İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

12 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız verimi artırmanız mümkün.

Doğru stratejiyi belirlemek için öncelikle hedef kitlenizi tanımanız, onların ilgi alanlarını keşfetmeniz ve sonrasında da içeriklerinizi planlamanız gerekiyor. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

İçerik planınızı ve stratejinizi oluştururken, yararlanabileceğiniz içerik türleri hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de içerik stratejilerinizi geliştirirken yararlanabileceğiniz içerik türlerini sizlerle paylaşacağız. Aşağıda belirttiğimiz içerik formatların büyük bir bölümünü hem yazılı hem de video olarak da hazırlayabilirsiniz.

Listeler

İçerik stratejinizi oluştururken, halen popülerliği devam eden içerik türlerinden olan listelerden yararlanabilirsiniz. Belli bir konu hakkında bilgi verirken, maddeleri listeleyebilir ve maddeleri fotoğraflarla süsleyebilirsiniz. Aynı zamanda birbiriyle ilgisi olan ancak farklı konuları da tek bir listede toplayarak da listeler oluşturabilirsiniz. Dijital yayıncılar “X ile ilgili 10 ilginç bilgi” gibi başlıklarla bu tür liste içeriklerini sıkça yayınlıyorlar. İlham almak için bu tür içerikleri inceleyebilir ve kendi listelerinizi oluşturabilirsiniz.

Rehber (How-to) içerikleri

Adım adım bir şeyin nasıl yapılacağını anlatan içerikler de oldukça popülerdir. Kendi ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilir ve ürünlerinizin daha iyi nasıl kullanılabileceğini anlatabilirsiniz.

SEO odaklı içerikler

Blog tarafınıza organik olarak trafik sağlamak için, size trafik getirebilecek anahtar kelimeler özelinde konu başlıkları çıkartarak bu konular hakkında içerikler oluşturabilirsiniz. Ancak SEO odaklı yazılarda jenerik ve herkesin yazdığı yazılardan biraz kaçınmanız gerekiyor. Bu tür içeriklerin sayısı fazla olduğu için, istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; aynı zamanda takipçilerinizin ilgisini çekemeyebilirsiniz. SEO odaklı yazılarınızı yazarken, karşı tarafa bir fayda sağlamanız ve onları bir şekilde bilgilendirmeniz gerekiyor. Spam ve göstermelik yazılardan kaçınmalısınız.

Soru ve Cevap

Sosyal mecralarda kullanabileceğiniz içerik türlerinden biri soru cevap çalışmalarıdır. Paylaşımlarınızda kullanıcılara bazı sorular sorabilir, ve onlardan cevaplar alabilirsiniz. Bu tür içerikler takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olur.

Nasıl yapılır?

İlgi gören içerik türlerinden biri de nasıl yapılır temalı içerikler. Bir ürünün üretim aşamasının adım adım gösterilmesinin yanı sıra bir hizmetin nasıl çalıştığını göstermek de yeterli olacaktır. Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız bu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtım içerikleri ile ürünleriniz hakkında detaylı bilgiler sunabilirsiniz. Burada kısa videolar çekerek öncelikle hızlı bilgi almak isteyen tüketicilere ulaşabilirsiniz. Kısa videolar daha çok ilgi gördüğü için bu şekilde bir yaklaşımınız olmalı. Uzun tanıtım videolarını da ürünle ilgili detaylı bilgi almak isteyenler için hazırlayabilirsiniz. Ürünle yakından ilgilenen kişiler bu içeriklerden detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Ürün karşılaştırma içerikleri

Ürün tanıtımlarının yanı sıra ürün kıyaslama içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Ürünlerin teknik özelliklerini, kullanıcı deneyimlerini, fiyatlarını ve birbirlerinden ne gibi farkları olduğunu anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Yeni bir ürün daha piyasaya çıkmadan önce bu ürünle ilgili duyurlara başlayabilirsiniz. Hem yazılı hem de video olarak bu duyuruları yapmak, ürün hakkında bir merak oluşturmanızı sağlayacaktır. Hem ürün lansmanı öncesinde hem de ürün lansmanı sırasında yeni ürünlerinizi duyurarak, siteniz için içerikler oluşturabilirsiniz.

Şirket ile ilgili haberler

Şirketinizle ilgili basında çıkan haberleri ya da şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Basında çıkan haberleri paylaşmak şirketiniz için güzel bir PR çalışması olacaktır. Şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşmanız da marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri.

”…’nın tarihi” içerikleri

Bir ürünün geçmişten günümüze kadar nasıl bir şekilde geliştiğini anlatmak için bu formattan yararlanabilirsiniz. Moda ve araç firmaları bu tür içerikleri sıkça yapmaktalar; ancak uzun süredir piyasada olan, teknoloji ve zamanla beraber belli değişiklere uğramış diğer ürün gamları içinde bu formattan yararlanabilirsiniz.

İnfografikler

Bilgi amaçlı konularda infografiklerden yararlanabilirsiniz. Hem görsel hem de yazılı olmasından dolayı, bilgi paylaşımı için infografikler oldukça faydalıdır. Hazırladığınız infografikleri kendi sitenizde paylaşabileceğiniz gibi dijital yayınlara göndererek de sizinle ilgili içerik yapmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle şirket veya sektörle ilgili infografikler hem yayıncıların hem de takipçilerinizin ilgisini çekmektedir.

Fotoğraf, illüstrasyon ve GIF içerikler

Hem blogunuzda hem de sosyal hesaplarınızda fotoğraflardan, illüstrasyonlardan ve GIF formatlı içeriklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle sosyal mecralarda bu tür görsel içerikler daha fazla ilgi görmektedir. Takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu tür görsel çalışmalardan yararlanabilir, blog yazılarınızda benzer konulardaki görsel çalışmaları bir araya getirerek bunları listeleyebilirsiniz.

Araştırma içerikleri

Belli bir konu ya da sektör özelinde yapılan araştırmalar da hem SEO hem de etkileşim için yararlıdır. Sektörel araştırmalarınız aynı zamanda size hedef kitleniz ve pazarla ilgili bilgi vereceği için de önemlidir. Bu tür içeriklerinizi yine dijital yayınlarla paylaşabilir ve kendi sitenize backlink alma şansı yaratabilirsiniz.

Yarışmalar

Sosyal mecralardaki bilinirliğinizi ve takipçi sayınızı artırmak için yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Farklı mecralarda farklı koşullarla yarışmalar yapabilir, yarışmalar sonrasında da tüketicilere bazı ödüller verebilirsiniz.

Canlı video yayınları

Son dönemlerde oldukça popüler olan formatlardan biri de canlı yayınlar. Facebook ve Instagram’ın bu özellikleri sunmasından sonra birçok firma canlı yayınlarla takipçileriyle etkileşime geçmeye başladı. Canlı yayınlarınız için farklı formatlar geliştirebilir, soru cevap etkinlileri yapabilir, şirket içinden yayınlar yaparak mutfağı gösterebilir ve takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

SSS bölümünüzle ilgili kapsamlı açıklamaların yer aldığı yazılı ya da görsel içerikler oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili daha detaylı bilgi almalarını sağlarken, müşteri hizmetlerinize ulaşmadan bazı sorunlarını da çözmelerine yardım etmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın