İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

12 Nisan 2017
Sinan Oypan

Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız verimi artırmanız mümkün.

Doğru stratejiyi belirlemek için öncelikle hedef kitlenizi tanımanız, onların ilgi alanlarını keşfetmeniz ve sonrasında da içeriklerinizi planlamanız gerekiyor. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

İçerik planınızı ve stratejinizi oluştururken, yararlanabileceğiniz içerik türleri hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de içerik stratejilerinizi geliştirirken yararlanabileceğiniz içerik türlerini sizlerle paylaşacağız. Aşağıda belirttiğimiz içerik formatların büyük bir bölümünü hem yazılı hem de video olarak da hazırlayabilirsiniz.

Listeler

İçerik stratejinizi oluştururken, halen popülerliği devam eden içerik türlerinden olan listelerden yararlanabilirsiniz. Belli bir konu hakkında bilgi verirken, maddeleri listeleyebilir ve maddeleri fotoğraflarla süsleyebilirsiniz. Aynı zamanda birbiriyle ilgisi olan ancak farklı konuları da tek bir listede toplayarak da listeler oluşturabilirsiniz. Dijital yayıncılar “X ile ilgili 10 ilginç bilgi” gibi başlıklarla bu tür liste içeriklerini sıkça yayınlıyorlar. İlham almak için bu tür içerikleri inceleyebilir ve kendi listelerinizi oluşturabilirsiniz.

Rehber (How-to) içerikleri

Adım adım bir şeyin nasıl yapılacağını anlatan içerikler de oldukça popülerdir. Kendi ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilir ve ürünlerinizin daha iyi nasıl kullanılabileceğini anlatabilirsiniz.

SEO odaklı içerikler

Blog tarafınıza organik olarak trafik sağlamak için, size trafik getirebilecek anahtar kelimeler özelinde konu başlıkları çıkartarak bu konular hakkında içerikler oluşturabilirsiniz. Ancak SEO odaklı yazılarda jenerik ve herkesin yazdığı yazılardan biraz kaçınmanız gerekiyor. Bu tür içeriklerin sayısı fazla olduğu için, istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; aynı zamanda takipçilerinizin ilgisini çekemeyebilirsiniz. SEO odaklı yazılarınızı yazarken, karşı tarafa bir fayda sağlamanız ve onları bir şekilde bilgilendirmeniz gerekiyor. Spam ve göstermelik yazılardan kaçınmalısınız.

Soru ve Cevap

Sosyal mecralarda kullanabileceğiniz içerik türlerinden biri soru cevap çalışmalarıdır. Paylaşımlarınızda kullanıcılara bazı sorular sorabilir, ve onlardan cevaplar alabilirsiniz. Bu tür içerikler takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olur.

Nasıl yapılır?

İlgi gören içerik türlerinden biri de nasıl yapılır temalı içerikler. Bir ürünün üretim aşamasının adım adım gösterilmesinin yanı sıra bir hizmetin nasıl çalıştığını göstermek de yeterli olacaktır. Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız bu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtım içerikleri ile ürünleriniz hakkında detaylı bilgiler sunabilirsiniz. Burada kısa videolar çekerek öncelikle hızlı bilgi almak isteyen tüketicilere ulaşabilirsiniz. Kısa videolar daha çok ilgi gördüğü için bu şekilde bir yaklaşımınız olmalı. Uzun tanıtım videolarını da ürünle ilgili detaylı bilgi almak isteyenler için hazırlayabilirsiniz. Ürünle yakından ilgilenen kişiler bu içeriklerden detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Ürün karşılaştırma içerikleri

Ürün tanıtımlarının yanı sıra ürün kıyaslama içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Ürünlerin teknik özelliklerini, kullanıcı deneyimlerini, fiyatlarını ve birbirlerinden ne gibi farkları olduğunu anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Yeni bir ürün daha piyasaya çıkmadan önce bu ürünle ilgili duyurlara başlayabilirsiniz. Hem yazılı hem de video olarak bu duyuruları yapmak, ürün hakkında bir merak oluşturmanızı sağlayacaktır. Hem ürün lansmanı öncesinde hem de ürün lansmanı sırasında yeni ürünlerinizi duyurarak, siteniz için içerikler oluşturabilirsiniz.

Şirket ile ilgili haberler

Şirketinizle ilgili basında çıkan haberleri ya da şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Basında çıkan haberleri paylaşmak şirketiniz için güzel bir PR çalışması olacaktır. Şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşmanız da marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri.

”…’nın tarihi” içerikleri

Bir ürünün geçmişten günümüze kadar nasıl bir şekilde geliştiğini anlatmak için bu formattan yararlanabilirsiniz. Moda ve araç firmaları bu tür içerikleri sıkça yapmaktalar; ancak uzun süredir piyasada olan, teknoloji ve zamanla beraber belli değişiklere uğramış diğer ürün gamları içinde bu formattan yararlanabilirsiniz.

İnfografikler

Bilgi amaçlı konularda infografiklerden yararlanabilirsiniz. Hem görsel hem de yazılı olmasından dolayı, bilgi paylaşımı için infografikler oldukça faydalıdır. Hazırladığınız infografikleri kendi sitenizde paylaşabileceğiniz gibi dijital yayınlara göndererek de sizinle ilgili içerik yapmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle şirket veya sektörle ilgili infografikler hem yayıncıların hem de takipçilerinizin ilgisini çekmektedir.

Fotoğraf, illüstrasyon ve GIF içerikler

Hem blogunuzda hem de sosyal hesaplarınızda fotoğraflardan, illüstrasyonlardan ve GIF formatlı içeriklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle sosyal mecralarda bu tür görsel içerikler daha fazla ilgi görmektedir. Takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu tür görsel çalışmalardan yararlanabilir, blog yazılarınızda benzer konulardaki görsel çalışmaları bir araya getirerek bunları listeleyebilirsiniz.

Araştırma içerikleri

Belli bir konu ya da sektör özelinde yapılan araştırmalar da hem SEO hem de etkileşim için yararlıdır. Sektörel araştırmalarınız aynı zamanda size hedef kitleniz ve pazarla ilgili bilgi vereceği için de önemlidir. Bu tür içeriklerinizi yine dijital yayınlarla paylaşabilir ve kendi sitenize backlink alma şansı yaratabilirsiniz.

Yarışmalar

Sosyal mecralardaki bilinirliğinizi ve takipçi sayınızı artırmak için yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Farklı mecralarda farklı koşullarla yarışmalar yapabilir, yarışmalar sonrasında da tüketicilere bazı ödüller verebilirsiniz.

Canlı video yayınları

Son dönemlerde oldukça popüler olan formatlardan biri de canlı yayınlar. Facebook ve Instagram’ın bu özellikleri sunmasından sonra birçok firma canlı yayınlarla takipçileriyle etkileşime geçmeye başladı. Canlı yayınlarınız için farklı formatlar geliştirebilir, soru cevap etkinlileri yapabilir, şirket içinden yayınlar yaparak mutfağı gösterebilir ve takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

SSS bölümünüzle ilgili kapsamlı açıklamaların yer aldığı yazılı ya da görsel içerikler oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili daha detaylı bilgi almalarını sağlarken, müşteri hizmetlerinize ulaşmadan bazı sorunlarını da çözmelerine yardım etmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan