Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi, abonelerde bazı beklentiler de oluşturur.
Hoş geldin e-postası
Dünkü yazımızda hoş geldin e-postası / e-postalarının neden önemli olduğunu detaylı bir şeklde ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise hoş geldin e-postalarınızı nasıl hazırlamanız gerektiği üzerinde duracağız.
E-ticaret sektöründe rekabetten dolayı bazı yönlerinizle diğer firmalardan farklılaşmanız gerekiyor. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de abonelerinize göndereceğiniz ilk e-postalardır. Doğru bir şekilde konuya yaklaşmak, doğru metinleri ve görselleri seçerek içeriğinizi ilgi çekici bir hale getirmeniz, sadık müşteri kitlelerine ve fanlara sahip olmanıza yardımcı olacaktır.
Hangi aksiyonları almak istediğinizi planlayın
Hoş geldin e-postalarınızda hangi aksiyonları almak istediğinizi de detaylı bir şekilde planlamanız gerekiyor. Farklı şekillerde bu gönderileri hazırlayabileceğiniz için, önecelikle siz neyi hedeflediğinizi belirlemelisiniz.
Bu e-postalarda;
- Tüketicileri alışverişe yönlendirmek
- Markanızın hikayesini anlatmak
- E-posta çalışmalarınızla ilgili bilgiler vermek
- Onlara sunacağınız faydaları anlatmak
- Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirmek
- Bir kupon kodu önermek
- İçerik pazarlama çalışmalarınıza yönlendirmek
gibi birçok farklı amacınız olabilir. Bunların birkaçını aynı anda da kullanabilirsiniz. Öncelikle sizin için en uygun olan amacı belirleyin. Sonrasında amaçlarınıza uygun bir şekilde içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.
İyi bir başlık hazırlayın
E-posta pazarlamada başlıklar her zaman çok önemlidir. Kullanıcılar ilk olarak e-posta kutularında gönderinizin başlığını görürler, bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, açılma oranlarınızı artıracaktır. Bu başlıklarda samimi bir dil kullanmanız ve sıcak bir şekilde onlara ulaşmanız gerekiyor.
Teşekkürler metninizi oluşturun
Amacınızın ne olursa olsun, ilk e-postanızda karşı tarafa teşekkür mesajınızı iletmeniz gerekiyor. Bu gönderilerin asıl amacını gözden kaçırmamanız oldukça önemli.
Teşekkürler mesajınızda içten bir dil kullanmaya özen gösterin. Samimi olmayan ve jenerik bir mesaj, karşı tarafta beklediğiniz etkiyi göstermeyebilir. Bu nedenle de bu mesajlarınızda samimi olmanız, ilk izleniminizi de olumlu bir şekilde etkileyecektir.
Eyleme çağrı ifadeleri kullanın
E-posta kampanyalarında en çok açılma oranına sahip olan çalışmalar ilk gönderilen e-postalar oluyor. Bu sebeple de ilk e-postalarınızda kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinin önemi çok büyük.
Amaçlarınız doğrultusunda okuyucuları, bir eyleme yöneltmeye çalışmalısınız. Bu ifadelerde, onları sitenize tekrar yönlendirebilir, en çok satan ürünlerinizden birkaçını gösterebilir, varsa videolarınızı ekleyebilir veya içerik çalışmalarınızın olduğu sayfaya yönlendirebilirsiniz.
Önemli olan teşekkürler mesajınızla beraber tüketiciyi bir harekete geçirmeniz. Böylelikle açılma oranı en yüksek olan e-postanızdan da geri dönüşümler sağlayabilirsiniz.
Görsel ve videolardan yararlanın
Görsellik her zaman ilgi çekici olmaktadır. Markanızla ilgili olan görselleri ilk e-postanızda kullanmanız, okuyucuların dikkatini çekebilir. Bunun yanı sıra ürün veya hizmetlerinizle ilgili hazırladığınız videolar varsa, teşekkürler e-postanızda bu videoları da kullanabilirsiniz.
İşi bir sonraki adıma taşımak isterseniz, kısa bir teşekkürler videosu hazırlayarak, e-postanızın içinde bu videoyu gönderebilirsiniz. Bu hem daha özenilmiş bir iş olarak algılanacaktır hem de görsel bir sunum olacağı için daha iyi bir izlenim bırakacaktır.
Kişiselleştirmeden yararlanın
Abone listenize kayıt olan kişilerin isimlerini ve bilgilerini bu e-postalarda kullanmanız da bir farklılık yaratacaktır. Kişiselleştirilmiş mesajlar, tüketicilerle daha yakından ve sıcak bir ilişki kurmanızı sağlar.
Farklı şablonlar hazırlayın
E-posta çalışmalarınızda birden fazla şablonunuzun olması da aslında önemlidir. A/B testleri yapabilmek için bu şablonlardan yararlanmanız gerekir. Bazı mesajlarınızdan daha fazla geri dönüşümler alabilirsiniz ve bunu test etmenin yolu da farklı şablonlardan yararlanmak olacaktır.
Farklı kullanıcılara farklı mesajlar gönderdiğinizde geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde ölçümleme fırsatı bulursunuz. Bu testlerin ardından hangi yaklaşımın size daha fazla fayda sağladığını görerek, hoş geldin e-postası / e-postalarınızı bu verilere göre düzenleyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar