İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

26 Nisan 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli değildir. Kimi durumlarda tüketiciler ürünleri iade ederek, ödedikleri paranın da geri verilmesini talep edebilirler.

Yasal olarak tüketicilerin satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakları da bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin bir iade politikasının olması ve tüketicilerin bu konu hakkında bilgilendirilmesi oldukça önemlidir. Siteniz için iade politikanızı hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gerekenleri aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Ürün açıklamalarınız ve görselleriniz ürünü yansıtsın

Ürün iadelerinin birçok farklı sebebi olabilir. Bunlardan biri de ürünün beklentileri karşılamaması olacaktır. Bu sorunun önüne geçmek için ürün açıklamalarınız ve ürün görsellerinizi ürünün aslını yansıtması gerekir. Bu detaylarda müşterilerinizi yanıltacak içerikler hazırlarsanız, müşterileriniz ürün beklentilerini karşılamadığı için iade talebinde bulunabilirler.

İade politikanız her zaman ulaşılabilir olsun

İade politikanızın site üzerinde her zaman ulaşılabilir bir yerde olması oldukça önemlidir. Ziyaretçiler ve müşteriler diledikleri zaman bu iade politikalarınızı inceleyebilmeliler. İade politikanızı göstermemek, tüketicilerin size iade yapmamalarını sağlamaz. Yasal olarak bu hakkı kullanabilirler. Ayrıca iade süreçleriyle ilgili bilgi vermezseniz (iadelerde kargo ücretlendirmeleri vb.) bu konuda ekstra zararlı çıkabilirsiniz.

İade koşullarınız kolay anlaşılır olsun

İade koşullarınızı hazırlarken kullandığınız dilin sade olması ve buradaki maddelerin kolay anlaşılabilir olması bir hayli önemlidir. Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, tüketicilerin rahat bir şekilde anlayabilecekleri bir dil kullanın. Böylelikle kafa karışıklığı yaratmamış olursunuz.

Hangi koşullarda iade kabul edeceğinizi bildirin

Ürün iadesi yapılabileceği durumları net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Her sektörde ürün iade kriterlerinde farklılık gösterebilir. Ancak bazı standart uygulamalar da bulunmaktadır (ürünün faturası ile iade, ambalajın açılmaması vb.). Ürünleriniz hakkında nasıl bir iade politikası izleyeceğinizi incelemeli ve net bir şekilde bu maddeleri bu sayfada göstermelisiniz. Müşterilerinizin hangi koşullarda ürün iadesi yapıp, hangi koşullarda yapamayacaklarını bilmesi gerekir.

Ücretleri gizlemeyin

İade işlemlerinde kargo ücretinin müşteri tarafından karşılanması gerekiyorsa bu ücretleri de açıkça belirtmeniz gerekiyor. Firmalar hacimlerine göre kimi zaman bu iade ücretlerini karşılıyor kimi zaman karşılamıyor. İade sürecindeki masraflarınızı ve giderlerinizi doğru bir şekilde hesaplayarak, bu ücretleri karşılayıp karşılamayacağınıza karar vermeniz ve sonrasında da tüketiciler bu ücretler hakkında bilgilendirmelisiniz.

Hangi kanallardan ürün iadesi aldığınızı belirtin

Çalıştığınız kargo firmasını ya da firmalarını da iade sayfasınızda belirtmeniz, müşterilerinizin hangi kanallar üzerinden ürün iadesi yapabileceklerini bilmelerini sağlar.

Kargo firmaları haricinde, eğer fiziki mağazanız da bulunuyorsa, fiziki mağazanız üzerinden de ürün iadesi alabilirsiniz. Bu seçeneği de müşterilerinize belirterek, onları bilgilendirebilirsiniz.

İade adres bilgilerinizi paylaşın

Çalıştığınız kargo firmaları sizin iade adres bilgilerinize sahip olabilirler; fakat netlik kazandırmak adına, müşterilerinize hangi adreslere iade yapabileceklerini belirtmeniz, olası karışıklıkların önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Müşteri geri bildirimleri alarak iade politikalarınızı güncelleyin

İade aldığınız ürünler de müşterilerinizden geri bildirimler almaya özen gösterin. Bu ürünü neden iade ettiklerini sorarak, geri bildirimler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra iade işlemleri sırasında yaşanan durumlar ve sorunlar karşısında iade politikanızı geliştirmek için de geri bildirimler toplamaya özen gösterin. Böylelikle belli aralıklarla iade politikalarınızı güncelleyerek, ilerleyen dönemlerde daha az sorunla karşılaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi açmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin