Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş yaptıklarını bilmeniz, pazarlama stratejilerinizi geliştirirken, doğru adımları atmanıza yardımcı olur.

Bu sebeple de hedef kitlenizi doğru bir şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Bu rehberimizde de bu adımları nasıl atabileceğinizi ele alacağız.

Hedef kitle analizi sırasında şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hedef kitlenizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi belirleyin
  • Varış ve ürün sayfalarınızı geri dönüşüm odaklı olarak tasarlayın
  • Site üzerindeki kullanıcı deneyiminizi geliştirin
  • İçeriklerinizi arama motorlarına uyumlu olarak hazırlayın
  • Hedef kitlenizin ilgi duyduğu ve etkilendiği mesajları ve reklam türlerini belirleyin

Bu çalışmaları yapmaya başladığınızda hedef kitlenize daha rahat ulaşabilecek yollar yaratmaya başlarsınız. Şimdi de hedef kitlenizi analiz etmek ve bir profil oluşturmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alın

Hedef kitlenizi daha iyi anlamak için şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alabilirsiniz. Sosyal medya ekibiniz takipçilerinizle ilgili demografik ve istatistiksel bilgler sunabilir; satış bölümünüz kullanıcıların satın alma alışkanlıklarıyla ilgili geri bildirimler sunabilir; pazarlama ekibiniz reklamlardan alınan geri dönüşlere kıyasla hedef kitlenizin ilgi alanlarını sunabilir; müşteri destek ekibiniz ise hedef kitlenizin markanızdan beklentilerini ve onların neye ihtiyaç duyduğunu size gösterebilir.

Tüm bu verileri toplamak ideal müşteri profilinizi oluşturma konusunda size yardımcı olacaktır. Böylelikle farklı departmanların farklı çalışmaları için daha kapsamlı bir strateji oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizle benzer hedef kitleleriniz olacağı için onları araştırmak ve onların yaptığı çalışmaları incelemek hedef kitleniz hakkında farklı bilgiler edinmenize de yardımcı olacaktır.

Site üzerinde kullanıcı yorumlarını incelemek, kullanıcıların şikayetlerini takip etmek, sosyal mecralarda kullanıcıların etkileşimlerini takip etmek, reklam çalışmalarına karşın kullanıcıların nasıl bir yaklaşımı olduğunu incelemek rakip firmaların hedef kitleleriyle ilgili bir takım bilgiler edinmenizi sağlayacaktır.

Bu araştırmalar sonrasında da kendi hedef kitlenizin de istekleri, beklentileri ve ilgi alanları konusunda bir takım varsayımlara ulaşabilirsiniz. Tabii ki rakip firmaların hedef kitleleri doğrudan sizinkiyle aynı olmayabilir; bu sebeple de elinizdeki verileri yüzde yüz gerçeklerden çok varsayım olarak değerlendirmek ve sonrasında da kendi firmanızın verileriyle karşılaştırarak daha gerçekçi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Müşteri profillerinizi oluşturmaya başlayın

Rakiplerinizi inceledikten ve kendi firmanız içinde hedef kitlenizle ilgili araştırmalarınızı yapmaya başladıktan sonra ideal müşteri profillerinizi oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Farklı demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturmaya başladığınızda pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi bu profiller odağında geliştirmeye başlayabilirsiniz. Müşteri profillerinizi, yaşa, cinsiyete, gelir dağılımına ve ilgi alanına göre oluşturarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilir; farklı varış sayfalarında farklı ürünler üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da bu müşteri profillerinin ilgisini çekecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımanız ve sonrasında da farklı müşteri profilleri oluşturmanız genel olarak tüm stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlamanızı sağlayacağı için yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan