fbpx

Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?

4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?

Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Tabii ki SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir zaman alacaktır; ancak hızlı bir şekilde bu sonuçları görmek için de bazı uygulamaları yapmanız gerekir.

Google’da üst sıralara çıkmak ne kadar sürüyor?

Bu sorunun net bir yanıtı olmasa da Ahref’in yaptığı bir araştırma, Google’ın ilk sayfasında çıkan sonuçlarla ilgili bir takım istatiksel veriler sunuyor. Araştırmada bahsedilen “yaş” sayfanın kaç yıldır yayında olduğunu belirtiyor.

  • İlk 10’da yer alan sayfalar ortalama olarak 2 yaşında. İlk sırada yer alan sayfaların ise ortalama olarak 3 yaşında olduğu belirtiliyor.
  • İlk 10’da yer alan sayfaların sadece yüzde 22’lik bir bölümü 1 yaşından küçük.
  • Araştırması yapılan sayfaların yüzde 6’lık bir bölümü, 2 ile 6 ay içerisinde ilk 10’a yerleşmiş durumda.

Bu durumda da yüzde 94’lük bir bölümün, ilk yıl dolmadan arama sonuçlarında ilk 10’a yerleşemediği görülüyor. Google üzerindeki SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacağı için yapacağınız çalışmalarda istikrarlı ve sürekli olmanız gerekiyor. Tabii ki bir de sabırlı bir şekilde çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sağlam temelleriniz olsun

Site tasarımını yaparken ve site içeriklerini hazırlarken, sitenin tümüde SEO çalışmalarının yapılması oldukça önemli. İçeriklerin ve altyapının arama motoru optimizasyonunun yanı sıra kullanıcı deneyimi de oldukça önemli. Teknik çalışmaların yanı sıra kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süre, siteyi terk etme oranları, kullanıcı başına sitede ziyaret edilen sayfa oranı gibi değerler de Google sıralamanızı etkileyen faktörlerden biri. Bu sebeple de ziyaretçileri sitede tutmanız, onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız oldukça önemlidir.

Mobile uyumlu olun

Google sıralamasını etkileyen faktörlerden biri de site tasarımının mobil cihazlara uyumlu olmasıdır. Özellikle mobil arama sorgularında Google, mobile uyumlu olan web sitelerini daha üst sıralarda göstermeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de mobil üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sunan siteleri ön plana çıkartmak. Sitenizin mobile uyumlu olmaması da doğal olarak sıralamanızın düşmesine neden olacaktır.

Mobil uyumlu site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Site açılma hızınızı artırın

Sitenin açılma hızı da Google’da sıralamanızı etkilemektedir. Google, yine kullanıcı deneyimini artırmak için, yavaş açılan ve yüklenmeyen sayfaları sıralamada daha alt sıralarda göstermeyi tercih ediyor. Sayfa açılma hızlarını artırmak doğal olarak sıralamadaki yerinizi de üst sıralara çıkartmanızı sağlayacaktır.

Sayfa hızını artırmak için görsel dosya boyutlarını küçültebilir, CSS kodlarındaki fazlalıkları sıkıştırabilir ve site üzerindeki gereksiz öğeleri kaldırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfalarınızı yeniden gözden geçirin

Site üzerindeki sayfalarınızın SEO bilgilerini yeniden gözden geçirmeniz, kullandığınız anahtar kelimeleri kontrol etmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfalarınızın tam olarak uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

Sayfalarınızın içeriğini Google’a tam olarak açıklayın. Başlıklarınız, anahtar kelimeleriniz, kullandığınız Long Tail kalıplarınız, sayfa linki ve meta açıklamalarınız bu noktada oldukça önemli bir yere sahip.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan