fbpx

2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)

22 Mart 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)

Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha fazla çektiği gibi içerikleri de daha bilgilendirici ya da eğlenceli hale getirebiliyor.

Dünya genelindeki pazarlamacı ve reklamcılar, görsel içeriklerin gücünü bir süredir kullanmakta ve önümüzdeki dönemlerde de görseller hem pazarlama hem de reklam çalışmalarının bir parçası olacak.

Social Media Today’ın 500’den fazla dijital pazarlama uzmanıyla yaptığı araştırmada 2018’daki görsel kullanımlarının nasıl şekillendiğini gösteriyor. Bu veriler doğrultusunda da 2019’daki içerik pazarlama çalışmalarında görsel kullanımlarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiğine dair çıkarımlar yapabilirsiniz.

Social Media Today’in hazırladığı infografikte öne çıkan görsel içerik pazarlama verilerinden öne çıkanları da burada paylaşıyoruz.

İçeriklerin ne kadarlık bir bölümü görsel bulunduruyor

Yapılan araştırmada 2017 yılında içeriklerinin yüzde 91 ile 100’ünde görsel kullandığını belirten pazarlamacıların oranı yüzde 45 civarındayken, 2018 yılında bu oran yüzde 56’ya çıkmış durumda.

Pazarlamacıların yüzde 88’i yayınladıkları içeriklerin yüzde 50’sinden fazlasında görsel içerik paylaştığını da belirtiyor.

Ne tür görsel içerik kullanıyorlar?

Pazarlamacıların en çok kullandığı görsel türü yüzde 40 ile stok fotoğraflar. Bunları yüzde 37 ile infografikler gibi orijinal grafikler takip ediyor. Yüzde 12’lik bir bölümü tablo ve veri görselleri oluştururken, video içerikler yüzde 7, GIF kullanımları yüzde 4 ile son sırada geliyor.

Hangi içerik türleri en iyi performansı gösteriyor

Yukarıdaki içerik türleri arasında en iyi performansı gösteren içerikler, yüzde 40 ile orijinal grafik çalışmaları olarak öne çıkıyor. Sonrasında yüzde 23 ile videolar, yüzde 20 ile veri ve tablo görseller, yüzde 12 ile stok fotoğraflar ve yüzde 5 ile GIF’ler geliyor.

Bu veriler ışığında en çok tercih edilen görsel içerik türü stok fotoğraf olsa da geri dönüşüm konusunda 4. sırada yer alıyor. Bu da orijinal görsel içeriklerin ve videoların aslında markalara daha fazla geri dönüşüm sağladığını gösteriyor.

Görsel içerik üretiminde ne kadar haftalık ne kadar zaman harcanıyor

Hafta içerisinde görsel üretimine ayrılan süreler değişiklik gösteriyor. Haftada 2 saatten az zaman harcayanların oranı yüzde 35, 2 ile 5 saat arasında vakit harcayanların oranı ise 37. 5 ile 11 saat arasında vakit harcayan yüzde 11’lik bir bölüm de bulunuyor. Haftada 15 saatten fazlasını görsel üretimine ayıranların oranı ise yüzde 9.

Görsel içerik üretiminde karşılaşılan en büyük zorluk ne?

Etkileşim sağlayacak görsel üretimi yüzde 35 ile en büyük zorluk olarak içerik üreticilerinin karşısına çıkıyor. Sonrasında güzel bir tasarım çıkartmak yüzde 31 ile ikinci sırada geliyor.

Kaliteli ve iyi bir veri çıkartmak yüzde 20 ile 3. sırada yer alırken, yüzde 14 ile geniş ve kapsamlı bir araştırma yapmak 4. sırada gelmekte.

2018’de görsel içerik üretimine harcanan bütçe oranı ne kadar?

İçerik pazarlama çalışmalarında görsel içerikler için harcanan bütçe oranları ise şu şekilde:

  • Toplam bütçenin yüzde 10’dan azını harcayanların oranı yüzde 42
  • Toplam bütçenin yüzde 11 ile 20’sini harcayanların oranı yüzde 24
  • Toplam bütçenin yüzde 21 ile 30’unu harcayanların oranı yüzde 17
  • Toplam bütçenin yüzde 30’undan fazlasını harcayanların oranı yüzde 17

2019’da bütçenin ne kadarını görsel içeriklere ayırmayı düşünüyorlar

2019’da görsel içeriklere daha fazla yatırım yapılacağı da bu araştırmada öne çıkıyor. İçerik üreticilerinin görseller için 2019’da ayırmayı planladıkları bütçeler ise şöyle:

  • Toplam bütçenin yüzde 10’dan azını harcayacak olanların oranı yüzde 30
  • Toplam bütçenin yüzde 11 ile 20’si arasında harcayacak olanların oranı yüzde 24
  • Toplam bütçenin yüzde 21 ile 30’u arasında harcayacak olanların oranı yüzde 14
  • Toplam bütçenin yüzde 30’undan fazlasını harcayacak olanların oranı yüzde 32

İçerik üretmenin zorluğunu 1 ile 10 arasında nasıl değerlendiriyorlar?

Yüzde 21’lik bir bölüm içerik pazarlama çalışmalarında görsel üretiminin zorluğu için 3’ten daha az olan işaretlerken, yüzde 32’lik bir bölüm 4 ile 6 değerinde bir seçim yapmış durumda. İçerik üretiminin zor olduğunu düşünen ve 7’nin üzerinde puan verenlerin oranı ise yüzde 47 oranında.

Görsel içerik üretimi pazarlama stratejileri için ne kadar önemli?

Görsel içerik pazarlama çalışmalarının, pazarlama stratejilerinde çok önemli bir yere sahip olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 69’ken, yüzde 21’lik bir bölüm düşük bir derecede önemli olduğunu beliriyor. Yüzde 10’luk bir kesim ise biraz önemli olduğunu düşünüyor.

Blog içerikleri pazarlama stratejilerinin bir parçası mı?

Yüzde 88’lik bir bölüm, bu soruya evet yanıtı verirken, yüzde 12’lik bir bölüm blog çalışmaları yapmadıklarını dile getirmiş durumda.

Blog içeriklerinin ne kadarı görsel içeriyor?

Blog üretimine evet diyenlerin yüzde 86’lık bir bölümü, blog yazılarının yüzde 81’lik bir bölümünde en az bir görsel kullandıklarını beliriyor.

İnfografiği aşağıda inceleyerek, diğer istatistikler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan