fbpx

Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)

7 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek, kullanıcılara bir değer katarak onların satın alma süreçlerinde bilgilendirmek ve yönlendirmek, içerik pazarlama çalışmalarının temelinde yer alan konulardan.

Zazzle Media’nın hazırladığı infografik, günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumunu ve firmaların bu çalışmalara olan yaklaşımını ele alıyor. Bu infografikten öne çıkan bilgileri de burada sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını yazının en alt bölümünde bulabilirsiniz.

İçerik pazarlamanın 2019’daki durumu

Yapılan araştırmada, 2018’de firmalar pazarlama bütçelerinin yüzde 23’lük bir bölümünü içerik çalışmalarına yatırdıklarını belirtiyor. Ocak 2019’a gelindiğinde ise firmaların bu bütçeyi yüzde 41’e kadar yükselttikleri görülüyor. Başka bir deyişle, 2019 yılında firmalar pazarlama bütçelerinin neredeyse yarısını içerik çalışmalarına yatırmaya başlamış durumdalar.

2018 yılında, firmaların yalnızda yüzde 45’lik bir bölümü, içerik pazarlama stratejilerinin, işlerinin diğer bölümleriyle de bütünleşmiş olduğunu belirtirken, 2019 yılında ise içerik pazarlama çalışmalarını işlerinin tümüyle bütünleştirenlerin oranı yüzde 89’a gelmiş durumda.

İçerik pazarlama çalışmalarında öne çıkan sosyal ağlar hangileri?

Sosyal medya içerik pazarlama çalışmalarında önemli bir rol oynamakta. Bu içeriklerin dağıtımı ve kullanıcılarla bir etkileşim yaratmak için sosyal ağlar önemli pazarlama kanalları oluyor. Markaların içerik pazarlamada en yoğun kullandığı sosyal ağlar ise şöyle:

  • Twitter %79
  • Facebook %75
  • Linkedin %72
  • Instagram %57
  • Youtube %52
  • Pinterest %20

Hangi içerik pazarlama yöntemleri tercih ediliyor?

Araştırmaya katılan firmaların en sık şekilde kullandığı içerik pazarlama türü ise yazılı içerikler olarak öne çıkıyor. Blog ve yazılı içerikler günümüzde halen bir değer taşıdığı için firmaların birinci tercihi olmaya devam ediyor. Genel olarak firmaların hangi içerik türlerini ne kadar tercih ettikleri de şöyle belirtiliyor:

  • Yazılı içerikler %77
  • SEO % 45
  • E-posta pazarlama %42
  • Video %40
  • Organik sosyal paylaşımlar %23
  • PPC %17
  • Ücretli sosyal medya kampanyaları %17
  • Dijital PR %9
  • İnteraktif içerikler %8
  • Basılı PR içerikleri %6
  • Sesli arama sorguları %5

Influencer pazarlama çalışmaları

Günümüzde oldukça popüler olan Influencer pazarlama çalışmaları da içerik pazarlama çalışmalarında yer alan kanallardan biri. Ancak genel olarak bakıldığında bu pazarlama kanalına 2019’da yapılacak olan yatırım düşüşe geçmiş durumda.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

2018’e kıyasla Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapacak olan firmaların oranı yüzde 15 düşmüş durumda. Araştırmaya katılan firmaların yüzde 23’lük bir bölümü bu çalışmalara yatırım yapmaya devam ettiklerini belirtirken, bunların yüzde 61’lik bir bölümü ise Influencer çalışmalarından verim aldıklarını beliriyor. Bu firmaların yüzde 100’ü ise bu çalışmalara yeniden yatırım yapabileceklerini beliriyor.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sesli arama sorguları

Mobil kullanımın artması ve akıllı ev cihazlarının yaygınlaşmasıyla beraber beraber sesli arama sorguları da içerik çalışmalarında önemli bir konu haline gelmeye başlıyor. Ancak firmalar henüz ciddi bir geri dönüş almış durumda değiller ya da bunun için bir yorum yapmak için erken olduğunu düşünüyor. Sesli arama sorgularının yaygınlaşabilmesi için akıllı cihaz kullanımının daha fazla yaygınlaşması da gerekiyor. Araştırmada öne çıkan veriler ise şu şekilde:

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Sesli arama sorgularına yönelik optimizasyonların kendilerine iyi sonuç verdiğini söyleyen yüzde 2’lik bir bölüm bulunurken, yüzde 38’lik bir bölüm henüz bir sonuç almadıklarını belirtiyor. Bu çalışmaların verimliliği hakkında şu an bir şey söylemenin erken olduğunu belirten kesimin oranı ise yüzde 62. 2019 yılında sesli arama optimizasyonu yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 58.

İçerik pazarlama çalışmaları markanız için ne kadar etkili?

Bu sorunun yanıtında da farklı yaklaşımlar olduğu görülüyor. Firmaların yüzde 19’luk bir bölümü bu çalışmaların oldukça fazla etkili olduğunu söylerken, yüzde 47’lik bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. İçerik pazarlamanın bir şekilde markalarına etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 13’ken, pek etkili olmadığını düşünen yüzde 3’lük bir bölüm bulunuyor.

İçerik pazarlama çalışmalarının başarısını nasıl ölçüyorsunuz?

İçerik çalışmalarının ölçümlenmesi de yeni stratejiler oluşturma da ve bu çalışmalardan alınan yatırım getirisini anlamak için de önemli. Araştırmaya katılan firmaların, içerik çalışmalarının başarısını ölçümlemede kullandığı farklı yaklaşımlar bulunuyor. Bunlar da şu şekilde sıralanmış durumdalar:

  • Web site trafiğinin artışı %89
  • SEO değerinin artışı %65
  • Abone sayısının artışı %62
  • Satışların artışı %51
  • Daha yüksek geri dönüşüm oranları %50
  • Daha kaliteli satışlara yönlendirme %46
  • Marka değerinin artışı %34

Sonuç olarak:

İnfografikte öne çıkan bilgileri ele aldığımızda, içerik çalışmaları firmalar için 2019’da da önemli bir rol oynayama devam edecek, yazılı içerik türleri ve SEO odaklı içerikler markaların öncelikli tercihleri arasında olacak. Twitter ve Facebook içerik paylaşımları konusunda da öncelikli sosyal ağlar arasında yer alacak.

Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımlar biraz azalsa da bu çalışmaların popülerliği yine de devam ediyor olacak.

İçerik pazarlama rehberleri kategorimizde yer alan rehberleri inceleyerek siz de kendi içerik çalışmalarınızı şekillendirebilir ve kullanıcılara ulaşmak için farklı yolları deneyerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan