E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

15 Haziran 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan dahilinde hayata geçirmek, satış arttırmanın yollarından biri olduğu gibi marka ile ürün bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

İçerik pazarlamada birçok farklı konuya değinebildiğiniz gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak da tüketicilere ulaşarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Yazılı içeriklerin yanı sıra görsel ve video içeriklerden de yararlanarak içerik pazarlama çalışmalarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları üzerinde duracağız.

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

İnteraktif içeriklere odaklanın

İnteraktif içerikler, kullanıcıların içerikle etkileşime girebilmelerini sağladığı için daha fazla ilgi ve dikkat çekmektedir. Kullanıcıları içeriğe dahil etmek ve onlara eğlenceli bir içerik sunarak onları satışa yönlendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

İnteraktif içeriklerde anketler yapabilir, kullanıcılara sorular sorabilir ya da test içerikleri yaparak kullanıcıların ilgisini çekecek konular üzerinden ilerleyebilirsiniz. Düz metinlere kıyasla bu tür içerikler tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği için geri dönüşümlerinizi de artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerinde durun

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında ilgi çekici ve doğrudan hedef kitlenize hitap edecek içeriklere yer vermek de bulunuyor. Bu konun önemini şöyle belirtebiliriz:

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

“Eğer hedef kitlenizin ilgisini çekecek, onların ihtiyaçlarını ve sorularını karışılayacak içerikler sunmazsanız ya da onları eğlendirebilecek konulara değinmezseniz, yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamayacaksınız.”

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Kullanıcılar, hızlı tüketim çağında yazının ya da videonun başlığına bakarak dahi onu okuyup okumamaya karar verdikleri gibi kullandığınız görsellerin dahi yazının okunmasında önemli bir payı vardır. Bu sebeple de hedef kitlenizin isteklerini karşılayacak içeriklere yatırım yapmanız satışlarınızı artırmanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Video içeriklere ağırlık verin

Satışı arttırmanın yolları arasında video içeriklerde yer alır. Videolar, son birkaç yılın en göz içerik türleri arasında yer aldığı gibi önümüzdeki yıllarda da popülerliğini devam ettirecek. Bu sebeple de video içeriklere yatırım yapmanız ve satışa yönlendirecek videolar üretmeniz geri dönüşümlerinizi artırmanız için önemlidir.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Yazılı içeriklerde olduğu gibi video içeriklerde de kullanabileceğiniz birçok video fikri bulunuyor. Bu video içeriklerle markanızı tanıtarak, kullanıcıların sizi ve ürünlerinizi tanımasını sağlayarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden video içerik türleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri

Tabii ki video içeriklerinizin etkili olabilmesi ve satışlara etki edebilmesi için bir plan dahilinde bu videoların hazırlanması gerekmektedir. Bir planın olmaması içerik üretiminde sürekliliğin sağlanamamasına neden olur. Bu da uzun vadede geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansır.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

Müşteri hikayelerini paylaşın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları arasında müşterilerinizin hikayelerini paylaşmak da yer alır. Sosyal kanıt, kulaktan kulağa pazarlama gibi tüketicilerin kendi hikayelerinin, satışlara katkısı büyüktür. Bu nedenle de uzun süredir, markalar müşterilerinin hikayelerini paylaşarak, satışlarını artırmaya çalışmaktadırlar.

Müşterilerinizin görüşlerinin yer aldığı bir video hazırlayabilir, onlarla röportaj yapabilir ya da onların ürünleriniz veya markanızla ilgili yaptıkları yorumları blog yazılarında toplayarak, müşterilerinizin hikayelerinizi web sitenizi ziyaret edenlerle paylaşabilirsiniz. Bu içerikleri aynı zamanda sosyal ağlardaki hesaplarınızla da paylaşarak takipçilerinize bu hikayeleri ulaştırabilirsiniz.

Kaliteli, eğitici ve detaylı içerik hazırlayın

İçerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları hakkında konuşurken, kaliteli ve değerli içerik üretmekten bahsetmemek olmaz. Kaliteli, eğitici ve detaylı içerikler kullanıcıların satın alma kararlarını etkilerken, onların markaya olan bakış açısını da olumlu bir şekilde değiştirir. Hedef kitlenize bir değer katmak, onları eğitmek ve onlara ilgili konu hakkında mümkün olduğunca çok detay sunmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra kaliteli, eğitici ve detaylı blog yazıları oluşturmak bu yazıların değerini arama motorlarında da artıracağı için web sitenize daha fazla organik trafik çekmenize da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO ve satış oraklı içerik pazarlama çalışmalarında kalite ve sunduğunuz değere önem vermeniz, organik olarak ulaşacağınız kitlenin de genişlemesini sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu sebeple de kısa ve jenerik içerikler yerine, orijinal ve okuyuculara bir değer katacak içerikler üzerinde durmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan