İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol oynuyor.

Yeni girişimlerin yanı sıra birkaç yıldır hizmet veren firmalar dahi bu alana yatırım yapmaktan kaçınabiliyor. Bunun nedenleri arasında;

  • Nasıl içerik oluşturulacağının bilinmemesi,
  • Şirket içinde içerik oluşturacak kimsenin olmaması,
  • Dışarıdan içerik desteği için yeterli bütçenin olmaması,
  • Sektörel anlamda içerik üretilecek konu bulunamaması gibi sebepler bulunuyor.

Fakat internet sektöründeki dinamiklerin değişmesi ve tüketicilerin reklamlara karşı olan bakış açılarının olumsuz bir şekilde değişmesi, markaların pazarlama ve reklam alanında elini kolunu bağlıyor. Burada da içerik pazarlamadan yararlanmak gerekebiliyor. Bu rehberde de içerik pazarlamasının neden önemli olduğunu maddeler halinde anlatacağız.

SEO açısından yararlıdır

Organik trafiğin artırılabilmesi için arama sonuçlarında sitenizin daha çok görünmesi ve daha üst sıralarda görünmesi gerekecektir. Bunu sadece ürün açıklamaları girerek de yapabilirsiniz; fakat rekabetin yoğun olduğu bir sektörde alan adı otoriteniz düşükse, üst sıralarda görünmeniz zorlaşacaktır.

Alan adı otoritenizi artırabilmek için, sitenizin devamlı güncellenmesi ve orijinal yeni içeriklerle desteklenmesi gerekecektir. İçerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda sitenize yeni içerikler koymuş olacaksınız ve böylelikle Google gözünde de sitenizin değeri artmaya başlayacaktır.

Sitenizi güncel tutmanızı sağlar

Google, belli aralıklarla siteleri tarar ve sitelerin güncel olup olmadığına bakarlar. Sadece ürün girişleri yaparak, sitenizi devamlı olarak güncellemeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de bir süre sonra yeni içerik oluşturmadığınız için sitenizin güncel olmaz. Sitenizin güncel olmama durumunda da Google, arama sonuçlarında sitenizi daha aşağılarda göstermeye başlayabilir.

Siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda sitenizi güncel de tutmuş olursunuz. Bütçenize ve içerik planınıza göre belli bir yayın takvimi oluşturabilirsiniz. Burada önemli olan, aynı düzende uzun süre devam edebilmek. Bir gün 5 içerik oluşturup, 2 hafta hiçbir şey eklememek sitenize zarar verebilir. Bunun yerine düzenli olarak haftada bir içerik oluşturmanız ve bunu devamlı kılmanız daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Ücretsiz reklam yapma fırsatınız olur

Tüketiciler artık reklam çalışmalarına fazla ilgi göstermiyorlar. Onlar için daha doğal ürünü satmaya çalışan içerikler yapmacık geliyor. Bunun yerine içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcılara bir fayda sağlayacak ve ürünlerin nasıl daha iyi kullanılabileceğini anlatan içerikler oluşturduğunuzda daha iyi sonuçlar alabilirisiniz.

Doğrudan reklam amaçlı olmayan fakat bir ürün ya da marka üzerine odaklanan içerikler oluşturarak, bunları sosyal mecralar üzerinden takipçilerinize ulaştırabilirsiniz.

Bu içerikleri genel kitlelerin ilgisini çekecek şekilde hazırladığınızda, takipçilerinizde bu içerikleri çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu sayede de herhangi bir ücret ödemeden sosyal kanallar üzerinden markanızın reklamını yapabilirisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama marka bilinirliğini artırmak için de iyi bir yoldur. Burada birkaç farklı yol izleyebilirsiniz.

Öncelikle viral olabilecek ya da geniş kitleler tarafından okunacak ilgi çekici konular üzerine blog yazıları hazırlayabilirsiniz. Tabii ki bu içeriklerde sektör ve markanın çok da fazla dışına çıkmadan ya da bu konuları sektörle özdeşleştirerek oluşturabilirsiniz.

Geniş kitlelere hitap edebilecek ilginç konuları, bu içeriklerin sosyal mecralar üzerinde daha fazla yayılmasını sağlayacaktır.

Ürünlerinizle ilgili karşılaştırma içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bu sayede site içindeki ürünlerin kıyaslamalarını yaparak, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra rakip firmaların ürünleriyle de kıyaslamalar yaparak, tüketicilerin neden sizi tercih etmeleri gerektiğini öne çıkartabilirsiniz. Tabii ki bu karşılaştırmaları yaparken dürüst olmak ve ürünleri olmadıkları şekilleriyle göstererek tüketicileri yanıltmamalısınız. Bu tür içerikler güvenilirliğinize zarar vererek, müşterilerinizin sitenizi terk etmelerine neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin