Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

25 Haziran 2020
Sinan Oypan

Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor. Hazır e ticaret sistemleri, aynı zamanda e ticaret altyapı paketleri olarak da bilinmekte. Peki, bu sistemler tam olarak neler sağlıyor ve ne gibi avantajlar sunuyor?

İlgili rehber: Hobinizi internetten satış yaptığınız bir işe nasıl dönüştürebilirsiniz?

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı

Herhangi bir kodlama bilginizin olması gerekmez

Kendi işinizi yapmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyor ancak kodlama bilginiz yoksa ya da bu işlerle ilgilenmek istemiyorsanız, hazır e ticaret sistemleri size iyi bir çöözüm sağlamakta. Bu sistemleri kullandığınızda herhangi bir kodlama bilgisi olmadan da kendi web sitenizi kurabilirsiniz. Tüm sistem site hazır bir kod ve şablon sunar ve siz sadece site tasarımınızı seçip, ürünlerinizi siteye yükleyerek satış yapmaya, yani işinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım bilginizin olması da gerekmez

Kodlamanın yanı sıra e ticaret sitesi yaparken, tasarım bilginizin de olması gerekir. Ancak hazır e ticaret sistemleri bu konuyu da sizin içi çözer. Güncel, kullanıcı deneyimi geliştirilmiş ve modern hazır tasarım şablonları arasından istediğiniz bir tanesini seçerek, kendi e-ticaret sitenize hemen uygulayabilir ve hızlı bir şekilde site tasarım işleminizi de tamamlayabilirsiniz. Böylelikle yine işinize daha fazla odaklanma şansınız olur ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

Hızlı bir şekilde sitenizi yayınlayabilirsiniz

Hazır e ticaret sistemleri, hızlı bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi açmanıza da olanak tanır. Adı üstünde olduğu gibi hazır bir şablon ve kodlama yapısı olduğu için kendi e-ticaret siteniz için de bu altyapıyı kullanmış olursunuz. Bu nedenle de sıfırdan bir kodlama ya da tasarım yapılması gerekmez ve hızlı bir şekilde e-ticaret siteniz kurulmuş olur.

Tasarım konusunda da yukarıda bahsettiğimzi gibi birçok farklı hazır şablon bulunmakta. Siz de bu şablonlar arasından markanızın kimliği ile uyumlu olan bir tasarım seçerek, sitenize uygulayabilir ve zaman kaybetmeden internet sitenizden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Site ve veri güvenliği

Hazır e ticaret sistemleri, güvenlir bir altyapı üzerine kuruludur ve bu sayede de kendi bünyelerinde bulunan e-ticaret sitelerinin de güvenliğini sağlarlar. E ticarette güven oldukça önemli bir konudur. Hem tüketicilerin güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak hem de kendi e-ticaret siteniz üzerindeki verilerin korunmasını sağlamak için güvenli bir altyapınızın olması ve gerekli güvenlik yazılımlarıyla bunun sağlanması gerekir. Hazır sistemler de bu konuda hem tüketiciyi hem de e ticaret sitesini koruyacak çözümler sunarlar.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

Özel kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz

Hazır e ticaret sistemleri aynı zamanda farklı sektördeki farklı firmalarla anlaşmalar yapmış olurlar. Bu anlaşmaların içerisinde özel kargo anlaşmaları da bulunur. E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek ve daha avantajlı anlaşmalar yapmak, size rekabette de bir avantaj sağlarken, bütçenizi de daha verimli kullanmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de bu tür anlaşmalardan yararlanmak da hazır sistemlerin değerini artırmaktadır.

Ödeme sistemleri ile olan anlaşmalardan yararlanırsınız

Kargo anlaşmalarının yanı sıra hazır e ticaret sistemleri, kendi sistemlerini farklı ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerine göre entegre etmişlerdir ve bu sayede de farklı seçenekler sunabilirler. Siz de bu alternatifler arasından kendi ihtiyacınızı en uygun şekilde karşılayacak ödeme sistemi sağlayıcılarını seçerek kendi sitenize entegre edebilir ve anlaşmalardan faydalanarak, bu ayrıcalıklardan faydalanabilirsiniz.

Arkaplandaki teknik konularla ilgilenmeniz gerekmez

Hazır e ticaret sistemleri ile kendi sitenizi yaptığınızda, arkaplandaki altyapı güncellemesi gibi teknik konularla da ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Bu sistemi sağlayan firma bu teknik işleri de yaptığı için sizin asıl odağınız teknik işler yerine kendi satışlarınız üzerine odaklanır.

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanabilirsiniz

Sosyal medya entegrasyonları ile de sosyal ağlarda satış yapabilirsiniz. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi bu platformlar üzerinde de listeleyebilir ve böylelikle doğrudan sosyal medya hesaplarınız üzerinden de satış yapabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya pazarlama ve reklam açısından önemli olduğu gibi yavaş yavaş doğrudan satış yapılabilen platformlar da olmaya başladı. Bu sayede kendi işinizi de bu geçişe hazırlayarak, sosyal ağlardan da geri dönüşüm edinebilirsiniz.

Sanal pazaryeri entegrasyonlarını kullanabilirsiniz

Kendi e-ticaret siteniz haricinde sanal pazaryerleri üzerinde de kendi mağazalarınızı açmak ve buralarda da satış yapmak istiyorsanız, hazır e ticaret sistemleri bu sanal pazaryerleri ile entegrasyonlar da sunmakta. Bu entegrasyonlar sayesinde bu platformlarda ürünleriniz tek tek elle girmek yerine, e-ticaret sitenizdeki ürünlerin tamamını ya da istediklerinizi birkaç tuşa basarak otomatik olarak fotoğrafları ve detaylarıyla sanal pazaryerlerine aktarabilirsiniz. Bu sayede de zamandan tasarruf etmiş olur ve hızlı bir şekilde bu platformlarda da satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Raporlama ve analiz araçlarından faydalanırsınız

E-ticaret sitenizin başarısını artımak için yaptığınız çalışmaların performans analizlerini yapmanız gerekir. Bunun için de raporlama ve analiz araçlarına ihtiyacınız olmakta. Hazır e ticaret sistemleri, kendi yöneti panelleri üzerinde de web sitenizle ilgili birçok veriyi size raporlamaktadır. Bu raporlamalar sayesinde de e-ticaret sitenizin mevcut durumunu analiz edebilir ve çalışmalarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiği konusunda da yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Maliyetleri daha düşüktür

Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz açık kaynak kodlu yazılımlar olsa da bu sistemler size en temel seviyede çözümler sağlar. Bu da uzun vadede işinizi büyütmek için yeterli değildir. Ücretsiz olan bu yazılımları geliştirmek için de 3. parti yazılımlar satılmaktadır. İşinizi büyütmek istediğinizde bu ek yazılımları satın almanız gerekir ki bu da her zaman ölçümleyebileceğiniz bir maliyet olmaz. Bazı yazılımları bazı sistem ve temalarla çalışmaz bunun yanı sıra tek bir eklenti ihtiyacınızı çözmeyeceği için birçok farklı yazılım satın almanız gerekir ki bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artırır.

Buna ek olarak kendinize ait bir yazılımınız olsun istiyor ve bir ajans ya da freelancer ile çalışıyorsanız, bu iş isteklerinize göre farklı maliyetlerle karşınıza çıkacaktır. Bunun yanı sıra sıfırdan bir kodlama yapılması da uzun süre alacağı için hem maliyetli hem de uzun süreli bir iş olur.

Hazır e ticaret sistemleri ise bir paket halinde size birçok özelliği bir arada sunar. Herbir ekstra özellik için ek ücret ödemek zorunda kalmadığınız gibi bu sistemler hazır olduğu için, hiç zaman kaybetmeden de bu özelliklere erişebilirsiniz. İhtiyaçlarınıza uygun farklı paketlerden yararlanarak, daha uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan