Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa gözlemciliği gibi dış ortamda yürütülen hobiler olabileceği gibi el sanatları, resim, pastacılık, tasarım gibi kapalı mekanda olup da ticareti yapılabilecek hobiler de olabilir.

Birçok insan hobilerini profesyonel iş hayatının getirdiği stresi yenmek için yapsa da hobilerini işi haline getirmiş insanların sayısı da azımsanamayacak kadar çoktur. Bununla birlikte yaptığı hobinin ticari değeri olduğunu fark etmeyen birçok insan olduğu gibi, tercihen hobilerini ticarete dökmek istemeyenler de vardır. Sevmediğiniz işi yapmaktansa veya yaptığınız işin size uygun olmadığını düşünmektense tutkuyla bağlı olduğunuz hobinizi işiniz haline getirebilirsiniz.

E-ticaretin gücüne inanın:

Hobilerini işi haline getirmek isteyenlerin yardımına bu noktada e-ticaret koşuyor. E-ticaret kavramının hayatımıza girmesiyle artık eski tip ticaret anlayışı da rafa kalktı. Ticaret sadece kiralanmış veya satın alınmış dükkanlarda fiilen yapılan para ve mal alışverişi olmaktan öte; internetin yaygınlaşmasıyla artık akıllı telefonlarla, bilgisayarlarla ve tabletlerle sanal mağazalardan sanal para ile yapılan alışveriş haline de bürünmüştür. Bu nedenle hobilerinizi gerçekleştirmek için e-ticaret çok büyük bir platformdur.

Fikir her şeydir!:

Hobinizi e-ticarete dönüştürmek için bir fikirle başlamanız gerekmektedir. Bu fikir, hobinizi nasıl e-ticarete dökeceğiniz konusunda ufak görünse de aslında her şey bir fikirle başlar. Hobiniz mutlaka ticari nitelikler taşımalıdır. Örneğin, hobisi amatör dağcılık olan biri bu hobisini ticarete dökmekte zorlanabilir ancak hobisi resim yapmak olan birisi yaptığı tabloları e-ticaret üzerinden satabileceği için fikir konusunda zorlanmayacaktır.

Fikriniz hakkında araştırma yapın:

Fikir bulmak çok önemli bir aşama olsa da bu fikri hayata geçirmek için detaylı bir araştırma yapmalısınız. ‘Bu fikri daha önce hayata geçiren girişimciler var mı?’, ‘Bu hobimi e-ticarete dökersem bana kâr sağlar mı?’ ‘Bu hobiyi e-ticarete dönüştürebilmek için gerekli ekipmanı, azmi ve sıkı çalışmayı sağlayabilir miyim?’ gibi kafanızdaki soruları yapacağınız araştırma ve çevrenizdekilere fikir danışarak cevaplamalısınız. Bu aşama ile hobinizi e-ticarete dökme yolundaki fikir aşamasını aşmış olacaksınız.

E-ticaret yapacağınız online dükkanınızı açın:

E-ticarette bir dükkan kiralamanız veya satın almanız gerekmiyor. Hobi ürünlerinizi sanal mağazalarda satacağınız için yapılması gereken en sağlam adımlardan biri bu sanal mağazaların oluşturulması, geliştirilmesi ve güncellenmesidir. İlk aşamada bir internet sitesi yaratmayı masraflı veya uğraştırıcı bulabilirsiniz. Bu noktada, hali hazırdaki internetten satış sitelerini araştırabilirsiniz. Sadece hobi ürünlerini satma amaçlı kurulmuş internet platformları aracılığıyla sesinizi belirli bir kitleye duyurup kâr sağladıktan sonra kendi internet sitenizi kurabilirsiniz. Kendi internet sitenizi yaratmak uzmanlık gerektiren bir iş olduğu için bu konuda uzmanlardan e-ticaret paketi yardımı alabilirsiniz. Bu sayede internet sitesinin kurulmasının yanında, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve site dizaynı gibi konularda da bilgi edinebilirsiniz. Hobinizi e-ticarete dönüştürmüş olsanız dahi profesyonellik müşteriyi en çok çeken öğedir.

Pazarlamaya önem verin:

Sadece internet sitesini kurmak veya bir platformda satış yapıyor olmak sizi başarılı kılmaz. E-ticaret sistemini kurduktan sonra müşterilerin gelmesini beklemek ve bu aşamada hiçbir şey yapmamak yaptığınız emeğin çöpe gitmesine neden olabilir. Bunun için işinde başarılı e-ticaret kuruluşundan sosyal medya pazarlama danışmanlığı alabilirsiniz. Facebook, Twitter, Instagram gibi platformlarda açacağınız hesaplar için size daha başarılı pazarlama planı sunar.

Başarılı online ödeme müşteriye güven verir:

Müşterilerin satış yaparken dikkat edeceği önemli nokta güvenilirliktir. Bunu sağlamak için ise güven veren internet sitesinin yanı sıra ödeme şekilleri de önem teşkil eder. Bunun için bir e-ticaret kuruluşundan siteniz için online fatura sistemi hayata geçirilmelidir. Günümüzde hemen hemen her online alışveriş sitesi online ödemeyi destekliyorken sizin de hobilerinizi sunacağınız bu internet sitesinde bu imkanın olması olumlu bir adım olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin