Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş kurulurken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar vardır ve her girişimcinin bu konulara dikkat etmesi gerekir. Bu rehberimizde de her yeni girişimcinin uygulaması gereken 6 farklı stratejiyi ele alıyor olacağız.

Yeni girişimcilerin uygulaması gereken stratejiler

Rekabeti iyi analiz edin

Hangi sektöre girecek olursanız olun öncelikle rekabeti iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Pazarın durumunu incelemek ve pazarda öne çıkan ve rekabet edilmesi gereken firmaları belirlemek kendi iş stratejilerinizi geliştirmenize önemli bir katkı sağlayacaktır. Rekabeti analiz etmediğinizde pazar hakkında hiçbir fikir sahibi olmadan işe başlamış olursunuz ve bu durumda da uzun vadeli bir başarı elde etmeniz bir hayli zorlaşır.

Rakip firmaları incelemek, onların pazarlama, reklam ve satış konusunda ne gibi stratejiler izlediklerini incelemek, hedef kitlelerinin kim olduğunu araştırmak, hedef kitleleriyle nasıl bir iletişim kurduklarını görmek ve hizmet kalitelerini araştırmak kendi iş stratejilerinizi geliştirirken onların iyi yaptıkları çalışmalardan örnek almanızı; kötü yaptıkları şeylerden ise dersler alarak bu alanlarda kendinizi geliştirmenizi sağlar.

Elinizdeki sermayeyi akıllı kullanın

Sermaye ve bütçe yönetimi girişimlerde oldukça önemli bir yere sahiptir. Eldeki parayı korumak ve akıllı bir şekilde bu parayı kullanmak, uzun vadeli başarının anahtarlarından biridir. Gerekli kanallara para yatırmak, doğru alanlarda pazarlama çalışmaları yapmak ve şirket için gerekli zamanlarda doğru yatırımları yapmak işinizi büyütmenize yardımcı olur.

Sermayesini iyi yönetemeyen ve elinde para tutmayı başaramayan girişimler eninde sonunda başarısızlığa uğrayacaklardır. Bu sebeple de elinizdeki sermayeyi nasıl harcayanız konusunda detaylı bir plan çıkartmanız ve bu doğrultuda ilerlemeniz girişiminizin başarısı için oldukça önemlidir.

Yeni ürün ve servisleri araştırın

Pazarda hali hazırda olan servis ya da ürünleri satmaya çalışmak oldukça zorlu bir süreçtir. Rekabetten sıyrılmak, rekabet için fiyatları düşürmek, reklam ve pazarlama süreçleri ile maliyetleri bir hayli baş ağrıtabilir. Bu nedenle de kendi işinizi kurmayı planlarken yeni ürünler ve/ya servisler araştırmaya özen gösterin. Pazarda az bulunan ya da hiç bulunmayan hizmetler sunuyor olmanız markanızın farklılaşmasını sağlarken, rekabet konusunda da daha az endişelenmenizi sağlar.

İlk başta büyük pazarlara girmekten kaçının

Niş alanlara girmek ve büyük pazarlardan kaçınmak ilk etapta girişiminizin hayatta kalmasına yardımcı olur. Büyük pazarlar aynı zamanda büyük rekabet ortamları demektir. Elinizde bu rekabetle baş edebilecek bir sermaye bulunmuyorsa, büyük pazarlardan kaçınmanız bir hayli önemlidir. Rekabetin yanı sıra marka bilinirliği yaratmak için de pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecek bu da belli bir sermaye gerektirecektir.

Niş alanlarda yer almak ve öncelikle daha küçük pazarlara yönelmek, elinizdeki sermayeyi daha iyi bir şekilde kullanmanızı sağlarken, rekabet ortamından da daha iyi bir şekilde sıyrılmanıza yardımcı olur.

Müşterilerin geri bildirimlerini dinleyin ve bunları uygulayın

Yaptığınız işi iyi bir şekilde biliyor olabilirsiniz; ancak müşterileriniz bu konuya çok daha farklı bir şekilde yaklaşıyorlardır. Müşterileriniz kullanıcı deneyimine, aldıkları hizmetin kalitesine ve müşteri memnuniyeti gibi konulara daha fazla özen gösteriyor. Bu nedenle de bu konular üzerinde müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız, onlardan geri bildirimler almanız ve size de doğru gelen bu geri bildirimleri uygulayarak, işinizi geliştirebilirsiniz.

“yeni

Değişime açık olun

Günümüzde hayatın her alanında değişimler çok hızlı bir şekilde olmakta. Özellikle internet üzerinden iş yapan firmalar bu değişimi daha yakından hissediyor. İş hayatı, pazar ve müşterilerin beklentileri de bu doğrultuda sürekli değişiklik gösterebiliyor. Kendi işinizi kurarken değişime açık olmanız, uzun vadeli planlarınızı sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olur. Değişime adapte olmanız ve bu değişimleri takip ederek sektörünüzde öncü bir firma haline de gelebilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak ve kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. Hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilir ve online mağazanızı test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin