fbpx

Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduklarını görmek, farklı anahtar kelimelerin aranma hacimlerini görmek ve dönemsel olarak bu anahtar kelimelerin aranma hacimlerinin nasıl değiştiğini görmek, e-ticaret şirketlerine pazarlama için önemli bilgiler sunmakta.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Google Trends kullanımı

Google Trends Türkiye’yi ne amaçlarla kullanabileceğinizden önce bu aracı nasıl kullanabileceğinizi ele alalım. Öncelikle Google Trends sayfasına giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfaya giriş yaptıktan sonra karşınıza anahtar kelime araması yapabileceğiniz bir panel çıkacak.

Bu panel üzerinde aramak istediğiniz anahtar kelimeyi girin. Bu kelimeyi girdikten sonra, bu kelimenin aranma hacmine ve dönemsel aranma sıklığına göre bir grafik göreceksiniz. Grafiğin altında da şehirlere göre aranma hacmine dair bazı veriler göreceksiniz. Aşağıdaki görsellerde bunun örneklerini görebilirsiniz.

İlk görselde yer alan, kırmızı kutu içerisindeki butona basarak, grafikte verileri bir Excel dosyası olarak da indirebilir ve kendi raporlarınızı tutabilirsiniz. Bu indirme butonu, diğer modüller üzerinde de bulunmakta ve bu modüllerdeki bilgileri de indirmek için bu butonu kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime kıyaslaması yapmak

Google Trends üzerinde birden fazla anahtar kelimeyi kıyaslayabilirsiniz. Bu kıyaslamalar ile benzer ya da farklı ürünlerin aranma hacimleri ve dönemsel aranma sıklıklarını da görebilirsiniz. Aşağıdaki örnekte de 3 farklı anahtar kelimenin aranma sıklıklarını görebilirsiniz. Burada herbir anahtar kelime farklı bir renk ile gösterilmektedir.

Birden fazla anahtar kelimeyi karşılaştırarak, farklı ürün gruplarına olan eğilimleri ve bu ürünlerin aranma sıklığını ve dönemlerini öğrenebilirsiniz.

Not: Google Trends üzerinde yer alan rakamlar, kelimelerin aranma hacmini değil, aranma eğilimini simgelemek için yazılmaktadır. Bu sebeple de bu araçta yer alan rakamları aranma hacimleri olarak değerlendirmemelisiniz.

Google Trends Türkiye’den nasıl faydalanabilirsiniz?

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi Google Trends birçok farklı amaç için kullanılabilmektedir. E-ticarette işinizi geliştirmek, daha etkili pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için bu araç üzerinden kullanıcıların hangi dönemlede hangi konulara yoğunlaştıklarını öğrenerek, stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Niş ürünleri araştırabilirsiniz

Özellike e-ticarete girmek isteyen girişimciler, yeni niş ürünleri araştırmak için bu aracı kullanabilirler. Popülerliği artan ürünleri keşfederek, kendi iş modelinizi ve e-ticaret sitenizde satacağınız ürünleri bulabilirsiniz. Google Trends üzerinde, kullanıcıların yaptıkları arama eğilimlerine göre hangi ürünlerin hangi dönemlerde daha fazla arandığını görebilirsiniz.

Sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini görebilirsiniz

Pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejileri belirlerken, ürünlerinizle ilgili sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini öğrenmeniz, stratejilerinizi daha etkili bir şekilde geliştirmenizi sağlar. Bu ürünlerin trend olduğu dönemler için kampanya ve fırsatlar hazırlayarak, kullanıcıların taleplerine yanıt verecek pazarlama çalışmaları ile geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sezonluk trendleri görerek, sadece bu dönemlerde satışa sunabileceğiniz, hızlı tüketim ürünlerine de yönelebilirsiniz. Yılın geri kalanında talep görmeyen ancak belli dönemlerde kullanıcıların tükettikleri ürün gruplarını araştırarak, bunların satışı ile ilgili de bir strateji çıkartabilirsiniz.

İlgili ürün ve kelime gruplarını bulabilirsiniz

Google Trends üzerinde anahtar kelime arayışı yaptıktan sonra, aranma eğilimini gösteren grafiğin alt bölümündeki modül üzerinde ilgili kelime grubu önerileri de yer almaktadır. Bu öneriler sayesinde henüz keşfetmediğiniz kelime gruplarını görerek, anahtar kelime seçimlerinizi geliştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama stratejinizi oluşturabilirsiniz

Google Trends Türkiye, aynı zamanda içerik pazarlama çalışmalarınız için de size birçok fikir sunabilecek platformlardan biri. İçerik fikri bulma da zorlanıyorsanız ya da farklı dönemlerde kullanıcıların hangi konulara eğilim gösterdiklerini görmek istiyorsanız, bu araç üzerinde anahtar kelime araştırmaları yapabilirsiniz.

Farklı kelime gruplarını farklı dönemlere göre listeleyebilir ve sonrasında da blog içerik planınızı oluşturarak, içerik pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Konum odaklı araştırmalar yapabilirsiniz

İnternetten alışverişlerde kullanıcının konum bilgileri oldukça değerlidir ve pazarlama çalışmalarında konuma özel reklam ve kampanya sunumları ile reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm alınabilir.

Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken, hangi şehirlerden daha fazla talep oluştuğunu da görebilir ve sonrasında da dijital platformlardaki reklamlarınızda, bu konum bilgilerine göre reklamlarınızın hangi şehirlerde görünüp hangilerinde görünmemesi gerektiğini seçebilirsiniz.

Konum bilgisi üzerinden bu reklamları oluşturmanız, reklamlarınızın verimini artırmanız için oldukça önemli. Böylelikle belli bir ürüne talep olmayan bölgelere reklamınızı göstermeyerek, bütçenizi daha etkili kullanmış olursunuz.

Mevcut trendlerle ilgili içerik üretmenizi sağlar

İçerik üretimini kolaylaştırmak için mevcut trendlerden de yararlanabilirsiniz. Google Trends üzerinde mevcut trendleri de görerek, kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduğunu görebilirsiniz. Güncel konular üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekmenizi kolaylaştıracağı için etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi