Görsel SEO Optimizasyonu

2 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda içeriklerinizin de Google üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel uyumluluğunu sağlamak için SEO taktikleri kullanmanız gerekecektir. Bu taktikler, görsellerin siteye nasıl eklendiğinden, ne tür görseller kullanacağınıza kadar değişiklik göstermekte. Bu rehberimizde de bu konunun üzerinde duracağız.

Görsel açıklamalarına metin ekleyin

Google, görsellerdeki detayları ayırt edebilecek bir algoritmaya sahip olsa da SEO söz konusu olduğunda metinlerin oynadığı rol oldukça büyük. Görsellerin içeriğinin ne olduğunu arama motoruna daha iyi anlatabilmek için görsellerin açıklama bölümlerine metin yazmanız faydalı olacaktır. Görselin içeriğini anlatan bir detay ekleyebileceğiniz gibi, ürün fotoğraflarında ürünün fiyat bilgisini ya da ürünle ilgili bir teknik bilgiyi buraya ekleyebilirsiniz.

Fiyat bilgisi, ürünün sağladığı faydalar, özet bir açıklama metni gibi detaylar, görsellerin hem daha iyi indekslenmesini sağlarken; aynı zamanda da ziyaretçilere görselle ilgili bilgiler sunar.

Görselleri tek başına yeterli olarak düşünmemelisiniz. Bu içerikler de SEO konusunda size yardımcı olacağı için en iyi şekilde bu içerikleri optimize etmeniz gerekir.

İçerik yayıncıları için görseller hazırlayın

Markanızla ilgili görsellerin daha fazla paylaşılmasını sağlamanız, hem SEO hem de marka bilinirliği için size fayda sağlayacaktır. Özellikle dijital yayıncılar için faydalı ve paylaşım değeri bulunan görseller hazırlamanız bu yayıncıların markanızla ilgili paylaşımlar yapmalarını sağlar. Yapabileceğiniz bazı görsel çalışmalarını şöyle sıralayabiliriz:

  • İstatistik verilerinin paylaşıldığı görseller
  • İnfografik çalışmaları
  • Tüketicilerin sorularını yanıtlayan görseller
  • İçerikleriniz ya da ürünlerinizle ilgili detayları gösteren görseller
  • Ürün kullanım alanlarını gösteren, konsept olarak hazırlanmış görseller

Bu örnekleri dilediğiniz şekilde çoğaltabilirsiniz. Önemli olan hem kendi paylaşım kanallarınız hem de diğer dijital yayıncıların kullanabileceği ve internet kullanıcılarının ilgisini çekecek görseller hazırlamanız.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Teknik SEO çalışmalarını doğru yapın

SEO taktikleri arasında en önemli konu teknik SEO çalışmalarının doğru yapılmasıdır. Teknik SEO çalışmaları, görselin adından, siteye eklenirken kullanılan URL’ye ve açıklama metinlerine kadarki süreci kapsar. Bu konuları maddeler halinde şöyle ele alabiliriz:

Görsel dosya adı: Bir görseli sitenize yüklemeden önce dosya adını düzenlemelisiniz. Dosya adında, ürünün adı, modeli, rengi gibi detayları kullanabilirsiniz; ancak bu dosya adını çok uzun tutmamaya özen gösterin. Çünkü bu dosya adını URL olarak kullanmanız durumunda, URL yapısı çok uzun olacaktır. Eğer bir blog ya da banner için görsel hazırlıyorsanız, blog yazısındaki anahtar kelimeler üzerinden bir dosya adı oluşturabilir, banner çalışmalarında da banner ile ilgili anahtar kelimeleri dosya adı olarak kullanabilirsiniz.

Görsel URL’si Görsel URL’si de önemli bir konudur. Arama motorları bu URL yapısına göre de görsellerinizi indeksleyeceği için URL’lerinizde de anahtar kelime kullanımları yapmanız doğru bir yaklaşımdır. Görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimeler kullanabilirsiniz (ürün adı, modeli vb.). Yapılacak yanlışlardan biri URL’lerde rastgele bir isim yapısı kullanmanız olacaktır. Rastgele harf ve rakamlar görsel aramalarında size yardımcı olamayacağı gibi görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır.

Görse alt etiketleri: Görsel alt etiketleri de önemli konulardan biri. Normalde görselle ilgili anahtar kelimeleri kullanmak bu alt etiketlerde yeterli olsa da özellikle ürün fotoğrafları üzerinden organik trafik çekmek için alt etiketlerde ürünlerle ilgili açıklama bilgilerin girişini de yapabilirsiniz. Bu alt etiketleri detaylandırmanız, farklı arama sorguları üzerinden görsel aramalardan trafik çekmenize yardımcı olur.

Mobil uyumluluk: Görsellerde mobil uyumluluk da önemli konular arasında. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinden arama sorguları gerçekleştirdiklerini unutmamanız gerekiyor. Bu görseller aramalarından sitenize gelen kişilerin, mobil sayfanızı göreceğini ve görsellerin de bu mobil görünüme uyumlu olması bir hayli önemlidir.

Görsel boyutlarını optimize edin: Görsellerin dosya boyutlarını da küçültmeniz, sitenizin SEO’su ve yüklenme hızı için önemlidir. Görsel dosya boyutlarını maksimum 150-200 kb civarında tutmaya çalışın. Bu boyutun altında tutmanız, sayfalarınızın daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacağı için kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Bu da sayfa değerinizin artmasında önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

“Görsel

Görsel SEO optimizasyonu için doğru dosya formatlarını kullanın

SEO taktiklerinden biri de görsel ögelerde doğru dosya formatını kullanmaktır. Görseller için kullanılabilecek GIF, JPG, PNG gibi farklı formatlar bulunur ve hepsinin kullanım amacı farklılık göstermektedir.

JPG, ürün, banner veya blog fotoğrafları için daha etkili bir formattır. Görsel detaylarını korurken, dosya boyutunun da düşük olmasını sağlar. Ancak dosya boyutu çok fazla küçültüldüğünde piksellenmeler başlayabilir.

PNG, ise daha yüksek bir görüntü kalitesi sunar; ancak bununla beraber dosya boyutu da yükselir. Büyük oranlı görsellerde PNG kullanmanız dosya boyutunun yükselmesine neden olacağı için tercih edilmez. PNG formatı genellikle arkaplanı transparan kullanmanız gereken logo türü görsel dosyalar için kullanılabilir.

GIF ise animasyonlu fotoğraflar için kullanabileceğiniz dosya formatıdır. GIF dosyalar animasyon ve hareket içerdikleri için birden fazla fotoğraf karesinin birleştirilmesiyle oluşur ve görselin oranı büyüdükçe, dosya boyutu da artar. Dosya boyutu düşük tutulduğunda ise piksellenmeler ve renk kayıpları yaşanır. Bu sebeple de GIF kullanımlarında görsel oranını düşük tutarak, dosya boyutunu çok büyütmemeye dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın