İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

4 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu çalışmalar kimi zaman beklenen sonuçları vermiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarının sonuç vermemesine neden olan bazı durumlar ve bu sorunlar genellikle birçok e-ticaret firmasının yaptığı yanlış uygulamalar nedeniyle oluyor. İçerik oluşturmanın da kendine has bazı yöntemleri vardır ve bunlar yapılmadığı zamanlarda istenen sonuçlar alınamayabilir. Firmaların sıkça yaptığı bu hataları bu rehberimizde ele alacağız.

Sürekli satış/reklam odaklı içerikler oluşturmak

Blog içeriklerinizin tutmamasının başlıca sebeplerinden biri, tüm çalışmalarınızın satış ya da reklam amaçlı oluşudur. İçerik çalışmalarınızla ürünlerinizi tanıtmanız ya da tüketicileri satış yönlendirmeniz oldukça doğaldır; fakat tüm çalışmalarınızı buna odaklamanız durumunda, bu çalışmalar beklentilerinizi karşılamamaya başlar.

Bunun önüne geçebilmek için satış odaklı olmayan, tüketicileri bilgilendirebilecek ya da eğlendirebilecek içerikler de oluşturmanız gerekiyor. Eğlenceli içerikler, marka yapınıza uygun durmuyorsa, ürünlerinizle ilgili rehber içerikleri oluşturabilirsiniz. Böylelikle ürünlerin nasıl kullanılacağını daha iyi gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili içeriklerle müşteri hizmetlerinize destek sağlayan içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz. Önemli olan, tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlara bir fayda sağlayacak içerikler oluşturabilmektir. Bunların içine de reklam amaçlı içeriklerinizi yerleştirebilirsiniz.

Hedef kitleyi bilmemek

Yapılan yanlışlardan biri de hedef kitleyi tanımadan içerik oluşturmaya başlamak oluyor. İçeriklerinizde kimi hedeflediğinizi bilmiyorsanız, ne tür bir dil kullanacağınızı ve ne tür içerler hazırlayacağınızı bilemezsiniz. Bu sebeple de rastgele içerik oluşturmaya başlarsanız da istediğiniz sonuçları alamamaya başlarsınız.

Öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Hedeflediğiniz kişileri belirlediğinizde içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hedef grubunuz, içeriklerde kullanacağınız metinleri, dili ve içeriğin türünü etkileyecektir. Hedef kitlenizi tanımak, onların ilgi alanlarına göre içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

Tüketicilerin ne istediğini bilmemek

Hedef kitle gibi, tüketicilerinde isteklerine hakim olmanız gerekiyor. Markanızla ilgilenen tüketicilerin, markanızdan beklentilerini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve diğer ilgi alanlarını bilmeniz gerekiyor.

Bu kriterler içeriklerinizi oluştururken size oldukça yardımcı olacaktır. Bu isteklere göre ürünlerinizle ilgili çeşitli blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bu içeriklerde, ürün karşılaştırmaları yapabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren çalışmalar da yapabilirsiniz.

Tüketicilerin beklentisi daha çok eğlenceye dayalı ise (hedef kitlenizin yaş ortalamasının düşük olması durumunda) blog içeriklerinizi biraz daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Böylelikle, trafiğinizi artırırken, belli bir topluluk da oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu topluluk farklı mecralarda sizin içeriklerinizi paylaşarak, kendi çevrelerine sizin reklamınızı yapmış olurlar.

İçeriklerinizin kolay bulunmaması

Blog içerikleri oluşturmanız, herkesin bu yazıları okuyacağı anlamına gelmiyor. İnternet içerik denizi olduğu için, sizin bu yazılarınızı öne çıkartmanız ve tüketicilere ulaştırmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için:

  • İçeriklerinizin SEO’suna dikkat etmeniz ve SEO kurallarına uyumlu olarak bunları yazmanız gerekiyor.
  • Farklı sosyal mecralarda bu içeriklerin paylaşımını yapmalısınız.
  • İnternet siteniz üzerinde içeriklerinizi yayınladığınız blog bölümünü öne çıkartarak, kullanıcılara göstermelisiniz.
  • Kaliteli ve değerli olduğunuz içeriklere sosyal mecralar üzerinden reklamlar vererek, gönderilerinizi öne çıkartmalısınız.
  • Sektördeki diğer fikir önderleri ile çalışmalar yaparak, onlardan içerik oluşturmlarını isteyebilir ya da sizin yazılarınızı paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmak, içeriklerinizin farklı kanallardan farklı hedef kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Böylelikle içerikleriniz üzerinden daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Yeni bir şey söylememek

Yapılan bir diğer yanlış ise herkesin oluşturduğu jenerik içerikler yaratmak. Jenerik içerikler, arama motorları için hazırlanmış, SEO amaçlı yazılardır ve bu içerikler tüketiciye bir değer katmamaktadır. Bu tür içerikleri tüm firmalar oluşturduğu için, tüketiciler artık bu içeriklere doymuştur ve daha fazlasına ihtiyaç duymazlar.

Sadece blog yazmak için bu içeriklere yatırım yapmamanız gerekiyor. Böyle olduğu zaman, diğer firmalardan farklılaşamıyorsunuz. Aynı zamanda bu tür içeriklerden çok fazla olduğu için, Google üzerinde de ön sıralara çıkmanız zorlaşır; çünkü rekabet çok fazladır. Alan adı otoritesi yüksek olan firmalar, bu alanları kapattıkları için siz yine alt sıralarda kalırsınız.

Tüketicilere yeni bilgiler sunmaya çalışmanız daha yararlı bir çalışma olacaktır. Yeni bir şeyler sunmak için, rakiplerinizin yapığı içerik çalışmalarını inceleyebilir ve onların yönelmedikleri alanlara yatırımlar yapabilirsiniz. Böylelikle farklı anahtar kelime grupları üzerinden de trafik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin