Kasım ayı indirimleri KOBİ'lerin yüzünü güldürdü

5 Mayıs 2020
Gökçe Beyazaslan

Kasım 2019'da gerçekleştirilen 11.11 Bekarlar Günü ve Efsane Cuma ve Siber Pazartesi kampanyaları KOBİ'lerin e-ticaret gelirlerinin yüzde 6, cirolarının ise 1.5 kat artmasını sağladı.

Bu yıl da Kasım ayında gerçekleştirilen Efsane Cuma, 11.11 Bekarlar Günü ve Siber Pazartesi indirimleri hem üreticiyi hem de tüketiciyi sevindirdi. İndirimler sayesinde tüketicilerin büyük ilgisiyle karşılaşan e-ticaret siteleri, zaman zaman taleplere yetişmekte zorlandı.

En çok talebi efsane cuma gördü

IdeaSoft'un hizmet verdiği 7 bin 500 e-ticaret sitesinin verilerine göre, Siber Pazartesi ile birleşen Efsane Cuma indirimlerinde sipariş sayısı 6 kat artarken, elde edilen ciro 5 kat büyüdü. Kampanyalar arasında en çok talebi Efsane Cuma görürken, indirim kampanyalarıyla gelirlerde yaşanan artışlar özellikle KOBİ'leri rahatlattı.

Ürün sayısı yüzde 350'yi aştı

KOBİ'lerin e-ticaret üzerinden sattıkları ürün sayısı 11 Kasım’da yüzde 176 artarken Efsane Cuma indirimleriyle bu oran yüzde 350’yi aştı. Kasım ayı e-ticarette en yoğun ay olurken yıl ortalamasına göre cirolar 6 kat arttı. Efsane Cuma indirimlerinde en çok sipariş 09.00-12.00 saatleri arasında verildi.

Sepet ortalaması 277 TL'ye düştü, ticari hacim arttı

IdeaSoft'un analiz ettiği verilere göre KOBİ'lerin yıl genelindeki 360 TL'lik sepet ortalaması 11.11 indiriminde 320 TL'ye, Efsane Cuma indiriminde ise 277 TL seviyelerine inse de indirimlerin oluşturduğu ticari hacim KOBİ'lerin gelirlerini artırmasını sağladı.

Yüzde 73 kredi kartı, yüzde 21 kapıda ödeme

Kasım ayında e-ticaret sitelerinden alınan ürünler için yapılan ödemelerin yüzde 73,9'u kredi kartı, yüzde 21,3'ü kapıda ödeme ve yüzde 4,8'i havale ile gerçekleşti. Tüketicilere alternatif ödeme seçenekleri sunan işletmeler daha çok tercih edilerek, kampanya dönemlerinde satışlarını artırmayı başardı.

Kozmetik, tekstil ve anne bebek ürünleri başı çekti

Verilere göre; Efsane Cuma indirimlerinde tüketiciler tarafından en çok rağbet kozmetik ürünlerine gösterildi. En fazla indirim sağlanan kategoriler; giyim, kozmetik, gıda, takı, kırtasiye olurken, en çok ciro yapılan sektörler arasına; tekstil, kozmetik, takı, gıda, anne-bebek girdi. En çok ürün satılan sektörler arasında ise; kozmetik, tekstil, anne-bebek, kitap-kırtasiye ve gıda ürünleri yer aldı.