Çiftler Sevgililer Günü'nde e-ticareti seçti

5 Mayıs 2020
Gökçe Beyazaslan

Sevgililer Günü'nde çiftler birbirlerine hediye almak için en çok online alışverişi tercih ederken IdeaSoft'un açıkladığı verilere göre Sevgililer Günü'nde internetten en çok takı, mücevher, saat ve kozmetik ürünleri sipariş edildi.

IdeaSoft; yılda 4 milyon sipariş alan 7 bin e-ticaret şirketi arasından; takı, ayakkabı, elektronik eşya, kozmetik, hediyelik ürünler satışı yapan 953 şirketi seçerek 1-14 Şubat 2019'un arasındaki online alışverişleri inceledi.

Takı, mücevher, saat, kozmetik…

Rapora göre; Sevgililer Günü'nün internetten verilen siparişleri bir önceki aya göre yüzde 21.5 arttı. Online alışverişler incelendiğinde; Şubat ayının ilk iki haftasında takı ve mücevher ürünleri için yapılan harcama tutarının, Ocak ayının aynı dönemine göre yüzde 114 arttığı görüldü. Saat ve optik ürünlerinde yüzde 100, kozmetikte yüzde 49, hediyelik eşyada yüzde 38.5, hazır giyimde ise yüzde 17'lik artış yaşandı. En az artış ise yüzde 16 ile kitap siparişlerinde gerçekleşti.

Özel gün kampanyaları ekonomiyi canlandırıyor

Özel günlerde e-ticaret platformlarının gerçekleştirdiği kampanyalar tüketicilerin online alışveriş yapmalarını sağladığı gibi özellikle KOBİ'lerin e-ticaret gelirlerini artırmalarını ve ekonominin canlanmasına katkıda bulunuyor.