İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol oynuyor. Yeni girişimlerin yanı sıra birkaç yıldır hizmet veren firmalar dahi bu alana yatırım yapmaktan kaçınabiliyor. Bunun nedenleri arasında;
  • Nasıl içerik oluşturulacağının bilinmemesi,
  • Şirket içinde içerik oluşturacak kimsenin olmaması,
  • Dışarıdan içerik desteği için yeterli bütçenin olmaması,
  • Sektörel anlamda içerik üretilecek konu bulunamaması gibi sebepler bulunuyor.
Fakat internet sektöründeki dinamiklerin değişmesi ve tüketicilerin reklamlara karşı olan bakış açılarının olumsuz bir şekilde değişmesi, markaların pazarlama ve reklam alanında elini kolunu bağlıyor. Burada da içerik pazarlamadan yararlanmak gerekebiliyor. Bu rehberde de içerik pazarlamasının neden önemli olduğunu maddeler halinde anlatacağız.

SEO açısından yararlıdır

Organik trafiğin artırılabilmesi için arama sonuçlarında sitenizin daha çok görünmesi ve daha üst sıralarda görünmesi gerekecektir. Bunu sadece ürün açıklamaları girerek de yapabilirsiniz; fakat rekabetin yoğun olduğu bir sektörde alan adı otoriteniz düşükse, üst sıralarda görünmeniz zorlaşacaktır. Alan adı otoritenizi artırabilmek için, sitenizin devamlı güncellenmesi ve orijinal yeni içeriklerle desteklenmesi gerekecektir. İçerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda sitenize yeni içerikler koymuş olacaksınız ve böylelikle Google gözünde de sitenizin değeri artmaya başlayacaktır.

Sitenizi güncel tutmanızı sağlar

Google, belli aralıklarla siteleri tarar ve sitelerin güncel olup olmadığına bakarlar. Sadece ürün girişleri yaparak, sitenizi devamlı olarak güncellemeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de bir süre sonra yeni içerik oluşturmadığınız için sitenizin güncel olmaz. Sitenizin güncel olmama durumunda da Google, arama sonuçlarında sitenizi daha aşağılarda göstermeye başlayabilir. Siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda sitenizi güncel de tutmuş olursunuz. Bütçenize ve içerik planınıza göre belli bir yayın takvimi oluşturabilirsiniz. Burada önemli olan, aynı düzende uzun süre devam edebilmek. Bir gün 5 içerik oluşturup, 2 hafta hiçbir şey eklememek sitenize zarar verebilir. Bunun yerine düzenli olarak haftada bir içerik oluşturmanız ve bunu devamlı kılmanız daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Ücretsiz reklam yapma fırsatınız olur

Tüketiciler artık reklam çalışmalarına fazla ilgi göstermiyorlar. Onlar için daha doğal ürünü satmaya çalışan içerikler yapmacık geliyor. Bunun yerine içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcılara bir fayda sağlayacak ve ürünlerin nasıl daha iyi kullanılabileceğini anlatan içerikler oluşturduğunuzda daha iyi sonuçlar alabilirisiniz. Doğrudan reklam amaçlı olmayan fakat bir ürün ya da marka üzerine odaklanan içerikler oluşturarak, bunları sosyal mecralar üzerinden takipçilerinize ulaştırabilirsiniz. Bu içerikleri genel kitlelerin ilgisini çekecek şekilde hazırladığınızda, takipçilerinizde bu içerikleri çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu sayede de herhangi bir ücret ödemeden sosyal kanallar üzerinden markanızın reklamını yapabilirisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama marka bilinirliğini artırmak için de iyi bir yoldur. Burada birkaç farklı yol izleyebilirsiniz. Öncelikle viral olabilecek ya da geniş kitleler tarafından okunacak ilgi çekici konular üzerine blog yazıları hazırlayabilirsiniz. Tabii ki bu içeriklerde sektör ve markanın çok da fazla dışına çıkmadan ya da bu konuları sektörle özdeşleştirerek oluşturabilirsiniz. Geniş kitlelere hitap edebilecek ilginç konuları, bu içeriklerin sosyal mecralar üzerinde daha fazla yayılmasını sağlayacaktır. Ürünlerinizle ilgili karşılaştırma içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bu sayede site içindeki ürünlerin kıyaslamalarını yaparak, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilirsiniz. Bunun yanı sıra rakip firmaların ürünleriyle de kıyaslamalar yaparak, tüketicilerin neden sizi tercih etmeleri gerektiğini öne çıkartabilirsiniz. Tabii ki bu karşılaştırmaları yaparken dürüst olmak ve ürünleri olmadıkları şekilleriyle göstererek tüketicileri yanıltmamalısınız. Bu tür içerikler güvenilirliğinize zarar vererek, müşterilerinizin sitenizi terk etmelerine neden olabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın