fbpx

Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

4 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili olabilecek doğru hedef kitlelere ulaşmanızı ve bu sayede de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Hedefli reklam çalışmaları aynı zamanda reklam kampanyalarınızın bütçesini de daha iyi optimize ederek, bütçenizi daha verimli kullanmanıza da yardımcı olur.

Hedefli reklam çalışmaları yapabilmek için aynı zamanda iyi ve detaylı verilere de ihtiyacınız vardır. Bunun için de kendi hedef kitlenizi iyi tanımanız ve ulaşmak istediğiniz yeni kitleler için de belli bir ön araştırma yapmanız gerekir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyarak hedef kitlenizi nasıl tanımlayabileceğinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Hedef kitlenizle ilgili bilgileri edindikten sonra, bu bilgileri hedefli reklam çalışmalarınız için de kullanmaya başlayabilirsiniz. Peki, bu bilgiler ve hedefli reklamlar size satışlarınızı artırmada nasıl yardımcı olur?

Doğrudan sizinle ilgili kişilere reklam vermiş olursunuz

Hedefli reklam çalışmalarının size sağlayacağı en büyük avantaj, doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenen kişilere reklam gösterme fırsatını veriyor oluşudur. Reklam kampanyalarınızı düzenlerken, elinizdeki veriler doğrultusunda reklamların kimlere gösterileceğini seçebilirsiniz. Bu sayede markanıza ya da ürünlerinize ilgi duymayacak kişilere reklamlarınızı göstermemiş olursunuz.

Demografik bilgiler, ilgi alanları, mesleki durum, aylık/yıllık gelir seçenekleri, konum ve yaş gibi detaylar üzerinden bu hedeflemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Daha özel ve daraltılmış kitlelere reklamlar gösterebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde hem kadınlara hem erkeklere yönelik ürünler sattığınızı ele alalım. Bu durumda bazı reklamlarınız sadece kadınların ya da erkeklerin ilgisini çekecektir. Bu durumda da bu ürünlerle ilgili reklam kampanyalarınızı sadece kadınlara ya da erkeklere özel hedefleme şansınız olur. Bu kategorizasyonu yapmanız ilgili hedef kitleye ulaşarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri ve satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Özel günler odaklı hedeflemeler

Yine yukarıdaki örnekten yola çıkacak olursak, özel günlerde de bu hedeflemelerin tam tersini yapabilirsiniz. Örneğin Sevgililer Günü’nde, kadınlar erkekler için, erkekler de kadınlar için hediye alımları yapacaktır. Bu durumda da reklam kampanyalarınızı hediye odağında şekillendirerek, kadınların ilgi duyduğu ürünlerin reklamlarını erkek hedef kitlelere gösterebilirsiniz.

Burada tabii ki reklam metinlerinizi ve görsellerinizi doğru bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde seçtiğiniz hedef kitle reklamın amacını anlamayabilir. Reklam metin ve görsellerini doğru bir şekilde hazırladığınızda özel günlerde farklı hedef kitlelere de reklam gösterimleri yaparak satışlarınızı artırmayı deneyebilirsiniz.

Bütçenizi daha etkili kullanırsınız

Hedefli reklam çalışmalarının en büyük katkısı da elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini daha etkili kullanmanıza olanak tanımasıdır. Reklam ayarlarınızda tıklama ya da gösterim başına bütçe harcama seçeneklerinden yararlanırsınız. Eğer belli bir hedefleme yapmaz ve jenerik ya da çok geniş bir hedef kitleye reklamlarınızı gösterirseniz, bu kampanya için harcadığınız bütçeyi çok hızlı bir şekilde bitirebilirsiniz.

Bütçenin hızlı bir şekilde bitmesinin yanı sıra reklamlarınız çok geniş bir kitleye gösterildiği için de alacağınız geri dönüşümler düşecektir. Çünkü buradaki geniş kitlenin içerisinde markanız ya da ürünlerinizle ilgilenmeyen kişiler de yer alacağı için, reklamınız bu kişilere de gösterilmiş olacaktır. Özellikle gösterim başı ücret kullanımlarında hedeflemelerin yapılmamış olması bütçenin çok hızlı tükenmesine neden olur.

Hedefli reklam çalışmaları yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmiş olacağınız için de kampanyalarınıza daha uzun süreli reklamlar verebilir ya da kampanya sayınızı artırabilirsiniz.

Farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre reklam gösterme fırsatı

Özellikle mobil uygulamalar için reklam çalışmaları yapıyorsanız hedefli reklam çalışmaları yapmanız çok önemlidir. Mobil uygulamanızın indirilme sayılarını artırmak ve yeni kullanıcıların bu uygulamadan haberdar olmalarını sağlamak için farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre hedeflemeler yapabilirsiniz.

Örneğin sadece Android işletim sistemleriyle uyumlu bir mobil uygulamanız bulunuyorsa, reklam kampanyalarınızı yaparken hedeflemelerinizde iOS ya da iPhone cihazları dışarıda tutmalısınız. Çünkü bu kullanıcılara reklamlarınızı göstermenin bir mantığı olmayacaktır; aynı zamanda reklam bütçenizi de boşuna harcamış olursunuz.

Eğer hem Android hem de iOS uyumlu mobil uygulamanız bulunuyorsa, bu durumda iki farklı reklam kampanyası hazırlayarak, ilgili işletim sistemlerine yönelik kampanyalar hazırlayarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Belli konumlara özel reklamlar

Hedefli reklam çalışmalarında sadece belli konumlarda görüntülenebilecek reklamlar da hazırlayabilirsiniz. Bu, özellikle fiziki mağazası olan firmalar için oldukça etkili bir yöntemdir. Bu sayede bu bölge içerisinde yer alan kişilere ya da bu bölgeyi ziyaret eden kişilere özel reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Bu reklamlar sayesinde kullanıcıları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizden alışveriş yapan kitleleri analiz ya da sitenizi ziyaret edenleri analiz ederek, hangi şehirlerden daha fazla sitenizin ziyaret edildiğini öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da reklamların gösterileceği konumları düzenleyerek, sadece belli şehirler odağında kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Bu sayede hedef kitleyi daraltarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan