Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir. Bu rehberimizde de stratejilerinizi geliştirmek için ölçümlemeniz gereken metrikler üzerinde duruyor olacağız.

Sosyal paylaşımlar

Sosyal mecralar internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlardır. İçeriklerinizin bu mecralarda görülmesi ve kullanıcılar tarafından paylaşılması eriştiğiniz kitleyi ve marka bilinirliğinizi artırır. Bu sebeple de sosyal paylaşımlarınızı ölçümlemeniz gerekir.

Trafik

İçerik çalışmalarınızdan elde ettiğiniz trafiği de ölçümlemelisiniz. Google Analytics üzerinde Davranış sekmesi üzerinden herbir yazınızın trafiğini analiz edebilir, içerikleriniz üzerinden sitenize ne kadar trafik geldiğini görebilirsiniz.

Müşteri kazanımı

İçerik pazarlama çalışmalarınızın arka plandaki amaçlarından biri de yeni müşteriler kazanmaktır. Her içeriğiniz satış odaklı olmayabilir; ancak genel olarak içerik çalışmalarınızdan belli bir müşteri kazanımı elde ediyor olmanız gerekir. Yaptığınız içerik çalışmalarından ne kadarlık bir müşteri kazanımı elde ettiğinizi analiz etmelisiniz.

Etkileşim oranları

Hem sosyal medya üzerinde hem de internet siteniz üzerinde içeriklerinizin ne kadar etkileşim aldığını incelemelisiniz. Etkileşim oranlarını sosyal medya üzerinde beğeni, paylaşım ve yorum özelinde değerlendirebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde ise sosyal paylaşım oranlarını ve yazıya bırakılan yorumları inceleyerek bu oranlarınızı belirleyebilirsiniz.

Backlinkler

Farklı sitelerden backlinkler almak, internet sitenizin değerini yükseltmektedir. Tabii ki backlink aldığınız siteler de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Farklı sitelerden backlink alırken, alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden link almaya çalışmanız bir hayli önemlidir. Sizden yüksek bir değere sahip olan siteden link almak, sizin sitenizin de değerli olduğunu arama motorlarına göstermektedir. Backlink satın alma işlemleri konusunda da dikkatli olmanız ve mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir. Bu tür çalışmalar yapmayı planlıyorsanız, hangi sitelerden backlink alındığını detaylı bir şekilde araştırmalısınız. Çünkü çoğu zaman çok ilgisiz ve düşük değerli sitelerden backlink dağıtımları yapılmaktadır ve bu durum site değerinizi yükseltmek yerine düşürebilir. Backlink satın alma stratejilerinde dikkatli olmanız ve backlink alınan siteleri iyi bir şekilde incelemeniz gerekir.

Sayfa üzerinde geçirilen süre

İçeriklerinizin ilgi çekici olup olmadığını ölçümlemenize yardımcı olan bir diğer metrik ise sayfa üzerinde geçirilen süredir. Okuyucularınızın sayfa üzerinde daha uzun süre kalmaları, içeriği beğendikleri anlamına gelir. Bu sürenin kısa olması, blog çalışmalarınızın kalitesinin ve içeriğinin yeterli olmadığını gösterir. Bu sebeple de sayfa üzerinde geçirilen süreyi artıracak çalışmalar yapmanız gerekir.

Sayfayı terk etme oranı

Sayfa üzerinde geçirilen süre sayfayı terk etme oranlarını da önemli ölçüde etkiler. Sayfada geçirilen süre arttığında, ziyaretçilerin sayfayı terk etme oranları da düşmeye başlar. Genel olarak bakıldığında site üzerinde sayfayı terk etme oranları yüksek ise ziyaretçileri sitede tutacak kalitede içerikler sunamıyorsunuzdur. Bu oranı ciddiye almanız ve gerekli içerik değişikliklerini yapmanız oldukça önemlidir.

E-posta abonelik oranları

İçerik pazarlama çalışmaları sırasında kullanıcıları e-posta aboneliğine de yönlendirebilirsiniz. E-ticaret firması olarak kullanıcıların e-posta bilgilerine ulaşmanız, onlara e-posta pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. İçerik pazarlama çalışmalarınız ile kullanıcıları e-posta listelerinize abone edebilirsiniz. Blog çalışmalarınızda e-posta aboneliğine yönlendirme yapacak bir link ya da doğrudan abonelik için bir form kullanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında da blog üzerinden ne kadarlık bir abonelik kazancınız olduğunu da ölçümleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın