Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım sürecinde uygulanmaması, reklamdan alınacak yatırım getirilerini düşürebilir. Tüketicilerin ilgisini yakalamak, mesajınızı doğru iletebilmek ve tüketicileri bir eyleme geçirebilmek için reklam tasarımı önemli bir faktördür.

Bu rehberimizde de reklam tasarımı yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Rakiplerinizden sizi ayıran özellik ne?

Reklam içeriğinizi ve tasarımınızı hazırlamadan önce markanızı, rakiplerinizden ayıran özellikleri belirlemeniz gerekir. Reklam metin ve görsellerinizde, hem markanızın hem de ürünlerinizin rakiplerinizden farkını göstermek, tüketicilerin ilgisini çekmek için önemli olduğu gibi onların markanıza olan bakış açısını da değiştirebilir.

Bu nedenle de ürünlerinizin farklarını ve marka olarak rakiplerinizden ne gibi farklılıklarınız olduğunu belirlemeli ve sonrasında da reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Tek bir mesajınız olsun

Reklam tasarımı yaparken, reklam içeriğinde tek bir mesajınızın olması gerekir. Herbir tasarımda tek bir kampanya ya da teklifi vererek, tek bir mesaj üzerinde odaklanmalısınız. Reklam tasarımı içerisinde birden fazla mesajı vermeniz reklamın kafa karıştırmasına neden olacaktır. Bu sebeple de herbir mesajınız için tek bir reklam oluşturmanız gerekir.

Dikkat çekici bir başlık hazırlayın

Reklamınızdan geri dönüşüm edinebilmek için dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da tüketicilerin ilk dikkat ettiği nokta reklamın başlığıdır. Görsel ya da reklam metninden önce tüketicilerin ilk dikkat ettiği ve birkaç kez okuduğu bölüm başlık olduğu için, reklamlarınızın başlıklarını özenle hazırlamanız gerekir.

Reklamın içeriği, ürünün özelliği ya da öne çıkan noktası veya tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz ve onlara neler sağladığınızla ilgili bir mesaj vermek, reklamın daha ilgi çekici olmasını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

Açık ve net bir eyleme çağrı mesajınız olsun

Reklam tasarımı yaparken, açık ve net bir eyleme çağrı mesajınızın olması gerekir. Reklamı gören kullanıcılar, net bir şekilde vermek istediğiniz mesajı anlayarak, bir eyleme geçebilmeliler. Bu nedenle de sade tasarımlar yaparken, eyleme çağrı mesajlarını, tasarımın geri kalanından ayrıştıracak renk ve öge seçimlerinin yapılması reklam tasarımının daha dikkat çekici olmasını sağlarken, kullanıcıların da bu reklamlarla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Beyaz ya da boş alanlar kullanın

Reklamınızın ilk bakışta kolay anlaşılabilmesi de önemli bir detaydır. Bu nedenle de reklam tasarımı yaparken, içerikleri çok sıkıştırmamak ya da karmaşık hale getirmemek de önemli bir noktadır. Bunun için beyaz ya da boş alanları kullanabilirsiniz. Bu boş alanlar, görseli ve içeriği sadeleştirirken içeriğin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Renk seçimlerine dikkat edin

Renk kullanımları da reklam tasarımı yaparken önemli konular arasında yer alır. Herbir rengin tüketiciler üzerinde farklı bir etkisi vardır. Kurumsal renklerinizden bağımsız olarak reklam kampanyalarınızda farklı renk tercihleri yapabilirsiniz.

Ürünlerinize, hizmetlerinize ya da tüketicilere yaşatmak istediğiniz duygulara farklı renk seçimleri yapabilirsiniz. Renk kullanımları ve renklerin anlamları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Beklenmedik veya sürpriz olabilecek birşeyler yapın

İyi ve getirisi yüksek bir reklam tasarımında olması gerekenlerden biri de tüketicilere beklenmedik birşeyler sunmak ya da onları şaşırtmaktır. Bu noktada da kuralları yıkmak, ürünlerinizi aslında hayal ürünü ortamlarda göstererek tüketicilere beklenmedik bir duygu yaşatmak, reklamın daha hatırda kalıcı olmasını sağlarken, alınan geri dönüşümün de artmasını sağlar.

Yazı karakterlerini iyi seçin

Yazı karakterleri de reklam tasarımı yaparken üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Kolay okunabilen ve kafa karıştırmayan yazı karakterleri kullanmanız, tüketicilerin reklam içeriklerinizi daha kolay anlamalarını sağlar. Bununla beraber yazı büyüklüğünü de iyi ayarlamanız önemlidir. Çok küçük yazılar dikkat çekmeyeceği için mesajın doğru iletilmesini zorlaştırır.

Reklam vereceğiniz platforma göre farklı yazı boyutlarını deneyebilirsiniz; ancak bu reklam tasarımlarını yaparken yayınlayacağınız platformların üzerinde de reklam tasarımlarınızı görmeye çalışın. Böylelikle mesajların ve metinlerin ne kadar kolay okunup okunamadığını görmüş olursunuz.

Görsellerinizi dikkatli seçin

Mesajınız ve içeriğiniz kadar kullandığınız görsel de oldukça önemlidir. Görselin dikkat çekici olmayışı reklamın başarılı olamamasına neden olur. Düz beyaz arka plandaki ürün fotoğrafları yerine, ürünü belli bir konsept ile tanıtan, ürünün kullanım alanını gösteren görseller seçmeye özen gösterin.

Görsellerde arkaplandaki öğelerin dikkati bozmaması ve ilgiyi asıl üründen uzaklaştırmaması gerekir. Sadeliği ön planda tutarken, kullanıcılara ürünün kullanım alanlarını sunmaya özen gösterin.

Ürünün faydalarını sunun

Reklam tasarımı yaparken yapmanız gerekenlerden biri de ürünün tüketicilere ne gibi bir fayda sunacağını göstermek olacaktır. Tüketicileri ikna etmek için, ürünün onlara sağladığı faydaları ve onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü reklam görselinizde mesajlarınızda açık bir şekilde belirtmeniz önemlidir. Onlara ürünün faydalarını ve onlara neler sağlacağını göstermemeniz, reklamınızın geri dönüşümünün düşmesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın