Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu

11 Eylül 2016
Sinan Oypan

Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte.

Ticarette de bu görsellikten faydalanmak gerekiyor ki her geçen gün görsel ve video içerikler pazarlama ve satış alanında daha önemli bir unsur haline gelmeye başlıyor.

Görsel çalışmaları hazırlarken, dikkat çekici olmak ve tüketicilerin ilgisini çekebilmek için tasarım konusunda bazı unsurlara önem vermek gerekiyor. İyi bir tasarımla hem site üzerinde hem de sosyal mecralarda dikkat çekici görseller hazırlayabilirsiniz.

Renk

İçeriğin rengi birçok farklı konsepti yansıtabilir. Sadece kullanılan renkler bile bir ürünün dikkat çekip çekmemesinde etkili olabilir. Renk kullanımıyla ilgili yapılan bir araştırmada, tüketicilerin yüzde 90’ı bir ürünü rengine göre beğeniyor ve bu durum üründen ürüne farklılık gösterebiliyor.

Kullandığınız renkle farklı bir atmosfer yaratabilir, duyguları etkileyebilir ve başkalarının geçmiş deneyimlerini hatırlamalarını sağlayabilirsiniz.

Bu sebeple imajlarınızı yaratırken, renk unsuruna dikkat etmeniz ve sektörünüzü en iyi yansıtacak renkleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

Denge

Görsellerinizde belli başlı bazı dengelerin ve uyumun olması gerekiyor. Bunu yapabilmek için görselinizde kullandığınız tüm öğelerin kendilerine göre bir ağırlığının olduğunu düşünmek olacaktır.

Hangi öğe daha fazla önde olmalı, hangisi daha çok dikkat çekmeli, hangisi arka planı oluşturmalı? Bu soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli.

Çizgiler

Geometrinin de görsel algısı üzerinde önemli bir etkisi vardır. Düz hatlar bir düzeni simgelerken, eğimli hatlar bir hareketi simgeler. Bu hatların doğru kullanılması karşı tarafa bazı mesajlar verecektir. Düz hatlardan oluşan görseller, sırasıyla başka bir öğeye yönlendirirken, eğimli hatlar iyi bir şekilde oluşturulursa bir gözde bir hareketlilik kattıktan sonra, görseldeki odak noktasına doğru bir yönlendirme yapacaktır.

Tipografi (Typography)

Son dönemlerde tasarımlarda tipografik öğeler çok sık karşımıza çıkıyor. Farklı font kullanımları, sadece font kullanımı ile bazı mesajların verilmesi görsel çalışmalarda çok kullanılıyor.

Bir görselin üzerinde fontun konumu, fontun büyüklüğü ve kalınlığı dahi görsel olarak dikkat çekici olabiliyor. Kendi çalışmalarınızda font kullanımında şunlara dikkat etmelisiniz;

  • Bir tasarımda en fazla üç farklı font kullanın
  • Farklı font boyutları kullanırken, önemli kelimeleri daha büyük yazın
  • Font kalınlıklarını kelimelerin önem derecesine göre değiştirin.

Kontrast

Görsel bir çalışmayı önemli kılan unsurlardan biri de kontrast renk ve öğelere yer vermek olur. Görsel çalışmalarınızda dikkat çekmek istediğiniz öğeyi öne çıkartmak için arka planda bir kontrast ortam ya da renk kullanmak bu durumda oldukça önemli olacaktır.

Farklı geometrik şekillerle de kontrast oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerinize kontrast katmak için öğelerinizde farklı boyutlar kullanmayı da deneyebilirsiniz.

Hiyerarşi

Her tasarımsal üründe bir hiyerarşi bulunmaktadır. Bazı öğeler diğerlerinden daha önemlidir. Tabii ki her öğenin kendine has görevleri vardır; fakat bir görselde öne çıkartılmak istenen belli başlı öğe ya da öğeler vardır. Bu durumda da hiyerarşiden yararlanmanız gerekiyor.

Hiyerarşik olarak en fazla önem taşıyan öğelerinizi görselin odak noktasına koymanız gerekiyor. Diğer öğeler, en öndeki öğeyi desteklemeliler ancak onun önüne geçmemeliler. Böylelikle kullanıcılar otomatik olarak bu kısıma odaklanabilirler.

Boşluk kullanımı

Tasarım yapılırken göz ardı edilen durumlardan biri de görsellerde yeterince boşluk kullanılmaması. Her öğenin iç içe olması gözü yoracaktır. Bu nedenle de anlaşılması güç olacaktır.

Son dönemlerde tüm tasarımlarda sadelik unsuru öne çıkmaktadır. Görsellerinizin arka planında başka öğeler olsa da bu sadeliği yakalamak için boşluklardan yararlanmaya özen göstermelisiniz. Görsel üstüne eklenecek olan metinlerde boşluklar kullanmak ve kelime sayısını azaltmak bu boşlukları yaratmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan