İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

22 Haziran 2020
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama çalışmalarınıda yapacağınız adımları belirlemeniz, hedef kitleyi belirlemeniz, içerik türlerine karar vermeniz ve hedeflerinizi koymanız önemlidir. Bu süreçte özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik pazarlama için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, içerik pazarlama çalışmaları ile nelere ulaşmak istediğinizdir. Bu içerikleri ne için oluşturuyor ya da oluşturacaksınız, kimlere yönelik olacak, bunların hangi amaçları yerine getirmesini bekliyorsunuz gibi sorulara yanıtlar vermeniz ilk etapta önemlidir. Böylelikle içerik türleriniz, konularınız, paylaşım sıklığınız ve dağıtım kanallarınız da şekillenmeye başlayacaktır.

İçerik pazarlama çalışmalarınıda marka bilinirliği ve internet üzerindeki görünürlüğü artırma, marka ya da ürüne talep yaratma, web siteye organik ve yönlendire trafikleri çekebilme, kullanıcılar arasında etkileşim yaratma, marka değeri yaratma ve kullanıcılara değerli bir bilgi suna gibi farklı amaçlar yer almaktadır. Bu amaçlar arasında size en uygun olan seçenekler üzerinde ilerleyerek içerik yönetim planı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

İçerik yönetim planı hazırlarken, bu içeriklerinizi nasıl bir kitlenin beğenisine sunacağınızı da göz önünde bulundurmanızda yarar var. Hedef kitlenize göre içerik türünüz, konunuz, içeriğinizin dili ve içeriklerinizi paylaştığınız platformlar da değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de hedef kitle analizinizi yaparak, içerik stratejilerinizi nasıl ve kime yönelik oluşturacağınız da netleştirmenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Kaynaklarınızı oluşturun

İçerik yönetim planı hazırlarken, içerik üretimi sırasında ne tür kaynaklardan yararlanacağınızı da belirlemenizde fayda var. Farklı içerik kaynakları belirleyebilir, yararlanabileceğiniz veya referans vereceğiniz farklı web sitelerini bulabilir, videoları kaynak olarak gösterebilir, infografikleri içeriklerinizde kullanabilir, kendi görsel ve grafik çalışmalarınızı kaynak olarak kullanabilirsiniz. İçerik üretiminde farklı kaynaklardan yararlanmanız, içeriklerinizin kalitesini artırmanıza yardımcı olacağı gibi sizin de işinizi kolaylaştıracaktır.

İçerik türlerinize karar verin

Yönetim planı sürecinde içeriklerinizi hangi formatlarda yayınlacağınızı da belirlemelisiniz. Birçok farklı içerik formatı bulunduğu için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çalışmalarınıza çeşitlilik katacaktır; hem de farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

İçerik pazarlamada rehber yazıları, listeler, nasıl yapılır içerikleri, SEO odaklı yazılar, soru cevap yazıları gibi birçok farklı tür ve format bulunmaktadır. Bu formatlar arasından kaliteli ve düzenli bir şekilde hazırlayabileceğiniz birkaç içerik formatı içerik oluşturmaya başlayabilir ve zaman içerisinde daha fazla türü de stratejilerinize dahil edebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

İçerik pazarlama yönetim planı, düzenli olarak içerikler oluşturmanıza yardımcı olmak için hazırlanır. Düzenli olarak içerik üretimi yapabilmek için de belli bir içerik yayın takviminizin olması önemlidir. İçerik takvimi, kısa, orta veya uzun vadeli olarak hazırlanabilir. Belli bir dönem içerisinde ne tür içeriklerin yayınlanacağı, hangi günlerde hangi içerik formatlarına yer verileceği, hangi kategorilerde hangi içeriklerin paylaşılacağı bu takvim üzerinde yer alır. Detaylı bir içerik takvimi hazırlamanız, ön hazırlıklar yaparak daha kaliteli içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO planlamanızı yapmayı unutmayın

İçerik üretimi yaparken aynı zamanda SEO çalışmaları da yapmış olursunuz; bu sebeple de SEO için de planlarınızı yapmayı unutmamanız gerekir. İçerik takvimi oluştururken, içerik konularınızı da belirlemeye başlarsınız. Bu süreçte firmanızla ilgili olabilecek içerik konularını çıkartırken, SEO çalışmaları ile anahtar kelime analizleri yaparak, bu içeriklerde kullanılacak olan anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik çalışmalarınızda SEO çalışmaları yapmanız, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacağı gibi kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecekler içerikler üretmeinizi sağlayarak, organik olarak web sitenize alacağınız trafiği de artırmanızda önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Hangi kanallar üzerinde paylaşımlar yapacağınıza karar verin

İçerik pazarlama yönetim planı hazırlarken, hazırladığınız içerikleri hangi kanallar ve platformlar üzerinde yayınlacağınızı da netleştirmenizde yarar var. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve onlara rahatça ulaşabileceğiniz birkaç farklı platformu araştırarak, blog bölümü üzerinde yaptığınız paylaşımların erişimlerini ve etkileşimlerini artırmak; aynı zamanda da sosyal yönlendirme trafiği çekmek için de bu platformları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenize rahat bir şekilde ulaşabileceğiniz platformları ve kanalları seçmeniz, organik olarak daha fazla kişiye de ulaşma imkanı sağladığı için ekstra reklam bütçelerine ihtiyaç duymadan, organik kanallar ile içeriklerinizi kullanıcılara ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Metriklerinizi belirleyin

İçerik pazarlama yönetim planı oluştururken, yaptığınız çalışmaların nasıl ölçümleneceğini de belirlemenizde fayda var. Çalışmalarınızın geri dönüşümlerini görmek, performans analizleri yapmak ve ilerleyen zamanlardaki stratejilerinizi geliştirmek için bu ölçümlemeleri yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan