fbpx

Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

23 Mart 2020
Sinan Oypan

Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne çekebilir; ürüne olan talebi artırarak, tüketicilerin farkındalıklarını artırabilirsiniz.

Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Temel unsurları unutmayın

Öncelikle hikayeciliğin temel unsurlarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu unsular ise:

  • Kişiselleştirme: Markayı, ürünü ya da belli bir konuyu tüketici ile ilişkilendirmeniz yani kişiselleştirmeniz gerekir. Onların hayatlarını etkileyen bir konu üzerinden yola çıkabilir ya da onların yaşadıkları problemler üzerinden ilerleyerek çözüm hikayelerine odaklanabilirsiniz.
  • Duygular: Hikaye anlatımı yaparken, kullanıcıların duygularını da tetiklemeniz gerekir. Satın alma kararları duygularla doğru orantılıdır ve onlarda doğru hisleri uyandırmanız kampanyanızın başarısını artırır.
  • Veriler: Müşteri profiliniz ve hedef kitlenizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi toplayarak, kampanyalarınızda bu bilgileri kullanın.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Hikayenizin amacını belirleyin

Bir hikaye anlatmadan önce bu hikayeyi neden anlattığınızı belirlemeniz gerekir. Yeni bir ürünü tanıtımı, belli bir konuda bilgi verme, marka tanıtımı yapma ya da talep artırma gibi amaçlarınız olabilir. Burada tüketicilerde bir heyecan ve merak uyandıracak duyguları belirlemeniz ve hikayenizin kurgusunu bu şekilde kurmanız önemlidir.

Hikayenizin taslağını oluşturun

Hikayenizin taslağını oluştururken belli başlı başlıklar üzerine odaklanmanız gerekiyor. Bu başlıkları da şöyle tanımlayabiliriz:

  • Kalp: Tüketicilerin kalplerini etkileyecek ve marka ile bir bağ kurmalarını sağlayacak bir giriş yapın.
  • Zihin: Tüketicilerin hemen algılayabilecekleri bilgi ve özellikleri sunun.
  • Eller: Tüketicileri eyleme geçirecek ifadelerinizi kullanın. Bu noktada ilk olarak onlara ilham verecek bir eyleme çağrıda bulunun ve sonrasında da pazarlama çalışmalarınıza yönelik bir eyleme çağrı ifadesi kullanın.
  • Kalp Bitirken yine tüketicilerin kalplerine hitap edecek bir örnek ya da hikaye ile anlatımınızı tamamlayın.

İnsanlara odaklanın

Hikaye anlatımı yaparken odağınız marka ya da üründe olmamalı. Asıl odağını insanlar yani ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi hikayenin odağında tutmalısınız. İnsanların yaşadıkları problemleri, günlük hayatlarından kesitleri ve sonrasında da bu sorunla nasıl baş ettiklerini ya da sizin ürününüzün bu sorunları nasıl çözebildiğini gösterin. Odağınızı insanlar üzerinde tuttuğunuzda kişiselleştirme ve içselleştirme imkanını da artırmış olursunuz.

Tüketicilerin yaşadıkları sorunları öne çıkartın

Tüketicilerin yaşadıkları sorunları öne çıkartmanız da hikayenizin daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır. Böylelikle kampanyanızda kendilerine ait bir şeyler bulabilirler. Bu sebeple de çözdüğünüz problemleri öncelikli olarak öne çıkartıp, sonrasında da bu sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatın.

İlgili rehber: Blogunuzda duygusal içerik formatından nasıl yararlanabilirsiniz?

Görsellerden yararlanın

Hikaye anlatımı sadece yazılı olmak zorunda değildir. Tek bir görselle, 1000 kelimeyi anlatabilirsiniz. Bu sebeple de hikayelerinizde kullandığınız görsellere de önem verin. Doğru ürün ve konsepti oluşturmanın yanı sıra görsellerinize de yine insan unsurunu eklemeyi unutmayın. İnsanları görsel olarak dahil etmeniz, hikayenin daha aklıda kalıcı ve ilgi çekici olmasını sağlar.

Gereksiz yerleri kırpın

Hikayenizin dikkat ve ilgi çekici olması için, içeriğinin tamamen konuyla ilgili olması gerekir. Bu sebeple de hikayeden bağımsız olan ya da önceliği olmayan gereksiz yerleri kaldırarak, anlatımınızı doğrudan konuya bağlamanız önemlidir. Gereksiz konu, görsel ya da anlatımlar dikkati dağıtacağı için kullanıcıların konudan uzaklaşmasına veya içeriğinizi kapatmalarına neden olur.

Sürekliliği koruyun

Süreklilik, hikaye anlatımı yaparken de önemlidir. Sürekliliği sağlamadığınızda kullanıcıların içeriğinizi takip etmeleri oldukça zorlaşır. Yazılı formatlarda sürekliliği koruyabilmek için şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hikayenin anlatım hızı
  • Kullandığınız dil ve stil
  • Noktalama işaretleri
  • Okuma hızı

Görsel ve video formatlarda ise:

  • Yüz ifadeleri
  • Beden dili ve ifadeleri
  • El jestleri ve mimikler
  • Göz teması
  • Anlatımda sırasındaki duraklamalar ve anlatım hızı

Onlara ne kazanacaklarını ya da kaybedeceklerini gösterin

Kampanyanızı ve/ya içeriğinizi anlatırken onlara nelere kazanabileceklerini anlatın. Ürününüzü ya da hizmetinizi kullanmanın onlara ne gibi faydalar sunacağınızı detaylı bir şekilde gösterin.

Buna ek olarak, ne kaybedebileceklerini de onlara göstermenizde fayda var. Bu, bir fırsat olabilir, rakiplerinizde olmayan bir özellikle olabilir, fiyat avantajı ya da hizmetle ilgili bir avantaj olabilir. Kayıp ve kazançları da hikaye anlatımına dahil etmeniz, onların fikirlerini ve satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Tüketicilerin ilgi alanlarını odakta tutun

Hikaye anlatımı yaparken odak noktalarınızdan biri de tüketicilerin ilgi alanları olmalı. Onların ilgisini çekebilecek konu başlıklarınız ve içeriğinizin olması gerekir. Onların ilgi alanlarına hitap etmediğinizde, onların dikkatini çekmeniz bir hayli zorlaşır.

Onların günlük hayatlarından kesitler sunmanız ve ilgilendikleri konular üzerinden konseptler oluşturarak hikayenizi anlatmanız, geri dönüşümlerinizi de olumlu şekilde yansıyacaktır.

Hedef kitlenizin destekleyeceği karakterler kurgulayın

Hikayelerinizde öne çıkarttığınız karakterlerin özellikleri de hedef kitlenize uyum sağlamalı. Onların destekleyeceği karakterler kurgulamanız ya da gerçek hayattan kişilerden esinlenerek hikayelerinizi oluşturmanız, fan kitleleri yaratmanıza ve kullanıcıların ürünü desteklemesine de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan