İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm

12 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek gerekir.

Hem SEO’nun hem de içerik çalışmalarının doğru bir şekilde uygulanması sitenin değerini önemli bir şekilde artırır. Dünkü yazımızda da bu konuya bir giriş yapmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de SEO ve içerik pazarlama kavramlarının arasındaki farklara detaylı bir şekilde bakıyor olacağız.

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

SEO ve içerik pazarlama arasındaki farklar nelerdir?

Kitle

SEO, sitenin üzerindeki içeriklerin ve öğelerin arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmasıdır. Bu nedenle de hedef kitleden odaklı değil, daha çok mekanik bir görev görür. Sitenin indekslenmesinde bir rol oynar.

İçerik pazarlama çalışmalarında ise asıl odak hedef kitledir. Hedef kitlesinin ilgisini çekebilecek, onlara bir değer katabilecek ve onları site üzerinde tutarak, onları bir eyleme geçirecek çalışmalardır. İçeriğin genelinde SEO öğelerine yer verilse de asıl odak arama motorları değil, tüketicilerin ilgisini çekmektir.

Yaklaşım ve strateji belirleme

Bu iki kavrama olan yaklaşım ve stratejinin de farklı olması gerekir. SEO stratejinizi belirlerken, yaptığınız işle ve sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri çıkartmanız gerekir; bu anahtar kelimeleri sayfalar üzerindeki metinlerde, başlıklarda URL’lerde, meta açıklamalarında doğru bir şekilde geçirmeniz gerekir. Anahtar kelimelerin yanı sıra sitenin altyapısının arama motorlara uyumlu bir şekilde hazırlanması, site haritasının hazırlanması, kategori sisteminin iyi kurgulanması gerekir. Özetle, SEO odaklı stratejilerin üzerinde durulması gerekir.

İçerik pazarlama çalışmalarında ise hedef kitle odaklı, onların ilgisini çekebilecek konulara odaklanmak gerekir. Hangi ürünlere yönelik içeriklerin oluşturularak satışa yapılacağının belirlenmesi gerekir. Tabii ki içerik pazarlama çalışmalarında da anahtar kelime araştırmalarının yapılması faydalı olur; ancak asıl odak anahtar kelimeler değil içeriğin kalitesi olmalıdır.

İçerik fikirleri üretmek, bunları kategorize etmek, hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu içeriklerin amacının ne olacağı ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağlayacağının belirlenmesi gerekir. Belli bir içerik takviminin oluşturulması ve bu içeriklerin planlaması oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Değer katma

Hem SEO hem de içerik pazarlama çalışamları internet sitelerine farklı şekillerde değer katar. Bu iki kavramın doğru ve birbiriyle uyumlu bir halde kullanımı hem sitenin arama motorları üzerindeki değerini hem de kullanıcılar gözündeki değerini artırır.

Doğru SEO çalışmalarının yapılmasıyla beraber site üzerindeki öğeler arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmiş olur. Sitenin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin arama sorgularında daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olur. Sitenin üst sıralarda görünmesi doğal olarak organik olarak daha fazla trafik almanızı sağlar. Doğru SEO çalışmaları sayfalarınızın değerini yükseltir.

İçerik pazarlama çalışmalarında da kaliteyi öne çıkartmak, hazırladığınız içeriklerle kullanıcılara değerli bilgiler sunmanız, onların ilgi alanlarına yönelik içerikler paylaşmanız, onları site üzerinde tutmanız, sitede geçirilen süreyi artırmanız, içerikleriniz aracılığıyla etkileşim yaratmanız ve kullanıcıların bu içerikleri paylaşmalarını sağlamanız, içeriklerinizin değerini artırır. Bu değeri artırmanız ve kaliteli içerikler sunmanız marka bilinirliğini artırır. Bunun yanı sıra içerik pazarlama çalışmalarınızdaki anahtar kelime, başlık ve URL kullanımlarını arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, sitenizin genel olarak değerinin artmasına yardımcı olur.

Sonuç olarak;

Bu iki rehberimizde paylaştığımız bilgileri ele aldığımızda SEO ve içerik pazarlama çalışmaları farklı iki kavram olsa da birbiriyle uyumlu bir şekilde yapılması gereken çalışmalar olduğunu söyleyebiliriz. Doğru SEO stratejileri ve içerik pazarlama çalışmalarında kaliteli içeriklerin yanı sıra SEO uygulamalarının yapılması hem kullanıcı hem de arama motoru gözünde sitenin değerini daha yukarılara taşır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin