IdeaSoft, Covid-19'un e-ticarete etkisini analiz etti

5 Mayıs 2020
Gökçe Beyazaslan

IdeaSoft, corona virüs sürecinde e-ticaretteki milyonlarca siparişi analiz ederek mart ve nisan aylarında e-ticaret sektöründeki değişimi ürün ve kategori bazında gözler önüne serdi.

Türkiye'de yaklaşık 18 bin aktif e-ticaret sitesi üzerinden alışverişler yapılırken, 9.000'e yakın e-ticaret sitesine altyapı sağlayan IdeaSoft, 11 Mart'ta hayatımıza giren Corona virüs pandemisinin tüketiciler üzerinde yarattığı etkiyi gösteren bir araştırma yaptı.

Hijyen ürünleri siparişlerinde rekor

Corona virüsün e-ticarete ve tüketim alışkanlıklarına etkisinin analiz edildiği raporda, Mart ayında internetten satın alınan dezenfektan, maske, kolonya, sabun, tuvalet kağıdı ve ıslak mendil olmak üzere hijyen ürünleri sayısı 6,5 kat arttı.

Vitamin ve gıda takviyeleri listede yer aldı

Adet bazındaki %5.413'lük rekor artışla ilk sırada yer alan dezenfektan ürünlerini %3.224 artışla maske, %1.148'le kolonya, %512'yle ateş ölçer ve %286'yla eldiven çeşitleri takip etti. Bağışıklık sistemini güçlendirmek isteyenler ise vitamin ve takviye gıdalara yöneldi. Ocak ayına kıyasla bu kategoride satılan toplam ürün adedi Mart ayında %177 arttı.

Hobi ürünleri siparişlerinde artış yaşandı

Mart ayında internetten en çok satın alınan ürün grubu hijyen ve gıda oldu. Nisan ayında ise insanlar evde kaldıkları süreyi verimli hale getirmek için; evcil hayvan ürünleri, hobi ürünleri, kitap ve kırtasiye, spor ekipmanları ile oyun ve oyuncak kategorilerini aldı.