2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)

22 Mart 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha fazla çektiği gibi içerikleri de daha bilgilendirici ya da eğlenceli hale getirebiliyor. Dünya genelindeki pazarlamacı ve reklamcılar, görsel içeriklerin gücünü bir süredir kullanmakta ve önümüzdeki dönemlerde de görseller hem pazarlama hem de reklam çalışmalarının bir parçası olacak. Social Media Today’ın 500’den fazla dijital pazarlama uzmanıyla yaptığı araştırmada 2018’daki görsel kullanımlarının nasıl şekillendiğini gösteriyor. Bu veriler doğrultusunda da 2019’daki içerik pazarlama çalışmalarında görsel kullanımlarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiğine dair çıkarımlar yapabilirsiniz. Social Media Today’in hazırladığı infografikte öne çıkan görsel içerik pazarlama verilerinden öne çıkanları da burada paylaşıyoruz.

İçeriklerin ne kadarlık bir bölümü görsel bulunduruyor

Yapılan araştırmada 2017 yılında içeriklerinin yüzde 91 ile 100’ünde görsel kullandığını belirten pazarlamacıların oranı yüzde 45 civarındayken, 2018 yılında bu oran yüzde 56’ya çıkmış durumda. Pazarlamacıların yüzde 88’i yayınladıkları içeriklerin yüzde 50’sinden fazlasında görsel içerik paylaştığını da belirtiyor.

Ne tür görsel içerik kullanıyorlar?

Pazarlamacıların en çok kullandığı görsel türü yüzde 40 ile stok fotoğraflar. Bunları yüzde 37 ile infografikler gibi orijinal grafikler takip ediyor. Yüzde 12’lik bir bölümü tablo ve veri görselleri oluştururken, video içerikler yüzde 7, GIF kullanımları yüzde 4 ile son sırada geliyor.

Hangi içerik türleri en iyi performansı gösteriyor

Yukarıdaki içerik türleri arasında en iyi performansı gösteren içerikler, yüzde 40 ile orijinal grafik çalışmaları olarak öne çıkıyor. Sonrasında yüzde 23 ile videolar, yüzde 20 ile veri ve tablo görseller, yüzde 12 ile stok fotoğraflar ve yüzde 5 ile GIF’ler geliyor. Bu veriler ışığında en çok tercih edilen görsel içerik türü stok fotoğraf olsa da geri dönüşüm konusunda 4. sırada yer alıyor. Bu da orijinal görsel içeriklerin ve videoların aslında markalara daha fazla geri dönüşüm sağladığını gösteriyor.

Görsel içerik üretiminde ne kadar haftalık ne kadar zaman harcanıyor

Hafta içerisinde görsel üretimine ayrılan süreler değişiklik gösteriyor. Haftada 2 saatten az zaman harcayanların oranı yüzde 35, 2 ile 5 saat arasında vakit harcayanların oranı ise 37. 5 ile 11 saat arasında vakit harcayan yüzde 11’lik bir bölüm de bulunuyor. Haftada 15 saatten fazlasını görsel üretimine ayıranların oranı ise yüzde 9.

Görsel içerik üretiminde karşılaşılan en büyük zorluk ne?

Etkileşim sağlayacak görsel üretimi yüzde 35 ile en büyük zorluk olarak içerik üreticilerinin karşısına çıkıyor. Sonrasında güzel bir tasarım çıkartmak yüzde 31 ile ikinci sırada geliyor. Kaliteli ve iyi bir veri çıkartmak yüzde 20 ile 3. sırada yer alırken, yüzde 14 ile geniş ve kapsamlı bir araştırma yapmak 4. sırada gelmekte.

2018’de görsel içerik üretimine harcanan bütçe oranı ne kadar?

İçerik pazarlama çalışmalarında görsel içerikler için harcanan bütçe oranları ise şu şekilde:
  • Toplam bütçenin yüzde 10’dan azını harcayanların oranı yüzde 42
  • Toplam bütçenin yüzde 11 ile 20’sini harcayanların oranı yüzde 24
  • Toplam bütçenin yüzde 21 ile 30’unu harcayanların oranı yüzde 17
  • Toplam bütçenin yüzde 30’undan fazlasını harcayanların oranı yüzde 17

2019’da bütçenin ne kadarını görsel içeriklere ayırmayı düşünüyorlar

2019’da görsel içeriklere daha fazla yatırım yapılacağı da bu araştırmada öne çıkıyor. İçerik üreticilerinin görseller için 2019’da ayırmayı planladıkları bütçeler ise şöyle:
  • Toplam bütçenin yüzde 10’dan azını harcayacak olanların oranı yüzde 30
  • Toplam bütçenin yüzde 11 ile 20’si arasında harcayacak olanların oranı yüzde 24
  • Toplam bütçenin yüzde 21 ile 30’u arasında harcayacak olanların oranı yüzde 14
  • Toplam bütçenin yüzde 30’undan fazlasını harcayacak olanların oranı yüzde 32

İçerik üretmenin zorluğunu 1 ile 10 arasında nasıl değerlendiriyorlar?

Yüzde 21’lik bir bölüm içerik pazarlama çalışmalarında görsel üretiminin zorluğu için 3’ten daha az olan işaretlerken, yüzde 32’lik bir bölüm 4 ile 6 değerinde bir seçim yapmış durumda. İçerik üretiminin zor olduğunu düşünen ve 7’nin üzerinde puan verenlerin oranı ise yüzde 47 oranında.

Görsel içerik üretimi pazarlama stratejileri için ne kadar önemli?

Görsel içerik pazarlama çalışmalarının, pazarlama stratejilerinde çok önemli bir yere sahip olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 69’ken, yüzde 21’lik bir bölüm düşük bir derecede önemli olduğunu beliriyor. Yüzde 10’luk bir kesim ise biraz önemli olduğunu düşünüyor.

Blog içerikleri pazarlama stratejilerinin bir parçası mı?

Yüzde 88’lik bir bölüm, bu soruya evet yanıtı verirken, yüzde 12’lik bir bölüm blog çalışmaları yapmadıklarını dile getirmiş durumda.

Blog içeriklerinin ne kadarı görsel içeriyor?

Blog üretimine evet diyenlerin yüzde 86’lık bir bölümü, blog yazılarının yüzde 81’lik bir bölümünde en az bir görsel kullandıklarını beliriyor. İnfografiği aşağıda inceleyerek, diğer istatistikler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın