Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

16 Eylül 2016
Sinan Oypan

Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi, abonelerde bazı beklentiler de oluşturur.

Hoş geldin e-postası

Dünkü yazımızda hoş geldin e-postası / e-postalarının neden önemli olduğunu detaylı bir şeklde ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise hoş geldin e-postalarınızı nasıl hazırlamanız gerektiği üzerinde duracağız.

E-ticaret sektöründe rekabetten dolayı bazı yönlerinizle diğer firmalardan farklılaşmanız gerekiyor. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de abonelerinize göndereceğiniz ilk e-postalardır. Doğru bir şekilde konuya yaklaşmak, doğru metinleri ve görselleri seçerek içeriğinizi ilgi çekici bir hale getirmeniz, sadık müşteri kitlelerine ve fanlara sahip olmanıza yardımcı olacaktır.

Hangi aksiyonları almak istediğinizi planlayın

Hoş geldin e-postalarınızda hangi aksiyonları almak istediğinizi de detaylı bir şekilde planlamanız gerekiyor. Farklı şekillerde bu gönderileri hazırlayabileceğiniz için, önecelikle siz neyi hedeflediğinizi belirlemelisiniz.

Bu e-postalarda;

  • Tüketicileri alışverişe yönlendirmek
  • Markanızın hikayesini anlatmak
  • E-posta çalışmalarınızla ilgili bilgiler vermek
  • Onlara sunacağınız faydaları anlatmak
  • Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirmek
  • Bir kupon kodu önermek
  • İçerik pazarlama çalışmalarınıza yönlendirmek

gibi birçok farklı amacınız olabilir. Bunların birkaçını aynı anda da kullanabilirsiniz. Öncelikle sizin için en uygun olan amacı belirleyin. Sonrasında amaçlarınıza uygun bir şekilde içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İyi bir başlık hazırlayın

E-posta pazarlamada başlıklar her zaman çok önemlidir. Kullanıcılar ilk olarak e-posta kutularında gönderinizin başlığını görürler, bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, açılma oranlarınızı artıracaktır. Bu başlıklarda samimi bir dil kullanmanız ve sıcak bir şekilde onlara ulaşmanız gerekiyor.

“Hoş

Teşekkürler metninizi oluşturun

Amacınızın ne olursa olsun, ilk e-postanızda karşı tarafa teşekkür mesajınızı iletmeniz gerekiyor. Bu gönderilerin asıl amacını gözden kaçırmamanız oldukça önemli.

Teşekkürler mesajınızda içten bir dil kullanmaya özen gösterin. Samimi olmayan ve jenerik bir mesaj, karşı tarafta beklediğiniz etkiyi göstermeyebilir. Bu nedenle de bu mesajlarınızda samimi olmanız, ilk izleniminizi de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

E-posta kampanyalarında en çok açılma oranına sahip olan çalışmalar ilk gönderilen e-postalar oluyor. Bu sebeple de ilk e-postalarınızda kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinin önemi çok büyük.

Amaçlarınız doğrultusunda okuyucuları, bir eyleme yöneltmeye çalışmalısınız. Bu ifadelerde, onları sitenize tekrar yönlendirebilir, en çok satan ürünlerinizden birkaçını gösterebilir, varsa videolarınızı ekleyebilir veya içerik çalışmalarınızın olduğu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Önemli olan teşekkürler mesajınızla beraber tüketiciyi bir harekete geçirmeniz. Böylelikle açılma oranı en yüksek olan e-postanızdan da geri dönüşümler sağlayabilirsiniz.

Görsel ve videolardan yararlanın

Görsellik her zaman ilgi çekici olmaktadır. Markanızla ilgili olan görselleri ilk e-postanızda kullanmanız, okuyucuların dikkatini çekebilir. Bunun yanı sıra ürün veya hizmetlerinizle ilgili hazırladığınız videolar varsa, teşekkürler e-postanızda bu videoları da kullanabilirsiniz.

İşi bir sonraki adıma taşımak isterseniz, kısa bir teşekkürler videosu hazırlayarak, e-postanızın içinde bu videoyu gönderebilirsiniz. Bu hem daha özenilmiş bir iş olarak algılanacaktır hem de görsel bir sunum olacağı için daha iyi bir izlenim bırakacaktır.

Kişiselleştirmeden yararlanın

Abone listenize kayıt olan kişilerin isimlerini ve bilgilerini bu e-postalarda kullanmanız da bir farklılık yaratacaktır. Kişiselleştirilmiş mesajlar, tüketicilerle daha yakından ve sıcak bir ilişki kurmanızı sağlar.

Farklı şablonlar hazırlayın

E-posta çalışmalarınızda birden fazla şablonunuzun olması da aslında önemlidir. A/B testleri yapabilmek için bu şablonlardan yararlanmanız gerekir. Bazı mesajlarınızdan daha fazla geri dönüşümler alabilirsiniz ve bunu test etmenin yolu da farklı şablonlardan yararlanmak olacaktır.

Farklı kullanıcılara farklı mesajlar gönderdiğinizde geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde ölçümleme fırsatı bulursunuz. Bu testlerin ardından hangi yaklaşımın size daha fazla fayda sağladığını görerek, hoş geldin e-postası / e-postalarınızı bu verilere göre düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan