fbpx

İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde yaklaşabilirsiniz, hem de organik olarak da farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bu sebeple de blog çalışmaları yaparken içeriklerinizi çeşitlendirmeniz ve farklı fikirleri de bu çalışmalara dahil etmeniz oldukça önemlidir.

Bu rehberimizde de kendi e-ticaret sitenizin üzerinde uygulayabileceğiniz blog fikirleri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Fiyat odaklı blog yazıları

Bir ürünün ya da hizmetin ortalama maliyetlerini belirten ya da doğrudan ürünün fiyatı özelinde ürünü tanıtan bir blog yazısı hazırlamak, tüketicilerin takip etmek istediği içerik türleri arasında yer alır. Bu içerikler, doğru anahtar kelimelerle kullanıldığında organik olarak trafik çekilmesini de sağlar.

”En iyiler” listeleri

Blog fikirleri arasında “en iyiler” listeleri de yer almalı. İnternet kullanıcılarının en çok ilgi gösterdikleri içerik türleri arasında yer almaları nedeniyle hem organik hem de sosyal medya yönlendirme trafiği almanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra birden fazla ürünü kıyaslamak ve öne çıkartmak için de “en iyi x ürünler” tarzında listeler hazırlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Ürün karşılaştırma yazıları

Ürün karşılaştırma yazıları da belli ürün gruplarını arayan tüketicileri bilgilendirmek ve onların satın alma kararlarını etkilemek için önemli blog fikirleri arasında yer alır. Ürünlerin sağladığı faydaları, avantaj ve dezavantajlarını, birbirlerine kıyasla hangi özelliklerinin daha öne çıktığını anlatan blog yazıları da hazırlayabilirsiniz.

Artılar ve eksiler yazıları

Blog fikirleri arasında belli konuların artıları ve eksilerini ele alan içerikler de yer alabilir. Örneğin belli bir konunun hangi konularda tüketicilere avantaj sağlayacağını hangi konularda da dezavantaja neden olacağını belirtebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçlerinde onları doğru ürünlere yönlendirmek için bu tür içeriklerle organik olarak trafik yaratabilirsiniz. Satın alma süreçlerinde tüketicilerin kararlarını etkilemek ve kendi e-ticaret sitenize çekmek için bu tür içerikler oldukça etkilidir.

Tüketici sorunlarını ele alan yazılar

Bir diğer konu alternatifi ise, tüketicilerin sorunlarını dile getiren ve bu sorunlara da çözüm sağlayacak ürün alternatiflerini ele alan içeriklerdir. Kimi zaman tüketiciler belli bir sorunları olduklarının farkındadırlar; ancak bu sorunu çözebilecek alternatiflerin farkında değillerdir. Bu noktada da pazarlama ve reklam çalışmalarıyla onların bu sorunları ile yakalayabilir ve onlara henüz farkında olmadıkları çözümleri sunarak onları e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, hem tüketicilerin sorununu anladığınızı gösterirken hem de onlara bir çözüm sunduğunuz için markanıza olan güvenlerini ve ilgilerini de artırmış olur.

Rehber ve ipucu içerikleri

Blog fikirleri arasında rehber ve ipucu içeriklerine de yer vermelisiniz. Kullanıcılara bir değer katmak ve ürünün satın alınmasının ardında tüketicilerle iletişim içerisinde kalarak onların ürünleri daha iyi kullanmalarını sağlamak için bu içeriklere yatırım yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünü satın almadan önceki süreçtede tüketicilerin belli bir ürünü seçmeden önce bilmeleri gerekenleri ele alacağınız blog yazılarıyla onları satın alma kanallarınıza yönlendirebilirsiniz. Örneğin “Bir çamaşır makinesi almadan önce bilmeniz gerekenler” şeklinde bir başlıkla tüketicileri, bu süreçte dikkat etmeleri gereken konular hakkında bilgilendirebileceğiniz gibi kendi ürünlerinizin öne çıkan noktalarını da anlatarak onların satın alma kararlarına etki edersiniz.

Bu tür yaklaşımların yanı sıra rehber ve ipucu içeriklerini, müşteri desteği için de kullanabilirsiniz. Ürünlerle ilgili sık sorulan sorular özelinde rehberler hazırlayarak sitenizin SSS bölümüne bu içerikleri ekleyebilirsiniz. Bu konularla ilgili sorular geldiğinde tüketicileri doğrudan bu sayfalara yönlendirerek, müşteri desteğinizi geliştirerek maliyetlerinizi de düşürebilirsiniz.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Tanım ve açıklama yazıları

Özellikle organik olarak trafik artırmak ve sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili teknik terimler üzerinden sitenize trafik çekmek için bu alternatifi kullanabilirsiniz. Teknik terimlerin açıklamalarının yanı sıra doğrudan ürün odaklı varış sayfalarıyla ürün açıklamaları üzerinde içerikler oluşturabilirsiniz. Bu tür içerikler organik olarak trafik edinmek için oldukça etkili sonuçlar verebilir; ancak e-ticaret siteniz üzerindeki satış sayfalarında kopya içerik üretimi olmaması için canonical URL çalışmalarını da yapmayı unutmamanız gerekir.

Ürün tür ve çeşitleri ile ilgili yazılar

Blog fikirleri arasında ürün tür ve çeşitlerini ele alarak, tüketicileri bilgilendirme satışa yönlendirme içeriklerine de yer verebilirsiniz. Belli bir ürün grubu özelinde ya da bu ürün grubunun dalları odağında ürünlerin çeşitlerini, türlerini ve bu türlerin özelliklerini anlatan blog yazıları yazarak, tüketicileri bilinçlendirebilirsiniz. Yine doğru anahtar kelime kullanımlarıyla organik olarak trafik çekme yoluna gidebilirsiniz.

Ürün inceleme yazıları

Blog yazılarınız arasında ürün inceleme içeriklerine de yer verebilirsiniz. Ürün hakkında bilgi almak ve ürünün kullanım deneyimini görmek isteyen tüketiciler için bu içerikler oldukça etkilidir. Birçok kullanıcı internetten ürün satın almadan önce ürün incelemelerini araştırmakta. Bu noktada da ürünlerinizin kullanıcı deneyimini yansıtan içerikler hazırlamak hem organik olarak trafik çekmenizi sağlar hem de tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştirir.

Ürün inceleme yazılarının daha etkili olabilmesi için bu çalışmaları Influencer pazarlama çatısı altında yapmak ya da gerçek kullanıcıların yorumlarının derlemesiyle yapılması daha etkili olur. Markanın kendi ağzından bu incelemenin oluşturulması tarafsız bir içerik olmayacağı için tüketiciler tarafından tercih edilmez. Ancak marka haricindeki üçüncü parti kişi ya da kurumlar tarafından bu incelemelerin yapılması daha etkili sonuçlar almanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan