İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

11 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların bilincinde olmak gerekir.

İçerik pazarlamanın sadece organik trafik sağlamak için yapıldığının düşünülmesi ya da içerik pazarlamanın SEO içerikleri oluşturmak olarak düşünülmesi bu iki kavram hakkındaki yanlış bilinenler arasında yer almaktadır. Yanlış bilinenleri ortadan kaldırmak ve bu iki kavramın arasındaki farkları anlamak, hem içerik pazarlama hem de SEO konusunda yapılacak olan çalışmaları ve geliştirilecek stratejileri bir hayli geliştirir.

SEO nedir ve amacı nedir?

Önce kısaca SEO’yu ve amacının ne olduğunu kısaca ele alalım. İngilizce karşılığı Search Engine Optimization (SEO) olan bu terim, Türkçe’de Arama Motoru Uyumluluğu olarak geçmektedir. SEO, internet siteleri üzerindeki içeriklerin, metinlerin, fotoğrafların ve sitenin diğer elementlerinin arama motorlarına uygun bir şekilde hazırlanması için yapılır. SEO çalışmaları, arama sorgularında internet sitesinin üst sıralarda çıkması ve internet sitesinin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar.

İçerik pazarlama nedir?

İçerik pazarlama çalışmaları ise internet sitesi üzerinde hazırlanan (Örneğin blog yazıları) sayfalar ile tüketicilerin ilgisini çekmek, onları belli konularda bilgilendirmek, etkileşim yaratmak ve içerik üzerinden satışa yönlendirme amaçlı olarak yapılır. Blog içerikleri, makaleler, rehber yazıları, teknik sorulara yanıt veren içerikler, infografikler, fotoğraflar ve videolar içerik pazarlama çalışmalarında kullanılan içerik türleri arasında yer almaktadır.

SEO ve içerik pazarlama arasındaki ilişki

Bu iki kavramın birbiriyle çakışmasına neden olan durum ise, ikisinin de benzer amaçlara hizmet ediyor oluşu. Bu iki çalışma ile internet sitesinin trafiği ve geri dönüşümleri artırılmaya çalışılırken, ziyaretçileri satışa yönlendirmek amaçlanır.

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimelerin kullanımı, sayfa içindeki elementlerin (başlıklar, URL, meta açıklamaları vb.) doğru bir SEO kurgusuyla oluşturulması bu sayfaların değerini artırırken, arama sorgularında bu içeriklerin de öne çıkmasını sağlar.

Site genelinde SEO çalışmaları yapılırken, orijinal ve kaliteli içeriklerin oluşturulması da SEO çalışmalarını destekler ve böylelikle sayfa değeri artarken, sayfanın ön sıralarda yer alması da daha kolay olur.

SEO odaklı içerikler ve içerik pazarlama çalışmaları

Bu iki kavram birbiriyle oldukça ilişkilidir; ancak SEO odaklı içerikler oluşturmak konusuna ayrıca değinmek gerekiyor. SEO odaklı içerikler, arama motorlarına yönelik, anahtar kelime odaklı ve sayfayı üst sıralarda çıkartmaya çalışan yazılardır ve bu yazılar genellikle okuyucuya bir değer katmamaktadır. Birincil amaç sitenin ön sıralarda çıkmasını sağlamaktır.

SEO odaklı içerikler oluşturmak içerik pazarlama çalışmaları olarak ele alınmamalıdır. Bazı firmalar site görünürlüklerini artırmak için bu tür SEO odaklı içeriklere yönelebiliyorlar; ancak kullanıcılara bir değer sunulmaması sayfayı terk etme oranını düşürürken, sitede geçirilen zamanın da azalmasına neden olabiliyor. Bunun yanı sıra bu tür içeriklerde aşırıya kaçmak, çok fazla anahtar kelime kullanmak ya da Black Hat SEO çalışmalarına yönelmek sitenize yarardan çok zarara neden olabilir. Google 3 yıl önce Black Hat SEO içeriklerine ciddi bir savaş açtı ve artık bu tür içerikler üreten siteleri ağır bir şekilde cezalandırabiliyor. SEO odaklı içerik stratejileri geliştirirken, Google’ın yeni güncellemelerini takip etmeniz ve buna uygun bir şekilde bu içerikleri oluşturmanız gerekir.

Doğru yapılan bir içerik pazarlama çalışmasında ise anahtar kelime kullanımı ve sayfa içindeki diğer elementler doğru bir şekilde düzenlenir. Spam yapmadan, anlamlı cümleler içerisinde konuyla ilgili anahtar kelimeler geçirilirken, sayfa başlığı, ara başlıklar, URL yapısı ve meta açıklamalar iyi bir şekilde kurgulanır. Alttaki teknik işlerin yanı sıra içeriğin genelinde okuyucu odaklı ve okuyucuya bir değer katacak bilgiler sunulur.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da SEO ve içerik pazarlama çalışmaları arasındaki farkları detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Advertorial Reklam Nedir?
Advertorial Reklam Nedir?
Reklam, firmalarca satılan ürün ve hizmetlerin geniş kitlelere duyurulması amacıyla gerçekleştirilen bir tanıtım faaliyetidir. Fakat bugün gelinen noktada reklam kavramı, geleneksel anlamını yitirmeye başlamış, buna bağlı olarak...
13 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın