Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

4 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili olabilecek doğru hedef kitlelere ulaşmanızı ve bu sayede de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Hedefli reklam çalışmaları aynı zamanda reklam kampanyalarınızın bütçesini de daha iyi optimize ederek, bütçenizi daha verimli kullanmanıza da yardımcı olur.

Hedefli reklam çalışmaları yapabilmek için aynı zamanda iyi ve detaylı verilere de ihtiyacınız vardır. Bunun için de kendi hedef kitlenizi iyi tanımanız ve ulaşmak istediğiniz yeni kitleler için de belli bir ön araştırma yapmanız gerekir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyarak hedef kitlenizi nasıl tanımlayabileceğinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Hedef kitlenizle ilgili bilgileri edindikten sonra, bu bilgileri hedefli reklam çalışmalarınız için de kullanmaya başlayabilirsiniz. Peki, bu bilgiler ve hedefli reklamlar size satışlarınızı artırmada nasıl yardımcı olur?

Doğrudan sizinle ilgili kişilere reklam vermiş olursunuz

Hedefli reklam çalışmalarının size sağlayacağı en büyük avantaj, doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenen kişilere reklam gösterme fırsatını veriyor oluşudur. Reklam kampanyalarınızı düzenlerken, elinizdeki veriler doğrultusunda reklamların kimlere gösterileceğini seçebilirsiniz. Bu sayede markanıza ya da ürünlerinize ilgi duymayacak kişilere reklamlarınızı göstermemiş olursunuz.

Demografik bilgiler, ilgi alanları, mesleki durum, aylık/yıllık gelir seçenekleri, konum ve yaş gibi detaylar üzerinden bu hedeflemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Daha özel ve daraltılmış kitlelere reklamlar gösterebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde hem kadınlara hem erkeklere yönelik ürünler sattığınızı ele alalım. Bu durumda bazı reklamlarınız sadece kadınların ya da erkeklerin ilgisini çekecektir. Bu durumda da bu ürünlerle ilgili reklam kampanyalarınızı sadece kadınlara ya da erkeklere özel hedefleme şansınız olur. Bu kategorizasyonu yapmanız ilgili hedef kitleye ulaşarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri ve satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Özel günler odaklı hedeflemeler

Yine yukarıdaki örnekten yola çıkacak olursak, özel günlerde de bu hedeflemelerin tam tersini yapabilirsiniz. Örneğin Sevgililer Günü’nde, kadınlar erkekler için, erkekler de kadınlar için hediye alımları yapacaktır. Bu durumda da reklam kampanyalarınızı hediye odağında şekillendirerek, kadınların ilgi duyduğu ürünlerin reklamlarını erkek hedef kitlelere gösterebilirsiniz.

Burada tabii ki reklam metinlerinizi ve görsellerinizi doğru bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde seçtiğiniz hedef kitle reklamın amacını anlamayabilir. Reklam metin ve görsellerini doğru bir şekilde hazırladığınızda özel günlerde farklı hedef kitlelere de reklam gösterimleri yaparak satışlarınızı artırmayı deneyebilirsiniz.

Bütçenizi daha etkili kullanırsınız

Hedefli reklam çalışmalarının en büyük katkısı da elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini daha etkili kullanmanıza olanak tanımasıdır. Reklam ayarlarınızda tıklama ya da gösterim başına bütçe harcama seçeneklerinden yararlanırsınız. Eğer belli bir hedefleme yapmaz ve jenerik ya da çok geniş bir hedef kitleye reklamlarınızı gösterirseniz, bu kampanya için harcadığınız bütçeyi çok hızlı bir şekilde bitirebilirsiniz.

Bütçenin hızlı bir şekilde bitmesinin yanı sıra reklamlarınız çok geniş bir kitleye gösterildiği için de alacağınız geri dönüşümler düşecektir. Çünkü buradaki geniş kitlenin içerisinde markanız ya da ürünlerinizle ilgilenmeyen kişiler de yer alacağı için, reklamınız bu kişilere de gösterilmiş olacaktır. Özellikle gösterim başı ücret kullanımlarında hedeflemelerin yapılmamış olması bütçenin çok hızlı tükenmesine neden olur.

Hedefli reklam çalışmaları yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmiş olacağınız için de kampanyalarınıza daha uzun süreli reklamlar verebilir ya da kampanya sayınızı artırabilirsiniz.

Farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre reklam gösterme fırsatı

Özellikle mobil uygulamalar için reklam çalışmaları yapıyorsanız hedefli reklam çalışmaları yapmanız çok önemlidir. Mobil uygulamanızın indirilme sayılarını artırmak ve yeni kullanıcıların bu uygulamadan haberdar olmalarını sağlamak için farklı cihaz ve işletim sistemlerine göre hedeflemeler yapabilirsiniz.

Örneğin sadece Android işletim sistemleriyle uyumlu bir mobil uygulamanız bulunuyorsa, reklam kampanyalarınızı yaparken hedeflemelerinizde iOS ya da iPhone cihazları dışarıda tutmalısınız. Çünkü bu kullanıcılara reklamlarınızı göstermenin bir mantığı olmayacaktır; aynı zamanda reklam bütçenizi de boşuna harcamış olursunuz.

Eğer hem Android hem de iOS uyumlu mobil uygulamanız bulunuyorsa, bu durumda iki farklı reklam kampanyası hazırlayarak, ilgili işletim sistemlerine yönelik kampanyalar hazırlayarak reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Belli konumlara özel reklamlar

Hedefli reklam çalışmalarında sadece belli konumlarda görüntülenebilecek reklamlar da hazırlayabilirsiniz. Bu, özellikle fiziki mağazası olan firmalar için oldukça etkili bir yöntemdir. Bu sayede bu bölge içerisinde yer alan kişilere ya da bu bölgeyi ziyaret eden kişilere özel reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Bu reklamlar sayesinde kullanıcıları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizden alışveriş yapan kitleleri analiz ya da sitenizi ziyaret edenleri analiz ederek, hangi şehirlerden daha fazla sitenizin ziyaret edildiğini öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da reklamların gösterileceği konumları düzenleyerek, sadece belli şehirler odağında kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Bu sayede hedef kitleyi daraltarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan