İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?

11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar. Organik olarak daha fazla trafik elde edeceğiniz için reklamlara olan bağımlılığınız da azalmaya başlar ve aynı zamanda sitenizi daha fazla kişi ziyaret ettiği için ürün satışlarınızı da artırma şansınız olur. Firmanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için yararlanabileceğiniz farklı yollar bulunuyor. Bu yollardan biri de içerik üretimiyle gerçekleşmekte. E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız içerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki içerik çalışmalarınız, markanızın dijitaldeki yerinin daha da sağlam olmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de içerik pazarlama çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta çalışmaları diğer pazarlama kanallarından daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artırmak için e-posta içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtım ve kampanya içeriklerinin haricinde blog içeriklerinizi de e-posta çalışmalarıyla abonelerinize gönderebilirsiniz. Haftada birden fazla içerik hazırlıyorsanız, e-posta çalışmalarınızda blogunuzda en popüler içeriği ya da içerikleri de haftalık bültenlerle paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümleriyle ilgili içerikler üretebileceğiniz gibi ürünlerin kullanımlarıyla ilgili rehberler hazırlayarak, bu ürünleri satın alan kullanıcılara yönelik e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Kampanya ve reklam haricindeki bu tür içerikler abonelerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacağı için, sitenize ek olarak trafik sağlama şansınız olur.

Blog çalışmalarına yatırım yapın

Blog içerikleri online görünürlüğünüzü artırma konusunda bir hayli önemlidir. E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı konu üzerinde blog içerikleri üretebilirsiniz. Ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili tanıtım içerikleri oluşturabilir, bu ürün veya hizmetlerin nasıl kullanıldığını anlatan içerikler oluşturabilir, sektörünüz veya ürünlerinizle ilgili olabilecek haberleri paylaşabilir, etkileşim amaçlı eğlenceli içerikler üretebilir, uzman olduğunuz konularda bilgi veren içerikler hazırlayabilir, ya da SSS bölümleriyle ilgili müşterilerinizi bilgilendirecek içerikler hazırlayabilirsiniz. Blog bölümünde yazılı içeriklerin yanı sıra görsellerin ağırlıklı olduğu liste içerikleri hazırlayarak blogunuza çeşitlilik de katabilirsiniz. Burada önemli olan düzenli olarak blog içerikleri üretiyor olmaktır. Bunun için bir içerik stratejisi ve içerik takvimi hazırlamanız faydalı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal medya için içerikler oluşturun

Blog çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralara özel içerikler de üretebilirsiniz. Online görünürlüğünüzü artırmak için sosyal mecralar oldukça etkilidir. Yer aldığınız sosyal ağlara özel, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlayacak içerikler üretebilirsiniz. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, soru cevap paylaşımları, blog içeriklerinizi paylaştığınız içerikleri paylaşabilir, sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ilgi çekici görsel paylaşımları hazırlayarak bu sosyal platformlarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinde aktif olmanız, online görünürlüğünüzü de artırmanızı sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinilirliğinizi de daha fazla artırmaya başlayabilirsiniz. Bu çalışmaların etkili olabilmesi için yine bir sosyal medya pazarlama stratejisi ve takvimini ihtiyacınız olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek içinse Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeriklere yatırım yapın

Dijital platformlarda en çok ilgi gören içerik türü günümüzde video içerikler olarak öne çıkıyor. Kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesi nedeniyle de videoların erişimleri ve gösterim oranları daha fazla oluyor. Sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için video içeriklere de yatırım yapabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra blog içeriklerinin tipografi videolarına dönüştürebilir, soru cevap yayınlarıyla doğrudan kullanıcılarla etkileşime girebilir, ürün kullanım videolarıyla kullanıcıların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmaları için rehber videoları hazırlayabilirsiniz. Videolara yatırım yapmaya başladığınızda içeriklerinizin kullanıcılar tarafından paylaşılma oranlarını da artırabileceğiniz için, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de bu yolla artırmaya başlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak video konusunda stratejiler geliştirebilir ve video içerikler konusunda nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur? İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini...
10 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın