İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

22 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama çalışmalarınıda yapacağınız adımları belirlemeniz, hedef kitleyi belirlemeniz, içerik türlerine karar vermeniz ve hedeflerinizi koymanız önemlidir. Bu süreçte özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

İçerik pazarlama için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, içerik pazarlama çalışmaları ile nelere ulaşmak istediğinizdir. Bu içerikleri ne için oluşturuyor ya da oluşturacaksınız, kimlere yönelik olacak, bunların hangi amaçları yerine getirmesini bekliyorsunuz gibi sorulara yanıtlar vermeniz ilk etapta önemlidir. Böylelikle içerik türleriniz, konularınız, paylaşım sıklığınız ve dağıtım kanallarınız da şekillenmeye başlayacaktır.

İçerik pazarlama çalışmalarınıda marka bilinirliği ve internet üzerindeki görünürlüğü artırma, marka ya da ürüne talep yaratma, web siteye organik ve yönlendire trafikleri çekebilme, kullanıcılar arasında etkileşim yaratma, marka değeri yaratma ve kullanıcılara değerli bir bilgi suna gibi farklı amaçlar yer almaktadır. Bu amaçlar arasında size en uygun olan seçenekler üzerinde ilerleyerek içerik yönetim planı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

İçerik yönetim planı hazırlarken, bu içeriklerinizi nasıl bir kitlenin beğenisine sunacağınızı da göz önünde bulundurmanızda yarar var. Hedef kitlenize göre içerik türünüz, konunuz, içeriğinizin dili ve içeriklerinizi paylaştığınız platformlar da değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de hedef kitle analizinizi yaparak, içerik stratejilerinizi nasıl ve kime yönelik oluşturacağınız da netleştirmenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Kaynaklarınızı oluşturun

İçerik yönetim planı hazırlarken, içerik üretimi sırasında ne tür kaynaklardan yararlanacağınızı da belirlemenizde fayda var. Farklı içerik kaynakları belirleyebilir, yararlanabileceğiniz veya referans vereceğiniz farklı web sitelerini bulabilir, videoları kaynak olarak gösterebilir, infografikleri içeriklerinizde kullanabilir, kendi görsel ve grafik çalışmalarınızı kaynak olarak kullanabilirsiniz. İçerik üretiminde farklı kaynaklardan yararlanmanız, içeriklerinizin kalitesini artırmanıza yardımcı olacağı gibi sizin de işinizi kolaylaştıracaktır.

İçerik türlerinize karar verin

Yönetim planı sürecinde içeriklerinizi hangi formatlarda yayınlacağınızı da belirlemelisiniz. Birçok farklı içerik formatı bulunduğu için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çalışmalarınıza çeşitlilik katacaktır; hem de farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

İçerik pazarlamada rehber yazıları, listeler, nasıl yapılır içerikleri, SEO odaklı yazılar, soru cevap yazıları gibi birçok farklı tür ve format bulunmaktadır. Bu formatlar arasından kaliteli ve düzenli bir şekilde hazırlayabileceğiniz birkaç içerik formatı içerik oluşturmaya başlayabilir ve zaman içerisinde daha fazla türü de stratejilerinize dahil edebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

İçerik pazarlama yönetim planı, düzenli olarak içerikler oluşturmanıza yardımcı olmak için hazırlanır. Düzenli olarak içerik üretimi yapabilmek için de belli bir içerik yayın takviminizin olması önemlidir. İçerik takvimi, kısa, orta veya uzun vadeli olarak hazırlanabilir. Belli bir dönem içerisinde ne tür içeriklerin yayınlanacağı, hangi günlerde hangi içerik formatlarına yer verileceği, hangi kategorilerde hangi içeriklerin paylaşılacağı bu takvim üzerinde yer alır. Detaylı bir içerik takvimi hazırlamanız, ön hazırlıklar yaparak daha kaliteli içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO planlamanızı yapmayı unutmayın

İçerik üretimi yaparken aynı zamanda SEO çalışmaları da yapmış olursunuz; bu sebeple de SEO için de planlarınızı yapmayı unutmamanız gerekir. İçerik takvimi oluştururken, içerik konularınızı da belirlemeye başlarsınız. Bu süreçte firmanızla ilgili olabilecek içerik konularını çıkartırken, SEO çalışmaları ile anahtar kelime analizleri yaparak, bu içeriklerde kullanılacak olan anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik çalışmalarınızda SEO çalışmaları yapmanız, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacağı gibi kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecekler içerikler üretmeinizi sağlayarak, organik olarak web sitenize alacağınız trafiği de artırmanızda önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Hangi kanallar üzerinde paylaşımlar yapacağınıza karar verin

İçerik pazarlama yönetim planı hazırlarken, hazırladığınız içerikleri hangi kanallar ve platformlar üzerinde yayınlacağınızı da netleştirmenizde yarar var. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve onlara rahatça ulaşabileceğiniz birkaç farklı platformu araştırarak, blog bölümü üzerinde yaptığınız paylaşımların erişimlerini ve etkileşimlerini artırmak; aynı zamanda da sosyal yönlendirme trafiği çekmek için de bu platformları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenize rahat bir şekilde ulaşabileceğiniz platformları ve kanalları seçmeniz, organik olarak daha fazla kişiye de ulaşma imkanı sağladığı için ekstra reklam bütçelerine ihtiyaç duymadan, organik kanallar ile içeriklerinizi kullanıcılara ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Metriklerinizi belirleyin

İçerik pazarlama yönetim planı oluştururken, yaptığınız çalışmaların nasıl ölçümleneceğini de belirlemenizde fayda var. Çalışmalarınızın geri dönüşümlerini görmek, performans analizleri yapmak ve ilerleyen zamanlardaki stratejilerinizi geliştirmek için bu ölçümlemeleri yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin