İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

10 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol oynuyor.

İçeriğin önemini bu kadar artmasıyla beraber doğru bir içerik stratejisi hazırlayarak çalışmak da önemli oluyor. Ne zaman ne tür içerikler hazırlayacağınızı ve yayınlacağınızı bilmek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin hoşlanacağı içerik türleri hazırlamak ve uzun vadede bunu bir plana yaymak gerekir. Bu rehberimizde de içerik stratejinizi başarıya ulaştıracak taktikleri sizinle paylaşıyor olacağız.

İçerik takvimi hazırlayın

Blog yazısı, video ya da görsel fark etmeksizin bir içerik takvimi oluşturmanız gerekmektedir. Planlı bir şekilde hareket etmek, içeriklerinizi oluşturmadan önce size bunlar üzerinde çalışmanız için vakit yaratacaktır. Üzerinde çalışmak için vaktiniz olduğunda, içeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirebilirsiniz.

Bir Excel dosyası üzerinde, aylık içerik takvimleri oluşturabilirsiniz. Bu takvimi kategorilere bölebilir, yayın yapacağınız günleri belirleyebilir ve hangi gün hangi içerikleri yayınlacağınız bu dosya üzerinde planlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra hangi günlerde video hangi günlerde blog yazıları hangi günlerde de görsel içerikler yazacağınızı da bu dosya üzerinde planlayarak, belli bir içerik paylaşım standardı oluşturabilirsiniz.

Trendleri yakalayın

İçeriklerinizde trendleri yakalamanız da oldukça önemlidir. İnternet kullanıcılarının nelere ilgi gösterdiğini takip etmeniz, onların ilgi alanlarına hitap edecek içerikler oluşturmanız, içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Yeni şeyler denemekten çekinmeyin. Kimi zaman hatalar da yapabilirsiniz; ancak bundan korkmanız gerekmiyor. Yeni içerikler oluşturmak sizi sıradanlıktan kurtaracağı gibi farklı bir bakış açısı kazanmanıza ve içerik stratejinizi geliştirmenize de yardımcı olur.

İçerik üreticilerinize ve ekipmanlara yatırım yapın

İçerik üreticilerinize yatırım yapmanız ve onlara gerekli imkanları sağlamanız da içerik kalitenizin artmasına yardımcı olacaktır. Maddi olanakların yanı sıra, ekibinize farklı eğitimlerin kapılarını açmak, belli periyotlarla onlarla bir araya gelerek toplantılar yapmanız, ortaklaşa fikirler geliştirmeniz ve süreci takip etmeniz gerekir.

Şirket içinde farklı departmanların görüşlerini içerik ekibine iletmeniz, farklı bakış açılarının da konuya dahil olmasına olanak sağlar. Bunun yanı sıra video içerikler üretmeyi planlıyorsanız, içerik ekibinizin ihtiyaç duyacağı ekipmanlara yatırım yapmanız da gerekecektir. Bu yatırımları yapmanız, içerik ekibinizin daha kaliteli işler ortaya koymasına da yardımcı olur.

Yaptığınız tüm çalışmaları analiz edin

İçeriklerinizden aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeniz de bir hayli önemlidir. Dijital ortamda yapılan çalışmaların ölçümlenebiliyor olması, elinizde bir takım verilerin oluşmasına yardımcı olur. Bu verilerin analizi sayesinde içeriklerinizden ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı ve hangi içeriklerinizin beğenildiğini takip edebilirsiniz Yapacağınız analizler sonrasında hangi tür içeriklere daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini de keşfetmiş olabilirsiniz.

Özellikle trendleri yakalamak için çalışmalar yaparken, bu analizlerden yararlanabilirsiniz. Yeni içeriklerden aldığınız geri dönüşleri takip etmek, bu içeriklere yatırım yapma konusunda size bazı fikirler verecektir.

Analizleriniz sonrasında doğru ve yanlışlarınızı da görmüş olursunuz. Belli aralıklarla (aylık ya da 3 aylık) bu istatistikleri inceleyebilir ve sonrasında da ekibinizle bir araya gelerek, yeni stratejileri üzerinde çalışabilir ya da iyi giden çalışmaları daha iyi bir hale nasıl getirebileceğinizi tartışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya