fbpx

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm

12 Eylül 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek gerekir.

Hem SEO’nun hem de içerik çalışmalarının doğru bir şekilde uygulanması sitenin değerini önemli bir şekilde artırır. Dünkü yazımızda da bu konuya bir giriş yapmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de SEO ve içerik pazarlama kavramlarının arasındaki farklara detaylı bir şekilde bakıyor olacağız.

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

SEO ve içerik pazarlama arasındaki farklar nelerdir?

Kitle

SEO, sitenin üzerindeki içeriklerin ve öğelerin arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmasıdır. Bu nedenle de hedef kitleden odaklı değil, daha çok mekanik bir görev görür. Sitenin indekslenmesinde bir rol oynar.

İçerik pazarlama çalışmalarında ise asıl odak hedef kitledir. Hedef kitlesinin ilgisini çekebilecek, onlara bir değer katabilecek ve onları site üzerinde tutarak, onları bir eyleme geçirecek çalışmalardır. İçeriğin genelinde SEO öğelerine yer verilse de asıl odak arama motorları değil, tüketicilerin ilgisini çekmektir.

Yaklaşım ve strateji belirleme

Bu iki kavrama olan yaklaşım ve stratejinin de farklı olması gerekir. SEO stratejinizi belirlerken, yaptığınız işle ve sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri çıkartmanız gerekir; bu anahtar kelimeleri sayfalar üzerindeki metinlerde, başlıklarda URL’lerde, meta açıklamalarında doğru bir şekilde geçirmeniz gerekir. Anahtar kelimelerin yanı sıra sitenin altyapısının arama motorlara uyumlu bir şekilde hazırlanması, site haritasının hazırlanması, kategori sisteminin iyi kurgulanması gerekir. Özetle, SEO odaklı stratejilerin üzerinde durulması gerekir.

İçerik pazarlama çalışmalarında ise hedef kitle odaklı, onların ilgisini çekebilecek konulara odaklanmak gerekir. Hangi ürünlere yönelik içeriklerin oluşturularak satışa yapılacağının belirlenmesi gerekir. Tabii ki içerik pazarlama çalışmalarında da anahtar kelime araştırmalarının yapılması faydalı olur; ancak asıl odak anahtar kelimeler değil içeriğin kalitesi olmalıdır.

İçerik fikirleri üretmek, bunları kategorize etmek, hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu içeriklerin amacının ne olacağı ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağlayacağının belirlenmesi gerekir. Belli bir içerik takviminin oluşturulması ve bu içeriklerin planlaması oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Değer katma

Hem SEO hem de içerik pazarlama çalışamları internet sitelerine farklı şekillerde değer katar. Bu iki kavramın doğru ve birbiriyle uyumlu bir halde kullanımı hem sitenin arama motorları üzerindeki değerini hem de kullanıcılar gözündeki değerini artırır.

Doğru SEO çalışmalarının yapılmasıyla beraber site üzerindeki öğeler arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmiş olur. Sitenin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin arama sorgularında daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olur. Sitenin üst sıralarda görünmesi doğal olarak organik olarak daha fazla trafik almanızı sağlar. Doğru SEO çalışmaları sayfalarınızın değerini yükseltir.

İçerik pazarlama çalışmalarında da kaliteyi öne çıkartmak, hazırladığınız içeriklerle kullanıcılara değerli bilgiler sunmanız, onların ilgi alanlarına yönelik içerikler paylaşmanız, onları site üzerinde tutmanız, sitede geçirilen süreyi artırmanız, içerikleriniz aracılığıyla etkileşim yaratmanız ve kullanıcıların bu içerikleri paylaşmalarını sağlamanız, içeriklerinizin değerini artırır. Bu değeri artırmanız ve kaliteli içerikler sunmanız marka bilinirliğini artırır. Bunun yanı sıra içerik pazarlama çalışmalarınızdaki anahtar kelime, başlık ve URL kullanımlarını arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, sitenizin genel olarak değerinin artmasına yardımcı olur.

Sonuç olarak;

Bu iki rehberimizde paylaştığımız bilgileri ele aldığımızda SEO ve içerik pazarlama çalışmaları farklı iki kavram olsa da birbiriyle uyumlu bir şekilde yapılması gereken çalışmalar olduğunu söyleyebiliriz. Doğru SEO stratejileri ve içerik pazarlama çalışmalarında kaliteli içeriklerin yanı sıra SEO uygulamalarının yapılması hem kullanıcı hem de arama motoru gözünde sitenin değerini daha yukarılara taşır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan