Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduklarını görmek, farklı anahtar kelimelerin aranma hacimlerini görmek ve dönemsel olarak bu anahtar kelimelerin aranma hacimlerinin nasıl değiştiğini görmek, e-ticaret şirketlerine pazarlama için önemli bilgiler sunmakta.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Google Trends kullanımı

Google Trends Türkiye’yi ne amaçlarla kullanabileceğinizden önce bu aracı nasıl kullanabileceğinizi ele alalım. Öncelikle Google Trends sayfasına giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfaya giriş yaptıktan sonra karşınıza anahtar kelime araması yapabileceğiniz bir panel çıkacak.

Bu panel üzerinde aramak istediğiniz anahtar kelimeyi girin. Bu kelimeyi girdikten sonra, bu kelimenin aranma hacmine ve dönemsel aranma sıklığına göre bir grafik göreceksiniz. Grafiğin altında da şehirlere göre aranma hacmine dair bazı veriler göreceksiniz. Aşağıdaki görsellerde bunun örneklerini görebilirsiniz.

İlk görselde yer alan, kırmızı kutu içerisindeki butona basarak, grafikte verileri bir Excel dosyası olarak da indirebilir ve kendi raporlarınızı tutabilirsiniz. Bu indirme butonu, diğer modüller üzerinde de bulunmakta ve bu modüllerdeki bilgileri de indirmek için bu butonu kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime kıyaslaması yapmak

Google Trends üzerinde birden fazla anahtar kelimeyi kıyaslayabilirsiniz. Bu kıyaslamalar ile benzer ya da farklı ürünlerin aranma hacimleri ve dönemsel aranma sıklıklarını da görebilirsiniz. Aşağıdaki örnekte de 3 farklı anahtar kelimenin aranma sıklıklarını görebilirsiniz. Burada herbir anahtar kelime farklı bir renk ile gösterilmektedir.

Birden fazla anahtar kelimeyi karşılaştırarak, farklı ürün gruplarına olan eğilimleri ve bu ürünlerin aranma sıklığını ve dönemlerini öğrenebilirsiniz.

Not: Google Trends üzerinde yer alan rakamlar, kelimelerin aranma hacmini değil, aranma eğilimini simgelemek için yazılmaktadır. Bu sebeple de bu araçta yer alan rakamları aranma hacimleri olarak değerlendirmemelisiniz.

Google Trends Türkiye’den nasıl faydalanabilirsiniz?

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi Google Trends birçok farklı amaç için kullanılabilmektedir. E-ticarette işinizi geliştirmek, daha etkili pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için bu araç üzerinden kullanıcıların hangi dönemlede hangi konulara yoğunlaştıklarını öğrenerek, stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Niş ürünleri araştırabilirsiniz

Özellike e-ticarete girmek isteyen girişimciler, yeni niş ürünleri araştırmak için bu aracı kullanabilirler. Popülerliği artan ürünleri keşfederek, kendi iş modelinizi ve e-ticaret sitenizde satacağınız ürünleri bulabilirsiniz. Google Trends üzerinde, kullanıcıların yaptıkları arama eğilimlerine göre hangi ürünlerin hangi dönemlerde daha fazla arandığını görebilirsiniz.

Sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini görebilirsiniz

Pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejileri belirlerken, ürünlerinizle ilgili sezonluk ve dönemsel aranma eğilimlerini öğrenmeniz, stratejilerinizi daha etkili bir şekilde geliştirmenizi sağlar. Bu ürünlerin trend olduğu dönemler için kampanya ve fırsatlar hazırlayarak, kullanıcıların taleplerine yanıt verecek pazarlama çalışmaları ile geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sezonluk trendleri görerek, sadece bu dönemlerde satışa sunabileceğiniz, hızlı tüketim ürünlerine de yönelebilirsiniz. Yılın geri kalanında talep görmeyen ancak belli dönemlerde kullanıcıların tükettikleri ürün gruplarını araştırarak, bunların satışı ile ilgili de bir strateji çıkartabilirsiniz.

İlgili ürün ve kelime gruplarını bulabilirsiniz

Google Trends üzerinde anahtar kelime arayışı yaptıktan sonra, aranma eğilimini gösteren grafiğin alt bölümündeki modül üzerinde ilgili kelime grubu önerileri de yer almaktadır. Bu öneriler sayesinde henüz keşfetmediğiniz kelime gruplarını görerek, anahtar kelime seçimlerinizi geliştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama stratejinizi oluşturabilirsiniz

Google Trends Türkiye, aynı zamanda içerik pazarlama çalışmalarınız için de size birçok fikir sunabilecek platformlardan biri. İçerik fikri bulma da zorlanıyorsanız ya da farklı dönemlerde kullanıcıların hangi konulara eğilim gösterdiklerini görmek istiyorsanız, bu araç üzerinde anahtar kelime araştırmaları yapabilirsiniz.

Farklı kelime gruplarını farklı dönemlere göre listeleyebilir ve sonrasında da blog içerik planınızı oluşturarak, içerik pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Konum odaklı araştırmalar yapabilirsiniz

İnternetten alışverişlerde kullanıcının konum bilgileri oldukça değerlidir ve pazarlama çalışmalarında konuma özel reklam ve kampanya sunumları ile reklam kampanyalarından daha fazla geri dönüşüm alınabilir.

Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken, hangi şehirlerden daha fazla talep oluştuğunu da görebilir ve sonrasında da dijital platformlardaki reklamlarınızda, bu konum bilgilerine göre reklamlarınızın hangi şehirlerde görünüp hangilerinde görünmemesi gerektiğini seçebilirsiniz.

Konum bilgisi üzerinden bu reklamları oluşturmanız, reklamlarınızın verimini artırmanız için oldukça önemli. Böylelikle belli bir ürüne talep olmayan bölgelere reklamınızı göstermeyerek, bütçenizi daha etkili kullanmış olursunuz.

Mevcut trendlerle ilgili içerik üretmenizi sağlar

İçerik üretimini kolaylaştırmak için mevcut trendlerden de yararlanabilirsiniz. Google Trends üzerinde mevcut trendleri de görerek, kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduğunu görebilirsiniz. Güncel konular üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekmenizi kolaylaştıracağı için etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın