İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

26 Nisan 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli değildir. Kimi durumlarda tüketiciler ürünleri iade ederek, ödedikleri paranın da geri verilmesini talep edebilirler.

Yasal olarak tüketicilerin satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakları da bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin bir iade politikasının olması ve tüketicilerin bu konu hakkında bilgilendirilmesi oldukça önemlidir. Siteniz için iade politikanızı hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gerekenleri aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Ürün açıklamalarınız ve görselleriniz ürünü yansıtsın

Ürün iadelerinin birçok farklı sebebi olabilir. Bunlardan biri de ürünün beklentileri karşılamaması olacaktır. Bu sorunun önüne geçmek için ürün açıklamalarınız ve ürün görsellerinizi ürünün aslını yansıtması gerekir. Bu detaylarda müşterilerinizi yanıltacak içerikler hazırlarsanız, müşterileriniz ürün beklentilerini karşılamadığı için iade talebinde bulunabilirler.

İade politikanız her zaman ulaşılabilir olsun

İade politikanızın site üzerinde her zaman ulaşılabilir bir yerde olması oldukça önemlidir. Ziyaretçiler ve müşteriler diledikleri zaman bu iade politikalarınızı inceleyebilmeliler. İade politikanızı göstermemek, tüketicilerin size iade yapmamalarını sağlamaz. Yasal olarak bu hakkı kullanabilirler. Ayrıca iade süreçleriyle ilgili bilgi vermezseniz (iadelerde kargo ücretlendirmeleri vb.) bu konuda ekstra zararlı çıkabilirsiniz.

İade koşullarınız kolay anlaşılır olsun

İade koşullarınızı hazırlarken kullandığınız dilin sade olması ve buradaki maddelerin kolay anlaşılabilir olması bir hayli önemlidir. Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, tüketicilerin rahat bir şekilde anlayabilecekleri bir dil kullanın. Böylelikle kafa karışıklığı yaratmamış olursunuz.

Hangi koşullarda iade kabul edeceğinizi bildirin

Ürün iadesi yapılabileceği durumları net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Her sektörde ürün iade kriterlerinde farklılık gösterebilir. Ancak bazı standart uygulamalar da bulunmaktadır (ürünün faturası ile iade, ambalajın açılmaması vb.). Ürünleriniz hakkında nasıl bir iade politikası izleyeceğinizi incelemeli ve net bir şekilde bu maddeleri bu sayfada göstermelisiniz. Müşterilerinizin hangi koşullarda ürün iadesi yapıp, hangi koşullarda yapamayacaklarını bilmesi gerekir.

Ücretleri gizlemeyin

İade işlemlerinde kargo ücretinin müşteri tarafından karşılanması gerekiyorsa bu ücretleri de açıkça belirtmeniz gerekiyor. Firmalar hacimlerine göre kimi zaman bu iade ücretlerini karşılıyor kimi zaman karşılamıyor. İade sürecindeki masraflarınızı ve giderlerinizi doğru bir şekilde hesaplayarak, bu ücretleri karşılayıp karşılamayacağınıza karar vermeniz ve sonrasında da tüketiciler bu ücretler hakkında bilgilendirmelisiniz.

Hangi kanallardan ürün iadesi aldığınızı belirtin

Çalıştığınız kargo firmasını ya da firmalarını da iade sayfasınızda belirtmeniz, müşterilerinizin hangi kanallar üzerinden ürün iadesi yapabileceklerini bilmelerini sağlar.

Kargo firmaları haricinde, eğer fiziki mağazanız da bulunuyorsa, fiziki mağazanız üzerinden de ürün iadesi alabilirsiniz. Bu seçeneği de müşterilerinize belirterek, onları bilgilendirebilirsiniz.

İade adres bilgilerinizi paylaşın

Çalıştığınız kargo firmaları sizin iade adres bilgilerinize sahip olabilirler; fakat netlik kazandırmak adına, müşterilerinize hangi adreslere iade yapabileceklerini belirtmeniz, olası karışıklıkların önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Müşteri geri bildirimleri alarak iade politikalarınızı güncelleyin

İade aldığınız ürünler de müşterilerinizden geri bildirimler almaya özen gösterin. Bu ürünü neden iade ettiklerini sorarak, geri bildirimler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra iade işlemleri sırasında yaşanan durumlar ve sorunlar karşısında iade politikanızı geliştirmek için de geri bildirimler toplamaya özen gösterin. Böylelikle belli aralıklarla iade politikalarınızı güncelleyerek, ilerleyen dönemlerde daha az sorunla karşılaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi açmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan