Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

28 Ekim 2019
Sinan Oypan

Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken, bu dönemdeki talebi karşılamak ve müşterilerin siparişlerini zamanında ulaştırabilmek için de bir takım çalışmalar yapılması gerekir. Bu rehberimizde de yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Kargo tarafındaki çalışmalara geçmeden önce e-ticaret siteniz ve deponuz üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekir. Öncelikli olarak ürün stoklarınızı kontrol etmeniz bu süreçte önemlidir. Özellikle indirim veya kampanya olacak olan ürünlerde yeterli stok tutmanız ve bu stokları da elden çıkartmaya hazır olmanız önemlidir.

Depo çalışanlarını bilgilendirin

Deponuzda çalışan, siparişleri hazırlayarak kargolanmaya hazır eden çalışanlarınızı da yaklaşan yoğun sezon hakkında bilgilendirmeniz gerekmektedir. Bu süreçte, olağanın dışında bir iş yoğunluğunun olabileceğini bildirerek, onların da bu sürece hazır olduğundan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Yeterli çalışanınız olduğunda emin olun

Yine depo bölümünüzde, yeterli personel olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bu süreçte mevcut iş gücünüz, gelen talebi karşılamak için yeterli olmayabilir ve bu durumda da hızlı kargo gönderimi yapabilmek için ek personele ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu süreci daha etkili bir şekilde yönetebilmek için personel takviyesi yapmanız gerekebilir.

Kargonun tatil yaptığı günleri öğrenin

Kargo firmaları da bu tatil sezonlarında tatil yapmaktadır. Bu tatil günlerinde kargo alımı ve teslimi yapılmadığı için, çalıştığınız kargo firmalarının hangi günlerde tatil yaptığını öğrenmeniz, hızlı kargo gönderimi yapabilmeniz için oldukça önemlidir. Böylelikle aldığınız siparişleri en son hangi güne kadar kargo firmasına teslim yapacağınızı bilmiş olursunuz.

Kargo firmalarının da yoğun olacağını unutmayın

Bu tür özel dönemlerde, diğer e-ticaret sitelerinin de satış yapacaklarını ve bu sebeple de kargo firmalarının da yoğun bir şekilde çalışacağını göz ardı etmemeniz gerekir. Kargo firmaların yaşanacak olan yoğunluk, siparişlerin sizden teslim alınmasını da geciktirebileceği gibi siparişlerin müşterilere ulaşmasını da geciktirebilir. Bu sebeple de hızlı gönderim yaparken, kargo firmalarından kaynaklanabilecek gecikmeleri de hesaba katmanız, gereken durumlarda da müşterileri bilgilendirerek, yoğunluk nedeniyle siparişlerin normalden biraz daha geç ellerine ulaşacaklarını bildirmeniz gerekir.

Farklı kargo firmaları ile çalışın

Sadece tek bir firma ile çalıştığınızda yoğun sezonlarda hızlı kargo gönderimi sunmanız da zorlaşır. Tüm siparişleri tek bir kargo firması üzerinden göndermeye çalıştığınızda, tüm siparişlerinizin yoğunluğunu bu firma üzerine odaklamış olacaksınız. Farklı kargo firmaları ile çalıştığınızda, siparişleri teslim zamanlarını değiştirebilir, gün içerisinde daha fazla siparişi daha verimli bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilirsiniz. Aynı zamanda sipariş yoğunluğunu da birden fazla kanala dağıtmış olursunuz.

Gönderilerinizi sigortalayın

Hızlı gönderim yaparken, yoğun sezonlarda olası sorunlara, karışıklıklara ve zararlara karşı gönderilerinizi sigortalamanız önemlidir. Yoğun sezonlarda birçok iş, zamanında teslimat yapılabilmesi için hızlı bir şekilde yapıldığı için olası sorunların ortaya çıkması, kargonun kaybolması ya da kargonun hasarlı bir şekilde tüketiciye ulaşması gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu durumlara karşı gönderilerinizi güvenceye almak için, onları sigortalamanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Kırılabilir ürünlerinizi kargolarken dikkat etmeniz gereken 6 teknik

Müşterilerinizi bilgilendirmeyi unutmayın

Hızlı kargo gönderim sürecini yönetirken, müşterilerinizi de bilgilendirmeyi unutmamanız gerekiyor. Sipariş sonrasında siparişin ne zaman kargo firmasına teslim edildiğini ve tahmini sipariş teslim zamanını e-posta ya da SMS ile müşterilerinize bildirmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Hızlı kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Hızlı kargo gönderimi nedir?

Hızlı kargo gönderimi, e-ticaret firmasının sipariş aldığı gün, siparişi kargo firmasına teslim etmesinin ardından sonraki 1-3 iş günü içerisinde kargonun alıcıya teslim edilmesidir. Teslim süresi, e-ticaret firmasının deposunun bulunduğu konum ile alıcının adresi arasındaki mesafeye göre değişiklik gösterebilir.

Normal gönderi ve hızlı kargo arasında ne farklar bulunur?

Normal gönderilerde, e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına teslim etmeyebilir. Bu durumda siparişin kargo firmasına ulaşması birkaç iş gününü bulabilir. Bu durumda da ürünün tüketiciye ulaşması birkaç gün daha uzun sürebilir. Hızlı gönderimde ise e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına ulaştırarak, daha hızlı bir şekilde siparişin tüketiciye ulaşmasını sağlar.

Hızlı kargo gönderimini ücretli mi yapmak gerekir?

E-ticaret firmaları, kargo gönderim alternatifleri arasında hızlı kargo gönderimini ücretli veya ücretsiz şekilde sunabilirler. Bu noktada şirketler, rekabette öne çıkmak için hızlı gönderim seçeneğini ücretsiz olarak sunabilmekteler; ancak bu kargo alternatifini ücretli yapmak da şirketlerin elindedir. Tüketiciler normal ve hızlı gönderimler arasında seçim yapma şansı bulabilirler ve hızlı gönderim istediklerinde de ek bir ücret ödemeye razı gelebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan