Haberler

E-Bültene Kayıt Olun

E-Ticaret Farkındalık Zirvelerinin ilki İzmir’deydi

IdeaSoft Yazılım tarafından iPara, AdresGezgini ve Modagen işbirliğinde 7 Aralık Çarşamba günü “İzmir E-Ticaret Farkındalık Zirvesi” İzmir Ticaret Odası ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Çeşitli sektörlerden yaklaşık 130 katılımcının bulunduğu zirvede ticaretin online hali ile ilgili merak edilen konular sektörün önde gelen profesyonelleri tarafından ele alındı.

IdeaSoft Satış Direktörü Taner Önen, AdresGezgini İş Geliştirme Müdürü Serhat Bayrak, AdWords Takım Lideri Ayça Erdoğan, iPara Satış ve Müşteri Hizmetleri Müdür Yardımcısı Ufuk Yüksel ve Modagen Kurucu Ortağı Caner Akkurt’un konuşmacı olarak yer aldığı etkinliğin moderatörlüğünü ise IdeaSoft Stratejik Pazarlama Yöneticisi Yasemin Nur Yüce gerçekleştirdi.

E-ticaretin yazılım, ödeme sistemleri ve internet reklamı olmak üzere 3 ana başlığı üzerinde durulan etkinlikte e-ticaret pazarı, geleceği ve bu pazarda başarının sırları üzerine sunumlar gerçekleştirildi.

KOBİ’lerin Dijital Dönüşümünü Önemsiyoruz

Zirve IdeaSoft Satış Direktörü Taner Önen’in sunumuyla başladı. Türkiye’de e-ticaret yapan işletmelerin yüzde 45’inin IdeaSoft alt yapısı kullandığını söyleyen Önen, “Neredeyse her iki e-ticaret sitesinden birine e-ticaret altyapısı sağlıyoruz. Ama öncelikli amacımız KOBİ ve küçük çapta ticaret yapan firmaların ticaretini online ortama taşımak. Türkiye’de 14.500 adet e-ticaret sitesi var. Bu ortalama Avrupa standartlarının çok altında, ülkemizde de bu sayının artmasını bekliyoruz. E-ticaret yapmayı düşünenlerin ilk sorusu başarılı olabilecek miyiz oluyor. Bu sektörde başarılı olmak için üzerinde durulması gereken kilit noktalar var. Öncelikle güvenli bir altyapı kullanmak ve özelleştirilmiş site tasarımları ile rakipler arasından fark yaratmak gerekiyor. Siteye eklenen ürünlerin görsellerinin kaliteli olması, içeriklerinin detaylı olarak yazılması, müşterilere alternatif ödeme ve kargo seçeneklerinin sunulması, SEO çalışmalarına önem verilmesi ise diğer önemli noktalar. Ayrıca pazarlama bütçesi içerisinde mutalaka dijital reklama da yer verilmesi gerekiyor. Son olarak fiyat karşılaştırma siteleri ve pazaryerleri gibi alternatif kanallarda da bulunmakta fayda var. Tüm bunları yapan bir e-ticaret girişimcisi pazara doğru fiyatla doğru ürünü sunuyorsa, bu e-ticaret sitesinin başarılı olmak için önünde hiçbir engel yok demektir.” diye konuştu.

Doğru Hedef Kitleye Ulaşmak Mümkün

Teknolojinin gün geçtikçe insan hayatına entegre olduğunu açıklayan AdresGezgini İş Geliştirme Müdürü Serhat Bayrak, “Dünya dijitalleşiyor. Böyle bir süreçte yeni dünya sizin için nasıl bir fayda sağlayabilir? Biz AdresGezgini olarak tüketicilerin yeni taleplerine yeni öneriler getiriyoruz. Değişim çok dinamik. Teknolojiyi kullanarak daha verimli ve ilgi çekici olabilirsiniz. Sahip olduğumuz uzman kadromuz ile müşterilerinizi daha yakından takip ederek, onların size ihtiyaç duyduğu her anda yanlarında olmanızı sağlıyoruz. İnternet reklamcılığı ile geleneksel mecralara oranla çok daha düşük bütçelerle en doğru hedef kitleye ulaşmanız mümkün” diyerek internet reklamcılığının avantajları hakkında bilgi verdi. AdresGezgini AdWords Takım Lideri Ayça Erdoğan ise sunumuna doğru reklam hesabı yönetiminin önemini anlatarak başladı. Yeni bir reklamverenin de dev rakiplerinin yanında, hatta önünde reklam gösterebileceğini belirtti.

İzmir E-Ticaret Farkındalık Zirvesinin konuşmacılarından olan iPara Satış ve Müşteri Hizmetleri Müdür Yardımcısı Ufuk Yüksel online ödeme sistemlerinin hem şirketler hem de tüketiciler için güvenli ve kullanımı kolay bir sistem olduğundan bahsetti. İnternet üzerinden yapılan ödemelerin %50’sinin e-ticaret siteleri üzerinden yapıldığı bilgisini veren Yüksel’in ardından, Modagen kurucu ortağı Caner Akkurt e-ticaret siteleri ile ulaştıkları başarıyı ve tecrübelerini katılımcılarla paylaştı.