Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

24 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduklarını görmek, farklı anahtar kelimelerin aranma hacimlerini görmek ve dönemsel olarak bu anahtar kelimelerin aranma hacimlerinin nasıl değiştiğini görmek, e-ticaret şirketlerine pazarlama için önemli bilgiler sunmakta.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Google Trends kullanımı

Google Trends Türkiye’yi ne amaçlarla kullanabileceğinizden önce bu aracı nasıl kullanabileceğinizi ele alalım. Öncelikle Google Trends sayfasına giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfaya giriş yaptıktan sonra karşınıza anahtar kelime araması yapabileceğiniz bir panel çıkacak.

Bu panel üzerinde aramak istediğiniz anahtar kelimeyi girin. Bu kelimeyi girdikten sonra, bu kelimenin aranma hacmine ve dönemsel aranma sıklığına göre bir grafik göreceksiniz. Grafiğin altında da şehirlere göre aranma hacmine dair bazı veriler göreceksiniz. Aşağıdaki görsellerde bunun örneklerini görebilirsiniz.

İlk görselde yer alan, kırmızı kutu içerisindeki butona basarak, grafikte verileri bir Excel dosyası olarak da indirebilir ve kendi raporlarınızı tutabilirsiniz. Bu indirme butonu, diğer modüller üzerinde de bulunmakta ve bu modüllerdeki bilgileri de indirmek için bu butonu kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime kıyaslaması yapmak

Google Trends üzerinde birden fazla anahtar kelimeyi kıyaslayabilirsiniz. Bu kıyaslamalar ile benzer ya da farklı ürünlerin aranma hacimleri ve dönemsel aranma sıklıklarını da görebilirsiniz. Aşağıdaki örnekte de 3 farklı anahtar kelimenin aranma sıklıklarını görebilirsiniz. Burada herbir anahtar kelime farklı bir renk ile gösterilmektedir.

Birden fazla anahtar kelimeyi karşılaştırarak, farklı ürün gruplarına olan eğilimleri ve bu ürünlerin aranma sıklığını ve dönemlerini öğrenebilirsiniz.

Not: Google Trends üzerinde yer alan rakamlar, kelimelerin aranma hacmini değil, aranma eğilimini simgelemek için yazılmaktadır. Bu sebeple de bu araçta yer alan rakamları aranma hacimleri olarak değerlendirmemelisiniz.

Google Trends Türkiye’den nasıl faydalanabilirsiniz?

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi Google Trends birçok farklı amaç için kullanılabilmektedir. E-ticarette işinizi geliştirmek, daha etkili pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için bu araç üzerinden kullanıcıların hangi dönemlede hangi konulara yoğunlaştıklarını öğrenerek, stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Niş ürünleri araştırabilirsiniz

Özellike e-ticarete girmek isteyen girişimciler, yeni niş ürünleri araştırmak için bu aracı kullanabilirler. Popülerliği artan ürünleri keşfederek, kendi iş modelinizi ve e-ticaret sitenizde satacağınız ürünleri bulabilirsiniz. Google Trends üzerinde, kullanıcıların yaptıkları arama eğilimlerine göre hangi ürünlerin hangi dönemlerde daha fazla arandığını görebilirsiniz.

Sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini görebilirsiniz

Pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejileri belirlerken, ürünlerinizle ilgili sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini öğrenmeniz, stratejilerinizi daha etkili bir şekilde geliştirmenizi sağlar. Bu ürünlerin trend olduğu dönemler için kampanya ve fırsatlar hazırlayarak, kullanıcıların taleplerine yanıt verecek pazarlama çalışmaları ile geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sezonluk trendleri görerek, sadece bu dönemlerde satışa sunabileceğiniz, hızlı tüketim ürünlerine de yönelebilirsiniz. Yılın geri kalanında talep görmeyen ancak belli dönemlerde kullanıcıların tükettikleri ürün gruplarını araştırarak, bunların satışı ile ilgili de bir strateji çıkartabilirsiniz.

İlgili ürün ve kelime gruplarını bulabilirsiniz

Google Trends üzerinde anahtar kelime arayışı yaptıktan sonra, aranma eğilimini gösteren grafiğin alt bölümündeki modül üzerinde ilgili kelime grubu önerileri de yer almaktadır. Bu öneriler sayesinde henüz keşfetmediğiniz kelime gruplarını görerek, anahtar kelime seçimlerinizi geliştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama stratejinizi oluşturabilirsiniz

Google Trends Türkiye, aynı zamanda içerik pazarlama çalışmalarınız için de size birçok fikir sunabilecek platformlardan biri. İçerik fikri bulma da zorlanıyorsanız ya da farklı dönemlerde kullanıcıların hangi konulara eğilim gösterdiklerini görmek istiyorsanız, bu araç üzerinde anahtar kelime araştırmaları yapabilirsiniz.

Farklı kelime gruplarını farklı dönemlere göre listeleyebilir ve sonrasında da blog içerik planınızı oluşturarak, içerik pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Konum odaklı araştırmalar yapabilirsiniz

İnternetten alışverişlerde kullanıcının konum bilgileri oldukça değerlidir ve pazarlama çalışmalarında konuma özel reklam ve kampanya sunumları ile reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm alınabilir.

Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken, hangi şehirlerden daha fazla talep oluştuğunu da görebilir ve sonrasında da dijital platformlardaki reklamlarınızda, bu konum bilgilerine göre reklamlarınızın hangi şehirlerde görünüp hangilerinde görünmemesi gerektiğini seçebilirsiniz.

Konum bilgisi üzerinden bu reklamları oluşturmanız, reklamlarınızın verimini artırmanız için oldukça önemli. Böylelikle belli bir ürüne talep olmayan bölgelere reklamınızı göstermeyerek, bütçenizi daha etkili kullanmış olursunuz.

Mevcut trendlerle ilgili içerik üretmenizi sağlar

İçerik üretimini kolaylaştırmak için mevcut trendlerden de yararlanabilirsiniz. Google Trends üzerinde mevcut trendleri de görerek, kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduğunu görebilirsiniz. Güncel konular üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekmenizi kolaylaştıracağı için etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan