Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?

4 Nisan 2018
Sinan Oypan

Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Tabii ki SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir zaman alacaktır; ancak hızlı bir şekilde bu sonuçları görmek için de bazı uygulamaları yapmanız gerekir.

Google’da üst sıralara çıkmak ne kadar sürüyor?

Bu sorunun net bir yanıtı olmasa da Ahref’in yaptığı bir araştırma, Google’ın ilk sayfasında çıkan sonuçlarla ilgili bir takım istatiksel veriler sunuyor. Araştırmada bahsedilen “yaş” sayfanın kaç yıldır yayında olduğunu belirtiyor.

  • İlk 10’da yer alan sayfalar ortalama olarak 2 yaşında. İlk sırada yer alan sayfaların ise ortalama olarak 3 yaşında olduğu belirtiliyor.
  • İlk 10’da yer alan sayfaların sadece yüzde 22’lik bir bölümü 1 yaşından küçük.
  • Araştırması yapılan sayfaların yüzde 6’lık bir bölümü, 2 ile 6 ay içerisinde ilk 10’a yerleşmiş durumda.

Bu durumda da yüzde 94’lük bir bölümün, ilk yıl dolmadan arama sonuçlarında ilk 10’a yerleşemediği görülüyor. Google üzerindeki SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacağı için yapacağınız çalışmalarda istikrarlı ve sürekli olmanız gerekiyor. Tabii ki bir de sabırlı bir şekilde çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sağlam temelleriniz olsun

Site tasarımını yaparken ve site içeriklerini hazırlarken, sitenin tümüde SEO çalışmalarının yapılması oldukça önemli. İçeriklerin ve altyapının arama motoru optimizasyonunun yanı sıra kullanıcı deneyimi de oldukça önemli. Teknik çalışmaların yanı sıra kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süre, siteyi terk etme oranları, kullanıcı başına sitede ziyaret edilen sayfa oranı gibi değerler de Google sıralamanızı etkileyen faktörlerden biri. Bu sebeple de ziyaretçileri sitede tutmanız, onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız oldukça önemlidir.

Mobile uyumlu olun

Google sıralamasını etkileyen faktörlerden biri de site tasarımının mobil cihazlara uyumlu olmasıdır. Özellikle mobil arama sorgularında Google, mobile uyumlu olan web sitelerini daha üst sıralarda göstermeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de mobil üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sunan siteleri ön plana çıkartmak. Sitenizin mobile uyumlu olmaması da doğal olarak sıralamanızın düşmesine neden olacaktır.

Mobil uyumlu site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Site açılma hızınızı artırın

Sitenin açılma hızı da Google’da sıralamanızı etkilemektedir. Google, yine kullanıcı deneyimini artırmak için, yavaş açılan ve yüklenmeyen sayfaları sıralamada daha alt sıralarda göstermeyi tercih ediyor. Sayfa açılma hızlarını artırmak doğal olarak sıralamadaki yerinizi de üst sıralara çıkartmanızı sağlayacaktır.

Sayfa hızını artırmak için görsel dosya boyutlarını küçültebilir, CSS kodlarındaki fazlalıkları sıkıştırabilir ve site üzerindeki gereksiz öğeleri kaldırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfalarınızı yeniden gözden geçirin

Site üzerindeki sayfalarınızın SEO bilgilerini yeniden gözden geçirmeniz, kullandığınız anahtar kelimeleri kontrol etmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfalarınızın tam olarak uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

Sayfalarınızın içeriğini Google’a tam olarak açıklayın. Başlıklarınız, anahtar kelimeleriniz, kullandığınız Long Tail kalıplarınız, sayfa linki ve meta açıklamalarınız bu noktada oldukça önemli bir yere sahip.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan