İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

4 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu çalışmalar kimi zaman beklenen sonuçları vermiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarının sonuç vermemesine neden olan bazı durumlar ve bu sorunlar genellikle birçok e-ticaret firmasının yaptığı yanlış uygulamalar nedeniyle oluyor. İçerik oluşturmanın da kendine has bazı yöntemleri vardır ve bunlar yapılmadığı zamanlarda istenen sonuçlar alınamayabilir. Firmaların sıkça yaptığı bu hataları bu rehberimizde ele alacağız.

Sürekli satış/reklam odaklı içerikler oluşturmak

Blog içeriklerinizin tutmamasının başlıca sebeplerinden biri, tüm çalışmalarınızın satış ya da reklam amaçlı oluşudur. İçerik çalışmalarınızla ürünlerinizi tanıtmanız ya da tüketicileri satış yönlendirmeniz oldukça doğaldır; fakat tüm çalışmalarınızı buna odaklamanız durumunda, bu çalışmalar beklentilerinizi karşılamamaya başlar.

Bunun önüne geçebilmek için satış odaklı olmayan, tüketicileri bilgilendirebilecek ya da eğlendirebilecek içerikler de oluşturmanız gerekiyor. Eğlenceli içerikler, marka yapınıza uygun durmuyorsa, ürünlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilirsiniz. Böylelikle ürünlerin nasıl kullanılacağını daha iyi gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili içeriklerle müşteri hizmetlerinize destek sağlayan içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz. Önemli olan, tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlara bir fayda sağlayacak içerikler oluşturabilmektir. Bunların içine de reklam amaçlı içeriklerinizi yerleştirebilirsiniz.

Hedef kitleyi bilmemek

Yapılan yanlışlardan biri de hedef kitleyi tanımadan içerik oluşturmaya başlamak oluyor. İçeriklerinizde kimi hedeflediğinizi bilmiyorsanız, ne tür bir dil kullanacağınızı ve ne tür içerler hazırlayacağınızı bilemezsiniz. Bu sebeple de rastgele içerik oluşturmaya başlarsanız da istediğiniz sonuçları alamamaya başlarsınız.

Öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Hedeflediğiniz kişileri belirlediğinizde içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hedef grubunuz, içeriklerde kullanacağınız metinleri, dili ve içeriğin türünü etkileyecektir. Hedef kitlenizi tanımak, onların ilgi alanlarına göre içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

Tüketicilerin ne istediğini bilmemek

Hedef kitle gibi, tüketicilerinde isteklerine hakim olmanız gerekiyor. Markanızla ilgilenen tüketicilerin, markanızdan beklentilerini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve diğer ilgi alanlarını bilmeniz gerekiyor.

Bu kriterler içeriklerinizi oluştururken size oldukça yardımcı olacaktır. Bu isteklere göre ürünlerinizle ilgili çeşitli blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bu içeriklerde, ürün karşılaştırmaları yapabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren çalışmalar da yapabilirsiniz.

Tüketicilerin beklentisi daha çok eğlenceye dayalı ise (hedef kitlenizin yaş ortalamasının düşük olması durumunda) blog içeriklerinizi biraz daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Böylelikle, trafiğinizi artırırken, belli bir topluluk da oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu topluluk farklı mecralarda sizin içeriklerinizi paylaşarak, kendi çevrelerine sizin reklamınızı yapmış olurlar.

İçeriklerinizin kolay bulunmaması

Blog içerikleri oluşturmanız, herkesin bu yazıları okuyacağı anlamına gelmiyor. İnternet içerik denizi olduğu için, sizin bu yazılarınızı öne çıkartmanız ve tüketicilere ulaştırmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için:

  • İçeriklerinizin SEO’suna dikkat etmeniz ve SEO kurallarına uyumlu olarak bunları yazmanız gerekiyor.
  • Farklı sosyal mecralarda bu içeriklerin paylaşımını yapmalısınız.
  • İnternet siteniz üzerinde içeriklerinizi yayınladığınız blog bölümünü öne çıkartarak, kullanıcılara göstermelisiniz.
  • Kaliteli ve değerli olduğunuz içeriklere sosyal mecralar üzerinden reklamlar vererek, gönderilerinizi öne çıkartmalısınız.
  • Sektördeki diğer fikir önderleri ile çalışmalar yaparak, onlardan içerik oluşturmlarını isteyebilir ya da sizin yazılarınızı paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmak, içeriklerinizin farklı kanallardan farklı hedef kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Böylelikle içerikleriniz üzerinden daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Yeni bir şey söylememek

Yapılan bir diğer yanlış ise herkesin oluşturduğu jenerik içerikler yaratmak. Jenerik içerikler, arama motorları için hazırlanmış, SEO amaçlı yazılardır ve bu içerikler tüketiciye bir değer katmamaktadır. Bu tür içerikleri tüm firmalar oluşturduğu için, tüketiciler artık bu içeriklere doymuştur ve daha fazlasına ihtiyaç duymazlar.

Sadece blog yazmak için bu içeriklere yatırım yapmamanız gerekiyor. Böyle olduğu zaman, diğer firmalardan farklılaşamıyorsunuz. Aynı zamanda bu tür içeriklerden çok fazla olduğu için, Google üzerinde de ön sıralara çıkmanız zorlaşır; çünkü rekabet çok fazladır. Alan adı otoritesi yüksek olan firmalar, bu alanları kapattıkları için siz yine alt sıralarda kalırsınız.

Tüketicilere yeni bilgiler sunmaya çalışmanız daha yararlı bir çalışma olacaktır. Yeni bir şeyler sunmak için, rakiplerinizin yapığı içerik çalışmalarını inceleyebilir ve onların yönelmedikleri alanlara yatırımlar yapabilirsiniz. Böylelikle farklı anahtar kelime grupları üzerinden de trafik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın