Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

4 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili olabilecek doğru hedef kitlelere ulaşmanızı ve bu sayede de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Hedefli reklam çalışmaları aynı zamanda reklam kampanyalarınızın bütçesini de daha iyi optimize ederek, bütçenizi daha verimli kullanmanıza da yardımcı olur.

Hedefli reklam çalışmaları yapabilmek için aynı zamanda iyi ve detaylı verilere de ihtiyacınız vardır. Bunun için de kendi hedef kitlenizi iyi tanımanız ve ulaşmak istediğiniz yeni kitleler için de belli bir ön araştırma yapmanız gerekir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyarak hedef kitlenizi nasıl tanımlayabileceğinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Hedef kitlenizle ilgili bilgileri edindikten sonra, bu bilgileri hedefli reklam çalışmalarınız için de kullanmaya başlayabilirsiniz. Peki, bu bilgiler ve hedefli reklamlar size satışlarınızı artırmada nasıl yardımcı olur?

Doğrudan sizinle ilgili kişilere reklam vermiş olursunuz

Hedefli reklam çalışmalarının size sağlayacağı en büyük avantaj, doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenen kişilere reklam gösterme fırsatını veriyor oluşudur. Reklam kampanyalarınızı düzenlerken, elinizdeki veriler doğrultusunda reklamların kimlere gösterileceğini seçebilirsiniz. Bu sayede markanıza ya da ürünlerinize ilgi duymayacak kişilere reklamlarınızı göstermemiş olursunuz.

Demografik bilgiler, ilgi alanları, mesleki durum, aylık/yıllık gelir seçenekleri, konum ve yaş gibi detaylar üzerinden bu hedeflemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Daha özel ve daraltılmış kitlelere reklamlar gösterebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde hem kadınlara hem erkeklere yönelik ürünler sattığınızı ele alalım. Bu durumda bazı reklamlarınız sadece kadınların ya da erkeklerin ilgisini çekecektir. Bu durumda da bu ürünlerle ilgili reklam kampanyalarınızı sadece kadınlara ya da erkeklere özel hedefleme şansınız olur. Bu kategorizasyonu yapmanız ilgili hedef kitleye ulaşarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri ve satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Özel günler odaklı hedeflemeler

Yine yukarıdaki örnekten yola çıkacak olursak, özel günlerde de bu hedeflemelerin tam tersini yapabilirsiniz. Örneğin Sevgililer Günü’nde, kadınlar erkekler için, erkekler de kadınlar için hediye alımları yapacaktır. Bu durumda da reklam kampanyalarınızı hediye odağında şekillendirerek, kadınların ilgi duyduğu ürünlerin reklamlarını erkek hedef kitlelere gösterebilirsiniz.

Burada tabii ki reklam metinlerinizi ve görsellerinizi doğru bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde seçtiğiniz hedef kitle reklamın amacını anlamayabilir. Reklam metin ve görsellerini doğru bir şekilde hazırladığınızda özel günlerde farklı hedef kitlelere de reklam gösterimleri yaparak satışlarınızı artırmayı deneyebilirsiniz.

Bütçenizi daha etkili kullanırsınız

Hedefli reklam çalışmalarının en büyük katkısı da elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini daha etkili kullanmanıza olanak tanımasıdır. Reklam ayarlarınızda tıklama ya da gösterim başına bütçe harcama seçeneklerinden yararlanırsınız. Eğer belli bir hedefleme yapmaz ve jenerik ya da çok geniş bir hedef kitleye reklamlarınızı gösterirseniz, bu kampanya için harcadığınız bütçeyi çok hızlı bir şekilde bitirebilirsiniz.

Bütçenin hızlı bir şekilde bitmesinin yanı sıra reklamlarınız çok geniş bir kitleye gösterildiği için de alacağınız geri dönüşümler düşecektir. Çünkü buradaki geniş kitlenin içerisinde markanız ya da ürünlerinizle ilgilenmeyen kişiler de yer alacağı için, reklamınız bu kişilere de gösterilmiş olacaktır. Özellikle gösterim başı ücret kullanımlarında hedeflemelerin yapılmamış olması bütçenin çok hızlı tükenmesine neden olur.

Hedefli reklam çalışmaları yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmiş olacağınız için de kampanyalarınıza daha uzun süreli reklamlar verebilir ya da kampanya sayınızı artırabilirsiniz.

Farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre reklam gösterme fırsatı

Özellikle mobil uygulamalar için reklam çalışmaları yapıyorsanız hedefli reklam çalışmaları yapmanız çok önemlidir. Mobil uygulamanızın indirilme sayılarını artırmak ve yeni kullanıcıların bu uygulamadan haberdar olmalarını sağlamak için farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre hedeflemeler yapabilirsiniz.

Örneğin sadece Android işletim sistemleriyle uyumlu bir mobil uygulamanız bulunuyorsa, reklam kampanyalarınızı yaparken hedeflemelerinizde iOS ya da iPhone cihazları dışarıda tutmalısınız. Çünkü bu kullanıcılara reklamlarınızı göstermenin bir mantığı olmayacaktır; aynı zamanda reklam bütçenizi de boşuna harcamış olursunuz.

Eğer hem Android hem de iOS uyumlu mobil uygulamanız bulunuyorsa, bu durumda iki farklı reklam kampanyası hazırlayarak, ilgili işletim sistemlerine yönelik kampanyalar hazırlayarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Belli konumlara özel reklamlar

Hedefli reklam çalışmalarında sadece belli konumlarda görüntülenebilecek reklamlar da hazırlayabilirsiniz. Bu, özellikle fiziki mağazası olan firmalar için oldukça etkili bir yöntemdir. Bu sayede bu bölge içerisinde yer alan kişilere ya da bu bölgeyi ziyaret eden kişilere özel reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Bu reklamlar sayesinde kullanıcıları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizden alışveriş yapan kitleleri analiz ya da sitenizi ziyaret edenleri analiz ederek, hangi şehirlerden daha fazla sitenizin ziyaret edildiğini öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da reklamların gösterileceği konumları düzenleyerek, sadece belli şehirler odağında kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Bu sayede hedef kitleyi daraltarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan