Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa gözlemciliği gibi dış ortamda yürütülen hobiler olabileceği gibi el sanatları, resim, pastacılık, tasarım gibi kapalı mekanda olup da ticareti yapılabilecek hobiler de olabilir.

Birçok insan hobilerini profesyonel iş hayatının getirdiği stresi yenmek için yapsa da hobilerini işi haline getirmiş insanların sayısı da azımsanamayacak kadar çoktur. Bununla birlikte yaptığı hobinin ticari değeri olduğunu fark etmeyen birçok insan olduğu gibi, tercihen hobilerini ticarete dökmek istemeyenler de vardır. Sevmediğiniz işi yapmaktansa veya yaptığınız işin size uygun olmadığını düşünmektense tutkuyla bağlı olduğunuz hobinizi işiniz haline getirebilirsiniz.

E-ticaretin gücüne inanın:

Hobilerini işi haline getirmek isteyenlerin yardımına bu noktada e-ticaret koşuyor. E-ticaret kavramının hayatımıza girmesiyle artık eski tip ticaret anlayışı da rafa kalktı. Ticaret sadece kiralanmış veya satın alınmış dükkanlarda fiilen yapılan para ve mal alışverişi olmaktan öte; internetin yaygınlaşmasıyla artık akıllı telefonlarla, bilgisayarlarla ve tabletlerle sanal mağazalardan sanal para ile yapılan alışveriş haline de bürünmüştür. Bu nedenle hobilerinizi gerçekleştirmek için e-ticaret çok büyük bir platformdur.

Fikir her şeydir!:

Hobinizi e-ticarete dönüştürmek için bir fikirle başlamanız gerekmektedir. Bu fikir, hobinizi nasıl e-ticarete dökeceğiniz konusunda ufak görünse de aslında her şey bir fikirle başlar. Hobiniz mutlaka ticari nitelikler taşımalıdır. Örneğin, hobisi amatör dağcılık olan biri bu hobisini ticarete dökmekte zorlanabilir ancak hobisi resim yapmak olan birisi yaptığı tabloları e-ticaret üzerinden satabileceği için fikir konusunda zorlanmayacaktır.

Fikriniz hakkında araştırma yapın:

Fikir bulmak çok önemli bir aşama olsa da bu fikri hayata geçirmek için detaylı bir araştırma yapmalısınız. ‘Bu fikri daha önce hayata geçiren girişimciler var mı?’, ‘Bu hobimi e-ticarete dökersem bana kâr sağlar mı?’ ‘Bu hobiyi e-ticarete dönüştürebilmek için gerekli ekipmanı, azmi ve sıkı çalışmayı sağlayabilir miyim?’ gibi kafanızdaki soruları yapacağınız araştırma ve çevrenizdekilere fikir danışarak cevaplamalısınız. Bu aşama ile hobinizi e-ticarete dökme yolundaki fikir aşamasını aşmış olacaksınız.

E-ticaret yapacağınız online dükkanınızı açın:

E-ticarette bir dükkan kiralamanız veya satın almanız gerekmiyor. Hobi ürünlerinizi sanal mağazalarda satacağınız için yapılması gereken en sağlam adımlardan biri bu sanal mağazaların oluşturulması, geliştirilmesi ve güncellenmesidir. İlk aşamada bir internet sitesi yaratmayı masraflı veya uğraştırıcı bulabilirsiniz. Bu noktada, hali hazırdaki internetten satış sitelerini araştırabilirsiniz. Sadece hobi ürünlerini satma amaçlı kurulmuş internet platformları aracılığıyla sesinizi belirli bir kitleye duyurup kâr sağladıktan sonra kendi internet sitenizi kurabilirsiniz. Kendi internet sitenizi yaratmak uzmanlık gerektiren bir iş olduğu için bu konuda uzmanlardan e-ticaret paketi yardımı alabilirsiniz. Bu sayede internet sitesinin kurulmasının yanında, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve site dizaynı gibi konularda da bilgi edinebilirsiniz. Hobinizi e-ticarete dönüştürmüş olsanız dahi profesyonellik müşteriyi en çok çeken öğedir.

Pazarlamaya önem verin:

Sadece internet sitesini kurmak veya bir platformda satış yapıyor olmak sizi başarılı kılmaz. E-ticaret sistemini kurduktan sonra müşterilerin gelmesini beklemek ve bu aşamada hiçbir şey yapmamak yaptığınız emeğin çöpe gitmesine neden olabilir. Bunun için işinde başarılı e-ticaret kuruluşundan sosyal medya pazarlama danışmanlığı alabilirsiniz. Facebook, Twitter, Instagram gibi platformlarda açacağınız hesaplar için size daha başarılı pazarlama planı sunar.

Başarılı online ödeme müşteriye güven verir:

Müşterilerin satış yaparken dikkat edeceği önemli nokta güvenilirliktir. Bunu sağlamak için ise güven veren internet sitesinin yanı sıra ödeme şekilleri de önem teşkil eder. Bunun için bir e-ticaret kuruluşundan siteniz için online fatura sistemi hayata geçirilmelidir. Günümüzde hemen hemen her online alışveriş sitesi online ödemeyi destekliyorken sizin de hobilerinizi sunacağınız bu internet sitesinde bu imkanın olması olumlu bir adım olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan