Blog

Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş yaptıklarını bilmeniz, pazarlama stratejilerinizi geliştirirken, doğru adımları atmanıza yardımcı olur.

Bu sebeple de hedef kitlenizi doğru bir şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Bu rehberimizde de bu adımları nasıl atabileceğinizi ele alacağız.

Hedef kitle analizi sırasında şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hedef kitlenizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi belirleyin
  • Varış ve ürün sayfalarınızı geri dönüşüm odaklı olarak tasarlayın
  • Site üzerindeki kullanıcı deneyiminizi geliştirin
  • İçeriklerinizi arama motorlarına uyumlu olarak hazırlayın
  • Hedef kitlenizin ilgi duyduğu ve etkilendiği mesajları ve reklam türlerini belirleyin

Bu çalışmaları yapmaya başladığınızda hedef kitlenize daha rahat ulaşabilecek yollar yaratmaya başlarsınız. Şimdi de hedef kitlenizi analiz etmek ve bir profil oluşturmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alın

Hedef kitlenizi daha iyi anlamak için şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alabilirsiniz. Sosyal medya ekibiniz takipçilerinizle ilgili demografik ve istatistiksel bilgler sunabilir; satış bölümünüz kullanıcıların satın alma alışkanlıklarıyla ilgili geri bildirimler sunabilir; pazarlama ekibiniz reklamlardan alınan geri dönüşlere kıyasla hedef kitlenizin ilgi alanlarını sunabilir; müşteri destek ekibiniz ise hedef kitlenizin markanızdan beklentilerini ve onların neye ihtiyaç duyduğunu size gösterebilir.

Tüm bu verileri toplamak ideal müşteri profilinizi oluşturma konusunda size yardımcı olacaktır. Böylelikle farklı departmanların farklı çalışmaları için daha kapsamlı bir strateji oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizle benzer hedef kitleleriniz olacağı için onları araştırmak ve onların yaptığı çalışmaları incelemek hedef kitleniz hakkında farklı bilgiler edinmenize de yardımcı olacaktır.

Site üzerinde kullanıcı yorumlarını incelemek, kullanıcıların şikayetlerini takip etmek, sosyal mecralarda kullanıcıların etkileşimlerini takip etmek, reklam çalışmalarına karşın kullanıcıların nasıl bir yaklaşımı olduğunu incelemek rakip firmaların hedef kitleleriyle ilgili bir takım bilgiler edinmenizi sağlayacaktır.

Bu araştırmalar sonrasında da kendi hedef kitlenizin de istekleri, beklentileri ve ilgi alanları konusunda bir takım varsayımlara ulaşabilirsiniz. Tabii ki rakip firmaların hedef kitleleri doğrudan sizinkiyle aynı olmayabilir; bu sebeple de elinizdeki verileri yüzde yüz gerçeklerden çok varsayım olarak değerlendirmek ve sonrasında da kendi firmanızın verileriyle karşılaştırarak daha gerçekçi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Müşteri profillerinizi oluşturmaya başlayın

Rakiplerinizi inceledikten ve kendi firmanız içinde hedef kitlenizle ilgili araştırmalarınızı yapmaya başladıktan sonra ideal müşteri profillerinizi oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Farklı demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturmaya başladığınızda pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi bu profiller odağında geliştirmeye başlayabilirsiniz. Müşteri profillerinizi, yaşa, cinsiyete, gelir dağılımına ve ilgi alanına göre oluşturarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilir; farklı varış sayfalarında farklı ürünler üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da bu müşteri profillerinin ilgisini çekecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımanız ve sonrasında da farklı müşteri profilleri oluşturmanız genel olarak tüm stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlamanızı sağlayacağı için yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!