fbpx

E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan dahilinde hayata geçirmek, satış arttırmanın yollarından biri olduğu gibi marka ile ürün bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

İçerik pazarlamada birçok farklı konuya değinebildiğiniz gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak da tüketicilere ulaşarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Yazılı içeriklerin yanı sıra görsel ve video içeriklerden de yararlanarak içerik pazarlama çalışmalarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları üzerinde duracağız.

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

İnteraktif içeriklere odaklanın

İnteraktif içerikler, kullanıcıların içerikle etkileşime girebilmelerini sağladığı için daha fazla ilgi ve dikkat çekmektedir. Kullanıcıları içeriğe dahil etmek ve onlara eğlenceli bir içerik sunarak onları satışa yönlendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

İnteraktif içeriklerde anketler yapabilir, kullanıcılara sorular sorabilir ya da test içerikleri yaparak kullanıcıların ilgisini çekecek konular üzerinden ilerleyebilirsiniz. Düz metinlere kıyasla bu tür içerikler tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği için geri dönüşümlerinizi de artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerinde durun

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında ilgi çekici ve doğrudan hedef kitlenize hitap edecek içeriklere yer vermek de bulunuyor. Bu konun önemini şöyle belirtebiliriz:

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

“Eğer hedef kitlenizin ilgisini çekecek, onların ihtiyaçlarını ve sorularını karışılayacak içerikler sunmazsanız ya da onları eğlendirebilecek konulara değinmezseniz, yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamayacaksınız.”

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Kullanıcılar, hızlı tüketim çağında yazının ya da videonun başlığına bakarak dahi onu okuyup okumamaya karar verdikleri gibi kullandığınız görsellerin dahi yazının okunmasında önemli bir payı vardır. Bu sebeple de hedef kitlenizin isteklerini karşılayacak içeriklere yatırım yapmanız satışlarınızı artırmanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Video içeriklere ağırlık verin

Satışı arttırmanın yolları arasında video içeriklerde yer alır. Videolar, son birkaç yılın en göz içerik türleri arasında yer aldığı gibi önümüzdeki yıllarda da popülerliğini devam ettirecek. Bu sebeple de video içeriklere yatırım yapmanız ve satışa yönlendirecek videolar üretmeniz geri dönüşümlerinizi artırmanız için önemlidir.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Yazılı içeriklerde olduğu gibi video içeriklerde de kullanabileceğiniz birçok video fikri bulunuyor. Bu video içeriklerle markanızı tanıtarak, kullanıcıların sizi ve ürünlerinizi tanımasını sağlayarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden video içerik türleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri

Tabii ki video içeriklerinizin etkili olabilmesi ve satışlara etki edebilmesi için bir plan dahilinde bu videoların hazırlanması gerekmektedir. Bir planın olmaması içerik üretiminde sürekliliğin sağlanamamasına neden olur. Bu da uzun vadede geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansır.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

Müşteri hikayelerini paylaşın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında müşterilerinizin hikayelerini paylaşmak da yer alır. Sosyal kanıt, kulaktan kulağa pazarlama gibi tüketicilerin kendi hikayelerinin, satışlara katkısı büyüktür. Bu nedenle de uzun süredir, markalar müşterilerinin hikayelerini paylaşarak, satışlarını artırmaya çalışmaktadırlar.

Müşterilerinizin görüşlerinin yer aldığı bir video hazırlayabilir, onlarla röportaj yapabilir ya da onların ürünleriniz veya markanızla ilgili yaptıkları yorumları blog yazılarında toplayarak, müşterilerinizin hikayelerinizi web sitenizi ziyaret edenlerle paylaşabilirsiniz. Bu içerikleri aynı zamanda sosyal ağlardaki hesaplarınızla da paylaşarak takipçilerinize bu hikayeleri ulaştırabilirsiniz.

Kaliteli, eğitici ve detaylı içerik hazırlayın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları hakkında konuşurken, kaliteli ve değerli içerik üretmekten bahsetmemek olmaz. Kaliteli, eğitici ve detaylı içerikler kullanıcıların satın alma kararlarını etkilerken, onların markaya olan bakış açısını da olumlu bir şekilde değiştirir. Hedef kitlenize bir değer katmak, onları eğitmek ve onlara ilgili konu hakkında mümkün olduğunca çok detay sunmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra kaliteli, eğitici ve detaylı blog yazıları oluşturmak bu yazıların değerini arama motorlarında da artıracağı için web sitenize daha fazla organik trafik çekmenize da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO ve satış oraklı içerik pazarlama çalışmalarında kalite ve sunduğunuz değere önem vermeniz, organik olarak ulaşacağınız kitlenin de genişlemesini sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu sebeple de kısa ve jenerik içerikler yerine, orijinal ve okuyuculara bir değer katacak içerikler üzerinde durmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan