Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu

11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte. Ticarette de bu görsellikten faydalanmak gerekiyor ki her geçen gün görsel ve video içerikler pazarlama ve satış alanında daha önemli bir unsur haline gelmeye başlıyor. Görsel çalışmaları hazırlarken, dikkat çekici olmak ve tüketicilerin ilgisini çekebilmek için tasarım konusunda bazı unsurlara önem vermek gerekiyor. İyi bir tasarımla hem site üzerinde hem de sosyal mecralarda dikkat çekici görseller hazırlayabilirsiniz.

Renk

İçeriğin rengi birçok farklı konsepti yansıtabilir. Sadece kullanılan renkler bile bir ürünün dikkat çekip çekmemesinde etkili olabilir. Renk kullanımıyla ilgili yapılan bir araştırmada, tüketicilerin yüzde 90’ı bir ürünü rengine göre beğeniyor ve bu durum üründen ürüne farklılık gösterebiliyor. Kullandığınız renkle farklı bir atmosfer yaratabilir, duyguları etkileyebilir ve başkalarının geçmiş deneyimlerini hatırlamalarını sağlayabilirsiniz. Bu sebeple imajlarınızı yaratırken, renk unsuruna dikkat etmeniz ve sektörünüzü en iyi yansıtacak renkleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

Denge

Görsellerinizde belli başlı bazı dengelerin ve uyumun olması gerekiyor. Bunu yapabilmek için görselinizde kullandığınız tüm öğelerin kendilerine göre bir ağırlığının olduğunu düşünmek olacaktır. Hangi öğe daha fazla önde olmalı, hangisi daha çok dikkat çekmeli, hangisi arka planı oluşturmalı? Bu soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli.

Çizgiler

Geometrinin de görsel algısı üzerinde önemli bir etkisi vardır. Düz hatlar bir düzeni simgelerken, eğimli hatlar bir hareketi simgeler. Bu hatların doğru kullanılması karşı tarafa bazı mesajlar verecektir. Düz hatlardan oluşan görseller, sırasıyla başka bir öğeye yönlendirirken, eğimli hatlar iyi bir şekilde oluşturulursa bir gözde bir hareketlilik kattıktan sonra, görseldeki odak noktasına doğru bir yönlendirme yapacaktır.

Tipografi (Typography)

Son dönemlerde tasarımlarda tipografik öğeler çok sık karşımıza çıkıyor. Farklı font kullanımları, sadece font kullanımı ile bazı mesajların verilmesi görsel çalışmalarda çok kullanılıyor. Bir görselin üzerinde fontun konumu, fontun büyüklüğü ve kalınlığı dahi görsel olarak dikkat çekici olabiliyor. Kendi çalışmalarınızda font kullanımında şunlara dikkat etmelisiniz;
  • Bir tasarımda en fazla üç farklı font kullanın
  • Farklı font boyutları kullanırken, önemli kelimeleri daha büyük yazın
  • Font kalınlıklarını kelimelerin önem derecesine göre değiştirin.

Kontrast

Görsel bir çalışmayı önemli kılan unsurlardan biri de kontrast renk ve öğelere yer vermek olur. Görsel çalışmalarınızda dikkat çekmek istediğiniz öğeyi öne çıkartmak için arka planda bir kontrast ortam ya da renk kullanmak bu durumda oldukça önemli olacaktır. Farklı geometrik şekillerle de kontrast oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerinize kontrast katmak için öğelerinizde farklı boyutlar kullanmayı da deneyebilirsiniz.

Hiyerarşi

Her tasarımsal üründe bir hiyerarşi bulunmaktadır. Bazı öğeler diğerlerinden daha önemlidir. Tabii ki her öğenin kendine has görevleri vardır; fakat bir görselde öne çıkartılmak istenen belli başlı öğe ya da öğeler vardır. Bu durumda da hiyerarşiden yararlanmanız gerekiyor. Hiyerarşik olarak en fazla önem taşıyan öğelerinizi görselin odak noktasına koymanız gerekiyor. Diğer öğeler, en öndeki öğeyi desteklemeliler ancak onun önüne geçmemeliler. Böylelikle kullanıcılar otomatik olarak bu kısıma odaklanabilirler.

Boşluk kullanımı

Tasarım yapılırken göz ardı edilen durumlardan biri de görsellerde yeterince boşluk kullanılmaması. Her öğenin iç içe olması gözü yoracaktır. Bu nedenle de anlaşılması güç olacaktır. Son dönemlerde tüm tasarımlarda sadelik unsuru öne çıkmaktadır. Görsellerinizin arka planında başka öğeler olsa da bu sadeliği yakalamak için boşluklardan yararlanmaya özen göstermelisiniz. Görsel üstüne eklenecek olan metinlerde boşluklar kullanmak ve kelime sayısını azaltmak bu boşlukları yaratmanızı sağlayacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler, belli...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın