Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş kurulurken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar vardır ve her girişimcinin bu konulara dikkat etmesi gerekir. Bu rehberimizde de her yeni girişimcinin uygulaması gereken 6 farklı stratejiyi ele alıyor olacağız.

Yeni girişimcilerin uygulaması gereken stratejiler

Rekabeti iyi analiz edin

Hangi sektöre girecek olursanız olun öncelikle rekabeti iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Pazarın durumunu incelemek ve pazarda öne çıkan ve rekabet edilmesi gereken firmaları belirlemek kendi iş stratejilerinizi geliştirmenize önemli bir katkı sağlayacaktır. Rekabeti analiz etmediğinizde pazar hakkında hiçbir fikir sahibi olmadan işe başlamış olursunuz ve bu durumda da uzun vadeli bir başarı elde etmeniz bir hayli zorlaşır.

Rakip firmaları incelemek, onların pazarlama, reklam ve satış konusunda ne gibi stratejiler izlediklerini incelemek, hedef kitlelerinin kim olduğunu araştırmak, hedef kitleleriyle nasıl bir iletişim kurduklarını görmek ve hizmet kalitelerini araştırmak kendi iş stratejilerinizi geliştirirken onların iyi yaptıkları çalışmalardan örnek almanızı; kötü yaptıkları şeylerden ise dersler alarak bu alanlarda kendinizi geliştirmenizi sağlar.

Elinizdeki sermayeyi akıllı kullanın

Sermaye ve bütçe yönetimi girişimlerde oldukça önemli bir yere sahiptir. Eldeki parayı korumak ve akıllı bir şekilde bu parayı kullanmak, uzun vadeli başarının anahtarlarından biridir. Gerekli kanallara para yatırmak, doğru alanlarda pazarlama çalışmaları yapmak ve şirket için gerekli zamanlarda doğru yatırımları yapmak işinizi büyütmenize yardımcı olur.

Sermayesini iyi yönetemeyen ve elinde para tutmayı başaramayan girişimler eninde sonunda başarısızlığa uğrayacaklardır. Bu sebeple de elinizdeki sermayeyi nasıl harcayanız konusunda detaylı bir plan çıkartmanız ve bu doğrultuda ilerlemeniz girişiminizin başarısı için oldukça önemlidir.

Yeni ürün ve servisleri araştırın

Pazarda hali hazırda olan servis ya da ürünleri satmaya çalışmak oldukça zorlu bir süreçtir. Rekabetten sıyrılmak, rekabet için fiyatları düşürmek, reklam ve pazarlama süreçleri ile maliyetleri bir hayli baş ağrıtabilir. Bu nedenle de kendi işinizi kurmayı planlarken yeni ürünler ve/ya servisler araştırmaya özen gösterin. Pazarda az bulunan ya da hiç bulunmayan hizmetler sunuyor olmanız markanızın farklılaşmasını sağlarken, rekabet konusunda da daha az endişelenmenizi sağlar.

İlk başta büyük pazarlara girmekten kaçının

Niş alanlara girmek ve büyük pazarlardan kaçınmak ilk etapta girişiminizin hayatta kalmasına yardımcı olur. Büyük pazarlar aynı zamanda büyük rekabet ortamları demektir. Elinizde bu rekabetle baş edebilecek bir sermaye bulunmuyorsa, büyük pazarlardan kaçınmanız bir hayli önemlidir. Rekabetin yanı sıra marka bilinirliği yaratmak için de pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecek bu da belli bir sermaye gerektirecektir.

Niş alanlarda yer almak ve öncelikle daha küçük pazarlara yönelmek, elinizdeki sermayeyi daha iyi bir şekilde kullanmanızı sağlarken, rekabet ortamından da daha iyi bir şekilde sıyrılmanıza yardımcı olur.

Müşterilerin geri bildirimlerini dinleyin ve bunları uygulayın

Yaptığınız işi iyi bir şekilde biliyor olabilirsiniz; ancak müşterileriniz bu konuya çok daha farklı bir şekilde yaklaşıyorlardır. Müşterileriniz kullanıcı deneyimine, aldıkları hizmetin kalitesine ve müşteri memnuniyeti gibi konulara daha fazla özen gösteriyor. Bu nedenle de bu konular üzerinde müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız, onlardan geri bildirimler almanız ve size de doğru gelen bu geri bildirimleri uygulayarak, işinizi geliştirebilirsiniz.

“yeni

Değişime açık olun

Günümüzde hayatın her alanında değişimler çok hızlı bir şekilde olmakta. Özellikle internet üzerinden iş yapan firmalar bu değişimi daha yakından hissediyor. İş hayatı, pazar ve müşterilerin beklentileri de bu doğrultuda sürekli değişiklik gösterebiliyor. Kendi işinizi kurarken değişime açık olmanız, uzun vadeli planlarınızı sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olur. Değişime adapte olmanız ve bu değişimleri takip ederek sektörünüzde öncü bir firma haline de gelebilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak ve kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. Hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilir ve online mağazanızı test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın