fbpx

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan

Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol oynuyor.

Yeni girişimlerin yanı sıra birkaç yıldır hizmet veren firmalar dahi bu alana yatırım yapmaktan kaçınabiliyor. Bunun nedenleri arasında;

  • Nasıl içerik oluşturulacağının bilinmemesi,
  • Şirket içinde içerik oluşturacak kimsenin olmaması,
  • Dışarıdan içerik desteği için yeterli bütçenin olmaması,
  • Sektörel anlamda içerik üretilecek konu bulunamaması gibi sebepler bulunuyor.

Fakat internet sektöründeki dinamiklerin değişmesi ve tüketicilerin reklamlara karşı olan bakış açılarının olumsuz bir şekilde değişmesi, markaların pazarlama ve reklam alanında elini kolunu bağlıyor. Burada da içerik pazarlamadan yararlanmak gerekebiliyor. Bu rehberde de içerik pazarlamasının neden önemli olduğunu maddeler halinde anlatacağız.

SEO açısından yararlıdır

Organik trafiğin artırılabilmesi için arama sonuçlarında sitenizin daha çok görünmesi ve daha üst sıralarda görünmesi gerekecektir. Bunu sadece ürün açıklamaları girerek de yapabilirsiniz; fakat rekabetin yoğun olduğu bir sektörde alan adı otoriteniz düşükse, üst sıralarda görünmeniz zorlaşacaktır.

Alan adı otoritenizi artırabilmek için, sitenizin devamlı güncellenmesi ve orijinal yeni içeriklerle desteklenmesi gerekecektir. İçerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda sitenize yeni içerikler koymuş olacaksınız ve böylelikle Google gözünde de sitenizin değeri artmaya başlayacaktır.

Sitenizi güncel tutmanızı sağlar

Google, belli aralıklarla siteleri tarar ve sitelerin güncel olup olmadığına bakarlar. Sadece ürün girişleri yaparak, sitenizi devamlı olarak güncellemeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de bir süre sonra yeni içerik oluşturmadığınız için sitenizin güncel olmaz. Sitenizin güncel olmama durumunda da Google, arama sonuçlarında sitenizi daha aşağılarda göstermeye başlayabilir.

Siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda sitenizi güncel de tutmuş olursunuz. Bütçenize ve içerik planınıza göre belli bir yayın takvimi oluşturabilirsiniz. Burada önemli olan, aynı düzende uzun süre devam edebilmek. Bir gün 5 içerik oluşturup, 2 hafta hiçbir şey eklememek sitenize zarar verebilir. Bunun yerine düzenli olarak haftada bir içerik oluşturmanız ve bunu devamlı kılmanız daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Ücretsiz reklam yapma fırsatınız olur

Tüketiciler artık reklam çalışmalarına fazla ilgi göstermiyorlar. Onlar için daha doğal ürünü satmaya çalışan içerikler yapmacık geliyor. Bunun yerine içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcılara bir fayda sağlayacak ve ürünlerin nasıl daha iyi kullanılabileceğini anlatan içerikler oluşturduğunuzda daha iyi sonuçlar alabilirisiniz.

Doğrudan reklam amaçlı olmayan fakat bir ürün ya da marka üzerine odaklanan içerikler oluşturarak, bunları sosyal mecralar üzerinden takipçilerinize ulaştırabilirsiniz.

Bu içerikleri genel kitlelerin ilgisini çekecek şekilde hazırladığınızda, takipçilerinizde bu içerikleri çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu sayede de herhangi bir ücret ödemeden sosyal kanallar üzerinden markanızın reklamını yapabilirisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

İçerik pazarlama marka bilinirliğini artırmak için de iyi bir yoldur. Burada birkaç farklı yol izleyebilirsiniz.

Öncelikle viral olabilecek ya da geniş kitleler tarafından okunacak ilgi çekici konular üzerine blog yazıları hazırlayabilirsiniz. Tabii ki bu içeriklerde sektör ve markanın çok da fazla dışına çıkmadan ya da bu konuları sektörle özdeşleştirerek oluşturabilirsiniz.

Geniş kitlelere hitap edebilecek ilginç konuları, bu içeriklerin sosyal mecralar üzerinde daha fazla yayılmasını sağlayacaktır.

Ürünlerinizle ilgili karşılaştırma içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bu sayede site içindeki ürünlerin kıyaslamalarını yaparak, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra rakip firmaların ürünleriyle de kıyaslamalar yaparak, tüketicilerin neden sizi tercih etmeleri gerektiğini öne çıkartabilirsiniz. Tabii ki bu karşılaştırmaları yaparken dürüst olmak ve ürünleri olmadıkları şekilleriyle göstererek tüketicileri yanıltmamalısınız. Bu tür içerikler güvenilirliğinize zarar vererek, müşterilerinizin sitenizi terk etmelerine neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan