Blog

İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde yaklaşabilirsiniz, hem de organik olarak da farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bu sebeple de blog çalışmaları yaparken içeriklerinizi çeşitlendirmeniz ve farklı fikirleri de bu çalışmalara dahil etmeniz oldukça önemlidir.

Bu rehberimizde de kendi e-ticaret sitenizin üzerinde uygulayabileceğiniz blog fikirleri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Fiyat odaklı blog yazıları

Bir ürünün ya da hizmetin ortalama maliyetlerini belirten ya da doğrudan ürünün fiyatı özelinde ürünü tanıtan bir blog yazısı hazırlamak, tüketicilerin takip etmek istediği içerik türleri arasında yer alır. Bu içerikler, doğru anahtar kelimelerle kullanıldığında organik olarak trafik çekilmesini de sağlar.

”En iyiler” listeleri

Blog fikirleri arasında “en iyiler” listeleri de yer almalı. İnternet kullanıcılarının en çok ilgi gösterdikleri içerik türleri arasında yer almaları nedeniyle hem organik hem de sosyal medya yönlendirme trafiği almanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra birden fazla ürünü kıyaslamak ve öne çıkartmak için de “en iyi x ürünler” tarzında listeler hazırlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Ürün karşılaştırma yazıları

Ürün karşılaştırma yazıları da belli ürün gruplarını arayan tüketicileri bilgilendirmek ve onların satın alma kararlarını etkilemek için önemli blog fikirleri arasında yer alır. Ürünlerin sağladığı faydaları, avantaj ve dezavantajlarını, birbirlerine kıyasla hangi özelliklerinin daha öne çıktığını anlatan blog yazıları da hazırlayabilirsiniz.

Artılar ve eksiler yazıları

Blog fikirleri arasında belli konuların artıları ve eksilerini ele alan içerikler de yer alabilir. Örneğin belli bir konunun hangi konularda tüketicilere avantaj sağlayacağını hangi konularda da dezavantaja neden olacağını belirtebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçlerinde onları doğru ürünlere yönlendirmek için bu tür içeriklerle organik olarak trafik yaratabilirsiniz. Satın alma süreçlerinde tüketicilerin kararlarını etkilemek ve kendi e-ticaret sitenize çekmek için bu tür içerikler oldukça etkilidir.

Tüketici sorunlarını ele alan yazılar

Bir diğer konu alternatifi ise, tüketicilerin sorunlarını dile getiren ve bu sorunlara da çözüm sağlayacak ürün alternatiflerini ele alan içeriklerdir. Kimi zaman tüketiciler belli bir sorunları olduklarının farkındadırlar; ancak bu sorunu çözebilecek alternatiflerin farkında değillerdir. Bu noktada da pazarlama ve reklam çalışmalarıyla onların bu sorunları ile yakalayabilir ve onlara henüz farkında olmadıkları çözümleri sunarak onları e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, hem tüketicilerin sorununu anladığınızı gösterirken hem de onlara bir çözüm sunduğunuz için markanıza olan güvenlerini ve ilgilerini de artırmış olur.

Rehber ve ipucu içerikleri

Blog fikirleri arasında rehber ve ipucu içeriklerine de yer vermelisiniz. Kullanıcılara bir değer katmak ve ürünün satın alınmasının ardında tüketicilerle iletişim içerisinde kalarak onların ürünleri daha iyi kullanmalarını sağlamak için bu içeriklere yatırım yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünü satın almadan önceki süreçtede tüketicilerin belli bir ürünü seçmeden önce bilmeleri gerekenleri ele alacağınız blog yazılarıyla onları satın alma kanallarınıza yönlendirebilirsiniz. Örneğin “Bir çamaşır makinesi almadan önce bilmeniz gerekenler” şeklinde bir başlıkla tüketicileri, bu süreçte dikkat etmeleri gereken konular hakkında bilgilendirebileceğiniz gibi kendi ürünlerinizin öne çıkan noktalarını da anlatarak onların satın alma kararlarına etki edersiniz.

Bu tür yaklaşımların yanı sıra rehber ve ipucu içeriklerini, müşteri desteği için de kullanabilirsiniz. Ürünlerle ilgili sık sorulan sorular özelinde rehberler hazırlayarak sitenizin SSS bölümüne bu içerikleri ekleyebilirsiniz. Bu konularla ilgili sorular geldiğinde tüketicileri doğrudan bu sayfalara yönlendirerek, müşteri desteğinizi geliştirerek maliyetlerinizi de düşürebilirsiniz.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Tanım ve açıklama yazıları

Özellikle organik olarak trafik artırmak ve sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili teknik terimler üzerinden sitenize trafik çekmek için bu alternatifi kullanabilirsiniz. Teknik terimlerin açıklamalarının yanı sıra doğrudan ürün odaklı varış sayfalarıyla ürün açıklamaları üzerinde içerikler oluşturabilirsiniz. Bu tür içerikler organik olarak trafik edinmek için oldukça etkili sonuçlar verebilir; ancak e-ticaret siteniz üzerindeki satış sayfalarında kopya içerik üretimi olmaması için canonical URL çalışmalarını da yapmayı unutmamanız gerekir.

Ürün tür ve çeşitleri ile ilgili yazılar

Blog fikirleri arasında ürün tür ve çeşitlerini ele alarak, tüketicileri bilgilendirme satışa yönlendirme içeriklerine de yer verebilirsiniz. Belli bir ürün grubu özelinde ya da bu ürün grubunun dalları odağında ürünlerin çeşitlerini, türlerini ve bu türlerin özelliklerini anlatan blog yazıları yazarak, tüketicileri bilinçlendirebilirsiniz. Yine doğru anahtar kelime kullanımlarıyla organik olarak trafik çekme yoluna gidebilirsiniz.

Ürün inceleme yazıları

Blog yazılarınız arasında ürün inceleme içeriklerine de yer verebilirsiniz. Ürün hakkında bilgi almak ve ürünün kullanım deneyimini görmek isteyen tüketiciler için bu içerikler oldukça etkilidir. Birçok kullanıcı internetten ürün satın almadan önce ürün incelemelerini araştırmakta. Bu noktada da ürünlerinizin kullanıcı deneyimini yansıtan içerikler hazırlamak hem organik olarak trafik çekmenizi sağlar hem de tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştirir.

Ürün inceleme yazılarının daha etkili olabilmesi için bu çalışmaları Influencer pazarlama çatısı altında yapmak ya da gerçek kullanıcıların yorumlarının derlemesiyle yapılması daha etkili olur. Markanın kendi ağzından bu incelemenin oluşturulması tarafsız bir içerik olmayacağı için tüketiciler tarafından tercih edilmez. Ancak marka haricindeki üçüncü parti kişi ya da kurumlar tarafından bu incelemelerin yapılması daha etkili sonuçlar almanıza yardımcı olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!