Haberler

E-Bültene Kayıt Olun

Adana Ticaret Odası Üyelerinden E-ticaret Farkındalık Zirvesi’ne Yoğun İlgi

IdeaSoft Yazılım “E-ticaret Farkındalık Zirvesi” için İzmir, Düzce, Konya ve Kocaeli’nin ardından bu sefer Adana’daydı. 22 Mart 2017 tarhinde düzenlenen ve Adana Ticaret Odası üyelerinin yoğun ilgi gösterdiği etkinliğe konuşmacı olarak IdeaSoft’un yanı sıra iPara Ödeme Kuruluşu ve EG Bilişim de katılım sağladı.

Adana Ticaret Odası Meclis Salonu’nda düzenlenen zirvenin açılış konuşması Adana Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Atila Menevşe tarafından yapıldı. Menevşe konuşmasında Odanın kuruluşundan bu yana odağının sırasıyla tarım, ticaret ve sanayi şeklinde geliştiğini ve buna paralel olarak ticaretin de yıllar içerisinde değiştiğini belirtti. Bu değişimin gerisinde kalmamak için e-ticaretin kaçınılmaz olduğunu söyleyen Menevşe, “Adana’dan ulusal bir marka çıkarmanın yolu e-ticaretten geçiyor. Ülke olarak sosyal medya kullanımında çok ilerideyiz, bunu ticari faaliyetlerimizde de kullanmalıyız. E-ticaret birçok teknik detay içerdiği için ilk etapta korkutucu gelebilir. Ama IdeaSoft gibi birçok hizmeti bir arada sunan şirketler dijital dönüşümünüzü kolaylaştıracaktır.” diyerek konuşmasını sürdürdü.

Açılış konuşmasının ardından organiasyonun moderatörlüğünü de üstlenen IdeaSoft Stratejik Pazarlama Yönetcisi Yasemin Nur Yüce “E-ticaret Sektörün Genel Bakış” konulu ilk sunumu yaptı. Sunumuna Türkiye’deki her iki e-ticaret sitesinden birinin altyapı sağlayıcısı olan IdeaSoft hakkında çarpıcı verilerle başlayan Yüce, Deloitte tarafından son 5 yıldır üst üste en hızlı büyüyen 50 teknoloji şirketinden birisi seçildiklerini ve TOBB tarafından belirlenen En Hızlı Büyüyen 100 Şirket listesine 2 yıldır girdiklerini belirtti. Sonrasında Türkiye’nin e-ticaret potansiyelini, dünyadaki mevcut durumu, tüketicilerin sektörel olarak nasıl bir satınalma eğilimi gösterdiklerini ve bu eğilimin gelişen e-ticaret algısı ile nasıl değişeceğini anlattı.

IdeaSoft adına ikinci sunumu gerçekleştiren İş Ortaklıkları Yöneticisi Eray Cemal Şentrük ise, e-ticaretle gelir elde etmenin yollarını katılımcılarla paylaştı. E-ticaretin avantajlarına örneklerle değinen Şentürk, başarılı bir e-ticaret sitesinin nelere ihtiyacı olduğunu ve bu serüvende hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Zirvede bir e-ticaret sitesi için en temel ihtiyaçlardan olan online ödeme yöntemleri konusunu Multinet’in ödeme sistemi kuruluşu iPara adına Satış ve Müşteri Hizmetleri Müdür Yardımcısı Ufuk Yüksel anlattı. Yüksel yaptığı sunumda ödeme sistemi kavamına, geleneksel tahsilat modellerindeki sorunlara ve yeni nesil ödeme sistemi kuruluşlarının e-ticaret sektörüne getirdiği avantajlara değindi.

E-ticaretin temel yapı taşlarından biri olan dijital pazarlama konusunu ise Google’ın Türkiye’deki ilk SMB Premier Partner Ajansı olan EG Bilişim’in Yöneticilerinden Gökhan Bülbül üstlendi. “E-ticaret sitenizde atışlarınızı arttırmak, yeni müşterilere ulaşmak, eski müşterilere tekrar dokunmak, stoklarınızı eritmek, veri tabanınızı büyütmek ya da marka bilinirliğinizi arttırmak istiyorsanız, kullanmanız gereken en önemli araç dijital pazarlama. Satışın online gerçekleştiği e-ticaret dünyasında pazarlama da internet reklamcılığı etrafında dönüyor. Hem ölçümlenebilir olması hem de hedefleme kabiliyeti açısından dijital pazarlama artık pazarlama stratejilerimizin olmazsa olmazları arasında” diyen Bülbül sunumuna İnternet reklamcılığına nereden başlanması gerektiğini, Adwords reklam ürünlerinin neler olduğunu ve 2017 dijital pazarlama trendlerini paylaşarak devam etti.

Zirve’nin son oturumu Adana’da 2 başarılı e-ticaret girişimi olan betatea.com Bilişim Teknolojileri Müdürü Aytaç Karakız ve wirelesssisem.net Sahibi Cem Bülent Ünsal’ın kendi e-ticaret deneyimlerini paylaştığı söyleşi oturumuydu. İşlerini büyütmeye çalışırken karşılaştıkları zorluklara değinen her iki başarı hikayesi de, bu zorlukları nasıl aştıklarını katılımcılarla paylaştılar. E-ticarete yeni başlayacaklara Ünsal’ın verdiği tavsiye şirketlerine ve kendilerine güvenmeleri iken, Karakız çalışmalarını lovemark olmak üzere şekillendirmelerini tavsiye etti.

E-ticaret Farkındalık Zirveleri 2017 yılı boyunca devam edecek.

Detaylı bilgi için: eticaretgunleri.com