Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

15 Mart 2018
Sinan Oypan

Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden hedef kitlelerine hem organik hem de ücretli reklamlarla ulaşabilirler. Bu platformu doğru ve etkin kullanmak, yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

E-ticaret siteleri de Youtube’u kendi avantajları için kullanabilir ve hedef kitlelerini kendi kanallarına çekerek buradaki paylaşımları üzerinden takipçileriyle etkileşime girebilir ve geri dönüşümlerini artırmak için çalışmalar yapabilirler.

Marka kimliğinden çıkıp bir şahıs olarak öne çıkın

Youtube’da videolarla takipçilerinize ulaşırken marka kimliğinden çıkmak ve bir şahıs olarak öne çıkmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Marka olarak kendinizi göstermek, kullanıcılarda doğrudan içeriklerinizin reklam odaklı olduğu algısı yaratacağı için, çalışmalarınızdan beklediğiniz performansları alamayabilirsiniz.

Markanızla ilgili içerik oluşturmaya devam etseniz de, paylaşımlarınızı daha kişisel bir seviyeye indirmek için şahıs olarak, takipçilerinizin karşısına çıkmanız daha etkili olacaktır. Marka görünümünden uzaklaşarak, paylaşımlarınızı daha kişisel bir hale getirmeniz, takipçilerinizle de daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olacağı için, elde edeceğiniz geri dönüşüm ve etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz.

Kişisel bir yaklaşım sergilemeniz, bireysel olarak da takipçilerinizle bir bağ kurmak için size yardımcı olacaktır. Bireysel iletişiminizin olması, marka algınızın da daha iyi bir şekilde algılanmasını sağlayacağı için sadık müşteri kitleleri oluşturmak için etkili bir yöntem olarak ön çıkar.

Bilginizi, tecrübelerinizi ve rehber içerikleri paylaşın

Takipçilerinizi bilgilendirmek, onlara yeni bir şeyler sunmak, uzmanı olduğunuz konular hakkında bilgi birikimi ve tecrübelerinizi paylaşmak da paylaşımlarınızın kalitesini artıracaktır. Bilgi paylaşımı yapmak, ürünlerinizin nasıl kullanılacağı ile ilgili rehber içerileri hazırlamak, sitenizdeki SSS bölümleriyle ilgili içerikler sunmak, takipçilerinizden ve müşterilerinizden gelen soruların yanıtlarının yer aldığı paylaşımlarda bulunmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Youtube kullanıcıları çoğu zaman eğlenmek için buraya gelseler de bu mecranın büyük bir bilgi platformu olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar aynı zamanda bir takım bilgilere ulaşmak için de buradaki videoları arayabiliyorlar. Bu sebeple de bilgi odaklı içerikler hazırlamanız ve doğru başlıklarla bu paylaşımların içeriklerini anlatmanız, bilgi amaçlı gelen kişilere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Yeni ürün tanıtımları yaparak, onları sitenize yönlendirin

Youtube’un güzel ve etkili özelliklerinden biri de videolar içine yerleştirdiğiniz linkler aracılığıyla izleyecileri doğrudan kendi belirlediğiniz varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle ürün tanıtımı ya da karşılaştırması gibi video içeriklerde, ürünlerin yer aldığı sayfaların linklerini paylaşarak, izleyicileri doğrudan bu satış sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

Bu link yönlendirmelerini yapabilmek için Youtube hesabınızı web sitenizle entegre bir hale getirmeniz gerekiyor. Bu entegrasyon işlemlerinin ardından, Youtube web sitenizi tanımaya başlıyor ve sitenizle ilgili link paylaşımları yapmanıza izin veriyor.

Bir ürünün nasıl kullanılacağını ya da kullanım alanlarını anlatın

Videonun en önemli özelliği, bir fotoğraf ya da bir blog yazısıyla verebileceğiniz bilgilerden çok daha fazlasını birkaç saniyede karşı tarafa sunabilmesi. Ürün ya da hizmet tanıtımları, videolarla daha etkili bir hale geliyor. Kullanıcıların büyük bir bölümü ürünle ilgili bir yazıyı okumaktansa, bir videoyu izlemeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de yazıdaki görselleştirme elementinin eksik olması. Kullanıcılar ilgilendikleri ürünün nasıl göründüğünü, nasıl çalıştığını, gerçek boyutlarını ve gerçek hayattaki kullanım alanlarını görmek isterler. Bu sebeple de ürün tanıtım videoları hazırlamak, bu ürünlerin kullanım alanlarını detaylı bir şekilde göstermek, ürünlerinize daha fazla talep yaratmanıza da yardımcı olacaktır.

Markanızın hikayesini ve markanızla ilgili haberleri paylaşın

Paylaşımlarınızda kişisel bir yaklaşımınız olsa da markanızı da ön plana çıkartacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın ya da ürünlerinizin hikayesini paylaşmak, ürünlerin üretim aşaması gibi arkaplandaki işleri öne çıkartacak ve daha transparan bir yapıya bürünmenizi sağlayacak içerikler de oluşturabilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizle daha samimi bir ilişki kurarak, marka algınızı bu yönde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya