E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan dahilinde hayata geçirmek, satış arttırmanın yollarından biri olduğu gibi marka ile ürün bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

İçerik pazarlamada birçok farklı konuya değinebildiğiniz gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak da tüketicilere ulaşarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Yazılı içeriklerin yanı sıra görsel ve video içeriklerden de yararlanarak içerik pazarlama çalışmalarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları üzerinde duracağız.

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

İnteraktif içeriklere odaklanın

İnteraktif içerikler, kullanıcıların içerikle etkileşime girebilmelerini sağladığı için daha fazla ilgi ve dikkat çekmektedir. Kullanıcıları içeriğe dahil etmek ve onlara eğlenceli bir içerik sunarak onları satışa yönlendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

İnteraktif içeriklerde anketler yapabilir, kullanıcılara sorular sorabilir ya da test içerikleri yaparak kullanıcıların ilgisini çekecek konular üzerinden ilerleyebilirsiniz. Düz metinlere kıyasla bu tür içerikler tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği için geri dönüşümlerinizi de artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerinde durun

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında ilgi çekici ve doğrudan hedef kitlenize hitap edecek içeriklere yer vermek de bulunuyor. Bu konun önemini şöyle belirtebiliriz:

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

“Eğer hedef kitlenizin ilgisini çekecek, onların ihtiyaçlarını ve sorularını karışılayacak içerikler sunmazsanız ya da onları eğlendirebilecek konulara değinmezseniz, yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamayacaksınız.”

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Kullanıcılar, hızlı tüketim çağında yazının ya da videonun başlığına bakarak dahi onu okuyup okumamaya karar verdikleri gibi kullandığınız görsellerin dahi yazının okunmasında önemli bir payı vardır. Bu sebeple de hedef kitlenizin isteklerini karşılayacak içeriklere yatırım yapmanız satışlarınızı artırmanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Video içeriklere ağırlık verin

Satışı arttırmanın yolları arasında video içeriklerde yer alır. Videolar, son birkaç yılın en göz içerik türleri arasında yer aldığı gibi önümüzdeki yıllarda da popülerliğini devam ettirecek. Bu sebeple de video içeriklere yatırım yapmanız ve satışa yönlendirecek videolar üretmeniz geri dönüşümlerinizi artırmanız için önemlidir.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Yazılı içeriklerde olduğu gibi video içeriklerde de kullanabileceğiniz birçok video fikri bulunuyor. Bu video içeriklerle markanızı tanıtarak, kullanıcıların sizi ve ürünlerinizi tanımasını sağlayarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden video içerik türleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri

Tabii ki video içeriklerinizin etkili olabilmesi ve satışlara etki edebilmesi için bir plan dahilinde bu videoların hazırlanması gerekmektedir. Bir planın olmaması içerik üretiminde sürekliliğin sağlanamamasına neden olur. Bu da uzun vadede geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansır.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

Müşteri hikayelerini paylaşın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında müşterilerinizin hikayelerini paylaşmak da yer alır. Sosyal kanıt, kulaktan kulağa pazarlama gibi tüketicilerin kendi hikayelerinin, satışlara katkısı büyüktür. Bu nedenle de uzun süredir, markalar müşterilerinin hikayelerini paylaşarak, satışlarını artırmaya çalışmaktadırlar.

Müşterilerinizin görüşlerinin yer aldığı bir video hazırlayabilir, onlarla röportaj yapabilir ya da onların ürünleriniz veya markanızla ilgili yaptıkları yorumları blog yazılarında toplayarak, müşterilerinizin hikayelerinizi web sitenizi ziyaret edenlerle paylaşabilirsiniz. Bu içerikleri aynı zamanda sosyal ağlardaki hesaplarınızla da paylaşarak takipçilerinize bu hikayeleri ulaştırabilirsiniz.

Kaliteli, eğitici ve detaylı içerik hazırlayın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları hakkında konuşurken, kaliteli ve değerli içerik üretmekten bahsetmemek olmaz. Kaliteli, eğitici ve detaylı içerikler kullanıcıların satın alma kararlarını etkilerken, onların markaya olan bakış açısını da olumlu bir şekilde değiştirir. Hedef kitlenize bir değer katmak, onları eğitmek ve onlara ilgili konu hakkında mümkün olduğunca çok detay sunmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra kaliteli, eğitici ve detaylı blog yazıları oluşturmak bu yazıların değerini arama motorlarında da artıracağı için web sitenize daha fazla organik trafik çekmenize da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO ve satış oraklı içerik pazarlama çalışmalarında kalite ve sunduğunuz değere önem vermeniz, organik olarak ulaşacağınız kitlenin de genişlemesini sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu sebeple de kısa ve jenerik içerikler yerine, orijinal ve okuyuculara bir değer katacak içerikler üzerinde durmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın