Blog

İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini artırmak için blog ve video içeriklerine yoğunlaşabilirsiniz. Tabii ki bu süreçte de tüketicilerin farkındalık aşamalarını bilmeniz ve içeriklerinizi bu doğrultuda yapmanız gerekir.

Tüketicilerin bu evrelerini iyi bir şekilde anlamanız, içerik pazarlama çalışmalarınızı ve stratejilerinizi daha iyi ve etkili olacak şekilde geliştirebilirsiniz.

Tüketicilerin farkındalık aşamaları

Tüketicilerin bir marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamaları birkaç farklı seviyededir. Bu seviyeleri de şu şekilde sıralayabiliriz:

En çok farkında olanlar: Bu gruptakiler marka ve ürünlerinizi bilen sadece teklif, fırsat ve fiyatları bilmeye ihtiyacı olanlardır.

Ürünlerin farkında olanlar: Ürünlerinizi bilenler; ancak bu ürünlerin kendilerine uygun olup olmadığını bilenlerdir.

Çözümün farkında olanlar: Sorunlarının çözümünün ne olduğunu bilenler; ancak sizin ürünlerinizin bu çözümü sağlayıp sağlamayacağını bilmeyenler.

Problemin farkında olanlar: Bir problemi olduğunun farkına varan; ancak bunun herhangi bir çözümü olduğunu bilmeyenler.

Tamamen farkında olmayanlar: Ürün, marka, sorun veya çözüm dahil hiçbirinin farkında olmayan grup.

Çok fazla trafik ancak çok az satış

Birçok firmanın yaşadığı durumlardan biri sitelerine çok fazla trafik çekebilmelerine rağmen satışlarını yükseltmiyor ve düşük satışlarla baş etmek zorunda kalıyor. Tabii ki hiçbir firmanın yüzde 100’lük bir geri dönüşüm elde etmesi mümkün değildir; ancak sitenize çektiğiniz trafiğin belli bir oranını geri dönüşüme çevirmeniz gerekir. Aksi takdirde zarar etmeye başlayacağınız için işinizi sonlandırmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu durumda da içerik pazarlama çalışmalarından yararlanıp, sitenizi ziyaret edenlerin farkındalık seviyelerini artıracak içerikler hazırlamanız ve onları sitenize böyle çekmeniz gerekir. Bu sayede tüketicileri bilinçlendirmiş olur ve onların sorunlarına nasıl yardımcı olacağınızı gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

Farkındalığı olmayandan problemin farkında olanlara geçiş

İçerik pazarlama çalışmalarında atacağınız ilk adım farkındalığı olmayandan problemin farkındalığına geçiş sağlamak olmalı. Bir sorunu olduğunun farkında olmayanlara ulaşabilmek için ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmalısınız.

Bunun için içerik stratejilerinizi tüketicilerin yaşadıkları problemler üzerinde geliştirmeye başlayabilirsiniz. Günlük hayatta; sektörel ya da sezonsal bir dönem içerisinde karşılaşılan problemleri bulmak ve tüketicilerin dikkatini bu konular üzerine çekmek oldukça önemli. Onların henüz farkında olmadıkları bir problemleri olduğunu göstermeniz, tüketicileri belli bir çözüm aramaya yönlendireceği için ilk etapta önemli bir adımdır.

Problem farkındalığından çözüm farkındalığın geçişa

Tüketicilerin belli bir problemleri olduğunu anlamalarını sağladığınızda işiniz biraz daha kolaylaşıyor. Çünkü bu süreçte tüketici bu sorununu çözmek için arayışlara girmeye başlar. Bu süreçte de sizin hazırladığınız içerikler, reklamlar ve pazarlama çalışmaları devreye girmeli. Çünkü ürünlerinizin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü göstermeniz gerekir.

Blog çalışmalarınızda, bir ürünün tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünü gösteren ve gerçek kullanıcıların deneyimlerini içeren blog içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bu içeriklerin ulaştığı kitle ve geri dönüşümü arıtmak için aynı zamanda video içeriklerine de başvurabilirsiniz. Video içerikleri problem ve çözümü bir arada göstermek için oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketicilere görsel olarak bu sunumu yapmanız, onların satın alma kararlarını da değiştirmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: 2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri

Çözüm farkındalığından ürün farkındalığına geçiş

Bu aşamada artık tüketiciler bir problemleri ve bunun bir çözümü olduğunu fark etmiş durumdadırlar. Geri kalan süreçte de artık tüketicilere sorunlarını çözebilecek farklı ürün ve hizmetleri göstermeniz gerekir.

Bu noktada farklı ürün gruplarının yer aldığı içerikler hazırlamanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren yazılı ya da görsel içeriklere yer vererek, bu içeriklerin paylaşımlarını yapmanız gerekir.

Ürünlerin kullanım alanlarını, ürünlerin nasıl çalıştığını ve bunları yaparken de tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüklerini göstermeniz tüketicilerin, sorunlarını çözmek için ürünlerinize neden ihtiyaçları olduğunu görmelerini sağlar.

Ürün farkındalığından tam farkındalığa geçiş

Tüketicilere ürünlerinizi gösterdikten sonra artık onlar ürünleriniz ve markanız hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Artık geriye ürünlerinizle ilgili kampanya, fırsat ve fiyat bilgilerini onlara ulaştırmanız kalıyor.

Bunu yapmak için ilgili ürün kategorilerini bir arada sergileyen listeler hazırlayabilir, hediye öneri içerikleri oluşturabilir, farklı platformlarda üzerinde görsel ve yazılı reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak kampanya ve fırsatlarınızı onlara duyurabilirsiniz.

Sosyal hesaplarınız üzerinden görsel ve yazılı biçimde ürün kampanyalarınızla ilgili içerik paylaşımları yapmak; e-posta çalışmalarıyla abonelerinize kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilir; Adwords kampanyalarıla Google aramalarından trafik çekmeye de çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Problemin çözümünü sağlayacak ürünleri tüketicilere tanıttıktan sonra elinizdeki tüm kaynakları tüketicilerin ürünlere kolay bir şekilde ulaşmasını sağlamak için kullanmalısınız.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!