Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

15 Mart 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden hedef kitlelerine hem organik hem de ücretli reklamlarla ulaşabilirler. Bu platformu doğru ve etkin kullanmak, yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

E-ticaret siteleri de Youtube’u kendi avantajları için kullanabilir ve hedef kitlelerini kendi kanallarına çekerek buradaki paylaşımları üzerinden takipçileriyle etkileşime girebilir ve geri dönüşümlerini artırmak için çalışmalar yapabilirler.

Marka kimliğinden çıkıp bir şahıs olarak öne çıkın

Youtube’da videolarla takipçilerinize ulaşırken marka kimliğinden çıkmak ve bir şahıs olarak öne çıkmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Marka olarak kendinizi göstermek, kullanıcılarda doğrudan içeriklerinizin reklam odaklı olduğu algısı yaratacağı için, çalışmalarınızdan beklediğiniz performansları alamayabilirsiniz.

Markanızla ilgili içerik oluşturmaya devam etseniz de, paylaşımlarınızı daha kişisel bir seviyeye indirmek için şahıs olarak, takipçilerinizin karşısına çıkmanız daha etkili olacaktır. Marka görünümünden uzaklaşarak, paylaşımlarınızı daha kişisel bir hale getirmeniz, takipçilerinizle de daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olacağı için, elde edeceğiniz geri dönüşüm ve etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz.

Kişisel bir yaklaşım sergilemeniz, bireysel olarak da takipçilerinizle bir bağ kurmak için size yardımcı olacaktır. Bireysel iletişiminizin olması, marka algınızın da daha iyi bir şekilde algılanmasını sağlayacağı için sadık müşteri kitleleri oluşturmak için etkili bir yöntem olarak ön çıkar.

Bilginizi, tecrübelerinizi ve rehber içerikleri paylaşın

Takipçilerinizi bilgilendirmek, onlara yeni bir şeyler sunmak, uzmanı olduğunuz konular hakkında bilgi birikimi ve tecrübelerinizi paylaşmak da paylaşımlarınızın kalitesini artıracaktır. Bilgi paylaşımı yapmak, ürünlerinizin nasıl kullanılacağı ile ilgili rehber içerileri hazırlamak, sitenizdeki SSS bölümleriyle ilgili içerikler sunmak, takipçilerinizden ve müşterilerinizden gelen soruların yanıtlarının yer aldığı paylaşımlarda bulunmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Youtube kullanıcıları çoğu zaman eğlenmek için buraya gelseler de bu mecranın büyük bir bilgi platformu olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar aynı zamanda bir takım bilgilere ulaşmak için de buradaki videoları arayabiliyorlar. Bu sebeple de bilgi odaklı içerikler hazırlamanız ve doğru başlıklarla bu paylaşımların içeriklerini anlatmanız, bilgi amaçlı gelen kişilere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Yeni ürün tanıtımları yaparak, onları sitenize yönlendirin

Youtube’un güzel ve etkili özelliklerinden biri de videolar içine yerleştirdiğiniz linkler aracılığıyla izleyecileri doğrudan kendi belirlediğiniz varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle ürün tanıtımı ya da karşılaştırması gibi video içeriklerde, ürünlerin yer aldığı sayfaların linklerini paylaşarak, izleyicileri doğrudan bu satış sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

Bu link yönlendirmelerini yapabilmek için Youtube hesabınızı web sitenizle entegre bir hale getirmeniz gerekiyor. Bu entegrasyon işlemlerinin ardından, Youtube web sitenizi tanımaya başlıyor ve sitenizle ilgili link paylaşımları yapmanıza izin veriyor.

Bir ürünün nasıl kullanılacağını ya da kullanım alanlarını anlatın

Videonun en önemli özelliği, bir fotoğraf ya da bir blog yazısıyla verebileceğiniz bilgilerden çok daha fazlasını birkaç saniyede karşı tarafa sunabilmesi. Ürün ya da hizmet tanıtımları, videolarla daha etkili bir hale geliyor. Kullanıcıların büyük bir bölümü ürünle ilgili bir yazıyı okumaktansa, bir videoyu izlemeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de yazıdaki görselleştirme elementinin eksik olması. Kullanıcılar ilgilendikleri ürünün nasıl göründüğünü, nasıl çalıştığını, gerçek boyutlarını ve gerçek hayattaki kullanım alanlarını görmek isterler. Bu sebeple de ürün tanıtım videoları hazırlamak, bu ürünlerin kullanım alanlarını detaylı bir şekilde göstermek, ürünlerinize daha fazla talep yaratmanıza da yardımcı olacaktır.

Markanızın hikayesini ve markanızla ilgili haberleri paylaşın

Paylaşımlarınızda kişisel bir yaklaşımınız olsa da markanızı da ön plana çıkartacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın ya da ürünlerinizin hikayesini paylaşmak, ürünlerin üretim aşaması gibi arkaplandaki işleri öne çıkartacak ve daha transparan bir yapıya bürünmenizi sağlayacak içerikler de oluşturabilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizle daha samimi bir ilişki kurarak, marka algınızı bu yönde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin