Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

9 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler yapabilirler hem de yeni stratejiler belirleyebilirler.

Google Analytics üzerinde yapılan ölçümleme çalışmaları bu nedenle oldukça önemlidir. E-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken metriklerden biri de Bounce Rate. Türkçesi ise Hemen Çıkma Oranı’dır. Google Analytics panelinize girdiğinizde, standart açılan sayfada bu veri size gösterilmektedir. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

hemen-cikma-orani

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir?

Hemen Çıkma Oranı, sitenizi ziyaret eden bir kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir metriktir. Bu metrik, internet siteleri için oldukça önemlidir; çünkü hem sitenizin ana sayfası ile ilgili olabilecek problemleri gösterir hem de ziyaretçilerin davranışlarını size gösterir.

Bounce Rate konusunda dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlar;

  • Hemen Çıkma Oranı’nızın düşük olması gerekmektedir.
  • Bu oranın yüksek olması, sitenizi ziyaret edenlerin o büyük bir bölümünün site ile ilgili beğenmediği noktaların olduğunu gösterir.
  • Bu oranın yüksek olması, site tasarımı, içerikler ve ürünler konusunda yanlış yapmış olabileceğiniz şeylerin olduğunu gösterir.

Yukarıdaki örnekteki internet sitesinin Hemen Çıkma Oranı yüzde 36,92 şeklindedir. Bu da site içeriğinin, tasarımın ve diğer öğelerin ziyaretçileri sitede tuttuğunu ve diğer sayfalara bakmaya yönlendirdiğini gösteriyor.

İnternet ve e-ticaret siteleri için ideal oran yüzde 35 ile 55 arasındadır. Bu oranın üzerine çıkıldığında, belli başlı değişikliklerin yapılması gerekir. Tabii ki sitenizi bu oranların altında tutabiliyorsanız, yaptığınız çalışmalara devam etmelisiniz.

Başka bir şekilde ele alacak olursak, Bounce Rate’in yüksek olması, ziyaretçileri internet sitenizde tutamadığınızın bir habercisidir. Bu nedenle de bu metriğin incelenmesi oldukça önemlidir. Şimdi de bu oranın yüksek olmasını etkileyen unsurlara bakalım.

Hemen Çıkma Oranı’nın yüksek olmasına etki eden faktörler

Öncelikle site tasarımında bir takım sıkıntılar olabilir. Site tasarımının karışık olması, kategori ve menü yapılarının kolay anlaşılamaması ve navigasyonun zor olması, ziyaretçileri kaçırabilir. Bu sorunu gidermek için, tasarımınızı sadeleştirmeli, site navigasyonunu daha anlaşılır ve kolay bir hale getirmelisiniz.

Site açılma hızının düşük olması da başka bir sebep olabilir. Site üzerindeki görsellerin flash animasyonların ya da videoların yüklenme sürelerinin artması sitenin açılma hızını düşürecektir. Ziyaretçiler de yavaş açılan siteleri hemen terk etmektedirler. Site hızını artırmak için, görsellerin dosya boyutunu küçültmeniz, mümkünse flash animasyonlar yerine HTML5 animasyonlar kullanmalı, videolarınızdaki otomatik oynatma özelliğini kaldırıp, kullanıcı isterse videoyu oynatmasını sağlamalısınız.

SEO ve Adwords için kullandığınız anahtar kelimeler ile sayfa içeriği eşleşmeli. SEO çalışmaları yaptığınızda ya da Adwords reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, belli anahtar kelimeler üzerine hedeflemeler yapmış olursunuz. Tık avcılığı yapıp, siteye trafik sağlamak için, site içeriği ile uyuşmayan kelime öbeklerini hedeflememelisiniz. Bu tür bir yaklaşım hem Google’dan ceza almanıza sebep olur hem de sitede aradığı içeriği bulamayan ziyaretçilerin siteyi hemen terk etmesine sebep olur.

Hemen Çıkma Oranı nasıl hesaplanır?

Google Analytics bu oranın hesabını sizin için zaten yapmakta, sizin ekstra bir çalışma yapmanız gerekmiyor. Analytics, seçili zaman periyodu içerisinde siteyi ziyaret edenleri ve başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılanları analiz ederek, size bunu raporluyor.

Ancak bu hesabın nasıl yapıldığını merak ediyorsanız aşağıdaki formülü uygulayabilirsiniz. Sitenizi bir ay içerisinde 10.000 kişi ziyaret etti ve bunlardan 4000’i başka bir sayfayı incelemeden sitenizden ayrıldı. Bu durumda siteden Hemen Çıkma Oranı’nızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

(4000 / 10.000) x 100 = 40

”(Siteyi terk edenler / Toplam site ziyaretçisi) x 100 = Bounce Rate” şeklinde formülü oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan