İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

26 Nisan 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli değildir. Kimi durumlarda tüketiciler ürünleri iade ederek, ödedikleri paranın da geri verilmesini talep edebilirler.

Yasal olarak tüketicilerin satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakları da bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin bir iade politikasının olması ve tüketicilerin bu konu hakkında bilgilendirilmesi oldukça önemlidir. Siteniz için iade politikanızı hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gerekenleri aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Ürün açıklamalarınız ve görselleriniz ürünü yansıtsın

Ürün iadelerinin birçok farklı sebebi olabilir. Bunlardan biri de ürünün beklentileri karşılamaması olacaktır. Bu sorunun önüne geçmek için ürün açıklamalarınız ve ürün görsellerinizi ürünün aslını yansıtması gerekir. Bu detaylarda müşterilerinizi yanıltacak içerikler hazırlarsanız, müşterileriniz ürün beklentilerini karşılamadığı için iade talebinde bulunabilirler.

İade politikanız her zaman ulaşılabilir olsun

İade politikanızın site üzerinde her zaman ulaşılabilir bir yerde olması oldukça önemlidir. Ziyaretçiler ve müşteriler diledikleri zaman bu iade politikalarınızı inceleyebilmeliler. İade politikanızı göstermemek, tüketicilerin size iade yapmamalarını sağlamaz. Yasal olarak bu hakkı kullanabilirler. Ayrıca iade süreçleriyle ilgili bilgi vermezseniz (iadelerde kargo ücretlendirmeleri vb.) bu konuda ekstra zararlı çıkabilirsiniz.

İade koşullarınız kolay anlaşılır olsun

İade koşullarınızı hazırlarken kullandığınız dilin sade olması ve buradaki maddelerin kolay anlaşılabilir olması bir hayli önemlidir. Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, tüketicilerin rahat bir şekilde anlayabilecekleri bir dil kullanın. Böylelikle kafa karışıklığı yaratmamış olursunuz.

Hangi koşullarda iade kabul edeceğinizi bildirin

Ürün iadesi yapılabileceği durumları net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Her sektörde ürün iade kriterlerinde farklılık gösterebilir. Ancak bazı standart uygulamalar da bulunmaktadır (ürünün faturası ile iade, ambalajın açılmaması vb.). Ürünleriniz hakkında nasıl bir iade politikası izleyeceğinizi incelemeli ve net bir şekilde bu maddeleri bu sayfada göstermelisiniz. Müşterilerinizin hangi koşullarda ürün iadesi yapıp, hangi koşullarda yapamayacaklarını bilmesi gerekir.

Ücretleri gizlemeyin

İade işlemlerinde kargo ücretinin müşteri tarafından karşılanması gerekiyorsa bu ücretleri de açıkça belirtmeniz gerekiyor. Firmalar hacimlerine göre kimi zaman bu iade ücretlerini karşılıyor kimi zaman karşılamıyor. İade sürecindeki masraflarınızı ve giderlerinizi doğru bir şekilde hesaplayarak, bu ücretleri karşılayıp karşılamayacağınıza karar vermeniz ve sonrasında da tüketiciler bu ücretler hakkında bilgilendirmelisiniz.

Hangi kanallardan ürün iadesi aldığınızı belirtin

Çalıştığınız kargo firmasını ya da firmalarını da iade sayfasınızda belirtmeniz, müşterilerinizin hangi kanallar üzerinden ürün iadesi yapabileceklerini bilmelerini sağlar.

Kargo firmaları haricinde, eğer fiziki mağazanız da bulunuyorsa, fiziki mağazanız üzerinden de ürün iadesi alabilirsiniz. Bu seçeneği de müşterilerinize belirterek, onları bilgilendirebilirsiniz.

İade adres bilgilerinizi paylaşın

Çalıştığınız kargo firmaları sizin iade adres bilgilerinize sahip olabilirler; fakat netlik kazandırmak adına, müşterilerinize hangi adreslere iade yapabileceklerini belirtmeniz, olası karışıklıkların önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Müşteri geri bildirimleri alarak iade politikalarınızı güncelleyin

İade aldığınız ürünler de müşterilerinizden geri bildirimler almaya özen gösterin. Bu ürünü neden iade ettiklerini sorarak, geri bildirimler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra iade işlemleri sırasında yaşanan durumlar ve sorunlar karşısında iade politikanızı geliştirmek için de geri bildirimler toplamaya özen gösterin. Böylelikle belli aralıklarla iade politikalarınızı güncelleyerek, ilerleyen dönemlerde daha az sorunla karşılaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi açmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan