fbpx

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

4 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu çalışmalar kimi zaman beklenen sonuçları vermiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarının sonuç vermemesine neden olan bazı durumlar ve bu sorunlar genellikle birçok e-ticaret firmasının yaptığı yanlış uygulamalar nedeniyle oluyor. İçerik oluşturmanın da kendine has bazı yöntemleri vardır ve bunlar yapılmadığı zamanlarda istenen sonuçlar alınamayabilir. Firmaların sıkça yaptığı bu hataları bu rehberimizde ele alacağız.

Sürekli satış/reklam odaklı içerikler oluşturmak

Blog içeriklerinizin tutmamasının başlıca sebeplerinden biri, tüm çalışmalarınızın satış ya da reklam amaçlı oluşudur. İçerik çalışmalarınızla ürünlerinizi tanıtmanız ya da tüketicileri satış yönlendirmeniz oldukça doğaldır; fakat tüm çalışmalarınızı buna odaklamanız durumunda, bu çalışmalar beklentilerinizi karşılamamaya başlar.

Bunun önüne geçebilmek için satış odaklı olmayan, tüketicileri bilgilendirebilecek ya da eğlendirebilecek içerikler de oluşturmanız gerekiyor. Eğlenceli içerikler, marka yapınıza uygun durmuyorsa, ürünlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilirsiniz. Böylelikle ürünlerin nasıl kullanılacağını daha iyi gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili içeriklerle müşteri hizmetlerinize destek sağlayan içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz. Önemli olan, tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlara bir fayda sağlayacak içerikler oluşturabilmektir. Bunların içine de reklam amaçlı içeriklerinizi yerleştirebilirsiniz.

Hedef kitleyi bilmemek

Yapılan yanlışlardan biri de hedef kitleyi tanımadan içerik oluşturmaya başlamak oluyor. İçeriklerinizde kimi hedeflediğinizi bilmiyorsanız, ne tür bir dil kullanacağınızı ve ne tür içerler hazırlayacağınızı bilemezsiniz. Bu sebeple de rastgele içerik oluşturmaya başlarsanız da istediğiniz sonuçları alamamaya başlarsınız.

Öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Hedeflediğiniz kişileri belirlediğinizde içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hedef grubunuz, içeriklerde kullanacağınız metinleri, dili ve içeriğin türünü etkileyecektir. Hedef kitlenizi tanımak, onların ilgi alanlarına göre içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

Tüketicilerin ne istediğini bilmemek

Hedef kitle gibi, tüketicilerinde isteklerine hakim olmanız gerekiyor. Markanızla ilgilenen tüketicilerin, markanızdan beklentilerini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve diğer ilgi alanlarını bilmeniz gerekiyor.

Bu kriterler içeriklerinizi oluştururken size oldukça yardımcı olacaktır. Bu isteklere göre ürünlerinizle ilgili çeşitli blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bu içeriklerde, ürün karşılaştırmaları yapabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren çalışmalar da yapabilirsiniz.

Tüketicilerin beklentisi daha çok eğlenceye dayalı ise (hedef kitlenizin yaş ortalamasının düşük olması durumunda) blog içeriklerinizi biraz daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Böylelikle, trafiğinizi artırırken, belli bir topluluk da oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu topluluk farklı mecralarda sizin içeriklerinizi paylaşarak, kendi çevrelerine sizin reklamınızı yapmış olurlar.

İçeriklerinizin kolay bulunmaması

Blog içerikleri oluşturmanız, herkesin bu yazıları okuyacağı anlamına gelmiyor. İnternet içerik denizi olduğu için, sizin bu yazılarınızı öne çıkartmanız ve tüketicilere ulaştırmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için:

  • İçeriklerinizin SEO’suna dikkat etmeniz ve SEO kurallarına uyumlu olarak bunları yazmanız gerekiyor.
  • Farklı sosyal mecralarda bu içeriklerin paylaşımını yapmalısınız.
  • İnternet siteniz üzerinde içeriklerinizi yayınladığınız blog bölümünü öne çıkartarak, kullanıcılara göstermelisiniz.
  • Kaliteli ve değerli olduğunuz içeriklere sosyal mecralar üzerinden reklamlar vererek, gönderilerinizi öne çıkartmalısınız.
  • Sektördeki diğer fikir önderleri ile çalışmalar yaparak, onlardan içerik oluşturmlarını isteyebilir ya da sizin yazılarınızı paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmak, içeriklerinizin farklı kanallardan farklı hedef kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Böylelikle içerikleriniz üzerinden daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Yeni bir şey söylememek

Yapılan bir diğer yanlış ise herkesin oluşturduğu jenerik içerikler yaratmak. Jenerik içerikler, arama motorları için hazırlanmış, SEO amaçlı yazılardır ve bu içerikler tüketiciye bir değer katmamaktadır. Bu tür içerikleri tüm firmalar oluşturduğu için, tüketiciler artık bu içeriklere doymuştur ve daha fazlasına ihtiyaç duymazlar.

Sadece blog yazmak için bu içeriklere yatırım yapmamanız gerekiyor. Böyle olduğu zaman, diğer firmalardan farklılaşamıyorsunuz. Aynı zamanda bu tür içeriklerden çok fazla olduğu için, Google üzerinde de ön sıralara çıkmanız zorlaşır; çünkü rekabet çok fazladır. Alan adı otoritesi yüksek olan firmalar, bu alanları kapattıkları için siz yine alt sıralarda kalırsınız.

Tüketicilere yeni bilgiler sunmaya çalışmanız daha yararlı bir çalışma olacaktır. Yeni bir şeyler sunmak için, rakiplerinizin yapığı içerik çalışmalarını inceleyebilir ve onların yönelmedikleri alanlara yatırımlar yapabilirsiniz. Böylelikle farklı anahtar kelime grupları üzerinden de trafik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan