İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?

11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar. Organik olarak daha fazla trafik elde edeceğiniz için reklamlara olan bağımlılığınız da azalmaya başlar ve aynı zamanda sitenizi daha fazla kişi ziyaret ettiği için ürün satışlarınızı da artırma şansınız olur.

Firmanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için yararlanabileceğiniz farklı yollar bulunuyor. Bu yollardan biri de içerik üretimiyle gerçekleşmekte. E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız içerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki içerik çalışmalarınız, markanızın dijitaldeki yerinin daha da sağlam olmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de içerik pazarlama çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta çalışmaları diğer pazarlama kanallarından daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artırmak için e-posta içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtım ve kampanya içeriklerinin haricinde blog içeriklerinizi de e-posta çalışmalarıyla abonelerinize gönderebilirsiniz. Haftada birden fazla içerik hazırlıyorsanız, e-posta çalışmalarınızda blogunuzda en popüler içeriği ya da içerikleri de haftalık bültenlerle paylaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra SSS bölümleriyle ilgili içerikler üretebileceğiniz gibi ürünlerin kullanımlarıyla ilgili rehberler hazırlayarak, bu ürünleri satın alan kullanıcılara yönelik e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Kampanya ve reklam haricindeki bu tür içerikler abonelerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacağı için, sitenize ek olarak trafik sağlama şansınız olur.

Blog çalışmalarına yatırım yapın

Blog içerikleri online görünürlüğünüzü artırma konusunda bir hayli önemlidir. E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı konu üzerinde blog içerikleri üretebilirsiniz. Ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili tanıtım içerikleri oluşturabilir, bu ürün veya hizmetlerin nasıl kullanıldığını anlatan içerikler oluşturabilir, sektörünüz veya ürünlerinizle ilgili olabilecek haberleri paylaşabilir, etkileşim amaçlı eğlenceli içerikler üretebilir, uzman olduğunuz konularda bilgi veren içerikler hazırlayabilir, ya da SSS bölümleriyle ilgili müşterilerinizi bilgilendirecek içerikler hazırlayabilirsiniz.

Blog bölümünde yazılı içeriklerin yanı sıra görsellerin ağırlıklı olduğu liste içerikleri hazırlayarak blogunuza çeşitlilik de katabilirsiniz. Burada önemli olan düzenli olarak blog içerikleri üretiyor olmaktır.

Bunun için bir içerik stratejisi ve içerik takvimi hazırlamanız faydalı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal medya için içerikler oluşturun

Blog çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralara özel içerikler de üretebilirsiniz. Online görünürlüğünüzü artırmak için sosyal mecralar oldukça etkilidir. Yer aldığınız sosyal ağlara özel, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlayacak içerikler üretebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, soru cevap paylaşımları, blog içeriklerinizi paylaştığınız içerikleri paylaşabilir, sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ilgi çekici görsel paylaşımları hazırlayarak bu sosyal platformlarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz.

Sosyal mecralar üzerinde aktif olmanız, online görünürlüğünüzü de artırmanızı sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinilirliğinizi de daha fazla artırmaya başlayabilirsiniz. Bu çalışmaların etkili olabilmesi için yine bir sosyal medya pazarlama stratejisi ve takvimini ihtiyacınız olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek içinse Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeriklere yatırım yapın

Dijital platformlarda en çok ilgi gören içerik türü günümüzde video içerikler olarak öne çıkıyor. Kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesi nedeniyle de videoların erişimleri ve gösterim oranları daha fazla oluyor.

Sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için video içeriklere de yatırım yapabilirsiniz.

Ürün tanıtım videolarının yanı sıra blog içeriklerinin tipografi videolarına dönüştürebilir, soru cevap yayınlarıyla doğrudan kullanıcılarla etkileşime girebilir, ürün kullanım videolarıyla kullanıcıların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmaları için rehber videoları hazırlayabilirsiniz.

Videolara yatırım yapmaya başladığınızda içeriklerinizin kullanıcılar tarafından paylaşılma oranlarını da artırabileceğiniz için, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de bu yolla artırmaya başlayabilirsiniz.

Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak video konusunda stratejiler geliştirebilir ve video içerikler konusunda nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin