Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli başlıklar altında toplamak ve bölmek de kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayacağı gibi navigasyonel kolaylık da sağlar. Hiyerarşik kategori yönetimi yapmak için de öncelikle bunun temelini anlamanız gerektiği gibi, bu çalışmaları nasıl yapmanız gerektiğini de bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.
Hiyerarşik kategori yönetimi satışlarınızı nasıl artırır?
Öncelikle kategori yönetimi yaparken hiyerarşiden yararlanmanın satışlarınıza nasıl etki edeceğini ele alalım. Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları iki farklı bölümde ele almak gerekiyor:- Belli bir ürünü arayanlar
- Sitedeki ürünleri incelemek isteyenler
- Kadın
- Erkek
- Kadın Ayakkabı Modelleri
- Çizmeler
- Spor ayakkabıları
- Botları
- Terlikler
- Kadın Ayakkabı Modelleri
Hiyerarşik kategori yönetimini nasıl yapmalısınız?
Hiyerarşik kategori yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve ürünlerinizi bu şekilde bölümlere ayırmanız gerekir. Bununla beraber navigasyonel öğelere dikkat etmek ve kafa karıştırmamak da önemlidir. Şimdi adım adım neler yapabileceğinizi bakalım. İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliğiSayfa üzerindeki öğelerle kullanıcı deneyimini ve navigasyonu kolaylaştırın
Çok fazla kategori ve alt kategori sunduğunuzda navigasyonel öğeleri kolaylaştırmanız ve kullanıcı deneyimini en iyi hale getirmeniz gerekir. Aksi taktirde kullanıcıların kafası karışacağı gibi bu alt kategoriler içerisinde kaybolabilir ya da kategori sisteminiz karışık geldiği için siteden ayrılabilir. Bu nedenle de sayfa üzerinde navigasyonel öğeleri iyi kullanmanız gerekir. Bunun için üst menü üzerinde en popüler ve en çok ziyaret edilen ana kategorilerinizi gösterebilir ve bunların altında açılan pencerelerde alt kategorilerinizden öne çıkan ve en kapsamlı olan alt kategoriler listeleyebilirsiniz. Böylelikle sayfa üzerinde belli bir navigasyon sağlamış olursunuz. Bununla beraber açılıp kapanan menü seçeneklerini de menü çubuğuna ekleyerek, ikinci bir ek navigasyon sağlayabilir ve burada da daha az popüler olan ancak aranma hacmi olan kategorilerinizi sergileyebilirsiniz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, kullanıcıların bu kategorileri daha rahat bulmalarını ve sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde etki eder. İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleriEkibinizde ürün yöneticileri belirleyin
Bu kadar kapsamlı bir altyapı ve kategori sisteminin takip edilerek düzenlenebilmesi için ürün yöneticilerinizin olması gerekiyor. Bu nedenle de ekibiniz içerisinde bu ürün yöneticilerini belirlemeniz oldukça önemli. Bu ürün yöneticilerinin görevleri arasında ürünlerin alt kategorilerini belirleyerek, kategorizasyon sistemindeki hiyerarşiyi belirlemek ve ilgili olan ürünleri bir çatı altında toplayarak, ziyaretçilerin bu kategoriler üzerinde aradıkları ürünlere rahat bir şekilde ulaşabilmelerini sağlamak olmalı.Kategorize ederken aşırıya kaçmayın
Hiyerarşik kategori yönetimi önemli olsa da çok aşırıya kaçılması da sitenize ve geri dönüşümlerinize zarar verebilecek bir durumdur. Bu nedenle de kategorize çalışmalarınızı yaparken, ana kategori altında en 3 ile 4 farklı alt kategori oluşturmaya çalışın. Bu ağacı ne kadar çok dallandırırsanız, kafa karışıklığı da artmaya başlayacaktır. Eğer bu alt kategori kendi içerisinde çok fazla bölüme ayrılıyorsa, bu alt kategoriyi birden fazla ana kategori şeklinde bölmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Ürün arama ve kategori sayfalarında filtreleme özellikleri kullanmanız, gereksiz alt kategoriler oluşturmanızın önüne geçerek, kafa karışıklığını azaltacaktır. Filtreleme seçenekleriyle kullanıcılar kategori sayfalarında diledikleri daraltmaları yapabilirler. İlgili rehber: Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?Ürün ve kategori isimlerinizi sadeleştirin
Kategori yönetiminde hiyerarşiden yararlanırken, kafa karışıklığını ortadan kaldırmak, navigasyonel kolaylık ve kullanıcı deneyimi sunmak için ürün ve kategori isimlerinizi sadeleştirerek, kolay anlaşılır bir hale getirmeniz de bir hayli önemli. Kullanıcılar iste üzerinde hızlı bir şekilde eyleme geçmek isteyecekleri için, onların kolay bir şekilde anlayabileceği isimler seçmeniz iyi bir yaklaşım olacaktır.SEO çalışmalarını unutmayın
Kategori yönetimi yaparken, SEO çalışamalarını da göz önünde tutmanız önemlidir. Kategori sayfalarınız da Google arama sorgularına yanıt verebileceği ve sitenize organik trafik sağlayacağı için, kategori sayfalarınızın SEO ayarlarını doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Kategori başlığı, kategori sayfasının URL’si, meta açıklaması ve kategori tanım metninde ilgili anahtar kelimeleri kullanmanız gerekir. Böylelikle kategori sayfalarınız üzerinden de organik trafik çekerek, geri dönüşümlerinize katkı sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri Siz de kendi e-ticaret sitenizi açarak, internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz. IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar