fbpx

Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi, abonelerde bazı beklentiler de oluşturur.

Hoş geldin e-postası

Dünkü yazımızda hoş geldin e-postası / e-postalarının neden önemli olduğunu detaylı bir şeklde ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise hoş geldin e-postalarınızı nasıl hazırlamanız gerektiği üzerinde duracağız.

E-ticaret sektöründe rekabetten dolayı bazı yönlerinizle diğer firmalardan farklılaşmanız gerekiyor. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de abonelerinize göndereceğiniz ilk e-postalardır. Doğru bir şekilde konuya yaklaşmak, doğru metinleri ve görselleri seçerek içeriğinizi ilgi çekici bir hale getirmeniz, sadık müşteri kitlelerine ve fanlara sahip olmanıza yardımcı olacaktır.

Hangi aksiyonları almak istediğinizi planlayın

Hoş geldin e-postalarınızda hangi aksiyonları almak istediğinizi de detaylı bir şekilde planlamanız gerekiyor. Farklı şekillerde bu gönderileri hazırlayabileceğiniz için, önecelikle siz neyi hedeflediğinizi belirlemelisiniz.

Bu e-postalarda;

  • Tüketicileri alışverişe yönlendirmek
  • Markanızın hikayesini anlatmak
  • E-posta çalışmalarınızla ilgili bilgiler vermek
  • Onlara sunacağınız faydaları anlatmak
  • Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirmek
  • Bir kupon kodu önermek
  • İçerik pazarlama çalışmalarınıza yönlendirmek

gibi birçok farklı amacınız olabilir. Bunların birkaçını aynı anda da kullanabilirsiniz. Öncelikle sizin için en uygun olan amacı belirleyin. Sonrasında amaçlarınıza uygun bir şekilde içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İyi bir başlık hazırlayın

E-posta pazarlamada başlıklar her zaman çok önemlidir. Kullanıcılar ilk olarak e-posta kutularında gönderinizin başlığını görürler, bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, açılma oranlarınızı artıracaktır. Bu başlıklarda samimi bir dil kullanmanız ve sıcak bir şekilde onlara ulaşmanız gerekiyor.

“Hoş

Teşekkürler metninizi oluşturun

Amacınızın ne olursa olsun, ilk e-postanızda karşı tarafa teşekkür mesajınızı iletmeniz gerekiyor. Bu gönderilerin asıl amacını gözden kaçırmamanız oldukça önemli.

Teşekkürler mesajınızda içten bir dil kullanmaya özen gösterin. Samimi olmayan ve jenerik bir mesaj, karşı tarafta beklediğiniz etkiyi göstermeyebilir. Bu nedenle de bu mesajlarınızda samimi olmanız, ilk izleniminizi de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

E-posta kampanyalarında en çok açılma oranına sahip olan çalışmalar ilk gönderilen e-postalar oluyor. Bu sebeple de ilk e-postalarınızda kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinin önemi çok büyük.

Amaçlarınız doğrultusunda okuyucuları, bir eyleme yöneltmeye çalışmalısınız. Bu ifadelerde, onları sitenize tekrar yönlendirebilir, en çok satan ürünlerinizden birkaçını gösterebilir, varsa videolarınızı ekleyebilir veya içerik çalışmalarınızın olduğu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Önemli olan teşekkürler mesajınızla beraber tüketiciyi bir harekete geçirmeniz. Böylelikle açılma oranı en yüksek olan e-postanızdan da geri dönüşümler sağlayabilirsiniz.

Görsel ve videolardan yararlanın

Görsellik her zaman ilgi çekici olmaktadır. Markanızla ilgili olan görselleri ilk e-postanızda kullanmanız, okuyucuların dikkatini çekebilir. Bunun yanı sıra ürün veya hizmetlerinizle ilgili hazırladığınız videolar varsa, teşekkürler e-postanızda bu videoları da kullanabilirsiniz.

İşi bir sonraki adıma taşımak isterseniz, kısa bir teşekkürler videosu hazırlayarak, e-postanızın içinde bu videoyu gönderebilirsiniz. Bu hem daha özenilmiş bir iş olarak algılanacaktır hem de görsel bir sunum olacağı için daha iyi bir izlenim bırakacaktır.

Kişiselleştirmeden yararlanın

Abone listenize kayıt olan kişilerin isimlerini ve bilgilerini bu e-postalarda kullanmanız da bir farklılık yaratacaktır. Kişiselleştirilmiş mesajlar, tüketicilerle daha yakından ve sıcak bir ilişki kurmanızı sağlar.

Farklı şablonlar hazırlayın

E-posta çalışmalarınızda birden fazla şablonunuzun olması da aslında önemlidir. A/B testleri yapabilmek için bu şablonlardan yararlanmanız gerekir. Bazı mesajlarınızdan daha fazla geri dönüşümler alabilirsiniz ve bunu test etmenin yolu da farklı şablonlardan yararlanmak olacaktır.

Farklı kullanıcılara farklı mesajlar gönderdiğinizde geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde ölçümleme fırsatı bulursunuz. Bu testlerin ardından hangi yaklaşımın size daha fazla fayda sağladığını görerek, hoş geldin e-postası / e-postalarınızı bu verilere göre düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan