Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

16 Mart 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için stratejiler belirleyerek daha profesyonel bir düzeyde içerik pazarlama çalışmaları yapmanız hem organik hem de yönlendirme trafiğinizi artırırken; içerikleriniz üzerinden satın almaya yönlendirme işlemlerinin de başarısı artacaktır.

İçerik pazarlamada takip etmeniz gereken bazı kurallar ve çalışmalar olduğu için bir strateji oluşturmadan önce bunları bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de üzerinde durmanız ve çalışmanız gereken bu konuları ele alacağız.

Amaçlarınızı belirleyin

İçerik pazarlamada öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Amaçlarınızı belirlemediğinizde, blog veya video içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiği konusunda da bir fikriniz olamaz. Ne tür içeriklerin kullanılacağı, hangi içerik formatlarının hazırlanması gerektiğini bilmemeniz de rastgele içerikler oluşturmanıza neden olarak zaman ve para kaybına neden olacağı gibi bu çalışmalardan bir geri dönüşüm de alamazsınız.

İçerik çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedeflere karar vererek, güçlü bir stratejinin ilk adımlarını atmaya başlayabilirsiniz. İçerik pazarlamadaki amaçlarınız şu şekilde olabilir: (Bu amaçları kendi ihtiyaçlarınıza göre de şekillendirebilirsiniz.)

Marka farkındalığı: Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, tüketicilerin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanımalarını sağlamak için içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Tüketicileri satın alma süreçlerinde yönlendirmek: Henüz bir ürün arayışına geçmemiş ya da hangi ürünü satın alacağını bilmeyen ve araştırma yapan kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

Satın almaya yönlendirme: İçerik çalışmalarınızı aynı zamanda tüketicileri sitenizdeki ürünleri satmaya da yönlendirebilirsiniz. Ürün rehberleri, ürünlerin kullanım alanlarının gösterilmesi, tanıtım ve kutu açılım videoları, ürünlerle ilgili sık sorulan sorulara yanıt veren içerikler gibi farklı konseptlerle, ürünleriniz üzerinde bir talep yaratarak, tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi amaçlarınızı doğrultusunda bu içerik pazarlama çalışmalarını şekillendirmeniz mümkün ve şirketiniz için en uygun stratejileri bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Ölçmeniz gereken metrikleri belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını analiz etmek için bazı metrikleri ölçmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını daha iyi görmenizi sağlayarak, hangi noktalarda iyi hangilerinde yetersiz olduğunuzu görmenizi sağlar. Böylelikle stratejilerinizi daha iyi bir hale getirerek, bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken metriklerden bazıları şöyle:

  • Organik trafik
  • Yönlendirme trafiği
  • Sayfada geçirilen süre
  • İçeriklerden elde edilen geri dönüşüm oranı
  • Sayfa ziyaret oranı
  • Yeni ve geri dönen ziyaretçilerin oranı
  • Sayfayı terk etme oranı
  • İzlenme sayıları ve beğeniler (video içerikler için)
  • Paylaşım ve beğeniler
  • Yapılan yorumlar

Bu metrikleri yaptığınız içerik çalışmalarına göre şekillendirerek, kendi metriklerinizi de belirleyebilirsiniz. Kendi stratejileriniz doğrultusunda ölçümlemeniz gereken farklı metrikleriniz de olabilir.

Hedef kitlenizi analiz edin

İçerik çalışmalarınızı daha iyi ve ilgi çekici bir hale getirmek için hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Hedef kitlenizi analiz etmeden, jenerik olarak içerik çalışmaları yapmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için yanlış bir adımdır.

Markanız ve ürünlerinize ilgi duyacak kileleri araştırarak, onların hangi içerik türlerine ve konularına meraklı olduklarını analiz ederek, içerik stratejilerinizi bu doğrultuda hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek hedef kitle analizi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Ekip ve iş gücü değerlendirmesi yapın

İçerik çalışmaları başlı başına bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için yukarıdaki çalışmaları yaparken, ekibinizi de hesaba katmanız gerekir. Şirket içerisinde bu işleri yönetebilecek ve içerik üretimi yapabilecek bir ekibinizin olması, içerik çalışmalarınızın daha etkili ve düzenli olmasını sağlar. Aksi takdirde hazırladığınız plana uymanız bir hayli zor olur.

Eğer şirket içerisinde bu işi çözecek iş gücüne sahip değilseniz, freelancer ya da ajanslarla da anlaşmayı düşünebilirsiniz. Taleplerinizi ileterek, onların sizin için içerik üretmelerini sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra Influencer pazarlama çalışmaları yaparak içerik üreticilerine ulaşabilir ve kısa ya da uzun vadeli içerik çalışmalarınızı bu kişilerle de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

İçerik türlerinizi belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızda farklı içerik türlerini kullanarak, kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilir ve içerikleriniz üzerinde bir talep yaratarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Farklı amaçlar için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çeşitlilik sağlar hem de içerik konularına değişik bir bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Kullanabileceğiniz içerik türlerini öğrenmek için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İlgili rehber: E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

İçerik planınızı oluşturun

Güçlü bir içerik stratejisi için en önemli unsurlardan biri de içerik planınızın iyi olmasıdır. Elinizdeki iş gücü, bütçe ve içerik kalitesine göre bu planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ileriye yönelik içeriklerinizi planlamanız gerekir. İçerik planını nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan