İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol oynuyor.

Yeni girişimlerin yanı sıra birkaç yıldır hizmet veren firmalar dahi bu alana yatırım yapmaktan kaçınabiliyor. Bunun nedenleri arasında;

  • Nasıl içerik oluşturulacağının bilinmemesi,
  • Şirket içinde içerik oluşturacak kimsenin olmaması,
  • Dışarıdan içerik desteği için yeterli bütçenin olmaması,
  • Sektörel anlamda içerik üretilecek konu bulunamaması gibi sebepler bulunuyor.

Fakat internet sektöründeki dinamiklerin değişmesi ve tüketicilerin reklamlara karşı olan bakış açılarının olumsuz bir şekilde değişmesi, markaların pazarlama ve reklam alanında elini kolunu bağlıyor. Burada da içerik pazarlamadan yararlanmak gerekebiliyor. Bu rehberde de içerik pazarlamasının neden önemli olduğunu maddeler halinde anlatacağız.

SEO açısından yararlıdır

Organik trafiğin artırılabilmesi için arama sonuçlarında sitenizin daha çok görünmesi ve daha üst sıralarda görünmesi gerekecektir. Bunu sadece ürün açıklamaları girerek de yapabilirsiniz; fakat rekabetin yoğun olduğu bir sektörde alan adı otoriteniz düşükse, üst sıralarda görünmeniz zorlaşacaktır.

Alan adı otoritenizi artırabilmek için, sitenizin devamlı güncellenmesi ve orijinal yeni içeriklerle desteklenmesi gerekecektir. İçerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda sitenize yeni içerikler koymuş olacaksınız ve böylelikle Google gözünde de sitenizin değeri artmaya başlayacaktır.

Sitenizi güncel tutmanızı sağlar

Google, belli aralıklarla siteleri tarar ve sitelerin güncel olup olmadığına bakarlar. Sadece ürün girişleri yaparak, sitenizi devamlı olarak güncellemeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de bir süre sonra yeni içerik oluşturmadığınız için sitenizin güncel olmaz. Sitenizin güncel olmama durumunda da Google, arama sonuçlarında sitenizi daha aşağılarda göstermeye başlayabilir.

Siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda sitenizi güncel de tutmuş olursunuz. Bütçenize ve içerik planınıza göre belli bir yayın takvimi oluşturabilirsiniz. Burada önemli olan, aynı düzende uzun süre devam edebilmek. Bir gün 5 içerik oluşturup, 2 hafta hiçbir şey eklememek sitenize zarar verebilir. Bunun yerine düzenli olarak haftada bir içerik oluşturmanız ve bunu devamlı kılmanız daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Ücretsiz reklam yapma fırsatınız olur

Tüketiciler artık reklam çalışmalarına fazla ilgi göstermiyorlar. Onlar için daha doğal ürünü satmaya çalışan içerikler yapmacık geliyor. Bunun yerine içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcılara bir fayda sağlayacak ve ürünlerin nasıl daha iyi kullanılabileceğini anlatan içerikler oluşturduğunuzda daha iyi sonuçlar alabilirisiniz.

Doğrudan reklam amaçlı olmayan fakat bir ürün ya da marka üzerine odaklanan içerikler oluşturarak, bunları sosyal mecralar üzerinden takipçilerinize ulaştırabilirsiniz.

Bu içerikleri genel kitlelerin ilgisini çekecek şekilde hazırladığınızda, takipçilerinizde bu içerikleri çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu sayede de herhangi bir ücret ödemeden sosyal kanallar üzerinden markanızın reklamını yapabilirisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama marka bilinirliğini artırmak için de iyi bir yoldur. Burada birkaç farklı yol izleyebilirsiniz.

Öncelikle viral olabilecek ya da geniş kitleler tarafından okunacak ilgi çekici konular üzerine blog yazıları hazırlayabilirsiniz. Tabii ki bu içeriklerde sektör ve markanın çok da fazla dışına çıkmadan ya da bu konuları sektörle özdeşleştirerek oluşturabilirsiniz.

Geniş kitlelere hitap edebilecek ilginç konuları, bu içeriklerin sosyal mecralar üzerinde daha fazla yayılmasını sağlayacaktır.

Ürünlerinizle ilgili karşılaştırma içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bu sayede site içindeki ürünlerin kıyaslamalarını yaparak, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra rakip firmaların ürünleriyle de kıyaslamalar yaparak, tüketicilerin neden sizi tercih etmeleri gerektiğini öne çıkartabilirsiniz. Tabii ki bu karşılaştırmaları yaparken dürüst olmak ve ürünleri olmadıkları şekilleriyle göstererek tüketicileri yanıltmamalısınız. Bu tür içerikler güvenilirliğinize zarar vererek, müşterilerinizin sitenizi terk etmelerine neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan