Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

12 Aralık 2016
Sinan Oypan

SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

SEO konusunda profesyonel destek almanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir; ancak profesyonel destek için ayıracağınız bir bütçeniz yoksa, bu dünyanın sonu demek değil. Kendiniz de siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde yapacağınız küçük değişiklikler, önemli bir şekilde performans artırması sağlayabilir. Eğer mevcut içerikler üzerinde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi bilmiyorsanız, Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?" isimli rehberimize bakabilirsiniz. SEO çalışmalarıyla ilgili daha kapsamlı bilgiler almak içinse Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimize bakabilirsiniz.

Çalışmalarınız bir eylem odaklı olsun

Günde SEO çalışmaları için 10 dakikanızı ayıracaksanız, bu 10 dakikayı iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Eğer 10 dakikanızı buradaki gibi SEO ile ilgili rehberleri okumaya ayırıyorsanız, ertesi günkü 10 dakikanızı bu okuduklarınızı hayata geçirmek için çalışmalar yapın.

Bu on dakika içinde, sayfa başlıklarını, sayfa içeriğini, ürün açıklamalarını, görsel alt başlıklarını, sayfa etiketlerini, meta açıklamaları değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda bu konuda destek alacağınız biri varsa, bu değişiklikleri yapmadan önce onunla konuşabilir ve onun sizi yönlendirmesini isteyebilirsiniz. Önemli olan, ayırdığınız bu 10 dakikayı verimli bir şekilde geçirmek. Sadece düşünmek ve planlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Bir plan yapmanız oldukça önemli; fakat bir gününüzü bu planı oluşturmaya ayırdıysanız, ertesi gün hemen çalışmalara başlamalısınız.

Günde 3-4 sayfa üzerinde değişiklik yapacağınızı ele alırsak, bir ay içerisinde artı eksi 100 sayfalık bir günceleme yapmış olursunuz. Sitenizde 1000 ürün bulunuyorsa, 10 ayda sitenizi tamamen güncellemiş ve düzenlemiş olursunuz. Bunu uzun bir süreç olarak düşünmeyin, çünkü SEO çalışmalarının sonuç alması belli bir zaman gerektirecektir, siz düzenli olarak çalışmalar yaparken, bir yandan da eski içeriklerinizden sonuç almaya başlarsınız. Bunun yanı sıra, 10 ay boyunca her gün sitenizi güncellemiş olacağınız için de Google’daki sayfa otoriteniz artmaya başlar.

Günde 10 dakika ile neleri değiştirebilirsiniz

Öncelikle neleri değiştirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Rastgele yapılan değişiklikler, yarardan çok zarara neden olabilir. Bu nedenle de yukarıda linkini verdiğimiz mevcut içerikler üzerindeki SEO çalışmaları yazısına bakmanızı önemle tavsiye ediyoruz.

Neleri değiştirebileceğinizi öğrendikten sonra, bir de kendinize bir plan yapmanız gerekiyor. Her ay, bir SEO planı çıkartmanız bu açıdan oldukça önemli. Ayda 1 saatinizi, günlük SEO çalışmalarında neleri değiştireceğiniz konusunda plan yapmaya ayırın. Böylelikle, elinizde bir plan olduğunda günlük olarak, ne yapmanız gerektiği üzerine düşünmeniz gerekmez. Aylık plan ve aylık SEO çalışmaları konusunda bilgi almak için E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Önemli alanları belirleme

Planınızı hazırladıktan ve yapmanız gereken değişiklikleri öğrendikten sonra, önemli alanları belirleme kısmı kalıyor geriye. SEO konusunda hangi sayfaların önemli olduğunu ve size fayda sağlayacağını belirleyebilirsiniz.

  • Potansiyeli en yükse olan kategorileri belirleyin. Google Anahtar Kelime Planlayıcı üzerinde kelime aramaları yaparak, sitenizdeki kategorilerden hangilerinin potansiyelleri olduğunu çıkartabilirsiniz.
  • Bunun yanı sıra en çok satış yaptığınız kategori ve ürün gruplarını da satış ve sipariş rakamlarınıza bakarak belirleyebilirsiniz. Eğer gidişattan memnunsanız bu alanlarda değişiklik yapmanıza gerek yok; ancak geliştirmeye açık alanlar bulunuyorsa, bu kategori ve ürünlerde de geliştirmeler yapabilirsiniz.
  • En az ilgi gören ürün ve kategorilerinize çıkartın. Google Analytics üzerinde yapacağınız aramalarda bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu sayfaları belirlediğinizde, SEO konusunda nelerin eksik yapılmış olabileceğini inceleyebilir ve günlük olarak bu sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Günde 10 dakika ayırarak, bir ayda yaklaşık olarak 100 sayfaya kadar düzenleme yapabileceğinizi aklınızdan çıkartmamanız gerekiyor. Küçük adımlar atmak, uzun vadede daha büyük faydalar sağlayacaktır. Özellikle SEO çalışmalarını kendi yapmak isteyen şirketlerin bu konuya dikkat etmeleri gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan