İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

12 Nisan 2017
Sinan Oypan

Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız verimi artırmanız mümkün.

Doğru stratejiyi belirlemek için öncelikle hedef kitlenizi tanımanız, onların ilgi alanlarını keşfetmeniz ve sonrasında da içeriklerinizi planlamanız gerekiyor. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

İçerik planınızı ve stratejinizi oluştururken, yararlanabileceğiniz içerik türleri hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de içerik stratejilerinizi geliştirirken yararlanabileceğiniz içerik türlerini sizlerle paylaşacağız. Aşağıda belirttiğimiz içerik formatların büyük bir bölümünü hem yazılı hem de video olarak da hazırlayabilirsiniz.

Listeler

İçerik stratejinizi oluştururken, halen popülerliği devam eden içerik türlerinden olan listelerden yararlanabilirsiniz. Belli bir konu hakkında bilgi verirken, maddeleri listeleyebilir ve maddeleri fotoğraflarla süsleyebilirsiniz. Aynı zamanda birbiriyle ilgisi olan ancak farklı konuları da tek bir listede toplayarak da listeler oluşturabilirsiniz. Dijital yayıncılar “X ile ilgili 10 ilginç bilgi” gibi başlıklarla bu tür liste içeriklerini sıkça yayınlıyorlar. İlham almak için bu tür içerikleri inceleyebilir ve kendi listelerinizi oluşturabilirsiniz.

Rehber (How-to) içerikleri

Adım adım bir şeyin nasıl yapılacağını anlatan içerikler de oldukça popülerdir. Kendi ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilir ve ürünlerinizin daha iyi nasıl kullanılabileceğini anlatabilirsiniz.

SEO odaklı içerikler

Blog tarafınıza organik olarak trafik sağlamak için, size trafik getirebilecek anahtar kelimeler özelinde konu başlıkları çıkartarak bu konular hakkında içerikler oluşturabilirsiniz. Ancak SEO odaklı yazılarda jenerik ve herkesin yazdığı yazılardan biraz kaçınmanız gerekiyor. Bu tür içeriklerin sayısı fazla olduğu için, istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; aynı zamanda takipçilerinizin ilgisini çekemeyebilirsiniz. SEO odaklı yazılarınızı yazarken, karşı tarafa bir fayda sağlamanız ve onları bir şekilde bilgilendirmeniz gerekiyor. Spam ve göstermelik yazılardan kaçınmalısınız.

Soru ve Cevap

Sosyal mecralarda kullanabileceğiniz içerik türlerinden biri soru cevap çalışmalarıdır. Paylaşımlarınızda kullanıcılara bazı sorular sorabilir, ve onlardan cevaplar alabilirsiniz. Bu tür içerikler takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olur.

Nasıl yapılır?

İlgi gören içerik türlerinden biri de nasıl yapılır temalı içerikler. Bir ürünün üretim aşamasının adım adım gösterilmesinin yanı sıra bir hizmetin nasıl çalıştığını göstermek de yeterli olacaktır. Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız bu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtım içerikleri ile ürünleriniz hakkında detaylı bilgiler sunabilirsiniz. Burada kısa videolar çekerek öncelikle hızlı bilgi almak isteyen tüketicilere ulaşabilirsiniz. Kısa videolar daha çok ilgi gördüğü için bu şekilde bir yaklaşımınız olmalı. Uzun tanıtım videolarını da ürünle ilgili detaylı bilgi almak isteyenler için hazırlayabilirsiniz. Ürünle yakından ilgilenen kişiler bu içeriklerden detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Ürün karşılaştırma içerikleri

Ürün tanıtımlarının yanı sıra ürün kıyaslama içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Ürünlerin teknik özelliklerini, kullanıcı deneyimlerini, fiyatlarını ve birbirlerinden ne gibi farkları olduğunu anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Yeni bir ürün daha piyasaya çıkmadan önce bu ürünle ilgili duyurlara başlayabilirsiniz. Hem yazılı hem de video olarak bu duyuruları yapmak, ürün hakkında bir merak oluşturmanızı sağlayacaktır. Hem ürün lansmanı öncesinde hem de ürün lansmanı sırasında yeni ürünlerinizi duyurarak, siteniz için içerikler oluşturabilirsiniz.

Şirket ile ilgili haberler

Şirketinizle ilgili basında çıkan haberleri ya da şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Basında çıkan haberleri paylaşmak şirketiniz için güzel bir PR çalışması olacaktır. Şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşmanız da marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri.

”…’nın tarihi” içerikleri

Bir ürünün geçmişten günümüze kadar nasıl bir şekilde geliştiğini anlatmak için bu formattan yararlanabilirsiniz. Moda ve araç firmaları bu tür içerikleri sıkça yapmaktalar; ancak uzun süredir piyasada olan, teknoloji ve zamanla beraber belli değişiklere uğramış diğer ürün gamları içinde bu formattan yararlanabilirsiniz.

İnfografikler

Bilgi amaçlı konularda infografiklerden yararlanabilirsiniz. Hem görsel hem de yazılı olmasından dolayı, bilgi paylaşımı için infografikler oldukça faydalıdır. Hazırladığınız infografikleri kendi sitenizde paylaşabileceğiniz gibi dijital yayınlara göndererek de sizinle ilgili içerik yapmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle şirket veya sektörle ilgili infografikler hem yayıncıların hem de takipçilerinizin ilgisini çekmektedir.

Fotoğraf, illüstrasyon ve GIF içerikler

Hem blogunuzda hem de sosyal hesaplarınızda fotoğraflardan, illüstrasyonlardan ve GIF formatlı içeriklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle sosyal mecralarda bu tür görsel içerikler daha fazla ilgi görmektedir. Takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu tür görsel çalışmalardan yararlanabilir, blog yazılarınızda benzer konulardaki görsel çalışmaları bir araya getirerek bunları listeleyebilirsiniz.

Araştırma içerikleri

Belli bir konu ya da sektör özelinde yapılan araştırmalar da hem SEO hem de etkileşim için yararlıdır. Sektörel araştırmalarınız aynı zamanda size hedef kitleniz ve pazarla ilgili bilgi vereceği için de önemlidir. Bu tür içeriklerinizi yine dijital yayınlarla paylaşabilir ve kendi sitenize backlink alma şansı yaratabilirsiniz.

Yarışmalar

Sosyal mecralardaki bilinirliğinizi ve takipçi sayınızı artırmak için yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Farklı mecralarda farklı koşullarla yarışmalar yapabilir, yarışmalar sonrasında da tüketicilere bazı ödüller verebilirsiniz.

Canlı video yayınları

Son dönemlerde oldukça popüler olan formatlardan biri de canlı yayınlar. Facebook ve Instagram’ın bu özellikleri sunmasından sonra birçok firma canlı yayınlarla takipçileriyle etkileşime geçmeye başladı. Canlı yayınlarınız için farklı formatlar geliştirebilir, soru cevap etkinlileri yapabilir, şirket içinden yayınlar yaparak mutfağı gösterebilir ve takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

SSS bölümünüzle ilgili kapsamlı açıklamaların yer aldığı yazılı ya da görsel içerikler oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili daha detaylı bilgi almalarını sağlarken, müşteri hizmetlerinize ulaşmadan bazı sorunlarını da çözmelerine yardım etmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan