E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

6 Mayıs 2020
Sinan Oypan

E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da güven kazanmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor. E-ticaret siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda güven odaklı yapabileceğiniz çalışmaları da burada paylaşacağız.

E-ticarette güven kazanmak

İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın

Tüketicilerin güvenini kazanmak için yapmanız gereken öncelikli çalışmalardan biri de iletişim bilgilerinizi siteniz ve diğer pazarlama platformlarınızda açıkça paylaşmanızdır. Tüketiciler satış öncesi ve sonrasında destek almak için size rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunun yanı sıra iletişim bilgilerinizi açıkça paylaşmanız, tüketicilerden bir şey saklamadığınızı da gösterir. E-posta adresinizi, telefon numaralarınızı ve diğer iletişim kanallarınızı güven kazanmak için paylaşmalısınız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Hakkımızda sayfanızı detaylandırın

Hakkımızda sayfanız da güven kazanmak için önemlidir. Tüketiciler doğrudan bu sayfayı ziyaret etmeseler dahi, markanız hakkında daha fazla bilgi almak istediklerinde hakkınızda daha fazla bilgi araştıracaklardır. Bu durumda da web siteniz üzerinde bu bilgileri onlara sağlayabilirsiniz. Kim olduğunuz, verdiğiniz hizmetleri ve değerlerinizi paylaşarak, markanızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Jenerik ürün açıklamaları kullanmayın

Üretici firmaların hazırladığı ve diğer firmalar tarafından da kullanılan jenerik ve özgün olmayan ürün açıklamaları da marka imajınıza iyi yansımayacaktır. Firmalar bu içerikleri birebir kullandıklarında özgünlüklerini kaybederler. Bu sebeple de kendi ürün açıklamalarınızı yazmanız önemlidir. Güven kazanmak haricinde, orijinal ürün açıklamaları yazıdığınızda, bu içerikler sayfalarınızın SEO değerini de artırır. Aksi halde kopya içerik kullanıyor gibi görüneceğiniz için sayfa değeriniz çok yükselmeyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafları da marka imajınızın için önemlidir. Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafları da tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yaptığınız işi de özensiz gösterecektir. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız.

Ürün fotoğraflarının kaliteli olması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilediği için de önemlidir. Düşük kaliteli veya tek bir açıdan ürünü gösteren fotoğraflar, tüketicilere ürün hakkında yeterli bilgi vermeyeceği için sitenizi terk etmelerine neden olur. Ürün fotoğraflarının kalitesini artırmanız da bu süreçte işiniz için artı bir değer oluşturacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal kanıt ögelerini kullanın

Sosyal kanıt, gerçek müşterilerin ve kullanıcıların markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, farklı tüketicilerin görüşlerine daha fazla değer vermektedirler. Markanın kendi tanıtımlarındansa gerçek müşterilerin yorumlar,tüketicilerin markaya ve ürüne olan güvenini daha fazla etkiler.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Ne kadar çok sosyal kanıt ögesine sahip olursanız, güven kazanmak daha kolay olur; çünkü bu diğer tüketicilere marka ve ürünlerinizin birçok kişi tarafından tercih edildiğini de gösterir. Böylelikle marka değeriniz arttığı gibi tüketicilerin gözündeki imajınız da olumlu olarak şekillenir.

Güven kazanmak için e-ticaret sitenizde ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer verebileceğiniz gibi, sosyal medya hesaplarınızda da kullanıcı yorumlarını paylaşabilir ya da kullanıcıların paylaştığı ürün fotoğraflarını onlardan izin alarak kendi hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt ögelerine önem vermeniz, güven artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı paylaşın

E-ticarette güven kazanma sürecinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de sitenizde SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı da paylaşmaktır. Sitenizin en altında yer alan Footer bölümü üzerinde SSL ve güvenlik logolarınızı paylaşacak, kullandığınız önlemleri de ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SSL sertifikası nedir? SSL sertifikası neden önemlidir?

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

Sitenizin tamamını HTTPS protokolüne geçirmeniz de güven kazanmak için önemlidir. HTTP protokolü ile kullanılan sitelerde veri transferi güvenli bir şekilde yapılmadığı için günümüzde artık çok fazla tercih edilmemektedir. Geçtiğimzi yıllarda sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin paylaşıldığı sayfalarda HTTPS kullanılıyordu; ancak son birkaç yıldır tüm siteyi bu protokole geçirmek önem kazandı. Tüketicilerin güvenliğini sağlamanın yanı sıra Google’da HTTPS kullanan siteleri daha güvenli olarak değerlendirdiği için site değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

3D Güvenlik ile ödemeyi aktifleştirin

E-ticarette güven kazanmak söz konusu olduğunda ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin güvenliğini artıracak çözümler sunmanız önemli. Bu süreçte de iki aşamalı bir güvenlik katmanı sunan 3D Güvenlik özelliğini de aktif edebilirsini. Sanal POS çözümlerinizde, ödeme işlemlerinin ayarlarını yaparken 3D Güvenlik ile ödeme kabul etme seçeneği de size sunulmaktadır. Bunu doğrudan aktive ettiğinizde, kullanıcılara daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

3D Güvenlik ile ödemelerde, kullanıcı siparişi verdikten sonra bankaya kayıtlı olan telefon numarasına gelen kodu ödeme sayfasına girmeden sipariş tamamlanmamış olur. Böylelikle kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda tüketici bu onay kodunu girmediği için de ödeme tamamlanmamış olur. Bunun yanı sıra yanlışlıkla yapılan ödeme işlemlerinin de önüne geçildiği için markanız da korunmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan