E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da güven kazanmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor. E-ticaret siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda güven odaklı yapabileceğiniz çalışmaları da burada paylaşacağız.

E-ticarette güven kazanmak

İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın

Tüketicilerin güvenini kazanmak için yapmanız gereken öncelikli çalışmalardan biri de iletişim bilgilerinizi siteniz ve diğer pazarlama platformlarınızda açıkça paylaşmanızdır. Tüketiciler satış öncesi ve sonrasında destek almak için size rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunun yanı sıra iletişim bilgilerinizi açıkça paylaşmanız, tüketicilerden bir şey saklamadığınızı da gösterir. E-posta adresinizi, telefon numaralarınızı ve diğer iletişim kanallarınızı güven kazanmak için paylaşmalısınız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Hakkımızda sayfanızı detaylandırın

Hakkımızda sayfanız da güven kazanmak için önemlidir. Tüketiciler doğrudan bu sayfayı ziyaret etmeseler dahi, markanız hakkında daha fazla bilgi almak istediklerinde hakkınızda daha fazla bilgi araştıracaklardır. Bu durumda da web siteniz üzerinde bu bilgileri onlara sağlayabilirsiniz. Kim olduğunuz, verdiğiniz hizmetleri ve değerlerinizi paylaşarak, markanızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Jenerik ürün açıklamaları kullanmayın

Üretici firmaların hazırladığı ve diğer firmalar tarafından da kullanılan jenerik ve özgün olmayan ürün açıklamaları da marka imajınıza iyi yansımayacaktır. Firmalar bu içerikleri birebir kullandıklarında özgünlüklerini kaybederler. Bu sebeple de kendi ürün açıklamalarınızı yazmanız önemlidir. Güven kazanmak haricinde, orijinal ürün açıklamaları yazıdığınızda, bu içerikler sayfalarınızın SEO değerini de artırır. Aksi halde kopya içerik kullanıyor gibi görüneceğiniz için sayfa değeriniz çok yükselmeyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafları da marka imajınızın için önemlidir. Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafları da tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yaptığınız işi de özensiz gösterecektir. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız.

Ürün fotoğraflarının kaliteli olması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilediği için de önemlidir. Düşük kaliteli veya tek bir açıdan ürünü gösteren fotoğraflar, tüketicilere ürün hakkında yeterli bilgi vermeyeceği için sitenizi terk etmelerine neden olur. Ürün fotoğraflarının kalitesini artırmanız da bu süreçte işiniz için artı bir değer oluşturacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal kanıt ögelerini kullanın

Sosyal kanıt, gerçek müşterilerin ve kullanıcıların markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, farklı tüketicilerin görüşlerine daha fazla değer vermektedirler. Markanın kendi tanıtımlarındansa gerçek müşterilerin yorumlar,tüketicilerin markaya ve ürüne olan güvenini daha fazla etkiler.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Ne kadar çok sosyal kanıt ögesine sahip olursanız, güven kazanmak daha kolay olur; çünkü bu diğer tüketicilere marka ve ürünlerinizin birçok kişi tarafından tercih edildiğini de gösterir. Böylelikle marka değeriniz arttığı gibi tüketicilerin gözündeki imajınız da olumlu olarak şekillenir.

Güven kazanmak için e-ticaret sitenizde ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer verebileceğiniz gibi, sosyal medya hesaplarınızda da kullanıcı yorumlarını paylaşabilir ya da kullanıcıların paylaştığı ürün fotoğraflarını onlardan izin alarak kendi hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt ögelerine önem vermeniz, güven artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı paylaşın

E-ticarette güven kazanma sürecinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de sitenizde SSL sertifika ve güvenlik yazılımlarınızı da paylaşmaktır. Sitenizin en altında yer alan Footer bölümü üzerinde SSL ve güvenlik logolarınızı paylaşacak, kullandığınız önlemleri de ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SSL sertifikası nedir? SSL sertifikası neden önemlidir?

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

Sitenizin tamamını HTTPS protokolüne geçirmeniz de güven kazanmak için önemlidir. HTTP protokolü ile kullanılan sitelerde veri transferi güvenli bir şekilde yapılmadığı için günümüzde artık çok fazla tercih edilmemektedir. Geçtiğimzi yıllarda sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin paylaşıldığı sayfalarda HTTPS kullanılıyordu; ancak son birkaç yıldır tüm siteyi bu protokole geçirmek önem kazandı. Tüketicilerin güvenliğini sağlamanın yanı sıra Google’da HTTPS kullanan siteleri daha güvenli olarak değerlendirdiği için site değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

3D Güvenlik ile ödemeyi aktifleştirin

E-ticarette güven kazanmak söz konusu olduğunda ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin güvenliğini artıracak çözümler sunmanız önemli. Bu süreçte de iki aşamalı bir güvenlik katmanı sunan 3D Güvenlik özelliğini de aktif edebilirsini. Sanal POS çözümlerinizde, ödeme işlemlerinin ayarlarını yaparken 3D Güvenlik ile ödeme kabul etme seçeneği de size sunulmaktadır. Bunu doğrudan aktive ettiğinizde, kullanıcılara daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

3D Güvenlik ile ödemelerde, kullanıcı siparişi verdikten sonra bankaya kayıtlı olan telefon numarasına gelen kodu ödeme sayfasına girmeden sipariş tamamlanmamış olur. Böylelikle kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda tüketici bu onay kodunu girmediği için de ödeme tamamlanmamış olur. Bunun yanı sıra yanlışlıkla yapılan ödeme işlemlerinin de önüne geçildiği için markanız da korunmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
E-ticaret maceranızda sıkça “tüzel kişi” terimi ile karşılaşabilirsiniz. Çünkü sizin de tüzel kişi olma ihtimaliniz vardır. Sadece ticarette değil, her alanda hukuksal yapı, bireyler yani kişiler üzerine kurulur. Ticaret...
20 Ocak 2022
Markethinkers
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın