Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

SEO konusunda profesyonel destek almanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir; ancak profesyonel destek için ayıracağınız bir bütçeniz yoksa, bu dünyanın sonu demek değil. Kendiniz de siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde yapacağınız küçük değişiklikler, önemli bir şekilde performans artırması sağlayabilir. Eğer mevcut içerikler üzerinde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi bilmiyorsanız, Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?" isimli rehberimize bakabilirsiniz. SEO çalışmalarıyla ilgili daha kapsamlı bilgiler almak içinse Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimize bakabilirsiniz.

Çalışmalarınız bir eylem odaklı olsun

Günde SEO çalışmaları için 10 dakikanızı ayıracaksanız, bu 10 dakikayı iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Eğer 10 dakikanızı buradaki gibi SEO ile ilgili rehberleri okumaya ayırıyorsanız, ertesi günkü 10 dakikanızı bu okuduklarınızı hayata geçirmek için çalışmalar yapın.

Bu on dakika içinde, sayfa başlıklarını, sayfa içeriğini, ürün açıklamalarını, görsel alt başlıklarını, sayfa etiketlerini, meta açıklamaları değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda bu konuda destek alacağınız biri varsa, bu değişiklikleri yapmadan önce onunla konuşabilir ve onun sizi yönlendirmesini isteyebilirsiniz. Önemli olan, ayırdığınız bu 10 dakikayı verimli bir şekilde geçirmek. Sadece düşünmek ve planlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Bir plan yapmanız oldukça önemli; fakat bir gününüzü bu planı oluşturmaya ayırdıysanız, ertesi gün hemen çalışmalara başlamalısınız.

Günde 3-4 sayfa üzerinde değişiklik yapacağınızı ele alırsak, bir ay içerisinde artı eksi 100 sayfalık bir günceleme yapmış olursunuz. Sitenizde 1000 ürün bulunuyorsa, 10 ayda sitenizi tamamen güncellemiş ve düzenlemiş olursunuz. Bunu uzun bir süreç olarak düşünmeyin, çünkü SEO çalışmalarının sonuç alması belli bir zaman gerektirecektir, siz düzenli olarak çalışmalar yaparken, bir yandan da eski içeriklerinizden sonuç almaya başlarsınız. Bunun yanı sıra, 10 ay boyunca her gün sitenizi güncellemiş olacağınız için de Google’daki sayfa otoriteniz artmaya başlar.

Günde 10 dakika ile neleri değiştirebilirsiniz

Öncelikle neleri değiştirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Rastgele yapılan değişiklikler, yarardan çok zarara neden olabilir. Bu nedenle de yukarıda linkini verdiğimiz mevcut içerikler üzerindeki SEO çalışmaları yazısına bakmanızı önemle tavsiye ediyoruz.

Neleri değiştirebileceğinizi öğrendikten sonra, bir de kendinize bir plan yapmanız gerekiyor. Her ay, bir SEO planı çıkartmanız bu açıdan oldukça önemli. Ayda 1 saatinizi, günlük SEO çalışmalarında neleri değiştireceğiniz konusunda plan yapmaya ayırın. Böylelikle, elinizde bir plan olduğunda günlük olarak, ne yapmanız gerektiği üzerine düşünmeniz gerekmez. Aylık plan ve aylık SEO çalışmaları konusunda bilgi almak için E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Önemli alanları belirleme

Planınızı hazırladıktan ve yapmanız gereken değişiklikleri öğrendikten sonra, önemli alanları belirleme kısmı kalıyor geriye. SEO konusunda hangi sayfaların önemli olduğunu ve size fayda sağlayacağını belirleyebilirsiniz.

  • Potansiyeli en yükse olan kategorileri belirleyin. Google Anahtar Kelime Planlayıcı üzerinde kelime aramaları yaparak, sitenizdeki kategorilerden hangilerinin potansiyelleri olduğunu çıkartabilirsiniz.
  • Bunun yanı sıra en çok satış yaptığınız kategori ve ürün gruplarını da satış ve sipariş rakamlarınıza bakarak belirleyebilirsiniz. Eğer gidişattan memnunsanız bu alanlarda değişiklik yapmanıza gerek yok; ancak geliştirmeye açık alanlar bulunuyorsa, bu kategori ve ürünlerde de geliştirmeler yapabilirsiniz.
  • En az ilgi gören ürün ve kategorilerinize çıkartın. Google Analytics üzerinde yapacağınız aramalarda bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu sayfaları belirlediğinizde, SEO konusunda nelerin eksik yapılmış olabileceğini inceleyebilir ve günlük olarak bu sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Günde 10 dakika ayırarak, bir ayda yaklaşık olarak 100 sayfaya kadar düzenleme yapabileceğinizi aklınızdan çıkartmamanız gerekiyor. Küçük adımlar atmak, uzun vadede daha büyük faydalar sağlayacaktır. Özellikle SEO çalışmalarını kendi yapmak isteyen şirketlerin bu konuya dikkat etmeleri gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin