
İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların bilincinde olmak gerekir.
İçerik pazarlamanın sadece organik trafik sağlamak için yapıldığının düşünülmesi ya da içerik pazarlamanın SEO içerikleri oluşturmak olarak düşünülmesi bu iki kavram hakkındaki yanlış bilinenler arasında yer almaktadır. Yanlış bilinenleri ortadan kaldırmak ve bu iki kavramın arasındaki farkları anlamak, hem içerik pazarlama hem de SEO konusunda yapılacak olan çalışmaları ve geliştirilecek stratejileri bir hayli geliştirir.
SEO nedir ve amacı nedir?
Önce kısaca SEO’yu ve amacının ne olduğunu kısaca ele alalım. İngilizce karşılığı Search Engine Optimization (SEO) olan bu terim, Türkçe’de Arama Motoru Uyumluluğu olarak geçmektedir. SEO, internet siteleri üzerindeki içeriklerin, metinlerin, fotoğrafların ve sitenin diğer elementlerinin arama motorlarına uygun bir şekilde hazırlanması için yapılır. SEO çalışmaları, arama sorgularında internet sitesinin üst sıralarda çıkması ve internet sitesinin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar.
İçerik pazarlama nedir?
İçerik pazarlama çalışmaları ise internet sitesi üzerinde hazırlanan (Örneğin blog yazıları) sayfalar ile tüketicilerin ilgisini çekmek, onları belli konularda bilgilendirmek, etkileşim yaratmak ve içerik üzerinden satışa yönlendirme amaçlı olarak yapılır. Blog içerikleri, makaleler, rehber yazıları, teknik sorulara yanıt veren içerikler, infografikler, fotoğraflar ve videolar içerik pazarlama çalışmalarında kullanılan içerik türleri arasında yer almaktadır.
SEO ve içerik pazarlama arasındaki ilişki
Bu iki kavramın birbiriyle çakışmasına neden olan durum ise, ikisinin de benzer amaçlara hizmet ediyor oluşu. Bu iki çalışma ile internet sitesinin trafiği ve geri dönüşümleri artırılmaya çalışılırken, ziyaretçileri satışa yönlendirmek amaçlanır.
İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimelerin kullanımı, sayfa içindeki elementlerin (başlıklar, URL, meta açıklamaları vb.) doğru bir SEO kurgusuyla oluşturulması bu sayfaların değerini artırırken, arama sorgularında bu içeriklerin de öne çıkmasını sağlar.
Site genelinde SEO çalışmaları yapılırken, orijinal ve kaliteli içeriklerin oluşturulması da SEO çalışmalarını destekler ve böylelikle sayfa değeri artarken, sayfanın ön sıralarda yer alması da daha kolay olur.
SEO odaklı içerikler ve içerik pazarlama çalışmaları
Bu iki kavram birbiriyle oldukça ilişkilidir; ancak SEO odaklı içerikler oluşturmak konusuna ayrıca değinmek gerekiyor. SEO odaklı içerikler, arama motorlarına yönelik, anahtar kelime odaklı ve sayfayı üst sıralarda çıkartmaya çalışan yazılardır ve bu yazılar genellikle okuyucuya bir değer katmamaktadır. Birincil amaç sitenin ön sıralarda çıkmasını sağlamaktır.
SEO odaklı içerikler oluşturmak içerik pazarlama çalışmaları olarak ele alınmamalıdır. Bazı firmalar site görünürlüklerini artırmak için bu tür SEO odaklı içeriklere yönelebiliyorlar; ancak kullanıcılara bir değer sunulmaması sayfayı terk etme oranını düşürürken, sitede geçirilen zamanın da azalmasına neden olabiliyor. Bunun yanı sıra bu tür içeriklerde aşırıya kaçmak, çok fazla anahtar kelime kullanmak ya da Black Hat SEO çalışmalarına yönelmek sitenize yarardan çok zarara neden olabilir. Google 3 yıl önce Black Hat SEO içeriklerine ciddi bir savaş açtı ve artık bu tür içerikler üreten siteleri ağır bir şekilde cezalandırabiliyor. SEO odaklı içerik stratejileri geliştirirken, Google’ın yeni güncellemelerini takip etmeniz ve buna uygun bir şekilde bu içerikleri oluşturmanız gerekir.
Doğru yapılan bir içerik pazarlama çalışmasında ise anahtar kelime kullanımı ve sayfa içindeki diğer elementler doğru bir şekilde düzenlenir. Spam yapmadan, anlamlı cümleler içerisinde konuyla ilgili anahtar kelimeler geçirilirken, sayfa başlığı, ara başlıklar, URL yapısı ve meta açıklamalar iyi bir şekilde kurgulanır. Alttaki teknik işlerin yanı sıra içeriğin genelinde okuyucu odaklı ve okuyucuya bir değer katacak bilgiler sunulur.
Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da SEO ve içerik pazarlama çalışmaları arasındaki farkları detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler