Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Haziran 2018
Sinan Oypan

Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş yaptıklarını bilmeniz, pazarlama stratejilerinizi geliştirirken, doğru adımları atmanıza yardımcı olur.

Bu sebeple de hedef kitlenizi doğru bir şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Bu rehberimizde de bu adımları nasıl atabileceğinizi ele alacağız.

Hedef kitle analizi sırasında şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hedef kitlenizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi belirleyin
  • Varış ve ürün sayfalarınızı geri dönüşüm odaklı olarak tasarlayın
  • Site üzerindeki kullanıcı deneyiminizi geliştirin
  • İçeriklerinizi arama motorlarına uyumlu olarak hazırlayın
  • Hedef kitlenizin ilgi duyduğu ve etkilendiği mesajları ve reklam türlerini belirleyin

Bu çalışmaları yapmaya başladığınızda hedef kitlenize daha rahat ulaşabilecek yollar yaratmaya başlarsınız. Şimdi de hedef kitlenizi analiz etmek ve bir profil oluşturmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alın

Hedef kitlenizi daha iyi anlamak için şirketinizdeki farklı departmanlardan geri bildirimler alabilirsiniz. Sosyal medya ekibiniz takipçilerinizle ilgili demografik ve istatistiksel bilgler sunabilir; satış bölümünüz kullanıcıların satın alma alışkanlıklarıyla ilgili geri bildirimler sunabilir; pazarlama ekibiniz reklamlardan alınan geri dönüşlere kıyasla hedef kitlenizin ilgi alanlarını sunabilir; müşteri destek ekibiniz ise hedef kitlenizin markanızdan beklentilerini ve onların neye ihtiyaç duyduğunu size gösterebilir.

Tüm bu verileri toplamak ideal müşteri profilinizi oluşturma konusunda size yardımcı olacaktır. Böylelikle farklı departmanların farklı çalışmaları için daha kapsamlı bir strateji oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizle benzer hedef kitleleriniz olacağı için onları araştırmak ve onların yaptığı çalışmaları incelemek hedef kitleniz hakkında farklı bilgiler edinmenize de yardımcı olacaktır.

Site üzerinde kullanıcı yorumlarını incelemek, kullanıcıların şikayetlerini takip etmek, sosyal mecralarda kullanıcıların etkileşimlerini takip etmek, reklam çalışmalarına karşın kullanıcıların nasıl bir yaklaşımı olduğunu incelemek rakip firmaların hedef kitleleriyle ilgili bir takım bilgiler edinmenizi sağlayacaktır.

Bu araştırmalar sonrasında da kendi hedef kitlenizin de istekleri, beklentileri ve ilgi alanları konusunda bir takım varsayımlara ulaşabilirsiniz. Tabii ki rakip firmaların hedef kitleleri doğrudan sizinkiyle aynı olmayabilir; bu sebeple de elinizdeki verileri yüzde yüz gerçeklerden çok varsayım olarak değerlendirmek ve sonrasında da kendi firmanızın verileriyle karşılaştırarak daha gerçekçi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Müşteri profillerinizi oluşturmaya başlayın

Rakiplerinizi inceledikten ve kendi firmanız içinde hedef kitlenizle ilgili araştırmalarınızı yapmaya başladıktan sonra ideal müşteri profillerinizi oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Farklı demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturmaya başladığınızda pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi bu profiller odağında geliştirmeye başlayabilirsiniz. Müşteri profillerinizi, yaşa, cinsiyete, gelir dağılımına ve ilgi alanına göre oluşturarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilir; farklı varış sayfalarında farklı ürünler üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da bu müşteri profillerinin ilgisini çekecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımanız ve sonrasında da farklı müşteri profilleri oluşturmanız genel olarak tüm stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlamanızı sağlayacağı için yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan