Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

12 Aralık 2016
Sinan Oypan

SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

SEO konusunda profesyonel destek almanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir; ancak profesyonel destek için ayıracağınız bir bütçeniz yoksa, bu dünyanın sonu demek değil. Kendiniz de siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde yapacağınız küçük değişiklikler, önemli bir şekilde performans artırması sağlayabilir. Eğer mevcut içerikler üzerinde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi bilmiyorsanız, Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?" isimli rehberimize bakabilirsiniz. SEO çalışmalarıyla ilgili daha kapsamlı bilgiler almak içinse Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimize bakabilirsiniz.

Çalışmalarınız bir eylem odaklı olsun

Günde SEO çalışmaları için 10 dakikanızı ayıracaksanız, bu 10 dakikayı iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Eğer 10 dakikanızı buradaki gibi SEO ile ilgili rehberleri okumaya ayırıyorsanız, ertesi günkü 10 dakikanızı bu okuduklarınızı hayata geçirmek için çalışmalar yapın.

Bu on dakika içinde, sayfa başlıklarını, sayfa içeriğini, ürün açıklamalarını, görsel alt başlıklarını, sayfa etiketlerini, meta açıklamaları değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda bu konuda destek alacağınız biri varsa, bu değişiklikleri yapmadan önce onunla konuşabilir ve onun sizi yönlendirmesini isteyebilirsiniz. Önemli olan, ayırdığınız bu 10 dakikayı verimli bir şekilde geçirmek. Sadece düşünmek ve planlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Bir plan yapmanız oldukça önemli; fakat bir gününüzü bu planı oluşturmaya ayırdıysanız, ertesi gün hemen çalışmalara başlamalısınız.

Günde 3-4 sayfa üzerinde değişiklik yapacağınızı ele alırsak, bir ay içerisinde artı eksi 100 sayfalık bir günceleme yapmış olursunuz. Sitenizde 1000 ürün bulunuyorsa, 10 ayda sitenizi tamamen güncellemiş ve düzenlemiş olursunuz. Bunu uzun bir süreç olarak düşünmeyin, çünkü SEO çalışmalarının sonuç alması belli bir zaman gerektirecektir, siz düzenli olarak çalışmalar yaparken, bir yandan da eski içeriklerinizden sonuç almaya başlarsınız. Bunun yanı sıra, 10 ay boyunca her gün sitenizi güncellemiş olacağınız için de Google’daki sayfa otoriteniz artmaya başlar.

Günde 10 dakika ile neleri değiştirebilirsiniz

Öncelikle neleri değiştirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Rastgele yapılan değişiklikler, yarardan çok zarara neden olabilir. Bu nedenle de yukarıda linkini verdiğimiz mevcut içerikler üzerindeki SEO çalışmaları yazısına bakmanızı önemle tavsiye ediyoruz.

Neleri değiştirebileceğinizi öğrendikten sonra, bir de kendinize bir plan yapmanız gerekiyor. Her ay, bir SEO planı çıkartmanız bu açıdan oldukça önemli. Ayda 1 saatinizi, günlük SEO çalışmalarında neleri değiştireceğiniz konusunda plan yapmaya ayırın. Böylelikle, elinizde bir plan olduğunda günlük olarak, ne yapmanız gerektiği üzerine düşünmeniz gerekmez. Aylık plan ve aylık SEO çalışmaları konusunda bilgi almak için E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Önemli alanları belirleme

Planınızı hazırladıktan ve yapmanız gereken değişiklikleri öğrendikten sonra, önemli alanları belirleme kısmı kalıyor geriye. SEO konusunda hangi sayfaların önemli olduğunu ve size fayda sağlayacağını belirleyebilirsiniz.

  • Potansiyeli en yükse olan kategorileri belirleyin. Google Anahtar Kelime Planlayıcı üzerinde kelime aramaları yaparak, sitenizdeki kategorilerden hangilerinin potansiyelleri olduğunu çıkartabilirsiniz.
  • Bunun yanı sıra en çok satış yaptığınız kategori ve ürün gruplarını da satış ve sipariş rakamlarınıza bakarak belirleyebilirsiniz. Eğer gidişattan memnunsanız bu alanlarda değişiklik yapmanıza gerek yok; ancak geliştirmeye açık alanlar bulunuyorsa, bu kategori ve ürünlerde de geliştirmeler yapabilirsiniz.
  • En az ilgi gören ürün ve kategorilerinize çıkartın. Google Analytics üzerinde yapacağınız aramalarda bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu sayfaları belirlediğinizde, SEO konusunda nelerin eksik yapılmış olabileceğini inceleyebilir ve günlük olarak bu sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Günde 10 dakika ayırarak, bir ayda yaklaşık olarak 100 sayfaya kadar düzenleme yapabileceğinizi aklınızdan çıkartmamanız gerekiyor. Küçük adımlar atmak, uzun vadede daha büyük faydalar sağlayacaktır. Özellikle SEO çalışmalarını kendi yapmak isteyen şirketlerin bu konuya dikkat etmeleri gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan