İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

10 Nisan 2017
Sinan Oypan

Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol oynuyor.

İçeriğin önemini bu kadar artmasıyla beraber doğru bir içerik stratejisi hazırlayarak çalışmak da önemli oluyor. Ne zaman ne tür içerikler hazırlayacağınızı ve yayınlacağınızı bilmek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin hoşlanacağı içerik türleri hazırlamak ve uzun vadede bunu bir plana yaymak gerekir. Bu rehberimizde de içerik stratejinizi başarıya ulaştıracak taktikleri sizinle paylaşıyor olacağız.

İçerik takvimi hazırlayın

Blog yazısı, video ya da görsel fark etmeksizin bir içerik takvimi oluşturmanız gerekmektedir. Planlı bir şekilde hareket etmek, içeriklerinizi oluşturmadan önce size bunlar üzerinde çalışmanız için vakit yaratacaktır. Üzerinde çalışmak için vaktiniz olduğunda, içeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirebilirsiniz.

Bir Excel dosyası üzerinde, aylık içerik takvimleri oluşturabilirsiniz. Bu takvimi kategorilere bölebilir, yayın yapacağınız günleri belirleyebilir ve hangi gün hangi içerikleri yayınlacağınız bu dosya üzerinde planlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra hangi günlerde video hangi günlerde blog yazıları hangi günlerde de görsel içerikler yazacağınızı da bu dosya üzerinde planlayarak, belli bir içerik paylaşım standardı oluşturabilirsiniz.

Trendleri yakalayın

İçeriklerinizde trendleri yakalamanız da oldukça önemlidir. İnternet kullanıcılarının nelere ilgi gösterdiğini takip etmeniz, onların ilgi alanlarına hitap edecek içerikler oluşturmanız, içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Yeni şeyler denemekten çekinmeyin. Kimi zaman hatalar da yapabilirsiniz; ancak bundan korkmanız gerekmiyor. Yeni içerikler oluşturmak sizi sıradanlıktan kurtaracağı gibi farklı bir bakış açısı kazanmanıza ve içerik stratejinizi geliştirmenize de yardımcı olur.

İçerik üreticilerinize ve ekipmanlara yatırım yapın

İçerik üreticilerinize yatırım yapmanız ve onlara gerekli imkanları sağlamanız da içerik kalitenizin artmasına yardımcı olacaktır. Maddi olanakların yanı sıra, ekibinize farklı eğitimlerin kapılarını açmak, belli periyotlarla onlarla bir araya gelerek toplantılar yapmanız, ortaklaşa fikirler geliştirmeniz ve süreci takip etmeniz gerekir.

Şirket içinde farklı departmanların görüşlerini içerik ekibine iletmeniz, farklı bakış açılarının da konuya dahil olmasına olanak sağlar. Bunun yanı sıra video içerikler üretmeyi planlıyorsanız, içerik ekibinizin ihtiyaç duyacağı ekipmanlara yatırım yapmanız da gerekecektir. Bu yatırımları yapmanız, içerik ekibinizin daha kaliteli işler ortaya koymasına da yardımcı olur.

Yaptığınız tüm çalışmaları analiz edin

İçeriklerinizden aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeniz de bir hayli önemlidir. Dijital ortamda yapılan çalışmaların ölçümlenebiliyor olması, elinizde bir takım verilerin oluşmasına yardımcı olur. Bu verilerin analizi sayesinde içeriklerinizden ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı ve hangi içeriklerinizin beğenildiğini takip edebilirsiniz Yapacağınız analizler sonrasında hangi tür içeriklere daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini de keşfetmiş olabilirsiniz.

Özellikle trendleri yakalamak için çalışmalar yaparken, bu analizlerden yararlanabilirsiniz. Yeni içeriklerden aldığınız geri dönüşleri takip etmek, bu içeriklere yatırım yapma konusunda size bazı fikirler verecektir.

Analizleriniz sonrasında doğru ve yanlışlarınızı da görmüş olursunuz. Belli aralıklarla (aylık ya da 3 aylık) bu istatistikleri inceleyebilir ve sonrasında da ekibinizle bir araya gelerek, yeni stratejileri üzerinde çalışabilir ya da iyi giden çalışmaları daha iyi bir hale nasıl getirebileceğinizi tartışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan