fbpx

İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

22 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama çalışmalarınıda yapacağınız adımları belirlemeniz, hedef kitleyi belirlemeniz, içerik türlerine karar vermeniz ve hedeflerinizi koymanız önemlidir. Bu süreçte özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik pazarlama için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, içerik pazarlama çalışmaları ile nelere ulaşmak istediğinizdir. Bu içerikleri ne için oluşturuyor ya da oluşturacaksınız, kimlere yönelik olacak, bunların hangi amaçları yerine getirmesini bekliyorsunuz gibi sorulara yanıtlar vermeniz ilk etapta önemlidir. Böylelikle içerik türleriniz, konularınız, paylaşım sıklığınız ve dağıtım kanallarınız da şekillenmeye başlayacaktır.

İçerik pazarlama çalışmalarınıda marka bilinirliği ve internet üzerindeki görünürlüğü artırma, marka ya da ürüne talep yaratma, web siteye organik ve yönlendire trafikleri çekebilme, kullanıcılar arasında etkileşim yaratma, marka değeri yaratma ve kullanıcılara değerli bir bilgi suna gibi farklı amaçlar yer almaktadır. Bu amaçlar arasında size en uygun olan seçenekler üzerinde ilerleyerek içerik yönetim planı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

İçerik yönetim planı hazırlarken, bu içeriklerinizi nasıl bir kitlenin beğenisine sunacağınızı da göz önünde bulundurmanızda yarar var. Hedef kitlenize göre içerik türünüz, konunuz, içeriğinizin dili ve içeriklerinizi paylaştığınız platformlar da değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de hedef kitle analizinizi yaparak, içerik stratejilerinizi nasıl ve kime yönelik oluşturacağınız da netleştirmenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Kaynaklarınızı oluşturun

İçerik yönetim planı hazırlarken, içerik üretimi sırasında ne tür kaynaklardan yararlanacağınızı da belirlemenizde fayda var. Farklı içerik kaynakları belirleyebilir, yararlanabileceğiniz veya referans vereceğiniz farklı web sitelerini bulabilir, videoları kaynak olarak gösterebilir, infografikleri içeriklerinizde kullanabilir, kendi görsel ve grafik çalışmalarınızı kaynak olarak kullanabilirsiniz. İçerik üretiminde farklı kaynaklardan yararlanmanız, içeriklerinizin kalitesini artırmanıza yardımcı olacağı gibi sizin de işinizi kolaylaştıracaktır.

İçerik türlerinize karar verin

Yönetim planı sürecinde içeriklerinizi hangi formatlarda yayınlacağınızı da belirlemelisiniz. Birçok farklı içerik formatı bulunduğu için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çalışmalarınıza çeşitlilik katacaktır; hem de farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

İçerik pazarlamada rehber yazıları, listeler, nasıl yapılır içerikleri, SEO odaklı yazılar, soru cevap yazıları gibi birçok farklı tür ve format bulunmaktadır. Bu formatlar arasından kaliteli ve düzenli bir şekilde hazırlayabileceğiniz birkaç içerik formatı içerik oluşturmaya başlayabilir ve zaman içerisinde daha fazla türü de stratejilerinize dahil edebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

İçerik pazarlama yönetim planı, düzenli olarak içerikler oluşturmanıza yardımcı olmak için hazırlanır. Düzenli olarak içerik üretimi yapabilmek için de belli bir içerik yayın takviminizin olması önemlidir. İçerik takvimi, kısa, orta veya uzun vadeli olarak hazırlanabilir. Belli bir dönem içerisinde ne tür içeriklerin yayınlanacağı, hangi günlerde hangi içerik formatlarına yer verileceği, hangi kategorilerde hangi içeriklerin paylaşılacağı bu takvim üzerinde yer alır. Detaylı bir içerik takvimi hazırlamanız, ön hazırlıklar yaparak daha kaliteli içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO planlamanızı yapmayı unutmayın

İçerik üretimi yaparken aynı zamanda SEO çalışmaları da yapmış olursunuz; bu sebeple de SEO için de planlarınızı yapmayı unutmamanız gerekir. İçerik takvimi oluştururken, içerik konularınızı da belirlemeye başlarsınız. Bu süreçte firmanızla ilgili olabilecek içerik konularını çıkartırken, SEO çalışmaları ile anahtar kelime analizleri yaparak, bu içeriklerde kullanılacak olan anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik çalışmalarınızda SEO çalışmaları yapmanız, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacağı gibi kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecekler içerikler üretmeinizi sağlayarak, organik olarak web sitenize alacağınız trafiği de artırmanızda önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Hangi kanallar üzerinde paylaşımlar yapacağınıza karar verin

İçerik pazarlama yönetim planı hazırlarken, hazırladığınız içerikleri hangi kanallar ve platformlar üzerinde yayınlacağınızı da netleştirmenizde yarar var. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve onlara rahatça ulaşabileceğiniz birkaç farklı platformu araştırarak, blog bölümü üzerinde yaptığınız paylaşımların erişimlerini ve etkileşimlerini artırmak; aynı zamanda da sosyal yönlendirme trafiği çekmek için de bu platformları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenize rahat bir şekilde ulaşabileceğiniz platformları ve kanalları seçmeniz, organik olarak daha fazla kişiye de ulaşma imkanı sağladığı için ekstra reklam bütçelerine ihtiyaç duymadan, organik kanallar ile içeriklerinizi kullanıcılara ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Metriklerinizi belirleyin

İçerik pazarlama yönetim planı oluştururken, yaptığınız çalışmaların nasıl ölçümleneceğini de belirlemenizde fayda var. Çalışmalarınızın geri dönüşümlerini görmek, performans analizleri yapmak ve ilerleyen zamanlardaki stratejilerinizi geliştirmek için bu ölçümlemeleri yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan