E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da güven kazanmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor. E-ticaret siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda güven odaklı yapabileceğiniz çalışmaları da burada paylaşacağız.

E-ticarette güven kazanmak

İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın

Tüketicilerin güvenini kazanmak için yapmanız gereken öncelikli çalışmalardan biri de iletişim bilgilerinizi siteniz ve diğer pazarlama platformlarınızda açıkça paylaşmanızdır. Tüketiciler satış öncesi ve sonrasında destek almak için size rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunun yanı sıra iletişim bilgilerinizi açıkça paylaşmanız, tüketicilerden bir şey saklamadığınızı da gösterir. E-posta adresinizi, telefon numaralarınızı ve diğer iletişim kanallarınızı güven kazanmak için paylaşmalısınız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Hakkımızda sayfanızı detaylandırın

Hakkımızda sayfanız da güven kazanmak için önemlidir. Tüketiciler doğrudan bu sayfayı ziyaret etmeseler dahi, markanız hakkında daha fazla bilgi almak istediklerinde hakkınızda daha fazla bilgi araştıracaklardır. Bu durumda da web siteniz üzerinde bu bilgileri onlara sağlayabilirsiniz. Kim olduğunuz, verdiğiniz hizmetleri ve değerlerinizi paylaşarak, markanızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Jenerik ürün açıklamaları kullanmayın

Üretici firmaların hazırladığı ve diğer firmalar tarafından da kullanılan jenerik ve özgün olmayan ürün açıklamaları da marka imajınıza iyi yansımayacaktır. Firmalar bu içerikleri birebir kullandıklarında özgünlüklerini kaybederler. Bu sebeple de kendi ürün açıklamalarınızı yazmanız önemlidir. Güven kazanmak haricinde, orijinal ürün açıklamaları yazıdığınızda, bu içerikler sayfalarınızın SEO değerini de artırır. Aksi halde kopya içerik kullanıyor gibi görüneceğiniz için sayfa değeriniz çok yükselmeyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafları da marka imajınızın için önemlidir. Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafları da tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yaptığınız işi de özensiz gösterecektir. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız.

Ürün fotoğraflarının kaliteli olması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilediği için de önemlidir. Düşük kaliteli veya tek bir açıdan ürünü gösteren fotoğraflar, tüketicilere ürün hakkında yeterli bilgi vermeyeceği için sitenizi terk etmelerine neden olur. Ürün fotoğraflarının kalitesini artırmanız da bu süreçte işiniz için artı bir değer oluşturacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal kanıt ögelerini kullanın

Sosyal kanıt, gerçek müşterilerin ve kullanıcıların markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, farklı tüketicilerin görüşlerine daha fazla değer vermektedirler. Markanın kendi tanıtımlarındansa gerçek müşterilerin yorumlar,tüketicilerin markaya ve ürüne olan güvenini daha fazla etkiler.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Ne kadar çok sosyal kanıt ögesine sahip olursanız, güven kazanmak daha kolay olur; çünkü bu diğer tüketicilere marka ve ürünlerinizin birçok kişi tarafından tercih edildiğini de gösterir. Böylelikle marka değeriniz arttığı gibi tüketicilerin gözündeki imajınız da olumlu olarak şekillenir.

Güven kazanmak için e-ticaret sitenizde ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer verebileceğiniz gibi, sosyal medya hesaplarınızda da kullanıcı yorumlarını paylaşabilir ya da kullanıcıların paylaştığı ürün fotoğraflarını onlardan izin alarak kendi hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt ögelerine önem vermeniz, güven artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı paylaşın

E-ticarette güven kazanma sürecinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de sitenizde SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı da paylaşmaktır. Sitenizin en altında yer alan Footer bölümü üzerinde SSL ve güvenlik logolarınızı paylaşacak, kullandığınız önlemleri de ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SSL sertifikası nedir? SSL sertifikası neden önemlidir?

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

Sitenizin tamamını HTTPS protokolüne geçirmeniz de güven kazanmak için önemlidir. HTTP protokolü ile kullanılan sitelerde veri transferi güvenli bir şekilde yapılmadığı için günümüzde artık çok fazla tercih edilmemektedir. Geçtiğimzi yıllarda sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin paylaşıldığı sayfalarda HTTPS kullanılıyordu; ancak son birkaç yıldır tüm siteyi bu protokole geçirmek önem kazandı. Tüketicilerin güvenliğini sağlamanın yanı sıra Google’da HTTPS kullanan siteleri daha güvenli olarak değerlendirdiği için site değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

3D Güvenlik ile ödemeyi aktifleştirin

E-ticarette güven kazanmak söz konusu olduğunda ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin güvenliğini artıracak çözümler sunmanız önemli. Bu süreçte de iki aşamalı bir güvenlik katmanı sunan 3D Güvenlik özelliğini de aktif edebilirsini. Sanal POS çözümlerinizde, ödeme işlemlerinin ayarlarını yaparken 3D Güvenlik ile ödeme kabul etme seçeneği de size sunulmaktadır. Bunu doğrudan aktive ettiğinizde, kullanıcılara daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

3D Güvenlik ile ödemelerde, kullanıcı siparişi verdikten sonra bankaya kayıtlı olan telefon numarasına gelen kodu ödeme sayfasına girmeden sipariş tamamlanmamış olur. Böylelikle kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda tüketici bu onay kodunu girmediği için de ödeme tamamlanmamış olur. Bunun yanı sıra yanlışlıkla yapılan ödeme işlemlerinin de önüne geçildiği için markanız da korunmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin