Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya

Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa gözlemciliği gibi dış ortamda yürütülen hobiler olabileceği gibi el sanatları, resim, pastacılık, tasarım gibi kapalı mekanda olup da ticareti yapılabilecek hobiler de olabilir.

Birçok insan hobilerini profesyonel iş hayatının getirdiği stresi yenmek için yapsa da hobilerini işi haline getirmiş insanların sayısı da azımsanamayacak kadar çoktur. Bununla birlikte yaptığı hobinin ticari değeri olduğunu fark etmeyen birçok insan olduğu gibi, tercihen hobilerini ticarete dökmek istemeyenler de vardır. Sevmediğiniz işi yapmaktansa veya yaptığınız işin size uygun olmadığını düşünmektense tutkuyla bağlı olduğunuz hobinizi işiniz haline getirebilirsiniz.

E-ticaretin gücüne inanın:

Hobilerini işi haline getirmek isteyenlerin yardımına bu noktada e-ticaret koşuyor. E-ticaret kavramının hayatımıza girmesiyle artık eski tip ticaret anlayışı da rafa kalktı. Ticaret sadece kiralanmış veya satın alınmış dükkanlarda fiilen yapılan para ve mal alışverişi olmaktan öte; internetin yaygınlaşmasıyla artık akıllı telefonlarla, bilgisayarlarla ve tabletlerle sanal mağazalardan sanal para ile yapılan alışveriş haline de bürünmüştür. Bu nedenle hobilerinizi gerçekleştirmek için e-ticaret çok büyük bir platformdur.

Fikir her şeydir!:

Hobinizi e-ticarete dönüştürmek için bir fikirle başlamanız gerekmektedir. Bu fikir, hobinizi nasıl e-ticarete dökeceğiniz konusunda ufak görünse de aslında her şey bir fikirle başlar. Hobiniz mutlaka ticari nitelikler taşımalıdır. Örneğin, hobisi amatör dağcılık olan biri bu hobisini ticarete dökmekte zorlanabilir ancak hobisi resim yapmak olan birisi yaptığı tabloları e-ticaret üzerinden satabileceği için fikir konusunda zorlanmayacaktır.

Fikriniz hakkında araştırma yapın:

Fikir bulmak çok önemli bir aşama olsa da bu fikri hayata geçirmek için detaylı bir araştırma yapmalısınız. ‘Bu fikri daha önce hayata geçiren girişimciler var mı?’, ‘Bu hobimi e-ticarete dökersem bana kâr sağlar mı?’ ‘Bu hobiyi e-ticarete dönüştürebilmek için gerekli ekipmanı, azmi ve sıkı çalışmayı sağlayabilir miyim?’ gibi kafanızdaki soruları yapacağınız araştırma ve çevrenizdekilere fikir danışarak cevaplamalısınız. Bu aşama ile hobinizi e-ticarete dökme yolundaki fikir aşamasını aşmış olacaksınız.

E-ticaret yapacağınız online dükkanınızı açın:

E-ticarette bir dükkan kiralamanız veya satın almanız gerekmiyor. Hobi ürünlerinizi sanal mağazalarda satacağınız için yapılması gereken en sağlam adımlardan biri bu sanal mağazaların oluşturulması, geliştirilmesi ve güncellenmesidir. İlk aşamada bir internet sitesi yaratmayı masraflı veya uğraştırıcı bulabilirsiniz. Bu noktada, hali hazırdaki internetten satış sitelerini araştırabilirsiniz. Sadece hobi ürünlerini satma amaçlı kurulmuş internet platformları aracılığıyla sesinizi belirli bir kitleye duyurup kâr sağladıktan sonra kendi internet sitenizi kurabilirsiniz. Kendi internet sitenizi yaratmak uzmanlık gerektiren bir iş olduğu için bu konuda uzmanlardan e-ticaret paketi yardımı alabilirsiniz. Bu sayede internet sitesinin kurulmasının yanında, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve site dizaynı gibi konularda da bilgi edinebilirsiniz. Hobinizi e-ticarete dönüştürmüş olsanız dahi profesyonellik müşteriyi en çok çeken öğedir.

Pazarlamaya önem verin:

Sadece internet sitesini kurmak veya bir platformda satış yapıyor olmak sizi başarılı kılmaz. E-ticaret sistemini kurduktan sonra müşterilerin gelmesini beklemek ve bu aşamada hiçbir şey yapmamak yaptığınız emeğin çöpe gitmesine neden olabilir. Bunun için işinde başarılı e-ticaret kuruluşundan sosyal medya pazarlama danışmanlığı alabilirsiniz. Facebook, Twitter, Instagram gibi platformlarda açacağınız hesaplar için size daha başarılı pazarlama planı sunar.

Başarılı online ödeme müşteriye güven verir:

Müşterilerin satış yaparken dikkat edeceği önemli nokta güvenilirliktir. Bunu sağlamak için ise güven veren internet sitesinin yanı sıra ödeme şekilleri de önem teşkil eder. Bunun için bir e-ticaret kuruluşundan siteniz için online fatura sistemi hayata geçirilmelidir. Günümüzde hemen hemen her online alışveriş sitesi online ödemeyi destekliyorken sizin de hobilerinizi sunacağınız bu internet sitesinde bu imkanın olması olumlu bir adım olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan