İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?

11 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar. Organik olarak daha fazla trafik elde edeceğiniz için reklamlara olan bağımlılığınız da azalmaya başlar ve aynı zamanda sitenizi daha fazla kişi ziyaret ettiği için ürün satışlarınızı da artırma şansınız olur.

Firmanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için yararlanabileceğiniz farklı yollar bulunuyor. Bu yollardan biri de içerik üretimiyle gerçekleşmekte. E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız içerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki içerik çalışmalarınız, markanızın dijitaldeki yerinin daha da sağlam olmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de içerik pazarlama çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta çalışmaları diğer pazarlama kanallarından daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artırmak için e-posta içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtım ve kampanya içeriklerinin haricinde blog içeriklerinizi de e-posta çalışmalarıyla abonelerinize gönderebilirsiniz. Haftada birden fazla içerik hazırlıyorsanız, e-posta çalışmalarınızda blogunuzda en popüler içeriği ya da içerikleri de haftalık bültenlerle paylaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra SSS bölümleriyle ilgili içerikler üretebileceğiniz gibi ürünlerin kullanımlarıyla ilgili rehberler hazırlayarak, bu ürünleri satın alan kullanıcılara yönelik e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Kampanya ve reklam haricindeki bu tür içerikler abonelerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacağı için, sitenize ek olarak trafik sağlama şansınız olur.

Blog çalışmalarına yatırım yapın

Blog içerikleri online görünürlüğünüzü artırma konusunda bir hayli önemlidir. E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı konu üzerinde blog içerikleri üretebilirsiniz. Ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili tanıtım içerikleri oluşturabilir, bu ürün veya hizmetlerin nasıl kullanıldığını anlatan içerikler oluşturabilir, sektörünüz veya ürünlerinizle ilgili olabilecek haberleri paylaşabilir, etkileşim amaçlı eğlenceli içerikler üretebilir, uzman olduğunuz konularda bilgi veren içerikler hazırlayabilir, ya da SSS bölümleriyle ilgili müşterilerinizi bilgilendirecek içerikler hazırlayabilirsiniz.

Blog bölümünde yazılı içeriklerin yanı sıra görsellerin ağırlıklı olduğu liste içerikleri hazırlayarak blogunuza çeşitlilik de katabilirsiniz. Burada önemli olan düzenli olarak blog içerikleri üretiyor olmaktır.

Bunun için bir içerik stratejisi ve içerik takvimi hazırlamanız faydalı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal medya için içerikler oluşturun

Blog çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralara özel içerikler de üretebilirsiniz. Online görünürlüğünüzü artırmak için sosyal mecralar oldukça etkilidir. Yer aldığınız sosyal ağlara özel, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlayacak içerikler üretebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, soru cevap paylaşımları, blog içeriklerinizi paylaştığınız içerikleri paylaşabilir, sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ilgi çekici görsel paylaşımları hazırlayarak bu sosyal platformlarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz.

Sosyal mecralar üzerinde aktif olmanız, online görünürlüğünüzü de artırmanızı sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinilirliğinizi de daha fazla artırmaya başlayabilirsiniz. Bu çalışmaların etkili olabilmesi için yine bir sosyal medya pazarlama stratejisi ve takvimini ihtiyacınız olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek içinse Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeriklere yatırım yapın

Dijital platformlarda en çok ilgi gören içerik türü günümüzde video içerikler olarak öne çıkıyor. Kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesi nedeniyle de videoların erişimleri ve gösterim oranları daha fazla oluyor.

Sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için video içeriklere de yatırım yapabilirsiniz.

Ürün tanıtım videolarının yanı sıra blog içeriklerinin tipografi videolarına dönüştürebilir, soru cevap yayınlarıyla doğrudan kullanıcılarla etkileşime girebilir, ürün kullanım videolarıyla kullanıcıların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmaları için rehber videoları hazırlayabilirsiniz.

Videolara yatırım yapmaya başladığınızda içeriklerinizin kullanıcılar tarafından paylaşılma oranlarını da artırabileceğiniz için, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de bu yolla artırmaya başlayabilirsiniz.

Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak video konusunda stratejiler geliştirebilir ve video içerikler konusunda nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan