Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları

30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları

Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık.

Home office / home ofis evden ticaret

Son yıllarda home office modeline geçen ya da doğrudan şirketini bu şekilde kuran firmaların sayısı artmaya başladı. Özellikle internet üzerinden iş yapan ve bir ofis kurma zorunluluğu olmayan firmalar için evden çalışmak oldukça etkili bir çözüm olabiliyor.

Home office çalışmanın / home ofis evden ticaret yapmanın avantajları olduğu gibi dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajlar da tabii ki üretkenliği düşürebiliyor. Ancak evden çalışırken bazı unsurlara dikkat etmek ve çalışma disiplinini oluşturmak bir ofis ortamında çalışmaktan daha fazla verimli olunmasını sağlayabilir.

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajlarını ilerleyen günlerde başka bir yazı da ele alacağız. Bugünkü rehberimizde ev ortamında çalışırken üretkenliğinizi nasıl en üst seviyede tutmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını paylaşacağız.

Güne erken başlayın

Güne erken başlamak ve kendinizi buna alıştırmak oldukça önemli kriterlerden biri. Bir ofis ortamında çalışırken, mecburiyetten dolayı erken kalkara işe gidebilir ve masanızın başınıza oturarak çalışmaya başlayabilirsiniz; ancak evden çalışırken yatağınızdan kalkarak çalışma masanıza geçmeniz daha zor olabilir. Bu sebeple de bu konuda bir alışkanlık kazanmanız ve güne erken başlamak için kendinizi alıştırmanız, gününüzün daha verimli geçmesini sağlar.

Güne geç başladığınız zaman, işlerinizin takibini yapmak zorlaşabileceği gibi gün ışığını kaçırmaya başlayacağınız için gün içindeki veriminiz de düşmeye başlayabilir. Herkesin rahat çalıştığı zaman dilimleri olsa da gün ışığını kaçırmak, işlerinizi zamanında yetiştirememenize de neden olabilir.

Sadece çalışmak için bir alan yaratın

Başka bir deyişle evinizin bir odasını ofisiniz haline getirerek bu alanı sadece çalışmak için kullanmanız da önemli bir alışkanlık olacaktır. Belli bir süre sonra bu alan doğrudan sizi işinizle bağdaştıracağı için psikolojik olarak da iş yapmaya daha elverişli hissedersiniz.

Bunun yanı sıra dikkatiniz dağılmadan disiplinli bir şekilde çalışacak bir alana da ihtiyacınız vardır. Bu nedenle de bir odayı ya da bir odanın bir bölümünü ofisini gibi kullanmanız oldukça önemlidir.

Ofise gidiyormuş gibi davranın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi evin bir bölümünü ofise çevirmek psikolojik olarak sizi çalışmaya hazırlayacak. Bu psikolojiye girebilmek için de her gün yataktan kalktıktan sonra çalışmak için ofise gidiyormuş gibi davranmanız önemli. Evde giydiğiniz günlük kıyafetler yerine, ofiste çalışırken giydiğiniz elbiseleri giymeniz dahi bu psikolojiye girmenizi kolaylaştıracaktır.

Arada evden dışarı çıkın

Home office çalışmanın dezavantajlarından biri de ev ortamında çalıştığınızda yeterince sosyalleşemediğiniz için yalnız hissetmeye başlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekli aynı ortamda vakit geçirmek de psikolojinizi olumsuz bir şekilde etkileyebilir. Haftada bir kez dışarıda çalışmak da verimliliğinizi artırırken sosyalleşmenize yardımcı olacaktır.

İnternet bağlantısı olan bir kafede laptopunuzla çalışabilirsiniz. Gereken durumlarda telefonunuzun internetini de bilgisayarınızla paylaşarak, herhangi bir ortamda internet bağlantınızla çalışmaya devam edebilirsiniz.

Dikkat dağıtıcı unsurları azaltın

Ev ortamında, ofise kıyasla daha fazla dikkat dağıtan unsur bulunuyor. Bunlar da işinizi yaparken, kafanızın farklı yerlere gitmesine neden olabilir. Bu durumun önüne geçmek için dikkatinizi dağıtabilecek herşeyi çalışma ortamınızın dışında tutmaya özen gösterin.

Bu konuya gerekli özeni göstermeyip, yeterince disiplinli olmazsanız, çalıştığınızdan daha fazla bir süreyi angarya işlerle geçirerek üretkenliğinizi düşürebilirsiniz.

Televizyon ya da sosyal medya özellikle dikkatinizin sürekli olarak başka yerlere kaymasına neden olacağı için bunlara erişiminizi mümkün olduğunca limitlendirmeniz oldukça önemlidir.

En üretken olduğunuz zamanlarda çalışmaya özen gösterin

Yazının başında güne erken başlayın demiş olsak da verimliliğinizin en yüksek olduğu zamanları kendiniz daha iyi biliyor olacaksınız. Hangi zaman dilimlerinde çalışmanın sizin için daha verimli olduğunu belirleyerek bu zaman dilimlerinde çalışmalarınızı en yoğun şekilde yapabilirsiniz. Güne erken başlamak, mesai saatleri içerisinde işlerinizi yürütmenizi sağlayacaktır; fakat bu saat dilimlerinde veriminiz düşük olacaksa, önemli işlerinizi kendinize uygun saatlerde yapmak için planlayabilirsiniz.

Her gününüzü planlayın

Evden çalışırken belli bir düzen oturtabilmek ve işlerinizin takibini yaparak, zamanında bu işleri yetiştirebilmek için günlük iş planları yapmanız da faydalı olacaktır. Bir plan dahilinde ilerlemeniz, küçük ve önem derecesi yüksek olan işlerinizi zamanında tamamlanızı sağlar.

Belli bir disiplin olmadığı zaman özellikle küçük gibi görünen işler daha ilerleyen bir zamana ertelenebiliyor. Bu da belli bir süreç içerisinde ekstra işlerin birimesine neden oluyor. Bunun önüne geçmek için günlük planlarınızı, güne başlarken yaparak ya da bir önceki günden yaparak, o gün içerisinde bu işleri tamamlamak için çalışmaya özen göstermelisiniz.

Kısa aralar verin

Eğer iş kolikseniz, ev ortamında mola vermek kimi zaman zorlaşabiliyor. Mola vermeden çalışmak bir süre sonra dikkatinizin dağılmasına ve düzgün karar verememenize neden olabiliyor. Bu sebeple de evden çalışırken belli sürelerde molalar vermeniz hatta evden dışarı çıkarak bir yürüyüş yapmanız ya da kahve içemeniz, hem enerjinizi tazeleyeceği gibi hem de zihninizin dinlenmesini sağlar.

“Home

Çalışma saatleriniz belli olsun ve bunun dışına çıkmayın

Evden çalışırken belli bir çalışma saati aralığı belirlemek zor olabiliyor. Ancak bu konuyada özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Disiplininizi korumak ve psikolojinizi bu duruma hazırlamak için çalışma saatlerinizi belirlemeniz gerekiyor.

Böylelikle zihniniz bu zaman dilimlerinde otomatik olarak çalışmaya odaklanacaktır. Bu da verimliliğinizi artırmanızı yardımcı olur. Buna ek olarak özellikle iş kolikler ne zaman işlerini bitirmeleri gerektiği konusunda bir sınır koyamıyorlar. Sürekli olarak çalışmak hem kendinize zarar verebileceği gibi hem de çevrenizdeki kişilerden uzaklaşmanıza neden olabilir.

Evden çalışırken, çok uzun saatler çalışmaya devam ederseniz, ailenizden, arkadaşlarınızdan ve sosyal ortamınızdan çok fazla uzaklaşabilirsiniz. Bu da bazı sorunların doğmasına neden olabilir. Ara ara ekstra mesailer yapılabilir; ancak çalışma saatlerinizi limitleyerek kendinize ve sevdiklerinize de vakit ayırmanız bir hayli önemlidir. Böylelikle bir sonraki güne daha enerjik ve pozitif bir şekilde de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin