İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

12 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız verimi artırmanız mümkün.

Doğru stratejiyi belirlemek için öncelikle hedef kitlenizi tanımanız, onların ilgi alanlarını keşfetmeniz ve sonrasında da içeriklerinizi planlamanız gerekiyor. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

İçerik planınızı ve stratejinizi oluştururken, yararlanabileceğiniz içerik türleri hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de içerik stratejilerinizi geliştirirken yararlanabileceğiniz içerik türlerini sizlerle paylaşacağız. Aşağıda belirttiğimiz içerik formatların büyük bir bölümünü hem yazılı hem de video olarak da hazırlayabilirsiniz.

Listeler

İçerik stratejinizi oluştururken, halen popülerliği devam eden içerik türlerinden olan listelerden yararlanabilirsiniz. Belli bir konu hakkında bilgi verirken, maddeleri listeleyebilir ve maddeleri fotoğraflarla süsleyebilirsiniz. Aynı zamanda birbiriyle ilgisi olan ancak farklı konuları da tek bir listede toplayarak da listeler oluşturabilirsiniz. Dijital yayıncılar “X ile ilgili 10 ilginç bilgi” gibi başlıklarla bu tür liste içeriklerini sıkça yayınlıyorlar. İlham almak için bu tür içerikleri inceleyebilir ve kendi listelerinizi oluşturabilirsiniz.

Rehber (How-to) içerikleri

Adım adım bir şeyin nasıl yapılacağını anlatan içerikler de oldukça popülerdir. Kendi ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilir ve ürünlerinizin daha iyi nasıl kullanılabileceğini anlatabilirsiniz.

SEO odaklı içerikler

Blog tarafınıza organik olarak trafik sağlamak için, size trafik getirebilecek anahtar kelimeler özelinde konu başlıkları çıkartarak bu konular hakkında içerikler oluşturabilirsiniz. Ancak SEO odaklı yazılarda jenerik ve herkesin yazdığı yazılardan biraz kaçınmanız gerekiyor. Bu tür içeriklerin sayısı fazla olduğu için, istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; aynı zamanda takipçilerinizin ilgisini çekemeyebilirsiniz. SEO odaklı yazılarınızı yazarken, karşı tarafa bir fayda sağlamanız ve onları bir şekilde bilgilendirmeniz gerekiyor. Spam ve göstermelik yazılardan kaçınmalısınız.

Soru ve Cevap

Sosyal mecralarda kullanabileceğiniz içerik türlerinden biri soru cevap çalışmalarıdır. Paylaşımlarınızda kullanıcılara bazı sorular sorabilir, ve onlardan cevaplar alabilirsiniz. Bu tür içerikler takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olur.

Nasıl yapılır?

İlgi gören içerik türlerinden biri de nasıl yapılır temalı içerikler. Bir ürünün üretim aşamasının adım adım gösterilmesinin yanı sıra bir hizmetin nasıl çalıştığını göstermek de yeterli olacaktır. Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız bu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtım içerikleri ile ürünleriniz hakkında detaylı bilgiler sunabilirsiniz. Burada kısa videolar çekerek öncelikle hızlı bilgi almak isteyen tüketicilere ulaşabilirsiniz. Kısa videolar daha çok ilgi gördüğü için bu şekilde bir yaklaşımınız olmalı. Uzun tanıtım videolarını da ürünle ilgili detaylı bilgi almak isteyenler için hazırlayabilirsiniz. Ürünle yakından ilgilenen kişiler bu içeriklerden detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Ürün karşılaştırma içerikleri

Ürün tanıtımlarının yanı sıra ürün kıyaslama içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Ürünlerin teknik özelliklerini, kullanıcı deneyimlerini, fiyatlarını ve birbirlerinden ne gibi farkları olduğunu anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Yeni bir ürün daha piyasaya çıkmadan önce bu ürünle ilgili duyurlara başlayabilirsiniz. Hem yazılı hem de video olarak bu duyuruları yapmak, ürün hakkında bir merak oluşturmanızı sağlayacaktır. Hem ürün lansmanı öncesinde hem de ürün lansmanı sırasında yeni ürünlerinizi duyurarak, siteniz için içerikler oluşturabilirsiniz.

Şirket ile ilgili haberler

Şirketinizle ilgili basında çıkan haberleri ya da şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Basında çıkan haberleri paylaşmak şirketiniz için güzel bir PR çalışması olacaktır. Şirketinizle ilgili gelişmeleri paylaşmanız da marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri.

”…’nın tarihi” içerikleri

Bir ürünün geçmişten günümüze kadar nasıl bir şekilde geliştiğini anlatmak için bu formattan yararlanabilirsiniz. Moda ve araç firmaları bu tür içerikleri sıkça yapmaktalar; ancak uzun süredir piyasada olan, teknoloji ve zamanla beraber belli değişiklere uğramış diğer ürün gamları içinde bu formattan yararlanabilirsiniz.

İnfografikler

Bilgi amaçlı konularda infografiklerden yararlanabilirsiniz. Hem görsel hem de yazılı olmasından dolayı, bilgi paylaşımı için infografikler oldukça faydalıdır. Hazırladığınız infografikleri kendi sitenizde paylaşabileceğiniz gibi dijital yayınlara göndererek de sizinle ilgili içerik yapmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle şirket veya sektörle ilgili infografikler hem yayıncıların hem de takipçilerinizin ilgisini çekmektedir.

Fotoğraf, illüstrasyon ve GIF içerikler

Hem blogunuzda hem de sosyal hesaplarınızda fotoğraflardan, illüstrasyonlardan ve GIF formatlı içeriklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle sosyal mecralarda bu tür görsel içerikler daha fazla ilgi görmektedir. Takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu tür görsel çalışmalardan yararlanabilir, blog yazılarınızda benzer konulardaki görsel çalışmaları bir araya getirerek bunları listeleyebilirsiniz.

Araştırma içerikleri

Belli bir konu ya da sektör özelinde yapılan araştırmalar da hem SEO hem de etkileşim için yararlıdır. Sektörel araştırmalarınız aynı zamanda size hedef kitleniz ve pazarla ilgili bilgi vereceği için de önemlidir. Bu tür içeriklerinizi yine dijital yayınlarla paylaşabilir ve kendi sitenize backlink alma şansı yaratabilirsiniz.

Yarışmalar

Sosyal mecralardaki bilinirliğinizi ve takipçi sayınızı artırmak için yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Farklı mecralarda farklı koşullarla yarışmalar yapabilir, yarışmalar sonrasında da tüketicilere bazı ödüller verebilirsiniz.

Canlı video yayınları

Son dönemlerde oldukça popüler olan formatlardan biri de canlı yayınlar. Facebook ve Instagram’ın bu özellikleri sunmasından sonra birçok firma canlı yayınlarla takipçileriyle etkileşime geçmeye başladı. Canlı yayınlarınız için farklı formatlar geliştirebilir, soru cevap etkinlileri yapabilir, şirket içinden yayınlar yaparak mutfağı gösterebilir ve takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

SSS bölümünüzle ilgili kapsamlı açıklamaların yer aldığı yazılı ya da görsel içerikler oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili daha detaylı bilgi almalarını sağlarken, müşteri hizmetlerinize ulaşmadan bazı sorunlarını da çözmelerine yardım etmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin