Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?

4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?

Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Tabii ki SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir zaman alacaktır; ancak hızlı bir şekilde bu sonuçları görmek için de bazı uygulamaları yapmanız gerekir.

Google’da üst sıralara çıkmak ne kadar sürüyor?

Bu sorunun net bir yanıtı olmasa da Ahref’in yaptığı bir araştırma, Google’ın ilk sayfasında çıkan sonuçlarla ilgili bir takım istatiksel veriler sunuyor. Araştırmada bahsedilen “yaş” sayfanın kaç yıldır yayında olduğunu belirtiyor.

  • İlk 10’da yer alan sayfalar ortalama olarak 2 yaşında. İlk sırada yer alan sayfaların ise ortalama olarak 3 yaşında olduğu belirtiliyor.
  • İlk 10’da yer alan sayfaların sadece yüzde 22’lik bir bölümü 1 yaşından küçük.
  • Araştırması yapılan sayfaların yüzde 6’lık bir bölümü, 2 ile 6 ay içerisinde ilk 10’a yerleşmiş durumda.

Bu durumda da yüzde 94’lük bir bölümün, ilk yıl dolmadan arama sonuçlarında ilk 10’a yerleşemediği görülüyor. Google üzerindeki SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacağı için yapacağınız çalışmalarda istikrarlı ve sürekli olmanız gerekiyor. Tabii ki bir de sabırlı bir şekilde çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sağlam temelleriniz olsun

Site tasarımını yaparken ve site içeriklerini hazırlarken, sitenin tümüde SEO çalışmalarının yapılması oldukça önemli. İçeriklerin ve altyapının arama motoru optimizasyonunun yanı sıra kullanıcı deneyimi de oldukça önemli. Teknik çalışmaların yanı sıra kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süre, siteyi terk etme oranları, kullanıcı başına sitede ziyaret edilen sayfa oranı gibi değerler de Google sıralamanızı etkileyen faktörlerden biri. Bu sebeple de ziyaretçileri sitede tutmanız, onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız oldukça önemlidir.

Mobile uyumlu olun

Google sıralamasını etkileyen faktörlerden biri de site tasarımının mobil cihazlara uyumlu olmasıdır. Özellikle mobil arama sorgularında Google, mobile uyumlu olan web sitelerini daha üst sıralarda göstermeyi tercih ediyor. Bunun sebebi de mobil üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sunan siteleri ön plana çıkartmak. Sitenizin mobile uyumlu olmaması da doğal olarak sıralamanızın düşmesine neden olacaktır.

Mobil uyumlu site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Site açılma hızınızı artırın

Sitenin açılma hızı da Google’da sıralamanızı etkilemektedir. Google, yine kullanıcı deneyimini artırmak için, yavaş açılan ve yüklenmeyen sayfaları sıralamada daha alt sıralarda göstermeyi tercih ediyor. Sayfa açılma hızlarını artırmak doğal olarak sıralamadaki yerinizi de üst sıralara çıkartmanızı sağlayacaktır.

Sayfa hızını artırmak için görsel dosya boyutlarını küçültebilir, CSS kodlarındaki fazlalıkları sıkıştırabilir ve site üzerindeki gereksiz öğeleri kaldırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfalarınızı yeniden gözden geçirin

Site üzerindeki sayfalarınızın SEO bilgilerini yeniden gözden geçirmeniz, kullandığınız anahtar kelimeleri kontrol etmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfalarınızın tam olarak uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

Sayfalarınızın içeriğini Google’a tam olarak açıklayın. Başlıklarınız, anahtar kelimeleriniz, kullandığınız Long Tail kalıplarınız, sayfa linki ve meta açıklamalarınız bu noktada oldukça önemli bir yere sahip.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin