Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları

30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları

Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık.

Home office / home ofis evden ticaret

Son yıllarda home office modeline geçen ya da doğrudan şirketini bu şekilde kuran firmaların sayısı artmaya başladı. Özellikle internet üzerinden iş yapan ve bir ofis kurma zorunluluğu olmayan firmalar için evden çalışmak oldukça etkili bir çözüm olabiliyor.

Home office çalışmanın / home ofis evden ticaret yapmanın avantajları olduğu gibi dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajlar da tabii ki üretkenliği düşürebiliyor. Ancak evden çalışırken bazı unsurlara dikkat etmek ve çalışma disiplinini oluşturmak bir ofis ortamında çalışmaktan daha fazla verimli olunmasını sağlayabilir.

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajlarını ilerleyen günlerde başka bir yazı da ele alacağız. Bugünkü rehberimizde ev ortamında çalışırken üretkenliğinizi nasıl en üst seviyede tutmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını paylaşacağız.

Güne erken başlayın

Güne erken başlamak ve kendinizi buna alıştırmak oldukça önemli kriterlerden biri. Bir ofis ortamında çalışırken, mecburiyetten dolayı erken kalkara işe gidebilir ve masanızın başınıza oturarak çalışmaya başlayabilirsiniz; ancak evden çalışırken yatağınızdan kalkarak çalışma masanıza geçmeniz daha zor olabilir. Bu sebeple de bu konuda bir alışkanlık kazanmanız ve güne erken başlamak için kendinizi alıştırmanız, gününüzün daha verimli geçmesini sağlar.

Güne geç başladığınız zaman, işlerinizin takibini yapmak zorlaşabileceği gibi gün ışığını kaçırmaya başlayacağınız için gün içindeki veriminiz de düşmeye başlayabilir. Herkesin rahat çalıştığı zaman dilimleri olsa da gün ışığını kaçırmak, işlerinizi zamanında yetiştirememenize de neden olabilir.

Sadece çalışmak için bir alan yaratın

Başka bir deyişle evinizin bir odasını ofisiniz haline getirerek bu alanı sadece çalışmak için kullanmanız da önemli bir alışkanlık olacaktır. Belli bir süre sonra bu alan doğrudan sizi işinizle bağdaştıracağı için psikolojik olarak da iş yapmaya daha elverişli hissedersiniz.

Bunun yanı sıra dikkatiniz dağılmadan disiplinli bir şekilde çalışacak bir alana da ihtiyacınız vardır. Bu nedenle de bir odayı ya da bir odanın bir bölümünü ofisini gibi kullanmanız oldukça önemlidir.

Ofise gidiyormuş gibi davranın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi evin bir bölümünü ofise çevirmek psikolojik olarak sizi çalışmaya hazırlayacak. Bu psikolojiye girebilmek için de her gün yataktan kalktıktan sonra çalışmak için ofise gidiyormuş gibi davranmanız önemli. Evde giydiğiniz günlük kıyafetler yerine, ofiste çalışırken giydiğiniz elbiseleri giymeniz dahi bu psikolojiye girmenizi kolaylaştıracaktır.

Arada evden dışarı çıkın

Home office çalışmanın dezavantajlarından biri de ev ortamında çalıştığınızda yeterince sosyalleşemediğiniz için yalnız hissetmeye başlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekli aynı ortamda vakit geçirmek de psikolojinizi olumsuz bir şekilde etkileyebilir. Haftada bir kez dışarıda çalışmak da verimliliğinizi artırırken sosyalleşmenize yardımcı olacaktır.

İnternet bağlantısı olan bir kafede laptopunuzla çalışabilirsiniz. Gereken durumlarda telefonunuzun internetini de bilgisayarınızla paylaşarak, herhangi bir ortamda internet bağlantınızla çalışmaya devam edebilirsiniz.

Dikkat dağıtıcı unsurları azaltın

Ev ortamında, ofise kıyasla daha fazla dikkat dağıtan unsur bulunuyor. Bunlar da işinizi yaparken, kafanızın farklı yerlere gitmesine neden olabilir. Bu durumun önüne geçmek için dikkatinizi dağıtabilecek herşeyi çalışma ortamınızın dışında tutmaya özen gösterin.

Bu konuya gerekli özeni göstermeyip, yeterince disiplinli olmazsanız, çalıştığınızdan daha fazla bir süreyi angarya işlerle geçirerek üretkenliğinizi düşürebilirsiniz.

Televizyon ya da sosyal medya özellikle dikkatinizin sürekli olarak başka yerlere kaymasına neden olacağı için bunlara erişiminizi mümkün olduğunca limitlendirmeniz oldukça önemlidir.

En üretken olduğunuz zamanlarda çalışmaya özen gösterin

Yazının başında güne erken başlayın demiş olsak da verimliliğinizin en yüksek olduğu zamanları kendiniz daha iyi biliyor olacaksınız. Hangi zaman dilimlerinde çalışmanın sizin için daha verimli olduğunu belirleyerek bu zaman dilimlerinde çalışmalarınızı en yoğun şekilde yapabilirsiniz. Güne erken başlamak, mesai saatleri içerisinde işlerinizi yürütmenizi sağlayacaktır; fakat bu saat dilimlerinde veriminiz düşük olacaksa, önemli işlerinizi kendinize uygun saatlerde yapmak için planlayabilirsiniz.

Her gününüzü planlayın

Evden çalışırken belli bir düzen oturtabilmek ve işlerinizin takibini yaparak, zamanında bu işleri yetiştirebilmek için günlük iş planları yapmanız da faydalı olacaktır. Bir plan dahilinde ilerlemeniz, küçük ve önem derecesi yüksek olan işlerinizi zamanında tamamlanızı sağlar.

Belli bir disiplin olmadığı zaman özellikle küçük gibi görünen işler daha ilerleyen bir zamana ertelenebiliyor. Bu da belli bir süreç içerisinde ekstra işlerin birimesine neden oluyor. Bunun önüne geçmek için günlük planlarınızı, güne başlarken yaparak ya da bir önceki günden yaparak, o gün içerisinde bu işleri tamamlamak için çalışmaya özen göstermelisiniz.

Kısa aralar verin

Eğer iş kolikseniz, ev ortamında mola vermek kimi zaman zorlaşabiliyor. Mola vermeden çalışmak bir süre sonra dikkatinizin dağılmasına ve düzgün karar verememenize neden olabiliyor. Bu sebeple de evden çalışırken belli sürelerde molalar vermeniz hatta evden dışarı çıkarak bir yürüyüş yapmanız ya da kahve içemeniz, hem enerjinizi tazeleyeceği gibi hem de zihninizin dinlenmesini sağlar.

“Home

Çalışma saatleriniz belli olsun ve bunun dışına çıkmayın

Evden çalışırken belli bir çalışma saati aralığı belirlemek zor olabiliyor. Ancak bu konuyada özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Disiplininizi korumak ve psikolojinizi bu duruma hazırlamak için çalışma saatlerinizi belirlemeniz gerekiyor.

Böylelikle zihniniz bu zaman dilimlerinde otomatik olarak çalışmaya odaklanacaktır. Bu da verimliliğinizi artırmanızı yardımcı olur. Buna ek olarak özellikle iş kolikler ne zaman işlerini bitirmeleri gerektiği konusunda bir sınır koyamıyorlar. Sürekli olarak çalışmak hem kendinize zarar verebileceği gibi hem de çevrenizdeki kişilerden uzaklaşmanıza neden olabilir.

Evden çalışırken, çok uzun saatler çalışmaya devam ederseniz, ailenizden, arkadaşlarınızdan ve sosyal ortamınızdan çok fazla uzaklaşabilirsiniz. Bu da bazı sorunların doğmasına neden olabilir. Ara ara ekstra mesailer yapılabilir; ancak çalışma saatlerinizi limitleyerek kendinize ve sevdiklerinize de vakit ayırmanız bir hayli önemlidir. Böylelikle bir sonraki güne daha enerjik ve pozitif bir şekilde de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın