İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

11 Eylül 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların bilincinde olmak gerekir.

İçerik pazarlamanın sadece organik trafik sağlamak için yapıldığının düşünülmesi ya da içerik pazarlamanın SEO içerikleri oluşturmak olarak düşünülmesi bu iki kavram hakkındaki yanlış bilinenler arasında yer almaktadır. Yanlış bilinenleri ortadan kaldırmak ve bu iki kavramın arasındaki farkları anlamak, hem içerik pazarlama hem de SEO konusunda yapılacak olan çalışmaları ve geliştirilecek stratejileri bir hayli geliştirir.

SEO nedir ve amacı nedir?

Önce kısaca SEO’yu ve amacının ne olduğunu kısaca ele alalım. İngilizce karşılığı Search Engine Optimization (SEO) olan bu terim, Türkçe’de Arama Motoru Uyumluluğu olarak geçmektedir. SEO, internet siteleri üzerindeki içeriklerin, metinlerin, fotoğrafların ve sitenin diğer elementlerinin arama motorlarına uygun bir şekilde hazırlanması için yapılır. SEO çalışmaları, arama sorgularında internet sitesinin üst sıralarda çıkması ve internet sitesinin arama motorlarına doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar.

İçerik pazarlama nedir?

İçerik pazarlama çalışmaları ise internet sitesi üzerinde hazırlanan (Örneğin blog yazıları) sayfalar ile tüketicilerin ilgisini çekmek, onları belli konularda bilgilendirmek, etkileşim yaratmak ve içerik üzerinden satışa yönlendirme amaçlı olarak yapılır. Blog içerikleri, makaleler, rehber yazıları, teknik sorulara yanıt veren içerikler, infografikler, fotoğraflar ve videolar içerik pazarlama çalışmalarında kullanılan içerik türleri arasında yer almaktadır.

SEO ve içerik pazarlama arasındaki ilişki

Bu iki kavramın birbiriyle çakışmasına neden olan durum ise, ikisinin de benzer amaçlara hizmet ediyor oluşu. Bu iki çalışma ile internet sitesinin trafiği ve geri dönüşümleri artırılmaya çalışılırken, ziyaretçileri satışa yönlendirmek amaçlanır.

İçerik pazarlama çalışmalarında doğru anahtar kelimelerin kullanımı, sayfa içindeki elementlerin (başlıklar, URL, meta açıklamaları vb.) doğru bir SEO kurgusuyla oluşturulması bu sayfaların değerini artırırken, arama sorgularında bu içeriklerin de öne çıkmasını sağlar.

Site genelinde SEO çalışmaları yapılırken, orijinal ve kaliteli içeriklerin oluşturulması da SEO çalışmalarını destekler ve böylelikle sayfa değeri artarken, sayfanın ön sıralarda yer alması da daha kolay olur.

SEO odaklı içerikler ve içerik pazarlama çalışmaları

Bu iki kavram birbiriyle oldukça ilişkilidir; ancak SEO odaklı içerikler oluşturmak konusuna ayrıca değinmek gerekiyor. SEO odaklı içerikler, arama motorlarına yönelik, anahtar kelime odaklı ve sayfayı üst sıralarda çıkartmaya çalışan yazılardır ve bu yazılar genellikle okuyucuya bir değer katmamaktadır. Birincil amaç sitenin ön sıralarda çıkmasını sağlamaktır.

SEO odaklı içerikler oluşturmak içerik pazarlama çalışmaları olarak ele alınmamalıdır. Bazı firmalar site görünürlüklerini artırmak için bu tür SEO odaklı içeriklere yönelebiliyorlar; ancak kullanıcılara bir değer sunulmaması sayfayı terk etme oranını düşürürken, sitede geçirilen zamanın da azalmasına neden olabiliyor. Bunun yanı sıra bu tür içeriklerde aşırıya kaçmak, çok fazla anahtar kelime kullanmak ya da Black Hat SEO çalışmalarına yönelmek sitenize yarardan çok zarara neden olabilir. Google 3 yıl önce Black Hat SEO içeriklerine ciddi bir savaş açtı ve artık bu tür içerikler üreten siteleri ağır bir şekilde cezalandırabiliyor. SEO odaklı içerik stratejileri geliştirirken, Google’ın yeni güncellemelerini takip etmeniz ve buna uygun bir şekilde bu içerikleri oluşturmanız gerekir.

Doğru yapılan bir içerik pazarlama çalışmasında ise anahtar kelime kullanımı ve sayfa içindeki diğer elementler doğru bir şekilde düzenlenir. Spam yapmadan, anlamlı cümleler içerisinde konuyla ilgili anahtar kelimeler geçirilirken, sayfa başlığı, ara başlıklar, URL yapısı ve meta açıklamalar iyi bir şekilde kurgulanır. Alttaki teknik işlerin yanı sıra içeriğin genelinde okuyucu odaklı ve okuyucuya bir değer katacak bilgiler sunulur.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da SEO ve içerik pazarlama çalışmaları arasındaki farkları detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan