fbpx

Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

26 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım sürecinde uygulanmaması, reklamdan alınacak yatırım getirilerini düşürebilir. Tüketicilerin ilgisini yakalamak, mesajınızı doğru iletebilmek ve tüketicileri bir eyleme geçirebilmek için reklam tasarımı önemli bir faktördür.

Bu rehberimizde de reklam tasarımı yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Rakiplerinizden sizi ayıran özellik ne?

Reklam içeriğinizi ve tasarımınızı hazırlamadan önce markanızı, rakiplerinizden ayıran özellikleri belirlemeniz gerekir. Reklam metin ve görsellerinizde, hem markanızın hem de ürünlerinizin rakiplerinizden farkını göstermek, tüketicilerin ilgisini çekmek için önemli olduğu gibi onların markanıza olan bakış açısını da değiştirebilir.

Bu nedenle de ürünlerinizin farklarını ve marka olarak rakiplerinizden ne gibi farklılıklarınız olduğunu belirlemeli ve sonrasında da reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Tek bir mesajınız olsun

Reklam tasarımı yaparken, reklam içeriğinde tek bir mesajınızın olması gerekir. Herbir tasarımda tek bir kampanya ya da teklifi vererek, tek bir mesaj üzerinde odaklanmalısınız. Reklam tasarımı içerisinde birden fazla mesajı vermeniz reklamın kafa karıştırmasına neden olacaktır. Bu sebeple de herbir mesajınız için tek bir reklam oluşturmanız gerekir.

Dikkat çekici bir başlık hazırlayın

Reklamınızdan geri dönüşüm edinebilmek için dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da tüketicilerin ilk dikkat ettiği nokta reklamın başlığıdır. Görsel ya da reklam metninden önce tüketicilerin ilk dikkat ettiği ve birkaç kez okuduğu bölüm başlık olduğu için, reklamlarınızın başlıklarını özenle hazırlamanız gerekir.

Reklamın içeriği, ürünün özelliği ya da öne çıkan noktası veya tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz ve onlara neler sağladığınızla ilgili bir mesaj vermek, reklamın daha ilgi çekici olmasını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

Açık ve net bir eyleme çağrı mesajınız olsun

Reklam tasarımı yaparken, açık ve net bir eyleme çağrı mesajınızın olması gerekir. Reklamı gören kullanıcılar, net bir şekilde vermek istediğiniz mesajı anlayarak, bir eyleme geçebilmeliler. Bu nedenle de sade tasarımlar yaparken, eyleme çağrı mesajlarını, tasarımın geri kalanından ayrıştıracak renk ve öge seçimlerinin yapılması reklam tasarımının daha dikkat çekici olmasını sağlarken, kullanıcıların da bu reklamlarla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Beyaz ya da boş alanlar kullanın

Reklamınızın ilk bakışta kolay anlaşılabilmesi de önemli bir detaydır. Bu nedenle de reklam tasarımı yaparken, içerikleri çok sıkıştırmamak ya da karmaşık hale getirmemek de önemli bir noktadır. Bunun için beyaz ya da boş alanları kullanabilirsiniz. Bu boş alanlar, görseli ve içeriği sadeleştirirken içeriğin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Renk seçimlerine dikkat edin

Renk kullanımları da reklam tasarımı yaparken önemli konular arasında yer alır. Herbir rengin tüketiciler üzerinde farklı bir etkisi vardır. Kurumsal renklerinizden bağımsız olarak reklam kampanyalarınızda farklı renk tercihleri yapabilirsiniz.

Ürünlerinize, hizmetlerinize ya da tüketicilere yaşatmak istediğiniz duygulara farklı renk seçimleri yapabilirsiniz. Renk kullanımları ve renklerin anlamları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Beklenmedik veya sürpriz olabilecek birşeyler yapın

İyi ve getirisi yüksek bir reklam tasarımında olması gerekenlerden biri de tüketicilere beklenmedik birşeyler sunmak ya da onları şaşırtmaktır. Bu noktada da kuralları yıkmak, ürünlerinizi aslında hayal ürünü ortamlarda göstererek tüketicilere beklenmedik bir duygu yaşatmak, reklamın daha hatırda kalıcı olmasını sağlarken, alınan geri dönüşümün de artmasını sağlar.

Yazı karakterlerini iyi seçin

Yazı karakterleri de reklam tasarımı yaparken üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Kolay okunabilen ve kafa karıştırmayan yazı karakterleri kullanmanız, tüketicilerin reklam içeriklerinizi daha kolay anlamalarını sağlar. Bununla beraber yazı büyüklüğünü de iyi ayarlamanız önemlidir. Çok küçük yazılar dikkat çekmeyeceği için mesajın doğru iletilmesini zorlaştırır.

Reklam vereceğiniz platforma göre farklı yazı boyutlarını deneyebilirsiniz; ancak bu reklam tasarımlarını yaparken yayınlayacağınız platformların üzerinde de reklam tasarımlarınızı görmeye çalışın. Böylelikle mesajların ve metinlerin ne kadar kolay okunup okunamadığını görmüş olursunuz.

Görsellerinizi dikkatli seçin

Mesajınız ve içeriğiniz kadar kullandığınız görsel de oldukça önemlidir. Görselin dikkat çekici olmayışı reklamın başarılı olamamasına neden olur. Düz beyaz arka plandaki ürün fotoğrafları yerine, ürünü belli bir konsept ile tanıtan, ürünün kullanım alanını gösteren görseller seçmeye özen gösterin.

Görsellerde arkaplandaki öğelerin dikkati bozmaması ve ilgiyi asıl üründen uzaklaştırmaması gerekir. Sadeliği ön planda tutarken, kullanıcılara ürünün kullanım alanlarını sunmaya özen gösterin.

Ürünün faydalarını sunun

Reklam tasarımı yaparken yapmanız gerekenlerden biri de ürünün tüketicilere ne gibi bir fayda sunacağını göstermek olacaktır. Tüketicileri ikna etmek için, ürünün onlara sağladığı faydaları ve onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü reklam görselinizde mesajlarınızda açık bir şekilde belirtmeniz önemlidir. Onlara ürünün faydalarını ve onlara neler sağlacağını göstermemeniz, reklamınızın geri dönüşümünün düşmesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan