Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

24 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduklarını görmek, farklı anahtar kelimelerin aranma hacimlerini görmek ve dönemsel olarak bu anahtar kelimelerin aranma hacimlerinin nasıl değiştiğini görmek, e-ticaret şirketlerine pazarlama için önemli bilgiler sunmakta.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Google Trends kullanımı

Google Trends Türkiye’yi ne amaçlarla kullanabileceğinizden önce bu aracı nasıl kullanabileceğinizi ele alalım. Öncelikle Google Trends sayfasına giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfaya giriş yaptıktan sonra karşınıza anahtar kelime araması yapabileceğiniz bir panel çıkacak.

Bu panel üzerinde aramak istediğiniz anahtar kelimeyi girin. Bu kelimeyi girdikten sonra, bu kelimenin aranma hacmine ve dönemsel aranma sıklığına göre bir grafik göreceksiniz. Grafiğin altında da şehirlere göre aranma hacmine dair bazı veriler göreceksiniz. Aşağıdaki görsellerde bunun örneklerini görebilirsiniz.

İlk görselde yer alan, kırmızı kutu içerisindeki butona basarak, grafikte verileri bir Excel dosyası olarak da indirebilir ve kendi raporlarınızı tutabilirsiniz. Bu indirme butonu, diğer modüller üzerinde de bulunmakta ve bu modüllerdeki bilgileri de indirmek için bu butonu kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime kıyaslaması yapmak

Google Trends üzerinde birden fazla anahtar kelimeyi kıyaslayabilirsiniz. Bu kıyaslamalar ile benzer ya da farklı ürünlerin aranma hacimleri ve dönemsel aranma sıklıklarını da görebilirsiniz. Aşağıdaki örnekte de 3 farklı anahtar kelimenin aranma sıklıklarını görebilirsiniz. Burada herbir anahtar kelime farklı bir renk ile gösterilmektedir.

Birden fazla anahtar kelimeyi karşılaştırarak, farklı ürün gruplarına olan eğilimleri ve bu ürünlerin aranma sıklığını ve dönemlerini öğrenebilirsiniz.

Not: Google Trends üzerinde yer alan rakamlar, kelimelerin aranma hacmini değil, aranma eğilimini simgelemek için yazılmaktadır. Bu sebeple de bu araçta yer alan rakamları aranma hacimleri olarak değerlendirmemelisiniz.

Google Trends Türkiye’den nasıl faydalanabilirsiniz?

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi Google Trends birçok farklı amaç için kullanılabilmektedir. E-ticarette işinizi geliştirmek, daha etkili pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için bu araç üzerinden kullanıcıların hangi dönemlede hangi konulara yoğunlaştıklarını öğrenerek, stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Niş ürünleri araştırabilirsiniz

Özellike e-ticarete girmek isteyen girişimciler, yeni niş ürünleri araştırmak için bu aracı kullanabilirler. Popülerliği artan ürünleri keşfederek, kendi iş modelinizi ve e-ticaret sitenizde satacağınız ürünleri bulabilirsiniz. Google Trends üzerinde, kullanıcıların yaptıkları arama eğilimlerine göre hangi ürünlerin hangi dönemlerde daha fazla arandığını görebilirsiniz.

Sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini görebilirsiniz

Pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejileri belirlerken, ürünlerinizle ilgili sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini öğrenmeniz, stratejilerinizi daha etkili bir şekilde geliştirmenizi sağlar. Bu ürünlerin trend olduğu dönemler için kampanya ve fırsatlar hazırlayarak, kullanıcıların taleplerine yanıt verecek pazarlama çalışmaları ile geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sezonluk trendleri görerek, sadece bu dönemlerde satışa sunabileceğiniz, hızlı tüketim ürünlerine de yönelebilirsiniz. Yılın geri kalanında talep görmeyen ancak belli dönemlerde kullanıcıların tükettikleri ürün gruplarını araştırarak, bunların satışı ile ilgili de bir strateji çıkartabilirsiniz.

İlgili ürün ve kelime gruplarını bulabilirsiniz

Google Trends üzerinde anahtar kelime arayışı yaptıktan sonra, aranma eğilimini gösteren grafiğin alt bölümündeki modül üzerinde ilgili kelime grubu önerileri de yer almaktadır. Bu öneriler sayesinde henüz keşfetmediğiniz kelime gruplarını görerek, anahtar kelime seçimlerinizi geliştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama stratejinizi oluşturabilirsiniz

Google Trends Türkiye, aynı zamanda içerik pazarlama çalışmalarınız için de size birçok fikir sunabilecek platformlardan biri. İçerik fikri bulma da zorlanıyorsanız ya da farklı dönemlerde kullanıcıların hangi konulara eğilim gösterdiklerini görmek istiyorsanız, bu araç üzerinde anahtar kelime araştırmaları yapabilirsiniz.

Farklı kelime gruplarını farklı dönemlere göre listeleyebilir ve sonrasında da blog içerik planınızı oluşturarak, içerik pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Konum odaklı araştırmalar yapabilirsiniz

İnternetten alışverişlerde kullanıcının konum bilgileri oldukça değerlidir ve pazarlama çalışmalarında konuma özel reklam ve kampanya sunumları ile reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm alınabilir.

Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken, hangi şehirlerden daha fazla talep oluştuğunu da görebilir ve sonrasında da dijital platformlardaki reklamlarınızda, bu konum bilgilerine göre reklamlarınızın hangi şehirlerde görünüp hangilerinde görünmemesi gerektiğini seçebilirsiniz.

Konum bilgisi üzerinden bu reklamları oluşturmanız, reklamlarınızın verimini artırmanız için oldukça önemli. Böylelikle belli bir ürüne talep olmayan bölgelere reklamınızı göstermeyerek, bütçenizi daha etkili kullanmış olursunuz.

Mevcut trendlerle ilgili içerik üretmenizi sağlar

İçerik üretimini kolaylaştırmak için mevcut trendlerden de yararlanabilirsiniz. Google Trends üzerinde mevcut trendleri de görerek, kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduğunu görebilirsiniz. Güncel konular üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekmenizi kolaylaştıracağı için etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan