İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

10 Nisan 2017
Sinan Oypan

Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol oynuyor.

İçeriğin önemini bu kadar artmasıyla beraber doğru bir içerik stratejisi hazırlayarak çalışmak da önemli oluyor. Ne zaman ne tür içerikler hazırlayacağınızı ve yayınlacağınızı bilmek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin hoşlanacağı içerik türleri hazırlamak ve uzun vadede bunu bir plana yaymak gerekir. Bu rehberimizde de içerik stratejinizi başarıya ulaştıracak taktikleri sizinle paylaşıyor olacağız.

İçerik takvimi hazırlayın

Blog yazısı, video ya da görsel fark etmeksizin bir içerik takvimi oluşturmanız gerekmektedir. Planlı bir şekilde hareket etmek, içeriklerinizi oluşturmadan önce size bunlar üzerinde çalışmanız için vakit yaratacaktır. Üzerinde çalışmak için vaktiniz olduğunda, içeriklerinizi daha kaliteli bir hale getirebilirsiniz.

Bir Excel dosyası üzerinde, aylık içerik takvimleri oluşturabilirsiniz. Bu takvimi kategorilere bölebilir, yayın yapacağınız günleri belirleyebilir ve hangi gün hangi içerikleri yayınlacağınız bu dosya üzerinde planlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra hangi günlerde video hangi günlerde blog yazıları hangi günlerde de görsel içerikler yazacağınızı da bu dosya üzerinde planlayarak, belli bir içerik paylaşım standardı oluşturabilirsiniz.

Trendleri yakalayın

İçeriklerinizde trendleri yakalamanız da oldukça önemlidir. İnternet kullanıcılarının nelere ilgi gösterdiğini takip etmeniz, onların ilgi alanlarına hitap edecek içerikler oluşturmanız, içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Yeni şeyler denemekten çekinmeyin. Kimi zaman hatalar da yapabilirsiniz; ancak bundan korkmanız gerekmiyor. Yeni içerikler oluşturmak sizi sıradanlıktan kurtaracağı gibi farklı bir bakış açısı kazanmanıza ve içerik stratejinizi geliştirmenize de yardımcı olur.

İçerik üreticilerinize ve ekipmanlara yatırım yapın

İçerik üreticilerinize yatırım yapmanız ve onlara gerekli imkanları sağlamanız da içerik kalitenizin artmasına yardımcı olacaktır. Maddi olanakların yanı sıra, ekibinize farklı eğitimlerin kapılarını açmak, belli periyotlarla onlarla bir araya gelerek toplantılar yapmanız, ortaklaşa fikirler geliştirmeniz ve süreci takip etmeniz gerekir.

Şirket içinde farklı departmanların görüşlerini içerik ekibine iletmeniz, farklı bakış açılarının da konuya dahil olmasına olanak sağlar. Bunun yanı sıra video içerikler üretmeyi planlıyorsanız, içerik ekibinizin ihtiyaç duyacağı ekipmanlara yatırım yapmanız da gerekecektir. Bu yatırımları yapmanız, içerik ekibinizin daha kaliteli işler ortaya koymasına da yardımcı olur.

Yaptığınız tüm çalışmaları analiz edin

İçeriklerinizden aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeniz de bir hayli önemlidir. Dijital ortamda yapılan çalışmaların ölçümlenebiliyor olması, elinizde bir takım verilerin oluşmasına yardımcı olur. Bu verilerin analizi sayesinde içeriklerinizden ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı ve hangi içeriklerinizin beğenildiğini takip edebilirsiniz Yapacağınız analizler sonrasında hangi tür içeriklere daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini de keşfetmiş olabilirsiniz.

Özellikle trendleri yakalamak için çalışmalar yaparken, bu analizlerden yararlanabilirsiniz. Yeni içeriklerden aldığınız geri dönüşleri takip etmek, bu içeriklere yatırım yapma konusunda size bazı fikirler verecektir.

Analizleriniz sonrasında doğru ve yanlışlarınızı da görmüş olursunuz. Belli aralıklarla (aylık ya da 3 aylık) bu istatistikleri inceleyebilir ve sonrasında da ekibinizle bir araya gelerek, yeni stratejileri üzerinde çalışabilir ya da iyi giden çalışmaları daha iyi bir hale nasıl getirebileceğinizi tartışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan