Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji

30 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş kurulurken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar vardır ve her girişimcinin bu konulara dikkat etmesi gerekir. Bu rehberimizde de her yeni girişimcinin uygulaması gereken 6 farklı stratejiyi ele alıyor olacağız.

Yeni girişimcilerin uygulaması gereken stratejiler

Rekabeti iyi analiz edin

Hangi sektöre girecek olursanız olun öncelikle rekabeti iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Pazarın durumunu incelemek ve pazarda öne çıkan ve rekabet edilmesi gereken firmaları belirlemek kendi iş stratejilerinizi geliştirmenize önemli bir katkı sağlayacaktır. Rekabeti analiz etmediğinizde pazar hakkında hiçbir fikir sahibi olmadan işe başlamış olursunuz ve bu durumda da uzun vadeli bir başarı elde etmeniz bir hayli zorlaşır.

Rakip firmaları incelemek, onların pazarlama, reklam ve satış konusunda ne gibi stratejiler izlediklerini incelemek, hedef kitlelerinin kim olduğunu araştırmak, hedef kitleleriyle nasıl bir iletişim kurduklarını görmek ve hizmet kalitelerini araştırmak kendi iş stratejilerinizi geliştirirken onların iyi yaptıkları çalışmalardan örnek almanızı; kötü yaptıkları şeylerden ise dersler alarak bu alanlarda kendinizi geliştirmenizi sağlar.

Elinizdeki sermayeyi akıllı kullanın

Sermaye ve bütçe yönetimi girişimlerde oldukça önemli bir yere sahiptir. Eldeki parayı korumak ve akıllı bir şekilde bu parayı kullanmak, uzun vadeli başarının anahtarlarından biridir. Gerekli kanallara para yatırmak, doğru alanlarda pazarlama çalışmaları yapmak ve şirket için gerekli zamanlarda doğru yatırımları yapmak işinizi büyütmenize yardımcı olur.

Sermayesini iyi yönetemeyen ve elinde para tutmayı başaramayan girişimler eninde sonunda başarısızlığa uğrayacaklardır. Bu sebeple de elinizdeki sermayeyi nasıl harcayanız konusunda detaylı bir plan çıkartmanız ve bu doğrultuda ilerlemeniz girişiminizin başarısı için oldukça önemlidir.

Yeni ürün ve servisleri araştırın

Pazarda hali hazırda olan servis ya da ürünleri satmaya çalışmak oldukça zorlu bir süreçtir. Rekabetten sıyrılmak, rekabet için fiyatları düşürmek, reklam ve pazarlama süreçleri ile maliyetleri bir hayli baş ağrıtabilir. Bu nedenle de kendi işinizi kurmayı planlarken yeni ürünler ve/ya servisler araştırmaya özen gösterin. Pazarda az bulunan ya da hiç bulunmayan hizmetler sunuyor olmanız markanızın farklılaşmasını sağlarken, rekabet konusunda da daha az endişelenmenizi sağlar.

İlk başta büyük pazarlara girmekten kaçının

Niş alanlara girmek ve büyük pazarlardan kaçınmak ilk etapta girişiminizin hayatta kalmasına yardımcı olur. Büyük pazarlar aynı zamanda büyük rekabet ortamları demektir. Elinizde bu rekabetle baş edebilecek bir sermaye bulunmuyorsa, büyük pazarlardan kaçınmanız bir hayli önemlidir. Rekabetin yanı sıra marka bilinirliği yaratmak için de pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecek bu da belli bir sermaye gerektirecektir.

Niş alanlarda yer almak ve öncelikle daha küçük pazarlara yönelmek, elinizdeki sermayeyi daha iyi bir şekilde kullanmanızı sağlarken, rekabet ortamından da daha iyi bir şekilde sıyrılmanıza yardımcı olur.

Müşterilerin geri bildirimlerini dinleyin ve bunları uygulayın

Yaptığınız işi iyi bir şekilde biliyor olabilirsiniz; ancak müşterileriniz bu konuya çok daha farklı bir şekilde yaklaşıyorlardır. Müşterileriniz kullanıcı deneyimine, aldıkları hizmetin kalitesine ve müşteri memnuniyeti gibi konulara daha fazla özen gösteriyor. Bu nedenle de bu konular üzerinde müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız, onlardan geri bildirimler almanız ve size de doğru gelen bu geri bildirimleri uygulayarak, işinizi geliştirebilirsiniz.

“yeni

Değişime açık olun

Günümüzde hayatın her alanında değişimler çok hızlı bir şekilde olmakta. Özellikle internet üzerinden iş yapan firmalar bu değişimi daha yakından hissediyor. İş hayatı, pazar ve müşterilerin beklentileri de bu doğrultuda sürekli değişiklik gösterebiliyor. Kendi işinizi kurarken değişime açık olmanız, uzun vadeli planlarınızı sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olur. Değişime adapte olmanız ve bu değişimleri takip ederek sektörünüzde öncü bir firma haline de gelebilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak ve kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. Hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilir ve online mağazanızı test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan