Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler yapabilirler hem de yeni stratejiler belirleyebilirler.

Google Analytics üzerinde yapılan ölçümleme çalışmaları bu nedenle oldukça önemlidir. E-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken metriklerden biri de Bounce Rate. Türkçesi ise Hemen Çıkma Oranı’dır. Google Analytics panelinize girdiğinizde, standart açılan sayfada bu veri size gösterilmektedir. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

hemen-cikma-orani

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir?

Hemen Çıkma Oranı, sitenizi ziyaret eden bir kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir metriktir. Bu metrik, internet siteleri için oldukça önemlidir; çünkü hem sitenizin ana sayfası ile ilgili olabilecek problemleri gösterir hem de ziyaretçilerin davranışlarını size gösterir.

Bounce Rate konusunda dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlar;

  • Hemen Çıkma Oranı’nızın düşük olması gerekmektedir.
  • Bu oranın yüksek olması, sitenizi ziyaret edenlerin o büyük bir bölümünün site ile ilgili beğenmediği noktaların olduğunu gösterir.
  • Bu oranın yüksek olması, site tasarımı, içerikler ve ürünler konusunda yanlış yapmış olabileceğiniz şeylerin olduğunu gösterir.

Yukarıdaki örnekteki internet sitesinin Hemen Çıkma Oranı yüzde 36,92 şeklindedir. Bu da site içeriğinin, tasarımın ve diğer öğelerin ziyaretçileri sitede tuttuğunu ve diğer sayfalara bakmaya yönlendirdiğini gösteriyor.

İnternet ve e-ticaret siteleri için ideal oran yüzde 35 ile 55 arasındadır. Bu oranın üzerine çıkıldığında, belli başlı değişikliklerin yapılması gerekir. Tabii ki sitenizi bu oranların altında tutabiliyorsanız, yaptığınız çalışmalara devam etmelisiniz.

Başka bir şekilde ele alacak olursak, Bounce Rate’in yüksek olması, ziyaretçileri internet sitenizde tutamadığınızın bir habercisidir. Bu nedenle de bu metriğin incelenmesi oldukça önemlidir. Şimdi de bu oranın yüksek olmasını etkileyen unsurlara bakalım.

Hemen Çıkma Oranı’nın yüksek olmasına etki eden faktörler

Öncelikle site tasarımında bir takım sıkıntılar olabilir. Site tasarımının karışık olması, kategori ve menü yapılarının kolay anlaşılamaması ve navigasyonun zor olması, ziyaretçileri kaçırabilir. Bu sorunu gidermek için, tasarımınızı sadeleştirmeli, site navigasyonunu daha anlaşılır ve kolay bir hale getirmelisiniz.

Site açılma hızının düşük olması da başka bir sebep olabilir. Site üzerindeki görsellerin flash animasyonların ya da videoların yüklenme sürelerinin artması sitenin açılma hızını düşürecektir. Ziyaretçiler de yavaş açılan siteleri hemen terk etmektedirler. Site hızını artırmak için, görsellerin dosya boyutunu küçültmeniz, mümkünse flash animasyonlar yerine HTML5 animasyonlar kullanmalı, videolarınızdaki otomatik oynatma özelliğini kaldırıp, kullanıcı isterse videoyu oynatmasını sağlamalısınız.

SEO ve Adwords için kullandığınız anahtar kelimeler ile sayfa içeriği eşleşmeli. SEO çalışmaları yaptığınızda ya da Adwords reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, belli anahtar kelimeler üzerine hedeflemeler yapmış olursunuz. Tık avcılığı yapıp, siteye trafik sağlamak için, site içeriği ile uyuşmayan kelime öbeklerini hedeflememelisiniz. Bu tür bir yaklaşım hem Google’dan ceza almanıza sebep olur hem de sitede aradığı içeriği bulamayan ziyaretçilerin siteyi hemen terk etmesine sebep olur.

Hemen Çıkma Oranı nasıl hesaplanır?

Google Analytics bu oranın hesabını sizin için zaten yapmakta, sizin ekstra bir çalışma yapmanız gerekmiyor. Analytics, seçili zaman periyodu içerisinde siteyi ziyaret edenleri ve başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılanları analiz ederek, size bunu raporluyor.

Ancak bu hesabın nasıl yapıldığını merak ediyorsanız aşağıdaki formülü uygulayabilirsiniz. Sitenizi bir ay içerisinde 10.000 kişi ziyaret etti ve bunlardan 4000’i başka bir sayfayı incelemeden sitenizden ayrıldı. Bu durumda siteden Hemen Çıkma Oranı’nızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

(4000 / 10.000) x 100 = 40

”(Siteyi terk edenler / Toplam site ziyaretçisi) x 100 = Bounce Rate” şeklinde formülü oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
IdeaSoft
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın