Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor. Hazır e ticaret sistemleri, aynı zamanda e ticaret altyapı paketleri olarak da bilinmekte. Peki, bu sistemler tam olarak neler sağlıyor ve ne gibi avantajlar sunuyor?

İlgili rehber: Hobinizi internetten satış yaptığınız bir işe nasıl dönüştürebilirsiniz?

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı

Herhangi bir kodlama bilginizin olması gerekmez

Kendi işinizi yapmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyor ancak kodlama bilginiz yoksa ya da bu işlerle ilgilenmek istemiyorsanız, hazır e ticaret sistemleri size iyi bir çöözüm sağlamakta. Bu sistemleri kullandığınızda herhangi bir kodlama bilgisi olmadan da kendi web sitenizi kurabilirsiniz. Tüm sistem site hazır bir kod ve şablon sunar ve siz sadece site tasarımınızı seçip, ürünlerinizi siteye yükleyerek satış yapmaya, yani işinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım bilginizin olması da gerekmez

Kodlamanın yanı sıra e ticaret sitesi yaparken, tasarım bilginizin de olması gerekir. Ancak hazır e ticaret sistemleri bu konuyu da sizin içi çözer. Güncel, kullanıcı deneyimi geliştirilmiş ve modern hazır tasarım şablonları arasından istediğiniz bir tanesini seçerek, kendi e-ticaret sitenize hemen uygulayabilir ve hızlı bir şekilde site tasarım işleminizi de tamamlayabilirsiniz. Böylelikle yine işinize daha fazla odaklanma şansınız olur ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

Hızlı bir şekilde sitenizi yayınlayabilirsiniz

Hazır e ticaret sistemleri, hızlı bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi açmanıza da olanak tanır. Adı üstünde olduğu gibi hazır bir şablon ve kodlama yapısı olduğu için kendi e-ticaret siteniz için de bu altyapıyı kullanmış olursunuz. Bu nedenle de sıfırdan bir kodlama ya da tasarım yapılması gerekmez ve hızlı bir şekilde e-ticaret siteniz kurulmuş olur.

Tasarım konusunda da yukarıda bahsettiğimzi gibi birçok farklı hazır şablon bulunmakta. Siz de bu şablonlar arasından markanızın kimliği ile uyumlu olan bir tasarım seçerek, sitenize uygulayabilir ve zaman kaybetmeden internet sitenizden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Site ve veri güvenliği

Hazır e ticaret sistemleri, güvenlir bir altyapı üzerine kuruludur ve bu sayede de kendi bünyelerinde bulunan e-ticaret sitelerinin de güvenliğini sağlarlar. E ticarette güven oldukça önemli bir konudur. Hem tüketicilerin güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak hem de kendi e-ticaret siteniz üzerindeki verilerin korunmasını sağlamak için güvenli bir altyapınızın olması ve gerekli güvenlik yazılımlarıyla bunun sağlanması gerekir. Hazır sistemler de bu konuda hem tüketiciyi hem de e ticaret sitesini koruyacak çözümler sunarlar.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

Özel kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz

Hazır e ticaret sistemleri aynı zamanda farklı sektördeki farklı firmalarla anlaşmalar yapmış olurlar. Bu anlaşmaların içerisinde özel kargo anlaşmaları da bulunur. E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek ve daha avantajlı anlaşmalar yapmak, size rekabette de bir avantaj sağlarken, bütçenizi de daha verimli kullanmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de bu tür anlaşmalardan yararlanmak da hazır sistemlerin değerini artırmaktadır.

Ödeme sistemleri ile olan anlaşmalardan yararlanırsınız

Kargo anlaşmalarının yanı sıra hazır e ticaret sistemleri, kendi sistemlerini farklı ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerine göre entegre etmişlerdir ve bu sayede de farklı seçenekler sunabilirler. Siz de bu alternatifler arasından kendi ihtiyacınızı en uygun şekilde karşılayacak ödeme sistemi sağlayıcılarını seçerek kendi sitenize entegre edebilir ve anlaşmalardan faydalanarak, bu ayrıcalıklardan faydalanabilirsiniz.

Arkaplandaki teknik konularla ilgilenmeniz gerekmez

Hazır e ticaret sistemleri ile kendi sitenizi yaptığınızda, arkaplandaki altyapı güncellemesi gibi teknik konularla da ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Bu sistemi sağlayan firma bu teknik işleri de yaptığı için sizin asıl odağınız teknik işler yerine kendi satışlarınız üzerine odaklanır.

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanabilirsiniz

Sosyal medya entegrasyonları ile de sosyal ağlarda satış yapabilirsiniz. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi bu platformlar üzerinde de listeleyebilir ve böylelikle doğrudan sosyal medya hesaplarınız üzerinden de satış yapabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya pazarlama ve reklam açısından önemli olduğu gibi yavaş yavaş doğrudan satış yapılabilen platformlar da olmaya başladı. Bu sayede kendi işinizi de bu geçişe hazırlayarak, sosyal ağlardan da geri dönüşüm edinebilirsiniz.

Sanal pazaryeri entegrasyonlarını kullanabilirsiniz

Kendi e-ticaret siteniz haricinde sanal pazaryerleri üzerinde de kendi mağazalarınızı açmak ve buralarda da satış yapmak istiyorsanız, hazır e ticaret sistemleri bu sanal pazaryerleri ile entegrasyonlar da sunmakta. Bu entegrasyonlar sayesinde bu platformlarda ürünleriniz tek tek elle girmek yerine, e-ticaret sitenizdeki ürünlerin tamamını ya da istediklerinizi birkaç tuşa basarak otomatik olarak fotoğrafları ve detaylarıyla sanal pazaryerlerine aktarabilirsiniz. Bu sayede de zamandan tasarruf etmiş olur ve hızlı bir şekilde bu platformlarda da satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Raporlama ve analiz araçlarından faydalanırsınız

E-ticaret sitenizin başarısını artımak için yaptığınız çalışmaların performans analizlerini yapmanız gerekir. Bunun için de raporlama ve analiz araçlarına ihtiyacınız olmakta. Hazır e ticaret sistemleri, kendi yöneti panelleri üzerinde de web sitenizle ilgili birçok veriyi size raporlamaktadır. Bu raporlamalar sayesinde de e-ticaret sitenizin mevcut durumunu analiz edebilir ve çalışmalarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiği konusunda da yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Maliyetleri daha düşüktür

Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz açık kaynak kodlu yazılımlar olsa da bu sistemler size en temel seviyede çözümler sağlar. Bu da uzun vadede işinizi büyütmek için yeterli değildir. Ücretsiz olan bu yazılımları geliştirmek için de 3. parti yazılımlar satılmaktadır. İşinizi büyütmek istediğinizde bu ek yazılımları satın almanız gerekir ki bu da her zaman ölçümleyebileceğiniz bir maliyet olmaz. Bazı yazılımları bazı sistem ve temalarla çalışmaz bunun yanı sıra tek bir eklenti ihtiyacınızı çözmeyeceği için birçok farklı yazılım satın almanız gerekir ki bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artırır.

Buna ek olarak kendinize ait bir yazılımınız olsun istiyor ve bir ajans ya da freelancer ile çalışıyorsanız, bu iş isteklerinize göre farklı maliyetlerle karşınıza çıkacaktır. Bunun yanı sıra sıfırdan bir kodlama yapılması da uzun süre alacağı için hem maliyetli hem de uzun süreli bir iş olur.

Hazır e ticaret sistemleri ise bir paket halinde size birçok özelliği bir arada sunar. Herbir ekstra özellik için ek ücret ödemek zorunda kalmadığınız gibi bu sistemler hazır olduğu için, hiç zaman kaybetmeden de bu özelliklere erişebilirsiniz. İhtiyaçlarınıza uygun farklı paketlerden yararlanarak, daha uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin