fbpx

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler yapabilirler hem de yeni stratejiler belirleyebilirler.

Google Analytics üzerinde yapılan ölçümleme çalışmaları bu nedenle oldukça önemlidir. E-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken metriklerden biri de Bounce Rate. Türkçesi ise Hemen Çıkma Oranı’dır. Google Analytics panelinize girdiğinizde, standart açılan sayfada bu veri size gösterilmektedir. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

hemen-cikma-orani

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir?

Hemen Çıkma Oranı, sitenizi ziyaret eden bir kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir metriktir. Bu metrik, internet siteleri için oldukça önemlidir; çünkü hem sitenizin ana sayfası ile ilgili olabilecek problemleri gösterir hem de ziyaretçilerin davranışlarını size gösterir.

Bounce Rate konusunda dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlar;

  • Hemen Çıkma Oranı’nızın düşük olması gerekmektedir.
  • Bu oranın yüksek olması, sitenizi ziyaret edenlerin o büyük bir bölümünün site ile ilgili beğenmediği noktaların olduğunu gösterir.
  • Bu oranın yüksek olması, site tasarımı, içerikler ve ürünler konusunda yanlış yapmış olabileceğiniz şeylerin olduğunu gösterir.

Yukarıdaki örnekteki internet sitesinin Hemen Çıkma Oranı yüzde 36,92 şeklindedir. Bu da site içeriğinin, tasarımın ve diğer öğelerin ziyaretçileri sitede tuttuğunu ve diğer sayfalara bakmaya yönlendirdiğini gösteriyor.

İnternet ve e-ticaret siteleri için ideal oran yüzde 35 ile 55 arasındadır. Bu oranın üzerine çıkıldığında, belli başlı değişikliklerin yapılması gerekir. Tabii ki sitenizi bu oranların altında tutabiliyorsanız, yaptığınız çalışmalara devam etmelisiniz.

Başka bir şekilde ele alacak olursak, Bounce Rate’in yüksek olması, ziyaretçileri internet sitenizde tutamadığınızın bir habercisidir. Bu nedenle de bu metriğin incelenmesi oldukça önemlidir. Şimdi de bu oranın yüksek olmasını etkileyen unsurlara bakalım.

Hemen Çıkma Oranı’nın yüksek olmasına etki eden faktörler

Öncelikle site tasarımında bir takım sıkıntılar olabilir. Site tasarımının karışık olması, kategori ve menü yapılarının kolay anlaşılamaması ve navigasyonun zor olması, ziyaretçileri kaçırabilir. Bu sorunu gidermek için, tasarımınızı sadeleştirmeli, site navigasyonunu daha anlaşılır ve kolay bir hale getirmelisiniz.

Site açılma hızının düşük olması da başka bir sebep olabilir. Site üzerindeki görsellerin flash animasyonların ya da videoların yüklenme sürelerinin artması sitenin açılma hızını düşürecektir. Ziyaretçiler de yavaş açılan siteleri hemen terk etmektedirler. Site hızını artırmak için, görsellerin dosya boyutunu küçültmeniz, mümkünse flash animasyonlar yerine HTML5 animasyonlar kullanmalı, videolarınızdaki otomatik oynatma özelliğini kaldırıp, kullanıcı isterse videoyu oynatmasını sağlamalısınız.

SEO ve Adwords için kullandığınız anahtar kelimeler ile sayfa içeriği eşleşmeli. SEO çalışmaları yaptığınızda ya da Adwords reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, belli anahtar kelimeler üzerine hedeflemeler yapmış olursunuz. Tık avcılığı yapıp, siteye trafik sağlamak için, site içeriği ile uyuşmayan kelime öbeklerini hedeflememelisiniz. Bu tür bir yaklaşım hem Google’dan ceza almanıza sebep olur hem de sitede aradığı içeriği bulamayan ziyaretçilerin siteyi hemen terk etmesine sebep olur.

Hemen Çıkma Oranı nasıl hesaplanır?

Google Analytics bu oranın hesabını sizin için zaten yapmakta, sizin ekstra bir çalışma yapmanız gerekmiyor. Analytics, seçili zaman periyodu içerisinde siteyi ziyaret edenleri ve başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılanları analiz ederek, size bunu raporluyor.

Ancak bu hesabın nasıl yapıldığını merak ediyorsanız aşağıdaki formülü uygulayabilirsiniz. Sitenizi bir ay içerisinde 10.000 kişi ziyaret etti ve bunlardan 4000’i başka bir sayfayı incelemeden sitenizden ayrıldı. Bu durumda siteden Hemen Çıkma Oranı’nızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

(4000 / 10.000) x 100 = 40

”(Siteyi terk edenler / Toplam site ziyaretçisi) x 100 = Bounce Rate” şeklinde formülü oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan