İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

22 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama çalışmalarınıda yapacağınız adımları belirlemeniz, hedef kitleyi belirlemeniz, içerik türlerine karar vermeniz ve hedeflerinizi koymanız önemlidir. Bu süreçte özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik pazarlama için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, içerik pazarlama çalışmaları ile nelere ulaşmak istediğinizdir. Bu içerikleri ne için oluşturuyor ya da oluşturacaksınız, kimlere yönelik olacak, bunların hangi amaçları yerine getirmesini bekliyorsunuz gibi sorulara yanıtlar vermeniz ilk etapta önemlidir. Böylelikle içerik türleriniz, konularınız, paylaşım sıklığınız ve dağıtım kanallarınız da şekillenmeye başlayacaktır.

İçerik pazarlama çalışmalarınıda marka bilinirliği ve internet üzerindeki görünürlüğü artırma, marka ya da ürüne talep yaratma, web siteye organik ve yönlendire trafikleri çekebilme, kullanıcılar arasında etkileşim yaratma, marka değeri yaratma ve kullanıcılara değerli bir bilgi suna gibi farklı amaçlar yer almaktadır. Bu amaçlar arasında size en uygun olan seçenekler üzerinde ilerleyerek içerik yönetim planı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

İçerik yönetim planı hazırlarken, bu içeriklerinizi nasıl bir kitlenin beğenisine sunacağınızı da göz önünde bulundurmanızda yarar var. Hedef kitlenize göre içerik türünüz, konunuz, içeriğinizin dili ve içeriklerinizi paylaştığınız platformlar da değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de hedef kitle analizinizi yaparak, içerik stratejilerinizi nasıl ve kime yönelik oluşturacağınız da netleştirmenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Kaynaklarınızı oluşturun

İçerik yönetim planı hazırlarken, içerik üretimi sırasında ne tür kaynaklardan yararlanacağınızı da belirlemenizde fayda var. Farklı içerik kaynakları belirleyebilir, yararlanabileceğiniz veya referans vereceğiniz farklı web sitelerini bulabilir, videoları kaynak olarak gösterebilir, infografikleri içeriklerinizde kullanabilir, kendi görsel ve grafik çalışmalarınızı kaynak olarak kullanabilirsiniz. İçerik üretiminde farklı kaynaklardan yararlanmanız, içeriklerinizin kalitesini artırmanıza yardımcı olacağı gibi sizin de işinizi kolaylaştıracaktır.

İçerik türlerinize karar verin

Yönetim planı sürecinde içeriklerinizi hangi formatlarda yayınlacağınızı da belirlemelisiniz. Birçok farklı içerik formatı bulunduğu için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çalışmalarınıza çeşitlilik katacaktır; hem de farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

İçerik pazarlamada rehber yazıları, listeler, nasıl yapılır içerikleri, SEO odaklı yazılar, soru cevap yazıları gibi birçok farklı tür ve format bulunmaktadır. Bu formatlar arasından kaliteli ve düzenli bir şekilde hazırlayabileceğiniz birkaç içerik formatı içerik oluşturmaya başlayabilir ve zaman içerisinde daha fazla türü de stratejilerinize dahil edebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

İçerik pazarlama yönetim planı, düzenli olarak içerikler oluşturmanıza yardımcı olmak için hazırlanır. Düzenli olarak içerik üretimi yapabilmek için de belli bir içerik yayın takviminizin olması önemlidir. İçerik takvimi, kısa, orta veya uzun vadeli olarak hazırlanabilir. Belli bir dönem içerisinde ne tür içeriklerin yayınlanacağı, hangi günlerde hangi içerik formatlarına yer verileceği, hangi kategorilerde hangi içeriklerin paylaşılacağı bu takvim üzerinde yer alır. Detaylı bir içerik takvimi hazırlamanız, ön hazırlıklar yaparak daha kaliteli içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO planlamanızı yapmayı unutmayın

İçerik üretimi yaparken aynı zamanda SEO çalışmaları da yapmış olursunuz; bu sebeple de SEO için de planlarınızı yapmayı unutmamanız gerekir. İçerik takvimi oluştururken, içerik konularınızı da belirlemeye başlarsınız. Bu süreçte firmanızla ilgili olabilecek içerik konularını çıkartırken, SEO çalışmaları ile anahtar kelime analizleri yaparak, bu içeriklerde kullanılacak olan anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik çalışmalarınızda SEO çalışmaları yapmanız, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacağı gibi kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecekler içerikler üretmeinizi sağlayarak, organik olarak web sitenize alacağınız trafiği de artırmanızda önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Hangi kanallar üzerinde paylaşımlar yapacağınıza karar verin

İçerik pazarlama yönetim planı hazırlarken, hazırladığınız içerikleri hangi kanallar ve platformlar üzerinde yayınlacağınızı da netleştirmenizde yarar var. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve onlara rahatça ulaşabileceğiniz birkaç farklı platformu araştırarak, blog bölümü üzerinde yaptığınız paylaşımların erişimlerini ve etkileşimlerini artırmak; aynı zamanda da sosyal yönlendirme trafiği çekmek için de bu platformları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenize rahat bir şekilde ulaşabileceğiniz platformları ve kanalları seçmeniz, organik olarak daha fazla kişiye de ulaşma imkanı sağladığı için ekstra reklam bütçelerine ihtiyaç duymadan, organik kanallar ile içeriklerinizi kullanıcılara ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Metriklerinizi belirleyin

İçerik pazarlama yönetim planı oluştururken, yaptığınız çalışmaların nasıl ölçümleneceğini de belirlemenizde fayda var. Çalışmalarınızın geri dönüşümlerini görmek, performans analizleri yapmak ve ilerleyen zamanlardaki stratejilerinizi geliştirmek için bu ölçümlemeleri yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
IdeaSoft
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın