Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?

Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa gözlemciliği gibi dış ortamda yürütülen hobiler olabileceği gibi el sanatları, resim, pastacılık, tasarım gibi kapalı mekanda olup da ticareti yapılabilecek hobiler de olabilir.

Birçok insan hobilerini profesyonel iş hayatının getirdiği stresi yenmek için yapsa da hobilerini işi haline getirmiş insanların sayısı da azımsanamayacak kadar çoktur. Bununla birlikte yaptığı hobinin ticari değeri olduğunu fark etmeyen birçok insan olduğu gibi, tercihen hobilerini ticarete dökmek istemeyenler de vardır. Sevmediğiniz işi yapmaktansa veya yaptığınız işin size uygun olmadığını düşünmektense tutkuyla bağlı olduğunuz hobinizi işiniz haline getirebilirsiniz.

E-ticaretin gücüne inanın:

Hobilerini işi haline getirmek isteyenlerin yardımına bu noktada e-ticaret koşuyor. E-ticaret kavramının hayatımıza girmesiyle artık eski tip ticaret anlayışı da rafa kalktı. Ticaret sadece kiralanmış veya satın alınmış dükkanlarda fiilen yapılan para ve mal alışverişi olmaktan öte; internetin yaygınlaşmasıyla artık akıllı telefonlarla, bilgisayarlarla ve tabletlerle sanal mağazalardan sanal para ile yapılan alışveriş haline de bürünmüştür. Bu nedenle hobilerinizi gerçekleştirmek için e-ticaret çok büyük bir platformdur.

Fikir her şeydir!:

Hobinizi e-ticarete dönüştürmek için bir fikirle başlamanız gerekmektedir. Bu fikir, hobinizi nasıl e-ticarete dökeceğiniz konusunda ufak görünse de aslında her şey bir fikirle başlar. Hobiniz mutlaka ticari nitelikler taşımalıdır. Örneğin, hobisi amatör dağcılık olan biri bu hobisini ticarete dökmekte zorlanabilir ancak hobisi resim yapmak olan birisi yaptığı tabloları e-ticaret üzerinden satabileceği için fikir konusunda zorlanmayacaktır.

Fikriniz hakkında araştırma yapın:

Fikir bulmak çok önemli bir aşama olsa da bu fikri hayata geçirmek için detaylı bir araştırma yapmalısınız. ‘Bu fikri daha önce hayata geçiren girişimciler var mı?’, ‘Bu hobimi e-ticarete dökersem bana kâr sağlar mı?’ ‘Bu hobiyi e-ticarete dönüştürebilmek için gerekli ekipmanı, azmi ve sıkı çalışmayı sağlayabilir miyim?’ gibi kafanızdaki soruları yapacağınız araştırma ve çevrenizdekilere fikir danışarak cevaplamalısınız. Bu aşama ile hobinizi e-ticarete dökme yolundaki fikir aşamasını aşmış olacaksınız.

E-ticaret yapacağınız online dükkanınızı açın:

E-ticarette bir dükkan kiralamanız veya satın almanız gerekmiyor. Hobi ürünlerinizi sanal mağazalarda satacağınız için yapılması gereken en sağlam adımlardan biri bu sanal mağazaların oluşturulması, geliştirilmesi ve güncellenmesidir. İlk aşamada bir internet sitesi yaratmayı masraflı veya uğraştırıcı bulabilirsiniz. Bu noktada, hali hazırdaki internetten satış sitelerini araştırabilirsiniz. Sadece hobi ürünlerini satma amaçlı kurulmuş internet platformları aracılığıyla sesinizi belirli bir kitleye duyurup kâr sağladıktan sonra kendi internet sitenizi kurabilirsiniz. Kendi internet sitenizi yaratmak uzmanlık gerektiren bir iş olduğu için bu konuda uzmanlardan e-ticaret paketi yardımı alabilirsiniz. Bu sayede internet sitesinin kurulmasının yanında, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve site dizaynı gibi konularda da bilgi edinebilirsiniz. Hobinizi e-ticarete dönüştürmüş olsanız dahi profesyonellik müşteriyi en çok çeken öğedir.

Pazarlamaya önem verin:

Sadece internet sitesini kurmak veya bir platformda satış yapıyor olmak sizi başarılı kılmaz. E-ticaret sistemini kurduktan sonra müşterilerin gelmesini beklemek ve bu aşamada hiçbir şey yapmamak yaptığınız emeğin çöpe gitmesine neden olabilir. Bunun için işinde başarılı e-ticaret kuruluşundan sosyal medya pazarlama danışmanlığı alabilirsiniz. Facebook, Twitter, Instagram gibi platformlarda açacağınız hesaplar için size daha başarılı pazarlama planı sunar.

Başarılı online ödeme müşteriye güven verir:

Müşterilerin satış yaparken dikkat edeceği önemli nokta güvenilirliktir. Bunu sağlamak için ise güven veren internet sitesinin yanı sıra ödeme şekilleri de önem teşkil eder. Bunun için bir e-ticaret kuruluşundan siteniz için online fatura sistemi hayata geçirilmelidir. Günümüzde hemen hemen her online alışveriş sitesi online ödemeyi destekliyorken sizin de hobilerinizi sunacağınız bu internet sitesinde bu imkanın olması olumlu bir adım olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin