Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili olabilecek doğru hedef kitlelere ulaşmanızı ve bu sayede de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Hedefli reklam çalışmaları aynı zamanda reklam kampanyalarınızın bütçesini de daha iyi optimize ederek, bütçenizi daha verimli kullanmanıza da yardımcı olur. Hedefli reklam çalışmaları yapabilmek için aynı zamanda iyi ve detaylı verilere de ihtiyacınız vardır. Bunun için de kendi hedef kitlenizi iyi tanımanız ve ulaşmak istediğiniz yeni kitleler için de belli bir ön araştırma yapmanız gerekir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyarak hedef kitlenizi nasıl tanımlayabileceğinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. Hedef kitlenizle ilgili bilgileri edindikten sonra, bu bilgileri hedefli reklam çalışmalarınız için de kullanmaya başlayabilirsiniz. Peki, bu bilgiler ve hedefli reklamlar size satışlarınızı artırmada nasıl yardımcı olur?

Doğrudan sizinle ilgili kişilere reklam vermiş olursunuz

Hedefli reklam çalışmalarının size sağlayacağı en büyük avantaj, doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenen kişilere reklam gösterme fırsatını veriyor oluşudur. Reklam kampanyalarınızı düzenlerken, elinizdeki veriler doğrultusunda reklamların kimlere gösterileceğini seçebilirsiniz. Bu sayede markanıza ya da ürünlerinize ilgi duymayacak kişilere reklamlarınızı göstermemiş olursunuz. Demografik bilgiler, ilgi alanları, mesleki durum, aylık/yıllık gelir seçenekleri, konum ve yaş gibi detaylar üzerinden bu hedeflemeleri yapabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Daha özel ve daraltılmış kitlelere reklamlar gösterebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde hem kadınlara hem erkeklere yönelik ürünler sattığınızı ele alalım. Bu durumda bazı reklamlarınız sadece kadınların ya da erkeklerin ilgisini çekecektir. Bu durumda da bu ürünlerle ilgili reklam kampanyalarınızı sadece kadınlara ya da erkeklere özel hedefleme şansınız olur. Bu kategorizasyonu yapmanız ilgili hedef kitleye ulaşarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri ve satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Özel günler odaklı hedeflemeler

Yine yukarıdaki örnekten yola çıkacak olursak, özel günlerde de bu hedeflemelerin tam tersini yapabilirsiniz. Örneğin Sevgililer Günü’nde, kadınlar erkekler için, erkekler de kadınlar için hediye alımları yapacaktır. Bu durumda da reklam kampanyalarınızı hediye odağında şekillendirerek, kadınların ilgi duyduğu ürünlerin reklamlarını erkek hedef kitlelere gösterebilirsiniz. Burada tabii ki reklam metinlerinizi ve görsellerinizi doğru bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde seçtiğiniz hedef kitle reklamın amacını anlamayabilir. Reklam metin ve görsellerini doğru bir şekilde hazırladığınızda özel günlerde farklı hedef kitlelere de reklam gösterimleri yaparak satışlarınızı artırmayı deneyebilirsiniz.

Bütçenizi daha etkili kullanırsınız

Hedefli reklam çalışmalarının en büyük katkısı da elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini daha etkili kullanmanıza olanak tanımasıdır. Reklam ayarlarınızda tıklama ya da gösterim başına bütçe harcama seçeneklerinden yararlanırsınız. Eğer belli bir hedefleme yapmaz ve jenerik ya da çok geniş bir hedef kitleye reklamlarınızı gösterirseniz, bu kampanya için harcadığınız bütçeyi çok hızlı bir şekilde bitirebilirsiniz. Bütçenin hızlı bir şekilde bitmesinin yanı sıra reklamlarınız çok geniş bir kitleye gösterildiği için de alacağınız geri dönüşümler düşecektir. Çünkü buradaki geniş kitlenin içerisinde markanız ya da ürünlerinizle ilgilenmeyen kişiler de yer alacağı için, reklamınız bu kişilere de gösterilmiş olacaktır. Özellikle gösterim başı ücret kullanımlarında hedeflemelerin yapılmamış olması bütçenin çok hızlı tükenmesine neden olur. Hedefli reklam çalışmaları yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmiş olacağınız için de kampanyalarınıza daha uzun süreli reklamlar verebilir ya da kampanya sayınızı artırabilirsiniz.

Farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre reklam gösterme fırsatı

Özellikle mobil uygulamalar için reklam çalışmaları yapıyorsanız hedefli reklam çalışmaları yapmanız çok önemlidir. Mobil uygulamanızın indirilme sayılarını artırmak ve yeni kullanıcıların bu uygulamadan haberdar olmalarını sağlamak için farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre hedeflemeler yapabilirsiniz. Örneğin sadece Android işletim sistemleriyle uyumlu bir mobil uygulamanız bulunuyorsa, reklam kampanyalarınızı yaparken hedeflemelerinizde iOS ya da iPhone cihazları dışarıda tutmalısınız. Çünkü bu kullanıcılara reklamlarınızı göstermenin bir mantığı olmayacaktır; aynı zamanda reklam bütçenizi de boşuna harcamış olursunuz. Eğer hem Android hem de iOS uyumlu mobil uygulamanız bulunuyorsa, bu durumda iki farklı reklam kampanyası hazırlayarak, ilgili işletim sistemlerine yönelik kampanyalar hazırlayarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Belli konumlara özel reklamlar

Hedefli reklam çalışmalarında sadece belli konumlarda görüntülenebilecek reklamlar da hazırlayabilirsiniz. Bu, özellikle fiziki mağazası olan firmalar için oldukça etkili bir yöntemdir. Bu sayede bu bölge içerisinde yer alan kişilere ya da bu bölgeyi ziyaret eden kişilere özel reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Bu reklamlar sayesinde kullanıcıları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizden alışveriş yapan kitleleri analiz ya da sitenizi ziyaret edenleri analiz ederek, hangi şehirlerden daha fazla sitenizin ziyaret edildiğini öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da reklamların gösterileceği konumları düzenleyerek, sadece belli şehirler odağında kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Bu sayede hedef kitleyi daraltarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Markethinkers
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın