Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)

7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek, kullanıcılara bir değer katarak onların satın alma süreçlerinde bilgilendirmek ve yönlendirmek, içerik pazarlama çalışmalarının temelinde yer alan konulardan. Zazzle Media’nın hazırladığı infografik, günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumunu ve firmaların bu çalışmalara olan yaklaşımını ele alıyor. Bu infografikten öne çıkan bilgileri de burada sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını yazının en alt bölümünde bulabilirsiniz.

İçerik pazarlamanın 2019’daki durumu

Yapılan araştırmada, 2018’de firmalar pazarlama bütçelerinin yüzde 23’lük bir bölümünü içerik çalışmalarına yatırdıklarını belirtiyor. Ocak 2019’a gelindiğinde ise firmaların bu bütçeyi yüzde 41’e kadar yükselttikleri görülüyor. Başka bir deyişle, 2019 yılında firmalar pazarlama bütçelerinin neredeyse yarısını içerik çalışmalarına yatırmaya başlamış durumdalar. 2018 yılında, firmaların yalnızda yüzde 45’lik bir bölümü, içerik pazarlama stratejilerinin, işlerinin diğer bölümleriyle de bütünleşmiş olduğunu belirtirken, 2019 yılında ise içerik pazarlama çalışmalarını işlerinin tümüyle bütünleştirenlerin oranı yüzde 89’a gelmiş durumda.

İçerik pazarlama çalışmalarında öne çıkan sosyal ağlar hangileri?

Sosyal medya içerik pazarlama çalışmalarında önemli bir rol oynamakta. Bu içeriklerin dağıtımı ve kullanıcılarla bir etkileşim yaratmak için sosyal ağlar önemli pazarlama kanalları oluyor. Markaların içerik pazarlamada en yoğun kullandığı sosyal ağlar ise şöyle:
  • Twitter %79
  • Facebook %75
  • Linkedin %72
  • Instagram %57
  • Youtube %52
  • Pinterest %20

Hangi içerik pazarlama yöntemleri tercih ediliyor?

Araştırmaya katılan firmaların en sık şekilde kullandığı içerik pazarlama türü ise yazılı içerikler olarak öne çıkıyor. Blog ve yazılı içerikler günümüzde halen bir değer taşıdığı için firmaların birinci tercihi olmaya devam ediyor. Genel olarak firmaların hangi içerik türlerini ne kadar tercih ettikleri de şöyle belirtiliyor:
  • Yazılı içerikler %77
  • SEO % 45
  • E-posta pazarlama %42
  • Video %40
  • Organik sosyal paylaşımlar %23
  • PPC %17
  • Ücretli sosyal medya kampanyaları %17
  • Dijital PR %9
  • İnteraktif içerikler %8
  • Basılı PR içerikleri %6
  • Sesli arama sorguları %5

Influencer pazarlama çalışmaları

Günümüzde oldukça popüler olan Influencer pazarlama çalışmaları da içerik pazarlama çalışmalarında yer alan kanallardan biri. Ancak genel olarak bakıldığında bu pazarlama kanalına 2019’da yapılacak olan yatırım düşüşe geçmiş durumda. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? 2018’e kıyasla Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapacak olan firmaların oranı yüzde 15 düşmüş durumda. Araştırmaya katılan firmaların yüzde 23’lük bir bölümü bu çalışmalara yatırım yapmaya devam ettiklerini belirtirken, bunların yüzde 61’lik bir bölümü ise Influencer çalışmalarından verim aldıklarını beliriyor. Bu firmaların yüzde 100’ü ise bu çalışmalara yeniden yatırım yapabileceklerini beliriyor. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sesli arama sorguları

Mobil kullanımın artması ve akıllı ev cihazlarının yaygınlaşmasıyla beraber beraber sesli arama sorguları da içerik çalışmalarında önemli bir konu haline gelmeye başlıyor. Ancak firmalar henüz ciddi bir geri dönüş almış durumda değiller ya da bunun için bir yorum yapmak için erken olduğunu düşünüyor. Sesli arama sorgularının yaygınlaşabilmesi için akıllı cihaz kullanımının daha fazla yaygınlaşması da gerekiyor. Araştırmada öne çıkan veriler ise şu şekilde: İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır? Sesli arama sorgularına yönelik optimizasyonların kendilerine iyi sonuç verdiğini söyleyen yüzde 2’lik bir bölüm bulunurken, yüzde 38’lik bir bölüm henüz bir sonuç almadıklarını belirtiyor. Bu çalışmaların verimliliği hakkında şu an bir şey söylemenin erken olduğunu belirten kesimin oranı ise yüzde 62. 2019 yılında sesli arama optimizasyonu yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 58.

İçerik pazarlama çalışmaları markanız için ne kadar etkili?

Bu sorunun yanıtında da farklı yaklaşımlar olduğu görülüyor. Firmaların yüzde 19’luk bir bölümü bu çalışmaların oldukça fazla etkili olduğunu söylerken, yüzde 47’lik bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. İçerik pazarlamanın bir şekilde markalarına etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 13’ken, pek etkili olmadığını düşünen yüzde 3’lük bir bölüm bulunuyor.

İçerik pazarlama çalışmalarının başarısını nasıl ölçüyorsunuz?

İçerik çalışmalarının ölçümlenmesi de yeni stratejiler oluşturma da ve bu çalışmalardan alınan yatırım getirisini anlamak için de önemli. Araştırmaya katılan firmaların, içerik çalışmalarının başarısını ölçümlemede kullandığı farklı yaklaşımlar bulunuyor. Bunlar da şu şekilde sıralanmış durumdalar:
  • Web site trafiğinin artışı %89
  • SEO değerinin artışı %65
  • Abone sayısının artışı %62
  • Satışların artışı %51
  • Daha yüksek geri dönüşüm oranları %50
  • Daha kaliteli satışlara yönlendirme %46
  • Marka değerinin artışı %34

Sonuç olarak:

İnfografikte öne çıkan bilgileri ele aldığımızda, içerik çalışmaları firmalar için 2019’da da önemli bir rol oynayama devam edecek, yazılı içerik türleri ve SEO odaklı içerikler markaların öncelikli tercihleri arasında olacak. Twitter ve Facebook içerik paylaşımları konusunda da öncelikli sosyal ağlar arasında yer alacak. Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımlar biraz azalsa da bu çalışmaların popülerliği yine de devam ediyor olacak. İçerik pazarlama rehberleri kategorimizde yer alan rehberleri inceleyerek siz de kendi içerik çalışmalarınızı şekillendirebilir ve kullanıcılara ulaşmak için farklı yolları deneyerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın