Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden

27 Ekim 2018
Sinan Oypan

Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu paketlerin sunduğu özellikler, kolay kurulum ve kolay kullanım e-ticaret sitelerinin işini bir hayli kolaylaştırmakta. İster büyük hacimli bir şirket isterseniz de küçük bir girişim olun, bu konu hakkında hiçbir tecrübeniz olmaksızın kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, ürünlerinizi yönetebilir ve internet üzerinden satışlara başlayabilirsiniz.

Tabii ki pazarda birçok farklı e-ticaret altyapı paketi bulunuyor ve herbirinin farklı özellikleri bulunuyor. Bu özelliklerin herbirinin işletmenize katacağı farklı avantajların olduğunu unutmamanız gerekiyor. Bu rehberimizde de kendi online mağazanız için hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 farklı nedeni ele alıyoruz.

Tasarım ve kodlama bilmenize gerek kalmaz

Hazır e-ticaret paketleri size bir altyapı hizmeti sundukları için daha önce kodlama yapmamış olmanızın bir önemi kalmaz. Siz bu paketleri seçtiğinizde kodlama süreciyle ilgilenmek zorunda kalmadan sitenizi yayına açarak ürünlerinizi listelemeye başlayabilirsiniz.

Bununla beraber tasarım konusunda da tecrübeniz olması gerekmiyor. Hazır şablonlardan işinizi en iyi şekilde yansıtacak bir tasarım seçebilirsiniz. Bunun yanı sıra hazır şablonlar kullanmak istemiyorsanız, e-ticaret çözüm sağlayıcınız size özel tasarım seçenekleri sunabilir. Bu durumda kendi isteğinize göre tasarımları şekillendirebilirsiniz.

Site ve veri güvenliği sağlarlar

E-ticaret paket sağlayıcıları güvenli bir ortamda alışverişlerin yapılabilmesi için kendi altyapılarını güvenli sitemler üzerine kurarlar ve böylelikle sizin e-ticaret siteniz de güvenli bir sistem üzerinde hazırlanmış olur. Bu sayede sitenizin güvenliği ve verilerin korunması konusunda daha güvenli olursunuz.

Teknik altyapı işleriyle ilgilenmek zorunda kalmazsını

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda arkaplanda sitenin bakımı, hosting yönetimi, SSL kurulumu, sitenin altyapısının güncellenmesi gibi birçok teknik konuyla ilgilenmeniz gerekir. Ancak hazır e-ticaret paketleri sayesinde bu konularla ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Siz sadece işinize odaklanırsınız.

Ödeme sistemleri ve Sanal POS hizmetleri

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak istediğinizde online ödeme kabul edebilmeniz için bankalarla görüşmeniz ya da ödeme sistemi sağlayıcılarıyla anlaşma yapmanız gerekir. Böylelikle Sanal POS alarak internetten kredi kartı ile ödeme işlemleri alabilirsiniz. Ancak e-ticaret paketleri size bu hizmetleri doğrudan sunar. Bankalarla görüşmeden, doğrudan kendi anlaşmalı oldukları ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerini sizin sitenize entegre edebilirler. Böylelikle bu süreci hızlı bir şekilde çözebilir ve uzun zaman alan prosedürlerle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

Özel kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz

E-ticaret altyapı paket sağlayıcılarının kargo firmalarıyla anlaşması olabilir. Bu tüm firmalar tarafından sağlanan bir özellik olmasa da e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde, kargo firmalarıyla indirimli gönderiler üzerine anlaşmalar yaparak, kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih eden müşterilerimiz, sunduğumuz birçok özelliğin yanı sıra İdeaSoft’a özel indirimli ve özel kargo anlaşmalarından da yararlanabiliyor. Böylelikle kargo gönderimlerinde daha az ücret ödeyerek, maliyetlerini düşürüyor.

SEO uyumluluğu

İnternet üzerinden satışlarda Google oldukça önemli bir kanal ve sitenizin Google’a uyumlu olması, organik olarak erişebileceğiniz kişilerin sayısını artırarak, gelirlelerinizi artırmanızada önemli bir rol oynuyor. Bunun için de kullandığınız altyapının SEO çalışmalarına uyumlu olması bir hayli önemli.

Hazır e-ticaret paketlerinde kullanılan altyapılar SEO çalışmalarına uyumlu olduğu için, teknik konularla ilgilenmeden, sayfalarınız üzerinde temel ve gelişmiş SEO çalışmaları yaparak, sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra İdeaSoft olarak, Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO Analizi ve SEO Analiz Modülü özellikleriyle müşterilerimizin hem rakip firmaların hangi anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştıklarını takip etmelerini sağlıyor hem de SEO Analiz Modülü ile e-ticaret sitelerinin daha iyi bir şekilde optimize edilerek Google’da daha üst sıralara çıkmalarına yardımıcı oluyoruz.

Online pazaryerleriyle uyumluluk

Yararlanabileceğiniz avantajlardan biri de e-ticaret altyapı paketleri online pazaryerleriyle entegre çalışabilirler. Böylelikle kendi e-ticaret sitenizin yanı sıra Amazon, Gittigidiyor, Hepsiburada, n11 gibi pazaryerlerinde kendi mağazanızı açabilir ve siteniz üzerindeki ürünleri kolay bir şekilde buradaki mağazalarınız üzerinde listeleyerek kendinize farklı satış kanalları yaratabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış imkanı

Facebook üzerinde kataloglar ve Facebook Store ile kendi ürünlerinizin satışını yapabiliyorsunuz. Bunun için ürünlerinizi Facebook’a üzerinde listelemeniz ve e-ticaret sitenizi Facebook ile entegre hale getirmeniz gerekiyor. E-ticaret altyapı çözümleri sayesinde bu süreci de çok hızlı bir şekilde tamamlayabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerindeki ürünleri Facebook üzerinde kolayca listeleyerek vakit kaybetmeden Facebook’ta satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İdeaSoft kullanıcıları Facebook Mağaza entegrasyonu sayesinde ürünlerini Facebook’a hızlı bir şekilde aktararak, bu sosyal ağ üzerinden de satış yapmaya başlayabiliyor.

Instagram’dan satış imkanı

Son dönemlerde tüketicilerin Instagram’a olan ilgisinin artmasıyla beraber firmalar da bu platformu bir satış kanalına dönüştürmek için çalışmalar yapıyor. Instagram bazı ülkelerde doğrudan satışı test etmeye ve kullanmaya başlasa da Türkiye’de bu özellikten yararlanmak için ekstra yazılımlar kullanmanız gerekiyor.

Fakat e-ticaret paketi kullanıcıları bu yazılımlara doğrudan ulaşabiliyorlar. Böylelikle ekstra yazılım çözümleri aramadan bu paketlerin entegrasyon araçları sayesinde Instagram’dan satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği sayesinde e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram’da sergileyebilir ve kendi mağazaları üzerinden ürünleri bu mecra üzerinden satmaya başlayabilirler.

Siz sadece işinizi büyütmeye odaklanırsınız

E-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde, ihtiyacınıza uygun olan paketi ve özellikleri seçtikten sonra arkaplanda yapmanız gereken çok fazla bir iş olmayacağı için asıl odağınız işinizi büyütmek üzerinde olur. Ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınız, hangi kanallar üzerinden satış yapacağınız, müşteri ilişkilerini geliştirme üzerine fikirler üretmeye ve marka bilinirliğinizi artırmak için stratejiler geliştirmeye yönelebilirsiniz.

Teknik altyapı konularıyla ilgilenmemek önemli bir zamandan tasarruf etmenizi sağlayacağı için, arta kalan vakitlerinizi işinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak ya da işinizi internete taşıyarak online satış yapmaya başlayabilirsiniz. İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve yukarıda saydıklarımız haricinde de birçok özellikten yararlanmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ geçtiğimiz...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan