İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

26 Nisan 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli değildir. Kimi durumlarda tüketiciler ürünleri iade ederek, ödedikleri paranın da geri verilmesini talep edebilirler.

Yasal olarak tüketicilerin satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakları da bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin bir iade politikasının olması ve tüketicilerin bu konu hakkında bilgilendirilmesi oldukça önemlidir. Siteniz için iade politikanızı hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gerekenleri aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Ürün açıklamalarınız ve görselleriniz ürünü yansıtsın

Ürün iadelerinin birçok farklı sebebi olabilir. Bunlardan biri de ürünün beklentileri karşılamaması olacaktır. Bu sorunun önüne geçmek için ürün açıklamalarınız ve ürün görsellerinizi ürünün aslını yansıtması gerekir. Bu detaylarda müşterilerinizi yanıltacak içerikler hazırlarsanız, müşterileriniz ürün beklentilerini karşılamadığı için iade talebinde bulunabilirler.

İade politikanız her zaman ulaşılabilir olsun

İade politikanızın site üzerinde her zaman ulaşılabilir bir yerde olması oldukça önemlidir. Ziyaretçiler ve müşteriler diledikleri zaman bu iade politikalarınızı inceleyebilmeliler. İade politikanızı göstermemek, tüketicilerin size iade yapmamalarını sağlamaz. Yasal olarak bu hakkı kullanabilirler. Ayrıca iade süreçleriyle ilgili bilgi vermezseniz (iadelerde kargo ücretlendirmeleri vb.) bu konuda ekstra zararlı çıkabilirsiniz.

İade koşullarınız kolay anlaşılır olsun

İade koşullarınızı hazırlarken kullandığınız dilin sade olması ve buradaki maddelerin kolay anlaşılabilir olması bir hayli önemlidir. Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, tüketicilerin rahat bir şekilde anlayabilecekleri bir dil kullanın. Böylelikle kafa karışıklığı yaratmamış olursunuz.

Hangi koşullarda iade kabul edeceğinizi bildirin

Ürün iadesi yapılabileceği durumları net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Her sektörde ürün iade kriterlerinde farklılık gösterebilir. Ancak bazı standart uygulamalar da bulunmaktadır (ürünün faturası ile iade, ambalajın açılmaması vb.). Ürünleriniz hakkında nasıl bir iade politikası izleyeceğinizi incelemeli ve net bir şekilde bu maddeleri bu sayfada göstermelisiniz. Müşterilerinizin hangi koşullarda ürün iadesi yapıp, hangi koşullarda yapamayacaklarını bilmesi gerekir.

Ücretleri gizlemeyin

İade işlemlerinde kargo ücretinin müşteri tarafından karşılanması gerekiyorsa bu ücretleri de açıkça belirtmeniz gerekiyor. Firmalar hacimlerine göre kimi zaman bu iade ücretlerini karşılıyor kimi zaman karşılamıyor. İade sürecindeki masraflarınızı ve giderlerinizi doğru bir şekilde hesaplayarak, bu ücretleri karşılayıp karşılamayacağınıza karar vermeniz ve sonrasında da tüketiciler bu ücretler hakkında bilgilendirmelisiniz.

Hangi kanallardan ürün iadesi aldığınızı belirtin

Çalıştığınız kargo firmasını ya da firmalarını da iade sayfasınızda belirtmeniz, müşterilerinizin hangi kanallar üzerinden ürün iadesi yapabileceklerini bilmelerini sağlar.

Kargo firmaları haricinde, eğer fiziki mağazanız da bulunuyorsa, fiziki mağazanız üzerinden de ürün iadesi alabilirsiniz. Bu seçeneği de müşterilerinize belirterek, onları bilgilendirebilirsiniz.

İade adres bilgilerinizi paylaşın

Çalıştığınız kargo firmaları sizin iade adres bilgilerinize sahip olabilirler; fakat netlik kazandırmak adına, müşterilerinize hangi adreslere iade yapabileceklerini belirtmeniz, olası karışıklıkların önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Müşteri geri bildirimleri alarak iade politikalarınızı güncelleyin

İade aldığınız ürünler de müşterilerinizden geri bildirimler almaya özen gösterin. Bu ürünü neden iade ettiklerini sorarak, geri bildirimler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra iade işlemleri sırasında yaşanan durumlar ve sorunlar karşısında iade politikanızı geliştirmek için de geri bildirimler toplamaya özen gösterin. Böylelikle belli aralıklarla iade politikalarınızı güncelleyerek, ilerleyen dönemlerde daha az sorunla karşılaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi açmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan