fbpx

İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

12 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız verimi artırmanız mümkün.

Doğru stratejiyi belirlemek için öncelikle hedef kitlenizi tanımanız, onların ilgi alanlarını keşfetmeniz ve sonrasında da içeriklerinizi planlamanız gerekiyor. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

İçerik planınızı ve stratejinizi oluştururken, yararlanabileceğiniz içerik türleri hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de içerik stratejilerinizi geliştirirken yararlanabileceğiniz içerik türlerini sizlerle paylaşacağız. Aşağıda belirttiğimiz içerik formatların büyük bir bölümünü hem yazılı hem de video olarak da hazırlayabilirsiniz.

Listeler

İçerik stratejinizi oluştururken, halen popülerliği devam eden içerik türlerinden olan listelerden yararlanabilirsiniz. Belli bir konu hakkında bilgi verirken, maddeleri listeleyebilir ve maddeleri fotoğraflarla süsleyebilirsiniz. Aynı zamanda birbiriyle ilgisi olan ancak farklı konuları da tek bir listede toplayarak da listeler oluşturabilirsiniz. Dijital yayıncılar “X ile ilgili 10 ilginç bilgi” gibi başlıklarla bu tür liste içeriklerini sıkça yayınlıyorlar. İlham almak için bu tür içerikleri inceleyebilir ve kendi listelerinizi oluşturabilirsiniz.

Rehber (How-to) içerikleri

Adım adım bir şeyin nasıl yapılacağını anlatan içerikler de oldukça popülerdir. Kendi ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilir ve ürünlerinizin daha iyi nasıl kullanılabileceğini anlatabilirsiniz.

SEO odaklı içerikler

Blog tarafınıza organik olarak trafik sağlamak için, size trafik getirebilecek anahtar kelimeler özelinde konu başlıkları çıkartarak bu konular hakkında içerikler oluşturabilirsiniz. Ancak SEO odaklı yazılarda jenerik ve herkesin yazdığı yazılardan biraz kaçınmanız gerekiyor. Bu tür içeriklerin sayısı fazla olduğu için, istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; aynı zamanda takipçilerinizin ilgisini çekemeyebilirsiniz. SEO odaklı yazılarınızı yazarken, karşı tarafa bir fayda sağlamanız ve onları bir şekilde bilgilendirmeniz gerekiyor. Spam ve göstermelik yazılardan kaçınmalısınız.

Soru ve Cevap

Sosyal mecralarda kullanabileceğiniz içerik türlerinden biri soru cevap çalışmalarıdır. Paylaşımlarınızda kullanıcılara bazı sorular sorabilir, ve onlardan cevaplar alabilirsiniz. Bu tür içerikler takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olur.

Nasıl yapılır?

İlgi gören içerik türlerinden biri de nasıl yapılır temalı içerikler. Bir ürünün üretim aşamasının adım adım gösterilmesinin yanı sıra bir hizmetin nasıl çalıştığını göstermek de yeterli olacaktır. Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız bu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtım içerikleri ile ürünleriniz hakkında detaylı bilgiler sunabilirsiniz. Burada kısa videolar çekerek öncelikle hızlı bilgi almak isteyen tüketicilere ulaşabilirsiniz. Kısa videolar daha çok ilgi gördüğü için bu şekilde bir yaklaşımınız olmalı. Uzun tanıtım videolarını da ürünle ilgili detaylı bilgi almak isteyenler için hazırlayabilirsiniz. Ürünle yakından ilgilenen kişiler bu içeriklerden detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Ürün karşılaştırma içerikleri

Ürün tanıtımlarının yanı sıra ürün kıyaslama içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Ürünlerin teknik özelliklerini, kullanıcı deneyimlerini, fiyatlarını ve birbirlerinden ne gibi farkları olduğunu anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Yeni bir ürün daha piyasaya çıkmadan önce bu ürünle ilgili duyurlara başlayabilirsiniz. Hem yazılı hem de video olarak bu duyuruları yapmak, ürün hakkında bir merak oluşturmanızı sağlayacaktır. Hem ürün lansmanı öncesinde hem de ürün lansmanı sırasında yeni ürünlerinizi duyurarak, siteniz için içerikler oluşturabilirsiniz.

Şirket ile ilgili haberler

Şirketinizle ilgili basında çıkan haberleri ya da şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Basında çıkan haberleri paylaşmak şirketiniz için güzel bir PR çalışması olacaktır. Şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşmanız da marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri.

”…’nın tarihi” içerikleri

Bir ürünün geçmişten günümüze kadar nasıl bir şekilde geliştiğini anlatmak için bu formattan yararlanabilirsiniz. Moda ve araç firmaları bu tür içerikleri sıkça yapmaktalar; ancak uzun süredir piyasada olan, teknoloji ve zamanla beraber belli değişiklere uğramış diğer ürün gamları içinde bu formattan yararlanabilirsiniz.

İnfografikler

Bilgi amaçlı konularda infografiklerden yararlanabilirsiniz. Hem görsel hem de yazılı olmasından dolayı, bilgi paylaşımı için infografikler oldukça faydalıdır. Hazırladığınız infografikleri kendi sitenizde paylaşabileceğiniz gibi dijital yayınlara göndererek de sizinle ilgili içerik yapmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle şirket veya sektörle ilgili infografikler hem yayıncıların hem de takipçilerinizin ilgisini çekmektedir.

Fotoğraf, illüstrasyon ve GIF içerikler

Hem blogunuzda hem de sosyal hesaplarınızda fotoğraflardan, illüstrasyonlardan ve GIF formatlı içeriklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle sosyal mecralarda bu tür görsel içerikler daha fazla ilgi görmektedir. Takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu tür görsel çalışmalardan yararlanabilir, blog yazılarınızda benzer konulardaki görsel çalışmaları bir araya getirerek bunları listeleyebilirsiniz.

Araştırma içerikleri

Belli bir konu ya da sektör özelinde yapılan araştırmalar da hem SEO hem de etkileşim için yararlıdır. Sektörel araştırmalarınız aynı zamanda size hedef kitleniz ve pazarla ilgili bilgi vereceği için de önemlidir. Bu tür içeriklerinizi yine dijital yayınlarla paylaşabilir ve kendi sitenize backlink alma şansı yaratabilirsiniz.

Yarışmalar

Sosyal mecralardaki bilinirliğinizi ve takipçi sayınızı artırmak için yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Farklı mecralarda farklı koşullarla yarışmalar yapabilir, yarışmalar sonrasında da tüketicilere bazı ödüller verebilirsiniz.

Canlı video yayınları

Son dönemlerde oldukça popüler olan formatlardan biri de canlı yayınlar. Facebook ve Instagram’ın bu özellikleri sunmasından sonra birçok firma canlı yayınlarla takipçileriyle etkileşime geçmeye başladı. Canlı yayınlarınız için farklı formatlar geliştirebilir, soru cevap etkinlileri yapabilir, şirket içinden yayınlar yaparak mutfağı gösterebilir ve takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

SSS bölümünüzle ilgili kapsamlı açıklamaların yer aldığı yazılı ya da görsel içerikler oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili daha detaylı bilgi almalarını sağlarken, müşteri hizmetlerinize ulaşmadan bazı sorunlarını da çözmelerine yardım etmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan