Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi, abonelerde bazı beklentiler de oluşturur.

Hoş geldin e-postası

Dünkü yazımızda hoş geldin e-postası / e-postalarının neden önemli olduğunu detaylı bir şeklde ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise hoş geldin e-postalarınızı nasıl hazırlamanız gerektiği üzerinde duracağız.

E-ticaret sektöründe rekabetten dolayı bazı yönlerinizle diğer firmalardan farklılaşmanız gerekiyor. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de abonelerinize göndereceğiniz ilk e-postalardır. Doğru bir şekilde konuya yaklaşmak, doğru metinleri ve görselleri seçerek içeriğinizi ilgi çekici bir hale getirmeniz, sadık müşteri kitlelerine ve fanlara sahip olmanıza yardımcı olacaktır.

Hangi aksiyonları almak istediğinizi planlayın

Hoş geldin e-postalarınızda hangi aksiyonları almak istediğinizi de detaylı bir şekilde planlamanız gerekiyor. Farklı şekillerde bu gönderileri hazırlayabileceğiniz için, önecelikle siz neyi hedeflediğinizi belirlemelisiniz.

Bu e-postalarda;

  • Tüketicileri alışverişe yönlendirmek
  • Markanızın hikayesini anlatmak
  • E-posta çalışmalarınızla ilgili bilgiler vermek
  • Onlara sunacağınız faydaları anlatmak
  • Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirmek
  • Bir kupon kodu önermek
  • İçerik pazarlama çalışmalarınıza yönlendirmek

gibi birçok farklı amacınız olabilir. Bunların birkaçını aynı anda da kullanabilirsiniz. Öncelikle sizin için en uygun olan amacı belirleyin. Sonrasında amaçlarınıza uygun bir şekilde içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İyi bir başlık hazırlayın

E-posta pazarlamada başlıklar her zaman çok önemlidir. Kullanıcılar ilk olarak e-posta kutularında gönderinizin başlığını görürler, bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, açılma oranlarınızı artıracaktır. Bu başlıklarda samimi bir dil kullanmanız ve sıcak bir şekilde onlara ulaşmanız gerekiyor.

“Hoş

Teşekkürler metninizi oluşturun

Amacınızın ne olursa olsun, ilk e-postanızda karşı tarafa teşekkür mesajınızı iletmeniz gerekiyor. Bu gönderilerin asıl amacını gözden kaçırmamanız oldukça önemli.

Teşekkürler mesajınızda içten bir dil kullanmaya özen gösterin. Samimi olmayan ve jenerik bir mesaj, karşı tarafta beklediğiniz etkiyi göstermeyebilir. Bu nedenle de bu mesajlarınızda samimi olmanız, ilk izleniminizi de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

E-posta kampanyalarında en çok açılma oranına sahip olan çalışmalar ilk gönderilen e-postalar oluyor. Bu sebeple de ilk e-postalarınızda kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinin önemi çok büyük.

Amaçlarınız doğrultusunda okuyucuları, bir eyleme yöneltmeye çalışmalısınız. Bu ifadelerde, onları sitenize tekrar yönlendirebilir, en çok satan ürünlerinizden birkaçını gösterebilir, varsa videolarınızı ekleyebilir veya içerik çalışmalarınızın olduğu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Önemli olan teşekkürler mesajınızla beraber tüketiciyi bir harekete geçirmeniz. Böylelikle açılma oranı en yüksek olan e-postanızdan da geri dönüşümler sağlayabilirsiniz.

Görsel ve videolardan yararlanın

Görsellik her zaman ilgi çekici olmaktadır. Markanızla ilgili olan görselleri ilk e-postanızda kullanmanız, okuyucuların dikkatini çekebilir. Bunun yanı sıra ürün veya hizmetlerinizle ilgili hazırladığınız videolar varsa, teşekkürler e-postanızda bu videoları da kullanabilirsiniz.

İşi bir sonraki adıma taşımak isterseniz, kısa bir teşekkürler videosu hazırlayarak, e-postanızın içinde bu videoyu gönderebilirsiniz. Bu hem daha özenilmiş bir iş olarak algılanacaktır hem de görsel bir sunum olacağı için daha iyi bir izlenim bırakacaktır.

Kişiselleştirmeden yararlanın

Abone listenize kayıt olan kişilerin isimlerini ve bilgilerini bu e-postalarda kullanmanız da bir farklılık yaratacaktır. Kişiselleştirilmiş mesajlar, tüketicilerle daha yakından ve sıcak bir ilişki kurmanızı sağlar.

Farklı şablonlar hazırlayın

E-posta çalışmalarınızda birden fazla şablonunuzun olması da aslında önemlidir. A/B testleri yapabilmek için bu şablonlardan yararlanmanız gerekir. Bazı mesajlarınızdan daha fazla geri dönüşümler alabilirsiniz ve bunu test etmenin yolu da farklı şablonlardan yararlanmak olacaktır.

Farklı kullanıcılara farklı mesajlar gönderdiğinizde geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde ölçümleme fırsatı bulursunuz. Bu testlerin ardından hangi yaklaşımın size daha fazla fayda sağladığını görerek, hoş geldin e-postası / e-postalarınızı bu verilere göre düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avrupa pazarına açılmak Türk firmaları için her zaman cazip ve kârlı bir fikirdir. Bu bölgeye ihracat yaparak döviz kur farkını avantaja çevirmek ve kazanç elde etmek mümkündür. AB ile yapılan anlaşmalar Türk firmalarına Avrupa...
23 Nisan 2022
Markethinkers
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın