fbpx

Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa gözlemciliği gibi dış ortamda yürütülen hobiler olabileceği gibi el sanatları, resim, pastacılık, tasarım gibi kapalı mekanda olup da ticareti yapılabilecek hobiler de olabilir.

Birçok insan hobilerini profesyonel iş hayatının getirdiği stresi yenmek için yapsa da hobilerini işi haline getirmiş insanların sayısı da azımsanamayacak kadar çoktur. Bununla birlikte yaptığı hobinin ticari değeri olduğunu fark etmeyen birçok insan olduğu gibi, tercihen hobilerini ticarete dökmek istemeyenler de vardır. Sevmediğiniz işi yapmaktansa veya yaptığınız işin size uygun olmadığını düşünmektense tutkuyla bağlı olduğunuz hobinizi işiniz haline getirebilirsiniz.

E-ticaretin gücüne inanın:

Hobilerini işi haline getirmek isteyenlerin yardımına bu noktada e-ticaret koşuyor. E-ticaret kavramının hayatımıza girmesiyle artık eski tip ticaret anlayışı da rafa kalktı. Ticaret sadece kiralanmış veya satın alınmış dükkanlarda fiilen yapılan para ve mal alışverişi olmaktan öte; internetin yaygınlaşmasıyla artık akıllı telefonlarla, bilgisayarlarla ve tabletlerle sanal mağazalardan sanal para ile yapılan alışveriş haline de bürünmüştür. Bu nedenle hobilerinizi gerçekleştirmek için e-ticaret çok büyük bir platformdur.

Fikir her şeydir!:

Hobinizi e-ticarete dönüştürmek için bir fikirle başlamanız gerekmektedir. Bu fikir, hobinizi nasıl e-ticarete dökeceğiniz konusunda ufak görünse de aslında her şey bir fikirle başlar. Hobiniz mutlaka ticari nitelikler taşımalıdır. Örneğin, hobisi amatör dağcılık olan biri bu hobisini ticarete dökmekte zorlanabilir ancak hobisi resim yapmak olan birisi yaptığı tabloları e-ticaret üzerinden satabileceği için fikir konusunda zorlanmayacaktır.

Fikriniz hakkında araştırma yapın:

Fikir bulmak çok önemli bir aşama olsa da bu fikri hayata geçirmek için detaylı bir araştırma yapmalısınız. ‘Bu fikri daha önce hayata geçiren girişimciler var mı?’, ‘Bu hobimi e-ticarete dökersem bana kâr sağlar mı?’ ‘Bu hobiyi e-ticarete dönüştürebilmek için gerekli ekipmanı, azmi ve sıkı çalışmayı sağlayabilir miyim?’ gibi kafanızdaki soruları yapacağınız araştırma ve çevrenizdekilere fikir danışarak cevaplamalısınız. Bu aşama ile hobinizi e-ticarete dökme yolundaki fikir aşamasını aşmış olacaksınız.

E-ticaret yapacağınız online dükkanınızı açın:

E-ticarette bir dükkan kiralamanız veya satın almanız gerekmiyor. Hobi ürünlerinizi sanal mağazalarda satacağınız için yapılması gereken en sağlam adımlardan biri bu sanal mağazaların oluşturulması, geliştirilmesi ve güncellenmesidir. İlk aşamada bir internet sitesi yaratmayı masraflı veya uğraştırıcı bulabilirsiniz. Bu noktada, hali hazırdaki internetten satış sitelerini araştırabilirsiniz. Sadece hobi ürünlerini satma amaçlı kurulmuş internet platformları aracılığıyla sesinizi belirli bir kitleye duyurup kâr sağladıktan sonra kendi internet sitenizi kurabilirsiniz. Kendi internet sitenizi yaratmak uzmanlık gerektiren bir iş olduğu için bu konuda uzmanlardan e-ticaret paketi yardımı alabilirsiniz. Bu sayede internet sitesinin kurulmasının yanında, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve site dizaynı gibi konularda da bilgi edinebilirsiniz. Hobinizi e-ticarete dönüştürmüş olsanız dahi profesyonellik müşteriyi en çok çeken öğedir.

Pazarlamaya önem verin:

Sadece internet sitesini kurmak veya bir platformda satış yapıyor olmak sizi başarılı kılmaz. E-ticaret sistemini kurduktan sonra müşterilerin gelmesini beklemek ve bu aşamada hiçbir şey yapmamak yaptığınız emeğin çöpe gitmesine neden olabilir. Bunun için işinde başarılı e-ticaret kuruluşundan sosyal medya pazarlama danışmanlığı alabilirsiniz. Facebook, Twitter, Instagram gibi platformlarda açacağınız hesaplar için size daha başarılı pazarlama planı sunar.

Başarılı online ödeme müşteriye güven verir:

Müşterilerin satış yaparken dikkat edeceği önemli nokta güvenilirliktir. Bunu sağlamak için ise güven veren internet sitesinin yanı sıra ödeme şekilleri de önem teşkil eder. Bunun için bir e-ticaret kuruluşundan siteniz için online fatura sistemi hayata geçirilmelidir. Günümüzde hemen hemen her online alışveriş sitesi online ödemeyi destekliyorken sizin de hobilerinizi sunacağınız bu internet sitesinde bu imkanın olması olumlu bir adım olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft