E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da güven kazanmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor. E-ticaret siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda güven odaklı yapabileceğiniz çalışmaları da burada paylaşacağız.

E-ticarette güven kazanmak

İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın

Tüketicilerin güvenini kazanmak için yapmanız gereken öncelikli çalışmalardan biri de iletişim bilgilerinizi siteniz ve diğer pazarlama platformlarınızda açıkça paylaşmanızdır. Tüketiciler satış öncesi ve sonrasında destek almak için size rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunun yanı sıra iletişim bilgilerinizi açıkça paylaşmanız, tüketicilerden bir şey saklamadığınızı da gösterir. E-posta adresinizi, telefon numaralarınızı ve diğer iletişim kanallarınızı güven kazanmak için paylaşmalısınız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Hakkımızda sayfanızı detaylandırın

Hakkımızda sayfanız da güven kazanmak için önemlidir. Tüketiciler doğrudan bu sayfayı ziyaret etmeseler dahi, markanız hakkında daha fazla bilgi almak istediklerinde hakkınızda daha fazla bilgi araştıracaklardır. Bu durumda da web siteniz üzerinde bu bilgileri onlara sağlayabilirsiniz. Kim olduğunuz, verdiğiniz hizmetleri ve değerlerinizi paylaşarak, markanızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Jenerik ürün açıklamaları kullanmayın

Üretici firmaların hazırladığı ve diğer firmalar tarafından da kullanılan jenerik ve özgün olmayan ürün açıklamaları da marka imajınıza iyi yansımayacaktır. Firmalar bu içerikleri birebir kullandıklarında özgünlüklerini kaybederler. Bu sebeple de kendi ürün açıklamalarınızı yazmanız önemlidir. Güven kazanmak haricinde, orijinal ürün açıklamaları yazıdığınızda, bu içerikler sayfalarınızın SEO değerini de artırır. Aksi halde kopya içerik kullanıyor gibi görüneceğiniz için sayfa değeriniz çok yükselmeyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafları da marka imajınızın için önemlidir. Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafları da tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yaptığınız işi de özensiz gösterecektir. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız.

Ürün fotoğraflarının kaliteli olması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilediği için de önemlidir. Düşük kaliteli veya tek bir açıdan ürünü gösteren fotoğraflar, tüketicilere ürün hakkında yeterli bilgi vermeyeceği için sitenizi terk etmelerine neden olur. Ürün fotoğraflarının kalitesini artırmanız da bu süreçte işiniz için artı bir değer oluşturacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal kanıt ögelerini kullanın

Sosyal kanıt, gerçek müşterilerin ve kullanıcıların markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, farklı tüketicilerin görüşlerine daha fazla değer vermektedirler. Markanın kendi tanıtımlarındansa gerçek müşterilerin yorumlar,tüketicilerin markaya ve ürüne olan güvenini daha fazla etkiler.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Ne kadar çok sosyal kanıt ögesine sahip olursanız, güven kazanmak daha kolay olur; çünkü bu diğer tüketicilere marka ve ürünlerinizin birçok kişi tarafından tercih edildiğini de gösterir. Böylelikle marka değeriniz arttığı gibi tüketicilerin gözündeki imajınız da olumlu olarak şekillenir.

Güven kazanmak için e-ticaret sitenizde ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer verebileceğiniz gibi, sosyal medya hesaplarınızda da kullanıcı yorumlarını paylaşabilir ya da kullanıcıların paylaştığı ürün fotoğraflarını onlardan izin alarak kendi hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt ögelerine önem vermeniz, güven artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı paylaşın

E-ticarette güven kazanma sürecinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de sitenizde SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı da paylaşmaktır. Sitenizin en altında yer alan Footer bölümü üzerinde SSL ve güvenlik logolarınızı paylaşacak, kullandığınız önlemleri de ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SSL sertifikası nedir? SSL sertifikası neden önemlidir?

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

Sitenizin tamamını HTTPS protokolüne geçirmeniz de güven kazanmak için önemlidir. HTTP protokolü ile kullanılan sitelerde veri transferi güvenli bir şekilde yapılmadığı için günümüzde artık çok fazla tercih edilmemektedir. Geçtiğimzi yıllarda sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin paylaşıldığı sayfalarda HTTPS kullanılıyordu; ancak son birkaç yıldır tüm siteyi bu protokole geçirmek önem kazandı. Tüketicilerin güvenliğini sağlamanın yanı sıra Google’da HTTPS kullanan siteleri daha güvenli olarak değerlendirdiği için site değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

3D Güvenlik ile ödemeyi aktifleştirin

E-ticarette güven kazanmak söz konusu olduğunda ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin güvenliğini artıracak çözümler sunmanız önemli. Bu süreçte de iki aşamalı bir güvenlik katmanı sunan 3D Güvenlik özelliğini de aktif edebilirsini. Sanal POS çözümlerinizde, ödeme işlemlerinin ayarlarını yaparken 3D Güvenlik ile ödeme kabul etme seçeneği de size sunulmaktadır. Bunu doğrudan aktive ettiğinizde, kullanıcılara daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

3D Güvenlik ile ödemelerde, kullanıcı siparişi verdikten sonra bankaya kayıtlı olan telefon numarasına gelen kodu ödeme sayfasına girmeden sipariş tamamlanmamış olur. Böylelikle kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda tüketici bu onay kodunu girmediği için de ödeme tamamlanmamış olur. Bunun yanı sıra yanlışlıkla yapılan ödeme işlemlerinin de önüne geçildiği için markanız da korunmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers