fbpx

İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

10 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol oynuyor.

İçeriğin önemini bu kadar artmasıyla beraber doğru bir içerik stratejisi hazırlayarak çalışmak da önemli oluyor. Ne zaman ne tür içerikler hazırlayacağınızı ve yayınlacağınızı bilmek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin hoşlanacağı içerik türleri hazırlamak ve uzun vadede bunu bir plana yaymak gerekir. Bu rehberimizde de içerik stratejinizi başarıya ulaştıracak taktikleri sizinle paylaşıyor olacağız.

İçerik takvimi hazırlayın

Blog yazısı, video ya da görsel fark etmeksizin bir içerik takvimi oluşturmanız gerekmektedir. Planlı bir şekilde hareket etmek, içeriklerinizi oluşturmadan önce size bunlar üzerinde çalışmanız için vakit yaratacaktır. Üzerinde çalışmak için vaktiniz olduğunda, içeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirebilirsiniz.

Bir Excel dosyası üzerinde, aylık içerik takvimleri oluşturabilirsiniz. Bu takvimi kategorilere bölebilir, yayın yapacağınız günleri belirleyebilir ve hangi gün hangi içerikleri yayınlacağınız bu dosya üzerinde planlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra hangi günlerde video hangi günlerde blog yazıları hangi günlerde de görsel içerikler yazacağınızı da bu dosya üzerinde planlayarak, belli bir içerik paylaşım standardı oluşturabilirsiniz.

Trendleri yakalayın

İçeriklerinizde trendleri yakalamanız da oldukça önemlidir. İnternet kullanıcılarının nelere ilgi gösterdiğini takip etmeniz, onların ilgi alanlarına hitap edecek içerikler oluşturmanız, içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Yeni şeyler denemekten çekinmeyin. Kimi zaman hatalar da yapabilirsiniz; ancak bundan korkmanız gerekmiyor. Yeni içerikler oluşturmak sizi sıradanlıktan kurtaracağı gibi farklı bir bakış açısı kazanmanıza ve içerik stratejinizi geliştirmenize de yardımcı olur.

İçerik üreticilerinize ve ekipmanlara yatırım yapın

İçerik üreticilerinize yatırım yapmanız ve onlara gerekli imkanları sağlamanız da içerik kalitenizin artmasına yardımcı olacaktır. Maddi olanakların yanı sıra, ekibinize farklı eğitimlerin kapılarını açmak, belli periyotlarla onlarla bir araya gelerek toplantılar yapmanız, ortaklaşa fikirler geliştirmeniz ve süreci takip etmeniz gerekir.

Şirket içinde farklı departmanların görüşlerini içerik ekibine iletmeniz, farklı bakış açılarının da konuya dahil olmasına olanak sağlar. Bunun yanı sıra video içerikler üretmeyi planlıyorsanız, içerik ekibinizin ihtiyaç duyacağı ekipmanlara yatırım yapmanız da gerekecektir. Bu yatırımları yapmanız, içerik ekibinizin daha kaliteli işler ortaya koymasına da yardımcı olur.

Yaptığınız tüm çalışmaları analiz edin

İçeriklerinizden aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeniz de bir hayli önemlidir. Dijital ortamda yapılan çalışmaların ölçümlenebiliyor olması, elinizde bir takım verilerin oluşmasına yardımcı olur. Bu verilerin analizi sayesinde içeriklerinizden ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı ve hangi içeriklerinizin beğenildiğini takip edebilirsiniz Yapacağınız analizler sonrasında hangi tür içeriklere daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini de keşfetmiş olabilirsiniz.

Özellikle trendleri yakalamak için çalışmalar yaparken, bu analizlerden yararlanabilirsiniz. Yeni içeriklerden aldığınız geri dönüşleri takip etmek, bu içeriklere yatırım yapma konusunda size bazı fikirler verecektir.

Analizleriniz sonrasında doğru ve yanlışlarınızı da görmüş olursunuz. Belli aralıklarla (aylık ya da 3 aylık) bu istatistikleri inceleyebilir ve sonrasında da ekibinizle bir araya gelerek, yeni stratejileri üzerinde çalışabilir ya da iyi giden çalışmaları daha iyi bir hale nasıl getirebileceğinizi tartışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan