Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

16 Mart 2019
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için stratejiler belirleyerek daha profesyonel bir düzeyde içerik pazarlama çalışmaları yapmanız hem organik hem de yönlendirme trafiğinizi artırırken; içerikleriniz üzerinden satın almaya yönlendirme işlemlerinin de başarısı artacaktır.

İçerik pazarlamada takip etmeniz gereken bazı kurallar ve çalışmalar olduğu için bir strateji oluşturmadan önce bunları bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de üzerinde durmanız ve çalışmanız gereken bu konuları ele alacağız.

Amaçlarınızı belirleyin

İçerik pazarlamada öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Amaçlarınızı belirlemediğinizde, blog veya video içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiği konusunda da bir fikriniz olamaz. Ne tür içeriklerin kullanılacağı, hangi içerik formatlarının hazırlanması gerektiğini bilmemeniz de rastgele içerikler oluşturmanıza neden olarak zaman ve para kaybına neden olacağı gibi bu çalışmalardan bir geri dönüşüm de alamazsınız.

İçerik çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedeflere karar vererek, güçlü bir stratejinin ilk adımlarını atmaya başlayabilirsiniz. İçerik pazarlamadaki amaçlarınız şu şekilde olabilir: (Bu amaçları kendi ihtiyaçlarınıza göre de şekillendirebilirsiniz.)

Marka farkındalığı: Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, tüketicilerin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanımalarını sağlamak için içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Tüketicileri satın alma süreçlerinde yönlendirmek: Henüz bir ürün arayışına geçmemiş ya da hangi ürünü satın alacağını bilmeyen ve araştırma yapan kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

Satın almaya yönlendirme: İçerik çalışmalarınızı aynı zamanda tüketicileri sitenizdeki ürünleri satmaya da yönlendirebilirsiniz. Ürün rehberleri, ürünlerin kullanım alanlarının gösterilmesi, tanıtım ve kutu açılım videoları, ürünlerle ilgili sık sorulan sorulara yanıt veren içerikler gibi farklı konseptlerle, ürünleriniz üzerinde bir talep yaratarak, tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi amaçlarınızı doğrultusunda bu içerik pazarlama çalışmalarını şekillendirmeniz mümkün ve şirketiniz için en uygun stratejileri bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Ölçmeniz gereken metrikleri belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını analiz etmek için bazı metrikleri ölçmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını daha iyi görmenizi sağlayarak, hangi noktalarda iyi hangilerinde yetersiz olduğunuzu görmenizi sağlar. Böylelikle stratejilerinizi daha iyi bir hale getirerek, bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken metriklerden bazıları şöyle:

  • Organik trafik
  • Yönlendirme trafiği
  • Sayfada geçirilen süre
  • İçeriklerden elde edilen geri dönüşüm oranı
  • Sayfa ziyaret oranı
  • Yeni ve geri dönen ziyaretçilerin oranı
  • Sayfayı terk etme oranı
  • İzlenme sayıları ve beğeniler (video içerikler için)
  • Paylaşım ve beğeniler
  • Yapılan yorumlar

Bu metrikleri yaptığınız içerik çalışmalarına göre şekillendirerek, kendi metriklerinizi de belirleyebilirsiniz. Kendi stratejileriniz doğrultusunda ölçümlemeniz gereken farklı metrikleriniz de olabilir.

Hedef kitlenizi analiz edin

İçerik çalışmalarınızı daha iyi ve ilgi çekici bir hale getirmek için hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Hedef kitlenizi analiz etmeden, jenerik olarak içerik çalışmaları yapmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için yanlış bir adımdır.

Markanız ve ürünlerinize ilgi duyacak kileleri araştırarak, onların hangi içerik türlerine ve konularına meraklı olduklarını analiz ederek, içerik stratejilerinizi bu doğrultuda hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek hedef kitle analizi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Ekip ve iş gücü değerlendirmesi yapın

İçerik çalışmaları başlı başına bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için yukarıdaki çalışmaları yaparken, ekibinizi de hesaba katmanız gerekir. Şirket içerisinde bu işleri yönetebilecek ve içerik üretimi yapabilecek bir ekibinizin olması, içerik çalışmalarınızın daha etkili ve düzenli olmasını sağlar. Aksi takdirde hazırladığınız plana uymanız bir hayli zor olur.

Eğer şirket içerisinde bu işi çözecek iş gücüne sahip değilseniz, freelancer ya da ajanslarla da anlaşmayı düşünebilirsiniz. Taleplerinizi ileterek, onların sizin için içerik üretmelerini sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra Influencer pazarlama çalışmaları yaparak içerik üreticilerine ulaşabilir ve kısa ya da uzun vadeli içerik çalışmalarınızı bu kişilerle de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

İçerik türlerinizi belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızda farklı içerik türlerini kullanarak, kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilir ve içerikleriniz üzerinde bir talep yaratarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Farklı amaçlar için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çeşitlilik sağlar hem de içerik konularına değişik bir bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Kullanabileceğiniz içerik türlerini öğrenmek için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İlgili rehber: E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

İçerik planınızı oluşturun

Güçlü bir içerik stratejisi için en önemli unsurlardan biri de içerik planınızın iyi olmasıdır. Elinizdeki iş gücü, bütçe ve içerik kalitesine göre bu planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ileriye yönelik içeriklerinizi planlamanız gerekir. İçerik planını nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin