Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken, bu dönemdeki talebi karşılamak ve müşterilerin siparişlerini zamanında ulaştırabilmek için de bir takım çalışmalar yapılması gerekir. Bu rehberimizde de yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Kargo tarafındaki çalışmalara geçmeden önce e-ticaret siteniz ve deponuz üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekir. Öncelikli olarak ürün stoklarınızı kontrol etmeniz bu süreçte önemlidir. Özellikle indirim veya kampanya olacak olan ürünlerde yeterli stok tutmanız ve bu stokları da elden çıkartmaya hazır olmanız önemlidir.

Depo çalışanlarını bilgilendirin

Deponuzda çalışan, siparişleri hazırlayarak kargolanmaya hazır eden çalışanlarınızı da yaklaşan yoğun sezon hakkında bilgilendirmeniz gerekmektedir. Bu süreçte, olağanın dışında bir iş yoğunluğunun olabileceğini bildirerek, onların da bu sürece hazır olduğundan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Yeterli çalışanınız olduğunda emin olun

Yine depo bölümünüzde, yeterli personel olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bu süreçte mevcut iş gücünüz, gelen talebi karşılamak için yeterli olmayabilir ve bu durumda da hızlı kargo gönderimi yapabilmek için ek personele ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu süreci daha etkili bir şekilde yönetebilmek için personel takviyesi yapmanız gerekebilir.

Kargonun tatil yaptığı günleri öğrenin

Kargo firmaları da bu tatil sezonlarında tatil yapmaktadır. Bu tatil günlerinde kargo alımı ve teslimi yapılmadığı için, çalıştığınız kargo firmalarının hangi günlerde tatil yaptığını öğrenmeniz, hızlı kargo gönderimi yapabilmeniz için oldukça önemlidir. Böylelikle aldığınız siparişleri en son hangi güne kadar kargo firmasına teslim yapacağınızı bilmiş olursunuz.

Kargo firmalarının da yoğun olacağını unutmayın

Bu tür özel dönemlerde, diğer e-ticaret sitelerinin de satış yapacaklarını ve bu sebeple de kargo firmalarının da yoğun bir şekilde çalışacağını göz ardı etmemeniz gerekir. Kargo firmaların yaşanacak olan yoğunluk, siparişlerin sizden teslim alınmasını da geciktirebileceği gibi siparişlerin müşterilere ulaşmasını da geciktirebilir. Bu sebeple de hızlı gönderim yaparken, kargo firmalarından kaynaklanabilecek gecikmeleri de hesaba katmanız, gereken durumlarda da müşterileri bilgilendirerek, yoğunluk nedeniyle siparişlerin normalden biraz daha geç ellerine ulaşacaklarını bildirmeniz gerekir.

Farklı kargo firmaları ile çalışın

Sadece tek bir firma ile çalıştığınızda yoğun sezonlarda hızlı kargo gönderimi sunmanız da zorlaşır. Tüm siparişleri tek bir kargo firması üzerinden göndermeye çalıştığınızda, tüm siparişlerinizin yoğunluğunu bu firma üzerine odaklamış olacaksınız. Farklı kargo firmaları ile çalıştığınızda, siparişleri teslim zamanlarını değiştirebilir, gün içerisinde daha fazla siparişi daha verimli bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilirsiniz. Aynı zamanda sipariş yoğunluğunu da birden fazla kanala dağıtmış olursunuz.

Gönderilerinizi sigortalayın

Hızlı gönderim yaparken, yoğun sezonlarda olası sorunlara, karışıklıklara ve zararlara karşı gönderilerinizi sigortalamanız önemlidir. Yoğun sezonlarda birçok iş, zamanında teslimat yapılabilmesi için hızlı bir şekilde yapıldığı için olası sorunların ortaya çıkması, kargonun kaybolması ya da kargonun hasarlı bir şekilde tüketiciye ulaşması gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu durumlara karşı gönderilerinizi güvenceye almak için, onları sigortalamanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Kırılabilir ürünlerinizi kargolarken dikkat etmeniz gereken 6 teknik

Müşterilerinizi bilgilendirmeyi unutmayın

Hızlı kargo gönderim sürecini yönetirken, müşterilerinizi de bilgilendirmeyi unutmamanız gerekiyor. Sipariş sonrasında siparişin ne zaman kargo firmasına teslim edildiğini ve tahmini sipariş teslim zamanını e-posta ya da SMS ile müşterilerinize bildirmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Hızlı kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Hızlı kargo gönderimi nedir?

Hızlı kargo gönderimi, e-ticaret firmasının sipariş aldığı gün, siparişi kargo firmasına teslim etmesinin ardından sonraki 1-3 iş günü içerisinde kargonun alıcıya teslim edilmesidir. Teslim süresi, e-ticaret firmasının deposunun bulunduğu konum ile alıcının adresi arasındaki mesafeye göre değişiklik gösterebilir.

Normal gönderi ve hızlı kargo arasında ne farklar bulunur?

Normal gönderilerde, e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına teslim etmeyebilir. Bu durumda siparişin kargo firmasına ulaşması birkaç iş gününü bulabilir. Bu durumda da ürünün tüketiciye ulaşması birkaç gün daha uzun sürebilir. Hızlı gönderimde ise e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına ulaştırarak, daha hızlı bir şekilde siparişin tüketiciye ulaşmasını sağlar.

Hızlı kargo gönderimini ücretli mi yapmak gerekir?

E-ticaret firmaları, kargo gönderim alternatifleri arasında hızlı kargo gönderimini ücretli veya ücretsiz şekilde sunabilirler. Bu noktada şirketler, rekabette öne çıkmak için hızlı gönderim seçeneğini ücretsiz olarak sunabilmekteler; ancak bu kargo alternatifini ücretli yapmak da şirketlerin elindedir. Tüketiciler normal ve hızlı gönderimler arasında seçim yapma şansı bulabilirler ve hızlı gönderim istediklerinde de ek bir ücret ödemeye razı gelebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan