Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor. Hazır e ticaret sistemleri, aynı zamanda e ticaret altyapı paketleri olarak da bilinmekte. Peki, bu sistemler tam olarak neler sağlıyor ve ne gibi avantajlar sunuyor?

İlgili rehber: Hobinizi internetten satış yaptığınız bir işe nasıl dönüştürebilirsiniz?

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı

Herhangi bir kodlama bilginizin olması gerekmez

Kendi işinizi yapmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyor ancak kodlama bilginiz yoksa ya da bu işlerle ilgilenmek istemiyorsanız, hazır e ticaret sistemleri size iyi bir çöözüm sağlamakta. Bu sistemleri kullandığınızda herhangi bir kodlama bilgisi olmadan da kendi web sitenizi kurabilirsiniz. Tüm sistem site hazır bir kod ve şablon sunar ve siz sadece site tasarımınızı seçip, ürünlerinizi siteye yükleyerek satış yapmaya, yani işinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım bilginizin olması da gerekmez

Kodlamanın yanı sıra e ticaret sitesi yaparken, tasarım bilginizin de olması gerekir. Ancak hazır e ticaret sistemleri bu konuyu da sizin içi çözer. Güncel, kullanıcı deneyimi geliştirilmiş ve modern hazır tasarım şablonları arasından istediğiniz bir tanesini seçerek, kendi e-ticaret sitenize hemen uygulayabilir ve hızlı bir şekilde site tasarım işleminizi de tamamlayabilirsiniz. Böylelikle yine işinize daha fazla odaklanma şansınız olur ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

Hızlı bir şekilde sitenizi yayınlayabilirsiniz

Hazır e ticaret sistemleri, hızlı bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi açmanıza da olanak tanır. Adı üstünde olduğu gibi hazır bir şablon ve kodlama yapısı olduğu için kendi e-ticaret siteniz için de bu altyapıyı kullanmış olursunuz. Bu nedenle de sıfırdan bir kodlama ya da tasarım yapılması gerekmez ve hızlı bir şekilde e-ticaret siteniz kurulmuş olur.

Tasarım konusunda da yukarıda bahsettiğimzi gibi birçok farklı hazır şablon bulunmakta. Siz de bu şablonlar arasından markanızın kimliği ile uyumlu olan bir tasarım seçerek, sitenize uygulayabilir ve zaman kaybetmeden internet sitenizden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Site ve veri güvenliği

Hazır e ticaret sistemleri, güvenlir bir altyapı üzerine kuruludur ve bu sayede de kendi bünyelerinde bulunan e-ticaret sitelerinin de güvenliğini sağlarlar. E ticarette güven oldukça önemli bir konudur. Hem tüketicilerin güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak hem de kendi e-ticaret siteniz üzerindeki verilerin korunmasını sağlamak için güvenli bir altyapınızın olması ve gerekli güvenlik yazılımlarıyla bunun sağlanması gerekir. Hazır sistemler de bu konuda hem tüketiciyi hem de e ticaret sitesini koruyacak çözümler sunarlar.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

Özel kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz

Hazır e ticaret sistemleri aynı zamanda farklı sektördeki farklı firmalarla anlaşmalar yapmış olurlar. Bu anlaşmaların içerisinde özel kargo anlaşmaları da bulunur. E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek ve daha avantajlı anlaşmalar yapmak, size rekabette de bir avantaj sağlarken, bütçenizi de daha verimli kullanmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de bu tür anlaşmalardan yararlanmak da hazır sistemlerin değerini artırmaktadır.

Ödeme sistemleri ile olan anlaşmalardan yararlanırsınız

Kargo anlaşmalarının yanı sıra hazır e ticaret sistemleri, kendi sistemlerini farklı ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerine göre entegre etmişlerdir ve bu sayede de farklı seçenekler sunabilirler. Siz de bu alternatifler arasından kendi ihtiyacınızı en uygun şekilde karşılayacak ödeme sistemi sağlayıcılarını seçerek kendi sitenize entegre edebilir ve anlaşmalardan faydalanarak, bu ayrıcalıklardan faydalanabilirsiniz.

Arkaplandaki teknik konularla ilgilenmeniz gerekmez

Hazır e ticaret sistemleri ile kendi sitenizi yaptığınızda, arkaplandaki altyapı güncellemesi gibi teknik konularla da ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Bu sistemi sağlayan firma bu teknik işleri de yaptığı için sizin asıl odağınız teknik işler yerine kendi satışlarınız üzerine odaklanır.

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanabilirsiniz

Sosyal medya entegrasyonları ile de sosyal ağlarda satış yapabilirsiniz. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi bu platformlar üzerinde de listeleyebilir ve böylelikle doğrudan sosyal medya hesaplarınız üzerinden de satış yapabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya pazarlama ve reklam açısından önemli olduğu gibi yavaş yavaş doğrudan satış yapılabilen platformlar da olmaya başladı. Bu sayede kendi işinizi de bu geçişe hazırlayarak, sosyal ağlardan da geri dönüşüm edinebilirsiniz.

Sanal pazaryeri entegrasyonlarını kullanabilirsiniz

Kendi e-ticaret siteniz haricinde sanal pazaryerleri üzerinde de kendi mağazalarınızı açmak ve buralarda da satış yapmak istiyorsanız, hazır e ticaret sistemleri bu sanal pazaryerleri ile entegrasyonlar da sunmakta. Bu entegrasyonlar sayesinde bu platformlarda ürünleriniz tek tek elle girmek yerine, e-ticaret sitenizdeki ürünlerin tamamını ya da istediklerinizi birkaç tuşa basarak otomatik olarak fotoğrafları ve detaylarıyla sanal pazaryerlerine aktarabilirsiniz. Bu sayede de zamandan tasarruf etmiş olur ve hızlı bir şekilde bu platformlarda da satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Raporlama ve analiz araçlarından faydalanırsınız

E-ticaret sitenizin başarısını artımak için yaptığınız çalışmaların performans analizlerini yapmanız gerekir. Bunun için de raporlama ve analiz araçlarına ihtiyacınız olmakta. Hazır e ticaret sistemleri, kendi yöneti panelleri üzerinde de web sitenizle ilgili birçok veriyi size raporlamaktadır. Bu raporlamalar sayesinde de e-ticaret sitenizin mevcut durumunu analiz edebilir ve çalışmalarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiği konusunda da yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Maliyetleri daha düşüktür

Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz açık kaynak kodlu yazılımlar olsa da bu sistemler size en temel seviyede çözümler sağlar. Bu da uzun vadede işinizi büyütmek için yeterli değildir. Ücretsiz olan bu yazılımları geliştirmek için de 3. parti yazılımlar satılmaktadır. İşinizi büyütmek istediğinizde bu ek yazılımları satın almanız gerekir ki bu da her zaman ölçümleyebileceğiniz bir maliyet olmaz. Bazı yazılımları bazı sistem ve temalarla çalışmaz bunun yanı sıra tek bir eklenti ihtiyacınızı çözmeyeceği için birçok farklı yazılım satın almanız gerekir ki bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artırır.

Buna ek olarak kendinize ait bir yazılımınız olsun istiyor ve bir ajans ya da freelancer ile çalışıyorsanız, bu iş isteklerinize göre farklı maliyetlerle karşınıza çıkacaktır. Bunun yanı sıra sıfırdan bir kodlama yapılması da uzun süre alacağı için hem maliyetli hem de uzun süreli bir iş olur.

Hazır e ticaret sistemleri ise bir paket halinde size birçok özelliği bir arada sunar. Herbir ekstra özellik için ek ücret ödemek zorunda kalmadığınız gibi bu sistemler hazır olduğu için, hiç zaman kaybetmeden de bu özelliklere erişebilirsiniz. İhtiyaçlarınıza uygun farklı paketlerden yararlanarak, daha uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan