Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

28 Ekim 2019
Sinan Oypan

Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken, bu dönemdeki talebi karşılamak ve müşterilerin siparişlerini zamanında ulaştırabilmek için de bir takım çalışmalar yapılması gerekir. Bu rehberimizde de yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Kargo tarafındaki çalışmalara geçmeden önce e-ticaret siteniz ve deponuz üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekir. Öncelikli olarak ürün stoklarınızı kontrol etmeniz bu süreçte önemlidir. Özellikle indirim veya kampanya olacak olan ürünlerde yeterli stok tutmanız ve bu stokları da elden çıkartmaya hazır olmanız önemlidir.

Depo çalışanlarını bilgilendirin

Deponuzda çalışan, siparişleri hazırlayarak kargolanmaya hazır eden çalışanlarınızı da yaklaşan yoğun sezon hakkında bilgilendirmeniz gerekmektedir. Bu süreçte, olağanın dışında bir iş yoğunluğunun olabileceğini bildirerek, onların da bu sürece hazır olduğundan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Yeterli çalışanınız olduğunda emin olun

Yine depo bölümünüzde, yeterli personel olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bu süreçte mevcut iş gücünüz, gelen talebi karşılamak için yeterli olmayabilir ve bu durumda da hızlı kargo gönderimi yapabilmek için ek personele ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu süreci daha etkili bir şekilde yönetebilmek için personel takviyesi yapmanız gerekebilir.

Kargonun tatil yaptığı günleri öğrenin

Kargo firmaları da bu tatil sezonlarında tatil yapmaktadır. Bu tatil günlerinde kargo alımı ve teslimi yapılmadığı için, çalıştığınız kargo firmalarının hangi günlerde tatil yaptığını öğrenmeniz, hızlı kargo gönderimi yapabilmeniz için oldukça önemlidir. Böylelikle aldığınız siparişleri en son hangi güne kadar kargo firmasına teslim yapacağınızı bilmiş olursunuz.

Kargo firmalarının da yoğun olacağını unutmayın

Bu tür özel dönemlerde, diğer e-ticaret sitelerinin de satış yapacaklarını ve bu sebeple de kargo firmalarının da yoğun bir şekilde çalışacağını göz ardı etmemeniz gerekir. Kargo firmaların yaşanacak olan yoğunluk, siparişlerin sizden teslim alınmasını da geciktirebileceği gibi siparişlerin müşterilere ulaşmasını da geciktirebilir. Bu sebeple de hızlı gönderim yaparken, kargo firmalarından kaynaklanabilecek gecikmeleri de hesaba katmanız, gereken durumlarda da müşterileri bilgilendirerek, yoğunluk nedeniyle siparişlerin normalden biraz daha geç ellerine ulaşacaklarını bildirmeniz gerekir.

Farklı kargo firmaları ile çalışın

Sadece tek bir firma ile çalıştığınızda yoğun sezonlarda hızlı kargo gönderimi sunmanız da zorlaşır. Tüm siparişleri tek bir kargo firması üzerinden göndermeye çalıştığınızda, tüm siparişlerinizin yoğunluğunu bu firma üzerine odaklamış olacaksınız. Farklı kargo firmaları ile çalıştığınızda, siparişleri teslim zamanlarını değiştirebilir, gün içerisinde daha fazla siparişi daha verimli bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilirsiniz. Aynı zamanda sipariş yoğunluğunu da birden fazla kanala dağıtmış olursunuz.

Gönderilerinizi sigortalayın

Hızlı gönderim yaparken, yoğun sezonlarda olası sorunlara, karışıklıklara ve zararlara karşı gönderilerinizi sigortalamanız önemlidir. Yoğun sezonlarda birçok iş, zamanında teslimat yapılabilmesi için hızlı bir şekilde yapıldığı için olası sorunların ortaya çıkması, kargonun kaybolması ya da kargonun hasarlı bir şekilde tüketiciye ulaşması gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu durumlara karşı gönderilerinizi güvenceye almak için, onları sigortalamanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Kırılabilir ürünlerinizi kargolarken dikkat etmeniz gereken 6 teknik

Müşterilerinizi bilgilendirmeyi unutmayın

Hızlı kargo gönderim sürecini yönetirken, müşterilerinizi de bilgilendirmeyi unutmamanız gerekiyor. Sipariş sonrasında siparişin ne zaman kargo firmasına teslim edildiğini ve tahmini sipariş teslim zamanını e-posta ya da SMS ile müşterilerinize bildirmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Hızlı kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Hızlı kargo gönderimi nedir?

Hızlı kargo gönderimi, e-ticaret firmasının sipariş aldığı gün, siparişi kargo firmasına teslim etmesinin ardından sonraki 1-3 iş günü içerisinde kargonun alıcıya teslim edilmesidir. Teslim süresi, e-ticaret firmasının deposunun bulunduğu konum ile alıcının adresi arasındaki mesafeye göre değişiklik gösterebilir.

Normal gönderi ve hızlı kargo arasında ne farklar bulunur?

Normal gönderilerde, e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına teslim etmeyebilir. Bu durumda siparişin kargo firmasına ulaşması birkaç iş gününü bulabilir. Bu durumda da ürünün tüketiciye ulaşması birkaç gün daha uzun sürebilir. Hızlı gönderimde ise e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına ulaştırarak, daha hızlı bir şekilde siparişin tüketiciye ulaşmasını sağlar.

Hızlı kargo gönderimini ücretli mi yapmak gerekir?

E-ticaret firmaları, kargo gönderim alternatifleri arasında hızlı kargo gönderimini ücretli veya ücretsiz şekilde sunabilirler. Bu noktada şirketler, rekabette öne çıkmak için hızlı gönderim seçeneğini ücretsiz olarak sunabilmekteler; ancak bu kargo alternatifini ücretli yapmak da şirketlerin elindedir. Tüketiciler normal ve hızlı gönderimler arasında seçim yapma şansı bulabilirler ve hızlı gönderim istediklerinde de ek bir ücret ödemeye razı gelebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan