fbpx

İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

26 Nisan 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli değildir. Kimi durumlarda tüketiciler ürünleri iade ederek, ödedikleri paranın da geri verilmesini talep edebilirler.

Yasal olarak tüketicilerin satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakları da bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin bir iade politikasının olması ve tüketicilerin bu konu hakkında bilgilendirilmesi oldukça önemlidir. Siteniz için iade politikanızı hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gerekenleri aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Ürün açıklamalarınız ve görselleriniz ürünü yansıtsın

Ürün iadelerinin birçok farklı sebebi olabilir. Bunlardan biri de ürünün beklentileri karşılamaması olacaktır. Bu sorunun önüne geçmek için ürün açıklamalarınız ve ürün görsellerinizi ürünün aslını yansıtması gerekir. Bu detaylarda müşterilerinizi yanıltacak içerikler hazırlarsanız, müşterileriniz ürün beklentilerini karşılamadığı için iade talebinde bulunabilirler.

İade politikanız her zaman ulaşılabilir olsun

İade politikanızın site üzerinde her zaman ulaşılabilir bir yerde olması oldukça önemlidir. Ziyaretçiler ve müşteriler diledikleri zaman bu iade politikalarınızı inceleyebilmeliler. İade politikanızı göstermemek, tüketicilerin size iade yapmamalarını sağlamaz. Yasal olarak bu hakkı kullanabilirler. Ayrıca iade süreçleriyle ilgili bilgi vermezseniz (iadelerde kargo ücretlendirmeleri vb.) bu konuda ekstra zararlı çıkabilirsiniz.

İade koşullarınız kolay anlaşılır olsun

İade koşullarınızı hazırlarken kullandığınız dilin sade olması ve buradaki maddelerin kolay anlaşılabilir olması bir hayli önemlidir. Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, tüketicilerin rahat bir şekilde anlayabilecekleri bir dil kullanın. Böylelikle kafa karışıklığı yaratmamış olursunuz.

Hangi koşullarda iade kabul edeceğinizi bildirin

Ürün iadesi yapılabileceği durumları net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Her sektörde ürün iade kriterlerinde farklılık gösterebilir. Ancak bazı standart uygulamalar da bulunmaktadır (ürünün faturası ile iade, ambalajın açılmaması vb.). Ürünleriniz hakkında nasıl bir iade politikası izleyeceğinizi incelemeli ve net bir şekilde bu maddeleri bu sayfada göstermelisiniz. Müşterilerinizin hangi koşullarda ürün iadesi yapıp, hangi koşullarda yapamayacaklarını bilmesi gerekir.

Ücretleri gizlemeyin

İade işlemlerinde kargo ücretinin müşteri tarafından karşılanması gerekiyorsa bu ücretleri de açıkça belirtmeniz gerekiyor. Firmalar hacimlerine göre kimi zaman bu iade ücretlerini karşılıyor kimi zaman karşılamıyor. İade sürecindeki masraflarınızı ve giderlerinizi doğru bir şekilde hesaplayarak, bu ücretleri karşılayıp karşılamayacağınıza karar vermeniz ve sonrasında da tüketiciler bu ücretler hakkında bilgilendirmelisiniz.

Hangi kanallardan ürün iadesi aldığınızı belirtin

Çalıştığınız kargo firmasını ya da firmalarını da iade sayfasınızda belirtmeniz, müşterilerinizin hangi kanallar üzerinden ürün iadesi yapabileceklerini bilmelerini sağlar.

Kargo firmaları haricinde, eğer fiziki mağazanız da bulunuyorsa, fiziki mağazanız üzerinden de ürün iadesi alabilirsiniz. Bu seçeneği de müşterilerinize belirterek, onları bilgilendirebilirsiniz.

İade adres bilgilerinizi paylaşın

Çalıştığınız kargo firmaları sizin iade adres bilgilerinize sahip olabilirler; fakat netlik kazandırmak adına, müşterilerinize hangi adreslere iade yapabileceklerini belirtmeniz, olası karışıklıkların önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Müşteri geri bildirimleri alarak iade politikalarınızı güncelleyin

İade aldığınız ürünler de müşterilerinizden geri bildirimler almaya özen gösterin. Bu ürünü neden iade ettiklerini sorarak, geri bildirimler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra iade işlemleri sırasında yaşanan durumlar ve sorunlar karşısında iade politikanızı geliştirmek için de geri bildirimler toplamaya özen gösterin. Böylelikle belli aralıklarla iade politikalarınızı güncelleyerek, ilerleyen dönemlerde daha az sorunla karşılaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi açmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan