E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

15 Haziran 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan dahilinde hayata geçirmek, satış arttırmanın yollarından biri olduğu gibi marka ile ürün bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

İçerik pazarlamada birçok farklı konuya değinebildiğiniz gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak da tüketicilere ulaşarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Yazılı içeriklerin yanı sıra görsel ve video içeriklerden de yararlanarak içerik pazarlama çalışmalarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları üzerinde duracağız.

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

İnteraktif içeriklere odaklanın

İnteraktif içerikler, kullanıcıların içerikle etkileşime girebilmelerini sağladığı için daha fazla ilgi ve dikkat çekmektedir. Kullanıcıları içeriğe dahil etmek ve onlara eğlenceli bir içerik sunarak onları satışa yönlendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

İnteraktif içeriklerde anketler yapabilir, kullanıcılara sorular sorabilir ya da test içerikleri yaparak kullanıcıların ilgisini çekecek konular üzerinden ilerleyebilirsiniz. Düz metinlere kıyasla bu tür içerikler tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği için geri dönüşümlerinizi de artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerinde durun

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında ilgi çekici ve doğrudan hedef kitlenize hitap edecek içeriklere yer vermek de bulunuyor. Bu konun önemini şöyle belirtebiliriz:

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

“Eğer hedef kitlenizin ilgisini çekecek, onların ihtiyaçlarını ve sorularını karışılayacak içerikler sunmazsanız ya da onları eğlendirebilecek konulara değinmezseniz, yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamayacaksınız.”

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Kullanıcılar, hızlı tüketim çağında yazının ya da videonun başlığına bakarak dahi onu okuyup okumamaya karar verdikleri gibi kullandığınız görsellerin dahi yazının okunmasında önemli bir payı vardır. Bu sebeple de hedef kitlenizin isteklerini karşılayacak içeriklere yatırım yapmanız satışlarınızı artırmanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Video içeriklere ağırlık verin

Satışı arttırmanın yolları arasında video içeriklerde yer alır. Videolar, son birkaç yılın en göz içerik türleri arasında yer aldığı gibi önümüzdeki yıllarda da popülerliğini devam ettirecek. Bu sebeple de video içeriklere yatırım yapmanız ve satışa yönlendirecek videolar üretmeniz geri dönüşümlerinizi artırmanız için önemlidir.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Yazılı içeriklerde olduğu gibi video içeriklerde de kullanabileceğiniz birçok video fikri bulunuyor. Bu video içeriklerle markanızı tanıtarak, kullanıcıların sizi ve ürünlerinizi tanımasını sağlayarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden video içerik türleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri

Tabii ki video içeriklerinizin etkili olabilmesi ve satışlara etki edebilmesi için bir plan dahilinde bu videoların hazırlanması gerekmektedir. Bir planın olmaması içerik üretiminde sürekliliğin sağlanamamasına neden olur. Bu da uzun vadede geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansır.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

Müşteri hikayelerini paylaşın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında müşterilerinizin hikayelerini paylaşmak da yer alır. Sosyal kanıt, kulaktan kulağa pazarlama gibi tüketicilerin kendi hikayelerinin, satışlara katkısı büyüktür. Bu nedenle de uzun süredir, markalar müşterilerinin hikayelerini paylaşarak, satışlarını artırmaya çalışmaktadırlar.

Müşterilerinizin görüşlerinin yer aldığı bir video hazırlayabilir, onlarla röportaj yapabilir ya da onların ürünleriniz veya markanızla ilgili yaptıkları yorumları blog yazılarında toplayarak, müşterilerinizin hikayelerinizi web sitenizi ziyaret edenlerle paylaşabilirsiniz. Bu içerikleri aynı zamanda sosyal ağlardaki hesaplarınızla da paylaşarak takipçilerinize bu hikayeleri ulaştırabilirsiniz.

Kaliteli, eğitici ve detaylı içerik hazırlayın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları hakkında konuşurken, kaliteli ve değerli içerik üretmekten bahsetmemek olmaz. Kaliteli, eğitici ve detaylı içerikler kullanıcıların satın alma kararlarını etkilerken, onların markaya olan bakış açısını da olumlu bir şekilde değiştirir. Hedef kitlenize bir değer katmak, onları eğitmek ve onlara ilgili konu hakkında mümkün olduğunca çok detay sunmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra kaliteli, eğitici ve detaylı blog yazıları oluşturmak bu yazıların değerini arama motorlarında da artıracağı için web sitenize daha fazla organik trafik çekmenize da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO ve satış oraklı içerik pazarlama çalışmalarında kalite ve sunduğunuz değere önem vermeniz, organik olarak ulaşacağınız kitlenin de genişlemesini sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu sebeple de kısa ve jenerik içerikler yerine, orijinal ve okuyuculara bir değer katacak içerikler üzerinde durmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan