İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

4 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu çalışmalar kimi zaman beklenen sonuçları vermiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarının sonuç vermemesine neden olan bazı durumlar ve bu sorunlar genellikle birçok e-ticaret firmasının yaptığı yanlış uygulamalar nedeniyle oluyor. İçerik oluşturmanın da kendine has bazı yöntemleri vardır ve bunlar yapılmadığı zamanlarda istenen sonuçlar alınamayabilir. Firmaların sıkça yaptığı bu hataları bu rehberimizde ele alacağız.

Sürekli satış/reklam odaklı içerikler oluşturmak

Blog içeriklerinizin tutmamasının başlıca sebeplerinden biri, tüm çalışmalarınızın satış ya da reklam amaçlı oluşudur. İçerik çalışmalarınızla ürünlerinizi tanıtmanız ya da tüketicileri satış yönlendirmeniz oldukça doğaldır; fakat tüm çalışmalarınızı buna odaklamanız durumunda, bu çalışmalar beklentilerinizi karşılamamaya başlar.

Bunun önüne geçebilmek için satış odaklı olmayan, tüketicileri bilgilendirebilecek ya da eğlendirebilecek içerikler de oluşturmanız gerekiyor. Eğlenceli içerikler, marka yapınıza uygun durmuyorsa, ürünlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilirsiniz. Böylelikle ürünlerin nasıl kullanılacağını daha iyi gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili içeriklerle müşteri hizmetlerinize destek sağlayan içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz. Önemli olan, tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlara bir fayda sağlayacak içerikler oluşturabilmektir. Bunların içine de reklam amaçlı içeriklerinizi yerleştirebilirsiniz.

Hedef kitleyi bilmemek

Yapılan yanlışlardan biri de hedef kitleyi tanımadan içerik oluşturmaya başlamak oluyor. İçeriklerinizde kimi hedeflediğinizi bilmiyorsanız, ne tür bir dil kullanacağınızı ve ne tür içerler hazırlayacağınızı bilemezsiniz. Bu sebeple de rastgele içerik oluşturmaya başlarsanız da istediğiniz sonuçları alamamaya başlarsınız.

Öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Hedeflediğiniz kişileri belirlediğinizde içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hedef grubunuz, içeriklerde kullanacağınız metinleri, dili ve içeriğin türünü etkileyecektir. Hedef kitlenizi tanımak, onların ilgi alanlarına göre içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

Tüketicilerin ne istediğini bilmemek

Hedef kitle gibi, tüketicilerinde isteklerine hakim olmanız gerekiyor. Markanızla ilgilenen tüketicilerin, markanızdan beklentilerini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve diğer ilgi alanlarını bilmeniz gerekiyor.

Bu kriterler içeriklerinizi oluştururken size oldukça yardımcı olacaktır. Bu isteklere göre ürünlerinizle ilgili çeşitli blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bu içeriklerde, ürün karşılaştırmaları yapabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren çalışmalar da yapabilirsiniz.

Tüketicilerin beklentisi daha çok eğlenceye dayalı ise (hedef kitlenizin yaş ortalamasının düşük olması durumunda) blog içeriklerinizi biraz daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Böylelikle, trafiğinizi artırırken, belli bir topluluk da oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu topluluk farklı mecralarda sizin içeriklerinizi paylaşarak, kendi çevrelerine sizin reklamınızı yapmış olurlar.

İçeriklerinizin kolay bulunmaması

Blog içerikleri oluşturmanız, herkesin bu yazıları okuyacağı anlamına gelmiyor. İnternet içerik denizi olduğu için, sizin bu yazılarınızı öne çıkartmanız ve tüketicilere ulaştırmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için:

  • İçeriklerinizin SEO’suna dikkat etmeniz ve SEO kurallarına uyumlu olarak bunları yazmanız gerekiyor.
  • Farklı sosyal mecralarda bu içeriklerin paylaşımını yapmalısınız.
  • İnternet siteniz üzerinde içeriklerinizi yayınladığınız blog bölümünü öne çıkartarak, kullanıcılara göstermelisiniz.
  • Kaliteli ve değerli olduğunuz içeriklere sosyal mecralar üzerinden reklamlar vererek, gönderilerinizi öne çıkartmalısınız.
  • Sektördeki diğer fikir önderleri ile çalışmalar yaparak, onlardan içerik oluşturmlarını isteyebilir ya da sizin yazılarınızı paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmak, içeriklerinizin farklı kanallardan farklı hedef kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Böylelikle içerikleriniz üzerinden daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Yeni bir şey söylememek

Yapılan bir diğer yanlış ise herkesin oluşturduğu jenerik içerikler yaratmak. Jenerik içerikler, arama motorları için hazırlanmış, SEO amaçlı yazılardır ve bu içerikler tüketiciye bir değer katmamaktadır. Bu tür içerikleri tüm firmalar oluşturduğu için, tüketiciler artık bu içeriklere doymuştur ve daha fazlasına ihtiyaç duymazlar.

Sadece blog yazmak için bu içeriklere yatırım yapmamanız gerekiyor. Böyle olduğu zaman, diğer firmalardan farklılaşamıyorsunuz. Aynı zamanda bu tür içeriklerden çok fazla olduğu için, Google üzerinde de ön sıralara çıkmanız zorlaşır; çünkü rekabet çok fazladır. Alan adı otoritesi yüksek olan firmalar, bu alanları kapattıkları için siz yine alt sıralarda kalırsınız.

Tüketicilere yeni bilgiler sunmaya çalışmanız daha yararlı bir çalışma olacaktır. Yeni bir şeyler sunmak için, rakiplerinizin yapığı içerik çalışmalarını inceleyebilir ve onların yönelmedikleri alanlara yatırımlar yapabilirsiniz. Böylelikle farklı anahtar kelime grupları üzerinden de trafik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan