Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

15 Mart 2018
Sinan Oypan

Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden hedef kitlelerine hem organik hem de ücretli reklamlarla ulaşabilirler. Bu platformu doğru ve etkin kullanmak, yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

E-ticaret siteleri de Youtube’u kendi avantajları için kullanabilir ve hedef kitlelerini kendi kanallarına çekerek buradaki paylaşımları üzerinden takipçileriyle etkileşime girebilir ve geri dönüşümlerini artırmak için çalışmalar yapabilirler.

Marka kimliğinden çıkıp bir şahıs olarak öne çıkın

Youtube’da videolarla takipçilerinize ulaşırken marka kimliğinden çıkmak ve bir şahıs olarak öne çıkmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Marka olarak kendinizi göstermek, kullanıcılarda doğrudan içeriklerinizin reklam odaklı olduğu algısı yaratacağı için, çalışmalarınızdan beklediğiniz performansları alamayabilirsiniz.

Markanızla ilgili içerik oluşturmaya devam etseniz de, paylaşımlarınızı daha kişisel bir seviyeye indirmek için şahıs olarak, takipçilerinizin karşısına çıkmanız daha etkili olacaktır. Marka görünümünden uzaklaşarak, paylaşımlarınızı daha kişisel bir hale getirmeniz, takipçilerinizle de daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olacağı için, elde edeceğiniz geri dönüşüm ve etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz.

Kişisel bir yaklaşım sergilemeniz, bireysel olarak da takipçilerinizle bir bağ kurmak için size yardımcı olacaktır. Bireysel iletişiminizin olması, marka algınızın da daha iyi bir şekilde algılanmasını sağlayacağı için sadık müşteri kitleleri oluşturmak için etkili bir yöntem olarak ön çıkar.

Bilginizi, tecrübelerinizi ve rehber içerikleri paylaşın

Takipçilerinizi bilgilendirmek, onlara yeni bir şeyler sunmak, uzmanı olduğunuz konular hakkında bilgi birikimi ve tecrübelerinizi paylaşmak da paylaşımlarınızın kalitesini artıracaktır. Bilgi paylaşımı yapmak, ürünlerinizin nasıl kullanılacağı ile ilgili rehber içerileri hazırlamak, sitenizdeki SSS bölümleriyle ilgili içerikler sunmak, takipçilerinizden ve müşterilerinizden gelen soruların yanıtlarının yer aldığı paylaşımlarda bulunmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Youtube kullanıcıları çoğu zaman eğlenmek için buraya gelseler de bu mecranın büyük bir bilgi platformu olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar aynı zamanda bir takım bilgilere ulaşmak için de buradaki videoları arayabiliyorlar. Bu sebeple de bilgi odaklı içerikler hazırlamanız ve doğru başlıklarla bu paylaşımların içeriklerini anlatmanız, bilgi amaçlı gelen kişilere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Yeni ürün tanıtımları yaparak, onları sitenize yönlendirin

Youtube’un güzel ve etkili özelliklerinden biri de videolar içine yerleştirdiğiniz linkler aracılığıyla izleyecileri doğrudan kendi belirlediğiniz varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle ürün tanıtımı ya da karşılaştırması gibi video içeriklerde, ürünlerin yer aldığı sayfaların linklerini paylaşarak, izleyicileri doğrudan bu satış sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

Bu link yönlendirmelerini yapabilmek için Youtube hesabınızı web sitenizle entegre bir hale getirmeniz gerekiyor. Bu entegrasyon işlemlerinin ardından, Youtube web sitenizi tanımaya başlıyor ve sitenizle ilgili link paylaşımları yapmanıza izin veriyor.

Bir ürünün nasıl kullanılacağını ya da kullanım alanlarını anlatın

Videonun en önemli özelliği, bir fotoğraf ya da bir blog yazısıyla verebileceğiniz bilgilerden çok daha fazlasını birkaç saniyede karşı tarafa sunabilmesi. Ürün ya da hizmet tanıtımları, videolarla daha etkili bir hale geliyor. Kullanıcıların büyük bir bölümü ürünle ilgili bir yazıyı okumaktansa, bir videoyu izlemeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de yazıdaki görselleştirme elementinin eksik olması. Kullanıcılar ilgilendikleri ürünün nasıl göründüğünü, nasıl çalıştığını, gerçek boyutlarını ve gerçek hayattaki kullanım alanlarını görmek isterler. Bu sebeple de ürün tanıtım videoları hazırlamak, bu ürünlerin kullanım alanlarını detaylı bir şekilde göstermek, ürünlerinize daha fazla talep yaratmanıza da yardımcı olacaktır.

Markanızın hikayesini ve markanızla ilgili haberleri paylaşın

Paylaşımlarınızda kişisel bir yaklaşımınız olsa da markanızı da ön plana çıkartacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın ya da ürünlerinizin hikayesini paylaşmak, ürünlerin üretim aşaması gibi arkaplandaki işleri öne çıkartacak ve daha transparan bir yapıya bürünmenizi sağlayacak içerikler de oluşturabilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizle daha samimi bir ilişki kurarak, marka algınızı bu yönde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan