fbpx

Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

28 Ekim 2019
Sinan Oypan

Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken, bu dönemdeki talebi karşılamak ve müşterilerin siparişlerini zamanında ulaştırabilmek için de bir takım çalışmalar yapılması gerekir. Bu rehberimizde de yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Kargo tarafındaki çalışmalara geçmeden önce e-ticaret siteniz ve deponuz üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekir. Öncelikli olarak ürün stoklarınızı kontrol etmeniz bu süreçte önemlidir. Özellikle indirim veya kampanya olacak olan ürünlerde yeterli stok tutmanız ve bu stokları da elden çıkartmaya hazır olmanız önemlidir.

Depo çalışanlarını bilgilendirin

Deponuzda çalışan, siparişleri hazırlayarak kargolanmaya hazır eden çalışanlarınızı da yaklaşan yoğun sezon hakkında bilgilendirmeniz gerekmektedir. Bu süreçte, olağanın dışında bir iş yoğunluğunun olabileceğini bildirerek, onların da bu sürece hazır olduğundan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Yeterli çalışanınız olduğunda emin olun

Yine depo bölümünüzde, yeterli personel olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bu süreçte mevcut iş gücünüz, gelen talebi karşılamak için yeterli olmayabilir ve bu durumda da hızlı kargo gönderimi yapabilmek için ek personele ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu süreci daha etkili bir şekilde yönetebilmek için personel takviyesi yapmanız gerekebilir.

Kargonun tatil yaptığı günleri öğrenin

Kargo firmaları da bu tatil sezonlarında tatil yapmaktadır. Bu tatil günlerinde kargo alımı ve teslimi yapılmadığı için, çalıştığınız kargo firmalarının hangi günlerde tatil yaptığını öğrenmeniz, hızlı kargo gönderimi yapabilmeniz için oldukça önemlidir. Böylelikle aldığınız siparişleri en son hangi güne kadar kargo firmasına teslim yapacağınızı bilmiş olursunuz.

Kargo firmalarının da yoğun olacağını unutmayın

Bu tür özel dönemlerde, diğer e-ticaret sitelerinin de satış yapacaklarını ve bu sebeple de kargo firmalarının da yoğun bir şekilde çalışacağını göz ardı etmemeniz gerekir. Kargo firmaların yaşanacak olan yoğunluk, siparişlerin sizden teslim alınmasını da geciktirebileceği gibi siparişlerin müşterilere ulaşmasını da geciktirebilir. Bu sebeple de hızlı gönderim yaparken, kargo firmalarından kaynaklanabilecek gecikmeleri de hesaba katmanız, gereken durumlarda da müşterileri bilgilendirerek, yoğunluk nedeniyle siparişlerin normalden biraz daha geç ellerine ulaşacaklarını bildirmeniz gerekir.

Farklı kargo firmaları ile çalışın

Sadece tek bir firma ile çalıştığınızda yoğun sezonlarda hızlı kargo gönderimi sunmanız da zorlaşır. Tüm siparişleri tek bir kargo firması üzerinden göndermeye çalıştığınızda, tüm siparişlerinizin yoğunluğunu bu firma üzerine odaklamış olacaksınız. Farklı kargo firmaları ile çalıştığınızda, siparişleri teslim zamanlarını değiştirebilir, gün içerisinde daha fazla siparişi daha verimli bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilirsiniz. Aynı zamanda sipariş yoğunluğunu da birden fazla kanala dağıtmış olursunuz.

Gönderilerinizi sigortalayın

Hızlı gönderim yaparken, yoğun sezonlarda olası sorunlara, karışıklıklara ve zararlara karşı gönderilerinizi sigortalamanız önemlidir. Yoğun sezonlarda birçok iş, zamanında teslimat yapılabilmesi için hızlı bir şekilde yapıldığı için olası sorunların ortaya çıkması, kargonun kaybolması ya da kargonun hasarlı bir şekilde tüketiciye ulaşması gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu durumlara karşı gönderilerinizi güvenceye almak için, onları sigortalamanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Kırılabilir ürünlerinizi kargolarken dikkat etmeniz gereken 6 teknik

Müşterilerinizi bilgilendirmeyi unutmayın

Hızlı kargo gönderim sürecini yönetirken, müşterilerinizi de bilgilendirmeyi unutmamanız gerekiyor. Sipariş sonrasında siparişin ne zaman kargo firmasına teslim edildiğini ve tahmini sipariş teslim zamanını e-posta ya da SMS ile müşterilerinize bildirmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Hızlı kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Hızlı kargo gönderimi nedir?

Hızlı kargo gönderimi, e-ticaret firmasının sipariş aldığı gün, siparişi kargo firmasına teslim etmesinin ardından sonraki 1-3 iş günü içerisinde kargonun alıcıya teslim edilmesidir. Teslim süresi, e-ticaret firmasının deposunun bulunduğu konum ile alıcının adresi arasındaki mesafeye göre değişiklik gösterebilir.

Normal gönderi ve hızlı kargo arasında ne farklar bulunur?

Normal gönderilerde, e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına teslim etmeyebilir. Bu durumda siparişin kargo firmasına ulaşması birkaç iş gününü bulabilir. Bu durumda da ürünün tüketiciye ulaşması birkaç gün daha uzun sürebilir. Hızlı gönderimde ise e-ticaret firması aynı gün içerisinde ürünü kargo firmasına ulaştırarak, daha hızlı bir şekilde siparişin tüketiciye ulaşmasını sağlar.

Hızlı kargo gönderimini ücretli mi yapmak gerekir?

E-ticaret firmaları, kargo gönderim alternatifleri arasında hızlı kargo gönderimini ücretli veya ücretsiz şekilde sunabilirler. Bu noktada şirketler, rekabette öne çıkmak için hızlı gönderim seçeneğini ücretsiz olarak sunabilmekteler; ancak bu kargo alternatifini ücretli yapmak da şirketlerin elindedir. Tüketiciler normal ve hızlı gönderimler arasında seçim yapma şansı bulabilirler ve hızlı gönderim istediklerinde de ek bir ücret ödemeye razı gelebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan