fbpx

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

11 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların bilincinde olmak gerekir.

İçerik pazarlamanın sadece organik trafik sağlamak için yapıldığının düşünülmesi ya da içerik pazarlamanın SEO içerikleri oluşturmak olarak düşünülmesi bu iki kavram hakkındaki yanlış bilinenler arasında yer almaktadır. Yanlış bilinenleri ortadan kaldırmak ve bu iki kavramın arasındaki farkları anlamak, hem içerik pazarlama hem de SEO konusunda yapılacak olan çalışmaları ve geliştirilecek stratejileri bir hayli geliştirir.

SEO nedir ve amacı nedir?

Önce kısaca SEO’yu ve amacının ne olduğunu kısaca ele alalım. İngilizce karşılığı Search Engine Optimization (SEO) olan bu terim, Türkçe’de Arama Motoru Uyumluluğu olarak geçmektedir. SEO, internet siteleri üzerindeki içeriklerin, metinlerin, fotoğrafların ve sitenin diğer elementlerinin arama motorlarına uygun bir şekilde hazırlanması için yapılır. SEO çalışmaları, arama sorgularında internet sitesinin üst sıralarda çıkması ve internet sitesinin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar.

İçerik pazarlama nedir?

İçerik pazarlama çalışmaları ise internet sitesi üzerinde hazırlanan (Örneğin blog yazıları) sayfalar ile tüketicilerin ilgisini çekmek, onları belli konularda bilgilendirmek, etkileşim yaratmak ve içerik üzerinden satışa yönlendirme amaçlı olarak yapılır. Blog içerikleri, makaleler, rehber yazıları, teknik sorulara yanıt veren içerikler, infografikler, fotoğraflar ve videolar içerik pazarlama çalışmalarında kullanılan içerik türleri arasında yer almaktadır.

SEO ve içerik pazarlama arasındaki ilişki

Bu iki kavramın birbiriyle çakışmasına neden olan durum ise, ikisinin de benzer amaçlara hizmet ediyor oluşu. Bu iki çalışma ile internet sitesinin trafiği ve geri dönüşümleri artırılmaya çalışılırken, ziyaretçileri satışa yönlendirmek amaçlanır.

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimelerin kullanımı, sayfa içindeki elementlerin (başlıklar, URL, meta açıklamaları vb.) doğru bir SEO kurgusuyla oluşturulması bu sayfaların değerini artırırken, arama sorgularında bu içeriklerin de öne çıkmasını sağlar.

Site genelinde SEO çalışmaları yapılırken, orijinal ve kaliteli içeriklerin oluşturulması da SEO çalışmalarını destekler ve böylelikle sayfa değeri artarken, sayfanın ön sıralarda yer alması da daha kolay olur.

SEO odaklı içerikler ve içerik pazarlama çalışmaları

Bu iki kavram birbiriyle oldukça ilişkilidir; ancak SEO odaklı içerikler oluşturmak konusuna ayrıca değinmek gerekiyor. SEO odaklı içerikler, arama motorlarına yönelik, anahtar kelime odaklı ve sayfayı üst sıralarda çıkartmaya çalışan yazılardır ve bu yazılar genellikle okuyucuya bir değer katmamaktadır. Birincil amaç sitenin ön sıralarda çıkmasını sağlamaktır.

SEO odaklı içerikler oluşturmak içerik pazarlama çalışmaları olarak ele alınmamalıdır. Bazı firmalar site görünürlüklerini artırmak için bu tür SEO odaklı içeriklere yönelebiliyorlar; ancak kullanıcılara bir değer sunulmaması sayfayı terk etme oranını düşürürken, sitede geçirilen zamanın da azalmasına neden olabiliyor. Bunun yanı sıra bu tür içeriklerde aşırıya kaçmak, çok fazla anahtar kelime kullanmak ya da Black Hat SEO çalışmalarına yönelmek sitenize yarardan çok zarara neden olabilir. Google 3 yıl önce Black Hat SEO içeriklerine ciddi bir savaş açtı ve artık bu tür içerikler üreten siteleri ağır bir şekilde cezalandırabiliyor. SEO odaklı içerik stratejileri geliştirirken, Google’ın yeni güncellemelerini takip etmeniz ve buna uygun bir şekilde bu içerikleri oluşturmanız gerekir.

Doğru yapılan bir içerik pazarlama çalışmasında ise anahtar kelime kullanımı ve sayfa içindeki diğer elementler doğru bir şekilde düzenlenir. Spam yapmadan, anlamlı cümleler içerisinde konuyla ilgili anahtar kelimeler geçirilirken, sayfa başlığı, ara başlıklar, URL yapısı ve meta açıklamalar iyi bir şekilde kurgulanır. Alttaki teknik işlerin yanı sıra içeriğin genelinde okuyucu odaklı ve okuyucuya bir değer katacak bilgiler sunulur.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da SEO ve içerik pazarlama çalışmaları arasındaki farkları detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan