fbpx

İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?

11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar. Organik olarak daha fazla trafik elde edeceğiniz için reklamlara olan bağımlılığınız da azalmaya başlar ve aynı zamanda sitenizi daha fazla kişi ziyaret ettiği için ürün satışlarınızı da artırma şansınız olur.

Firmanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için yararlanabileceğiniz farklı yollar bulunuyor. Bu yollardan biri de içerik üretimiyle gerçekleşmekte. E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız içerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki içerik çalışmalarınız, markanızın dijitaldeki yerinin daha da sağlam olmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de içerik pazarlama çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta çalışmaları diğer pazarlama kanallarından daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artırmak için e-posta içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtım ve kampanya içeriklerinin haricinde blog içeriklerinizi de e-posta çalışmalarıyla abonelerinize gönderebilirsiniz. Haftada birden fazla içerik hazırlıyorsanız, e-posta çalışmalarınızda blogunuzda en popüler içeriği ya da içerikleri de haftalık bültenlerle paylaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra SSS bölümleriyle ilgili içerikler üretebileceğiniz gibi ürünlerin kullanımlarıyla ilgili rehberler hazırlayarak, bu ürünleri satın alan kullanıcılara yönelik e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Kampanya ve reklam haricindeki bu tür içerikler abonelerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacağı için, sitenize ek olarak trafik sağlama şansınız olur.

Blog çalışmalarına yatırım yapın

Blog içerikleri online görünürlüğünüzü artırma konusunda bir hayli önemlidir. E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı konu üzerinde blog içerikleri üretebilirsiniz. Ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili tanıtım içerikleri oluşturabilir, bu ürün veya hizmetlerin nasıl kullanıldığını anlatan içerikler oluşturabilir, sektörünüz veya ürünlerinizle ilgili olabilecek haberleri paylaşabilir, etkileşim amaçlı eğlenceli içerikler üretebilir, uzman olduğunuz konularda bilgi veren içerikler hazırlayabilir, ya da SSS bölümleriyle ilgili müşterilerinizi bilgilendirecek içerikler hazırlayabilirsiniz.

Blog bölümünde yazılı içeriklerin yanı sıra görsellerin ağırlıklı olduğu liste içerikleri hazırlayarak blogunuza çeşitlilik de katabilirsiniz. Burada önemli olan düzenli olarak blog içerikleri üretiyor olmaktır.

Bunun için bir içerik stratejisi ve içerik takvimi hazırlamanız faydalı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal medya için içerikler oluşturun

Blog çalışmalarının yanı sıra sosyal mecralara özel içerikler de üretebilirsiniz. Online görünürlüğünüzü artırmak için sosyal mecralar oldukça etkilidir. Yer aldığınız sosyal ağlara özel, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlayacak içerikler üretebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, soru cevap paylaşımları, blog içeriklerinizi paylaştığınız içerikleri paylaşabilir, sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ilgi çekici görsel paylaşımları hazırlayarak bu sosyal platformlarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz.

Sosyal mecralar üzerinde aktif olmanız, online görünürlüğünüzü de artırmanızı sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinilirliğinizi de daha fazla artırmaya başlayabilirsiniz. Bu çalışmaların etkili olabilmesi için yine bir sosyal medya pazarlama stratejisi ve takvimini ihtiyacınız olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek içinse Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeriklere yatırım yapın

Dijital platformlarda en çok ilgi gören içerik türü günümüzde video içerikler olarak öne çıkıyor. Kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesi nedeniyle de videoların erişimleri ve gösterim oranları daha fazla oluyor.

Sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için video içeriklere de yatırım yapabilirsiniz.

Ürün tanıtım videolarının yanı sıra blog içeriklerinin tipografi videolarına dönüştürebilir, soru cevap yayınlarıyla doğrudan kullanıcılarla etkileşime girebilir, ürün kullanım videolarıyla kullanıcıların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmaları için rehber videoları hazırlayabilirsiniz.

Videolara yatırım yapmaya başladığınızda içeriklerinizin kullanıcılar tarafından paylaşılma oranlarını da artırabileceğiniz için, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de bu yolla artırmaya başlayabilirsiniz.

Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak video konusunda stratejiler geliştirebilir ve video içerikler konusunda nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan