Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Haziran 2018
Sinan Oypan

Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş yaptıklarını bilmeniz, pazarlama stratejilerinizi geliştirirken, doğru adımları atmanıza yardımcı olur.

Bu sebeple de hedef kitlenizi doğru bir şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Bu rehberimizde de bu adımları nasıl atabileceğinizi ele alacağız.

Hedef kitle analizi sırasında şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hedef kitlenizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi belirleyin
  • Varış ve ürün sayfalarınızı geri dönüşüm odaklı olarak tasarlayın
  • Site üzerindeki kullanıcı deneyiminizi geliştirin
  • İçeriklerinizi arama motorlarına uyumlu olarak hazırlayın
  • Hedef kitlenizin ilgi duyduğu ve etkilendiği mesajları ve reklam türlerini belirleyin

Bu çalışmaları yapmaya başladığınızda hedef kitlenize daha rahat ulaşabilecek yollar yaratmaya başlarsınız. Şimdi de hedef kitlenizi analiz etmek ve bir profil oluşturmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alın

Hedef kitlenizi daha iyi anlamak için şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alabilirsiniz. Sosyal medya ekibiniz takipçilerinizle ilgili demografik ve istatistiksel bilgler sunabilir; satış bölümünüz kullanıcıların satın alma alışkanlıklarıyla ilgili geri bildirimler sunabilir; pazarlama ekibiniz reklamlardan alınan geri dönüşlere kıyasla hedef kitlenizin ilgi alanlarını sunabilir; müşteri destek ekibiniz ise hedef kitlenizin markanızdan beklentilerini ve onların neye ihtiyaç duyduğunu size gösterebilir.

Tüm bu verileri toplamak ideal müşteri profilinizi oluşturma konusunda size yardımcı olacaktır. Böylelikle farklı departmanların farklı çalışmaları için daha kapsamlı bir strateji oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizle benzer hedef kitleleriniz olacağı için onları araştırmak ve onların yaptığı çalışmaları incelemek hedef kitleniz hakkında farklı bilgiler edinmenize de yardımcı olacaktır.

Site üzerinde kullanıcı yorumlarını incelemek, kullanıcıların şikayetlerini takip etmek, sosyal mecralarda kullanıcıların etkileşimlerini takip etmek, reklam çalışmalarına karşın kullanıcıların nasıl bir yaklaşımı olduğunu incelemek rakip firmaların hedef kitleleriyle ilgili bir takım bilgiler edinmenizi sağlayacaktır.

Bu araştırmalar sonrasında da kendi hedef kitlenizin de istekleri, beklentileri ve ilgi alanları konusunda bir takım varsayımlara ulaşabilirsiniz. Tabii ki rakip firmaların hedef kitleleri doğrudan sizinkiyle aynı olmayabilir; bu sebeple de elinizdeki verileri yüzde yüz gerçeklerden çok varsayım olarak değerlendirmek ve sonrasında da kendi firmanızın verileriyle karşılaştırarak daha gerçekçi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Müşteri profillerinizi oluşturmaya başlayın

Rakiplerinizi inceledikten ve kendi firmanız içinde hedef kitlenizle ilgili araştırmalarınızı yapmaya başladıktan sonra ideal müşteri profillerinizi oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Farklı demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturmaya başladığınızda pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi bu profiller odağında geliştirmeye başlayabilirsiniz. Müşteri profillerinizi, yaşa, cinsiyete, gelir dağılımına ve ilgi alanına göre oluşturarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilir; farklı varış sayfalarında farklı ürünler üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da bu müşteri profillerinin ilgisini çekecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımanız ve sonrasında da farklı müşteri profilleri oluşturmanız genel olarak tüm stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlamanızı sağlayacağı için yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan