İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

9 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini artırmak için blog ve video içeriklerine yoğunlaşabilirsiniz. Tabii ki bu süreçte de tüketicilerin farkındalık aşamalarını bilmeniz ve içeriklerinizi bu doğrultuda yapmanız gerekir. Tüketicilerin bu evrelerini iyi bir şekilde anlamanız, içerik pazarlama çalışmalarınızı ve stratejilerinizi daha iyi ve etkili olacak şekilde geliştirebilirsiniz.

Tüketicilerin farkındalık aşamaları

Tüketicilerin bir marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamaları birkaç farklı seviyededir. Bu seviyeleri de şu şekilde sıralayabiliriz: En çok farkında olanlar: Bu gruptakiler marka ve ürünlerinizi bilen sadece teklif, fırsat ve fiyatları bilmeye ihtiyacı olanlardır. Ürünlerin farkında olanlar: Ürünlerinizi bilenler; ancak bu ürünlerin kendilerine uygun olup olmadığını bilenlerdir. Çözümün farkında olanlar: Sorunlarının çözümünün ne olduğunu bilenler; ancak sizin ürünlerinizin bu çözümü sağlayıp sağlamayacağını bilmeyenler. Problemin farkında olanlar: Bir problemi olduğunun farkına varan; ancak bunun herhangi bir çözümü olduğunu bilmeyenler. Tamamen farkında olmayanlar: Ürün, marka, sorun veya çözüm dahil hiçbirinin farkında olmayan grup.

Çok fazla trafik ancak çok az satış

Birçok firmanın yaşadığı durumlardan biri sitelerine çok fazla trafik çekebilmelerine rağmen satışlarını yükseltmiyor ve düşük satışlarla baş etmek zorunda kalıyor. Tabii ki hiçbir firmanın yüzde 100’lük bir geri dönüşüm elde etmesi mümkün değildir; ancak sitenize çektiğiniz trafiğin belli bir oranını geri dönüşüme çevirmeniz gerekir. Aksi takdirde zarar etmeye başlayacağınız için işinizi sonlandırmak zorunda kalabilirsiniz. Bu durumda da içerik pazarlama çalışmalarından yararlanıp, sitenizi ziyaret edenlerin farkındalık seviyelerini artıracak içerikler hazırlamanız ve onları sitenize böyle çekmeniz gerekir. Bu sayede tüketicileri bilinçlendirmiş olur ve onların sorunlarına nasıl yardımcı olacağınızı gösterebilirsiniz. İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

Farkındalığı olmayandan problemin farkında olanlara geçiş

İçerik pazarlama çalışmalarında atacağınız ilk adım farkındalığı olmayandan problemin farkındalığına geçiş sağlamak olmalı. Bir sorunu olduğunun farkında olmayanlara ulaşabilmek için ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmalısınız. Bunun için içerik stratejilerinizi tüketicilerin yaşadıkları problemler üzerinde geliştirmeye başlayabilirsiniz. Günlük hayatta; sektörel ya da sezonsal bir dönem içerisinde karşılaşılan problemleri bulmak ve tüketicilerin dikkatini bu konular üzerine çekmek oldukça önemli. Onların henüz farkında olmadıkları bir problemleri olduğunu göstermeniz, tüketicileri belli bir çözüm aramaya yönlendireceği için ilk etapta önemli bir adımdır.

Problem farkındalığından çözüm farkındalığın geçişa

Tüketicilerin belli bir problemleri olduğunu anlamalarını sağladığınızda işiniz biraz daha kolaylaşıyor. Çünkü bu süreçte tüketici bu sorununu çözmek için arayışlara girmeye başlar. Bu süreçte de sizin hazırladığınız içerikler, reklamlar ve pazarlama çalışmaları devreye girmeli. Çünkü ürünlerinizin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü göstermeniz gerekir. Blog çalışmalarınızda, bir ürünün tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünü gösteren ve gerçek kullanıcıların deneyimlerini içeren blog içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bu içeriklerin ulaştığı kitle ve geri dönüşümü arıtmak için aynı zamanda video içeriklerine de başvurabilirsiniz. Video içerikleri problem ve çözümü bir arada göstermek için oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketicilere görsel olarak bu sunumu yapmanız, onların satın alma kararlarını da değiştirmenize yardımcı olur. İlgili rehber: 2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri

Çözüm farkındalığından ürün farkındalığına geçiş

Bu aşamada artık tüketiciler bir problemleri ve bunun bir çözümü olduğunu fark etmiş durumdadırlar. Geri kalan süreçte de artık tüketicilere sorunlarını çözebilecek farklı ürün ve hizmetleri göstermeniz gerekir. Bu noktada farklı ürün gruplarının yer aldığı içerikler hazırlamanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren yazılı ya da görsel içeriklere yer vererek, bu içeriklerin paylaşımlarını yapmanız gerekir. Ürünlerin kullanım alanlarını, ürünlerin nasıl çalıştığını ve bunları yaparken de tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüklerini göstermeniz tüketicilerin, sorunlarını çözmek için ürünlerinize neden ihtiyaçları olduğunu görmelerini sağlar.

Ürün farkındalığından tam farkındalığa geçiş

Tüketicilere ürünlerinizi gösterdikten sonra artık onlar ürünleriniz ve markanız hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Artık geriye ürünlerinizle ilgili kampanya, fırsat ve fiyat bilgilerini onlara ulaştırmanız kalıyor. Bunu yapmak için ilgili ürün kategorilerini bir arada sergileyen listeler hazırlayabilir, hediye öneri içerikleri oluşturabilir, farklı platformlarda üzerinde görsel ve yazılı reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak kampanya ve fırsatlarınızı onlara duyurabilirsiniz. Sosyal hesaplarınız üzerinden görsel ve yazılı biçimde ürün kampanyalarınızla ilgili içerik paylaşımları yapmak; e-posta çalışmalarıyla abonelerinize kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilir; Adwords kampanyalarıla Google aramalarından trafik çekmeye de çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler Problemin çözümünü sağlayacak ürünleri tüketicilere tanıttıktan sonra elinizdeki tüm kaynakları tüketicilerin ürünlere kolay bir şekilde ulaşmasını sağlamak için kullanmalısınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın