Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

16 Mart 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için stratejiler belirleyerek daha profesyonel bir düzeyde içerik pazarlama çalışmaları yapmanız hem organik hem de yönlendirme trafiğinizi artırırken; içerikleriniz üzerinden satın almaya yönlendirme işlemlerinin de başarısı artacaktır.

İçerik pazarlamada takip etmeniz gereken bazı kurallar ve çalışmalar olduğu için bir strateji oluşturmadan önce bunları bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de üzerinde durmanız ve çalışmanız gereken bu konuları ele alacağız.

Amaçlarınızı belirleyin

İçerik pazarlamada öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Amaçlarınızı belirlemediğinizde, blog veya video içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiği konusunda da bir fikriniz olamaz. Ne tür içeriklerin kullanılacağı, hangi içerik formatlarının hazırlanması gerektiğini bilmemeniz de rastgele içerikler oluşturmanıza neden olarak zaman ve para kaybına neden olacağı gibi bu çalışmalardan bir geri dönüşüm de alamazsınız.

İçerik çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedeflere karar vererek, güçlü bir stratejinin ilk adımlarını atmaya başlayabilirsiniz. İçerik pazarlamadaki amaçlarınız şu şekilde olabilir: (Bu amaçları kendi ihtiyaçlarınıza göre de şekillendirebilirsiniz.)

Marka farkındalığı: Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, tüketicilerin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanımalarını sağlamak için içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Tüketicileri satın alma süreçlerinde yönlendirmek: Henüz bir ürün arayışına geçmemiş ya da hangi ürünü satın alacağını bilmeyen ve araştırma yapan kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

Satın almaya yönlendirme: İçerik çalışmalarınızı aynı zamanda tüketicileri sitenizdeki ürünleri satmaya da yönlendirebilirsiniz. Ürün rehberleri, ürünlerin kullanım alanlarının gösterilmesi, tanıtım ve kutu açılım videoları, ürünlerle ilgili sık sorulan sorulara yanıt veren içerikler gibi farklı konseptlerle, ürünleriniz üzerinde bir talep yaratarak, tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi amaçlarınızı doğrultusunda bu içerik pazarlama çalışmalarını şekillendirmeniz mümkün ve şirketiniz için en uygun stratejileri bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Ölçmeniz gereken metrikleri belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını analiz etmek için bazı metrikleri ölçmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını daha iyi görmenizi sağlayarak, hangi noktalarda iyi hangilerinde yetersiz olduğunuzu görmenizi sağlar. Böylelikle stratejilerinizi daha iyi bir hale getirerek, bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken metriklerden bazıları şöyle:

  • Organik trafik
  • Yönlendirme trafiği
  • Sayfada geçirilen süre
  • İçeriklerden elde edilen geri dönüşüm oranı
  • Sayfa ziyaret oranı
  • Yeni ve geri dönen ziyaretçilerin oranı
  • Sayfayı terk etme oranı
  • İzlenme sayıları ve beğeniler (video içerikler için)
  • Paylaşım ve beğeniler
  • Yapılan yorumlar

Bu metrikleri yaptığınız içerik çalışmalarına göre şekillendirerek, kendi metriklerinizi de belirleyebilirsiniz. Kendi stratejileriniz doğrultusunda ölçümlemeniz gereken farklı metrikleriniz de olabilir.

Hedef kitlenizi analiz edin

İçerik çalışmalarınızı daha iyi ve ilgi çekici bir hale getirmek için hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Hedef kitlenizi analiz etmeden, jenerik olarak içerik çalışmaları yapmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için yanlış bir adımdır.

Markanız ve ürünlerinize ilgi duyacak kileleri araştırarak, onların hangi içerik türlerine ve konularına meraklı olduklarını analiz ederek, içerik stratejilerinizi bu doğrultuda hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek hedef kitle analizi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Ekip ve iş gücü değerlendirmesi yapın

İçerik çalışmaları başlı başına bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için yukarıdaki çalışmaları yaparken, ekibinizi de hesaba katmanız gerekir. Şirket içerisinde bu işleri yönetebilecek ve içerik üretimi yapabilecek bir ekibinizin olması, içerik çalışmalarınızın daha etkili ve düzenli olmasını sağlar. Aksi takdirde hazırladığınız plana uymanız bir hayli zor olur.

Eğer şirket içerisinde bu işi çözecek iş gücüne sahip değilseniz, freelancer ya da ajanslarla da anlaşmayı düşünebilirsiniz. Taleplerinizi ileterek, onların sizin için içerik üretmelerini sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra Influencer pazarlama çalışmaları yaparak içerik üreticilerine ulaşabilir ve kısa ya da uzun vadeli içerik çalışmalarınızı bu kişilerle de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

İçerik türlerinizi belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızda farklı içerik türlerini kullanarak, kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilir ve içerikleriniz üzerinde bir talep yaratarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Farklı amaçlar için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çeşitlilik sağlar hem de içerik konularına değişik bir bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Kullanabileceğiniz içerik türlerini öğrenmek için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İlgili rehber: E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

İçerik planınızı oluşturun

Güçlü bir içerik stratejisi için en önemli unsurlardan biri de içerik planınızın iyi olmasıdır. Elinizdeki iş gücü, bütçe ve içerik kalitesine göre bu planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ileriye yönelik içeriklerinizi planlamanız gerekir. İçerik planını nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan