Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım sürecinde uygulanmaması, reklamdan alınacak yatırım getirilerini düşürebilir. Tüketicilerin ilgisini yakalamak, mesajınızı doğru iletebilmek ve tüketicileri bir eyleme geçirebilmek için reklam tasarımı önemli bir faktördür.

Bu rehberimizde de reklam tasarımı yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Rakiplerinizden sizi ayıran özellik ne?

Reklam içeriğinizi ve tasarımınızı hazırlamadan önce markanızı, rakiplerinizden ayıran özellikleri belirlemeniz gerekir. Reklam metin ve görsellerinizde, hem markanızın hem de ürünlerinizin rakiplerinizden farkını göstermek, tüketicilerin ilgisini çekmek için önemli olduğu gibi onların markanıza olan bakış açısını da değiştirebilir.

Bu nedenle de ürünlerinizin farklarını ve marka olarak rakiplerinizden ne gibi farklılıklarınız olduğunu belirlemeli ve sonrasında da reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Tek bir mesajınız olsun

Reklam tasarımı yaparken, reklam içeriğinde tek bir mesajınızın olması gerekir. Herbir tasarımda tek bir kampanya ya da teklifi vererek, tek bir mesaj üzerinde odaklanmalısınız. Reklam tasarımı içerisinde birden fazla mesajı vermeniz reklamın kafa karıştırmasına neden olacaktır. Bu sebeple de herbir mesajınız için tek bir reklam oluşturmanız gerekir.

Dikkat çekici bir başlık hazırlayın

Reklamınızdan geri dönüşüm edinebilmek için dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da tüketicilerin ilk dikkat ettiği nokta reklamın başlığıdır. Görsel ya da reklam metninden önce tüketicilerin ilk dikkat ettiği ve birkaç kez okuduğu bölüm başlık olduğu için, reklamlarınızın başlıklarını özenle hazırlamanız gerekir.

Reklamın içeriği, ürünün özelliği ya da öne çıkan noktası veya tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz ve onlara neler sağladığınızla ilgili bir mesaj vermek, reklamın daha ilgi çekici olmasını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

Açık ve net bir eyleme çağrı mesajınız olsun

Reklam tasarımı yaparken, açık ve net bir eyleme çağrı mesajınızın olması gerekir. Reklamı gören kullanıcılar, net bir şekilde vermek istediğiniz mesajı anlayarak, bir eyleme geçebilmeliler. Bu nedenle de sade tasarımlar yaparken, eyleme çağrı mesajlarını, tasarımın geri kalanından ayrıştıracak renk ve öge seçimlerinin yapılması reklam tasarımının daha dikkat çekici olmasını sağlarken, kullanıcıların da bu reklamlarla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Beyaz ya da boş alanlar kullanın

Reklamınızın ilk bakışta kolay anlaşılabilmesi de önemli bir detaydır. Bu nedenle de reklam tasarımı yaparken, içerikleri çok sıkıştırmamak ya da karmaşık hale getirmemek de önemli bir noktadır. Bunun için beyaz ya da boş alanları kullanabilirsiniz. Bu boş alanlar, görseli ve içeriği sadeleştirirken içeriğin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Renk seçimlerine dikkat edin

Renk kullanımları da reklam tasarımı yaparken önemli konular arasında yer alır. Herbir rengin tüketiciler üzerinde farklı bir etkisi vardır. Kurumsal renklerinizden bağımsız olarak reklam kampanyalarınızda farklı renk tercihleri yapabilirsiniz.

Ürünlerinize, hizmetlerinize ya da tüketicilere yaşatmak istediğiniz duygulara farklı renk seçimleri yapabilirsiniz. Renk kullanımları ve renklerin anlamları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Beklenmedik veya sürpriz olabilecek birşeyler yapın

İyi ve getirisi yüksek bir reklam tasarımında olması gerekenlerden biri de tüketicilere beklenmedik birşeyler sunmak ya da onları şaşırtmaktır. Bu noktada da kuralları yıkmak, ürünlerinizi aslında hayal ürünü ortamlarda göstererek tüketicilere beklenmedik bir duygu yaşatmak, reklamın daha hatırda kalıcı olmasını sağlarken, alınan geri dönüşümün de artmasını sağlar.

Yazı karakterlerini iyi seçin

Yazı karakterleri de reklam tasarımı yaparken üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Kolay okunabilen ve kafa karıştırmayan yazı karakterleri kullanmanız, tüketicilerin reklam içeriklerinizi daha kolay anlamalarını sağlar. Bununla beraber yazı büyüklüğünü de iyi ayarlamanız önemlidir. Çok küçük yazılar dikkat çekmeyeceği için mesajın doğru iletilmesini zorlaştırır.

Reklam vereceğiniz platforma göre farklı yazı boyutlarını deneyebilirsiniz; ancak bu reklam tasarımlarını yaparken yayınlayacağınız platformların üzerinde de reklam tasarımlarınızı görmeye çalışın. Böylelikle mesajların ve metinlerin ne kadar kolay okunup okunamadığını görmüş olursunuz.

Görsellerinizi dikkatli seçin

Mesajınız ve içeriğiniz kadar kullandığınız görsel de oldukça önemlidir. Görselin dikkat çekici olmayışı reklamın başarılı olamamasına neden olur. Düz beyaz arka plandaki ürün fotoğrafları yerine, ürünü belli bir konsept ile tanıtan, ürünün kullanım alanını gösteren görseller seçmeye özen gösterin.

Görsellerde arkaplandaki öğelerin dikkati bozmaması ve ilgiyi asıl üründen uzaklaştırmaması gerekir. Sadeliği ön planda tutarken, kullanıcılara ürünün kullanım alanlarını sunmaya özen gösterin.

Ürünün faydalarını sunun

Reklam tasarımı yaparken yapmanız gerekenlerden biri de ürünün tüketicilere ne gibi bir fayda sunacağını göstermek olacaktır. Tüketicileri ikna etmek için, ürünün onlara sağladığı faydaları ve onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü reklam görselinizde mesajlarınızda açık bir şekilde belirtmeniz önemlidir. Onlara ürünün faydalarını ve onlara neler sağlacağını göstermemeniz, reklamınızın geri dönüşümünün düşmesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin