Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu

11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu

Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte.

Ticarette de bu görsellikten faydalanmak gerekiyor ki her geçen gün görsel ve video içerikler pazarlama ve satış alanında daha önemli bir unsur haline gelmeye başlıyor.

Görsel çalışmaları hazırlarken, dikkat çekici olmak ve tüketicilerin ilgisini çekebilmek için tasarım konusunda bazı unsurlara önem vermek gerekiyor. İyi bir tasarımla hem site üzerinde hem de sosyal mecralarda dikkat çekici görseller hazırlayabilirsiniz.

Renk

İçeriğin rengi birçok farklı konsepti yansıtabilir. Sadece kullanılan renkler bile bir ürünün dikkat çekip çekmemesinde etkili olabilir. Renk kullanımıyla ilgili yapılan bir araştırmada, tüketicilerin yüzde 90’ı bir ürünü rengine göre beğeniyor ve bu durum üründen ürüne farklılık gösterebiliyor.

Kullandığınız renkle farklı bir atmosfer yaratabilir, duyguları etkileyebilir ve başkalarının geçmiş deneyimlerini hatırlamalarını sağlayabilirsiniz.

Bu sebeple imajlarınızı yaratırken, renk unsuruna dikkat etmeniz ve sektörünüzü en iyi yansıtacak renkleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

Denge

Görsellerinizde belli başlı bazı dengelerin ve uyumun olması gerekiyor. Bunu yapabilmek için görselinizde kullandığınız tüm öğelerin kendilerine göre bir ağırlığının olduğunu düşünmek olacaktır.

Hangi öğe daha fazla önde olmalı, hangisi daha çok dikkat çekmeli, hangisi arka planı oluşturmalı? Bu soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli.

Çizgiler

Geometrinin de görsel algısı üzerinde önemli bir etkisi vardır. Düz hatlar bir düzeni simgelerken, eğimli hatlar bir hareketi simgeler. Bu hatların doğru kullanılması karşı tarafa bazı mesajlar verecektir. Düz hatlardan oluşan görseller, sırasıyla başka bir öğeye yönlendirirken, eğimli hatlar iyi bir şekilde oluşturulursa bir gözde bir hareketlilik kattıktan sonra, görseldeki odak noktasına doğru bir yönlendirme yapacaktır.

Tipografi (Typography)

Son dönemlerde tasarımlarda tipografik öğeler çok sık karşımıza çıkıyor. Farklı font kullanımları, sadece font kullanımı ile bazı mesajların verilmesi görsel çalışmalarda çok kullanılıyor.

Bir görselin üzerinde fontun konumu, fontun büyüklüğü ve kalınlığı dahi görsel olarak dikkat çekici olabiliyor. Kendi çalışmalarınızda font kullanımında şunlara dikkat etmelisiniz;

  • Bir tasarımda en fazla üç farklı font kullanın
  • Farklı font boyutları kullanırken, önemli kelimeleri daha büyük yazın
  • Font kalınlıklarını kelimelerin önem derecesine göre değiştirin.

Kontrast

Görsel bir çalışmayı önemli kılan unsurlardan biri de kontrast renk ve öğelere yer vermek olur. Görsel çalışmalarınızda dikkat çekmek istediğiniz öğeyi öne çıkartmak için arka planda bir kontrast ortam ya da renk kullanmak bu durumda oldukça önemli olacaktır.

Farklı geometrik şekillerle de kontrast oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerinize kontrast katmak için öğelerinizde farklı boyutlar kullanmayı da deneyebilirsiniz.

Hiyerarşi

Her tasarımsal üründe bir hiyerarşi bulunmaktadır. Bazı öğeler diğerlerinden daha önemlidir. Tabii ki her öğenin kendine has görevleri vardır; fakat bir görselde öne çıkartılmak istenen belli başlı öğe ya da öğeler vardır. Bu durumda da hiyerarşiden yararlanmanız gerekiyor.

Hiyerarşik olarak en fazla önem taşıyan öğelerinizi görselin odak noktasına koymanız gerekiyor. Diğer öğeler, en öndeki öğeyi desteklemeliler ancak onun önüne geçmemeliler. Böylelikle kullanıcılar otomatik olarak bu kısıma odaklanabilirler.

Boşluk kullanımı

Tasarım yapılırken göz ardı edilen durumlardan biri de görsellerde yeterince boşluk kullanılmaması. Her öğenin iç içe olması gözü yoracaktır. Bu nedenle de anlaşılması güç olacaktır.

Son dönemlerde tüm tasarımlarda sadelik unsuru öne çıkmaktadır. Görsellerinizin arka planında başka öğeler olsa da bu sadeliği yakalamak için boşluklardan yararlanmaya özen göstermelisiniz. Görsel üstüne eklenecek olan metinlerde boşluklar kullanmak ve kelime sayısını azaltmak bu boşlukları yaratmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin