fbpx

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

SEO konusunda profesyonel destek almanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir; ancak profesyonel destek için ayıracağınız bir bütçeniz yoksa, bu dünyanın sonu demek değil. Kendiniz de siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde yapacağınız küçük değişiklikler, önemli bir şekilde performans artırması sağlayabilir. Eğer mevcut içerikler üzerinde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi bilmiyorsanız, Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?" isimli rehberimize bakabilirsiniz. SEO çalışmalarıyla ilgili daha kapsamlı bilgiler almak içinse Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimize bakabilirsiniz.

Çalışmalarınız bir eylem odaklı olsun

Günde SEO çalışmaları için 10 dakikanızı ayıracaksanız, bu 10 dakikayı iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Eğer 10 dakikanızı buradaki gibi SEO ile ilgili rehberleri okumaya ayırıyorsanız, ertesi günkü 10 dakikanızı bu okuduklarınızı hayata geçirmek için çalışmalar yapın.

Bu on dakika içinde, sayfa başlıklarını, sayfa içeriğini, ürün açıklamalarını, görsel alt başlıklarını, sayfa etiketlerini, meta açıklamaları değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda bu konuda destek alacağınız biri varsa, bu değişiklikleri yapmadan önce onunla konuşabilir ve onun sizi yönlendirmesini isteyebilirsiniz. Önemli olan, ayırdığınız bu 10 dakikayı verimli bir şekilde geçirmek. Sadece düşünmek ve planlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Bir plan yapmanız oldukça önemli; fakat bir gününüzü bu planı oluşturmaya ayırdıysanız, ertesi gün hemen çalışmalara başlamalısınız.

Günde 3-4 sayfa üzerinde değişiklik yapacağınızı ele alırsak, bir ay içerisinde artı eksi 100 sayfalık bir günceleme yapmış olursunuz. Sitenizde 1000 ürün bulunuyorsa, 10 ayda sitenizi tamamen güncellemiş ve düzenlemiş olursunuz. Bunu uzun bir süreç olarak düşünmeyin, çünkü SEO çalışmalarının sonuç alması belli bir zaman gerektirecektir, siz düzenli olarak çalışmalar yaparken, bir yandan da eski içeriklerinizden sonuç almaya başlarsınız. Bunun yanı sıra, 10 ay boyunca her gün sitenizi güncellemiş olacağınız için de Google’daki sayfa otoriteniz artmaya başlar.

Günde 10 dakika ile neleri değiştirebilirsiniz

Öncelikle neleri değiştirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Rastgele yapılan değişiklikler, yarardan çok zarara neden olabilir. Bu nedenle de yukarıda linkini verdiğimiz mevcut içerikler üzerindeki SEO çalışmaları yazısına bakmanızı önemle tavsiye ediyoruz.

Neleri değiştirebileceğinizi öğrendikten sonra, bir de kendinize bir plan yapmanız gerekiyor. Her ay, bir SEO planı çıkartmanız bu açıdan oldukça önemli. Ayda 1 saatinizi, günlük SEO çalışmalarında neleri değiştireceğiniz konusunda plan yapmaya ayırın. Böylelikle, elinizde bir plan olduğunda günlük olarak, ne yapmanız gerektiği üzerine düşünmeniz gerekmez. Aylık plan ve aylık SEO çalışmaları konusunda bilgi almak için E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Önemli alanları belirleme

Planınızı hazırladıktan ve yapmanız gereken değişiklikleri öğrendikten sonra, önemli alanları belirleme kısmı kalıyor geriye. SEO konusunda hangi sayfaların önemli olduğunu ve size fayda sağlayacağını belirleyebilirsiniz.

  • Potansiyeli en yükse olan kategorileri belirleyin. Google Anahtar Kelime Planlayıcı üzerinde kelime aramaları yaparak, sitenizdeki kategorilerden hangilerinin potansiyelleri olduğunu çıkartabilirsiniz.
  • Bunun yanı sıra en çok satış yaptığınız kategori ve ürün gruplarını da satış ve sipariş rakamlarınıza bakarak belirleyebilirsiniz. Eğer gidişattan memnunsanız bu alanlarda değişiklik yapmanıza gerek yok; ancak geliştirmeye açık alanlar bulunuyorsa, bu kategori ve ürünlerde de geliştirmeler yapabilirsiniz.
  • En az ilgi gören ürün ve kategorilerinize çıkartın. Google Analytics üzerinde yapacağınız aramalarda bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu sayfaları belirlediğinizde, SEO konusunda nelerin eksik yapılmış olabileceğini inceleyebilir ve günlük olarak bu sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Günde 10 dakika ayırarak, bir ayda yaklaşık olarak 100 sayfaya kadar düzenleme yapabileceğinizi aklınızdan çıkartmamanız gerekiyor. Küçük adımlar atmak, uzun vadede daha büyük faydalar sağlayacaktır. Özellikle SEO çalışmalarını kendi yapmak isteyen şirketlerin bu konuya dikkat etmeleri gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan