Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler yapabilirler hem de yeni stratejiler belirleyebilirler.

Google Analytics üzerinde yapılan ölçümleme çalışmaları bu nedenle oldukça önemlidir. E-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken metriklerden biri de Bounce Rate. Türkçesi ise Hemen Çıkma Oranı’dır. Google Analytics panelinize girdiğinizde, standart açılan sayfada bu veri size gösterilmektedir. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

hemen-cikma-orani

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir?

Hemen Çıkma Oranı, sitenizi ziyaret eden bir kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir metriktir. Bu metrik, internet siteleri için oldukça önemlidir; çünkü hem sitenizin ana sayfası ile ilgili olabilecek problemleri gösterir hem de ziyaretçilerin davranışlarını size gösterir.

Bounce Rate konusunda dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlar;

  • Hemen Çıkma Oranı’nızın düşük olması gerekmektedir.
  • Bu oranın yüksek olması, sitenizi ziyaret edenlerin o büyük bir bölümünün site ile ilgili beğenmediği noktaların olduğunu gösterir.
  • Bu oranın yüksek olması, site tasarımı, içerikler ve ürünler konusunda yanlış yapmış olabileceğiniz şeylerin olduğunu gösterir.

Yukarıdaki örnekteki internet sitesinin Hemen Çıkma Oranı yüzde 36,92 şeklindedir. Bu da site içeriğinin, tasarımın ve diğer öğelerin ziyaretçileri sitede tuttuğunu ve diğer sayfalara bakmaya yönlendirdiğini gösteriyor.

İnternet ve e-ticaret siteleri için ideal oran yüzde 35 ile 55 arasındadır. Bu oranın üzerine çıkıldığında, belli başlı değişikliklerin yapılması gerekir. Tabii ki sitenizi bu oranların altında tutabiliyorsanız, yaptığınız çalışmalara devam etmelisiniz.

Başka bir şekilde ele alacak olursak, Bounce Rate’in yüksek olması, ziyaretçileri internet sitenizde tutamadığınızın bir habercisidir. Bu nedenle de bu metriğin incelenmesi oldukça önemlidir. Şimdi de bu oranın yüksek olmasını etkileyen unsurlara bakalım.

Hemen Çıkma Oranı’nın yüksek olmasına etki eden faktörler

Öncelikle site tasarımında bir takım sıkıntılar olabilir. Site tasarımının karışık olması, kategori ve menü yapılarının kolay anlaşılamaması ve navigasyonun zor olması, ziyaretçileri kaçırabilir. Bu sorunu gidermek için, tasarımınızı sadeleştirmeli, site navigasyonunu daha anlaşılır ve kolay bir hale getirmelisiniz.

Site açılma hızının düşük olması da başka bir sebep olabilir. Site üzerindeki görsellerin flash animasyonların ya da videoların yüklenme sürelerinin artması sitenin açılma hızını düşürecektir. Ziyaretçiler de yavaş açılan siteleri hemen terk etmektedirler. Site hızını artırmak için, görsellerin dosya boyutunu küçültmeniz, mümkünse flash animasyonlar yerine HTML5 animasyonlar kullanmalı, videolarınızdaki otomatik oynatma özelliğini kaldırıp, kullanıcı isterse videoyu oynatmasını sağlamalısınız.

SEO ve Adwords için kullandığınız anahtar kelimeler ile sayfa içeriği eşleşmeli. SEO çalışmaları yaptığınızda ya da Adwords reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, belli anahtar kelimeler üzerine hedeflemeler yapmış olursunuz. Tık avcılığı yapıp, siteye trafik sağlamak için, site içeriği ile uyuşmayan kelime öbeklerini hedeflememelisiniz. Bu tür bir yaklaşım hem Google’dan ceza almanıza sebep olur hem de sitede aradığı içeriği bulamayan ziyaretçilerin siteyi hemen terk etmesine sebep olur.

Hemen Çıkma Oranı nasıl hesaplanır?

Google Analytics bu oranın hesabını sizin için zaten yapmakta, sizin ekstra bir çalışma yapmanız gerekmiyor. Analytics, seçili zaman periyodu içerisinde siteyi ziyaret edenleri ve başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılanları analiz ederek, size bunu raporluyor.

Ancak bu hesabın nasıl yapıldığını merak ediyorsanız aşağıdaki formülü uygulayabilirsiniz. Sitenizi bir ay içerisinde 10.000 kişi ziyaret etti ve bunlardan 4000’i başka bir sayfayı incelemeden sitenizden ayrıldı. Bu durumda siteden Hemen Çıkma Oranı’nızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

(4000 / 10.000) x 100 = 40

”(Siteyi terk edenler / Toplam site ziyaretçisi) x 100 = Bounce Rate” şeklinde formülü oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin