fbpx

Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu

11 Eylül 2016
Sinan Oypan

Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte.

Ticarette de bu görsellikten faydalanmak gerekiyor ki her geçen gün görsel ve video içerikler pazarlama ve satış alanında daha önemli bir unsur haline gelmeye başlıyor.

Görsel çalışmaları hazırlarken, dikkat çekici olmak ve tüketicilerin ilgisini çekebilmek için tasarım konusunda bazı unsurlara önem vermek gerekiyor. İyi bir tasarımla hem site üzerinde hem de sosyal mecralarda dikkat çekici görseller hazırlayabilirsiniz.

Renk

İçeriğin rengi birçok farklı konsepti yansıtabilir. Sadece kullanılan renkler bile bir ürünün dikkat çekip çekmemesinde etkili olabilir. Renk kullanımıyla ilgili yapılan bir araştırmada, tüketicilerin yüzde 90’ı bir ürünü rengine göre beğeniyor ve bu durum üründen ürüne farklılık gösterebiliyor.

Kullandığınız renkle farklı bir atmosfer yaratabilir, duyguları etkileyebilir ve başkalarının geçmiş deneyimlerini hatırlamalarını sağlayabilirsiniz.

Bu sebeple imajlarınızı yaratırken, renk unsuruna dikkat etmeniz ve sektörünüzü en iyi yansıtacak renkleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

Denge

Görsellerinizde belli başlı bazı dengelerin ve uyumun olması gerekiyor. Bunu yapabilmek için görselinizde kullandığınız tüm öğelerin kendilerine göre bir ağırlığının olduğunu düşünmek olacaktır.

Hangi öğe daha fazla önde olmalı, hangisi daha çok dikkat çekmeli, hangisi arka planı oluşturmalı? Bu soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli.

Çizgiler

Geometrinin de görsel algısı üzerinde önemli bir etkisi vardır. Düz hatlar bir düzeni simgelerken, eğimli hatlar bir hareketi simgeler. Bu hatların doğru kullanılması karşı tarafa bazı mesajlar verecektir. Düz hatlardan oluşan görseller, sırasıyla başka bir öğeye yönlendirirken, eğimli hatlar iyi bir şekilde oluşturulursa bir gözde bir hareketlilik kattıktan sonra, görseldeki odak noktasına doğru bir yönlendirme yapacaktır.

Tipografi (Typography)

Son dönemlerde tasarımlarda tipografik öğeler çok sık karşımıza çıkıyor. Farklı font kullanımları, sadece font kullanımı ile bazı mesajların verilmesi görsel çalışmalarda çok kullanılıyor.

Bir görselin üzerinde fontun konumu, fontun büyüklüğü ve kalınlığı dahi görsel olarak dikkat çekici olabiliyor. Kendi çalışmalarınızda font kullanımında şunlara dikkat etmelisiniz;

  • Bir tasarımda en fazla üç farklı font kullanın
  • Farklı font boyutları kullanırken, önemli kelimeleri daha büyük yazın
  • Font kalınlıklarını kelimelerin önem derecesine göre değiştirin.

Kontrast

Görsel bir çalışmayı önemli kılan unsurlardan biri de kontrast renk ve öğelere yer vermek olur. Görsel çalışmalarınızda dikkat çekmek istediğiniz öğeyi öne çıkartmak için arka planda bir kontrast ortam ya da renk kullanmak bu durumda oldukça önemli olacaktır.

Farklı geometrik şekillerle de kontrast oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerinize kontrast katmak için öğelerinizde farklı boyutlar kullanmayı da deneyebilirsiniz.

Hiyerarşi

Her tasarımsal üründe bir hiyerarşi bulunmaktadır. Bazı öğeler diğerlerinden daha önemlidir. Tabii ki her öğenin kendine has görevleri vardır; fakat bir görselde öne çıkartılmak istenen belli başlı öğe ya da öğeler vardır. Bu durumda da hiyerarşiden yararlanmanız gerekiyor.

Hiyerarşik olarak en fazla önem taşıyan öğelerinizi görselin odak noktasına koymanız gerekiyor. Diğer öğeler, en öndeki öğeyi desteklemeliler ancak onun önüne geçmemeliler. Böylelikle kullanıcılar otomatik olarak bu kısıma odaklanabilirler.

Boşluk kullanımı

Tasarım yapılırken göz ardı edilen durumlardan biri de görsellerde yeterince boşluk kullanılmaması. Her öğenin iç içe olması gözü yoracaktır. Bu nedenle de anlaşılması güç olacaktır.

Son dönemlerde tüm tasarımlarda sadelik unsuru öne çıkmaktadır. Görsellerinizin arka planında başka öğeler olsa da bu sadeliği yakalamak için boşluklardan yararlanmaya özen göstermelisiniz. Görsel üstüne eklenecek olan metinlerde boşluklar kullanmak ve kelime sayısını azaltmak bu boşlukları yaratmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan