak, internet sitenizin değerini yükseltmektedir. Tabii ki backlink aldığınız siteler de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Farklı sitelerden backlink alırken, alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden link almaya çalışmanız bir hayli önemlidir. Sizden yüksek bir değere sahip olan siteden link almak, sizin sitenizin de değerli olduğunu arama motorlarına göstermektedir. Backlink satın alma işlemleri konusunda da dikkatli olmanız ve mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir. Bu tür çalışmalar yapmayı planlıyorsanız, hangi sitelerden backlink alındığını detaylı bir şekilde araştırmalısınız. Çünkü çoğu zaman çok ilgisiz ve düşük değerli sitelerden backlink dağıtımları yapılmaktadır ve bu durum site değerinizi yükseltmek yerine düşürebilir. Backlink satın alma stratejilerinde dikkatli olmanız ve backlink alınan siteleri iyi bir şekilde incelemeniz gerekir.

Sayfa üzerinde geçirilen süre

İçeriklerinizin ilgi çekici olup olmadığını ölçümlemenize yardımcı olan bir diğer metrik ise sayfa üzerinde geçirilen süredir. Okuyucularınızın sayfa üzerinde daha uzun süre kalmaları, içeriği beğendikleri anlamına gelir. Bu sürenin kısa olması, blog çalışmalarınızın kalitesinin ve içeriğinin yeterli olmadığını gösterir. Bu sebeple de sayfa üzerinde geçirilen süreyi artıracak çalışmalar yapmanız gerekir.

Sayfayı terk etme oranı

Sayfa üzerinde geçirilen süre sayfayı terk etme oranlarını da önemli ölçüde etkiler. Sayfada geçirilen süre arttığında, ziyaretçilerin sayfayı terk etme oranları da düşmeye başlar. Genel olarak bakıldığında site üzerinde sayfayı terk etme oranları yüksek ise ziyaretçileri sitede tutacak kalitede içerikler sunamıyorsunuzdur. Bu oranı ciddiye almanız ve gerekli içerik değişikliklerini yapmanız oldukça önemlidir.

E-posta abonelik oranları

İçerik pazarlama çalışmaları sırasında kullanıcıları e-posta aboneliğine de yönlendirebilirsiniz. E-ticaret firması olarak kullanıcıların e-posta bilgilerine ulaşmanız, onlara e-posta pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. İçerik pazarlama çalışmalarınız ile kullanıcıları e-posta listelerinize abone edebilirsiniz. Blog çalışmalarınızda e-posta aboneliğine yönlendirme yapacak bir link ya da doğrudan abonelik için bir form kullanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında da blog üzerinden ne kadarlık bir abonelik kazancınız olduğunu da ölçümleyebilirsiniz.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar