Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

12 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürebilirsiniz. SEO konusunda profesyonel destek almanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir; ancak profesyonel destek için ayıracağınız bir bütçeniz yoksa, bu dünyanın sonu demek değil. Kendiniz de siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Siteniz üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde yapacağınız küçük değişiklikler, önemli bir şekilde performans artırması sağlayabilir. Eğer mevcut içerikler üzerinde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi bilmiyorsanız, Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?" isimli rehberimize bakabilirsiniz. SEO çalışmalarıyla ilgili daha kapsamlı bilgiler almak içinse Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimize bakabilirsiniz.

Çalışmalarınız bir eylem odaklı olsun

Günde SEO çalışmaları için 10 dakikanızı ayıracaksanız, bu 10 dakikayı iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Eğer 10 dakikanızı buradaki gibi SEO ile ilgili rehberleri okumaya ayırıyorsanız, ertesi günkü 10 dakikanızı bu okuduklarınızı hayata geçirmek için çalışmalar yapın. Bu on dakika içinde, sayfa başlıklarını, sayfa içeriğini, ürün açıklamalarını, görsel alt başlıklarını, sayfa etiketlerini, meta açıklamaları değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda bu konuda destek alacağınız biri varsa, bu değişiklikleri yapmadan önce onunla konuşabilir ve onun sizi yönlendirmesini isteyebilirsiniz. Önemli olan, ayırdığınız bu 10 dakikayı verimli bir şekilde geçirmek. Sadece düşünmek ve planlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Bir plan yapmanız oldukça önemli; fakat bir gününüzü bu planı oluşturmaya ayırdıysanız, ertesi gün hemen çalışmalara başlamalısınız. Günde 3-4 sayfa üzerinde değişiklik yapacağınızı ele alırsak, bir ay içerisinde artı eksi 100 sayfalık bir günceleme yapmış olursunuz. Sitenizde 1000 ürün bulunuyorsa, 10 ayda sitenizi tamamen güncellemiş ve düzenlemiş olursunuz. Bunu uzun bir süreç olarak düşünmeyin, çünkü SEO çalışmalarının sonuç alması belli bir zaman gerektirecektir, siz düzenli olarak çalışmalar yaparken, bir yandan da eski içeriklerinizden sonuç almaya başlarsınız. Bunun yanı sıra, 10 ay boyunca her gün sitenizi güncellemiş olacağınız için de Google’daki sayfa otoriteniz artmaya başlar.

Günde 10 dakika ile neleri değiştirebilirsiniz

Öncelikle neleri değiştirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Rastgele yapılan değişiklikler, yarardan çok zarara neden olabilir. Bu nedenle de yukarıda linkini verdiğimiz mevcut içerikler üzerindeki SEO çalışmaları yazısına bakmanızı önemle tavsiye ediyoruz. Neleri değiştirebileceğinizi öğrendikten sonra, bir de kendinize bir plan yapmanız gerekiyor. Her ay, bir SEO planı çıkartmanız bu açıdan oldukça önemli. Ayda 1 saatinizi, günlük SEO çalışmalarında neleri değiştireceğiniz konusunda plan yapmaya ayırın. Böylelikle, elinizde bir plan olduğunda günlük olarak, ne yapmanız gerektiği üzerine düşünmeniz gerekmez. Aylık plan ve aylık SEO çalışmaları konusunda bilgi almak için E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Önemli alanları belirleme

Planınızı hazırladıktan ve yapmanız gereken değişiklikleri öğrendikten sonra, önemli alanları belirleme kısmı kalıyor geriye. SEO konusunda hangi sayfaların önemli olduğunu ve size fayda sağlayacağını belirleyebilirsiniz.
  • Potansiyeli en yükse olan kategorileri belirleyin. Google Anahtar Kelime Planlayıcı üzerinde kelime aramaları yaparak, sitenizdeki kategorilerden hangilerinin potansiyelleri olduğunu çıkartabilirsiniz.
  • Bunun yanı sıra en çok satış yaptığınız kategori ve ürün gruplarını da satış ve sipariş rakamlarınıza bakarak belirleyebilirsiniz. Eğer gidişattan memnunsanız bu alanlarda değişiklik yapmanıza gerek yok; ancak geliştirmeye açık alanlar bulunuyorsa, bu kategori ve ürünlerde de geliştirmeler yapabilirsiniz.
  • En az ilgi gören ürün ve kategorilerinize çıkartın. Google Analytics üzerinde yapacağınız aramalarda bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu sayfaları belirlediğinizde, SEO konusunda nelerin eksik yapılmış olabileceğini inceleyebilir ve günlük olarak bu sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.
Günde 10 dakika ayırarak, bir ayda yaklaşık olarak 100 sayfaya kadar düzenleme yapabileceğinizi aklınızdan çıkartmamanız gerekiyor. Küçük adımlar atmak, uzun vadede daha büyük faydalar sağlayacaktır. Özellikle SEO çalışmalarını kendi yapmak isteyen şirketlerin bu konuya dikkat etmeleri gerekir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Çok Dilli E-Ticaret Siteleri Nasıl Yapılır
Çok Dilli E-Ticaret Siteleri Nasıl Yapılır
İşletmeler, özellikle yurt dışı satış hedefleri olanlar, çoklu dil desteğinin önemini göz ardı etmemelidir. E-ihracat yapmayı düşünüyorsanız, dil desteği, göz önünde bulundurmanız gereken birçok unsurdan sadece biri...
17 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya