İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

11 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların bilincinde olmak gerekir.

İçerik pazarlamanın sadece organik trafik sağlamak için yapıldığının düşünülmesi ya da içerik pazarlamanın SEO içerikleri oluşturmak olarak düşünülmesi bu iki kavram hakkındaki yanlış bilinenler arasında yer almaktadır. Yanlış bilinenleri ortadan kaldırmak ve bu iki kavramın arasındaki farkları anlamak, hem içerik pazarlama hem de SEO konusunda yapılacak olan çalışmaları ve geliştirilecek stratejileri bir hayli geliştirir.

SEO nedir ve amacı nedir?

Önce kısaca SEO’yu ve amacının ne olduğunu kısaca ele alalım. İngilizce karşılığı Search Engine Optimization (SEO) olan bu terim, Türkçe’de Arama Motoru Uyumluluğu olarak geçmektedir. SEO, internet siteleri üzerindeki içeriklerin, metinlerin, fotoğrafların ve sitenin diğer elementlerinin arama motorlarına uygun bir şekilde hazırlanması için yapılır. SEO çalışmaları, arama sorgularında internet sitesinin üst sıralarda çıkması ve internet sitesinin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar.

İçerik pazarlama nedir?

İçerik pazarlama çalışmaları ise internet sitesi üzerinde hazırlanan (Örneğin blog yazıları) sayfalar ile tüketicilerin ilgisini çekmek, onları belli konularda bilgilendirmek, etkileşim yaratmak ve içerik üzerinden satışa yönlendirme amaçlı olarak yapılır. Blog içerikleri, makaleler, rehber yazıları, teknik sorulara yanıt veren içerikler, infografikler, fotoğraflar ve videolar içerik pazarlama çalışmalarında kullanılan içerik türleri arasında yer almaktadır.

SEO ve içerik pazarlama arasındaki ilişki

Bu iki kavramın birbiriyle çakışmasına neden olan durum ise, ikisinin de benzer amaçlara hizmet ediyor oluşu. Bu iki çalışma ile internet sitesinin trafiği ve geri dönüşümleri artırılmaya çalışılırken, ziyaretçileri satışa yönlendirmek amaçlanır.

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimelerin kullanımı, sayfa içindeki elementlerin (başlıklar, URL, meta açıklamaları vb.) doğru bir SEO kurgusuyla oluşturulması bu sayfaların değerini artırırken, arama sorgularında bu içeriklerin de öne çıkmasını sağlar.

Site genelinde SEO çalışmaları yapılırken, orijinal ve kaliteli içeriklerin oluşturulması da SEO çalışmalarını destekler ve böylelikle sayfa değeri artarken, sayfanın ön sıralarda yer alması da daha kolay olur.

SEO odaklı içerikler ve içerik pazarlama çalışmaları

Bu iki kavram birbiriyle oldukça ilişkilidir; ancak SEO odaklı içerikler oluşturmak konusuna ayrıca değinmek gerekiyor. SEO odaklı içerikler, arama motorlarına yönelik, anahtar kelime odaklı ve sayfayı üst sıralarda çıkartmaya çalışan yazılardır ve bu yazılar genellikle okuyucuya bir değer katmamaktadır. Birincil amaç sitenin ön sıralarda çıkmasını sağlamaktır.

SEO odaklı içerikler oluşturmak içerik pazarlama çalışmaları olarak ele alınmamalıdır. Bazı firmalar site görünürlüklerini artırmak için bu tür SEO odaklı içeriklere yönelebiliyorlar; ancak kullanıcılara bir değer sunulmaması sayfayı terk etme oranını düşürürken, sitede geçirilen zamanın da azalmasına neden olabiliyor. Bunun yanı sıra bu tür içeriklerde aşırıya kaçmak, çok fazla anahtar kelime kullanmak ya da Black Hat SEO çalışmalarına yönelmek sitenize yarardan çok zarara neden olabilir. Google 3 yıl önce Black Hat SEO içeriklerine ciddi bir savaş açtı ve artık bu tür içerikler üreten siteleri ağır bir şekilde cezalandırabiliyor. SEO odaklı içerik stratejileri geliştirirken, Google’ın yeni güncellemelerini takip etmeniz ve buna uygun bir şekilde bu içerikleri oluşturmanız gerekir.

Doğru yapılan bir içerik pazarlama çalışmasında ise anahtar kelime kullanımı ve sayfa içindeki diğer elementler doğru bir şekilde düzenlenir. Spam yapmadan, anlamlı cümleler içerisinde konuyla ilgili anahtar kelimeler geçirilirken, sayfa başlığı, ara başlıklar, URL yapısı ve meta açıklamalar iyi bir şekilde kurgulanır. Alttaki teknik işlerin yanı sıra içeriğin genelinde okuyucu odaklı ve okuyucuya bir değer katacak bilgiler sunulur.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da SEO ve içerik pazarlama çalışmaları arasındaki farkları detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin