Haberler

E-Bültene Kayıt Olun

Türkiye'nin Kobilere yönelik ilk e-ticaret zirvesi gerçekleştirildi

IdeaSoft, Türkiye’de 2013’ten bu yana her yıl ortalama %30 büyüyen, 2017 sonu itibarıyla 50 milyar liralık hacime ulaşması beklenen e-ticaret dünyasının kapılarını KOBİ’ler için açıyor.

Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı şirketi IdeaSoft ile Beykent Üniversitesi’nin düzenlediği KOBİ E- ticaret Zirvesi, 400’den fazla şirketin katılımıyla 11 Kasım Cumartesi günü Beykent Üniversitesi Ayazağa Kampüsü’nde gerçekleştirildi. IdeaSoft, Google, Turkcell, BKM Express, MNG Kargo, Criteo, ebebek.com, Kalemlik.com ve e-hırdavat.com'un yöneticileri; dijital dönüşüm, online ödeme sistemleri, teslimat, mobil pazarlama ve tüketici memnuniyeti konularındaki bilgi ve deneyimlerini KOBİ’lerle paylaştı.

Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin açtığı stantlar aracılığıyla, KOBİ yöneticileri ödeme sistemleri, dijital reklamcılık ve lojistik gibi alanlarda yeni iş birliği fırsatlarını değerlendirdi.

Kobilere yönelik yapılan ilk e-ticaret zirvesi

E-ticaret konusunda farkındalık yaratmak amacıyla IdeaSoft’un bu yıl hayata geçirdiği etkinliklerin en büyüğü olan zirve; KOBİ’lerin e-ticarete aktif olarak katılımını sağlayarak Türkiye ekonomisine katkılarını artırmayı hedefliyor.

Zirvenin açılış konulmasını yapan Beykent Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Emin Karahan, “2008’den bu yana dünyada yaşanan ekonomik krizin çözümü için alternatif olarak görülen dijital dönüşüm, Türkiye’de de hızla gelişiyor. Dijitalleşme; tüm sektörlerde, yeni insanlara ve yeni coğrafyalara ulaşarak, yepyeni bir gelir fırsatı sunuyor. Ülkemizde kullanım oranı yalnızca %2,5 olan e-ticarete özellikle KOBİ’lerin uyum sağlaması, hem kendi varlıklarını sürdürmeleri hem de ülke ekonomisine katkılarını artırmak için çok önemli. Bu kapsamda, Beykent Üniversitesi olarak KOBİ’lerin güçlenmesine destek vermek amacıyla, IdeaSoft ile birlikte “KOBİ E-ticaret Zirvesi”nin oluşumuna ortaklık etmekten memnuniyet duyuyoruz” dedi.

Kobilerin ayakta kalmak ve büyümek için işlerini e-ticarete taşımaları gerektiğini belirten IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, “Türkiye’de ve dünyada yaşanan hızlı dijitalleşme süreci; üretici ve tüketici ihtiyaçlarını da bu yönde geliştirdi. Türkiye’de dev markaların dijitale olan yatırımları ve dijitaldeki hızlı büyüme, KOBİ’lerin bu sürece uyum sağlamasını zorunlu kılıyor. Türkiye’de e-ticaret sektöründe %50 pazar payına sahip bir şirket olarak, 2005 yılından bu yana e-ticarette KOBİ’lerin kârını artırmak amacıyla pek çok çalışma gerçekleştirdik. KOBİ E-ticaret Zirvesi de e-ticareti uçtan uca tüm yönleriyle ele aldığımız ve sektöre yeni bir dijitalleşme algısı kattığımız dolu dolu bir etkinlik oldu” dedi.

Kobi E-ticaret Zirvesi'nden Kareler