fbpx

Görsel SEO Optimizasyonu

2 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda içeriklerinizin de Google üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel uyumluluğunu sağlamak için SEO taktikleri kullanmanız gerekecektir. Bu taktikler, görsellerin siteye nasıl eklendiğinden, ne tür görseller kullanacağınıza kadar değişiklik göstermekte. Bu rehberimizde de bu konunun üzerinde duracağız.

Görsel açıklamalarına metin ekleyin

Google, görsellerdeki detayları ayırt edebilecek bir algoritmaya sahip olsa da SEO söz konusu olduğunda metinlerin oynadığı rol oldukça büyük. Görsellerin içeriğinin ne olduğunu arama motoruna daha iyi anlatabilmek için görsellerin açıklama bölümlerine metin yazmanız faydalı olacaktır. Görselin içeriğini anlatan bir detay ekleyebileceğiniz gibi, ürün fotoğraflarında ürünün fiyat bilgisini ya da ürünle ilgili bir teknik bilgiyi buraya ekleyebilirsiniz.

Fiyat bilgisi, ürünün sağladığı faydalar, özet bir açıklama metni gibi detaylar, görsellerin hem daha iyi indekslenmesini sağlarken; aynı zamanda da ziyaretçilere görselle ilgili bilgiler sunar.

Görselleri tek başına yeterli olarak düşünmemelisiniz. Bu içerikler de SEO konusunda size yardımcı olacağı için en iyi şekilde bu içerikleri optimize etmeniz gerekir.

İçerik yayıncıları için görseller hazırlayın

Markanızla ilgili görsellerin daha fazla paylaşılmasını sağlamanız, hem SEO hem de marka bilinirliği için size fayda sağlayacaktır. Özellikle dijital yayıncılar için faydalı ve paylaşım değeri bulunan görseller hazırlamanız bu yayıncıların markanızla ilgili paylaşımlar yapmalarını sağlar. Yapabileceğiniz bazı görsel çalışmalarını şöyle sıralayabiliriz:

  • İstatistik verilerinin paylaşıldığı görseller
  • İnfografik çalışmaları
  • Tüketicilerin sorularını yanıtlayan görseller
  • İçerikleriniz ya da ürünlerinizle ilgili detayları gösteren görseller
  • Ürün kullanım alanlarını gösteren, konsept olarak hazırlanmış görseller

Bu örnekleri dilediğiniz şekilde çoğaltabilirsiniz. Önemli olan hem kendi paylaşım kanallarınız hem de diğer dijital yayıncıların kullanabileceği ve internet kullanıcılarının ilgisini çekecek görseller hazırlamanız.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Teknik SEO çalışmalarını doğru yapın

SEO taktikleri arasında en önemli konu teknik SEO çalışmalarının doğru yapılmasıdır. Teknik SEO çalışmaları, görselin adından, siteye eklenirken kullanılan URL’ye ve açıklama metinlerine kadarki süreci kapsar. Bu konuları maddeler halinde şöyle ele alabiliriz:

Görsel dosya adı: Bir görseli sitenize yüklemeden önce dosya adını düzenlemelisiniz. Dosya adında, ürünün adı, modeli, rengi gibi detayları kullanabilirsiniz; ancak bu dosya adını çok uzun tutmamaya özen gösterin. Çünkü bu dosya adını URL olarak kullanmanız durumunda, URL yapısı çok uzun olacaktır. Eğer bir blog ya da banner için görsel hazırlıyorsanız, blog yazısındaki anahtar kelimeler üzerinden bir dosya adı oluşturabilir, banner çalışmalarında da banner ile ilgili anahtar kelimeleri dosya adı olarak kullanabilirsiniz.

Görsel URL’si Görsel URL’si de önemli bir konudur. Arama motorları bu URL yapısına göre de görsellerinizi indeksleyeceği için URL’lerinizde de anahtar kelime kullanımları yapmanız doğru bir yaklaşımdır. Görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimeler kullanabilirsiniz (ürün adı, modeli vb.). Yapılacak yanlışlardan biri URL’lerde rastgele bir isim yapısı kullanmanız olacaktır. Rastgele harf ve rakamlar görsel aramalarında size yardımcı olamayacağı gibi görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır.

Görse alt etiketleri: Görsel alt etiketleri de önemli konulardan biri. Normalde görselle ilgili anahtar kelimeleri kullanmak bu alt etiketlerde yeterli olsa da özellikle ürün fotoğrafları üzerinden organik trafik çekmek için alt etiketlerde ürünlerle ilgili açıklama bilgilerin girişini de yapabilirsiniz. Bu alt etiketleri detaylandırmanız, farklı arama sorguları üzerinden görsel aramalardan trafik çekmenize yardımcı olur.

Mobil uyumluluk: Görsellerde mobil uyumluluk da önemli konular arasında. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinden arama sorguları gerçekleştirdiklerini unutmamanız gerekiyor. Bu görseller aramalarından sitenize gelen kişilerin, mobil sayfanızı göreceğini ve görsellerin de bu mobil görünüme uyumlu olması bir hayli önemlidir.

Görsel boyutlarını optimize edin: Görsellerin dosya boyutlarını da küçültmeniz, sitenizin SEO’su ve yüklenme hızı için önemlidir. Görsel dosya boyutlarını maksimum 150-200 kb civarında tutmaya çalışın. Bu boyutun altında tutmanız, sayfalarınızın daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacağı için kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Bu da sayfa değerinizin artmasında önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

“Görsel

Görsel SEO optimizasyonu için doğru dosya formatlarını kullanın

SEO taktiklerinden biri de görsel ögelerde doğru dosya formatını kullanmaktır. Görseller için kullanılabilecek GIF, JPG, PNG gibi farklı formatlar bulunur ve hepsinin kullanım amacı farklılık göstermektedir.

JPG, ürün, banner veya blog fotoğrafları için daha etkili bir formattır. Görsel detaylarını korurken, dosya boyutunun da düşük olmasını sağlar. Ancak dosya boyutu çok fazla küçültüldüğünde piksellenmeler başlayabilir.

PNG, ise daha yüksek bir görüntü kalitesi sunar; ancak bununla beraber dosya boyutu da yükselir. Büyük oranlı görsellerde PNG kullanmanız dosya boyutunun yükselmesine neden olacağı için tercih edilmez. PNG formatı genellikle arkaplanı transparan kullanmanız gereken logo türü görsel dosyalar için kullanılabilir.

GIF ise animasyonlu fotoğraflar için kullanabileceğiniz dosya formatıdır. GIF dosyalar animasyon ve hareket içerdikleri için birden fazla fotoğraf karesinin birleştirilmesiyle oluşur ve görselin oranı büyüdükçe, dosya boyutu da artar. Dosya boyutu düşük tutulduğunda ise piksellenmeler ve renk kayıpları yaşanır. Bu sebeple de GIF kullanımlarında görsel oranını düşük tutarak, dosya boyutunu çok büyütmemeye dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan