Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler yapabilirler hem de yeni stratejiler belirleyebilirler.

Google Analytics üzerinde yapılan ölçümleme çalışmaları bu nedenle oldukça önemlidir. E-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken metriklerden biri de Bounce Rate. Türkçesi ise Hemen Çıkma Oranı’dır. Google Analytics panelinize girdiğinizde, standart açılan sayfada bu veri size gösterilmektedir. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

hemen-cikma-orani

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir?

Hemen Çıkma Oranı, sitenizi ziyaret eden bir kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir metriktir. Bu metrik, internet siteleri için oldukça önemlidir; çünkü hem sitenizin ana sayfası ile ilgili olabilecek problemleri gösterir hem de ziyaretçilerin davranışlarını size gösterir.

Bounce Rate konusunda dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlar;

  • Hemen Çıkma Oranı’nızın düşük olması gerekmektedir.
  • Bu oranın yüksek olması, sitenizi ziyaret edenlerin o büyük bir bölümünün site ile ilgili beğenmediği noktaların olduğunu gösterir.
  • Bu oranın yüksek olması, site tasarımı, içerikler ve ürünler konusunda yanlış yapmış olabileceğiniz şeylerin olduğunu gösterir.

Yukarıdaki örnekteki internet sitesinin Hemen Çıkma Oranı yüzde 36,92 şeklindedir. Bu da site içeriğinin, tasarımın ve diğer öğelerin ziyaretçileri sitede tuttuğunu ve diğer sayfalara bakmaya yönlendirdiğini gösteriyor.

İnternet ve e-ticaret siteleri için ideal oran yüzde 35 ile 55 arasındadır. Bu oranın üzerine çıkıldığında, belli başlı değişikliklerin yapılması gerekir. Tabii ki sitenizi bu oranların altında tutabiliyorsanız, yaptığınız çalışmalara devam etmelisiniz.

Başka bir şekilde ele alacak olursak, Bounce Rate’in yüksek olması, ziyaretçileri internet sitenizde tutamadığınızın bir habercisidir. Bu nedenle de bu metriğin incelenmesi oldukça önemlidir. Şimdi de bu oranın yüksek olmasını etkileyen unsurlara bakalım.

Hemen Çıkma Oranı’nın yüksek olmasına etki eden faktörler

Öncelikle site tasarımında bir takım sıkıntılar olabilir. Site tasarımının karışık olması, kategori ve menü yapılarının kolay anlaşılamaması ve navigasyonun zor olması, ziyaretçileri kaçırabilir. Bu sorunu gidermek için, tasarımınızı sadeleştirmeli, site navigasyonunu daha anlaşılır ve kolay bir hale getirmelisiniz.

Site açılma hızının düşük olması da başka bir sebep olabilir. Site üzerindeki görsellerin flash animasyonların ya da videoların yüklenme sürelerinin artması sitenin açılma hızını düşürecektir. Ziyaretçiler de yavaş açılan siteleri hemen terk etmektedirler. Site hızını artırmak için, görsellerin dosya boyutunu küçültmeniz, mümkünse flash animasyonlar yerine HTML5 animasyonlar kullanmalı, videolarınızdaki otomatik oynatma özelliğini kaldırıp, kullanıcı isterse videoyu oynatmasını sağlamalısınız.

SEO ve Adwords için kullandığınız anahtar kelimeler ile sayfa içeriği eşleşmeli. SEO çalışmaları yaptığınızda ya da Adwords reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, belli anahtar kelimeler üzerine hedeflemeler yapmış olursunuz. Tık avcılığı yapıp, siteye trafik sağlamak için, site içeriği ile uyuşmayan kelime öbeklerini hedeflememelisiniz. Bu tür bir yaklaşım hem Google’dan ceza almanıza sebep olur hem de sitede aradığı içeriği bulamayan ziyaretçilerin siteyi hemen terk etmesine sebep olur.

Hemen Çıkma Oranı nasıl hesaplanır?

Google Analytics bu oranın hesabını sizin için zaten yapmakta, sizin ekstra bir çalışma yapmanız gerekmiyor. Analytics, seçili zaman periyodu içerisinde siteyi ziyaret edenleri ve başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılanları analiz ederek, size bunu raporluyor.

Ancak bu hesabın nasıl yapıldığını merak ediyorsanız aşağıdaki formülü uygulayabilirsiniz. Sitenizi bir ay içerisinde 10.000 kişi ziyaret etti ve bunlardan 4000’i başka bir sayfayı incelemeden sitenizden ayrıldı. Bu durumda siteden Hemen Çıkma Oranı’nızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

(4000 / 10.000) x 100 = 40

”(Siteyi terk edenler / Toplam site ziyaretçisi) x 100 = Bounce Rate” şeklinde formülü oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan