fbpx

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

16 Mart 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için stratejiler belirleyerek daha profesyonel bir düzeyde içerik pazarlama çalışmaları yapmanız hem organik hem de yönlendirme trafiğinizi artırırken; içerikleriniz üzerinden satın almaya yönlendirme işlemlerinin de başarısı artacaktır.

İçerik pazarlamada takip etmeniz gereken bazı kurallar ve çalışmalar olduğu için bir strateji oluşturmadan önce bunları bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de üzerinde durmanız ve çalışmanız gereken bu konuları ele alacağız.

Amaçlarınızı belirleyin

İçerik pazarlamada öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Amaçlarınızı belirlemediğinizde, blog veya video içeriklerinizi nasıl hazırlamanız gerektiği konusunda da bir fikriniz olamaz. Ne tür içeriklerin kullanılacağı, hangi içerik formatlarının hazırlanması gerektiğini bilmemeniz de rastgele içerikler oluşturmanıza neden olarak zaman ve para kaybına neden olacağı gibi bu çalışmalardan bir geri dönüşüm de alamazsınız.

İçerik çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedeflere karar vererek, güçlü bir stratejinin ilk adımlarını atmaya başlayabilirsiniz. İçerik pazarlamadaki amaçlarınız şu şekilde olabilir: (Bu amaçları kendi ihtiyaçlarınıza göre de şekillendirebilirsiniz.)

Marka farkındalığı: Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, tüketicilerin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanımalarını sağlamak için içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Tüketicileri satın alma süreçlerinde yönlendirmek: Henüz bir ürün arayışına geçmemiş ya da hangi ürünü satın alacağını bilmeyen ve araştırma yapan kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

Satın almaya yönlendirme: İçerik çalışmalarınızı aynı zamanda tüketicileri sitenizdeki ürünleri satmaya da yönlendirebilirsiniz. Ürün rehberleri, ürünlerin kullanım alanlarının gösterilmesi, tanıtım ve kutu açılım videoları, ürünlerle ilgili sık sorulan sorulara yanıt veren içerikler gibi farklı konseptlerle, ürünleriniz üzerinde bir talep yaratarak, tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi amaçlarınızı doğrultusunda bu içerik pazarlama çalışmalarını şekillendirmeniz mümkün ve şirketiniz için en uygun stratejileri bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Ölçmeniz gereken metrikleri belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını analiz etmek için bazı metrikleri ölçmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını daha iyi görmenizi sağlayarak, hangi noktalarda iyi hangilerinde yetersiz olduğunuzu görmenizi sağlar. Böylelikle stratejilerinizi daha iyi bir hale getirerek, bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken metriklerden bazıları şöyle:

  • Organik trafik
  • Yönlendirme trafiği
  • Sayfada geçirilen süre
  • İçeriklerden elde edilen geri dönüşüm oranı
  • Sayfa ziyaret oranı
  • Yeni ve geri dönen ziyaretçilerin oranı
  • Sayfayı terk etme oranı
  • İzlenme sayıları ve beğeniler (video içerikler için)
  • Paylaşım ve beğeniler
  • Yapılan yorumlar

Bu metrikleri yaptığınız içerik çalışmalarına göre şekillendirerek, kendi metriklerinizi de belirleyebilirsiniz. Kendi stratejileriniz doğrultusunda ölçümlemeniz gereken farklı metrikleriniz de olabilir.

Hedef kitlenizi analiz edin

İçerik çalışmalarınızı daha iyi ve ilgi çekici bir hale getirmek için hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz ve onların ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Hedef kitlenizi analiz etmeden, jenerik olarak içerik çalışmaları yapmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için yanlış bir adımdır.

Markanız ve ürünlerinize ilgi duyacak kileleri araştırarak, onların hangi içerik türlerine ve konularına meraklı olduklarını analiz ederek, içerik stratejilerinizi bu doğrultuda hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek hedef kitle analizi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Ekip ve iş gücü değerlendirmesi yapın

İçerik çalışmaları başlı başına bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için yukarıdaki çalışmaları yaparken, ekibinizi de hesaba katmanız gerekir. Şirket içerisinde bu işleri yönetebilecek ve içerik üretimi yapabilecek bir ekibinizin olması, içerik çalışmalarınızın daha etkili ve düzenli olmasını sağlar. Aksi takdirde hazırladığınız plana uymanız bir hayli zor olur.

Eğer şirket içerisinde bu işi çözecek iş gücüne sahip değilseniz, freelancer ya da ajanslarla da anlaşmayı düşünebilirsiniz. Taleplerinizi ileterek, onların sizin için içerik üretmelerini sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra Influencer pazarlama çalışmaları yaparak içerik üreticilerine ulaşabilir ve kısa ya da uzun vadeli içerik çalışmalarınızı bu kişilerle de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

İçerik türlerinizi belirleyin

İçerik pazarlama çalışmalarınızda farklı içerik türlerini kullanarak, kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilir ve içerikleriniz üzerinde bir talep yaratarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Farklı amaçlar için farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem çeşitlilik sağlar hem de içerik konularına değişik bir bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Kullanabileceğiniz içerik türlerini öğrenmek için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İlgili rehber: E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

İçerik planınızı oluşturun

Güçlü bir içerik stratejisi için en önemli unsurlardan biri de içerik planınızın iyi olmasıdır. Elinizdeki iş gücü, bütçe ve içerik kalitesine göre bu planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ileriye yönelik içeriklerinizi planlamanız gerekir. İçerik planını nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan