İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

10 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol oynuyor.

İçeriğin önemini bu kadar artmasıyla beraber doğru bir içerik stratejisi hazırlayarak çalışmak da önemli oluyor. Ne zaman ne tür içerikler hazırlayacağınızı ve yayınlacağınızı bilmek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin hoşlanacağı içerik türleri hazırlamak ve uzun vadede bunu bir plana yaymak gerekir. Bu rehberimizde de içerik stratejinizi başarıya ulaştıracak taktikleri sizinle paylaşıyor olacağız.

İçerik takvimi hazırlayın

Blog yazısı, video ya da görsel fark etmeksizin bir içerik takvimi oluşturmanız gerekmektedir. Planlı bir şekilde hareket etmek, içeriklerinizi oluşturmadan önce size bunlar üzerinde çalışmanız için vakit yaratacaktır. Üzerinde çalışmak için vaktiniz olduğunda, içeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirebilirsiniz.

Bir Excel dosyası üzerinde, aylık içerik takvimleri oluşturabilirsiniz. Bu takvimi kategorilere bölebilir, yayın yapacağınız günleri belirleyebilir ve hangi gün hangi içerikleri yayınlacağınız bu dosya üzerinde planlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra hangi günlerde video hangi günlerde blog yazıları hangi günlerde de görsel içerikler yazacağınızı da bu dosya üzerinde planlayarak, belli bir içerik paylaşım standardı oluşturabilirsiniz.

Trendleri yakalayın

İçeriklerinizde trendleri yakalamanız da oldukça önemlidir. İnternet kullanıcılarının nelere ilgi gösterdiğini takip etmeniz, onların ilgi alanlarına hitap edecek içerikler oluşturmanız, içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Yeni şeyler denemekten çekinmeyin. Kimi zaman hatalar da yapabilirsiniz; ancak bundan korkmanız gerekmiyor. Yeni içerikler oluşturmak sizi sıradanlıktan kurtaracağı gibi farklı bir bakış açısı kazanmanıza ve içerik stratejinizi geliştirmenize de yardımcı olur.

İçerik üreticilerinize ve ekipmanlara yatırım yapın

İçerik üreticilerinize yatırım yapmanız ve onlara gerekli imkanları sağlamanız da içerik kalitenizin artmasına yardımcı olacaktır. Maddi olanakların yanı sıra, ekibinize farklı eğitimlerin kapılarını açmak, belli periyotlarla onlarla bir araya gelerek toplantılar yapmanız, ortaklaşa fikirler geliştirmeniz ve süreci takip etmeniz gerekir.

Şirket içinde farklı departmanların görüşlerini içerik ekibine iletmeniz, farklı bakış açılarının da konuya dahil olmasına olanak sağlar. Bunun yanı sıra video içerikler üretmeyi planlıyorsanız, içerik ekibinizin ihtiyaç duyacağı ekipmanlara yatırım yapmanız da gerekecektir. Bu yatırımları yapmanız, içerik ekibinizin daha kaliteli işler ortaya koymasına da yardımcı olur.

Yaptığınız tüm çalışmaları analiz edin

İçeriklerinizden aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeniz de bir hayli önemlidir. Dijital ortamda yapılan çalışmaların ölçümlenebiliyor olması, elinizde bir takım verilerin oluşmasına yardımcı olur. Bu verilerin analizi sayesinde içeriklerinizden ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı ve hangi içeriklerinizin beğenildiğini takip edebilirsiniz Yapacağınız analizler sonrasında hangi tür içeriklere daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini de keşfetmiş olabilirsiniz.

Özellikle trendleri yakalamak için çalışmalar yaparken, bu analizlerden yararlanabilirsiniz. Yeni içeriklerden aldığınız geri dönüşleri takip etmek, bu içeriklere yatırım yapma konusunda size bazı fikirler verecektir.

Analizleriniz sonrasında doğru ve yanlışlarınızı da görmüş olursunuz. Belli aralıklarla (aylık ya da 3 aylık) bu istatistikleri inceleyebilir ve sonrasında da ekibinizle bir araya gelerek, yeni stratejileri üzerinde çalışabilir ya da iyi giden çalışmaları daha iyi bir hale nasıl getirebileceğinizi tartışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin