fbpx

Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş kurulurken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar vardır ve her girişimcinin bu konulara dikkat etmesi gerekir. Bu rehberimizde de her yeni girişimcinin uygulaması gereken 6 farklı stratejiyi ele alıyor olacağız.

Yeni girişimcilerin uygulaması gereken stratejiler

Rekabeti iyi analiz edin

Hangi sektöre girecek olursanız olun öncelikle rekabeti iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Pazarın durumunu incelemek ve pazarda öne çıkan ve rekabet edilmesi gereken firmaları belirlemek kendi iş stratejilerinizi geliştirmenize önemli bir katkı sağlayacaktır. Rekabeti analiz etmediğinizde pazar hakkında hiçbir fikir sahibi olmadan işe başlamış olursunuz ve bu durumda da uzun vadeli bir başarı elde etmeniz bir hayli zorlaşır.

Rakip firmaları incelemek, onların pazarlama, reklam ve satış konusunda ne gibi stratejiler izlediklerini incelemek, hedef kitlelerinin kim olduğunu araştırmak, hedef kitleleriyle nasıl bir iletişim kurduklarını görmek ve hizmet kalitelerini araştırmak kendi iş stratejilerinizi geliştirirken onların iyi yaptıkları çalışmalardan örnek almanızı; kötü yaptıkları şeylerden ise dersler alarak bu alanlarda kendinizi geliştirmenizi sağlar.

Elinizdeki sermayeyi akıllı kullanın

Sermaye ve bütçe yönetimi girişimlerde oldukça önemli bir yere sahiptir. Eldeki parayı korumak ve akıllı bir şekilde bu parayı kullanmak, uzun vadeli başarının anahtarlarından biridir. Gerekli kanallara para yatırmak, doğru alanlarda pazarlama çalışmaları yapmak ve şirket için gerekli zamanlarda doğru yatırımları yapmak işinizi büyütmenize yardımcı olur.

Sermayesini iyi yönetemeyen ve elinde para tutmayı başaramayan girişimler eninde sonunda başarısızlığa uğrayacaklardır. Bu sebeple de elinizdeki sermayeyi nasıl harcayanız konusunda detaylı bir plan çıkartmanız ve bu doğrultuda ilerlemeniz girişiminizin başarısı için oldukça önemlidir.

Yeni ürün ve servisleri araştırın

Pazarda hali hazırda olan servis ya da ürünleri satmaya çalışmak oldukça zorlu bir süreçtir. Rekabetten sıyrılmak, rekabet için fiyatları düşürmek, reklam ve pazarlama süreçleri ile maliyetleri bir hayli baş ağrıtabilir. Bu nedenle de kendi işinizi kurmayı planlarken yeni ürünler ve/ya servisler araştırmaya özen gösterin. Pazarda az bulunan ya da hiç bulunmayan hizmetler sunuyor olmanız markanızın farklılaşmasını sağlarken, rekabet konusunda da daha az endişelenmenizi sağlar.

İlk başta büyük pazarlara girmekten kaçının

Niş alanlara girmek ve büyük pazarlardan kaçınmak ilk etapta girişiminizin hayatta kalmasına yardımcı olur. Büyük pazarlar aynı zamanda büyük rekabet ortamları demektir. Elinizde bu rekabetle baş edebilecek bir sermaye bulunmuyorsa, büyük pazarlardan kaçınmanız bir hayli önemlidir. Rekabetin yanı sıra marka bilinirliği yaratmak için de pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecek bu da belli bir sermaye gerektirecektir.

Niş alanlarda yer almak ve öncelikle daha küçük pazarlara yönelmek, elinizdeki sermayeyi daha iyi bir şekilde kullanmanızı sağlarken, rekabet ortamından da daha iyi bir şekilde sıyrılmanıza yardımcı olur.

Müşterilerin geri bildirimlerini dinleyin ve bunları uygulayın

Yaptığınız işi iyi bir şekilde biliyor olabilirsiniz; ancak müşterileriniz bu konuya çok daha farklı bir şekilde yaklaşıyorlardır. Müşterileriniz kullanıcı deneyimine, aldıkları hizmetin kalitesine ve müşteri memnuniyeti gibi konulara daha fazla özen gösteriyor. Bu nedenle de bu konular üzerinde müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız, onlardan geri bildirimler almanız ve size de doğru gelen bu geri bildirimleri uygulayarak, işinizi geliştirebilirsiniz.

“yeni

Değişime açık olun

Günümüzde hayatın her alanında değişimler çok hızlı bir şekilde olmakta. Özellikle internet üzerinden iş yapan firmalar bu değişimi daha yakından hissediyor. İş hayatı, pazar ve müşterilerin beklentileri de bu doğrultuda sürekli değişiklik gösterebiliyor. Kendi işinizi kurarken değişime açık olmanız, uzun vadeli planlarınızı sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olur. Değişime adapte olmanız ve bu değişimleri takip ederek sektörünüzde öncü bir firma haline de gelebilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak ve kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. Hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilir ve online mağazanızı test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan