Görsel SEO Optimizasyonu

2 Mart 2019
Sinan Oypan

Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda içeriklerinizin de Google üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel uyumluluğunu sağlamak için SEO taktikleri kullanmanız gerekecektir. Bu taktikler, görsellerin siteye nasıl eklendiğinden, ne tür görseller kullanacağınıza kadar değişiklik göstermekte. Bu rehberimizde de bu konunun üzerinde duracağız.

Görsel açıklamalarına metin ekleyin

Google, görsellerdeki detayları ayırt edebilecek bir algoritmaya sahip olsa da SEO söz konusu olduğunda metinlerin oynadığı rol oldukça büyük. Görsellerin içeriğinin ne olduğunu arama motoruna daha iyi anlatabilmek için görsellerin açıklama bölümlerine metin yazmanız faydalı olacaktır. Görselin içeriğini anlatan bir detay ekleyebileceğiniz gibi, ürün fotoğraflarında ürünün fiyat bilgisini ya da ürünle ilgili bir teknik bilgiyi buraya ekleyebilirsiniz.

Fiyat bilgisi, ürünün sağladığı faydalar, özet bir açıklama metni gibi detaylar, görsellerin hem daha iyi indekslenmesini sağlarken; aynı zamanda da ziyaretçilere görselle ilgili bilgiler sunar.

Görselleri tek başına yeterli olarak düşünmemelisiniz. Bu içerikler de SEO konusunda size yardımcı olacağı için en iyi şekilde bu içerikleri optimize etmeniz gerekir.

İçerik yayıncıları için görseller hazırlayın

Markanızla ilgili görsellerin daha fazla paylaşılmasını sağlamanız, hem SEO hem de marka bilinirliği için size fayda sağlayacaktır. Özellikle dijital yayıncılar için faydalı ve paylaşım değeri bulunan görseller hazırlamanız bu yayıncıların markanızla ilgili paylaşımlar yapmalarını sağlar. Yapabileceğiniz bazı görsel çalışmalarını şöyle sıralayabiliriz:

  • İstatistik verilerinin paylaşıldığı görseller
  • İnfografik çalışmaları
  • Tüketicilerin sorularını yanıtlayan görseller
  • İçerikleriniz ya da ürünlerinizle ilgili detayları gösteren görseller
  • Ürün kullanım alanlarını gösteren, konsept olarak hazırlanmış görseller

Bu örnekleri dilediğiniz şekilde çoğaltabilirsiniz. Önemli olan hem kendi paylaşım kanallarınız hem de diğer dijital yayıncıların kullanabileceği ve internet kullanıcılarının ilgisini çekecek görseller hazırlamanız.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Teknik SEO çalışmalarını doğru yapın

SEO taktikleri arasında en önemli konu teknik SEO çalışmalarının doğru yapılmasıdır. Teknik SEO çalışmaları, görselin adından, siteye eklenirken kullanılan URL’ye ve açıklama metinlerine kadarki süreci kapsar. Bu konuları maddeler halinde şöyle ele alabiliriz:

Görsel dosya adı: Bir görseli sitenize yüklemeden önce dosya adını düzenlemelisiniz. Dosya adında, ürünün adı, modeli, rengi gibi detayları kullanabilirsiniz; ancak bu dosya adını çok uzun tutmamaya özen gösterin. Çünkü bu dosya adını URL olarak kullanmanız durumunda, URL yapısı çok uzun olacaktır. Eğer bir blog ya da banner için görsel hazırlıyorsanız, blog yazısındaki anahtar kelimeler üzerinden bir dosya adı oluşturabilir, banner çalışmalarında da banner ile ilgili anahtar kelimeleri dosya adı olarak kullanabilirsiniz.

Görsel URL’si Görsel URL’si de önemli bir konudur. Arama motorları bu URL yapısına göre de görsellerinizi indeksleyeceği için URL’lerinizde de anahtar kelime kullanımları yapmanız doğru bir yaklaşımdır. Görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimeler kullanabilirsiniz (ürün adı, modeli vb.). Yapılacak yanlışlardan biri URL’lerde rastgele bir isim yapısı kullanmanız olacaktır. Rastgele harf ve rakamlar görsel aramalarında size yardımcı olamayacağı gibi görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır.

Görse alt etiketleri: Görsel alt etiketleri de önemli konulardan biri. Normalde görselle ilgili anahtar kelimeleri kullanmak bu alt etiketlerde yeterli olsa da özellikle ürün fotoğrafları üzerinden organik trafik çekmek için alt etiketlerde ürünlerle ilgili açıklama bilgilerin girişini de yapabilirsiniz. Bu alt etiketleri detaylandırmanız, farklı arama sorguları üzerinden görsel aramalardan trafik çekmenize yardımcı olur.

Mobil uyumluluk: Görsellerde mobil uyumluluk da önemli konular arasında. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinden arama sorguları gerçekleştirdiklerini unutmamanız gerekiyor. Bu görseller aramalarından sitenize gelen kişilerin, mobil sayfanızı göreceğini ve görsellerin de bu mobil görünüme uyumlu olması bir hayli önemlidir.

Görsel boyutlarını optimize edin: Görsellerin dosya boyutlarını da küçültmeniz, sitenizin SEO’su ve yüklenme hızı için önemlidir. Görsel dosya boyutlarını maksimum 150-200 kb civarında tutmaya çalışın. Bu boyutun altında tutmanız, sayfalarınızın daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacağı için kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Bu da sayfa değerinizin artmasında önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

“Görsel

Görsel SEO optimizasyonu için doğru dosya formatlarını kullanın

SEO taktiklerinden biri de görsel ögelerde doğru dosya formatını kullanmaktır. Görseller için kullanılabilecek GIF, JPG, PNG gibi farklı formatlar bulunur ve hepsinin kullanım amacı farklılık göstermektedir.

JPG, ürün, banner veya blog fotoğrafları için daha etkili bir formattır. Görsel detaylarını korurken, dosya boyutunun da düşük olmasını sağlar. Ancak dosya boyutu çok fazla küçültüldüğünde piksellenmeler başlayabilir.

PNG, ise daha yüksek bir görüntü kalitesi sunar; ancak bununla beraber dosya boyutu da yükselir. Büyük oranlı görsellerde PNG kullanmanız dosya boyutunun yükselmesine neden olacağı için tercih edilmez. PNG formatı genellikle arkaplanı transparan kullanmanız gereken logo türü görsel dosyalar için kullanılabilir.

GIF ise animasyonlu fotoğraflar için kullanabileceğiniz dosya formatıdır. GIF dosyalar animasyon ve hareket içerdikleri için birden fazla fotoğraf karesinin birleştirilmesiyle oluşur ve görselin oranı büyüdükçe, dosya boyutu da artar. Dosya boyutu düşük tutulduğunda ise piksellenmeler ve renk kayıpları yaşanır. Bu sebeple de GIF kullanımlarında görsel oranını düşük tutarak, dosya boyutunu çok büyütmemeye dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan