fbpx

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

15 Mart 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden hedef kitlelerine hem organik hem de ücretli reklamlarla ulaşabilirler. Bu platformu doğru ve etkin kullanmak, yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

E-ticaret siteleri de Youtube’u kendi avantajları için kullanabilir ve hedef kitlelerini kendi kanallarına çekerek buradaki paylaşımları üzerinden takipçileriyle etkileşime girebilir ve geri dönüşümlerini artırmak için çalışmalar yapabilirler.

Marka kimliğinden çıkıp bir şahıs olarak öne çıkın

Youtube’da videolarla takipçilerinize ulaşırken marka kimliğinden çıkmak ve bir şahıs olarak öne çıkmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Marka olarak kendinizi göstermek, kullanıcılarda doğrudan içeriklerinizin reklam odaklı olduğu algısı yaratacağı için, çalışmalarınızdan beklediğiniz performansları alamayabilirsiniz.

Markanızla ilgili içerik oluşturmaya devam etseniz de, paylaşımlarınızı daha kişisel bir seviyeye indirmek için şahıs olarak, takipçilerinizin karşısına çıkmanız daha etkili olacaktır. Marka görünümünden uzaklaşarak, paylaşımlarınızı daha kişisel bir hale getirmeniz, takipçilerinizle de daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olacağı için, elde edeceğiniz geri dönüşüm ve etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz.

Kişisel bir yaklaşım sergilemeniz, bireysel olarak da takipçilerinizle bir bağ kurmak için size yardımcı olacaktır. Bireysel iletişiminizin olması, marka algınızın da daha iyi bir şekilde algılanmasını sağlayacağı için sadık müşteri kitleleri oluşturmak için etkili bir yöntem olarak ön çıkar.

Bilginizi, tecrübelerinizi ve rehber içerikleri paylaşın

Takipçilerinizi bilgilendirmek, onlara yeni bir şeyler sunmak, uzmanı olduğunuz konular hakkında bilgi birikimi ve tecrübelerinizi paylaşmak da paylaşımlarınızın kalitesini artıracaktır. Bilgi paylaşımı yapmak, ürünlerinizin nasıl kullanılacağı ile ilgili rehber içerileri hazırlamak, sitenizdeki SSS bölümleriyle ilgili içerikler sunmak, takipçilerinizden ve müşterilerinizden gelen soruların yanıtlarının yer aldığı paylaşımlarda bulunmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Youtube kullanıcıları çoğu zaman eğlenmek için buraya gelseler de bu mecranın büyük bir bilgi platformu olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar aynı zamanda bir takım bilgilere ulaşmak için de buradaki videoları arayabiliyorlar. Bu sebeple de bilgi odaklı içerikler hazırlamanız ve doğru başlıklarla bu paylaşımların içeriklerini anlatmanız, bilgi amaçlı gelen kişilere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Yeni ürün tanıtımları yaparak, onları sitenize yönlendirin

Youtube’un güzel ve etkili özelliklerinden biri de videolar içine yerleştirdiğiniz linkler aracılığıyla izleyecileri doğrudan kendi belirlediğiniz varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle ürün tanıtımı ya da karşılaştırması gibi video içeriklerde, ürünlerin yer aldığı sayfaların linklerini paylaşarak, izleyicileri doğrudan bu satış sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

Bu link yönlendirmelerini yapabilmek için Youtube hesabınızı web sitenizle entegre bir hale getirmeniz gerekiyor. Bu entegrasyon işlemlerinin ardından, Youtube web sitenizi tanımaya başlıyor ve sitenizle ilgili link paylaşımları yapmanıza izin veriyor.

Bir ürünün nasıl kullanılacağını ya da kullanım alanlarını anlatın

Videonun en önemli özelliği, bir fotoğraf ya da bir blog yazısıyla verebileceğiniz bilgilerden çok daha fazlasını birkaç saniyede karşı tarafa sunabilmesi. Ürün ya da hizmet tanıtımları, videolarla daha etkili bir hale geliyor. Kullanıcıların büyük bir bölümü ürünle ilgili bir yazıyı okumaktansa, bir videoyu izlemeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de yazıdaki görselleştirme elementinin eksik olması. Kullanıcılar ilgilendikleri ürünün nasıl göründüğünü, nasıl çalıştığını, gerçek boyutlarını ve gerçek hayattaki kullanım alanlarını görmek isterler. Bu sebeple de ürün tanıtım videoları hazırlamak, bu ürünlerin kullanım alanlarını detaylı bir şekilde göstermek, ürünlerinize daha fazla talep yaratmanıza da yardımcı olacaktır.

Markanızın hikayesini ve markanızla ilgili haberleri paylaşın

Paylaşımlarınızda kişisel bir yaklaşımınız olsa da markanızı da ön plana çıkartacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın ya da ürünlerinizin hikayesini paylaşmak, ürünlerin üretim aşaması gibi arkaplandaki işleri öne çıkartacak ve daha transparan bir yapıya bürünmenizi sağlayacak içerikler de oluşturabilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizle daha samimi bir ilişki kurarak, marka algınızı bu yönde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan